Mám možnost od kamaráda koupit vidli Fox za super peníze ale samozřejmě je tapered, je nějaká možnost ji dostat do netapered rámu (Trek Elite 9.6)? Předem díky
Mám možnost od kamaráda koupit vidli Fox za super peníze ale samozřejmě je tapered, je nějaká možnost ji dostat do netapered rámu (Trek Elite 9.6)? Předem díky
není možnost
bojím se,že to nepude :-)
Podle mně to nejde.
Obráceně by to šlo – netapered vidlice do tapered rámu.
Pokud nemáš 44mm vnitřní průměr hlavy, což myslím že nemáš, tak bych řekl, že ne.
U nekterych to jde. Pokud ma semiintegrovanou hlavu, tak se dela miska ktera se tam nalisuje a jde to pouzit. Ovsem za cenu zvyseni rizeni. Miska je potom vne ramu, tak jako u klasickeho neintegrovaneho hlavoveho slozeni.
Taktak.
Jak píše Vilém, jde to, jen to přidá cca centimetr na výšce hlavy a zvedne to řízení.
A položí hlavový úhel o zhruba půl stupně.
bohužel má ale „Drop In headset bearings“ hlavu, takže ne.
Hledat jeho ram, abych se podival co tam maji, se mi vubec nechtelo:)
Proto jsem to napsal, tak jak jsem to napsal.
Čau hele pokud mám kolo rockmachine a mám hlavové složení fsa semi no.10 znamená to automaticky že je ten rozměr těch 44 a tím pádem tam mohu dát tu taper. Vydlici ? Jak to zjistím ? Musím to změřit nebo stačí vědět to hlavové složení ?
ne
velky kladivo a pujde to:))
+1, zrovna jsem chtěl napsat něco v tom smyslu že co nejde silou, to jde ještě větší silou. :-)
No..a kdyz se nebude darit, tak to poheftuje autogenem…
Za a) to nepůjde a za b) máš na kole Rebu, nevím co čekáš jako že bys od foxu získal, kromě zřejmě horšího chodu, větší váhy a dražšího servisu.
Tak Fox má především jméno, že:)
Resi nove nalepky :-D
cool faktor + 1000, a rychlost + 5km/h min
Horší chod? Bývávalo. Bohužel pro RS.
Jde to. Ale není to zrovna nejlevnější hlavovýa přidá to pár milimetrů ze spoda na rám. Těma kecama o tom, že to bude horší než reba bych se moc nezatěžoval. Ono je to baví takhle kecat pořád ikdyž si tu vidli na svýho supr drahýho bajka strčí taky.
Ty ses jouza :) cane creek forty tam urcite da… 10kg perlikem hned prvni ranou :)))
Tak kecání by ti šlo a teď ještě poslat aspoň hlavko, které se mu tam vejde.
Už na to mrkam. Ten drop in výmysl mě překvapil
Jinak když už si to napsal, jakým argumentem chceš podpořit svoje tvrzení(nebo aspoň mi to tak z tvého příspěvku přišlo), že Foxa bude lepší než Reba? Jinak pokud si reagoval na moji foxu, tak věř, že kdyby mi někdo nabídl, že mi ji vymění za rebu, bez mrknutí oka beru.
Simtě, vždyť je to úplně jedno :D. Dřív byl rozdíl, že RS byly daleko víc progresivní, dneska už (naštěstí) ani to… A servis je drahej podobně, když Foxe neposíláš ke Švecovi.
Hmotnost i když nepatrně většinou mluví pro RS, cena samostatné vidlice taky, citlivost mi přijde u RS teda znatelně větší, cena servisu, fox nevím, ale co jsem četl ty částky tady na bf, tak mi to stačilo, navíc foxe ti nebudou servisovat všude, RS ti oservisujou skoro v každém servise a většinou to vyjde na pár stovek oproti spíš tisícům u foxu.
Se servisem je to prekerka. Já si to dělam doma. Kdybych to musel posílat za 1700 do písku k těm nafoukanejm lidem, tak to radši prodam.
Pokud děláš základní servis stíráky a výměnu oleje, tak ti to taky můžou udělat víceméně kdekoliv a za těch pár stovek… Anebo to pošleš ke Švecovi za 2 litry, to už je na každým :D.
