Tak elektrika už bude i na SP..

670 nepřečtených
    • hawrda  

      Smutná doba v některých ohledech.

      • Zdendyš  

        Je zajimave jak dutohlavost a hlad po majetku vladne stale svetem. Lidstvo je neponaucitelne, hloupe a vzpupne !

    • Lister  

      A není to jedno?

      SP v XC stejně nikoho nezajímá, tak je potřeba lovit nové obecenstvo, jak to jen jde.

      • Chlebovnik  

        SP v XC stejně nikoho nezajímá

        • Lister  

          Zcela upřímně, závodní cyklistika má pro většinu lidí asi takový význam jako závodní cvrnkání hliněných kuliček.

          I pro většinu cyklistů.

          • Goob  

            Jojo. I obří sledovanost TdF není o cyklistech, ale o tom, že to hafo lidí sleduje jako National Geographic.

            • Lister  

              Jenže moje původní prohlášení nebylo o cyklistice, ale o SP v XC což je takový jako že cyklokros v létě, který fakt nikoho nezajímá.

              A na TdF zas tak moci lidí nekouká a z diváků kolem trati mám v poslední době spis pocit že nejde o zájem o cyklistiku ale spíš o vlastní zviditelnění.

              • puka  

                A co na tom uvidíš oproti dh? Silnici je lepší jezdit než sledovat.

              • Goob  

                No vždyť já s tebou souhlasím!

                Na TdF ale kouká hodně lidí, i když čísla šla vloni dost dolů.

              • novcze  

                SP v XC sleduju, cyklokros nesleduju … včil mudruj :))

            • iron.hide  

              Je obrovsky rozdiel medzi sledovanostou top GT a mtb. No to sa snad ani neda porovnavat.

          • Zdendyš  

            Mluv laslave pouze za sebe.

            • Lister  

              Však já mluvím za sebe a takových za sebe je prostě mnohem víc než takových za sebe jako jsou ty. V čem je problém?

              • DoomHammer  

                Ve Zdendyšovi a jeho vzpupnosti.

              • Zdendyš  

                Podle ceho soudis, ze takovych jako ty je vic nez tech jako jsem ja. Nic ve zlem ale asi zalezi mezi kterymi lidmi a vubec v jakem zivotnim segmentu se cely zivot pohybujes.

                • Goob  

                  Podle téhle logiky je celý svět plný gamblerů, prostitutek a veganů.

                  • Zdendyš  

                    Pridej a definuj co je to plny svet …

                    • Goob  

                      „Většina lidí“

                      "Většina cyklistů

                      Prostá většina je prostě prostá většina. Co popisuješ ty je sociální skupina. Nemá nic společného s většinou.

                      • Zdendyš  

                        Priznam se, ze proste prosta vetsina mne nikdy neoslovila za poslednich padesat let urcite :) Posledni prosta vetsina za sto let posunula lidstvo tak akorat vzdy k nestesti.

                  • Lister  

                    Ty musíš být z veselé rodiny :-D

                    • Goob  

                      Haha. No kdybych to vztáhl na sebe, tak je celý svět plný kytaristů, sportovních střelců a milovníků asijské kuchyně. A každej hraje Warhammer 40k!

                      • DoomHammer  

                        Takový svět by mi snad ani nevadil :)

                        • Lister  

                          Svět plný střelců, potřebuje taky nějaké cíle, a protože nestřílím, tak ti nevím…

                          • DoomHammer  

                            Vzroste výroba terčů ⇒ víc pracovních pozic ⇒ zisk pro společnost :)

                            • -b-n-x-  

                              „vyroba tercu“ – jak to myslis? :-)

                              • Goob  

                                Jak lidi nebudou pro samé zákazy kvůli elektrokolům moct jezdit, budou víc šukat?

                                • -b-n-x-  

                                  Dokonce „vyroba tercu → vic pracovnich pozic“ – budou timto zpusobem i pracovat. I kdyz … takto to asi bylo vzdycky – hodne lidi „jebalo na praci“ :-)

                                • kyl  

                                  No a to je ta výroba ,,terčů˝

                              • DoomHammer  

                                třeba Hornet Holešov

          • Singlespeed  

            Pro většinu lidí určitě ano. Ale pro organizátory je to zatím dobrý byznys. Třeba SP v NMNM neorganizují žádní dobrodinci, ale podnikatelé maximalizující pro ně nezanedbatelný zisk. Ze cvrnkání kuliček by neměli nic, proto se organizováním těchto závodů nezabývají :-).

            • Lister  

              Zase si představ kdyby to někdo dokázal zpropagovat tak by byl sen – náklad v.s výnosy. Ještě zavodnikum udělat mezi tribunami malé kolečko na běhání a na konci každého okruhu důlek a 5 kuliček a byl by to takový biatlon pro chudé.

          • Zdendyš  

            Jak bys definoval cyklistu v tvem pojeti ?

          • Tomcat  

            1+

      • jIrI___  

        +1. Cyklistika prostě není divácky atraktivní, to je holý fakt. Otázkou je, jestli tomu mopedy dokážou nějak pomoci.

        • Fazzy  

          Proč by tomu měli nějak pomoct? Jestli chcou atraktivitu, tak ať jezděj ženský třeba v plavkách, tohle je slepá ulička, na jejímž konci je úplně jiná disciplína než cyklistika.

          • mikub  

            Připadá ti, že by současné letní závodní dresy zahalovaly o moc víc než plavky? A stejně je dámská cyklistika řádově míň sledovaná, než ta pánská ;)

      • Fazzy  

        Nejde o to jestli sp v xc někoho zajímá nebo ne. Je to prostě obecně špatně a nejde to z hlediska toho sportu nijak logicky zdůvodnit. Nechápu jak tohle může někdo nazvat přirozeným vývojem.

    • Pedro404  

      E-biky pro rekreační vyžití mi připadaj super, e-bike specific závody na tratích, který by bez motoru byly nejetelný, mi taky dávaj jakž takž smysl, ale k čemu je jet stejnou trať, kterou by všichni byli schopný dát bez motoru, a všem dát motor o stejnym výkonu?

    • roman 3D  

      přirozený vývoj cyklistiky, proč ne, někdo za svý, někdo s malou přípomocí, někdo se z toho dokonce i p…e :-)

      • nooski  

        Čekám, kdy se objeví závody ve výběhu na střechu nějakého mrakodrapu za použití eskalátoru.

        • DoomHammer  

          jsi zlý

          • Zdendyš  

            To jsi uz psal ve sto tematech stokrat.

            • DoomHammer  

              A pořád je to pravda.

              • Zdendyš  

                Tvoje pravda … obecna pravda neexistuje. Casem k tomu mozna dojdes.

                • hekynen  

                  Naše pravda…

                  (jeho a moje)

                  • DoomHammer  

                    A jéje, Mlékař Dan je tu :)

                    • hekynen  

                      Jsem od úterka odpo včetně bajčíkoval, proto prudím až dnes. ;-)

                      Zejména dnes to bylo velmi fajne, 10 st, déšť a ledový severák. Po 25 km jsme to zapíchli, dali grogy, česnečky a papu, ti méně šťastní museli ještě 7 km v dešti na vlak a my, co musíme být šťastní a nemůžeme si stěžovat, byli odvlečeni autem manželkami.. Tak zajebané kolo jsem už dlouho neměl.. :-))

                      By člověk nevěřil, jak po 6 dnech můžou smrdět cyklohadry.. Zejména když v nich opakovaně zmokne :-D

        • Esi  

          Tak pokud po těch eskalátorech poběží tak pořád je to o výkonu toho jednotlivce jen tam budou dřív. e-bikema to bude to samé zase bude záležet na výkonosti toho každého jezdce jen se pojede do kopce rychleji a bude záležet jak kdo bude umět zacházet se spotřebou elektriky, pokud to bude omezené na 25km/h a potom za své tak to stejně jen do kopce a sem tam si pomůžeš někde v technice. i tak si myslím že je to ptákovina které má tak maximálně pomoci prodeji těch elektrik. Když pojedu proti komukoliv kdo jezdí alespoň nějaké béčko ve svěťáku tak mi stejně žádný elektromotor nepomůže ani kdyby měl kilowat :)

        • Lister  

          Myslíš do protisměru?

