• blaza84

    Ahoj,

    chtěl bych poprosit o radu s výběrem teleskopické sedlovky. Půjde na toho Commencala, viz profil. Průměr 31,6 mm, délka 350 mm. Požadavky na ni mám takové, že neřeším váhu a spokojil bych se klidně i s ovládací páčkou pod sedlem. Ocenil bych spíše životnost, a jednoduchý servis. Cenově bych se rád pohyboval na úrovni základních modelů. Děkuji za případné tipy a zkušenosti.

    • sibicz  

      Jakej zdvih? Jinak dik za tohle vlakno, taky pokukuju po nejaky z levnejsich, sest litru za Reverba se mi fakt prici. Zatim se mi nejvic libi tahle: http://www.olokolo.cz/…a-d53392.htm ale netusim, jestli to nebude sunt

      • blaza84  

        https://www.giant-bicycles.com/…/1147/74553/

        Dělá se pouze v průměru 30,9?

        • Mysee  

          Myslím, že i 31,6? Treba zde

          • blaza84  

            Sedlovka se vyrábí jen 30,9 mm, na 31,6 mm je to s redukcí

            • Mysee  

              Ok, měl jsem víc pátrat, pořád je to ale super sedlovka, mám předchozí verzi a s redukcí není problém.

              • blaza84  

                A to já jsem rád, že jsi mi pomohl zapátrat po sedlovce, jen píšu, co jsem si tam přečetl :) Původně jsem neměl v plánu investovat do sedlovky tolik, ale tuhle doporučuje víc lidí, takže o ní hodně uvažuju, i když bude nutná redukce. Věřím, že s redukcí je to v pohodě, ale asi tu bude větší riziko, že bude třeba zdroj cvakání. Prostě se vkládá „zbytečná“ součástka navíc.

          • blaza84  

            Tak Contact Switch je doma :)

            Časem se podělím o zkušenosti.

            • Breakpain  

              Takže dvě opičky na test …

            • blaza84  

              Můžu dotaz? Lanko povedu vnějškem. To spodní vahadlo, ve kterém by bylo lanko, pokud bych vedl lanko vnitřkem rámu, tam bude volně kynklat, nebo se má demontovat?? Díky

              • Petr L2  

                Nech to tam, ani o tom nebudeš vědět :-)

              • McBlacky  

                Máme doma jednu vnejškem a jednu vnitřkem, jsou super. Jedna má lehkej vakl do stran, při jízdě to není znát.

                Do toho spodního vahadla jsem nacpal kus mirelonu at to necvaká :)

            • blaza84  

              Tak funkce zatím perfektní, nahoru a dolů chodí krásně jak kancelářská židle. Akorát… nyní jsem začal pozorovat výškovou vůli. Je to max milimetr, při jízdě o tom nevím. Čím by to mohlo být? Je to (nejlíp doma) servisovatelná věc?

            • zimby  

              Ahoj, jak chodí sedlovka? Taky bych jí bral tak se chci zeptat jak si spokojen? není problém s redukcí?

    • mr.antik  

      giant, je na to záruka, cartridge je kdyžtak za dvojku, což dáš za větší servis jakékoliv sedlovky…

    • baboon  

      Ahoj, zkusím to nacpat sem: Mám čerstvě Giant CS 150mm a objevila se mi horizontální vůle v sedačce – nevím jestli to popíšu správně, ale když sedlovka není vytažená na max, tak při tahání za sedlo směrem vzhůru celá pístnice tak o 1mm vyjíždí jakoby mezi dvěma pevnými dorazy. Neměl bych s tím problém, ale při jízdě v terénu je to zdrojem cvakání a přijde mi, že se to objevilo až čerstvě po cca 100km. Je možné, že by stačilo vevnitř něco přitáhnout?