A v citlivosti jsem rozdíl nepoznal, obojí maj velmi slušnej. Akorát teda kvalitou mě RS úplně nepřesvědčila, po roce používání chodí znatelně hůř a to ani nemá moc najeto, jak jsem měl silnici…
ALe pokud chcu cokoliv víc a nechcu se v tom vrtat tak prostě ten balík zaplatit musíš, ve srovnání RS a fox ty samé úkony budou u foxu odhaduju tak dvakrát a více dražší. Co se týče citlivosti, tak já teda rozdíl poznal, ono u top modelů foxu ta citlivost zase bude asi lepší, ovšem jejich cena oproti RS je taky dvoj až trojnásobná a dvoj až trojnásobně lepší teda rozhodně nejsou. Co se týče nějaké kvality to neposoudím, ale v okolí mám těch RS fakt hodně a nikdo si nestěžuje, tak zase otázka, jak moc to je zase tvoje specifikum ;-)
No, dvakrát tak dražší bych ani neřek… Škrábnul jsem vnitřní nohy a nový prej cca 5 tisíc, podobně když chceš měnit lockout, tak včetně patrony někde kolem 4–5 tisíc, pokud si dobře pamatuju… Navíc co tu tak psalo pár lidí, tak dostupnost u Žitnýho často spíš teoretická…
Podle mě to je dneska fakt víceméně jedno, když už ani není ten výraznej rozdíl v progresivitě. Jako kdybych si musel vybrat, tak RS, ale kvůli černejm nohám :D.
A kolik asi tak budou stát ty nohy u foxu, teda spíš jestli je vůbec dostaneš koupit a pokud měníš celou patronu, tak si snad nečekal, že to bude stát 5 kilo, když měníš tak značnou vnitřní část vidle, obecně to takhle máš u všeho, většinou se vyplatí vyměnit rovnou celý kus než nějaké vnitřnosti.
Jedno jak jedno, cena samotné vidle u foxu je mnohokrát dražší, jak už padlo i servis, citlivost menší, hmotnost většinou větší, ale tak pro tebe to třeba důležité faktory nejsou, ale pro mě třeba ano.
Tak cena píše, že má právě hodně zajímavou nabídku, tak to asi argument moc není… Zbytek argumenty jsou, ale podle mě dost přeceňovaný. Servis se nechá udělat za stejný prachy, když to neposíláš do ofiko servisu, citlivost se stačí podívat do vlákna měření, obojí mívaj kolem 10kg, hmotnostní rozdíl není velkej, navíc by Foxy měly být tužší.
A neber to tak, že se něčeho zastávám, mně to dneska fakt přijdou vidle srovnatelný do takový míry, že bych vůbec neřešil, která z nich na bajku je. U 29" Foxů se mi teda moc nelíbil průběh, ale trochu si pohrát s nastavením a tlakem, tak bych to taky doladil…
Tak já to bral spíš obecně než tenhle konkrétní příklad, proto mi cena přijde jako argument, konrkétně těžko brát, když nevíme ani o jakou foxu jde, ani o její cenu atd.
Ale nebudu se znova opakovat, tobě to přijde ± to samé, já bych měl volbu jasnou, každý jsme jiní a asi nemá smysl se o tom hádat, co se týče tuhosti, tak se svými 70 kg a tím co jezdím nemám šanci to stejně poznat, takže to je pro mě argument celkem zbytečný ;-)
cena zakl. servisu nebude zas tak rozdilna (v beznem servisu)… U Svece musi clovek pocitat s vyssi cenou, prtze jako zastupce a ofiko servis maj predepsany, co vsechno menit… Takze velka cast ceny je matros… Kdyz budes menit stejnej matros u RS, tak bude taky na podobnejch cenach…
Kdysi se to tu resilo…
Jinak dneska je to asi jedno, jestli Fox nebo RS… RS ma debilni solo air, citlivost bude podobna… Cena u RS je ale samozrejme nizsi…
Ale podivej se na ofiko ceny u RS…
Nechával jsem dělat Foxku v BikeLive. Za poslední 2roky 2×, ceny byly cca za malý servis 500kč (vyčištění, olej) a velký včetně gufer 950kč, servis tlumiče Fox stál 380kč Přijde mě to jako pohoda, za RS Sid jsem předtím platil stejně.