        • Tom-T45  

          To není vůbec špatný nápad. Akorát ty eskalátory se budou blbě prodávat hobby sportovcům, takže to chce pořádně vyladit buzynes plán.

        • Rubi  

          zasah :D

      • Zdendyš  

        Prirozeny to rozhodne neni. Je to dusledek hloupnuti lidstva a tim i varovne zdvizeny prst .....

    • gersa  

      Cyklokros se na elektrokolech už jezdil. Tedy nic nového pod sluncem

      • Delkim  

        No ale pak ta holka dostala doživotní stopku, ne? :)

        • novas752  

          Průkopnící to měli vždycky těžké… :)

        • Lister  

          Aspoň se teď bude mít kde upíchnout.

          • Krov  

            No když to bude spadat pod UCI, tak má stejně smůlu…

            • Esi  

              ona ale dostala jen 2 letou stopku jako za každý jiný doping ne ? jen s tím ona sama o sobě sekla.

        • Tom-T45  

          Dostala ban na 6 let, ale hlavně, jak říkala, to vůbec nebylo její kolo.

    • R-A-D-I-U-S  

      Super, to bude vzrůšo ! Ty kola třeba můžou začít hořet a tak…no řekněte, ve srovnání s nějakým nudným XC na obyčejných bicyklech je to rozhodně zábavnější. UCI Entertainment :-)

    • psbiker  

      Pokud budou mít všichni stejné podmínky, tak závodit klidně můžou. Otázka je, jakou bude mít sledovanost závod podvyživených elektromopedů..

    • lrotrekl79  

      Tak když se závodí na motorkách a říká se tomu sport, tak proč ne elektrokola?

      • Fazzy  

        Tomu se říká motorsport.. v textu rozdíl minimální, v reálu dramatický ;)

        • lrotrekl79  

          No tak to bude e-sport. Se z toho neposeru, to je tak asi nejmíň co mě na e-bicích trápí.

          • Lister  

            A třeba postaví zajímavé tratě v terénu, kde i pešák leze po 4 a bude to zajímavější než klasické bajky.

          • Goob  

            e-sport už je… a je to něco úplně jiného (progaming).

          • Fazzy  

            I v motorsportu se už běžně používá elektrika. O tu totiž nejde, jde o ten motor. Ten z toho dělá něco jinýho než klasickej sport a míchat to dohromady je cesta do pekel. Můžem začít přidělávat oštěpařům na oštěpy vrtule ne? Doletí to dál, bude to zajímavější..

    • Charles2k  

      To by už nemělo být pod UCI, ale pod nějakou motoristickou organizací…

      • krabica  

        Tohle už se tu někde lehce řešilo a dokonce se FIM a UCI o to hádají. :-)

    • Espen  

      Jo a kdo myslíte, že bude na stejném okruhu rychlejší? Klasické kolo, nebo e-bike za předpokladu stejně výkonného jezdce.

    • Lister  

      Já bych z toho udělel technologickou disciplínu.

      Motory bez omezení výkonu, bez omezení maximální rychlosti, jednotné baterie s omezenou maximální kapacitou. Kola s možností rekuperace energie.

      Tratě co nejnáročnější a déla závodů nastavená tak, že elektřina v žádném případě nemůže stačit na 100= pokrytí celé tratě ať se jezdci musí zamyslet, kde pomoc potřebují a kde ne.

      Pak by to třeba mohlo mít i technologický přínost pro běžnou produkci.

      Protože ač se tady všichni černí sebevíc tak čas náš všech, než se posadíme na e-bike, se krátí a delší nikdy nebude…

      • Fazzy  

        Pro mě za mě ať si takovej bastard klidně vznikne, ale je naprostá hloupost jezdit to společně se světovým pohárem, na stejný trati a říkat tomu cyklistika.

        • Petr L2  

          Z hlediska marketingu to hloupost rozhodně není a o to jde a nějaké stesky o tom, jestli to je, nebo není cyklistika jsou výrobcům asi hodně u prdele. Pojede Jára a pár ostatních co to dostanou befelem v práci a lidi dostanou podívanou, jaká prodejní pozici e-kol na trhu a přání výrobců odpovídá :-)

          • Fazzy  

            No právě, to je na tom to smutný. Tady totiž jde čistě jenom o marketing. Ten samozřejmě hejbe každou sportovní disciplínou, ale pořád se to alespoň v základních principech drží v rozumných mantinelech. Tady se to už ale začíná zahánět do krajnosti i za cenu úplný degradace podstaty toho sportu..

          • Rychlej turista  

            No jo a jak k tomu ten Jára přijde, že jo? Teď už nemá na vybranou, a určitě jeho představa při začátku kariéry nebyla taková, že ji ukončí s pomocným motorkem :-D

            • Petr L2  

              Hele někdo to má befelem jako Jára, někdo do toho skočil dobrovolně už teď, občas holt je t něco za něco, nebo myslíš, že se třeba Sagan trmácel na tom hliníkovém rámu s radostí a z vlastního rozhodnutí?

              • Rychlej turista  

                Každý profík ví, že musí jezdit na tom, co mu dají a že musí tvrdit, že to je to pravé. Něco jiného ale je, když ses rozhodl pro nějaký sport, ale zaměstnavatel ti ke konci úspěšné kariéry nařídí, že máš dělat něco jiného a třeba se i nechat zesměšnit pomocným motorkem.

                • Petr L2  

                  Tak ono až na pár ortodoxních to nikdo zase tak moc neprožívá, takže myslím, že to nikoho z „postižených“ zase tak moc netrápí :-)

      • d69  

        Nebo ještě lépe s elektrokola vybitou baterií a bez možnosti rekuperace. Takové silové pojetí cyklistiky :)

      • RomanH  

        Kdyz se chce, a pokud neprijde nemoc… zatim to mam v hlave nastaveno ala Howgh (Honza Vlasak)

      • K2  

        Pod tu společnou baterku, která by se losovala se podepisuju.

        Zbytek ať si stá a jezdec rozvrhne podle sebe.

        To že budou vedle sebe startovat stroje s různou baterkou nedává smysl.

        Budou tam jezdit biky s nesmyslně velkými baterkami, možná by rovnou mohla nastoupit KTM :-)

    • Breakpain  

      Njn, tak bude… neřešit, jezdit…

    • exxonvaldez  

      Už se těším na ty kauzy co s tím budou spojený.Těch protestů že ten měl o wat více,ten zakázaný ,,udělátko,,,ten ukrytej článek navíc.........pro vítězství vše!:-))))))))

      • kubad  

        tak tak tomu to jede 25,49km/h a podobné

        za mě fraška

        • Janes  

          To omezení na 25 km je nesmyslné. Brzo padne, nedá se s tím normálně jezdit, leda na vybraných tratích.

          • michomin  

            Proč se s tím nedá normálně jezdit?

            • psbiker  

              na závodní XC je to málo?

            • Janes  

              Půjč si nějaké neodblokované ekolo a projeď se.

              • michomin  

                Doufám, že ten limit nepadne. Nevím proč by se trubky, které to nedávají, měly prohánět na cyklostezkách 40 – 50 km/h. Na silnici klidně, jinde ne.

                • Janes  

                  Mluvím o závodech, přečti si pořádně ten odkaz, v prvním příspěvku. Na něj reaguju. Cyklostezky jsou pod moje rozlišovací schopnosti…

                  • michomin  

                    Na závodech klidně 50, UCI o to přijde a a taková „kola“ se dostanou tam, kam patří – mezi motorky.

                • Petr L2  

                  +1

              • Petr L2  

                No ale to už je právě „rychlé kolo“ a na to máme škatulku právě kvůli té rychlosti stejnou jako na motorky, tohle je kolo, s dopomocí a těch 25 je optimálních, kdo nemůže, tomu 25 stačí, kdo má sil dost přidá i bez motoru a hlavně to pro něj ztrácí smysl. Právě kontrolu toho co je rychlé kolo a kde se s ním jezdí považuji za zásadní. Jakmile v terénu a na turistických stezkách zůstanou pouze e.kola tedy ty s dopomocí a s max 25 km/hod bude klid.