      Jinak koho by to zajímalo, tak nová sedlovka Giant má srovnatelné (možná o chlup větší) vůle jako rok starý KS i900r 125mm (ta byla jako nová téměř bez vůlí), nicméně pořád jsou to cca 3mm na špičce sedla do stran i předo-zadně (KS nemá předo-zadně oproti giantu nic). Giant podle mě chodí trochu divněji, jako kdyby bylo uvnitř nějaké větší tření, ale zároveň není tolik utlumen. Taky to asi nepopíšu úplně přesně, ale v giantu jako kdyby něco „dřelo“, ale nahoru vystřeluje rychleji, ale pořád naprosto kulo-přijatelně. Každopádně doufám, že bude stejně spolehlivá jako KS a už se to nebude zhoršovat.

      • Frostty  

        Ach jo, vždycky když se rozhodnu pro nějakou sedlovku, tak mi někdo zboří představy :D. Uvažuji o 150mm variantě..asi fakt budu do nekonečna řešit rychloupínak..

        • lumyr  

          než rychloupínák je snad lepší jakákoliv teleskopická sedlovka…

        • blaza84  

          Giant CS 125mm mám 3 týdny. Funguje super, zajíždí snadno a nahoru vyjede hezky a plynule. Vyjede rychle, ale nedá se říct, že by vyloženě vystřelila. Vůli sedlovka trošku má, ale cítím ji, jen když zkusím zahýbat sedlem rukou, při jízdě cítit nic není. Takže za mě zatím dobrý a snad to tak dlouho vydrží.

          • baboon  

            K tomu chodu – ono to podle všeho je u Giantu normální, člověk to najde i v recenzích kde porovnávají s KS, jen jsem si zatím vůbec neuměl představit co tím vlastně myslí. Ve chvíli kdy mám možnost zkusit obě dvě vedle sebe, tak je chodem KS jednoznačně lepší.

        • baboon  

          Možná jsem to popsal až moc černě, ono to není tragické. Obě standardní vůle do stran jsou při jízdě absolutně mimo vnímání, ale ta horizontální spojená s cvakáním mě překvapila, budu to muset ještě prozkoumat, zatím jsem jí po hodně jezdící dovče ještě ani nevyndal z rámu.

          • Frostty  

            Ja už tohle radši řešit nebudu, prostě ji jdu objednat a nejlépe hned :D. Jen mám trochu problém v 30,9 mm tu 150 mm někde vyšmelit skladem..

      • skvedo  

        K té vůli mě napadá, jestli se ti nepovolily šrouby držící konce patrony.

      • Spider_29  

        Reklamuj. U nový sedlovky by tohle nemělo dělat. Mám KS i900 a po cca 500 km zcela bez vůlí a máslový chod.

      • McBlacky  

        taky mám 150, už chvíli jí drtím a vakl do stran nemá (zatím – druhá 100mm model 2015 už ho má lehce), předozadní by ale mít neměla vůbec. Tahání za sedlovku nahoru v nevytažením stavu neprovozuju. Nevím jak giant, ale některým jiným značkám to nedělá dobře…

      • snílek  

        To „dření“ je normální. Mám už druhou, hlavní těsnění moc netěsní a časem (tak do měsíce) se dovnitř dostane bordel a pístnice a pouzdra sedlovky se nenápadně vydírají. Možná jsou uvnitř i další překvapení, nevím. Když ta moje první přišla po 3 měsících o půlku eloxu z pístnice a vakl měla jako kráva, vyměnil jsem jí za nový kus. Ten už je po pár měsících zase lehce načatý, takže půjde třetí kus atd.:) V zimním období ve sračkách by se teoreticky dala měnit co týden:)) Aspoň, že reklamaci mě uznal Giant bez problémů a sedlovka se dá velmi snadno vyměnit. Nicméně patrona, i když sedlovka vypadala jako totální šrot, pořád fungovala bezchybně.

