• Bike-o-Noor

    Zdarec všem,

    jsou k mání nějaké relevantní zkušenosti s pohonem 44/32/22 plus kazeta 9st. Sunrace 11–34?

    Např. na modelu Cannondale Trail 4, ročník 2016. Nezajímají mne samozřejmě „názory“ pohrdající vyběhlým typem. Chci znát zkušenosti těch, co tohle jezdí. Nejlépe na kolech 27,5".

    Díky za reakce.

    0 0
    • Bike-o-Noor  

      … svého času se to používalo i v sestavám s rámem Scud…

      0 0
    • zbartos  

      Jezdím už spoustu let na 26" kliky Sh SLX 44/32/22 plus kazetu 8 st. Sh 11–32 a na „zimním“ zadním kole jsem měl pár let i 11–34 (v zimě bez kondice a na blátě/sněhu se lehčí převod hodí). Vše bez problémů, jen seřízení přesmykače je asi trochu náročnější.

      Nebo co konkrétního chceš vědět ?

      0 0
    • Smazaný účet  

      Rozsahem je to pro běžné použití naprosto postačující. Takže nechceš-li s tím jet třeba hodinovku na dráze, není co řešit.

      0 0
    • Bike-o-Noor  

      Díky za podělení se o zkušenosti.

      Je mi jasné, že ty terénní převodové stupně jsou OK – používám k teoretickému před-hodnocení známé kalkulátory – ale zajímal mne ten opačný konec rozsahu. Loni jsem totiž „z trucu“ pořídil takovou fajn bazarovku (solidní rám Kuwahara, silniční, ale obutý jako trek na 26´´ kolech s rozsahem 48/38/28 – 7 st. 14–32), něco jsem najezdil v terénu, „nabudil“ se pro bika 27,5"…a pak se nechal přemluvit na 29er (mám tam 3×10 a pokryje to vše, co momentálně potřebuji). Ale jo, výsledkem je spokojenost. Jenže trochu pokukuju dál, samozřejmě v rámci svým limitů. Proto jsem se ptal na ty zkušenosti (od oslovených stavitelů jsem totiž slyšel i blbost typu „žádné MTB nenabídne rychlost velkého talíře“). Zároveň však nepokládám za hnidopišství, když někdo ví o slabinách uvažovaného pohonu typu technicky problematických skocích mezi pastorky, takže po tom jsem pídil.

      Suma sumárum: nynější rovinky s poměrem 40 (talíř)/11 (kazeta) jsou pro radost. Silově je to tak akorát pro motivaci a v kombinaci s 29er (vážím pouze něco kolem 80 kil) občas podřadím třeba jen kvůli protivětru.Tak si představuji, že 44/11 by znamenalo silovější jízdu „cyklostezky“, zatímco – a to je pro mne důležité – lehčí převody zůstávají srovnatelné.

      0 0
      • Rowdy  

        Ty musíš mít ale ukrutnou sílu. 44/11 na 29" MTB … to už valíš skoro 50 km/h, ne?

        0 0
        • Bike-o-Noor  

          Seš trochu nepozornej, ale mi to neva. TEĎ jezdím 40/11 a ptám se na zkušenosti se 44/11 na 27,5". Proto je vlastně tvá otázka k věci.

          Skutečně nejezdím běžně po rovinách 50 kiláků v hodině, to máš pravdu. A ani mne neláká šlapat z kopce. Spíš mám požitek – i bez požití – z výkonu „kam nahoru sám, odtud i sám dolů“…

          0 0
          • Rowdy  

            Jsi roztržitý, píšeš v tom odstavci o 40/11 a 29er a následně o 44/11 bez jakéhokoli upozornění, že se myšlenkově vracíš k 27,5". Si v tom udělej nejprve pořádek, pak se piš o nepozornosti. Jsem to četl několikrát, než jsem ti odpověděl. Tu odpověď ber jako sarkazmus právě k tý tvý roztržitosti.

            0 0
        • kyl  

          Já jsem chtěl na léto nové kolo (29"),stačili by mi jen kola a rám,zbytek bych přeházel ze starého ale kliky by tam šly taky 44–36–22/11–32.Celková hmotnost kola pod 10kg.Na 26" kole jsem jeden čas vozil kliky 52–38–26 a jak to pěkně jezdilo.

          0 0
      • karel d.  

        Ja jezdim 29' s pohonem SLX m7000 3×10– 40/30/22. Byla to stavba a ted me trochu mrzi, ze jsem nesel do starsiho xt 780 s nejvetsim prevodnikem 42. Nejde tady o ukrutnou silu, tu nemam, ale jezdim na tom hodne asfalt na silnicich 3. kategori, kopcovite tereny a ten tezsi prevod se mi cestou dolu nebo s vetrem v zadech hodi. Jde take o pocit- mam vzdy rad v zaloze moznost podrazeni. Jezdil jsem leta 26' – STX 3×8 s nejvetsim prevodnikem 44 a to tak odpovida me soucasne kombinaci. Jde i o to, ze castejsim tezsim zprevodovanim hodne opotrebovavam nejmensi pastorky na kazete.

        0 0
      • karel d.  

        Ja jezdim 29' s pohonem SLX m7000 3×10– 40/30/22. Byla to stavba a ted me trochu mrzi, ze jsem nesel do starsiho xt 780 s nejvetsim prevodnikem 42. Nejde tady o ukrutnou silu, tu nemam, ale jezdim na tom hodne asfalt na silnicich 3. kategori, kopcovite tereny a ten tezsi prevod se mi cestou dolu nebo s vetrem v zadech hodi. Jde take o pocit- mam vzdy rad v zaloze moznost podrazeni. Jezdil jsem leta 26' – STX 3×8 s nejvetsim prevodnikem 44 a to tak odpovida me soucasne kombinaci. Jde i o to, ze castejsim tezsim zprevodovanim hodne opotrebovavam nejmensi pastorky na kazete.

        0 0
    • kubad  

      fungovalo to roky, tak to bude OK smysl dotazu moc nechápu

      0 0
    • Bike-o-Noor  

      .....no, jednak jsem chtěl právě ověřit možné technické slabiny takového řešení (právě typu „rychlejší opotřebení malých pastorků“ nebo velkých skoků mezi převodovými stupni) a pak mne k tomu dotazu vedlo zamyšlení nad vymizením těchto pohonů z konfekčních sestav…

      0 0
    • Singlespeed  

      Kazeta 9 st. Sunrace 11–34 mi vydržela v terénu jen jeden řetěz, cca 1000 km, spíše ještě méně. Když jsem dal druhý řetěz, už střílela jak Schwarzlose. Takže za mě nebrat, sehnat něco kvalitnějšího.

      0 0
    • couffy  

      3×9 se používal svého času všude,fungoval a fungovat bude,nevidím problém ho dnes použít na 27,5.Oproti 26 budeš o něco rychlejší díky větším kolům,bude i o krapet těžší.

      0 0
    • Bike-o-Noor  

      Upřímné díky všem za tu práci, kterou jste si dali s odpověďmi!! Ty zkušenosti bych za jeden život buď nenasbíral, nebo bych za cestu pokus-omyl utratil majlant.

      Dodatek: ano, 3×9 bohatě stačí a určitě bych většinu zájmového ternu zmáknul i progresivnějším 2×10 bez ohledu na „chybějící mezistupně“.

      Obzvlášť díky Singlespeedovi.

      A teď to jedu provětrat. Hřích nevyužít tohoto počasí, když už jsme u těch křesťanských Svátků!! Salaš?

      0 0
    • scalar  

      Mně to nevyhovovalo, hlavně přechod mezi velkou a střední plackou, musel jsem často řadit na přesmykači a hledat vhodný převod. Prostě úplně nejtěžší převod jsem nevyužíval, na velké placce jsem často musel hodně křížit řetěz a na prostřední už byl moc lehký převod. Nahrazeno 2×10 vepředu 39/26 a vzadu 11–36.

      0 0
      • novas752  

        Jo to je fakt, na 3×9 jsem taky na rovině lítal furt střední-velká-střední…

        0 0
        • Rychlej turista  

          Divná věc, dneska jsem jel na Dyleň a přilehlé kopce a krom dvou 20% panelek jsem tam pořád pral velkou. Je ale pravda, že pořád jezdím na 26", takže 44/28 se dá jet na relativně pevném podkladu i v kratších 12% kopcích a v 10% delších :-)

          0 0
          • novas752  

            Jo, já jsem na 3×9 na velký placce využíval spodních max 5 pastorků. 44/28, to bych radši jel 32/±20

            0 0
          • scalar  

            Tyhle převody byly vyvinuté pro 26" kola, ale u větších kol je posun, už pak nevyhovují.

            0 0
            • petrx  

              Poměrove mezi 26 a 29 koly je to na převodech posun o cca 2z což není nijak moc.

              0 0
              • novas752  

                Spíš 3 a kousek z. Ekvivalentem 44–11 na 26 je 40–11 na 29".