                • Janes  

                  Tak znova, tohle vlákno je o závodech e-kol (viz. první příspěvek) a někteří méně chápaví jedinci pořád omílají cyklostezky …

                  • Petr L2  

                    Jasně, ale e.kola s limitem jsou legální cesta, jak e.kola dostat do lesa, takže nečekám, že závodit se bude na něčem jiném, protože ty rychlejší patří na silnici a těžko by prodali lidem kolo na kterém se prohánějí závodníci, kdyby se na něm nesmělo do lesa že? Až budou potřebovat prodat kola do města, udělají závody třeba po nábřeží na rychlých kolech…

                    • psbiker  

                      A nebude to ty závody trošku degradovat? Defakto ty peklostroje budou 3/4 času vláčet s sebou a budou pomalejší..

                      • Petr L2  

                        No není to ani s elektrikou zadarmo, jezdil jsem na e.kole na XC závodní trati a byla to dost slušná dřina, oni to ti zapřísáhlí odmítači nechtějí slyšet, ale pokud se člověk nespokojí s výletnickým kocháním přírodou, není ani e.kolo zadarmo.

                        • kubad  

                          většinou si to dement nechá čipnout , a proto ten odpor tady

                          • Petr L2  

                            No jasně, ovšem za to e.kola nemůžou…

                            • Janes  

                              Může za to nesmyslně nízká povolená rychlost přípomoci. Být 32 jeho 35 skoro nikdo by neodblokovával. Ale mohu se mýlit, předpokládám určitou výši IQ.

                              • Crazym  

                                V USA je to 20 mil, což je mírně přes 32 Km a myslím, že to bohatě stačí.

                                • look_as1  

                                  V USA jsou tri tridy a v krame koupis vsechny.

                                  Class 1 je do 20 mph a ta jedina muze legalne na cyklostezky (toto jezdila moje manzelka – https://www.bullsebikes.com/…-evo-wave-2/).

                                  Dale tam neni omezeni na 250 W.

                                  Navic se to lisi stat od statu.

                                  Ale po stezkach dle me zkusenosti jezdi i class 3 – s plynem, max 28 mph.

                                  Napr.: https://www.haibikeusa.com/…e-s-6-0.html nebo https://www.haibikeusa.com/…ep-h-24.html

                                  https://www.bullsebikes.com/…grinder-evo/

                                  A hodne lidi tam vozi levnejsi a vykonejsi prisery – https://shop.m2sbikes.com/…ric-fat-bike:

                                  • spent maybe 15-minutes put bike together.Took it for a 14 mile ride.AWESOME,in power 9 assist I was cruising at 28–29 mph thats pulling a slight hill
                                  • With best in class options like the 750 watt motor and 16 amp hour battery, this electric fat bike is capable of extra long rides and has plenty of power to blast up the steepest hills.
                                • Janes  

                                  Na to jsem přesně narážel, jo 32 by bylo v pohodě, ale 25 je například pro ježdění z kamarády cyklisty, kterým přestáváš stačit, tak jdeš do ekola, prostě proklatě málo, na každý rovince, nebo v mírně vlnité krajině tě v pohodě odpářou. Budeš jim stačit v kopcích, ale to je tak všechno. To je základní věc, kvůli které to mají odblokované zdejší „staříci“ a ani se jim nedivím, bez odblokování je to pro ně k h…

                                  • Crazym  

                                    To je přesně ono, mě sice na můj způsob toulání krajinou bohatě stačí i s rezervou těch 25 ale pokud se vydám někam s někým mladším a nechci ho zdržovat, tak těch 32 by bylo ideální.

                                  • orm  

                                    Kdyz reknes A, rekni i B, tj. ze v USA nejsou ekola v kategorii kol, ale v kategorii motorovych vozidel, alespon podle clanku o zakazu ekol na trailech v USA.

                                    • Crazym  

                                      Zřejmě omyl viz příspěvek zde A myslím, že zákazy na některých trailech nemají nic s tímto ale s rozhodnutím majitelů / provozovatelů trailů.

                                    • palo7  

                                      Píše že kategorie A do 20mil. může na cyklostezky. Tak asi to není motorový vozidlo

                                      • orm  

                                        To se nejak vylucuje? Treba to muze na cyklostezky, ale ne na traily. Nic to nerika, jako co to rozpoznava zakon. USA a evropska legislativa nebude stejna. V tom clanku bylo napsano, ze traily byly financovane pro rozvoj cyklistiky a jelikoz ebiky spadaji do kategorie motorovych vozidel, tak tam nemohou, protoze by doslo k poruseni podminek.

                        • Zdendyš  

                          A ted si predstav jaka by byla drina bez motoru ;)

          • krabica  

            Snížil bych ho na 5 km/h, ať je to bezpečné, vždyť jde o životy!!!

            • michomin  

              Četl jsem tady na BF, jak nějaký buřtík 140 kg vyprávěl, že má odblokované e-kolo a že jezdí 40 km/h a že to každému dává. Suma sumárum 170 kg řítících se čtyřicítkou. Ten snad odhodí i malé auto.

              • DoomHammer  

                Hlavně na to mít mentálně…

              • Esi  

                No hlavně ta elektrokola mají velká většina brzdy z těch nejnižších řad a zastavit těch 170kg ze 40 by mohl být dost problém a pokud takový umí ještě brzdit jen zadní brzdou tak to bude mít brzdnou dráhu jak nákladní vlak :-)

                • Janes  

                  Moc to dramatizujete, čtyřicet se se na Favoritech jezdilo normálně a o funkčnosti brzd, co se na to běžně dávaly se netřeba rozepisovat. A bez přileb a dresů.

                  • nooski  

                    Čtyřicet jezdila 150 kg soustava bez předchozích zkušeností a návyků? Asi ne že?

                    • Janes  

                      Ale jo, to máš recht, ale jak víš, že ten buřt je nemá ?

                      • Esi  

                        no a když pojede proti němu v zatáčce na cyklostezce truhej takovej tak potom tu cyklostezku musíš na týden zavřít než hasiči umyjí tu mastnotu :-)

                  • Esi  

                    ale jo, favorita taky pamatuju, ale většinou pokud někdo uměl po rovině jet 35+ tak uměl i brzdit, teď se na 40 dostane každý jouda a potom se snaží brzdit jen zadní brzdou protože když zabrzdíš přední tak přece poletíš přes řidítka to dá rozum :-), není to tak dlouho co jsem tuhle geniální myšlenku zaslechl a dotyčný to fakt myslel vážně

                    • Janes  

                      No jo, já Ti rozumím. Ale ten polet u fáva pří šlajfováni jen přední brzdou fakt nebyl nereálný. U biku je to jinak.

                      • Esi  

                        u biku je to v pohodě, horší jsou krosová kola, měl jsem krosku na kotoučích a i když to byla nějaká tektra tak to jezdilo po předním kole skoro pořád, teď jezdím asi 3 roky na RB CRR a tomu se na asfaltu a na rovině na přední kolo moc nechce. prostě kroska měla v tomhle na hovno úhel vidlice. před asi 14 dny jsem slyšel nějakého uvědoměléto tatíka jak nadává klukovi tak 8 let že nesmí brzdit přední brzdou že poletí přes řidítka.

                        • DoomHammer  

                          Brždění přední je jeden z velkých mýtů. Legrando je, pokud člověk potká uvědomělého tatika, který svému potěru svědomitě rozpojí přední véčko… obzvláště pikantní je to v okamžiku, kdy člověk na takovýto obraz natrefí před prudším klesáním…

                          • Alojs01  

                            Nene… :-) Takhle „uvědomělej“ snad nikdo nemůže být ne?

                          • Janes  

                            Slušná pakárna, zvlášt, když má děcko řidítka o 25 cm výš, než sedlo

                            • Esi  

                              no právě a potom si pořídí pokud možno elektriku a jezdí s touhle technikou přes 30 :-( a to samozřejmě nejen že neumí zabrzdit nějak efektivně, ale ani zatočit :-)

                              • Janes  

                                Co ty víš, třeba to má nastudovaný na netu :- ))))

                              • DoomHammer  

                                No vykládala mi kamarádka, která jednu dobu dělala delegátku u nějaké cyklo cestovky, tuším Nomád, že měli ve skupině pravidelně lidi, kteří třeba neuměli zatočit doleva. Museli zastavit, kolo otočit „ručně“, nasednout a jet.

                                • nooski  

                                  Tchýně měla psa, takové podsvinče, který zase neuměl zatočit doprava. Když potřeboval, tak udělal otočku doleva, dokud nedosáhl potřebného směru. U blbých lidí by se člověk už neměl ničemu divit, ale stále dokážou překvapit :-)

                                  • Sgt Pepper  

                                    Nejmenoval se Karel?

                                    • Goob  

                                      Lol. To jsem zvědav, kolik lidí tohle pochopí B).

                                      Jinak tenhle jev je známý u amatérských bruslařů. Protože většinu času se bruslí na kluzišti proti směru hodinových ručiček, tak všichni umějí triky (na jejich dirtech!) jen na jednu stranu.

                                      • DoomHammer  

                                        Mladší ročníky asi netuší a mojí sklerotické hlavě to taky dalo zabrat.

                                        • hekynen  

                                          Mně to cinklo na první dobrou. Takže opět se mi potvrdilo, že kdejakou blbost si pamatuju skvěle..

                                          • DoomHammer  

                                            Já jsem svoje první „programování“ dělal na tomhle https://www.antik-v-dlouhe.cz/…stoleti-y863 :) a když jsem pak dostal do ruky Karla, tak mi jeden směr zatáčení dost chyběl :D

                                            • Goob  

                                              Cyve Pilátův mazel! O tomhle já jen slyšel, nikdy jsem to neviděl na vlastní oči. Takže trapně basic na Spectru někdy kolem roku 84.

                                            • hekynen  

                                              Já měl Karla na škole v době, kdy jsem doma na svém Atari 800 XE běžně programoval v assembleru. :)

                                              Po té, co jsem pro IQ 151 naprogramoval hru (tuším v Pascalu), takovéto bludiště, kde žereš mince a nahání tě dva strážní (udělal jsem si tím i plusové body do svého kádrového profilu, protože zlouny reprezentoval znak dolaru $), tak mi učitel konečně dal pokoj a už nic dalšího typu „Karel“ po mě nechtěl. :-)

                                              • Singlespeed  

                                                Assembler byl prehistorický způsob programování, Karel byl přípravou na programování ve vyšším programovacím jazyku (tak jsem to alespoň tehdy v dřevních dobách pochopil já).

                                            • MavasH  

                                              Lunochod byl bomba!!! Tu startovací „melodii“ si vybavuju ještě teď :D

                          • Esi  

                            jojo to je děsný, syn brzdil přední od té doby co měl vzadu na 12" kole torpedo a vpředu dosáhl na páku, ta brzda byla teda tak povolená že sotva škrtala o ráfek, ale zvyknul si že se brzdí oběma a od nějakých 6 let se mu to nemuselo ani připomínat. pořád má teda na tom 20" kole tu přední brzdu volnější, ale pokud si to zamázne v zatáčce tak leží to zase trochu brzdit to musí, na rovině i kdyby jí vzal na plno tak by se to na přední kolo nezvedlo, ale jsem rád že už to má automaticky že se brzdí oběma

                          • nooski  

                            Pamatuju na paní, která přivezla kolo na garančku s tím, že jí zadní brzda dělá hrozné pazvuky. No a nakonec to bylo tak, že paní jela s novým kolem na dovolenou do Alp a jak brzdila jen zadní, tak dokonale sjela desky na kov a utavila kotouč. Přední brzdy se ani nedotkla.

                            • novas752  

                              Prohodit páky. :)

                              • Esi  

                                jo to má brácha, jezdí dost na motokrosové motorce tak aby měl přední kde je zvyklý, půjčit si od něj kolo je o zabití :-)

                          • MlokCZ  

                            Už jsem měl jednou nutkání také malé na chvíli odpojit brzdu. Je to samořejmě blbost, tak jsem to ani nezkoušel, jen taková úvaha když vidím jak brzdí.

                            Nicméně jsem neuvažoval vůbec o odpojení přední, ale naopak zadní. Od začátku, co jsem ji učil brzdit, tak vždy obě brzdy současně. Zvládá docela dobře. Ale když už má větší sílu v ruce a k tomu je to třeba na šotolině, tak to docela často dopadne tak, že zadní už má ve smyku (přední ok).

                            A zatím se mi moc nedaří naučit ji dávkovat brzdy odlišně dle situace (tedy jak někdy méně brzdit zadní, ať není ve smyku, tak někdy méně nebo i pustit přední v situaci, kdy to je vhodné typu přejezd překážky, apod.).

                            • -b-n-x-  

                              Odpojit zadni brzdu neni vubec spatny napad :-)

                              Takhle by se naucila spravne brzdit o neco rychleji. A po nejake dobe, bych ji zase odpojil predni a nechal jen zadni :-)

                    • xtonda  

                      Když sem chodil na střední a jezdil na fávu po tátovi taky mi tlačili, že při brzdění přední poletím. Při mé váze z kopce zastavit jen zadní nešlo, tak sem začal používat obě a zjistil, že přední brzdí líp, tak sem tu zadní pořád spravoval a pořád se to nelepšilo. Internety pro získání informací nebyly.

                      • Crazym  

                        Ať žijí ty internety :DD

                      • Sgt Pepper  

                        Byly BBS s danskym pornem!

                        • DoomHammer  

                          To už jsem nezažil :D

                          • hekynen  

                            Tak to buď rád! Než jsi to stáhl po kozy, tak tě to přešlo… :)

                            • DoomHammer  

                              Ach ty časy, nošení pár obrázků na disketách, prohlížeč SEA, slideshow…

                          • Goob  

                            „Už“ nebo „ještě“? Protože si myslím, že budeš starší než já (76) a já si tohle pamatuju velmi dobře. Stejně jako první účet za dial-up.

                            • DoomHammer  

                              já jsem ročník 79 :)

                              dial-up jsem nezažil, doma jsme pevnou neměli.

                              • -b-n-x-  

                                Presne. My taky pevnou nemeli. Presli jsme rovnou na mobil. Akorad ten android byl tenkrat nejaka prehistoric verze a treba video natacel jen v cernobilem hd. To nicmene nevadilo, protoze display byl taky pouze ve 256 odstinech sedi :-)

                              • Goob  

                                No my na ni taky čekali 10 let. A pak přišly MUDy…

                              • hekynen  

                                Já ještě „telefonoval“ kvůli Internetu meziměsto.. Kua, to byly účty za telefon! :-D Samozřejmě se těžce platil i ten vlastní přístup.

                                Pak to šlo i lokálně, super bylo být na analogové ústředně, ta nebyla schopna účtování po minutách.

                                Jeden čas jsem jel i přes ISDN, to byl „megahukot“, zejména pokud se spojily oba dva kanály (tj. 128 kb). Samo, že pak hukot byl i tlf účet.. :-))

                                • DoomHammer  

                                  Jé, to byly časy, když se kvůli připojení k zákazníkům chodilo na jediný počítač „nahoru“, kde byl dedikovaný ISDN modem a všechny vzdálené práce se dělaly odtama… a pěkně se do deníčku psaly časy, které se pak fakturovaly zákošům :D

                                  ne jak dneska, všechno na jedno kliknutí…

                                  • look_as1  

                                    Coze, na jedno kliknuti? Jak to auditujete? Jak delate schvalovani pristupu k produkcnim datum?

                                    • DoomHammer  

                                      Básnická licence :)

                                      Samozřejmě, že databáze přístupů a hesel je pod heslem a protokoluje se všechno :)

                        • xtonda  

                          První modem sem získal v roce 1996 při nástupu na VŠ, kde sme měli terminálový server pro přístup na internet. BBSky sem zkoušel spíš tak ze zvědavosti, ale tak nějak mě to minulo i když PCčko sem měl doma od konce osumdesátek.

            • kyl  

              To i na obyčejném kole.

          • Janes  

            Raději ještě dodám , při závodech.

    • michomin  

      No jo no, UCI potřebuje víc mistrů světa, víc olympijských vítězů, víc vítězů světového poháru, víc, víc, víc… A jakoupak roli v tom hrají výrobci e-kol? Je zapotřebí prodávat víc kol.

    • hekynen  

      Když můžou být závody ve větroních a taky i v letadlech s motory, proč ne kola bez a s e-motory.

      (konec sarkasmu)

    • exxonvaldez  

      Je to tady!

    • Sgt Pepper  

      se divím, že asociace pornoherců neprotestuje proti nástupu e-kokotů…

    • d69  

      už i porno je BIO

    • xaver  

      a bude „útočný mód“? :D

      https://f1sport.auto.cz/…ci-formule-e

      „Attack mód“, či jinak řečeno „útočný mód“, po aktivaci pilotem jednorázově zvýší výkon kola z 200 kW na 225 kW. Tento speciální mód budou moci jezdci využít kdykoliv během závodu počínaje jeho druhým kolem a bude sloužit jak pro usnadnění předjetí, tak pro navýšení odstupu na soupeře. Více na: https://f1sport.auto.cz/…ci-formule-e

      • -b-n-x-  

        200 a 225kW (KiloWattu)? :-)

        To aby si ti XC jezdci pujcili obleceni od Travise Pastrany :-)

    • Kaire  

      3/4 BF po přečtení článku. :d

    • KoudakT  

      Spousta disciplin už se s elekrikou jezdí, jen tentokrát to bude legální, no. To je toho…

    • mr.antik  

      no a proč ne,nikdo na to koukat nemusí, stejně jako na eliminátory, maratony nebo letní biatlon.

    • pozemstan  

      Zajímavé – jsou tam i pravidla. Nesmí se měnit baterka + musí být celou dobu na tom kole = nesmí se měnit kolo. To bude klást velké nároky na spolehlivost.

      • Janes  

        Budou prachy na vývoj a časem se to vyplatí i normálním uživatelům. Třeba z e-kol časem nebudou ty 24 kilový hovada.

        • pozemstan  

          vývoj v oblasti baterek je společensky dost důležitý směr – hlavně s ohledem na dopravu (nahradit fosilní paliva)

          • DoomHammer  

            Fosilní paliva nám nahradí jádro, to je oukej, pokud to zas nějaký zelený zmrd nebude torpédovat jako v Německu, jaderný odpad snad zvládneme likvidovat v různých množivých reaktorech… ale ta distribuce, to bude oříšek. Plus je otázka, kde vezmeme vzácné zdroje na tolik baterek, když budeme chtít eletrickou dopravu.

            • pozemstan  

              vývoj v oblasti baterek může postupovat i směrem náhrady surovin pro jejich výrobu za více dotupné

            • hekynen  

              Někde jsem četl, že „odpad“ z JE dělá asi jen 1/3 „svítícího“ odpadu. Zbytek je medicína a průmysl.

              Navíc, jak píšeš, ten „odpad“ lze/půjde použít znovu jako palivo pro další cyklus.

            • Charles2k  

              Jádro? Vždyť za současné šílené ceny za výstavbu nových bloků (není a nebude pořádná konkurence) by se musela výkupní cena brutálně dotovat. Navíc třeba v ČR nemáme žádný obohacený uran/palivové tyče a jsme komplet závislí na dovozu, což znamená i značnou politickou závislost…

              Měly by se stavět nové přečerpávací elektrárny, to dává smysl a je s krátkou návratností. Perfektně to vykryje špičky odběru a naplní se levně v době minimálního odběru. A je vhodné jak pro JE, tak i ostatní elektrárny/ob­novitelné zdroje.

              • snas89  

                Souhlas

              • Sgt Pepper  

                a kde by tak asi měly stát? na vrcholu Ještědu a Sněžky?

                • DoomHammer  

                  Vedle Dlouhých strání jsou ještě dva kopce, to by se dalo ošéfovat. Vodu dovezeme v PET flaškách.

                  Soudruzi, taková blbá otázka… PVE je fajn pro pokrytí krátkých špiček a výpadků. Ale co s dlouhým výpadkem OZE? Třeba v zimě, kdy nebude kvůli oblačnosti dlouhodobě slunko? Nebo bude málo foukat?

                  Apřopó, Dlouhé stráně, víme, jak dlouho se stavěly a kolik ta legrácka stála? A jak ekologové stavbu akceptovali?

                  • hekynen  

                    Výstavba zahájena 1978 (vlastní výstavba; jak dlouho trval výběr lokality, schválení, stavební povolení atp. se mi nepodařilo dohledat, v dnešní době je to cca 10 let), dokončena 1996. Náklady cca 6,5 miliardy (nevím, jestli v dnešních cenách anebo tehdejších).

                    A maximální doba provozu je 6 hodin.

                    • Charles2k  

                      ČEZ bere Dlouhé Stráně jako jednu z vůbec nejlepších investic. Uváděl návratnost investice 7 let.

                      • bodlak2  

                        Jo, to je možné, elektrika ve špičce je za jiný peníze než mimo ni. Ale je to pouze akumulátor, z toho co tam naprší toho moc nevyrobí. Za dnešní konstelace různých aktivistů a otců a matek země je nereálný postavit někde další.

                      • hekynen  

                        Jj, sype jim to 3+ mega denně..

                  • Charles2k  

                    Přečerpávačky nejsou jen pro OZE, ale pro řešení špiček i klasických zdrojů (i v zimě v noci uhelné a jaderné vyrábějí víc než je spotřeba). Spotřeba v průběhu dne je značně nerovnoměrná a ty špičky kolikrát nejsou až tak dlouhé a v těchto momentech by každá přečerpávačka setsakra pomohla. Navíc v současné době se při čerpání nahoru využívá i záporných cen, když jsou třeba velké přebytky u větrných farem na Západě, tj. ještě se jim platí za to, že elektřinu odeberou a ulehčí přenosové síti.

                    Ad Ekologové – jo to je správná otázka, proti obrovským typu Dlouhé Stráně by asi remcali, ale i tak by se podle mne dalo pár protlačit a pak řada z nich by vůbec nemusela být tak velká, mohlo by jich být větší množství s menším výkonem, byť se tím ztratí pár procent na efektivitě.

                    Naplnění není problém, je to víceméně uzavřený cyklus. Stačí větší jarní deště a je to, plus tedy něco na odpařování a ztráty.

                • Charles2k  

                  Kopců tu máme desítky tisíc. To vůbec nemusejí být megastavby typu Dlouhé Stráně, ale řada menších

                  • psbiker  

                    Škoda, že jim aspoň pár desítek vhodných neprozradíte..

                  • blue.sun  

                    Jasně, každý vrchol srovnáme a uděláme tam obří jámu na vodu, v údolí druhou…

                    • DoomHammer  

                      Budeme mít hromadu „akumulátorů“, ale to pořád neřeší nespolehlivost OZE.

                      • blue.sun  

                        Tu nevyřeší nic. OZE jsou fajn v lokálním použití, ale ne jako centrální síť.

                  • hekynen  

                    Vhodných lokalit jsou max jednotky.

              • maajkee  

                Obo by možná stačilo místo toho řešit jak získat čim dál víc a víc energie stálo za to řešit jak spotřebu začít snižovat.

                • DoomHammer  

                  Což se s rozvojem elektromobility dá dá docela blbě realizovat. Leda by elektromobily měla jen úzká skupina obyvatel a zbytek by chodil pěšky.

                  • rorschach  

                    Přesně.. a petky taky dobrý:))

                  • blue.sun  

                    No hlavně, že na rafinaci ropy není elektřina potřeba… Potažmo vůbec žádná energie, že?

