Tendr na Bikesharing systém v Praze

7 nepřečtených
  • tromboonen

    Tak se mi dostal do ruky zadávací dokument na tuhle akci od Dopravního podniku…

    PŘEDMĚT, PŘEDPOKLÁDANÁ HODNOTA, DOBA A MÍSTO PLNĚNÍ VEŘEJNÉ ZAKÁZKY

    1. Předmět veřejné zakázky

    Předmětem veřejné zakázky je komplexní vybudování systému veřejného půjčování kol (označovaný také jako bikesharing, dále jen „BSS" nebo „systém") v Praze a současně jeho komplexní provozování po dobu zhruba 6 let (dále jen „předmět veřejné zakázky"). Detailní specifikace předmětu veřejné zakázky bude upřesněna v průběhu soutěžního dialogu. Jednání s vyzvanými zájemci, kteří v této úvodní fázi prokážou splnění kvalifikace v plném rozsahu, bude vedeno s cílem nalezení vhodného řešení, které splní potřeby a požadavky zadavatele. Na základě tohoto dialogu bude formulována finální závazná zadávací dokumentace.

    Zadavatel předpokládá navržení tzv. stanicového systému, tj. kola bude možno vypůjčit a odstavovat pouze na jednotlivých stanovištích. Páteřní systém by měl pokrývat minimálně plochu o rozloze 10 km2. V rámci systému má být vytvořeno zhruba 100–120 stanovišť s min. 1000 jízdních kol, jejichž dodávka je taktéž součástí předmětu veřejné zakázky. Systém bude zaměřen jak na rezidenty, tak návštěvníky (turisty), přičemž zadavatel nestanovuje poměr zastoupení jednotlivých skupin uživatelů. Zadavatel předpokládá celoroční provoz systému s možností částečného omezení v průběhu zimních měsíců. Ideální vzdálenost mezi stanovišti je do 300 m, v exponovaných lokalitách min. 150 m, v lokalitách s menší hustotou až 600 m. Předmětem veřejné zakázky bude rovněž pravidelný servis jízdních kol i stanovišť, pravidelný monitoring celého systému, zajištění redistribuce jízdních kol, zabezpečení kol (např. forenzní značení kol prostřednictvím syntetické DNA), zajištění nutného softwarového a hardwarového zázemí určeného k identifikaci uživatelů, platbám a on-line informacím o dostupnosti kol pro uživatele a aktivní vyhledávání reklamního plnění a zajištění poskytování reklamy na jízdních kolech, stanovištích a dalších místech systému k tomu určených.

    Podrobnější popis předmětu veřejné zakázky je uveden v příloze č. 5 této kvalifikační dokumentace – studii proveditelnosti s názvem „Zavedení systému veřejného půjčování kol v Praze", jejímž autorem je České vysoké učení technické v Praze, Fakulta stavební, Thákurova 7/2077, 166 29 Praha 6, která obsahuje průvodní zprávu, vymezení rozsahu záměru, přehlednou situaci a vzorové schéma stanoviště. Tato příloha představuje předběžnou podobu technického řešení předmětu veřejné zakázky, která bude upřesněna v rámci soutěžního dialogu a jejíž finální a závazná forma bude součástí zadávací dokumentace.

    Stanoviště každých 150m? Zakazujou Segwaye (zaplať někdo nahoře) a teď to zaserou stojanama na kola s reklamou? Předpokládaná cena 100 mega za 1000 kol, stojany a systém rezervace a reklamy? Kromě toho, že to bude nastaveno na nějakou malou domů, jízdenky už asi nesypou, Open karta v háji, lítačku má Krna.. tak to na mě dělá dojem bombastické akce převážně pro turisty, po které tu za pár let zbyde pár rezavejch vraků se syntetickou DNA a nějaké stojany oblepené nelagálníma plakátama..

    Co Vy na to?

    • novas752  

      Asi tak no. Navíc kdo chce se stávající infrastrukturou jezdit v centrálních čtvrtích, tak už jezdí a půjčování kol moc dalších „dojížděčů“ nepřiláká. A neumim si představit turisty, jak objížděj Staromák, Karlův most a Hradčany skrz ty davy na kole. :)

      Ta cena mi až zas tak extrémně předražená nepřijde, ale je jasný, že by to ve výsledku stálo minimálně dvojnásobek. :)

      Mnohem lepší by bylo zavedení více expresních linek busů, více busů obecně, zvětšování P+R parkovišť a prostě jakýkoliv rozumný redukování dopravy do centra pomocí aut, kde sedí akorát řidič.

    • Jozev*  

      Kdyz jsem se byl minuly rok podivat v Londyne, byl jsem mile prekvapeny jak tam toto funguje. Hlavne jsem byl prekvapeny jak ridici vnimaji kolo.

      Je to neuveritelny rozdil oproti CR.

      Ja jsem si prohlidku Londyna uzil jak pesky, tak i v sedle pujceneho kola, takze kdyby toto fungovalo i tady, nemyslim si, ze by to bylo spatne.

      • tromboonen  

        No jasny, pokud vim, tam ani jinde co jsem to zazil nemaj stanovste kazdejch 150m, to mi pripada jako uplne zbytecnej pozadavek..

        Ta cena je na vybudovani a provoz, akorat ze nekde dale je napsano, ze ostry provoz po priprave a zkusebnim provozu ma byt jen 4 roky… no proste jak zasmudlit nejakejma penezma tam a sem a doufat ze neco ukapne..

      • Jery01  

        Ona je spousta věcí co v ČR nefungují, ale jinde ano. Potvrzuji co jsi napsal, ve Štrasburku to taky funguje a je to pěknej pohled :) hodně lidí tam jezdí na kole do práce/na nákup atd, auta netroubí, nenajíždí na ně a podobně jako se mi stává občas v ČR.

      • Erknold  

        Tohle funguje super i ve Vídni, Brusselu a Barceloně. Teda v Barcelóně je to součást MHD a turista se do toho nedostane. ale zas je tam kopice půjčoven.

    • tromboonen  

      Ok, takze vime, ze jinde to funguje, tam ale ve vedeni dopravnich a jinych mestskych podniku sedi trochu jina sorta lidi..

      Myslite, ze na zaklade tohohle kratkeho popisu (uchazeci ani nic jineho snad krome te studie proveditelnosti zatim mit nebudou) to vubec muze nejak fungovat (krome mozna zabavy pro turisty od hospody k hospode kdyz uz nebudou mit Segwaye)?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.