Tachometr na rotoped s čitelným displejem

14 nepřečtených
  • Dzerald

    Ahoj kluci,

    mám rotoped Kettler Racer S (starou verzi), který neměří vzdálenost (ano, bohužel), což mě dost prudí. Chtěl bych na něj teda pořídit tachometr, abych měl představu kolik toho najedu.

    Raději bych bezdrátový, ale čidlo bude muset být na zadním kole, tak si nejsem jistý, jestli nebude problém s dosahem signálu. Máte někdo zkušenost se senzorem na zadním kole? Nebo radši vzít drát?

    Nepotřebuju žádný extra funkce, jen zobrazení doby jízdy a vzdálenost, což splňují asi všechny tachometry na trhu. O co mi ale jde, je větší, dobře čitelný displej s podsvícením. Oči už holt nejsou nejlepší.

    Příjemná by taky byla možnost dostat data do Androidu, ale to určitě není rozhodující.

    Cenově do ± 1500 Kč.

    Napadá vás nějaký? Koukal jsem na Sigmy a VDO, ale nejsem si jistý jestli bude ten displej dostatečně čitelný, všechny mají skoro stejně velkej.

    • kubad  

      nechápu smysl řešit kolik ujedeš km na rotopedu – stejně to nemá nic společné s reálně najetýma km na kole – počítej to na hodiny

    • Sgt Pepper  

      nevím jak VDO, ale Sigma bezdrát ti určitě ze zadního kola na řídítka fungovat nebude = moc daleko

      • couffy  

        na rotopedu ho múže dát třeba na horní rámovku.jen občas bude muset trochu víc sklopit hlavu.

      • Dzerald  

        to jsem přesně potřeboval slyšet, raději tedy půjdu do drátu, díky!

    • Tencovozikmin  

      Když nebudeš trvat na přenášeni dat tak ti stačí jakýkoliv nejlevnější drát.

      • Dzerald  

        jde mi hlavně o ten displej, trochu doufám, že tu má někdo zkušenost přímo s něčím, co má dobrý displej

        • Tencovozikmin  

          Ty máš problém vidět na půl metra?

          • Dzerald  

            Ano, říká se tomu dalekozrakost a jsou na to brýle. Ty samozřejmě při šlapání nenosím, proto chci větší a podsvícený displej.

            • atty  

              Buď vem nějakej dráťák klidně z Číny (maj tam i verze s displejem, že by se za něj velikostí nestyděla ani Tesla PD90), nebo sežeň tachometr s bezdrátem, co má čidla na ANT+ – pár jich je, jsou dražší (ale kolem 1500 by se mělo dát sehnat).

              ANT+ zpravidla nemá problém ani s čidly i pár metrů daleko.

              Jako také dalekozraký vím, o čem mluvíš :)

    • ladias  

      Já měl z kraje na trenažeru taky problém s motivací že nevidim ekvivalent najetých km. Dá se přepočítat na nějakej u tebe obvyklej průměr, ale je to jen pro hrubou představu a nic moc to nevypovídá. Poslední dvě zimy jsem jezdil v průměru kolem 30h měsíčně a úplně přepnul na čas a km neřeším.

    • zdenek  

      Ty máš rotoped s předním a zadním kolem?

      Na měření vzdálenosti a rychlosti bych se vykašlal. Jak někdo psal výše, není to srovnatelné s reálným ježděním. Pokud to bereš jako součást tréninku, tak rozhodující jsou čas a otáčky na klikách.

      Najít displej s většími číslicemi určitě zvládneš i na e-shopech. Zvážil bych podsvětlení displeje, pokud plánuješ jezdit za šera nebo za tmy a nechceš přitom svítit třeba kvůli sledování filmů… Já proto místo klasického tachometru používám otáčkoměr s LED displejem.

    • Tom-T45  

      Nechybí to měření vzdálenosti třeba proto, že na rotopedu reálně nikam nedojedeš :-)? Jinak, když jsem se tento rok na jaře chystal na operaci kolene, tak jsem občas vlezl na cyklotrenažéř a zajímala mě tepovka a kadence. Nakonec jsem si to pořešil hrudním tepákem s mobilem na řídítkách a kadenci jsem si občas dopočítal podle stopek. Měřit nějakou imaginární vzdálenost mě ani nenapadlo.

    • milan.v  

      Na stejném typu trenažéru kamarád rozchodil Zwift, je to trochu složitější, protože tam dochází k převádění výstupu, omezení na max. 600w je také pro spurt blbé, ale i taková varianta je možná. S tachometrem ti to sice nepomůže, ale chtěl jsem jen zmínit i takovou možnost, pokud bys chtěl něco podobného rozchodit, jde to, tam pak vzdálenosti neřešíš, program ti je bez problémů ukazuje.

      S tím najížděním na trenažéru a srovnatelností/nes­rovnatelností s jízdou venku to je hodně ošidné, zkuste si na tom najet za zimu tisíce kilometrů v kvalitě, resp. s pravidelnými závody a intenzivními jízdami. Obyčejné točení nohama, třeba i na válcích, je pochopitelně jiná kapitola…

    • kubad  

      jak sem psal nahoře , tachometr nic neřeší, smysl má naopak tepák a držet tepy v pásu kde potřebuješ,

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse