Střet tretry při šlapání (v přední pozici) s galuskou

47 nepřečtených
  • Olaf Stumpjumper

    prosím o radu – mám nové kolo (Scott Foil 40) a když mám při šlapání tretru v přední pozici, tak při zatočení (přední kolo se mi tak zadní části vytočí na stranu opačnou než zatáčím) se mi dotkne špička tretry galusky. Což samozřejmě může vést k pádu.

    Je to normální pro závodní kola s aerorámem a řeší se to jen správnou technikou jízdy?

    Protože délkou klik to neovlivním.

    Prozatím mám spd a staré mtb tretry, změní se situace třeba přechodem na silniční pedály a tretry? Děkuji za odpovědi

    0 0
    • Vilém  

      Ano, je to normalni.

      0 0
    • novas752  

      Je to normální nejen u aero silniček a je to i špatnou technikou – když zatáčíš výrazněji, stačí vnější nohu v zatáčce otočit dolu a ne dopředu. Přechodem na silniční se nezmění nic, pozice pedálu vůči chodidlu zůstává stejná.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Toe-overlap, tedy průnik obvodu kola s dráhou boty při šlapání, je víceméně normální u všech menších silničních a CX rámů, zvlášť, pokud nemáš boty pod velikost 40. Je to kombinace velikosti bot, krátkého rozvoru, snahy posouvat pozici jezdce více dopředu, zkracovat zadní stavbu a ještě třeba osadit přímou vidlici bez offsetu.

        U Foila to chce potrénovat zejména jistotu zatáčení náklonem i v menších rychlostech a předvídavost při nutném manévrování v hodně malé rychlosti.

        Neboj, zvykneš si rychle.

        0 0
        • McBlacky  

          u Emondy 58 a botě 45 to taky řeším. Blbý to je při hodně pomalý rychlosti, kde je třeba šlapat – otáčení do protisměru na uzké silnici, nebo serpentinky na uzké cyklostezce , atd

          0 0
          • JFtryall  

            Ja stejne nechapu, proc se to dela tak kratky a postaveny porad. To skrtani o botu treba u vrcharskyho Ghostu je hrozny. Nici to tretry. :-)

            0 0
            • Olaf Stumpjumper  

              na stejnou otázku jsem narazil v jednom US článku a následovalo vysvětlení – výrobci se snaží vyrobit kolo, aby splňovalo kritéria – lepší ovládání, přenos síly, pohodlí, rychlost atd. A s těmito kritérii jim to prostě vytváří toe-overlap, což považují za menší problém než nesplnění zadání. Řešením je prodloužit horní trubku nebo zvětšit úhel vidlice dopředu nebo vidlici zahnout dopředu nebo změnit úhel sedlové trubky. Nic z toho není podle konstruktérů žádoucí. Takže toe-overlap zůstává.

              0 0
              • JFtryall  

                To jsou spis vymluvy, aby se usetrilo za formy, uz by chtelo aby to nekdo trosku vyhecoval, lepsi ovladani kdyz se tocis na parkovisti- mozna, pohodli, rychlost? To fakt ne. :-) Ja bych nekdy fakt rad vyzkousel silnici podle vlastni geo, delsi a polozenejsi. Tak treba snad ocelak podle vlastni geo.

                0 0
                • krabica  

                  Však ti nic nebrání, kontakt na stavitele máš víc než dobrý… :-)

                  0 0
                • deekay  

                  Docela by me zajimala ta geo, co bys rad, kdyztak prosim do PM, kdyby se ti to nechtelo rozepisovat sem :)

                  Me na CX vyhovuje polozenejsi hlava plus vetsi offset. Cannondale to nazyva outfront geometry, ale neni to nic noveho.

                  Ve vysledku 71 stupnu a 55mm ofset posune predni kolo dopredu, zadny toe-overlap, do lesa parada.

                  Treba Trek specialne u silnic dava postavenejsi hlavu a mensi offet a pak to vypada zaprve jak nabourane a zadruhe toe-overlap je nevyhnutelny.

                  0 0
                  • JFtryall  

                    Stacilo by vychazet z cx nebo gravel geosky ale idealne hlava 69 stupnu, delsi zadni stavba, vyssi vidle asi kolem 400 a optimalizace delky na 70–80mm predstavec, aby clovek nebyl prave tolik nad predni osou. To bych rad vyzkousel, idealne samozrejme v nejakem klasikarskem aero provedeni a v karbonu. Jednoplacka 50T s 9–36T kazeta, kotouce a nejaky fajn kola na 30mm bezdusich.

                    0 0
                    • deekay  

                      Me treba prijde, ze na sve krosce, prave diky 71 hlave a 55 offsetu uz nejsem vubec nejak moc nad prednim kolem (ten offset ti udela proti standardnimu 10mm, takze je to jako bys mel ten 80mm forbec a riditka s normalnicm 80mm reachem). Predstavec mam 100mm a riditka s kratkym 70mm reach. Zadni stavba 422, to mi prijde akorat.Nevyhodu tydle polozenejsi silnicni geo budou mit pri jizde v baliku. Nebo pri potrebe rychlemu vyhnuti se nejake dire.