Tak on neni problem nechat udelat servis lacne, ale kdyz mas vidli novou a nechces porusit zaruku nemas jinou moznost nez ofiko servis a za ten se plaaatiii…
a dolil sis tam olej a udelal servis, kdyz ti chodi po roce „znatelne“ hure, to je podle me proste nesmysl… jinak s citlivosti spise souhlasim ze je to ± stejne kdyz vemu obe solo air, u dual airu se nemusime ani bavit, to je nekde uplne jinde
Já mám RS a ani tam bych si servis sám nedělal, ale asi to holt bude chtít hodit někam na výměnu stíráků a oleje…
Nevidím moc důvodů, proč by měl být dual-air citlivější. Pokud teda nevozíš přefoukanou negativku, což bych stejně nedělal, tak bych měl akorát ****** navíc s druhou komorou. A osobně si myslím, že citlivost kolem 10kg je naprosto dostatečná, pokud se bavíme o XC a trail kolech, kde jde především o univerzalitu.
čím citlivější vidle, tím méně ztrácíš v terénu a lépe se ti jede = můžeš jet rychleji. Takže smysl dual rozhodně má a přefoukaná negativka spolu s vytaženým zdvihem z toho udělají odtrh i kolem 5kg kam se solo nikdy nedostane
ja mel zato, ze prefunena negativka s eprojevi jenom do te chvile, nez se tlaky varovnaji (castecnym zanorenim) a pak uz je to jako soloair…mooozna s drobnym rozdilem v chodu kvuli jinemu tlaku v pozitivce.
Nizsi tlak v negativce je jasny. nedojde k vyrovnani tlaku a vidlice je zasekla na dorazu negativni komory..
To je myslím celkem dobrá poznámka na zamyšlení… Když na kolo sedneš, tak se ti to vyrovná na stejnej rozdíl jako u solo-airu, takže by to vlastně mohlo vyjít nastejno, jen ti přefouklá negativka zvýší sag?
po nasednuti dojde k tomu, ze se stalci pozitivka do tkaove miry, aby vyrovnala vnejsi silu…(v negativce budou tou dobou podstatne nizsi tlak)…proste kdyz tou vidlou zapumpujes a pokud se neopre o nejaky doraz, tak neni mozne, aby v jedne komoze byl jiny tlak nez v druhe (pomineme li prispevek od treni v soustave).
Po tomhle vyrovnani jsi na soloairu, ale s trochu nizsim zdvihem…sag si hodnotit netroufnu…
Hehe, to je celkem kacířská myšlenka, že by celá „vyšší citlivost“ dual-airu při přefouknutí negativky platila jen při počátečním propružení a ne při jízdě, kdy to je v sagu stejně vyrovnaný jako u solo-airu :D. To by byla slušná senzace, že dlouholetý obecně platný tvrzení na BF bylo jen placebo :D.
Doufám, že to tu čte Mlok, protože tohle by mě zajímalo a vysvětlení s vyrovnáním tlaku celkem dává smysl…
v tom pripade jsem mel asi sakra placebo i pri jizde:))
A takovy odbornik jako ty, by myslim poznal rozdil v nafoukani pozitivka/neg. nastejno a pak s trochu prefoukanou negativkou.. Stacilo 5PSI a uz byla znat vetsi citlivost!
