Tekoucí Foxík, každá rada drahá aneb to jsem z toho jelen...

25 nepřečtených
  • lodyh

    Budu rád když mi poradíte kde nastala chyba, nebo budu muset pořídit svýmu lišáčkovi plenky:)

    F100 RL 2007.

    Vidla chodila skvěle, po dvou letech šla pro jistotu do Písku ke švecovi na prohlídku, tzn. stíráky a všechny těsnění vyměnit. Další rok běhala jak po másle a ke konci loňskýho roku začala týct kolem stíráku, nejdřív nechávala jen silnější film na vnitřní noze, pak už po delším švihu na vnější noze regulérní čůrek.

    Už byla po záruce, tak jsem jí rozebral, měl jsem z bikelive stíráky a sadu těsnění, vyměnil jsem stíráky a těsnění na který jsem se dostal, patrony jsem nerozebíral. V návodu je sice 10w olej, měl jsem ale jen 8w do rockshoxu, tak jsem použil ten. Molitanový kroužky pod stírákama jsem napustil Redrumem a bylo, vidla chodila jak nová. Ale jen zhruba 3 měsíce, než začla tect znova, na tom samym místě.

    Z různejch zdrojů jsem se dozvěděl že se občas objeví špatný stíráky, přičet sem to teda tomu, koupil další a opakoval postup zase s osmičkou olejem.

    Zase to šlapalo krásně, ale teď už jen tři závody, teď už chčije znova. Na tom samym místě.

    Otázka je jasná. Kde je chyba?:)

    Může to být olejem? Ty stíráky to přece musí udržet… Nebo se na foxky používaj stíráky s menší těsností a 8w olej přes to prostě po chvilce proteče? Logicky mi to nějak nesedí, ale třeba se pletu. Neni mi totiž jasný co jinýho jsem udělal jinak než se má.

    Vidla nemá žádnej viditelnej vakl a vnitřní nohy ani škrábnutí, vydřený zdá se taky nejsou.

    Jak říkám, každá rada drahá…

    Díky moc, snad to nějak vyřešíme:)

    0 0
    • Vegan  

      napadaji me jen dve veci a mozna to jsou kraviny a) mikro vakl v pozdrech a jak se trebas pri brzdeni vnitrni nohy v pouzdrech trosku hybou ( to delaji i vidlice bez vaklu ) tak jestli se to u tebe uz nehybe tak aby se tama ten olej protahl. ( tzn nekdo ti chyti zabrzdene predni kolo a zkousej loncovat s riditky a jednu ruku mej u striraku zda nic neucitis.

      No a pak druha vec o ktere take pises, ze je nepravdepodobna zda preci jen neni jiz nacaty elox v mystech kde to olej propousti.

      A pak mozna bych zkusil stiraky EnduroForksseals meli by lepe tesnit

      0 0
      • lodyh  

        rukou ten vaklik stopro nepoznám, to už jsem zkoušel. ohledně pouzder jsem koukal ale na jinou věc – zjistil jsem že pouzdra nejsou uložená výřezy na 10 a 2 hodinách jak by asi správně měly být, ale přímo ve směru jízdy (na 12 hodinách), kde se do nich opírá největší tlak. jen nevím jestli to už bylo z výroby nebo to tak dali u švece. možná by stačilo je vyndat a vložit správně? co myslíš, má to vliv?

        příští týden se dostanu k mikrometru, přeměřím tím nohy nahoře a dole, jen se bojím že načatý elox nepoznám ani tím.

        endura budou poslední řešení, myslím že by asi pomohly, ale teď se mi do toho nechce vrážet další prachy, už jsem kupoval dvoje originál fox… a příští rok bude novej bajk.

        0 0
        • kyl  

          Načatej elox musíš poznat i pohledem,bude tam barevnej rozdíl,místo bude matnější.

          0 0
          • lodyh  

            tak tím to v tom případě nebude, opticky vypadají vnitřní nohy jako nový:/ je to na pytel, nemám rád poruchy, kde neznám příčinu…

            0 0
            • pepek  

              Ber to tak, že je to fičura a ne vada. Daň za citlivost. U mojeho foxa to bylo taky tak: tekl, netekl, nový gufera-zase tekl. bez příčiny. Ony ty drážky to asi dovedou pumpovat nahoru a gufero to holt neudrží.

              0 0
              • lodyh  

                hmm tak jen pořád vytrvale dolívat olej:D no zatím to vypadá že mi nic jinýho nezbyde, přeci jen už půl roku provozu kola a pak jde na zimáka, to není tak hrozný.

                0 0
                • Volf  

                  Hele je to vtip, ale mně to prostě nedá. Když se předělávají vazelínovky na olejovky, tak zkus jít obrácenou cestou a předělaj lišáka na vazelínovku :-)

                  0 0
                • pepek  

                  No počkej, „vidle teče“ a „dolívat olej“ je diametrální rozdíl. Při tom „normálním tečení“ ten olej ubude tak za 5 let, možná.

                  0 0
                  • lodyh  

                    no minule to došlo tak daleko že po malevilu přestal fungovat lock. je fakt že teď je to o mnoho lepší, tak snad se zase nerozechčije:) jo, a popravdě, uklidnil jsi mě, pokud je někdo kdo je na tom stejně, tak mě to vždycky uklidní a řeknu si nehroť to:D

                    0 0
                    • Vegan  

                      No pockej Lock s olejem v nohach ( vnejsich ) nema nic spolecnyho tlumici patrona je ve vnitrni noze a jestli ti s tama tece olej do spodnich nohou tak je ho tam moc a to pak vytlacuje olej pri pruzeni pres pouzdra a gufera… a to je uplne jina zavada ! to by pak vypovidalo o tom, ze nekde bude zasadnejsi problem v podobe praskleho tesneni.

