• Kraken92

    Ahoj, uvažuji nad změnou a hodně mě láká TREK Procaliber jako slušné XC se super rámem. Vím že teď vyjdou 3gen modelů Procaliber jen se bojím těch cenovek. Aktuálně jezdím SUP979 2022 a tak bych šel minimálně do Procaliber 9.7, starší model 9.8 2023 jsem už ve své velikosti nikde na netu ani nenašel. Sice na ofiko e-shopu TREK jsem zatím viděl jen model Procaliber 9.5 a 9.6 3gen, tak snad ještě přidají vyšší modely. Nemáte nějaký tip kde a taky ideálně kdy nové koleso pořídit? Asi počkat až někdy do konce roku? Slyšel jsem i nějaké zvěsti, že už vůbec nebude 9.8čka 3gen. Nemáte někdo nějaké info? Děkuji za rady

    0 0
    • squalo  

      9.7 v Google obrázcích , akorát když kliknu Navštívit je tam 9.6 :/

      9.5 by měla stát 53k, to nebude moc vzdálený od původní ceny současné 9.5 https://www.sportbike.cz/…-p4814-13455

      0 0
        MTBIKER doporučuje
        Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

        Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

        19 999 Kč MOC 24 999 Kč

        Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré Skladem 1 kus

        Výprodej -25% Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré

        10 699 Kč -25% MOC 17 699 Kč

      • mr.nikdo  

        Tady jede https://www.sportbike.cz/…-p4842-13851

        Jestli se nemylim, tak uz 2024 GEN 2 nebyly 9.8…

        A Trek orezava produktovou nabidku :)

        0 0
        • Kraken92  

          Aha tak to jsem ani nevěděl. Já měl spíše SUPy, ale teď jsem pořídil TREKa moji a jsem z něj příjemně překvapen tak bych na další sezónu klidně šel do změny :) Ta 9.8 mi právě přišla jediná podobně osazená samozřejmě s lepšími koly a rámem. Takže leda tu 9.7 2024 a nebo Supercaliber, ale tam jsem cenově už mimo dosah a svůj osobní strop :-D

          0 0
          • mr.nikdo  

            Ta 9.7 vypada osazene lepe nez 9.8 g2.

            Proste je Trek v riti – snizuje naklady. Mene modelu, mene pytlovin…

            0 0
            •  

              Však vymýšlet furt kurvítka, abys pak mohl obhajovat jejich nepotřebu, to nedává ekonomicky smysl :)

              … např. původně XC Top Fuel, prvně vedlo nesmyslný laso od tlumáku, pak tlumák obrátili, aby ho pak mohli dát zas normálně s páčkou, zdvih dnes už doporučený 140mm vepředu…

              …Supercaliber, Top Fuel, Fuel EX…

              Je lepší mít TF nebo radši Procaliber/Su­percaliber s EN?

              0 0
              • novas752  

                Supercal s čím?

                0 0
                •  

                  Se Slashem. Ten zas TF nenahradí a TF ani moc nejede, k čemu je vlastně TF :D

                  0 0
                  • novas752  

                    Jo takhle, já si říkal co za fíčuru ohledně osazení je „en“. :-)

                    Otázka jestli 2 nebo jedno „univerzální“ by imho měla být zodpovězena ještě před výběrrem konkrétních kol, to s nabídkou Treku nemá moc co dočinění, podobně drobně odstupňovanej výber má spousta značek. Např. od velkýho S Epic WC, Epic/Chisel, Epic Evo, Stumpjumper donedávna ještě malej a Evo, Status…

                    0 0
                    •  

                      Ale v profi XC se ty stroje už blíží DC ne? Ale TF tam už vidět není…

                      0 0
              • mr.nikdo  

                On ten Iso celkem funguje. Krouti se to tam.

                Za mne porad HT je vic – mene starosti.

                0 0
            • squalo  

              Občas tu někdo zmíní, že drahé HT se neprodávají a zákazník spíše sáhne po fullu. Není to spíš tím?

              0 0
    • Beerca  

      Aktuálně řeším stejnou situaci. Mám zálusk na 9.7 s AXS což mě fakt láká a třeba tady už je za lepší cenovku:

      https://www.cykloerben.cz/…lue--vel--l/

      Je tu nějaká dobrá duše, která by řekla svůj názor na toto XC? Poměr cena/výbava?

      Někde jsem včera našel 9.7 Gen3, ale s cenovkou 118k a to už je fakt darda.

      0 0
      • Tomcat  

        Je to o prioritách ale spíš bych ocenil lepší vidlici za tuhle cenu než elektronický řazení. Jo a na západ od našich hranic je o desítku levnější…

        0 0
        • Beerca  

          A můžu poprosit kdyžtak o link? Díky moc

          0 0
        • Kraken92  

          To bych určitě taky chtěl i když ta REBA asi není nejhorší, ale teď mám SID a spokojenost. Mohl bych taky případně poprosit o nějaký web nebo prodejce ze zahraničí kde by šlo pořídit levněji? Případně je tady v ČR někdo kdo kola vykupuje ze zahraničí?

          1 0
    • DaD  

      Dnes jsem stavěl novou 9.5 a na živo se mi to dost líbí. Cenovku ani foto zatím zvěřejnit nemohu. To až 29.8 v 18.00 :)

      0 0
      • Pepe72  

        Nenapínej.

        0 0
        • DaD  

          To je offiko představení. Jako autorizovaní prodejci nemůžeme dávat info dopředu. Jen možná váhu:) Základní 9.5 ve vel. M/L má 12.15kg

          1 0
          • mr.nikdo  

            S teleskopem?

            0 0
          • Lachtis  

            Ty jo, to je super vaha na zakladni model s teleskopem. Mno, novy procaliber je za mne asi nejlepsi nove HT, ktere bude pohodlne a bez ficur a ma vedeni ramem (ne hlavkem) a ram pojme 2,4 pneu. Jeste pockame na zverejneni cen :-)

            1 0
      • mr.nikdo  

        A muzes potvrzovat?

