• Andrew

    Ahoj,

    hledal jsem historii, ale nikde jsem nenašel kompletní odpověď na můj problém. Potřeboval bych poradit, kde může být závada na tlumiči Fox Triad II(na Specialized SJ FSR Comp 2011). Celkem z ničeho nic začal přidírat, hlavně v první 1/3 zdvihu. Zkoušel jsem vypustit a nafouknout a vypadá, že chodí v celém zdvihu. Ale drhne, pocitově je to jako by tam byl písek.

    Už jsem hledal a našel jsem videa, jak rozdělat vzduchovou část. Budu to dělat poprvé, tak než se do toho pustím, chci se poradit, zda to může být cesta, jak problém odstranit? Tlumič má najeto tak 2000 km ve slušných podmínkách (žádné bláto). Hledal jsem i kit těsnění, ale nevím přesně, který to je. Dle čeho identifikovat?

    Podle informací, které jsem zjistil z historie, lze nahradit fox fluid Red rumem. Mám RS vidli, tak se mi nechce kupovat další typ oleje. Díky

    0 0
    • marapara  

      Jediné co můžeš udělat, je rozdělat a promazat tu vzduchovou část. 2000 km není málo ani moc, ale otázka je, jak je nový tlumič namazaný z výroby.

      Já mažu Fox Fluid, zůstal mi k sadám těsnění, co jsem objednával k FOX RP3, co jsem měl na starém fullu. A vypadá to, že to těsnění je stejné i na Triadu, ale zatím jsem ho nezkoušel měnit.

      Servis vzduchové části je celkem jednoduchý, vypustit vzduch, tlumič rozšroubovat. Pokud nemáš svěrák, da se to rozšroubovat i přímo v rámu a pak vymontovat. Co se pak týče zpětného zašroubování, doporučuji ventilek úplně vytáhnout ven, tělo tlumiče nasunout na pístek a zamontovat ho do rámu. Pak rám stlačit do zdvihu a zašroubovat tělo. Ono to jde i ve svěráku, ale vzhledem k tomu, že se v negatovní komoře při zatlačení těla vytvoří jakýsi podtlak, tak dost brání tomu, aby se tlumič zašrouboval zpět. Tím, že se zatlačí do zdvihu, tak to jde podstatně snadněji. Toť moje poznatky s rozdělávání a skládání tlumiče. Triad jsem rozdělaný asi 3× a mazal jsem vzduchovou část.

      0 0
    • Neťa  

      Z vlastní zkušenosti můžu říct, že tohle je opravdu nedostatkem mazání ve vzduchovce, její rozdělání a zpětné složení není opravdu žádná věda. Mažu Fox Fluidem.

      0 0
    • Andrew  

      Pánové, díky za příspěvky. Ještě mi zůstalo pár detailů: je toto ta správná sada: http://www.cyklosvec.cz/…hx-air-sada/

      Vesměs mažete Fox Fluidem, pokud použiji RED Rum hrozí nějaké riziko?

      Kolik oleje se tam má aplikovat (ml)?

      Díky

      0 0
      • mr.antik  

        Já dával redrum… množství tak nějak přiměřeně :-)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • marapara  

        Pokud drží tlak, tak bych asi těsnění neměnil a jen promazal.

        0 0
      • kubad  

        olej je v tom balení a tuším 4ml a dává se tam celé.

        0 0
    • Andrew  

      Zkusím to bez výměny těsnění a uvidím. Tlak zatím neutíká. Ještě takový detail. Čím odmašťujete/čistíte útroby tlumiče? Ve videech doporučují isopropylalkohol. Ten doma nemám. Nějaká alternativa?

      A zjistil jsem, že Redrum nějak zmizel z nabídky eshopů. Našel jsem ho snad jen na kupkolo. Ideálně bych ho potřeboval sehnat v Brně ať nemusím platit poštovný. Nekupoval ho někdo nedávno v Brně?