No jestli při jízdě dělá to, že jde vidle víc do zdvihu, tak bych s přefoukanou negativkou stejně nemoh jezdit…
pokud neni clovek jantar a trefi se to, tak vidle jeste nemusi jit do zdvihu a pritom je citlivejsi… ale je potreba si s tim pohrat… Ale pro ceskyho sedlaka je soloair urcite lepsi:)
Zajímavý… A dokážeš vysvětlit, čím to teda zvyšuje citlivost, když vnitřní odpory to snížit nemůže a tlaky se po sednutí na kolo vyrovnaj stejně jako u solo-airu? Beru, že se tím dá upravit průběh pružení…
Jinak osobně jsem postupem došel k tomu, že u XC vidlí je mi celkem jedno, jak chodí. Abych nelítal po dorazech, tak jí musím mít dost nafouklou a pak stejně malý překážky nikdy zobat nebude…
jezdils takovou vidli??
teorie je hezka vec, ale ja se vzdycky ridil radsi tou praxi.. Mlok pokud jsem daval pozor, to taky potvrdil… nejde o to jestli se tlaky vyrovnaji… co treba takove roztazeni za prekazkou a pak nasledne zas stlaceni na prekazce?
jinak u XC vidle je to samozrejme asi burt… od 120mm uz dle meho primova vec…
Mlok potvrdil, že bude jinej průběh, ale citlivost se nezmění, protože tu dělaj vnitřní odpory…
Jinak co se týče toho kontaktu za překážkou, tak ok, ten začátek chodu citlivější bude. Ale jakej to asi udělá rozdíl, když to kolo ještě není zatížený? :) Odpovím si sám, žádnej, protože nezatížený kolo nezatáčí… Takže věřím, že pocitově to chodí jinak, ale vážně pochybuju, že by to nějak znatelně změnilo chování kola…
A jak už jsem psal, když tomu přefouklá negativka pomáhá do zdvihu, tak pro mě osobně by to rozhodně přínos nebyl, naopak…
„Citlivější někdy je, někdy není, dle konkrétní situace a co jí předchází.
V situaci kdy jedeš bez nerovností a vidlice je v klidu a najedeš na překážku, tak tam rozdíl není (tedy tam je to jak píšeš).
V souvisle rozbitých pasážích je rozdíl velký.“
Já to chápu, i věřím, že to jde poznat… Otázka je, nakolik ti pomáhá, že je vidle citlivější na začátku zdvihu, kde je nezatížená a tudíž s ní stejně nemůžeš zatáčet…
Ono to fakt má svojí logiku, přefouklá negativka ti pomáhá vidli stlačovat, takže pomáhá překonat vnitřní odpory a tím zlepšuje citlivost nezatížený vidle. Pak si na to sedneš, vidle se dostane do sagu, kde se ti síly vyrovnaj. A pokud to dobře chápu, tak rozdíl bude v tom, že při přefouklý negativce bude sag vyšší. Pak už jde o vnitřní odpory, kde to solo nebo dual-air neovlivní.
Hlavně je s tím ******, člověk to musí foukat na dvakrát a stejně bych u Brainu foukal stejně a bez něj spíš naopak přefouk pozitivku, ať to tolik nehoupe a zbyde víc zdvihu…
moje zkusenost je takova, ze vide citlivejsi rozhodne byla – mereno…
Odpory budou zasahovat az u citlivych vidli… tzn. u vidli s 5–7kg… Pod tyuz moc jit nejde…
Jinak treba u Pika me vylozene s…e, ze neni DA… prtze ten SA ma pro mne uplne debilni projev…
Azho trochu nakrmim a po hrani si s nim, po sezone, stejne asi pujde k milanovi…
Jasně, citlivější byla při metodice, kdy posadíš na váhu nezatíženou vidli… O tom asi nikdo nepochybuje. Kdyby se měřil odtrh ze zatížený vidle v sagu, jak to je reálně při jízdě, tak by rozdíl být neměl a potvrdil to i Mlok.
Jinak si myslím, že tohle je celkově rozdíl mezi náma… Já chci na kole jezdit a ne to furt řešit, jestli vidle chodí tak nebo jinak a jakej je přechod pláště do náklonu a jestli to je směs 60a nebo 62a :). Postupem jsem došel k tomu, že stejně to je z většiny o jezdci a když to pořádně nakrmím, tak už je stejně na mě ty překážky pobrat, protože zdvih vidle by na to nestačil… Když jsem před pár lety jezdil jak v testech u Milana – přes cihlu v sedě a bez práce s těžištěm, tak mi taky přišlo, že na pružení hodně záleží :).
