Tapered vidle + mongoose tyax cca 2007

24 nepřečtených
  • Winn

    Hola hej, bikeři

    1. Predem děkuji za trpělivost s nováčkem :)
    2. Mám MONGOOSE TYAX SUPER, asi 2007, moc jsem mu za ty roky nedal kilometeove, zato se s ním občas prohnal po místech, na která asi nejspíš nebyl stavěn. Takže pár (dost) věcí už není původních. Nicméně po te co jsem se rozloučil se starou vidlí bomber a nahradil ji jako prozatímním řešením XCM v2 co měli skladem (od té doby jsem moc nejezdil) zjistuju po návratu k MTB, že to nějak není ono. Nedávno jsem se svezl na vidli RST STORM a chci ji! Musím ji mít :))) ale rám měnit nechci – z toho plyne dotaz
    3. poradíte, zda to půjde naroubovat? Někde na fóru jsem se dočetl o tom, že nemam-li rám(nevím zda mám, domnívám se, že nemám???) pro tapered vidlici, je to obtížné, ale lze, je-li vnitřní průměr 44 mm a vic… Máte k tomu někdo víc? …jo, vím že bych musel ještě nechat vyměnit střed…
    4. Čistě informativně pro kolegu vlastníci tutéž obludnost jako já nemá někdo zkušenost, zda se do tohoto rámu vejdou 27,5 kola? Či nějaká dobrá duše poblíž, se kterou bysme mohli tento experiment odzkoušet?
    5. díky za reakce plné trpělivosti a užitečných rad
    0 0
    • Vilém  

      Na RST se vyser.

      180mm vidle na tento ram je taky nesmysl.

      Pokud je tam semiintegrovane hlavko s dirou v ramu 44mm, coz se zda, ze je, tak jde pouzit redukcni hlavko se spodni miskou vne ramu.

      0 0
      • Winn  

        Jo, RST tu všichni hazite do šrotu, ale tohle bylo kuwa dobrý. Možná skrz moji váhu skoro 90kg, možná ta pružina uvnitř je nějakej hi-tech z jinýho vesmíru, každopádně po jízdě bylo woooow a brada dolů. Starší do kapsa mýho starýho bombera, koleguv XCR air i všechno ostatní na čem jsem jel… Třeba se vrátili ke kvalitě 90tek, kdy jsem jako pubertak slintal při téhle zkratce a nakonec si na svůj easy time či co to bylo koupil za tezce vydařený brigády kangaroo…

        0 0
      • kocers  

        Jak píše Vilém. Vidlice se zdvihem 180mm na rám dělaný na 100mm zdvihu je totální nesmysl. Zničí to geometrii rámu a hlavně ten rám brzo umře na utržení hlavy. Když budeš mít štěstí tak ty neumřeš s nim, ale jen si totálně namlátíš.

        Závěr → rozhodně bych to nedělal, je plno jiných vidlic s odpovídajícím zdvihem pro rám 100–120mm.

        0 0
        • Winn  

          Díky za připomínku, no, jak říkám, jsem docela odhodlanej do toho jít… A když nic, nakopne mě to ke koupi DiRT rámu 

          0 0
          • kocers  

            pokud po tom rozlomení kola nebudeš nucen papat brčkem a jezdit na kriplkáře, tak můžeš koupit nové kolo, to jo :-)

            0 0
            • Winn  

              Thumps Up

              0 0
            • Winn  

              Nejsem uplnej ignorant, připomínky zvážím, ale těžko mě odradit :D …každopádně první případná jízda by určitě nebyla Lysá šusem dolů ;)

              0 0
          • Vilém  

            Dirt ramu pro 180mm vidli taky moc nebude.

            A jinak hodne stesti s pripadnym servisem a shanenim dilu na tu vidlici, kdyz si to teda nehodlas nechat rozmluvit.