      Dík

      0 0
      • mr.antik  

        ničím vytřu to hardem. Jinak dřív místo redrumu jsem používal i nějakou 15 olej co používám do vidle.

        0 0
      • marapara  

        Isoprophyl ti to odmastí úplně, stačí vytřít suchým hadříkem.

        0 0
    • Andrew  

      Zkoušel jsem Hanáka v Brně a odpověděli mi následující:

      „Redrum běžně vedeme a máme jej skladem. Momentálně je vyprodaný a bohužel jej nemá ani dodavatel. Jeho naskladnění očekáváme v průběhu podzimu“

      Říkal jsem si, že je divný, když to zadám do vyhledávače, že to našlo pouze asi 1 obchod.

      0 0
      • mr.antik  

        hmmm podíval bych se, kdo je dodavatel a pak by mi to až tak divný nebylo :-)

        0 0
    • Andrew  

      Ahoj, potřeboval bych radu. Při čištění vzduchové komory se mi povedlo uvolnit ocelový kroužek (podložku) pod hlavou tlumiče, která je z obou stran opatřena gumovými těsněními. Co s tím? Je to problém. Je nutné to znovu přichytit? Čím? Nebo to lze složit bez přichycení? Díky za odpovědi. Mám to rozhozený a bojím se, abych něco nepoškodil (možná už se stalo)

      0 0
      • kubad  

        Posun ho zpět nahoru :-)

        A dál neres on je tam navolno

        0 0
        • Andrew  

          tos mě uklidnil. Byl tam trochu přichycený, přišlo mi, že je to jako zaschlý olej a říkal jsem si že bych to měl očistit. No a až jsem ho posunul, tak mě napadlo, jestli to není přichycené schválně. Takže očistit, pokud na něm jsou zbytky čehosi, posunout nahoru a smontovat?

          0 0
    • Andrew  

      Vzduchovou komoru jsem otevřel, vyčistil, promazal a složil zpět a problém se odstranit nepodařilo. Neměnil jsem sadu těsnění. Při pohybu do/ze zdvihu tlumič syčí – viz odkaz s nahrávkou http://72ondra.rajce.idnes.cz/RAJCE-NET/…

      Je to na home made servis nebo poslat do servisu?

      0 0
      • kubad  

        co na tom chceš homemade servisovat?

        pokud promazání nepomohlo, můžeš max. ještě vyměnit těsnění a zkusit, ale asi bude lepší servis

        0 0
        • Andrew  

          OK, jen se ptám. A nedá se podle příznaků odvodit, co tomu asi může být?

          0 0
          • pepek  

            Tak přidírá, nebo syčí? Když jsi měl komoru dole, tak samotný tlumič taky přidíral? Syčení je trochu už moc hlasité – asi utekl dusík.

            0 0
            • Andrew  

              obojí, syčí – viz. odkaz o pár reakcí výše na video, co jsem po zkompletování pořídil a zároveň je cítit, že nechodí hladce

              0 0
            • Andrew  

              Když jsem měl komoru dole, tak jsem s tím nehýbal. Ono to ani moc nešlo díky odporu, který to kladlo. Po sešroubování a umístění do rámu, ale před nafoukáním, se zdálo, že to chodí dobře. Jak jsem to nafoukal, začalo to přidrhávat.

              0 0
    • mikymik  

      Jak to asi s tím tlumičem dopadlo? Ten můj se chová úplně stejně :(

      0 0
    • mikymik  

      Drhne, je to i cítit při pohybu (vlastně i trochu syčí – jako na tom postovaném videu). Tlak drží a když ho vypustím, začne chodit krásně hladce. Má najeto 7000 km, repas tlakové části jsem kvůli stuck down dělal v 5000 km. Objednáním sady na repas tlakové části asi nic nezkazím, ale bojím se, že v tomhle případě to možná nepomůže.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse