trek/cross? nástupce ukradeného Author Reflex 2006

57 nepřečtených
  • Klapka

    Dobrý den,

    omlouvám se za laický dotaz. Jezdil jsem na Author Reflex 2006, ukradli mi ho, sháním nové kolo pro obdobné účely – hlavně cyklostezky, šotolina, štěrk, polní cesty, ale také po městě. Určitě budu chtít mít možnost přidělat nějakou lehčí bagáž na nosič i kdyby jen tašku s věcma při jízdě po městě. Určitě ne přímo a pouze do terénu mimo cesty. Cca 15–20000,– 180cm/80kg. Jak mi kolo ukradli a narodili se mi dcery, tak jsem moc nejezdil, teď chci zase začít. Není mi jasné, jestli mám znovu chtít odpruženou vidlici nebo jestli tomu dobře rozumím, že se od toho pro tyto účely ustupuje? Nějak se v tom ztrácím. Díky moc předem za pomoc.

    • Klapka  

      Ještě dodám, že by to mělo umět přidělat dětskou sedačku…

    • Pán z Dubu  

      Pod dětskou sedačku jsou vhodnější objemnější pneu – jako ochrana ráfku a pro větší komfort. Limit huštění mají i pláště a ráfky. K zadnímu nosiči je nejméně problémové řešení: třmen zadní brzdy na dolní vzpěře (nehrozí kolize s nohou nosiče) + montážní otvory v rámu pro jeho instalaci. Dostatečně lehké MTB převody využiješ s dětskou sedačkou i později při doprovázení dětí.

      Podívej na modely Amuletu např.: https://www.amulet.cz/…-2018-p3759/#…

      Na festovnější osy, účinnější brzdy, řetěz co vydrží déle… nemáš dostatečný rozpočet.

    • novas752  

      Lehčí bagáž: na jakékoliv kolo v dané cenové relaci se dá přidělat nosič na sedlovku, nosnost bývá cca 10kg. Dětská sedačka se přidělává na sedlovou trubku pod spoj s horní rámovou trubkou a sedlovýma vzpěrama zadní stavby = je potřeba dostatek místa mezi pláštěm a sedlovou trubkou a sedlové vzpěry nesmí zavazet nosným tyčím sedačky.

      Od odpružených vidlic na trekových kolech se bohužel neustupuje, sic všechny o kterých můžeš uvažovat stojí za prd (bavíme se o sériových kolech v dané cenové relaci).

      Část uživatelů trekových kol přesedlala na fitness kola (silnička s rovnýma řídítkama), gravelbiky (silnička s tlustejma pláštěma) a nebo horská kola (lepší odpružení, lehčí převody na pomalou jízdu, stabilnější a lépe ovladatelná geometrie a možnost nasazení tlustších = pohodlnějších plášťů). Trekový kola mi osobně nedávají smysl je to takový rádoby univerzál, ale ve skutečnosti je to těžký, pomalý, zbytečně těžký převody a s odpruženim k ničemu.

      • Mig_all  

        Treková kola dávala smysl v době, kdy horská existovala pouze 26 palcová a o 29 palců nikdo neměl ani ponětí… Já osobně jsem zase nikdy ani trochu nepochopil kategorii fitness. Lehké sportovní kolo určené pro sportovní jízdu sportovne založených lidí, které ale nemá víc variant úchopů řídítek? Takže se člověk za řídítka nemuze třeba ve sjezdech sportovně sbalit a buď ho tedy z nastavení těch rovných zákonitě po čase bolí záda nebo naopak sedí jako jouda za stolem. Navíc silniční pláště na českých silnicích, to je v jakékoliv jiné kategorii krom čistokrevných silniček naprostý nesmysl…

        • novas752  

          Ano, fitness kola taky nechápu, do naších podmínek nemají smysl a obecně taky moc ne no. Potenciálně dost rychlé kolo zabité zkráceným vysokým posedem… Naštěstí je o ně hodně malý zájem.