            0 0
            • Winn  

              Myslis, že tato vidle je vhodná jen pro Downhill? Já se na ni svezl na nějakým GTcku…

              Projel jsem pár e-shopu a nějaké těsnění a pružinu tu seženu… e-bay byl už značně stedrejsi. A jelikož tvůj podmět je trefnej a neuvažoval jsem nad tím, pro jistotu po dílech popatram víc. Ale jak jsem zmiňoval, klidně si nechám nasadit brouka do hlavy ekvivalentem, pakliže existuje, s rozumnějším zdvihem pro tento rám… Fusiony nevypadají zle…?

              0 0
    • va-bo  

      Je potřeba vyměnit spodní díl hl.složení za 1,5". Třeba Cane Creek Forty EC44/40 spodní díl hlavového složení 1,5". Ten nalisovat do díry pr. 44 mm. Prodlouží se hlavová trubka asi o 12 mm a zmenší se hlavový úhel asi o 1° – asi pozitivní změna.

      Některý vidle (myslím že třeba starší FOX měly různě dlouhý přechod sloupku z 1,5" na 1 1/8", to je potřeba ověřit, aby se to vešlo ho hlavové trubky. To ale asi už neplatí u nových vidlic.

      Kola 27,5" jedině asi vyzkoušet jestli se vejdou. Do 26" rámu a vidle asi těžko, jedině úzký pneumatiky a to asi úplně nebude ono.

      0 0
      • Winn  

        Díky, to zní dobře, v podstatě spodní díl hlavka, stejně jako na mým ještě starším crossu, bude čučet ven na svět, s tím rozdílem že bude 1,5 palce namísto 1 1/8 – to by šlo a horní část zůstane stejná… Čili nepatrně se zvýší stavba. …ale ona vidlice ji zvýší zásadně víc :)

        A právě k takovému pokusu s 27,5 hledáme s kolegou dobrovolníka, vlastníci tato kola. Mereni je hezká věc a pokud všichni výrobci nelžou, mělo by se tam vejít 27,5 snad i s 2,1 pláštěm… Ale teorie je jedna věc, ovsem praktická zkouška vyda za všechna měření ;)

        Díky moc!

        0 0
        • nitraq  

          Vpředu sjezdových 180 mm a vzadu trekový plášť? Ale jo, proč ne, nebude to první ani poslední prasopes.

          0 0
          • Winn  

            Ale houbeles, jezdím 26×2,25 a 2,35 a nehodlám na tom nic měnit… Kolega mající stejnej bike (jen lepší vidlí a ještě původní prehazky od SRAMu) touží na svůj dát 27,5 kola. Mě malý kola vyhovují a na cyklostezky mám cross…

            0 0
      • Winn  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • Winn  

        Dle tvého názoru, zdvih vidle 180mm nebude problém?

        0 0
        • Sunshine 29  

          Dej tam dvoukorunku 200mm +, 180 mm je málo :)

          0 0
          • Winn  

            Oukej a další den se stehuju z Hané do Rychleb :)))

            0 0
            • Sunshine 29  

              Co rovnou odpružit i zadek?

              0 0
              • Winn  

                Zatím na mejch pár km zhola zbytečný… (Přeloženo, zbytečně lezoucí do peněz) pokud do toho zblbnu víc, třebas na to dojde

                0 0
                • Sunshine 29  

                  Do toho určitě jdi, ten bike to hodně posune a celý tvoje ježdění a tlumič seženeš jetej za pár korun…

                  0 0
        • Zdyn  

          Na ten tvůj rám je 180mm zdvihu vidlice blbost. Ještě si k tom připočti navýšení cca těch 12 mm na spodní misku hlávka. Schválně se podívej jakou má ta vidle déku osa – vrch korunky pro hlavko, přidej si k tomu 12 mm a pak si tuto délku nasimuluj na stávajícím kole. Totálně to rozhodí geometrii a chování kola. Moc pěkně se ti asi jezdit nebude. Nehledě na daleko vyšší namáhání rámu, na které nebyl stavěn.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.