                0 0
              • MlokCZ  

                Je to skoro 10% (9,5% pro reálný rozdíl obvodu stejného typu pláště co mám změřené)), takže u 44 převodníku to jsou 4 zuby.

                Je nesmysl to uvádět obecně v zubech. Na kazetě u malých pastorků (u 10 a 11) je to zase naopak jen 1 zub rozdíl.

                0 0
    • pavel675  

      Mě přijde jako naprosto ideální kombinace 2×11. Dej si dopředu velkou placku a ten rozsah tam je pak taky. V XTčku to řadí naprosto luxusně, cvak-cvak a je to tam..

      0 0
      • karel d.  

        Já bych byval bral 2×10/11 , ale nejvetsi sériově vyráběný prevodnik je dnes na kombinaci 3×10 s 40 zuby na nejvetsi. Jinak se to snad musi resit jen nákupem klik a individuálních převodníku.

        0 0
        • novas752  

          Nebo 1×11 a prevodnik 42.

          0 0
        • Smazaný účet  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Smazaný účet  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • MlokCZ  

          Nebo se to řeším tím, že se dotyčný naučí šlapat.

          0 0
          • karel d.  

            Ohledně šlapání by muselo tedy jit o vyssi frekvenci- jezdim teď prevodnik 40/30/22 a vzadu klasickou 11–36. Po vetsinu casu jezdim nejmensich 4–5 pastorku a 2 nejvetsi placky. Vrchni pastorky a nejmensi prevodnik vyuziji pouze parkrat za rok – treba pri vyjezdech na Praděd/Lysá hora atd. Při vyssich frekvencich slapani s menším odporem záběru mám uz radu let opakující se problem s menisky- mam proste i pocitove radeji trosku větší odpor pri záběrech, takze i na 29' mi tech 40z téměř nestačí – jde i o to ze nerad hodne hobluji nejmensi pastorky. Ideální by asi bylo 42z. Jezdim ale vetsinou tady na vrchovine rozbite silnice 3. kategorii kde jsou stoupání tahlejsi, žádné traily. Pláště mam Cont. RK verzi RS, které jedou opravdu rychle a proto ten pocit ještě umocňují. Mám i fitness s 48/32/24 a tam je to zprevodovani docela idealni- ja myslel, ze na mtb budu o dost pomalejsi, ale rozdil je tam casove naprosto minimalni. Navic mi ta 29' prijde pocitove stabilnejsi a proste se mi s ni i ty rozbité asfaltky jezdi lépe.

            0 0
    • petrx  

      Používám podobné převody (3×10ú 42–32–24 pila s s 10s kazetou 11–36 na 26 kole.Nejtěžší 42×11 je pro mě ok na většině míst , 44×11 bych si ale určitě dokázal představit jako ideální převod na takovéto přišlapávání když jedu z táhlého kopce a blíží se stoupání. Nejlehčí 24×36(což je defakto stejné jak 22×34) nepoužívám moc často, ale do extrémě strmých kopců bych si dokázal opět dokázal představit o 2z lehčí převod (i když je pravda, jedná -li se o moc dlouhé stoupání raději pak kolo tlačím).

      0 0
    • Bike-o-Noor  

      tak vás všechny zdravím,

      vzpomněl jsem si, že ty Scudy se nabízely (obdobné ročníky, cca 2016) s kazetou SRAM. Což je asi jiný matroš. Na tom mne zajímalo jiné odstupňování pastorků než u Shimana (taky na Scudech jiných modelů a opět to samozřejmě není Sunrace), ale když si to vyhledám a zadám do kalkulátorů, jde o naprosté blbosti. Prostě je to v praxi srovnatelné.

      Pokud bych do toho šel – a jakože tyto výběhové kousky mají slušné nacenění – pak bych asi musel jen řešit vidlici, nevěřím nějaké XCM nebo XCT. A asi bych fakt neprožíval 200 g váhové rozdíly Scud rámů oproti lepším.....

      Ale stejně nevím, zda by nebylo lepší hodit se trochu do klidu a zainvestovat později něco fakt současného.

      0 0
    • Bike-o-Noor  

      .....no ale 29z na malém talíři u dvojplacky je fakt moc. Zjednodušeně by to mělo být tak, že ti jako chybí největší talíř, čili seš na rovinkách pomalejší, zato luxusně si „jen tak šlapeš“ do hrbů. Prostě něco jako prostřední a horský z klasické trojky. Ale já nevím, neseděl jsem na tom.

      Jo a díky za flashback k „těm našim klackům“!!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.