• jiriga

    zdravim, nedavno jsem si projel Emondu SL5 (predtim jeste Synapse , ale zjistil jsem,ze preci jen mi vyhovuje vice spise kolo trosku do sportovna) a pote Tarmaca SL6. No, trosku mi nedoslo, ze SL6 je vlasten prepracovana SL5 for rok 2018 a tim padem i cena nekde jinde. Jsem puvodne myslel, ze SL4 je stejny ram , ale na nizsi sade…Bez ohedu na vybaveni, mate nekdo prime porovnani SL4 s Emondou , nebo to bude asi hodne podobne? SL6 se mi libila velmmi, trochu pohodlnejsi a pritom dostatecne tuha a agilni. Emonda mi prijde kapanek nervoznejsi a ne takkovy tahoun na delsi svihy. Nicmene nevim, nakolik velky rozdil je zde mezi Speslem SL4 a SL6…

    0 0
    • tromboonen  

      Já už mám nakoupeno, tak to moc nesleduju, ale řek bych, že rozdíl Tarmac SL4 a SL6 bude hlavně v marketingových keckách… SL4 je o dost hezčí na pohled, řekl bych a ve své době plně vyhovoval profíkům, pohodlný byl taky dost, ve smyslu odfiltrování vibrací, ale nezapomeň, že taky záleží na tom, jakou úroveň rámu koupíš (myslím, že se tomu říkalo sport, competition atd. atd až Sworks), je rozdíl v použitým karbonu, nižší jsou malinko těžší a asi i měkčí, nevím, jestli smrtelník pozná…

      Já osobně bych bral radši co nejvyšší verzi SL4 rámu, než nižší SL6, už proto, že SL4 se mi prostě víc líbí, ale hlavně bude to za rozumnější peníze, nový ceny jsou u Spešlů nesmysl. BTW koukni se (nejen v Česku) na ceny nových rámů SL4, prostě výprodeje starších modelů, v závislosti na velikosti se daj sehnat zajímavý kousky, třeba S-works za cca 30–35 k na stole v Českejch (alespoň když jsem kupoval já, tak byly, mluvím o ráfkovejch brzdách).

      0 0
      • jiriga  

        diky za odpoved. je fakt,ze to zanceni ramu je kolikrat dosti zmatecny…ale jsem prekvapenej, ze se ti vice libi SL4, to mam naopak:-) SL4 ma tu horni ramovou trubku trochu do oblouku (jako treba Decathlon karbony), zatimco nova SL6 uz tu trubku mam rovnou…nicmene je fakt,ze to je uz SL6 Expert, prachama totalne mimo:-) ta Sl4 po keter tedy pokukuji je FACT 9r carbon Frame

        0 0
        • tromboonen  

          fact 9 by měl tusim bejt nejvyssi level pred Sworks?.. SL4 je esteticky povedenej rám, horní trouba cajk, pokud má vedení vnitřkem a není pod ní bowden od brzdy jak tětiva luku, ale to u SL4 není, hlavně zadní stavba na ni navazuje. Teda jako všechny Spešly to nevypadá moc dobře od vel. 58 nahoru, ale to je tak u většiny kol…

          Udělej si v tom pořádek, SL4, 5 atd. je modelová řada, takže jak „starý“ ten rám je, někdy jsou rozdíly mezi generacemi minimální, mezi 4 a 5 se to zhranatilo… Expert a já nevím co je „level“, tedy jak „drahý“ (tuhý, lehký atd.) ten rám je… výbava pokud se bavíme o celým kole je na tom do jisté míry nezávislá, teda většinou se určitej level pojí s určitou úrovní sady atd, ale je to až podružná věc.

          Jak říkám, podíval bych se po SL4 rámu „new old stock“, u nás nebo po EU, řek bych, že by se měl Sworks nebo ten o level níž dát koupit za cca 30 k a postavil si to podle sebe, vyjde to cenově líp, budeš mít top rám a vše podle sebe, sériovky jsou za nesmysl ceny a stejně většinou s kompromisy pokud to není top model za 200k.

          0 0
          • jiriga  

            ne, nejdrive Fact9, fact10 a S-works Fact12..sl4 se udajne, od roku 2016 prakticky nezmenila. s tim ramem jeste mrknu v UK, jestli neco nemaji. ale je to mna alternativa. no, kazdopadne si ji zksum jeste projet primo proti Emonde..

            0 0
            • tromboonen  

              SL4 se nemá co měnit, je to model SL4 z roku XY, vyráběný Z let, chápeš? To je jako kdybys řek, že Octavia I se až do konce výroby nezměnila (OK, u aut jsou navíc facelifty a drobné změny)… Já mám SL4 Sworkse (Roubaix) s Fact r11, to bylo v tý SL4 generaci myslím maximum, ale zase, je to jen marketingové slovíčko, nikdo neví, co ty „erka“ jsou a co dělaj, snažil bych se o co nejvyšší úroveň rámu, nebo tu prostřední, nejnižší ne.

              0 0
              • jiriga  

                jasne, tak jsem to i myslel (ohledne Sl4), tak uvidime jak to bude vychazet cenove s pouzitim vyssi urovne ramu..nakonec stejne rozhodnou prachy:-) jeste k tomu „r“ , jinak asi neni pochyb , ze cim vyssi model , tim lepsi jizda/zazitek, prinejmensim dle teorie:

                The „R“ value is an indication of the level of modulus of the carbon fibers; the higher the value, the higher the modulus. Modulus simply refers to the stiffness of the individual fibers in the carbon matrix, which will dictate the overall stiffness and efficiency of the material. As modulus increases, we are able to use less material to produce a frame of equal or greater stiffness than that of frame utilizing lesser modulus fibers.

                As a general rule, each higher level of carbon will decrease frame weight 100–150 grams, and provide a slightly stiffer, snappier ride.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.