        1 0
        • DaD  

          My nemůžeme ani naznačovat, nedej bože, potvrzovat! :-D

          0 0
          • mr.nikdo  

            Jakoze tady piseme z Google.

            Lehke hledani. Stranka neni jeste aktivni.

            Apropo. 29.8. jen 9.5 anebo i dalsi?

            Ze 9.6 a 9.7 uz najdes na predobjednavku?

            0 0
            • vysmátej bajker  

              9,7 cca 120 podle sady píšou 10,5 těším se až to někdo zváží.

              1 0
              • mr.nikdo  

                9.7 bych cekal i karbon kola.

                https://www.sportbike.cz/…-p4842-13851 a 120 ses trefil :D

                Jo, mne tech 12,5 na nejlevnejsi verzi fakt prekvapilo.

                Ted mam 9.6 lehce pod 11 kg. Takze dostat 9.6 tam nebude tezke.

                Co si budeme: IsoSpeed, KnockBlock – neco vazi.

                EDIT: Lepsi odkaz: https://www.bikestrike.com/…moke-p81697/?…

                0 0
                • Vyry  

                  Pro info o starsi verzi: koupil jsem synovi 9.5 pred 14ti dny. Vaha 12.8kg vc plastovych pedalu, kosiku a dusi. Velikost M/L.

                  Vymenil jsem: vidli na Rebu 100mm, rafky na Dtswiss x392, riditka overeny karbon Cina 680mm, plaste Fast Trak s-works 2.2, duse light, predstavec 0mm z hliniku, kotouce sram. Vse vazeno.

                  Vysledek: 11,0kg. Jede to jak z praku. Puvodne 33tis + modifikace 12tis a tim, ze prebytky prodavam. Takze vysledna cena bude kolem 40tis za takovy kolo na miru.

                  Isospeed super. Knockblock na hovno, musel jsem frezovat drazky do predstavce.

                  2 0
                  • Venca_150  

                    Ahoj, mohl bys poslat odkaz na ta karbon řidítka? Pro inspiraci, diky

                    0 0
                    • Vyry  

                      Koukal jsem, ze muj odkaz uz neexistuje na Aliexpresu. Asi doprodali. Mel jsem jedny nahradni.

                      0 0
                  • Mad_Cat1  

                    V týdnu jsem tady klukovi prodal adaptér knock Block pro klasický představec, jde to i bez frézování..

                    0 0
                    • Vyry  

                      Vim o tom. No s cenou petikilo jsem si odfrezoval rucni bruskou drazky rovnou do predstavcevlastni a usetril vysku dalsiho krouzku. Nehlede na skaredy vzhled dalsiho sroubku.

                      2 0
            • DaD  

              Zatím mám jen dvě 9.5, ale počítám, že přijdou i vyšší modely.

              A jinak moc nerozumím tomu, že už se to objevuje na e-shopech, když to ještě nebylo offiko představeno. Ale každého věc.

              1 0
              • mr.nikdo  

                SEO.

                Oni to maji, ale skryte.

                Takze to rychleji nacte vyhledavac, jak se zvedne opona.

                Stejne muzes rict, proc nektere staty uz to maji primo na strankach Trek. V dobe VPN atd.

                0 0
                • DaD  

                  Právě o to mi jde. Je na to embargo a už je to na každém kroku k vidění. A mě upozorní, že to ještě nikam dát nemohu:)

                  1 0
                  • mr.nikdo  

                    :D

                    Snad i US Trek to ma na strankach :D

                    0 0
                    • káňa  

                      Tak nás maj asi pořád za zaostalej východ, no.

                      0 0
                      • DaD  

                        Jako já opravdu nevím, co si o tom myslet. Jestli to není jen nějaká pr.del, nebo fakt nevím :-D

                        0 0
      • d69  

        jestli je to TOHLE ,tak za mne priserny barvy :(

        0 0
        • DaD  

          Ta oranžová je venku na slunci moc pěkná. Vůbec by mi nevadila.

          1 0
        • Lachtis  

          Vzdyt ta oranzova je super a venku/na slunci to bude jeste lepsi… za mne rozhodne lepsi, nez nejake cerne/bile nudy.

          1 0
      • mr.nikdo  

        Moc pekne to je.

        Ta oranzova fakt peckovni.

        Prekvapilo mne, ze vetsina trubek je mensich. Respektive tak pusobi.

        0 0
    • Archik  

      https://www.trekbikes.com/…n-3/p/47224/ tady něco již píšou 4199 australských dolarů

      0 0
    • squalo  

      Reels s modelem 9.6

      https://www.instagram.com/…C-uOs_BSrb5/?…

      0 0
    • d69  

      9,6 gen3

      0 0
    • Archik  

      Za 4 roky mám v plánu kupovat kolo, chtěl bych treka buď Procaliber nebo Top Fuel. Budget bude 80tisíc, doufám že to kluci za tu dobu ještě vytuní a ta oranžová bude i v roce 2028 :)

      0 0
      •  

        Za 4 roky bude mít Supercal 130/120 a Top Fuel už v nabídce nebude :)

        1 0
    • Kraken92  

      Tak co říkáte na ty nové Procaly? Cenovky jsme věděli, ale tedy ty barvy jsem čekal v širší paletě, hlavně u té vrcholné 9.7 chybí ta krásná šedá? U nás bude pouze ta červená dostupná asi co? Jinak myslíte, že má smysl pořizovat tu novou 9.7 a nebo pořídit 9.6 a vyměnit dílčí komponenty?

      0 0
      • worlusho  

        Tak to záleží co by jsi chtěl měnit. Já uvažuji, že vezmu rám a postavím to z toho co mám :)

        1 0
        • Gru  

          Ta myšlenka s tou výměnou rámu se mi zamlouvá, ale vzhledem k tomu že mám procalibra rok, tak se už tolik nebude zamlouvat spolubydlící.

          0 0
          • worlusho  

            Já jsem spolubydlící vyměnil za Supercalibra a zatím to vychází levněji. :D

            Procalibra už budu mít dva roky. ;)

            5 0
        • Kraken92  

          Vidle, brzdy, možná nahodit AXS a nevím zdali jsou na 9.6 CBR kola, ale silně pochybuji..