      • scalar  

        Treková kola zbrojí, nová řada trekových vidlic Suntour Mobie má nohy až 34mm, pevnou osu, zdvih až 100mm, s tím se dá slušně jezdit.

    • orm  

      Ahoj, pokud chces trekove kolo v teto cenove kategorii, tak je lepsi si ho nechat postavit. Muzes zkusit napsat zdejsimu uzivateli scalar, ktery trekova kola sklada. Pokud bys netrval na rovnych riditkach, muzes se podivat do decathlonu na nejake gravel kola. Maji je tam za pekne penize.

      https://www.decathlon.cz/…8502389.html

      https://www.decathlon.cz/…8518726.html

      https://www.decathlon.cz/…8504030.html

      • Klapka  

        Díky moc za doporučení! S tím postavením se trochu bojím, že jak se v tom moc nevyznám a tak to asi není dobré v kombinaci s nemožností si kolo předem vyzkoušet. Nevím jestli se to dá nějak překonat vyzkoušením obdobných typů rámů, netuším.

        • orm  

          Uzivatel scalar ma zkusenosti a dokaze ti poradit. Dve moje kamaradky u nej nechaly kolo stavet a jsou spokojene. Nebal bych se toho. Tech stavitelu tu bude vice. Zalezi odkud jsi. Vim, ze scalar je nekde od C. Budejovic.

        • novas752  

          Ten Decathlon ma vyhodu ze ti tam klidne pujci kolo na den i vic na vyzkouseni. Dobra moznost zkusit si gravelbike nebo dnesni 29" mtb.

    • vt  

      No nejdriv si ujasni zda chces mtb nebo treka, pripadne zda nepodlehnes gravel mode (podle toho co pises bude asi trek idealni).

      Po ujasneni je dobry si dat inzerat na cyklobazar.cz, sleduje to tam dost prodejcu a nabidnou ti vhodny kola.

      • Klapka  

        Rád bych si to ujasnil, ale nevím moc podle čeho. Vím co chci jezdit – polní či lesní cesty, cyklostezky, méně běžné silnice, ale také po Praze. Takže taková normální cykloturistika. Nejde mi o to co nejrychleji jezdit po silnicích, ani netoužím zvládnout jakýkoliv terén v přírodě, který vlastně pro kola není určený – tam chodím pěšky. Dřív, když jsem kupoval ten starý autor, tak ta odpověď byla „trek“ – nemělo to zbytečně tlustý pneumatiky, bylo to lehčí a tím pádem rychlejší než horské kolo, oproti silničce to mělo širší pláště pro normální, tj. neideální neasfaltové povrchy. Odpruženou vidlici s vypínáním/za­pínáním odpružení jsem vnímal jako výhodu – tolik to nebolelo na kostkách ve městě a na neupravených cestách. Oproti silničce to mělo sice rovná ale zdálo se mi širší, pro mně snadněji ovladatelná řidítka. Pravda, bez možnosti jiných poloh (teda to moje mělo ještě takové páky). Nevím co je dnes odpověď na stejné využití, možná s doplněním té cyklosedačky. Myslel jsem že trek, někdo říká, že to už nemá smysl, že je to gravel? Proč není potřeba ta odpružená vidlice – protože jsou větší kola, která to odpruží sama? Proč nejsou rovná řidítka – protože berany jsou u gravel širší a s nějakým dobrým úchopem?

        • Mig_all  

          Treková kola se vyrabeji a solidne prodavaji stále a pro tebe bude naprosto ideální. Jasná volba.

        • novas752  

          Hele jestli ti Trekový kolo absolutně vyhovovalo tak si ho klidně kup zase, za těch cca 15 let se na nich mnoho nezměnilo, akorát brzdy už jsou většinou kotoučový, brzdí to i za deště nebo bahna.

          Gravelbike trekový kolo neni, je trochu jiný. Taky neni gravelbike jako gravelbike, do některých nejde dát pomalu ani 38mm plášť a je to jen sportovvní silnička na mizerný cesty, do jiných vklidu nacpeš mtb 2,1" pláště, navěsíš brašny na obě kola a můžeš vyrazit na přejezd kontinentu…

          Odpružená vidlice buď potřeba neni protože nejmenší nerovnosti stejně lépe pohltí tlusté pláště nafoukané ne rozumně nízký tlak (ani dobrá odpružená vidlice nejmenší nerovnosti neutlumí). A když už odpruženou, tak nějakou která skutečně funguje = mtb vzduchovou, krosové odpružené jsou oproti tomu bída, jsou těžké, hrozně tupé a často nemají ani tlumení.

          Výhoda beranů je v možnostech úchopu (za rovnou část, za zahnutí dopředu, za páky, za vršky pák, uprostřed oblouku pod pákou, na konci oblouku dole) a v rychlosti – spodní úchopy udělají aerodynamičtější posed, od nějakých 25–30km/h je to dost znát, jede to líp než na rovných řídítkách kde jseš nataženej jako plachta, z kopce a nebo proti větru je to velký přínos. Ano, dělají se i širší berany než klasické silniční a dělají se i „rozšlápnutý berany“ se obloukama vytočenejma do stran pro lepší ovladatelnost kola tam kde je to potřeba. A jsou užší než rovný řídítka, lépe se s nima jezdí v provozu ve městě.

          Rovný široký řídítka maj výhodu hlavně v terénu, na delší tyči máš větší páku a kolo se snadněji a přesněji ovládá v terénu.

          • scalar  

            V této cenové relaci (15 – 20 tis.) bych o beranech vůbec neuvažoval. Jednak je moc nevyužije, většina rekreačních jezdců se drží stejně za vršek nebo za páky, to je podobně jako u rovných řidítek s rohy, tam je ale výhoda, že při normálním držení jsou rovná řidítka širší (větší stabilita, lepší ovladatelnost) a hlavně jsou v dosahu prstů brzdové páčky. Při ježdění s dětmi je dobré mít brzdy po ruce.Pak jde o cenu, vem si, jakou část rozpočtu by ukrojily dualy a hydry, to je nereálné.

            Tohle je fakt typický uživatel krosového kola, do 20 tis. už se dá pořídit kros na Deorku s funkční vidlicí, není problém využít 27,5" rám s 27,5" Raidon vidlicí.

        • roman 3D  

          Fitnesku s 68 cm rovnýma řídítkamama s vnitřníma rohama sqlab, karbonku vidli a 40–44 mm pláště, brzdy hydrauliky, rám s přípravou pro montáž blatníků či nosičů

    • Klapka  

      Dobrý den,

      neporadili byste někdo nějaký konkrétní hotový typ? Protože si myslím, že bych kolo potřeboval vyzkoušet, zda mi sedí, odpadá pro mně „stavba“, nemám na to obávám se energii/čas, i když chápu, že to třeba může být výhodnější/lepší a oceňuji, že má někdo vůli/zapálení to zde nabízet.

      Náhodně mně napadlo toto, přišlo mi, že to nejsou úplně špatné komponenty, ale moc tomu nerozumím:

      B'Twin Riverside 920

      https://www.decathlon.cz/…8405267.html

      Možná jsou naopak komponenty a stavba něčím neobvyklé, takže třeba půjdou těžko opravovat?

      Jen nevím, zda 11× rychlostí je to pravé – na Author Reflex 2006 jsem měl tuším 24, tj asi to bylo 3×8? Vyhovoval mi jak převod do největšího kopce tak nejrychlejší, víceméně jsem nepotřeboval více. Snad možná mohl být lehčí pro ultrakopce, ale to bylo dost zřídka. Protože tomu moc nerozumím (a původní kolo už nemám), nevím jak to mám porovnat, ve staré specifikaci vidím vícekolečko SHIMANO HG-30–8I 11–32, SUNTOUR XCC-318 48–38–28, nevím zda tím 11× o něco přicházím. Chápu, že asi budou větší rozdíly mezi jednotlivými rychlostmi, to by asi šlo přijmout, nevím. Jde také o to, že budou řetěz a vícekolečko víc namáhány, tj. dříve odejdou? Možná to ale u mého rekreačního pojetí nehraje takový význam.