        • baboon  

          No „dření“ jsem zaznamenal hned po vyndání z krabice, tak to bordel asi nebude :)

          • snílek  

            Jak jsem psal, je možný, že to dře i tak nějak samovolně:) Však odšroubuj tu hlavní matku a mrkni se dovnitř. Měl bys vidět vydření na eloxu okolo pouzder, měl jsem ho tam prakticky hned. Ale bordel se mi tam dostal taky, po vyjetí na pístnici vždycky byla směska nějaký šedý hmoty. Když o tom tak přemýšlím, možná se to celý děje vevnitř a ta „hmota“ byl materiál z vlastní sedlovky a ne bordel zvnějšku. Ale zase na podzim v blátě se to udělalo hned a na jaře až za delší dobu. Nevím…

        • McBlacky  

          to mě taky sere a vidím to jako možný problém, protože to těsnění netěsní – přemýšlím že udělám nějaký stírák homemade. Moc v bordelu nejezdím, ale stejně to tam leze

      • baboon  

        Tak jsem večer vyndal sedlovku, povolil spodní šroub a nejspíš jsem na to přišel: Patronu a spodní víčko (v jednom kuse s vnitřním ovládáním) spojují dva červíky tak, aby se mohla volně otáčet. A právě v tomhle spojení jsem objevil vůli, která ve finále nebyla nejspíš ani ten milimetr, ale způsobovala docela hlasité cvakání – to byly ty „kovové“ dorazy. Je možné, že drážka do které červíky zapadají obsahovala větší množství nějaké vazelíny, nicméně jsem tam dal trochu teflonové pásky a vůle a hlavně zvuky jsou pryč. Hurá!

      • baboon  

        Dneska jsem se konečně dostal k hlubšímu prozkoumání Giant Contact Switch SL 150 – ve středu dostala hodně velkou nálož v blátě, jehličí a dešti. Z komentů nahoře jsem vysondoval, že stírací manžeta není nic moc, to se mi na této sedlovce zdálo už na první pohled – kinsdhock stírá srovnatelně s vidlicí, kdežto giant nechává mastnou stopu a při dešti a bordelu mi přišlo že i nějaká ta vlhkost se tam dostala.

        Proto jsem jí dneska rozebral – teda krom patrony – není to nic složitého, žádné nástrahy v podobě speciálních přípravků, jde to zvládnout v pokoji s pár imbusy. Zajímal mě hlavně stav vnitřku, nicméně obavy se nenaplnily – žádný bordel jsem uvnitř nenašel, jen pár (max. 5) kapiček sražené vlhkosti na stěnách vnější trubky.

        Každopádně konstrukce sedlovky je o poznání jednodušší než KS a naprosto to vysvětluje ty větší vůle a horší chod – vnitřní noha má na spodu dva plastové plátky (obdélníčky cca 5mm x 25mm, žádný složitý tvar), které slouží jako jedna část pouzder a zároveň aretace proti otáčení, navrchu je pak klasické kovové dělené pouzdro nejspíš s nějakým teflonovým povrchem. Celkově mě to ve výsledku potěšilo, protože když to člověk nenechá vydřít úplně do mrtě, tak by to mělo být velmi snadno vyměnitelné. Plastíky možná nahradit něčím lépe klouzavým, pouzdro je téměř jistě sehnatelné.

        Co se údržby týče, tak jsem si ověřil, že když se sedlovka pořádně promaže vazelínou, tak je chod o poznání lepší. Stojí za to dělat tuto údržbu asi častěji (celé to trvalo hodinu a to jsem z počátku tápal :)), zkontrolovat jestli tam není bordel a řádně vyčistit / promazat. Zároveň je asi fajn ještě k tomu čas od času odšroubovat ten hlavní šroub (sedlovka může zůstat na kole) a zkontrolovat, vyčistit a máznout vazelínu (viz. youtube)

        Co se týče vymezení vertikální vůle, tak to už jsem zmínil nahoře, jen doplním, že se to týká obou stran (vršku i spodku sedlovky), protože patrona je otáčecí a vůle v červíkách je na obou stranách.