          0 0
          • worlusho  

            Ta 9.6 je dobrá jako startovací verze pro individuální přestavbu, v případě 9.5 už bych asi volil samotný rám. U té 9.7 je otázka co by jsi z toho nechal.

            0 0
            • Kraken92  

              No vzhledem k té ceně bych u té 9.7 nechal všechno :-D

              0 0
              • worlusho  

                Tomu rozumím, já mám třeba raději shimano brzdy, a mechanické řazení. A kdybych zůstal u elektriky, tak bych asi časem pokukoval po X0 :)

                0 0
                • Honzik181  

                  Mám to podobně a řazení by mohlo být taky shimano :)

                  0 0
                  • worlusho  

                    Jj, také tíhnu více k Shimanu, tak že se půjdu podívat na velikost XL do krámu. Podle geo by mi měla sednout ideálně. A pokud se mi bude líbit, tak vezmu samotný rám a budu si chvíli hrát ;)

                    0 0
    • Kraken92  

      To mám teď na SUP XP 979 a naprosto bez problému. Nicméně rám mi přijde technologicky zajímavější u TREKu a ty AXS tady dost lidí chválí za přesnost a jednoduchý servis tak nevím. Osobní zkušenost mám jen z jedné projížďky kdy jsem nezaregistroval žádný problém. Zase mi přijde, že ty nové Procalibery jsou více trailově nastavené a budou pravděpodobně i pomalejší na klasických cestách.. Co myslíte?

      0 0
    • Kraken92  

      BTW: ta krásná stříbrná Liquid Silver na tom Procaliberu 9.7 gen 3 je asi pouze pro asijský trh že? Pro Evropu beztak nejspíš pouze ta červená..

      0 0
    • Beerca  

      Možná blbej dotaz, ale už jsem toho tady přečetl tolik a stále z toho nejsem moudrý.

      Koupím-li dnes už starší model 9.5 s kazetou Sunrace 11–51, tedy HG ořech… Jak moc je těžké a co je k tomu třeba to v budoucnu předělat na XD či MicroSpline? Lze to vůbec? Nebo jen na některé náboje jdou různé typy ořechů?

      0 0
      • Lišák  

        Uděláš si radost a koupíš karbon kola, 30 mm vnitřkem, s MS ořechem. Ale prvně bych si udělal radost koupením lepší vidlice.

        0 0
      • Alojs01  

        Nebo budes sledovat bazar, kde se daji za par tisic koupit kola sundana z noveho kola uz s „tvym“ orechem.

        0 0
    • Beerca  

      Takže chápu správně, že tento můj úmysl je vlastně nesmysl?

      0 0
    • Beerca  

      Tak jsem si udělal radost a díky tady tomu fóru, našel tohohle krasavce:

      Procaliber 9.6

      Objednáno minulý týden a za pět dní byl doma. I přes zatvrdlé mléko, křivého ježka a prohozené brzdy (kolo určené pro UK trh) můžu tento e-shop doporučit.

      3 0
    •  

      Měnili jste hned ze startu u kola Procaliber 9.5 gen.2 nějaké komponenty? Otazník mám zejména u brzd a vidlice. Shimano MT200 jsou snad úplný lowcost, dá se na ně trochu spolehnout?

      V případě vidlice RS Judy výrobce raději ani neuvádí hmotnost, podle eshopů by měla mít hmotnost skoro 2.5kg! Funguje jinak dobře, nebo ji mám rovnou vyměnit za Axona 32 (SF19-AXON32-Boost)?

      A pokud se pustím do výměny brzd, jakým způsobem má Procaliber 9.5 Gen2 řešeno vnitřní vedení brzdových hadic a bowdenů?

      Manuál k Procaliberu uvádí, že jsou v rámu trubičky. Znamená to, že při výměně brzdy lze hadici jednoduše vytáhnout a nasunout novou nebo jsou potřeba nějaké fígle s provázkem apod? Zejmená PF střed bych demontoval jen nerad.

      0 0
      • Hrabex1  

        Brzdy jsou spolehlivy, jen musis vyvinout vetsi silu. Vidlice je tezka jako prase. A jestli chces mit jistotu pri protahovani lanek a hadicek, pouzij toto.

        0 0
        • RichP  

          Na Procaliberu 9.6 jsem měnil brzdy a dával teleskopku a můžu potvrdit, že v rámu jsou vodící trubičky na snadné protažení hadic a bovdenů.

          0 0
          •  

            Takže stačilo jen vytáhnout starou hadici a nasoukat od třmenu novou?

            1 0
            • Zdendo70  

              Jj, presne tak, každá hadica vylezie tam kde má, stejne tak ovládanie sedlovky, keby si chcel. Trek toto má vymakané.

              0 0
          • pumpy  

            Já ji OÚ jsi dával sedlovku? Já zkoušel jednu co jsem měl doma ale je moc dlouhá a zvyh 150mm je moc ..leze moc z rámu a asi by se vlezloax 100mm.

            0 0
      • Markony  

        Vidlice zde – https://www.kupkolo.cz/…-c1_z109457/

        Santur nebrat mam jich doma několik a co jsem zkusil SID je to velký rozdíl .

        Brzdy ja šel cestou výměna třmenu a pak třmeny zde https://www.kupkolo.cz/…ist_z126564/#… páky jsem měl doma Deore 615 hadice a koncovky jsem nechal původní,sice hadice z vyšít řad jsou tužší ale já to na brzdném účinku nepociťuji.A zbytek tuning je podle obsahu peněz v kapse karbon sedlovka řídítka kola řazení a td

        0 0
        • Hrabex1  

          Vymena trmenu obvykle nic neresi, naopak vymena pak 200 za Deore nebo vyssi model se Servovawe pomuze dost.

          2 0
          • Markony  

            Jako že necháš třmeny MT 200 ? Pravě tyto třmeny tě omezuju při použití jiných desek a kotoučů proto vyměněna kdyby to byly třmeny D 6100 a výše tak bych nic nenamítal .