      Zdá se mi dobrá deklarovaná váha 12,9, to by bylo alespoň trochu zlepšení oproti 13,4:-).

      Je to 28", nevím, zda není dnes preferována 29". Ani nevím co byl původní Author Reflex 2006, že by také 28"?

      Díky moc, pokud k tomu někoho něco napadne…

      • novas752  

        Převody na starém kole znáš, stačí si je naklikat do gears.mtbcros­scountry.com spolu se zvažovanými převody a hned uvidíš srovnání. Dole ti vyleze tabulka minimálních a maximálních rychlostí (převodů) v závislosti na kadenci (otáčky nohou za minutu, při pohodové jídzě počítej tak 65–85)

      • scalar  

        Chceš kupovat kolo na základě osobního vyzkoušení, tak ho běž vyzkoušet. Mně přijde krosové kolo s jednopřevodníkem 36z. jako kravina.

        Krosová kola mají stejně jako horská 29" kola stejné ráfky o průměru 28", rozdíl je v obutí. Záleží tedy na využití koláč jestli je primárně do terénu nebo na cesty.

        • Klapka  

          Kravina kvůli méně převodům bez těžkých? Nebo ten můj starý Autor měl málo převodů, takže je dnes s 3×něco 2×něco větší rozsah i do kopce?

          • scalar  

            Mně by chyběly těžké převody, pro představu to je, jako bys u toho starého kola neměl největší převodník a jezdil jenom na prostřední a malý. Pokud jsi měl prostřední převodník 38z., tak tam je jenom 36z.

      • Prazak0  

        Myslím, že půl kila váhy nijak nepoznáš. Já bych si převody 1×11 nedával. Převodů tam je méně než u 3×8 a leda je dražší spotřební materiál, tj. řetěz. V Decathlonu bych se podíval na jejich tzv. silniční kola. Jdou tam dát dosti široké pláště, myslím 35 mm. Já mám radši pevnou vidlici a tato kola budou dosti lehčí, lehce pod 10 kg. Některá kola mají navíc ve výprodeji, dosti levnější než v eshopu – ale musí člověk na prodejnu zajít, tam uvidí ty výrazně nižší ceny.

      • Prazak0  

        Jinak bych doporučil ke zvážení kolo typu gravel bike, třeba Kona Rove DL, jde sehnat za cenu malinko přes 15 tisíc, má to 2×9 rychlostí, osazení Sora, pojme to hodně široké pláště, je to rychlé kolo. Jen si zvyknou na silniční řazení. Za tuto cenu je verze pro r. 2019, pro příští rok stojí něco přes 20 tisíc.

        • Klapka  

          Díky, nevím, zdá se mi, že berany jsou pro můj účel mimo, stejně většinu času nijak zvlášť na rychlost nebudu moct jet kvůli dětem, a když pojedu sám, bude mi to už jedno, hlavně že si dám do těla.

          • novas752  

            Rychlost je návyková věc :) doporučuju si to v tom decathlonu vypůjčit a pořádně se na tom projet.

          • Prazak0  

            Já berany srovnával s tím, co jsem znal před lety. Tehdy mi z nich bolela záda. Dneska to je jinde, drží a ovládá se to pohodlně. Ono stačí si zajít do Decathlonu, tam mají pár kol upnutých v trenažerech, většinou se silničními řidítky. Sám si zkusit, jak se mi to drží, když se tam posadím a zkusím šlapat.

            Jinak v tom Decathlonu měli i kola, která se od jiných lišila jen řidítky. S rovnými řidítky levnější, jinak stejný rám a vše ostatní. Takže při nejhorším to jde i vyměnit, nakonec i na stejném rámu Maxibike CX4000 jsou vidění i kola s rovnými řidítky, krom většiny kol se silničními.

            Kola typu gravel jsou zajímavá i od Authora, myslím Aura XR nebo Ronin. Starší verze by jsou snad i těsně pod 20 tisíc, jinak stojí spíš ke 30 t.

      • t29  

        Převody asi takhle:

        Author – BTtwin

        48/11 (4,36) – nic

        48/13 (3,69) – nic

        38/11 (3,45) – 36/11 (3,27)

        38/13 (2,92) – 36/13 (2,77)

        38/15 (2,53) – 36/15 (2,4)

        38/18 (2,11) – 36/17 (2,12)

        38/21 (1,81) – 36/19 (1,89)

        38/24 (1,58) – 36/22 (1,63)

        38/28 (1,36) – 36/25 (1,44)

        28/24 (1,17) – 36/28 (1,29)

        nic – 36/32 (1,13)

        28/28 (1) – 36/36 (1)

        28/32 (0,88) – 36/42 (0,86)

        Závěr: Author má o dva nejtěžší převody navíc, nejlehčí převod je stejný, BTwin má lepší odstupňování a nemusíš řadit vepředu. U systému 3×8 je nejhorší skok mezi 15z a 18z pastorkem (20%) který vychází do cestovní rychlosti kolem 20 km/h. Systém 1×11 má skoky o pár procent menší. Pokud se bez dvou nejtěžších převodů obejdeš, tak pro tebe bude 1×11 přínos.

        Pozn. ty dva nejtěžší převody jsou tak pro rychlosti přes 35 km/h a v nižších rychlostech je používají lidi, kterým se „nechce šlapat“ = neumí jezdit frekvenčně. Pokud budou nejtěžší převody chybět, „nauč se šlapat“ :)

        Rozměr kol asi takhle:

        28" kola (krosové) i 29" kola (MTB) mají stejný ráfek a ten palec navíc u MTB způsobují objemnější pláště. Do práce a na výlety jezdím na krosovém kole bez odpružení, kvůli pohodlí obouvám minimálně 2" pláště a projedu všechno co potřebuju. Ne každý krosový rám ale pobere tak objemné pláště.

        • novas752  

          S tim že u toho 1×11 lze velmi snadno vyměnit převodník za o 2z větší/menší a rozložení převodů tak upravit. Například namontovat na trvalo o 2z větší s tim že až pojedu na dlouhý výlet do Alp, vyměnim si převodník za původní, nebo ještě o 2z menší.

        • Klapka  

          Díky moc, tak to je zajímavé.

          Fakt je, že na nejtěžších převodech jsem občas jezdil do práce podél Vltavy, ale… šlapat asi neumím:-)

          Opravdu bez odpružení? Kvůli čemu? Rychlosti, menší námaze získané z lehčího kola? A kostky / obrubníky / kořeny… nevadí? Jakože je ta vidlice pro kořeny / kameny polňaček nebo pro Prahu nadbytečná?

          2" pláště vs trekové (35?) / je to velký rozdíl v línějším kole?

          • novas752  

            Hmotnost, efektivita, jednoduchost údržby (ono teda většina uživatelů bohužel kašle i na ty odpružený ale co už). A hlavně ani opravdu dobré odpružené vidlice nejsou schopny pobrat ty nejmenší nerovnosti, například kočičí hlavy odpružená vidlice vůbec nezvládá = na takovou jízdu je k ničemu. Naopak do tlustých plášťů můžeš nafoukat menší tlak než do úzkých a to pak tyhle drobné nerovnosti sbírá daleko lépe.

            Jak to bude líné záleží jaké pláště si měl na starym kole, nelze vyloučit, že to pojede naopak trošku líp.

      • Klapka  

        Zkusil jsem dát ještě pár tipů kol:

        Apache Matto A1 2019 https://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#… 20t

        Superior XP 909 2019 https://jizdni-kola.heureka.cz/…xp-909-2019/ 20t (možná už MTP, moc tlustý pláště?, třeba by to nevadilo, když to váží podobně, resp. trochu méně než moje minulé trekové kolo)

        Superior RX 580 2019 https://jizdni-kola.heureka.cz/…rx-580-2019/#… 18t

        • novas752  

          Hele pláště si do všeho můžeš dát jaký chceš od toho co se vleze do rámu/vidlice po nějaký silniční 28mm široký. Jak to má ráfky rozměru 622, tak nemusíš řešit jaký pláště to má osazený, to je stejně spotřebák kterej během pár tisíc km ojedeš.

          A široký plášť automaticky neznamená že nejede, dobré xc mtb pláště jedou líp než většina levných trekových, o pláštích na gravelbiky (furt stejný rozměr) nemluvě.

          • Hadato  

            Souhlas, dobře navržený plášť na MTB jede lépe, než levný trekový. Řešil jsem stejný typ kola pro máti a nakonec to bylo horské s 2×10 převody, raidonem (solidně funkční) a 2.0" plášti (Continental Race King). Jede to lépe než původní trek, je to pohodlnější, stabilnější, lépe ovladatelné a má to lehčí převody.

            • Klapka  

              Díky moc všem za rady, nakonec to k tomu MTB směřuji.

              Tak akorát teď jestli se smířit s dodatečně montovaným nosičem přes objímky https://www.sportarsenal.cz/nosice/art--061 na Kellys Gate s lepšíma pevnejma osama nebo jít na jistotu s návarkama na rychloupínákách na Author Radius 21 2019 nebo Kros level 6.0 2020.

              Nosič tam bude nejspíš furt, protože nevím co bych ve městě dělal s batohem.

              Nevím jaký je rozdíl přehazky/přes­mykače/řazení Authora Deore vs. Kross XT M781 / M6025 / DEORE M6000

              Ani neumím posoudit náboje Author Quando Disc vs. GL-B43F-DS

              Brzdy MT200 vs. TEKTRO Auriga předpokádám že je prašť jako uhoď.

              Author je teda náhodou ve slevě o 2t levnější.

              Ostatní alternativy moc nevycházely – Amulet jsem neměl kde vyzkoušet, RB byly s Deore už moc drahé. Ale samozřejmě krásné.

        • scota  

          Continenlal At Ride 42×622 je takový univerzální plášť na cross kola který zvládne bez problému lehký terén a má ochranu proti propíchnutí a neváží tunu.

    • scota  

      Na takovéto ježdění s dětmi ;-)

      https://www.rb-bike.cz/…r-290-entry/

    • Klapka  

      Tak jsem po podrobném pročítání diskusí zde došel k Kellys Gate 30, nebo Kross Level 7. Ale ani na jedno nejde dát nosič pro případné delší výlety s těžší bagáží, protože tam chybí návarky. Nebo alespoň nevím jak.

      Takže mi nezbývá než se vzdát pevných os, a zkusit k nim alternativu:

      kross level 6 2020 za 20t – https://www.kross.pl/cz/node/41968

      author radius 2019 za 18t https://cz.author.eu/…9-ua42906902

      Stojjí ten Kross za ty 2000,– navíc? Nebo někoho napadá jiná alternativa?

      Asi to není jednoduché posoudit, protože u Authoru některá specifikace zřejmě chybí:-(

      KROSS LEVEL 6 2020

      Frame material ALUMINIUM LITE

      Fork Suntour Raidon XC-RLR (skok 100 mm, blokada w manetce)

      Rear shock BRAK

      Front hub Shimano HB-TX505 (100 mm, 32H)

      Rear hub Shimano FH-TX505 (135 mm, 32H)

      Tires Schwalbe Smart Sam (27,5" × 2,1" / 29" × 2,1")

      Rims Kross Disc (27,5" / 29", aluminium, podwójna ścianka)

      Front derailleur Shimano Deore FD-M6025

      Rear derailleur Shimano Deore XT RD-M781

      Brakes Shimano BR-MT200 (tarczowy, hydrauliczny) / Brake levers Shimano BL-MT201 (hydrauliczne)

      Shifters Shimano Deore SL-M6000 (2 × 10)

      Crankset Shimano Deore FC-MT500–2 (36 / 26T)

      Bottom bracket Shimano SM-BB52

      Chain Shimano CN-HG54

      Casette / Freewhell Shimano CS-HG50 (11 – 36T)

      Handlebar Aluminium (27,5": 700 mm / 29": 720 mm, 31,8 mm)

      Stem Aluminium (S – 80mm, M – 90 mm, L/XL – 100 mm, 31,8 mm, wznios 7°)

      Seatpost Aluminium (S/M – 350 mm, L/XL – 400 mm, 27,2 mm)

      Headset FP-H813PL (1 1/8")

      Saddle Selle Royal / Grips KROSS SCALE / Pedals Feimin FP-917N

      AUTHOR RADIUS 2019

      hydroformní dural 6061 29"

      Přední vidlice RST Aerial 29 TnL vzduchová uzamykatelná (100 mm)

      Hlavové složení AUTHOR Integrated 1.5" tapered

      Převodník SHIMANO 38–24 zubů 170 / 175 mm kliky

      Středové složení SHIMANO BB-52 BB unit

      Přesmykač SHIMANO Deore (34.9)

      Měnič SHIMANO Deore

      Řazení SHIMANO Deore (20)

      Vícekolečko SHIMANO HG500–10 11–42 (10)

      Řetěz KMC X10

      Náboje QUANDO Disc 32 děr

      Brzdy TEKTRO Auriga kotoučové hydraulické (7" kotouče)

      Brzdové páky TEKTRO Auriga

      Přední ráfek AUTHOR Xenon 29 32 děr

      Paprsky ocel černé

      Přední plášť AUTHOR Rocket 29" x 2.10"

      Pedály AUTHOR dural

      Řídítka AUTHOR Flatbar 9° 700 mm

      Držátka / omotávka AUTHOR Pro Lock

      Představec AUTHOR dural / Sedlovka AUTHOR dural (31.6)

      Objímka AUTHOR (34.9) / Sedlo AUTHOR Navigator

    • Kox  

      Ještě vám můžu dát za pár korun Author Reflex 2001 :-)

    • Klapka  

      Omlouvám se, že se k tomu vracím po takových dlouhých odmlkách, prostě si na to nedokážu najít čas. Ale jaro se blíží, tak už to musím vyřešit:-)

      Poprosím tedy ještě jednou o radu:

      Buď Leader Fox Trap

      https://e-shop.leaderfox.cz/…4000101.aspx

      • slušné osazení, ale vidlice RST F1RST, která jak jsem pochopil, asi nemá dobré renomé (výdrž, funkce).

      nebo

      Apache Tuwan A3

      https://apache-bike.cz/…/tuwan-a3-29

      • horší osazení (brzdy, jen jedna pevná osa), zato aspoň plně vnitřní vedení bovdenů/brzd, snad možná oproti F1RST lepší vidlice SR Suntour XCR AIR LO-R ?

      Stojí za to jít do horšího osazení Apache, kvůli možná snad lépe fungující, odolnější vidlici SR Suntour XCR AIR LO-R?

      Nebo je ta vidlice RST F1RST přijatelná/srov­natelná a pak je lepší vzít Trap s lepším ostatním osazením?

      Do čeho byste spíš šli a kvůli čemu?

      Všechna kola mají přípravu na nosiče, takže potud pro mne ok:-), cenově cca srovnatelné něco přes 20.

      Díky moc, pokud Vás k tomu něco napadne.