hehe, kure bude ucit slepici litat:))
Az ti bude vic, pochopis, ze pohodlicko je super vec… V tvych letech jsem mel taky rad „sportovni“ projev:))
A neni to o nejakym reseni vs. jezdeni…
Az budes hakovat a na bika se dostanes sporadicky, budes si to chtit maximalne uzit a tak kazda drobnost ti dokaze vyjizdku zneprijemnit…
Kdyz jsem sedel na biku skoro kazdej den, taky jsem moc neresil:)
To není ani tak o sportovním projevu, ale že prostě na SIDovi je tak málo zdvihu, že kdybych to nastavil na pohodlnej projev, tak budu neustále na dorazu… A bavili jsme se původně o XC, pak trail bajkách, kde by to nebylo jiný.
U 160mm to bude taky o něčem jiným a uvidím až za nějakou dobu, jestli mi budou nějaký další hejblátka chybět nebo to budu zas nastavovat podle četnosti dorazů :D.
jak jsem psal, u 100ky je to burt…
Tak to pak nevím, o čem se bavíme, takhle diskuze vznikla na tom, jestli má smysl měnit na jeho XC bajku Rebu za Foxe…
„Jinak dneska je to asi jedno, jestli Fox nebo RS… RS ma debilni solo air, citlivost bude podobna…“
tohle jsem psal uplne na zacatku…:)
To se jen pak stocila debata na dual air vseobecne…
alespon tak jsem to chapal ja…
U 100mm zdvihu bych videl vyhodu DA v jinym prubehu, ale to je asi tak vse… Ikdyz je pravda, ze moje znama na 120mm rebe poznala, kdyz jsem ji vidli „nejak vylepsil“:)) a to materialu moc nehovi… Pritom stacilo fouknout cca o 5PSI vic do negativky a i holka to poznala…
A já si pořád myslím, že to stejně bude dost subjektivní… Přesně jak píšeš, známá na 120mm asi moc často na dorazy nechodila, ne? Tak není to tím, že přefouklá negativka jí vyhovuje, protože prostě jen víc využívá zdvih?
neni:) tech 5psiku jeste zdvih nesnizuje… a ver, ze na holku se s tim nemazlila:)
ale nema cenu te presvedcovat, kdyz jsi nejspis DA nikdy nemel nebo dlouhodobe nejezdil..
Za par let, az s tim RS znova vyrukuje, jako s prevratnou veci, treba si to koupis:)
Když bude vidlice v klidu, tak se vždy dostane do polohy, kdy se vyrovná rozdíl tlaků (nebo blízko té polohy do situace, kde rozdíl tlaků už nepřekračuje odtrh) jak píšeš.
To ovšem neznamená, že se bude pak za jízdy chovat stejně. Naopak se bude chovat úplně jinak.
Za jízdy vidlice pracuje a dostává se nejen do zdvihu, ale také se dostává dynamicky i ze zdvihu zpět ještě nad tu rovnovážnou nezatíženou polohu.
A na dynamické chování za jízdy má pak ta přefoukaná negativka slušně velký vliv a vidlice se chová výrazně jinak.
Oproti soloairu se to chová úplně jinak.
Já mám rád chování u Reby ve variantě nastavení interně na lehce vyšší zdvih a přefoukáním to poslat zase zpět.
Chová jinak, ale je to citlivější? Mi tak přijde, že z pozice vyrovnanýho tlaku už budou mít na citlivost vliv jenom vnitřní odpory a ty přefouklá negativka nijak neovlivní…
Mi tak přijde, jestli on tady nebyl problém v metodice měření, při tom klasickým měření na nezatížený vidli tomu přefouklá negativka pomůže, ale byl by tam ten rozdíl i při měření ze sagu?
Citlivější někdy je, někdy není, dle konkrétní situace a co jí předchází.
V situaci kdy jedeš bez nerovností a vidlice je v klidu a najedeš na překážku, tak tam rozdíl není (tedy tam je to jak píšeš).
V souvisle rozbitých pasážích je rozdíl velký.
Řeším teď jen chování v praxi za jízdy. Měření odtrhu nezatížené vidlice má svoje úskalí a ne vždy vše ukáže správně.
S tim souhlasim. Ale kdyz se to rozebere, tak co se v te tvoji variante stane?