            0 0
        •  

          Mě se tady jeden Axon válí, takže ten upgrade by byl „zdarma“.

          Ten SID je ale za moc pěknou cenu, ale má už sdvih 120mm. Nejem si jist, zda by původních 100mm nebylo pro plánované využití vhodnější. Majitelka kola bude podnikat spíše rodinné cyklovýlety od asfaltu až po lesní cesty a překážky hrozí spíš jen v „dětském“ bikeparku.

          0 0
          • Markony  

            Tak co řešíš nech to tak jak to je. Axon 1900Kg

            0 0
            •  

              Ta vidle má snad 2.5kg. To je strašný ingot na ježdění kamkoliv. Na karbonovém kole je to úplný nesmysl. Axon 32 má 1.6kg.

              Uznávám, ten SID za tu cenu taky vypadá moc hezky :D

              0 0
              • novas752  

                No jo jenže na tý 9.5 je těžký vše. Výplety, kliky, kazeta…

                0 0
                •  

                  Zase full steel kazeta vydrží. Teď jsem měnil SLX M7100 kazetu, ten největší hliníkový pastorek byl nějaký orvaný už po prvním řetězu. A z dutých SLX M7100 klik jsem zase vyrval pedál :)

                  Někde se holt na hmotnosti každý gram šetřit nevyplatí.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Vyrvani pedalu nema nic spolecneho s dutosti klik.

                    S timto pohledem na vec nechapu proc si kupovals karbon.

                    2 0
                    •  

                      Protože byl prakticky za cenu hliníku a ISO speed by měl být znatelně pohodlnější.

                      0 0
                  • novas752  

                    A dá se předpokládat že to bude majitelka v rámci rodinných cyklovýletů neustále rubat v extrémních kopcích aby opotřebovala největší pastorek dřív než všechny ostatní? Asi moc ne, že.

                    Já měl XT kazetu = 3 hliníkový pastorky na kole, na kterym naprostou většinu času jedu do kopce a stejně jsem daleko víc opotřeboval převody cca 6–10 = spodní polovinu kazety.

                    No a když neni utažený pedál tak jde ven z jakýchkoliv klik. SLX, XT se běžně používají na kolech s daleko větším zatížením než Procaliber na cykloturistiku. Šetřit každý gram vypadá zcela jinak, z tohohle kola to jde docela levně řezat po stokách gramů.

                    0 0
                    •  

                      Ale já v zásadě souhlasím. Proto jsem se ptal na vidlici, kde je ta úspora hmotnosti s přehledem největší. Pak má možná smysl řešit výplety a až pak všechno ostatní.

                      0 0
              •  

                Překlep. Axon má 1.8kg, přesně 1860g (váženo).

                0 0
            • Vilém  

              Skoro dve tuny je kur*vsky tezky.

              3 0
          • vysmátej bajker  

            120 na to kolo patří.

            2 0
            •  

              Gen. 2 dodávali se 100–110mm zdvihu.

              120mm je maximální výrobcem udávaná hodnota kompatibilní s rámem. Jako základ je 120mm až u gen. 3.

              1 0
            • mariotn  

              Patrí !!

              2 0
              • Peslezedirou  

                Vypadá to, žese tam vidlice barevně nehodí, ale je to pecka! :-) černejch vidlic už bylo dost!

                0 0
        •  

          Santur nebrat mam jich doma několik a co jsem zkusil SID je to velký rozdíl .

          Majitelka říkala to samé. Vidle s modrým logem se k červenému kolu nehodí :D

          0 0
    •  

      Tušíte někdo, co je na modelu Procaliber 9.5 Gen. 2 ve výhozím stavu vzadu za náboj?

      Na stránkách Treku se dá dohledat jen katalogové číslo SKU = 1048566, žádné další info ani náhradní díly jsem k tomu nedohledal. Podle cvrčka to má jen asi 20 POE (což je poměrně neobvyklá hodnota), ale zhledem k absenci náhradních dílů se mi to nechce zbytečně rozebírat jen kvůli zjištění, zda tam jdou přidat nějaké praporky podobně jako u Bontrager Rapid Drive 54 → 108.

      0 0
    • racer xc  

      Nemá někdo vyzkoušeno jestli jde na procaliber 2023 dát převodník 38 zubů? Kliky mám ty sériové e13 s 8mm offsetem

      0 0
      • Markony  

        Pišou max 36 to jsem zkoušel a ok ale vetší už asi ne málo místa mezi převodník a zadní stavba .

        0 0
    • racer xc  

      Jojo rozumím díky.. ještě ten blbej offset k tomu.. nechápu proč tam nedají nějaký normální kliky

      0 1
      • Markony  

        Jo kliky to byl problémem origo má 30 zubu a u nás nesežneš nic jiného než 30 zubu nakonec sem sehnal až v Nemečku a kupodivu i s poštovným to vyšlo lip jak u nás.

        0 0
    • d69  

      nějaké pocity z iso-bow ? ( ev ve srovnání s iso-speedem) ?

      0 0
      • Markony  

        Nemůžu sloužit.

        0 1
      • vysmátej bajker  

        pokud myslíš rozdíl mezi gen2 a 3 tak tam je největší rozdíl v jízdě,ta nová geo je taková živější. pohodlí tak nastejno a nemá co vrzat.

        0 0
        •  

          ten isobow fakt vrže? já si to chci pořídit ten gen2 a jestli mám na něco adhd tak je to na vrzání a různě pazvuky

          0 0
          • Tomas_82  

            Jestli máš hrůzu z vrzání, nekupuj si žádné kolo, protože na kole je spousta věcí, co může vrzat… IsoSpeed je jen jedna z mnoha.....

            2 0
            •  

              Ok, to jsem napsal asi špatně – by mě zajímalo jak a moc se ozývá ten isospeed – kvalitnější řetězy a měniče, když jsou seřízené, tak to jede krásně – nerachtá to. Tlumiče tlumí. Kotoučovky jo ty se asi nějak ozvou, ale abych jako šlapal a co přenášení váhy při šlapání, to vrz, tak to se snad neděje ne?