                    • DoomHammer  

                      A jak to souvisí se snižováním spotřeby energií, které zmínil Maajkee? I kdyby se stopnula výroba benzínu/nafty, z ropy se pořád vyrábí hromada dalších věcí. To by se rafinace musela stopnout úplně. A dostali bychom se potom do stavu snižování spotřeby?

                      • look_as1  

                        Treba se podari delat ty 1 MW drony.

                        Jeden 1 MW dron do kazde rodiny.

                      • blue.sun  

                        Třeba tím, že přidáš někde, ubereš jinde. Takové pojmy jako účinnost ti pak asi vůbec nemusím vysvětlovat, že?

                        Doome, zrovna ty budeš dělat, že neumíš logicky myslet? Ale notak… tohle ti nežeru.

                  • maajkee  

                    No právě je otázka jestli lidstvo potřebuje neustále někam jezdit. Já pevně věřím tomu, že 90% veškerých jízd autem je zbytečných. Stejně tak jako letů. Stejně tak jako ohromný množství plastů.

                    Ale ony ty zdroje dojdou a pak si zase spokojeně lidi budou žít na svým písečku :)

                    • DoomHammer  

                      IAD už je omezována, takže šrouby budou utahovány a časem se spokojeně vrátíme k nevolnictví.

                    • look_as1  

                      Zkousel jsem to nadhodit v praci.

                      Kolegove radsi resi jak zrusit plastove obaly a vodu v petkach, ale pak leti na dovolenou pres pulku planety 2×-3× za rok! A k tomu 4× sluzebne do USA.

                      • pozemstan  

                        přesnětak – připomíná mi to tu opici, která sáhne rukou pro banán do pasti a nemůže tu ruku vyprostit – stačilo by se toho banánu vzdát a ruka by se dostala snadno z pasti ven, ale ta opice se toho banánu vzdát prostě nedokáže :-(

                        • blue.sun  

                          Zjišťuju, jak jsem zoufale zastaralý… nelítám na dovolenou, autem skoro nejezdím, mobil a notebook měním až opravdu přestanou funkčně stačit… Asi jsem si na té cestě na Zemi zvolil špatnou dobu.

                    • hekynen  

                      Co je podle tebe „zbytečná“ jízda autem?

                      • pozemstan  

                        skoro všechno – spíše tu otázku otoč – která jízda není zbytečná?

                        • blue.sun  

                          Je jízda do práce zbytečná, pokud tě autem vyjde časově i finančně lépe, než hromadnou dopravou?

                          • DoomHammer  

                            Není eko, bio, raw a ani glutenfree.

                          • pozemstan  

                            To je otázka, jak striktně to pojmeš – nemáš jinou alternativu, kde pracovat nebo kde (dočasně) bydlet?

                            Co kolo?

                            Co kombinace kolo + hromadná doprava?

                            Když totiž ta hromadná doprava vychází časově i finančně lépe, tak to znamená, že bydlíš někde blbě.

                            • hekynen  

                              Já pracuju z domu.

                              Co tam máš dál?

                              • pozemstan  

                                ano – i to je možnost – odpověď ale směřuj na blue.sun – on se ptal

                            • blue.sun  

                              Ne, ve svém zaměstnání skutečně nemám jinou alternativu. Vlastně mám, ještě horší, Prahu. A protože se mi líbí tam, kde bydlím, nebudu se přeci stěhovat někam jinam, kde se mi nelíbí.

                              Na kole občas jezdím, ale není smysluplné jezdit na něm denně, nezapadá mi to do zbytku trénování. Do autobusu si kolo vzít nemůžu.

                              Z čtení s pochopením máš pětku, protože jsem psal, že hromadná doprava právě vychází mnohem hůře. A ne, jak píšu výše, nebydlím blbě. Bydlím v naprosto krásném místě.

                              • pozemstan  

                                Taky mi to nezapadá do zbytku trénování, ale přesto celoročně jezdím do práce – prostě trénování podřídím těmto jízdám a vycházím z toho.

                                Kolo není potřeba tahat do autobusu – to se dělá tak, že si seženeš nějaké levné kolo v ceně do 500,– (osvědčil se mi starý horák s 26" ojetými pneumatikami z koloběžky) a zamykáš ho u zastávky. Když ta hromadná doprava vychází hůř, tak to právě znamená, že nějak bydlíš blbě, někde se musí blbě přesedat či co – a to právě vyhladí to částečné dojíždění na kole – kolo zůstane zamčené u té zastávky, ze které hromadná doprava už vyjde dobře.

                                • blue.sun  

                                  Promiň, nejsem otrok životního stylu, natož otrok nějakého pochybného ekoterorismu. Tímto neděkuji za diskusi, dále nemá cenu se bavit.

                                  • pozemstan  

                                    nechceš se vzdát banánu, takže zůstaneš chycený v pasti – bohužel jsme v tom ale všichni společně

                                    o to víc si vážím lidí, kteří se toho banánu přesto dokážou vzdát – pár jich tu takových je

                                    • blue.sun  

                                      V pasti jsi ty, otroku. Protože jsi to ty, kdo se musí přizpůsobovat své pasti. Já svou past naučil přizpůsobit se mně.

                                      • pozemstan  

                                        tvoje past (a bohužel i moje, protože se v tom vezu s tebou) je zničená příroda a silnice plné aut

                                        • blue.sun  

                                          U nás příroda zničená není. Jestli u vás je, pak žiješ ve špatném místě. Pak je na místě zařídit se dle tvých rad.

                                          • DoomHammer  

                                            Spíš je otázkou, jestli je příroda zničená díky autům a nebo díky intenzivní činnosti člověka obecně. A samozřejmě definice zničené přírody.

                                            • blue.sun  

                                              Zničená příroda? Sibiřská ropná jezera, komplex „Majak“, holiny po těžbě, plastové ostrovy v mořích… Nic z toho ale u nás navzdory autům stále nemáme.

                                              • DoomHammer  

                                                Ono by se dalo pokračovat mou oblíbenou problematikou zadržování vody v krajině a intenzivního zemědělství, ale za to auta taky nemůžou… pokud pomineme biosložku v benzínu či naftě.

                                                • blue.sun  

                                                  Z problematiky krajinotvorby bohužel ovládám jen údržbu VVP pravidelnou činností příslušné techniky. :-D

                                                  • DoomHammer  

                                                    Ty se tomu směješ, ale co jsem tak četl, tak krajině prý občasné přeorání tankem nebo transportérem dělá docela dobře :)

                                                    Akorát mě teda velmi překvapil stav VVP Libavá, v oblasti Zeleného Kříže a Kozlova je to pěkně vybrané…

                                                  • blue.sun  

                                                    Však na Brdech se to tak bude v některých uvolněných oblastech dělat stále.

                                              • pozemstan  

                                                i naše „domácí“ auta devastují globální surovinové zdroje

                                          • Sgt Pepper  

                                            Priroda=planeta=je jen jedna, takze deleni na „u vas-u nas“ je nesmysl

                                            • -b-n-x-  

                                              Ale Serzo! Planet je jak sracek :-)

                                              • Sgt Pepper  

                                                Navrhni nejakou

                                                A cenove dostupne stehovaky…

                                                • -b-n-x-  

                                                  Toz, napada me zatim ten Astar Seran kompany. A jezdi se tusim nekam do souhvezdi Plejady. Akorat nevim jak je to s aktualnosti informace. Uz dlouho jsem na tom super webu nebyl :-)

                                                  A jinak jeste „Nova zeme a Nove nebe“ – ale to zase nikdo nevi kdy to bude.

                                                  Pro suchary jeste zbyva ten Elon, ale ten chce jet jen na blizkou planetu. A ma strasne, ale fakt strasne predpotopni vybaveni :-( (tedy, zatim ani to).

                                • hekynen  

                                  Aha, takže se změnou práce (jsem nájemný vrah, pardon, programátor) se budu pokaždé stěhovat? Nejsi tak trochu na hlavu? Resp. nejsi na hlavu?!

                                  • pozemstan  

                                    v civilizovaných zemích je to tak celkem běžné, dokonce i přes hranice

                                    • matbiker  

                                      To je taky celkem solidní mýtus…

                                    • hekynen  

                                      Jasně, stěhovat se každý rok… :-DD

                                      Co to šňupeš? Já chcu taky!!! :)

                                      • -b-n-x-  

                                        No a nemyslel najemne vrahy v civilizovanych zemich? Ti se asi opravdu „stehuji“ (no mozna spise cestuji) celkem bezne. Tedy, aspon tak je to ve filmech :-)

                                    • Petr L2  

                                      Já myslím, že dost programátorů především v těch civilizovaných zemích se právě stěhovat za prací nemusí a trčí tam, kde se jim líbí, pokud tam dokáží být online, ona ta práce přijde za nimi :-)

                          • Goob  

                            Jízda do práce je podvod. Určitě by se našel někdo, kdo by tvou práci udělal levněji. Ty zloději a podvodníku*!

                            *pro vysvětlení navštiv OT vlákno o vtipných inzerátech a rozmysli si, zda chceš pokračovat v diskusi tady s mimozemšťanem.

                            • hekynen  

                              Aha, jsem si až teď všiml, na koho, či spíše CO, se reaguje.. :)

                              Díky za upozornění.

                            • pozemstan  

                              jako jestli ty předražené hrnce prodáváš tak, že jezdíš po ČR křížem-krážem nějakým nafouknutým SUV, tak si to běž rovnou hodit, protože až ti to všechno bezohledné hovadění jednou dojde, pro tvoje svědomí to bude taková pecka, že to nebudeš mít šanci unést…

                            • blue.sun  

                              Počkej, to je něco jako klon onuce? Aha…

                              • Goob  

                                Jak ses už sám přesvědčil: to fakt není Onuce. To je levicový idealista.

                              • Lišák  

                                Vypadá to spíš na reinkarnaci Číslovky.

                        • hekynen  

                          Dej pár konkrétních příkladů..

                          • pozemstan  

                            Ta otázka musí být postavená obráceně – které ježdění není zbytečné – dej příklady ty.

                            • hekynen  

                              Všechna má použití osobního vozu nejsou zbytečná. Nejezdím si autem jen tak, ale vždy kvůli něčemu/někomu.

                              EDIT: narozdíl od kola.

                              • DoomHammer  

                                +1

                                co můžu vyřídit na kole, vyřídím na kole. ostatní objedu autem. jen tak na výlet autem, bez nějakého cíle, prostě se projet, je trochu drahá sranda.

                              • pozemstan  

                                já taky občas jezdím autem – většinou kvůli dítěti, protože je na to zvyklé z „druhé půlky rodiny“ – jinak bych asi auto vůbec neměl

                                ale i takové jízdy (kvůli někomu/něčemu) se dají omezit – je to kritika i na mne, zatím se mi to dařilo vždycky jenom dočasně

                                ale včera jsem třeba vyzvedával celkem velký balík na poště na kole – možnosti jsou

                              • Petr L2  

                                přesně tak, auto slouží, není zdrojem zábavy, takže do něj sedám pouze pokud je to potřeba, takže žádná jízda není zbytečná.

                                • DoomHammer  

                                  Trochu rýpavá, ale pokud strčím kolo do auta a jedu třeba do 70 km vzdálené lokality pojezdit, je to auto zdrojem zábavy nebo ne? :)

                                  Ať trochu nakrmíme skomírající odpůrce aut.

                                  • hekynen  

                                    Je to přeprava osob a materiálu, takže jednoznačně nezbytná jízda. :)

                                  • blue.sun  

                                    Máš tam dojet vlakem, na kole nebo nejlépe vůbec nejezdit…

                                    • DoomHammer  

                                      Třeba do Jedovnic vlak nejede :D

                                      Na mou poslední dovolenou u jezera Tisa bych se asi taky dopravoval dost blbě :D

                                      • pozemstan  

                                        Do Jedovnic jezdí z Blanska autobusy s přípojným přívěsem pro kola. Zpátky je to z kopce. A vůbec je to jen 11km.

                                        • -b-n-x-  

                                          Hele, nezda se ti, ze ten Doom porad jen hleda duvody jak neco nejde, proc neco nejde, atak? Mel by narovnat hlavu vzhuru a nadsene hledat zpusoby ze jo? :-)

                                        • kyl  

                                          Tak do toho přívěsu jsem dal kolo jednou a taky naposledy.

                                          • DoomHammer  

                                            OL – Blansko 2 hodiny vlakem přes Brnisko, čili tam a zpět 4 hodiny na cestě. Na bus s vlekem nečekám. Autem hodinka. Fakt výhoda :)

                                            Do Hostýnek to vychází líp – za dobré konstelace 50 minut vlakem do Hlinska, autem asi hodinu.

                                            • blue.sun  

                                              Ale děláš to přeci pro přírodu, pro lidstvo, a pro dobrý pocit pozemšťana…

                                            • pozemstan  

                                              A co OL – Vyškov vlakem a zbytek na kole? Všechno jde. Navíc z Vyškova dál tímto směrem je to dobré pro cyklisty, jezdí se tam hodně.

                                              • hekynen  

                                                Proč se za pravým uchem škrábat pravou rukou, když to musí jít i pravou nohou…

                                                • pozemstan  

                                                  tohle je dost přímá cesta, navíc projížďka na kole Rakoveckým údolím a pak hned Jedovnice je dobrá kombinace – pro někoho, kdo na kole jezdí rád…

                                                  možná mám jenom špatný předpoklad a lidi na kole rádi nejezdí…

                                                  • DoomHammer  

                                                    Všechno jde, když se chce :)

                                                    Já každopádně zůstanu u auta.

                                                  • pozemstan  

                                                    V tom případě sis mohl odpustit ty kecy o tom, jak je to „nevýhodné“…

                                                    naopak tohle je ukázkový případ výhodného – Rakovecké údolí, Jedovnice a výchozí místo na tenhle super výlet přímo na cestě vlakem

                                                  • hekynen  

                                                    Opakuji – cílem NENÍ výlet DO Jedovnice, ale pojezdit si V Jedovnici na trejlech.

                                                  • pozemstan  

                                                    cílem je nepustit banán z ruky…

                                                  • hekynen  

                                                    Si ten banán narvi třebas do prdele, když tě tak furt bere..

                                                  • MavasH  

                                                    Pozemšťan si tam bude muset narvat něco jinýho, protože banán pro něj je stále v pasti ;)

                                                  • pozemstan  

                                                    banán držíš ty – tvůj banán je tvé „pohodlí“, za které platí planeta

                                                  • -b-n-x-  

                                                    „Všechno jde, když se chce“ – na tuhle vetu mam hroznou alergii. Takze kdyz chci behem 5 minut odcestovat v case do sveho mladi, abych si opravil znamky na stredni skole a neudelal nejake chyby tenkrat, tak to jde jo? A jen proto, ze se mi nechce, tak se to nestane? :-)

                                                  • hekynen  

                                                    25 km do kopce (300 výškových) je určitě hezká projížďka. :)

                                                    Otázka ale je, co je cílem akce. Jestli dojet do Jedovnice anebo si pojezdit v Jedovnici.

                                                    Auto: cca hodinu (od baráku až tam)

                                                    Vlak: (minim) půl hodina cesta na vlak (musí se přijet nějakou tu minutu před odjezdem), hodina vlak, hodina a půl jízda na kole na místo; navíc jsem vázán odjezdy vlaků (pomíjím, že přímých vlaků moc nejezdí)

                                                    To, že do auta si můžu vzít věci na převlečení (a případně i na sprchu) je příjemný bonus..

                                                  • pozemstan  

                                                    Jestli ti přijde 282m výškových na 21,8km pohodové trase pěkným údolíčkem hodně, tak si kup elektrokolo, dědku… :-)

                                                    https://mapy.cz/zakladni?…

                                                    to je tak akorát na zahřátí

                                                  • hekynen  

                                                    Evidentně nechápeš význam psaného textu. Kde jsem psal, že je to HODNĚ?!?

                                                    A nauč se zkracovat odkazy, dědku!

                                                  • pozemstan  

                                                    ten plac plný aut před základnou v Jedovnicích u rybníka už je celkem dost trapný – jakoby nestačilo, že je aut plný kemp a parkoviště naproti na Barachově, o chatové kolonii plné lufťáků nemluvě

                                                    to se tam u vás kdovíkdebydlíš nedá někde taky jezdit na kole?

                                                  • Crazym  

                                                    Tak už se holt smiř s tím, že jsou lidé jiní než Ty, méně uvědomělí anebo si to klidně běž hodit popřípadě běž dělat něco užitečného pro sebe a ser na ostatní.

                                                    PS. Můžeš si třeba vyhonit a možná tě ta tenze opustí a přestaneš onanovat tady :-)

                                                  • mastihuba  

                                                    jestli se tady to poježdění na trailech 1–3 trochu nepřeceňuje. :)

                                                  • hekynen  

                                                    pšt, tady přece o nějaké poježdění nejde.. Jen si děláme z mimopozemšťana prdel.. ;-)

                                                  • DoomHammer  

                                                    Jinými slovy to nevýhodné je. Zabiju hromadu času jen dopravou.

                                                    Jo, cesta může být cíl. Koneckonců Grétička taky cestovala vlakem x hodin na konferenci.

                                          • pozemstan  

                                            já raději ani jednou – po krasu jezdím rovnou na tom kole

                                            • kyl  

                                              Nejde o to ježdění ale o to že když jsem viděl co to kolo v tom za jízdy dělá,m jsem strach jestli ho vytáhnu celé.

                                              • pozemstan  

                                                někdy pár z mých horších kol obětuju a vyzkouším to – syn nerad šlape do kopca, takže bysme se mohli svézt z BK do Jedas tím busem, konečně si ty singletraily jednou zkusím, a zpátky pak lesem je to skoro furt dolů

                                                • Barak  

                                                  Pořádně zvaž, aby to nebyla zbytečná jízda a nestala se z tebe opice.;-)

                                                  • pozemstan  

                                                    Ten autobus jede tak jako tak (i když v něm nebudu), přitom spotřeba je prakticky stejná. Tohle není past, tím nikomu neuškodím. Naopak třeba to bude úspěch a pár lidí se nechá inspirovat a nechá příště „banán“ doma.

                                                  • Barak  

                                                    Čím méně lidí ten autobus bude využívat, tím méně bude potřeba. Dopravce potom bude nucen např. omezit četnost spojů.

                                                  • pozemstan  

                                                    Tak to seš vedle – ten autobus pojede i prázdný nebo s jedním člověkem (už jsem to zažil) – je to zadotovaná integrovaná linka a ta prostě bude.

                                                    Navíc je naopak cílem, aby se zaplnil (a lidi nejezdili tolik autama).

                                                  • Barak  

                                                    To jistě. Pokud ale pojede ten autobus prázdný pokaždé, bude ten spoj zrušen.

                                                  • pozemstan  

                                                    Jednak se vždycky se někdo najde, jednak je tato poznámka irrelevantní k napsanému (i kdyby to byla pravda) a jednak jsem už psal – je dotovaný systémem, takže bude klidně jezdit i prázdný (dokud se v tom nebude šťourat nějaký novinář).

                                                  • Barak  

                                                    Prostě to svou jízdou přiživíš, si to přiznej.:-)

                                                  • pozemstan  

                                                    ale to je naopak dobře, že existují spoje a sdílí se jízdy – o to méně je pak aut, když mají lidi alternativu

                                                    takže svou jízdou bych ten spoj podpořil (pokud by na tom jeho existence závisela, ale nezávisí) a to by bylo dobře

                                                    už jenom se zastavit a poctivě přemýšlet, jestli je ta jízda autem opravdu nutná, je dobře – ale když někdo nejenže na to kašle, ale veškerou snahu tohoto druhu sebestředně torpéduje (jak jsem tu svědkem), je mi z toho dost smutno…

                                                    opice s rukou v pasti s banánem je dost mírné označení, ono je to mnohem horší, je to spíše jako slon, který na vyprahlé savaně objeví malou tůňku s vodou a vyválí se v ní a všechnu čistou vodu promění na bahno rozcákané po širokém okolí – po nás „potopa“…

                                                  • DoomHammer  

                                                    Avotomtoje :)

                                                  • Barak  

                                                    Přesně. Taková koupel ve vyprahlé savaně bodne.:-)

                                                  • kyl  

                                                    Sice dotovaná je ale dotují to i obce a města a nebudou něco platit zbytečně.Od nás jezdil vlak pomalu každou hodinu do Brna.Teď je to tragédie,je lepší jet busem.K bráchovi do Oslavan se už vlakem taky nedostanu,nejdál do Ivančic a tam pak busem nebo pro mě musí dojet.Zpět o víkendu jeden spoj a nebo z Ivančic jet busem do Znojma a vlakem pak domů.Ruší i vytížené spoje.Jezdil jsem tu lokálkou na nádraží,vždy byla nacpaná k prasknutí,děcka do školy,ze školy,lidi do práce.Lokálka jezdila od každého spoje.Koleje vedli až do rakouského příhraničí(dnes chybí most).Využití celoročně,stálý cestující,turis­té,koleje vedou kolem cihelny(možnost přepravy cihel,dovozu materiálu),cukrovar (import export),termální lázně v Laa an der Thaya,rychlejší doprava směr Vídeň(takhle musím buď do Znojma nebo do Břeclavi).

                                                • DoomHammer  

                                                  Pokud syn nerad šlape do kopce, tak pak ho do Jedovnic neber, není tam lanovka…

                                                  • pozemstan  

                                                    Já to tam „tak trochu“ znám – ty brdky na singletrailech se s kopcem v Lažánkách, Klepačově nebo Olomučanech (přes které bych ho musel hnát cestou tam) nedají srovnat.

                                                  • Janes  

                                                    Tak teď jsi Dooma, jako obyvatele zeměplacky, určitě pěkně vyděsil :-))

                                                  • pozemstan  

                                                    Tady jsou kopce solidní – výběr těch s převýšením nad 100 nebo 200 metrů je fakt velký a minimálně jeden tu má převýšení asi 350m.

                                                  • -b-n-x-  

                                                    Co co co? Na Olomoucku neni zeme kulata? :-)

                                                  • DoomHammer  

                                                    Jak kde, někde jo, někde ne :)

                                                  • Janes  

                                                    Jako u nás v Polabí :-))

                      • maajkee  

                        Třeba když jede jeden člověk v autě do práce.

                        Když jede autem na nákup. Když jede autem do kina atd. atd.

                        Minule se tady v Hradci řešilo, že pacienti nemaj přes den kde zaparkovat u fakultní nemocnice.

                        Zjistilo se, že 2/3 všech zaparkovaných aut jsou auta zaměstnanců a že 2/3 z nic bydlej v Hradci a do práce dojíždějí autem třeba i jen 2km. To je pro mě vrchol zbytečnýho ježdění.

                        • maajkee  

                          Jezdím do školy, práce od 15ti let, tedy cca 22 let a každý rok vidím jak lidí kteří jednou ráno někam do práce, do školy na kole je stále méně a méně.

                          Lidstvo je zkrátka linejsi a linejsi a hledá další zdroje energie aby ještě víc podpořilo svou lenost.

                        • DoomHammer  

                          A co když jedu do práce kilometrů 10, městskou to mám na hodinu a autem na 20 minut?

                          • maajkee  

                            Tak je pořád zbytečný jezdit autem. 10km půlhodina velmi vlažným tempem na kole. I kdyby městskou, tak hodina je pořád dobrej čas.

                            Každopádně je zbytečný tam jezdit autem. Prostě luxus kvůli kterýmu se stále vytěžují zdroje.

                            • DoomHammer  

                              A pro mě je to nepromrdaná cca hodina a půl denně…

                              • maajkee  

                                Vsadil bych boty že tu hodinu a půl promrdáš denně někde jinde, stejně, jako většina lidí. Člověk dělá takový víc nesmysluplných hovadin než jezdit hromadnou.