Prefoukanim a poslanim zpet, jak pises, nepatrne zvednes tlak v pozitivce. To hlavni ale imho je, za vetsi negativka bude pusobit plynuleji a v delsi oblasti zdvihu. Vpodstate pri expanzi vidlice se muze vidle po sjeti z prekazky jeste setrvacnosti trochu „natahnout“ (oproti stavu kdy je stejny tlak a vidle konci blizko dorazu) a nasledny podmet pobere skutecne ultimatne (bo uz bude pusobit prefunena negativka na kompresi).
Zaverem..neco by na tom mohlo byt. Minimalne to dynamicke chovani..ale staticky odtrh se imho menit nebude (nedivil bych se, kdyby trochu narostl pro vyssi tlak v soustave)…
Nemyslím si, že 5kg odtrh by člověka nějak zrychlil, naopak to bude víc houpat… Když má člověk bezduše a nižší tlak, tak menší nerovnosti stejně pobere plášť…
rozhodně ani nahodou.. nevim jestli jsi nekdy jel na vidli s takhle malym odtrhem ale ani podfouknutej 2.25 plast ti neda takovy pohodli jako takhle poladena vidle…
O pohodlí se nehádám, s vyšší rychlostí nesouhlasím.
u vetsiny tupejch vidlic kdyz sou uz ve zdvihu neni takovej problem… viz talas kterej je jako maslo ve zdvihu ale beton na zacatku… pri vyssi rychlosti ale ocenis citlivou vidlici hodne a houpani je spis otazka nastaveni ane citlivosti ne?
To je pak otázka, co řešíme za kola… Někde u FR a DH kol je jasný, že tě citlivost zrychlit může. U XC a Trail si myslím že celkově ne. Jasně, můžeš vidli častějš zamykat, ale to pak trochu postrádá smysl…
Rychlost bude vždy záležet na jezdci a tedy bych nepředjímal jestli ke změně dojde nebo ne.
V každém případě čím menší odtrh vidlice, tím lepší chování vidlice. Nejde tu vůbec o pohodlí, ale o kontakt kola s terénem.
Citlivá vidlice se výrazně lépe zachová i na velké překážce → získá za překážkou výrazně dříve kontakt s terénem než méně citlivá vidlice (na testování vidlic tohle bylo krásně vidět ze zpomalených videí).
Jestli to jezdci bude v konkrétním případě stačit na větší rychlost je pak už jiná otázka. Klidně v konkrétním případě může být limitem rychlosti nějaký jiný důvod a vliv a ne vždy nutně jezdec tedy zrychlí.
V každém případě ale má lepší podmínky než s méně citlivou vidlicí.
Tady ale bereš jednu konkrétní situaci, tam se nehádám, proto taky věřím, že na FR a DH to zrychlit může (byť určitě ne nějak zásadně). Ale zrychlí to i u ježdění, kde se zase potřebuješ dostat i nahoru nebo v nějakých rozbitých rovinkách? Tam všude ti bude vyšší citlivost tu energii zase brát…
Při silovější jízdě ze sedla se rozhoupe vidlice tak jako tak a je to spíše o průběhu.
Je pravda, že extra citlivou vidlice rozhoupeš i trošku v sedě i při slušném kruhovém šlapání, otázkou je jestli jsou to vůbec znatelné ztráty.
A o sjezd jít nemusí, stačí když je to trošku rozbité a potřebuješ zatáčet.
Celkový výsledek si musí každý posoudit sám, bude to určitě individuální dle stylu jízdy.
Já teď spíš docela kroutim hlavou nad tim dropin hlavkem? To má nějakou výhodu oproti obyč. nabouchanýmu 44mm poudru do rámu? Ještě jse mto neviděl.
S foxema to mám taky, že jsem si pořídil meridu s foxkou, když jsem ještě nevěděl co to ten fox je. Když jsem si po dvou letech koupil rebu 2014, tak jsem myslel že mě z ní klepne. Známej vozil tu starší…ta se mi líbila o něco víc, ale chod foxek mám už radši. Vozil bych to ikdyby tam bylo napsáno místo Fox Hovno.