              0 0
              • Tomas_82  

                Mě IsoSpeed nikdy nevrzal. Zato třeba pressfit střed, uchycení sedlovky… může vrzat fakt cokoli a může být pěkný opruz přijít na to co to je:-)

                0 1
          • novas752  

            Isobow nevrže – nemá žádné pohyblivé díly

            2 0
            • nitraq  

              Nicméně píše o gen 2 a tam je ještě isospeed s ložiskem a gumou, to přece jen k drobnému pohybu dochází.

              0 0
        • d69  

          jde mi „tuhost/hupavost“ isobowu (gen 3) proti isospeedu (gen2) Jestli je to při jízdě pocitově stejný,nebo trochu tvrdší?

          0 0
          • TK75  

            To vazne?Houpavost? :D

            Vždyť je to normálně ram z jednoho kusu, pouze horní trubka je vybraná (něco jako třeba ztencena) aby byla pružnější než masivní trubka klasicka

            0 0
            • d69  

              Jo vážně :)) a dokonce vím jak isobow vypadá akorát jsem na tom nejel a rád bych měl srovnání.

              Takže pokud to místo houpavost nazveme třeba pocit tuhosti/poddajnosti rámu při jízdě zajímalo by mne zda je to stejné?

              0 0
              • Azmir  

                Jestli čekáš něco takového kup si fulla. Je to tvrdé a vytřepe to z tebe duši jako každé HT.

                2 0
                • d69  

                  Terén už tolik nejezdím, a právě pro to houpání na prudších výjezdech fulla nechci.Jen trochu pružnější HT -iso speed mi přišel něco mezi a jestli isobow není pružnější (spíš naopak) mohlo by to být OK.

                  Ptám se proto na osobní zkušenost někoho kdo jel na obojím /isobow-isospeed/ a může srovnávat.

                  0 1
                  •  

                    TREK udává, že ISO-bow pruží méně než ISO-speed.

                    0 0
      • Barak  

        Ve vsech recenzich, co jsem cetl a videl, se shodovali, ze rozdil neni poznat. Ze je to pohodlne oproti jinym HT ale pry plati.

        0 0
    •  

      Nejspíše budeme u Procaliberu řešit nějakou rámovou brašnu. Typickým důsledkem velcro uchýtů jsou ovšem drobné oděrky laku, které lze řešit nalepením ochranné folie. Je u karbonových rámů co se týče lepení folie nějaké omezení, nebo k nim lze přitupovat identicky jako u hliníku?

      K dispozici mám tenkou folii Effetto Maripossa Shelter varianta Road nebo ZeroDue (už nevím) přesně.

      0 1
    •  

      Nová 9.6 moc sehnat nejde. Proje*al jsem příležitost. A to jsem zjistil, že u Mělníka, kde jsem loni vočumoval krásné gen2 procalibery, tak to byl obchod cykloerben xD

      Na netu má nějakej eshop jen M/L a já mám 178cm/90kg

      Jde sehnat 9.5 ale, co jsem četl, je to hodně vořezaný. Kdybych koupil 9.5ku, bude to hodně drahé jí pak časem dát na něco slušnějšího ohledně komponent? 9.5 startuje na 35k. 9.6ka stojí 49k.

      TSBohemia má 50% na údajně lucusní kola Silverback, stojej jinak 70k, ale nelíbí se mi bohužel.

      0 0
      • Tomas_82  

        Pokud je rozdíl 14tis. rozhodně jdi do 9.5. Jediný zásadní rozdíl mezi 9.5 a 9.6 (2023) je vidlice, kterou dnes koupíš za pár tisíc. Ještě koupíš i brzdy a třeba slušné zadní kolo, takže ve výsledku budeš mít lepší kolo, než je 9.6.

        0 0
        •  

          Rozdíl je spíše v zápletech. 9.6 má ořech Bontrager RapidDrive 108. Naopak vidlice tam je Recon, což tak velký rozdíl proti Judy nebude.

          0 0
          •  

            Má cenu právě upgradovat pak ořech/záplety/brzdy/vu­dlici?

            Možná mě bude stačit klasika co tam je, na deore jsem jezdil, to asi take ok, ikdyž asi vyšší budou lepší, ale kola(konverze na bezduše) a brzdy se asi vyplatí?

            0 0
            •  

              Plánuji si to spíš hýčkat, než dávat bídu. Jezera/lesy/stez­ky/polykat km, lovit geocaching, fotit/natáčet… Sjezd si chci zkusit, jestli mě to chytne.

              Vím, že lidi pak upgradují na dtswiss/bontranger či co. Jsě v tom noob lehce. Chtěl jsem lepší než deore, protože deore jsem kdysi míval na Superior Eagle(konverze na dnešní peníze prozradila, že dnes by stálo 40k xD)

              0 0
            •  

              Koupili jsme ten Procaliber 9.5 pro dámu.

              • Záplety jsou taková low-cost klasika, zpracování je OK, jako tubless fungují normálně (přišly tak už z obchodu), hmotnost jsem nejzišťoval. Jediná výtka je „jen“ 20 POE. Jestli je budeme měnit, tak na něco s 36POE a v tom případě i Centerlock.
              • Deore musí stačit úplně každému. Funguje to perfektně a v případě osobní preference stačí upgradovat páčku řazení na XT (ta je ale zrovna pro pro dámy spíše nevhodná)
              • Brzdy – dle vyjádření majitelky to „brzdilo hůř než véčka“ :) Tzn. nejdříve vyměnit kotouče za RT54 180mm a až pak zkoumat, jestli je potřeba měnit celé brzdy, Pro cykloturistiku by MT200 měly být více než dostačující.
              • Vidlice Judy je 2.5kg ingot. Ta půjde co nejdříve pryč. Jen nevíme jestli pořídit REBU nebo SID35 – první série SID35 totiž chytaly solidní vakl a prioritou je hlavně spolehlivost (hmotnost je +/- stejná)
              0 0
          • Tomas_82  

            Náboj RapidDrive jsem měl na 9.5, ale výplety stejně stojí za prd… Vidlice Recon gold je o parník jinde než Judy. Nicméně jak píšu, za 14 tis. koupí vidlici, brzdy, zadní kolo a když se bude snažit, tak třeba i XT řazení.