      • milan.v  

        Napadne mě to, že tu je už několik vláken za posledních pár dnů s podobnou cenovou hladinou a tato kola nejsou rozhodně lepší…

        • Klapka  

          Díky moc! Dokázal bys napsat která kola to jsou, v kterých diskusích a proč, čím jsou lepší? Určitě mi nějaké uniklo, nebo nějaký důvod čím jsou proč lepší. Chápu,že se to opakuje a pro toho, kdo do toho vidí, to je asi dost únavné:-)

          K té RST F1RST vidlici jsem pár negativních komentářů našel, nevím jestli ten jeden dva případy je automaticky špatně a je platný i po té době a nevím jestli s tou druhou XCR AIR LO-R to není z bláta do louže. Pokud ano, jestli je to tak moc špatně, aby stálo za to hledat o 3–5t dražší komplet. Je teda fakt, že s ohledem na to jak se ty kola kradou, jsem k těm vyšším investicím trochu chladnější:-)

          V každém případě díky moc všem za možnost si udělat aspoň trochu názor, co vlastně chci.

      • xtonda  

        Tohle kolo má krátký rám a vzpřímený posez jako trek a úchytky na nosič, osazení za tu cenu po slevě mi přijde celkem přijatelné.

        https://www.tsbohemia.cz/…d316320.html

        • Klapka  

          Díky moc. Osazením samotným to asi nevybadá špatně. Fakt je, že horní trubka 585 je o 35mm kratší než na podobných kolech, Apache má 620, Leaderfox ale kupodivu taky jen 590:-). Je to o vyzkoušení, což u TSBohemia v Praze asi není úplně ideální. O nábojích, tj. osách nikde nic, předpokádám tedy rychloupínák? Hlava zůstala netapered, u Apache to ve své neznalosti nepoznám – je „Spec (semi-integrované, průmyslová ložiska)“ tapered, netapered?, u LF to z popsu nepoznám, tvar by tomu spíš odpovídal? Rock Shox 30 Silver Air je tedy lepší než XCR AIR LO-R nebo RST F1RST?

          Díky!

          • xtonda  

            Snažil sem se najít detailnější specku na webu výrobce, ale tam mají jen aktuální ročníky, showroom má bohemka bohužel v Olomouci. Ve vidlicích až zas takový přehled nemám, ale vzhledem k ceně kol předpokládám vzduchový základ, u Suntouru je to určitě nejnižší vzduchový model.

    • Klapka  

      Je na tomto kole něco na co bych si měl dát pozor? Moc komentářů k tomuto kolu jsem zde nenašel, tak se raději ještě doptám, jestli vás expertů něco nenapadne:

      Silverback Sola 2 – 2020 20

      Jediné co si říkám, že možná převodník někdy budu chtít změnit na 30t (nebo menší?), jestli to snadno jde. A nevím jestli ta E13 9–46 není pastí na budoucí náklady. Rozsah mi nepřijde tak nepřijatelný od minulého kola nebo zvažovaných alternativ. Pro nezávodní ježdění větší odstupńování mi snad asi také nebude až tak vadit. Vyšší cenu asi zkousnu. Vyzkoušet už teď nakonec stejně nic nezvládnu:-)

      • scalar  

        Největší slabinou bude vidlice, těžká (ocelové vnitřní nohy) a má jen 30mm nohy. Tragické jsou kotouče, to je ale spotřebák za pár stovek.

        • Klapka  

          Díky moc!

          Alternativy byly RB Suntour Raidon RL-R, to je 32mm, nebo Apache Tuwan A3 za 18000,– Suntour XCR AIR LO-R 32mm. Je to takový rozdíl? RB má venkovní vedení a dlouho se čeká, Apache o 1,4kg těžší a zadní QR. Otázkou je zda se té hmotnosti Silverbacku 12,35kg pro M bez pedálů dá věřit.Všude je něco:-).

          S těmi převody – na treku jsem měl nejlehčí 0,71, zde by byl 0,7, svahy jsem vyjížděl, ale u kamenitých, kořenových bych ocenil lehčí, možná to ale s MTB oproti treku bude jiné. Snad se ten převodník dá případně snadno vyměnit?

      • Klapka  

        Takže lepší ta jednička?

        Silverback Sola 1

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.