Stejně nikdy nepochopim proč někomu tu lidí buzerujou kolo, že tam má mít radši epicona za 5k než foxe za 5k z bazáče a na jinym kole je foxka poklad.
Drop in je integrovaný hlávko, tj. misky součástí rámu. takže žádný bouchání
a semiintegrované hlávko taky žádné bouchání. Fréza a lis :-)
Zakladateli to bude vzhledem k jeho hlávku k ničemu, ale dám to sem pro ostatní. Hlava se tím zvedne o 13mm, ale FOXky ( F32, Talas ) jsou zase od osy po korunku o 1cm nižší při stejném zdvihu než RS nebo starší Epicony.
Tohle standardně dělá více firem, příkladem budiž FSA The Pig. Prostě do 44 rovné trubky, nahoře zero stack a dole external cup a pasuje tam taper vidle (ZS44EC44)
FSA the Pig je pre 2014 premenované na FSA Orbit ITA-B. Váži však 189g a má oceľové misky a venčekové ložiská. FSA Orbit ITA je ľahšia verzia (129g) s priemyselnými ložiskami a Alu miskami a nerezovým krúžkom na vidlu. Novinkou pre 2014 je FSA Orbit-A s hmotnosťou iba 119g. Oproti FSA Orbit ITA má krúžok na vidlu Alu.
Doporučil bych ti zkontrolovat rám, myslím že Elite 9.6 je tapered…
Doporučil bych ti zkontrolovat rám, myslím že Elite 9.6 je tapered…
Doporučil bych ti zkontrolovat rám, myslím že Elite 9.6 je tapered…
Stačí se podívat do profilu a zjistíš že není.
skor prejde tava uchom ihly, nez tapered vidla do netapered ramu.
Něco mám špatně, se spodní podložkou je tam moc velká mezera, může být ložisko bez podložky přímo na karbonovým krku?
Už to chápu, zřejmě jsem pořídil vidlu dodělej si sám :(
Chybí vybrání pro ložisko…
Když to takhle upravíš,kolik ti tam zůstane materiálu?
Nebo je to na nějaký spešl hlávko…
hlavne nech to neupravuje!!
u nas sa raz takto jeden zabil, ked orezal tapered vidlu na netapered ram.
Lacno jsi koupil vidli, tak ted trp:) Co na to vyrobce?
Lacno rozhodně ne, asi jde o nějaký atyp nebo jiný standard.
Co to je za vidlu a jaky je tam rozmer?
Je to Tapered klasicky na 1 1/2 anebo na 1 1/4, jako ma Cannondale? :-D
V popisu je 1,5", ale ten sloupek je prostě kónický i dole…
A co je to za vidlici?
Zmer to suplerou… Ale i tu redukci. Nekde muze byt chyba.
On ten rozdil mezi rozmery tak velky zase neni…
Prinejhorsim lehce ubrat z vidlice anebo z redukce :). Z vidlice Ti to bude snaz :-D
Mně prostě přijde divný, že by ložisko (podložka) měli sedět jen spodní hranou na karbonovým kuželu…
Ty obrázky ti nepůjdou, protože máš v popisu otazníky. Ty forum nepobere stejně jako tečky a vykřičníky, takže to můžeš založit klidně 10×, ale nikdo to neuvidí. Dej tomu normální popis ;)
…není. Na opačný systém jsou k dispozici redukce, ale do klasické hlavovky tapper vidli nedáš..
plácáš nesmysly!
stačí, aby vnitřní průměr hlavové trubky byl 44mm, pak použiješ externí misku s tapered ložiskem.
třeba toto: http://www.jensonusa.com/…0-Bottom-Cup
v řezu to pak vypadá jako na obrázku
+1
Ale dáš!
Ahoj, použiju tohle vlákno.. potřeboval bych sehnat tu spodní rozšiřující misku na Tapered vidlici. Nevíte jestli to dělá ještě někdo jiný než cane creek? nechce se mi za to dávat litr..
Díky
Určitě jo. Mám pocit, že jsem to viděl od Force.
Mám na prodej s mírně jetou spodní miskou: http://www.bikesport.cz/…-_1000014007
Díky moc, tohle koupím. raději nové :-)