            1 0
            •  

              Moc demkuji. Docela mě to nadchlo. Hlavně dobrá pořizovačka, především plná záruka a prostor to trošku poladit.

              Co to je to 20poe a 36poe? To je přední talíř a počet zubů? Čili s 36ti to bude rychlejší?

              0 0
              •  

                POE = „points of engagement“, tj. počet záběrových bodů v zadním náboji. Pozná se to podle počtu „cvaknutí“ při otáčení kolem o 360 st.

                Více POE znamená při šlápnutí do pedálu menší úhel volného pohybu než kolo zabere. Pro technické výjezdy u MTB tedy platí více POE = lépe, nicméně pro celopéra to zase přináší negativum pedal-kickback, takže minimálně u nich je třeba hledat nějaké optimum..

                Obecně platí, že 18POE je standard u silnice a úplný základ pro MTB a 36POE je takovy MTB standard. 108POE u Bontrager Rapidrive je fajn, pokud se jedná o hardtail.

                A pak samozřjmě existují i extrémy s 690POE jako Industry Nine Hydra, které zvukem plaší všechny okolo:)

                1 0
                •  

                  Odborníci to asi neradi, ale tohle znám pod jménem cvrček xD Díky za vysvětlení.

                  0 1
                  • Alojs01  

                    xD je system uchyceni kazety (pro SRAM), to nema s „cvrckem“ nic spolecneho.

                    0 0
                    •  

                      “xD” je vytlemený smajlík, to není součástní názvu :D

                      0 2
      • nitraq  

        Pro info k velikosti – s 178 cm jsem koupil 9.5 ve velikosti M/L a zatím po pár jízdách se to tváří jako vhodná velikost. Asi bych se poskládal i na L, ale tahle je taky ok.

        1 0
    • kejpex80  

      Já začátkem roku koupil 9.7 velikost ML. Měřím 174 cm a 65kg. Myslím, že sedí v pohodě.

      1 1
    •  

      Tak, je to asi osud. Před chvílí, kdy jsem jel s firemním autem, předjížděl jsem nějakého cyklistu. Cyklista měl kolo značky Trek A modelový rok 2023 Procaliber 9­.6.

      Zastavuju, vylézám z auta, pozdravím, omluvím se, jestli ho mohu na minutku zdržet. Pán byl neskutečně ochotný, mohl jsem se na kole projet a pokecali jsme. To nevymyslíš… :D

      Na mých 178 cm byl rám XL Už docela velký. Navíc měl i šikmo Nahoru posunutá řídítka. Takže se těším, až si vyzkouším eLko.

      Dost jsem se bál že ty kotoučové brzdy budou mít nějaké hlasité tření, ale byly velice tiché. Takže určitě, co se bude měnit, tak z mt200 půjde vyšší model brzd. Kolo bylo velice lehké i když, co jsem slyšel, tak Ty lehká Karbonová kola jsou v terénu docela uskakaná. Nicméně jsem rozhodlý pro ten 9.5 a upgrady.

      Doma jsem si zkoušel namaskovat šedý model a takový ty kola, co působí lehce retro(z boku světlá barba pláště). Takže ještě se rozhodnout pro barvu. Šedá/červená.

      1 0
      • Lišák  

        Šedá a k tomu červená Z2.

        https://www.cyklonemcik.cz/…na-44mm-rake?…

        0 0
        • Tomas_82  

          Z2 – sice jinak barevná, ale zato za půlku: https://koloneto.cz/…la-cerna-oem

          0 0
          • Lišák  

            Odsud ji mám taky, ale k mému „vyblitě zelenému“ rámu se černá hodí. Kdybych si měl vybrat červený rám a černou vidlu, nebo šedej rám a červenou, tak bych těch pár tisíc obětoval. Rád jezdím na kole, který se mi líbí.

            0 0
          • pumpy  

            Ale tato je 130mm, to už bude dlouhé ne? Do gen2 rámu můžeš dát vidlí 506–533mm což je max 120mm u většiny vidlic.

            1 0
            • Lišák  

              Chvíli jsem tu 130 Z2 jezdil na Author Vision, kde je standardně montována 100 mm vidla. Nepozoroval jsem žádný problém. Možná závodník, co jezdí na bednu by problém měl. Výletník je v poho.

              0 0
              • RichP  

                Neříkám, že to nejde, ale imho pořídit Procalibera a pak tam vrazit vidli se 130mm, která váží 2,3kg je trochu úlet.

                3 0
                • Tomas_82  

                  Tak Judy která tam je má 2,6kg. A zdvih 130mm je v pohodě, můžeš si třeba nastavit větší Sag:-)

                  0 0
                • Lišák  

                  Ta váha 2,3 kg je nějaká přestřelená. Ta moje má ± 2 kg. Už si to přesně nepamatuju, fotku nemám, ale vím, že mě to příjemně překvapilo.

                  0 0
      •  

        Žádný div. Trek udává velikost XL od 188 cm :)

        Když jsme zkoušeli Procalibera v prodejně, dopadlo to se 190cm = L a 174cm = M/L, ale samozřejmě záleží na konkrétní postavě.

        S těma brzdama by možná bylo dobré něco najezdit a pak se rozhodnout, než je rovnou vyhodit. Moc dobře prodat stejně nepůjdou a větší kotouče RT56 stojí drobné.

        0 0
        • Tomas_82  

          Pokud nevadí, že se za páky musí brát krapet větší silou, tak by s větším kotoučem ve předu mohli i stačit, chce to zajet a vyzkoušet. Ty 4100, co jsou na 9.6 lépe nebrzdí…

          1 0
        •  

          Trochu jsem brouzdal po netu – Gorilla destičky jsou prej dobrý a tichý. A dělají i na nejzákladnější mt200. Rozhodně hned né, určitě zajedu, nasbírám zkušenosti atd.