                      0 0
                      • lodyh  

                        my se koukám problému i dopátráme. i když z toho cos mi napsal nejsem moc moudrej, takže rekapitulace: při poslední výměně gufer jsem vyndal patronu, vycákal jsem z ní olej co šlo, ale nerozebíral jsem jí. nalil jsem novej olej do vidle, zkompletoval. lock samozřejmě hned nešel, než si patrona natáhla olej z nohy (je to open bath), po chvilce naskočil, teď zamyká bez problému ale pořád teče. takhle to chápu.

                        měl jsem za to že minule, když přestal fungovat ten lock, bylo v noze už tak málo oleje že vytekl i z patrony a tím odešlo zamykání.

                        je teda možný že jsem celej mechanismus pochopil blbě, pak mi prosímtě znova vysvětli co teda dál?

                        0 0
                        • Vegan  

                          mas to zpravne nedoslo mi, ze nemas FIT… jak pisi jini nize moje chyba.

                          0 0
                      • Vilém  

                        Jak pise lodyh, je to otevrena lazen viz manual a tabulka. Takze tva uvaha o vadnem tesneni tlumici casti neni spravna.

                        0 0
    • capo  

      Neporadím, ale přidávám podobnou zkušenost. F120 RL 2008. Kolo mám zavěšené na zdi za přední kolo, takže olej může být steklý dolů ke stíráku. Nemyslím ale, že by to mělo mít nějaký negativní vliv. Snad se jen může více „nacucat“ ten molitan po guferem. Po 2 letech bez problémového provozu jsem objevil lehké rosení u levého stíráku – zůstával olejový film na levé vnitřní noze. Dal jsem to preventivně rovnou do BikeLive, kde vyměnili gufera za nová a vyměnili olej. V podstatě ihned po výměně to dělá dál. Zatím jsem s tím nic nedělal…

      0 0
    • assassin  

      no prvni vec, stirak netesni.. stirak ma pouze funkci sundavat bordel z vidle a nepustit ho dovnitr, olej uvnitr drzi gufero.. tzn gufero to neutesni bud ze je KO (opotrebovane, muze byt i poskozene spatnou montazi) nebo je tam neco co nedokaze utesnit – vryp, opotrebeni nohou, vule ve futrech.. tohle ti na dalku nikdo nezdiagnostikuje…

      0 0
      • lodyh  

        no hele, stírák nebo gufero, je asi jedno jak to nazveš protože u týhle vidle je to jedno a to samý a plní to jak funkci odstraňování bordelu, tak těsnění. a tohle gufero nebo stírák je tam teď asi tak měsíc. vryp nic a vůle zdá se taky ne. zatím to beru tak jak říká pepek, přeci jen už to má něco nalítáno

        0 0
    • stanley.b76  

      … dovolím si priživiť sa na tejto téme o požiadať o radu.

      Mám Fox 120 RL 2011, najazdených 2000 km … mne to začalo na ľavej nohe (pri pohľade zo sedla) vytvárať taký suchý lepkavý film na vnútornej nohe. Vychádza z gufera a nie je po celom obvode ale iba taký úzky pásik, asi 1 cm široký a vysoký podľa toho ako hlboko počas jazdy nohy pružili. Nie je to mastné. Vyzerá to ako keď po strhnutí samolepky tam ostane to lepidlo… O vidlu sa poctivo starám, čistím a mažem. Servisovaná ešte nebola. Má akurát rok jazdenia za sebou.

      Čo to môže byť? Vďaka az postrehy

      0 0
      • JakeF  

        To samý, ze začátku jsem myslel, že je to jenom bordel, co se nachytal na kluzáky, ale asi to fakt nebude… A to jsem se doteď Foxu zastával, že ta spolehlivost není tak hrozná. No je fakt ten, že na ní mám cca 10 tisíc bez servisu včetně pár celkem bahnitejch závodů. Má cenu to nějak řešit? Ten únik asi nebude moc velkej…

        0 0
        • MlokCZ  

          Foxky se dělí na dvě skupiny. Ty co tečou hodně a ty co tečou ještě víc :-)

          A teď vážně, jako má RS spoustu častých závad, tak u Foxek jsou lehce propouštějící stíráky také velmi častá závada. Tohle byl přesně důvod, proč u Foxu přešli na těsnější stíráky. Teď poslední dobou tečou Foxky už o hodně méně, ale zato nové stíráky znatleně zhoršují citlivost a zajíždí se opravdu hodně dlouho než je to trochu lepší.

          Po 10tis. km když navíc stíráky ani dobře netěsní, tak bych okamžitě poslal na servis. Po 10tis. km bych to poslal rychle na servis i kdyby to neteklo.

          0 0
          • JakeF  

            No dobře, ale tak neoddělám jí tím, když na ní budu ještě chvíli jezdit, ne? Mám teď dost investic do Treka a na tom Amuletu s ní teď jezdím stejně hlavně po silnicích…

            0 0
            • MlokCZ  

              To záleží v jakém je stavu uvnitř a to bez rozborky nelze říct. Může jak přežít ještě i dalších několik tisíc a být ok, tak naopak už i teď může být na servis pozdě a už může být načatá.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.