    • Fidži_CZ  

      Nemá někdo zkušenosti s touto? http://www.kupkolo.cz/…deni_z98640/

      • Pedro404  

        Za ty prachy jenom 80 mm zdvih? To už bych radši přidal na KS i950.

        • Carloss  

          já vidím 120

          • Pedro404  

            Hm. V diagramu v obrázku maj 80, tak snad bude těch 120 správně.

            • Carloss  

              tak je potřeba to vyzjistit ;)

              • wilda81  

                :)

                • matbiker  

                  Však v popisu mají tutok závislost na celkové délce sedlovky:

                  délka sedlovky / zdvih 350/80 mm (+/- 5mm)

                  délka sedlovky / zdvih 400/100 mm (+/- 5mm)

                  délka sedlovky / zdvih 420/120 mm (+/- 5mm)

                  max. hmotnost cyklisty: 80–110 kg

    • MnemonicJ  

      využiju tohoto vlákna a zeptám se, zda nemá někdo zkušenost (pozitivní) s nějakou low-end sedlovkou. Na fullu mám KS LEV Integra, ale občas s drahou polovičkou vyrazím na historickým HT a docela jsme si na to pohodlí zvyknul, nicméně na těch pár set km co na HT najedu se mi moc nechce dávat za sedlovku desítku

    • jaho007  

      Trochu také zneužiji toto původní vlákno s dotazem, jak správně udržovat teleskopickou sedlovku? Nikdy jsem ji neměl, tak nemám žádné zkušenosti. Je to stejné jako třeba údržba přední vidlice?

      Díky za radu.

      • TJK  

        vice mene ano… udrzet pistnici a stirak city a namazany… jinak nektere maji kryci matici nebo harmoniku, to je dobre cas od casu oddelat a vycistit taky… ale ideal je podivat se detailne do navodu… kazda ta vidlice je svym spusobem specificka jak na pouziti tak na udrzbu

        • jaho007  

          Díky za odpověď. Sedlovka je od fi. TranzX s vnitřním vedením na kole Specialized, již jsem takto koupil…Bohužel manuál k ní nemám a nikde na netu nemohu najít.

    • Sunshine 29  

      Jestli potřebuješ 350 mm celkem tak jen Reverb (355mm, 100mm zdvih).

      Nic jinýho jsem ( pro tchána ) nenašel…Pokud někdo víte, sem s tím ( potřebuje 30,9, Reverb je 340mm)

    • sibicz  

      Jak velkej průser je koupit si jetýho Reverba? Jsou po bazarech dost často kolem těch 3500–4000,– Vyplatí se to vubec nebo jsou to vyhozený prašule?

      • wilda81  

        Jako každá jiná jetá sedlovka. Počítej se servisem po nákupu a pak každý rok.

      • X-biker  

        Můžes zkusit toto a pak dej vědět :-)

        http://www.pinkbike.com/…r-posts.html

        • Petr L2  

          No to je super nápad:-)

        • wilda81  

          Jen nejsou skladem. Já čekám na vyřízení objednávky už snad měsíc.

          • X-biker  

            Des do toho jo? To sem zvedavy, asi celý svet uz nechce opravovat reverby tak to zkoupili :-D

            • Honik  

              Tohle ale vubec problem reverbu neresi…akorat prida potrebu menit bovden a lanko, kdyz se pridre. Pouze to vylepsi ergonomii…

            • wilda81  

              Mám „putovniho“ Reverba bez connectmajicu a už mě nebaví ho pořád odvzdusnovat. Práce s lankem je příjemnější.

          • Macik  

            No super, dej sem prosím pak recenzi. Ovládání hydraulikou mi z principu až tak nevadí, ale nemám moc rád tu jejich páčku.

            • mr.antik  

              neznám nikoho, kdo by ji měl rád. Už jen z toho důvodu že máš v podstatě jen jednu danou polohu na řidítku, resp. si můžeš vybrat jestli nad brzdou nebo pod brzdou

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.