          0 1
    •  

      Omlouvám se za offtopic – ale maličko to tu žije – jak si dám foto do profilu? Nikde nemám žádné možnosti :)

      0 3
      • lidumil  

        Přidat fotky .....

        0 0
        •  

          Jo to joo, ale já myslel do profilové fotky. Už to řeším v příslušné sekci :)

          0 1
    •  

      Furt jsem na vážkách, ale už jsem si psal i do obchodu na tu 9.5ku gen2, jaké mají velikosti. Ale teda… Ten IsoBow asi tak špatný není(teda to je silně subjektivní, určitě vědí, proč to udělali fixní atd, jen jsem řešil stránku designu), nějak to ve mě zraje. Furt si prohlížím obrázky, neustále se snažím někde něco dočíst. Jenže 9.5ka gen3 už je na 45 tisících. Ne, že by na to nebylo, ale chtěl jsem ten návrat na kolo odstartovat trošku skromněji. Teďka v sezóně by mi někdo s cenou dolů asi moc nešel, co?

      Já teda nevím, jaké mají marže, ale když minulé modely doprodávají takhle pěkně za 35, tak také určitě neprodělávají. Jako kdyby mi někdo dal gen3 9.5 třeba za 37, zvedl bych kotvy okamžitě. Gen 3 je za 45, těch 10k moc odůvodnitelných ne­ní.

      0 2
      • squalo  

        Dodatečná sleva na novou generaci, která už je tak ve slevě… no zkusit to můžeš. Doprodávají to za 35k aby se toho zbavili, je možné, že je to ještě důsledek covidu (příliš velké objednávky kol, které dorazili pozdě).

        Co by tě mělo zajímat spíš je geometrie, gen 2 má velmi nízký stack, tak aby ses přes břicho vůbec ohnul k řidítkům.

        https://bikeinsights.com/compare?…,

        3 0
        •  

          Ach ten můj blbej nick. Mám klasickou lehce sportovní postavu postavu. Kil navíc jen pár.

          A nevím, jestli je to v tomto vlákně, ale zastavil jsem pána s 9.6(asi L) gen2. Půjčil mi to na 10 vteřin, potřeboval bych s tím výlet, abych zjistil, co a jak. Snad mě na prodejně nechají jezdit aspoň dokola.

          Teda musím říci, vývoj utekl hrozně dopředu. Věřím, že si zvyknu, ale mám odježděno na tomto Superior Eagle(jen tohle je laděné na pohodu komponentama, já to mám více sportovní – představec atd) – viz foto. A B-52, ale ten nemá na internetu fotky. Je to ht s menšími koly. Oboje cca 2004–5

          0 2
          • Markony  

            No mam 9.5 G2 a docela jsem bojoval s posedem a délkou představce, nakonec sedlovka 20mm offset představec délka 70 mm vidle zdvih 120 mm .

            0 0
            • Jajjcy  

              Skromný dotaz, kolik měříš? Já měřím 192cm a taky bojuju s posedem na zmíněném kole vel. Xl. Přijde mi, že jsem na něm moc natažený a uvažuji nad kratším představci. Tak by mi pomohla něčí zkušenost.

              0 0
              • Tomas_82  

                Ona G2 je super pro někoho kdo má kratší nohy a delší tělo (jako já) Kratší představec a sedlovka bez offsetu by ti měli pomoct.

                0 0
              • Markony  

                186 cm

                0 0
            • pesfilipes  

              Pocítil jsi nějak změnu geometrie po nasazení vyšší vidlice?

              0 0
    •  

      Tak jsem zjistil, že pro kolo nemusím úplně 300km do FM/Brna(elemen­tstore). Program půjčení na den má i pár cykloshopů blízko mě. Nabízí 9.5ku gen2. Dnes jsem tam byl jen na pár informací a pán byl ochotný a rovnou mi to proti občance nacpal to kolo. Projel jsem se 15min. Budu si půjčovat i na celý den a je možnost složit vratnou zálohu pro rozmýšlení se. Paráda.

      Nastavil jsem si jen sedačku. Zbytek byl origo out-of-the-box a musím říci, jede se na tom skvěle. Musím ještě zažít něco celodenního, jestli se neobjeví něco, co mi nebude pohodlné. Líbilo, moc! Ta šedočerná dovolí retro pláště, red/black je zase dost hezká na oko. Bude to těžké.

      0 3
      •  

        Jo a na 178 cca co nám, rám L top.

        0 3
      • Doyle  

        Procaliber je skvělá volba, mám ho já, syn, dcera (žena na kole nejezdí)… Ale prosím, říkej sedlo, ne sedačka, díky.

        0 0
        •  

          Will do, captain. Will do.

          Dnes jsem v jiné konverzaci sedlo použil, je mi jasné, že to sem nepatří “tyhlencty” hobíkové názvy :D

          Fakt mě to nadchlo. Hned jsem to protáhl, mákl do kopce, sjel si šotolinu. Inu plíce se ozvaly hned, nohy ale na pohodu. Musím pečlivě naplánovat ten jednodenní výlet. Tam se ukáže.

          Jo a to Deore 2023 je i lepší než Deore v roce 2005, co mám na staré. Krásně přesné, tiché.

          Baví mě ti mínusovači, tak řekněte názor, než jen tiše v rohu se posmívat ;-)

          1 2
    •  

      Mám za sebou den půjčení. 20km po loukách, lesích, okreskách. Lehký až střední terén – kameny, bláto, výšlapy, písek.

      • Na začátek tam nechám Deore, brzdy, vidlici, Na mé ježdění a seznamování se s 29" mtb bude stačit.
      • Velký problém ale bylo sedlo. Zadek jak ve středověku, při koupi vyměníme.
      • Kolo bylo stock nastavené – měl jsem docela váhu na řidítkách. Bolelo zápěstí a později se mi odkrvovaly prsty. Nechám se změřit a nastavit si to, snad to za ty peníze stojí.
      • Dlouho jsem nejezdil, ale ISOSPEED je nejspíš cítit. Nárazy tupé a pozvolné. Žádné ostré rány. Je to moc fajn.
      • Tento/příští týden jdu koupit.
      0 0
      • Lišák  

        tLustejmiCin byl náhodou super nick! Tos neměl měnit.

        Na bolest zápěstí zkus pootočit řídítka v představci. Mně většinou pomůže, když je mám pootočený mírně dolů.

        1 0
        • Slavik  

          anebo lehce výš špičku sedla.

          0 0
          • MatS  

            To by se ale nemuselo líbit jeho vercajku.

            0 0
            • Lišák  

              Pokud má na HT sedlo rovně, když není vidlice v sagu, tak po nasednutí bude špička směřovat dolů.

              0 0
              • Markony  

                Jojo tohle kolo mam a s posedem jsem hodně dlouho bojoval abych se dostal do stavu abych na tom vydržel.

                0 0
      •  

        Akorát nevím, jestli je moudré na jedné prodejně, kde kolo budu kupovat, řešit i sedlo – ikdyž mi říkali, že to jakoby mohu chvíli testovat a pak vyměníme.

        Jednou bych si chtěl koupit Posedlo, přeci jen na tom člověk furt sedí, cena je trošku už vyšší.

        0 0
      • Dizie  

        Ja som mal rovnaký pocit po kúpe, ale vyriešilo to 0.5 cm sedlo dozadu a trochu zdvihnúť uhol sedla. Ono vyzeralo, že je vodorovne, ale nebolo.

        Trochu sa priživím – neviete prosím vás niekto, čo potrebujem za adaptér na dotiahnutie prevodníku na tých e13 Helix klukách?

        0 0
      •  

        Tak včera koupeno. U prodejny jen pár km jen mezi ulicemi – protože tam byl kamarád na pivku – jedno jsem tam poslat musel. A dnes 15km zkoumavý výlet, kde bydlím. Je to paráda. To kolo mi opravdu stačí. Naopak bych řekl, že prozatím docela i overkill. Ještě jsem na prodejně řešil barvy. Ale protože budu určitě chtít jiné pláště, tak šedočerné zvítězilo. Jako bonus – a to jsem nečekal – zrovna to moje kolo, co smontovali z krabice, mělo i černou kazetou – všechny ostatní měly stříbrnou. Trochu jsem byl nesvůj, když jsem na tom mákl – vrzalo to, občas cvaklo – to fakt nemusím. Ale furt jsem si říkal, že si sedají komponenty a taky že jo, kolo je nyní velice tiché.

        • Přehazovačka drží jak přibitá, řadí to hezky.
        • Brzdy chtějí trošku síly – je to základní model.
        • Mám za sebou bikefitting – za talíř scan postavy a docela to funguje.
        • Helma z dekáče ta lepší Van Rysel(hezky větrá), brýle EXIT1 fotochrom.
        • Jen rukavice mě asi zlobí. Koupil jsem rogelli nějaké M velikost. Jak se mi v tom zpotí ruka, trošku to cestuje. Možná bych měl vrátit a zkusit ještě S. Divné, většinou je mi M už malá. Přitom jinde v obchodě od značky TREK byly Mka dost těsné. Budu to muset ještě vykoumat.
        • Dost mě bolely dlaně v těch rukavicích, jak jsem svíral gripy. Možná o něco silnější gripy by pomohly. Rukavice jsem si nakonec sundal a bylo to o něco lepší. Asi to bude chtít čas a zvyknout si.
        • Sedlo půjde z kola pryč jako první. Ale zatím si ten středověk během jízdy hezky vychutnám.
        • Budu kupovat kvalitní vložku Maloja(nechutná cena, ale jsem si jistý, že se to vyplatí, mám v plánu dlouhé výlety)

        No jako pořizovačkou kola to fakt nekončilo, hezky to naskákalo ještě :D

        1 2
        • ppoli  

          Tak zrovna ta černá kazeta je na HG ořech, pro budoucí tuning nevhodné. To bych jako bonus nepovažoval…

          5 0
          • enjoy  

            Viděli kafku, co tomu vůbec nerozumí a povídá o barvičkách, tak náhodou vytáhli tuhle špatně prodejnou konfiguraci :-D

            3 0
            • Peslezedirou  

              Si zlej! :-)

              0 0
            •  

              Snad to neudělali schválně. To by mě nasralo. Prej z krabice.

              0 1
              • Peslezedirou  

                Ono se nic neděje, kolo bude jezdit v pohodě, jen pokud budeš chtít desetizubový lastorrek, tak musíš vyměnit ořech, nebo celou zadní nábu, zadní kolo…na microspline, xdr je taky větší výběr kazet.

                0 0
          • Doyle  

            Nejspíš Sunrace 11/51, za covidu u Procalibera běžná, bohužel…

            1 0
        • Azmir  

          Nech si to vyměnit.(tu kazetu)

          Brzdy se zajedou.

          Pokud tě bolí ruce si ufoukni pláště a sedlovku. Pro pohodlí jsou nejlepší pěnové gripy ve stylu ritchey wcs.

          0 0
          •  

            No, jestli se zajede běžným ježděním, tak mě to asi čeká. Ale já neřadím nikdy ve velkém tahu, vždy tu sílu uberu při přeřazování. Snad se to lehce šetří.

            O pěnových vím, popřemýšlím, děkuji :)

            0 1
            •  

              Pardon, špatně jsem četl. Jojo brzdy věřilm, že se zajedou.

              Kazeta je fakt tak špatná?

              0 1
              • novas752  

                Tak 1) je to z bláta a za 2) je to kazeta na HG ořech, ne na Miscrospline ořech jako Shimano 12 kazety = pozdější výměna za lepší = nutnost měnit i ořech.

                1 0
              • scalar  

                Je od 11 zubů, takže prakticky chybí jeden převod proti plnohodnotným kazetám na ořechu microspline, které jsou od 10 zubů. Výměna kazety – ořechu obnáší výměnu zadního náboje, což je celkem pracné (nákladné).

                2 0
    • jarrik  

      Pořizoval jste už někdo brašnu pod rám s Isobow? Klasický trojúhelník mi tam nepasuje.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.