                      0 0
                      • JFtryall  

                        Jo to je dobra geo. Ja bych chtel schvalne extremnejsi variantu, ale je to vlastne gravel geo s polozenejsi hlavou, optimalizovana na 1X. S offsetem by slo si trosku pohrat, vychozi bod by mohl byt tech 50. To vyhybani der bych nevidel tak hrozne, protoze na klasicke silnicni geo jsem se vzdycky bal udelat rychly pohyb, abych nesel k zemi. Kdyz to je stabilnejsi, mam k tomu mnohem vetsi duveru a muzu se do toho lepe oprit. To kolo by bylo ovladatelne porad velmi dobre. No a jeste prostupnost na 40mm by se hodila. :-) nedela uz nekdo aero gravel? :-)

                        0 0
                        • deekay  

                          Tak ono pokud to chces jeste stabilnejsi, nechas 50mm offset misto 55 a das tech 69–70 stupnu na hlave.

                          Tak ja na silnici nelitam na hrane, bojim se tam vic nez v lese :))) Takze pokud neni mokro, jezdim daleko pod hranici adheze pneumatik. Rozdil klasicke silnici geo 73 hlava 45 offset oproti memu CX (kdyz na nem byly silnici pneu) je v zataceni velky, a to mam podobny trail diky offsetu. Musim ale rict ze se taky rozhodne citim lepe a pohodlneji na silnici na CX. Ale ja nezavodim, takze o vyhodu ciste silnici geo neprichazim.

                          Jinak aero gravel dela 3T – model exploro. Ale geometrii je to furt kratke a postavene a navic za tu cenu ten ram nic moc dle recenzi.

                          0 0
                          • JFtryall  

                            Jojo 3T to je fakt- je krasny, ale nechtel bych to ani za nic. Je to drahej kratas a s road+ skoro nemuzes slapat v zatackach, protoze bys jiskril. :-)

                            0 0
            • Smazaný účet  

              Já zas nechápu proč se stále zkracuje z. stavba u MTB, pro všechny velikosti je často stejná. Pro vyšší lidi s ofsetem sedlovky je to imho nesmyslné, nebo už se vůbec nepočítá s jízdou do prudšího kopce?

              0 0
              • novas752  

                Výrobci se snažej zvýšit hravost velkých 29" kol jak to jde.

                0 0
              • mr.antik  

                vypočte se to pro nějakýho 180cm člověka a hotovo

                0 0
              • satch  

                Cannondale už na to asi přišel, ze to je blbost a délka stavby se mění s velikostí rámu… Ale třeba cube letos 424mm u všech velikostí nevim…

                0 0
                • tomxxx  

                  Canyon to u exceeda ma taky, myslim ze od L se prodluzuje.

                  0 0
            • McBlacky  

              právě :/ jsem si koupil fajnový černý nový tretry a pěkně mě to sere. Budu jezdit teda jen rovně a kudlu :)

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Možná ještě vysypat ložiska hlavového složení a představec dotáhnout úplně nadoraz, aby se ani zatáčet nedalo, čistě pro jistotu.

                0 0
              • mastihuba  

                to je cavyků, dej 160mm kliky, kufry co nejvíce dopředu a je to. :-)

                0 0
            • jonti  

              To je spatny jen pro nas, co na tom sedime jako turisti a kupujeme si zavodni kola misto endurance geometrii. Kdyz na tom sedis tak, ze mas zada vodorovne a jedes v baliku 45km/h, mas 13cm predstavec, takovou geometrii ocenis.

              Vcera jsem se nad tim zamyslel a kratke kolo treba i umoznuje lepsi jizdu v haku.

              0 0
              • deekay  

                Protože endurance geo zase mívají až nesmyslně dlouhý hlavovky. V případě nakych značek je endurance geo akorát kratší, s vyšší hlavou a furt stejnýma uhlama.

                0 0
          • Smazaný účet  

            Mám taky 58, Sidi 44 a teď co jsem trochu posunul kufry tak škrtám taky :-( Né nijak zásadně, ale otře se to.

            0 0
            • jonti  

              Taky mam letosni Emondu SL6, velikost 58. Predtim jsem u horskych treter velikosti 43,5 neskrtal, ted u silnicnich velikosti 44 skrtam, a prave tak blbe, ze je to uplne tesne a zasekne se to.

              Ze to poskozuje tretry mi uz nevadi, vcera jsem to polozil asi v 50km/h a tretry, omotavka i pedaly uz dostali o dost vic nez kvuli pedal overlap.

              0 0
    • milan.v  

      Mně by naopak přišlo divné, kdyby se ti kolo zatočilo tou zadní částí na stranu, kam zatáčíš… :-o

      No nic, musel jsem si rýpnout, samozřejmě takovýto detail je asi každému normálnímu člověku jasný…

      0 0
    • 123J  

      Posuň si kufry na trertrách kousek dopředu.

      0 0
      • pepek  

        . . a natáhneš si lýtkové svaly.

        0 0
        • 123J  

          Tři nebo pět milimetrů nehrají roli. Vždy lepší než jít hubou na zem.

          0 0
          • tomxxx  

            Nehrajou roli jo? Ty jsi vtipalek. 3 nebo 5 mm na kurfu je asi jako o dve cisla jiny kolo.

            0 0
            • 123J  

              Jdi ty brepto. Řešil jsem stejný problém, při jízdě ani po ní jsem nic nepozoroval.

              0 0
              • JFtryall  

                5mm posun kufru a nepoznat to. No to bych fakt nemohl. Ja bych naopak potreboval u silnicnich kufru jeste trosku dozadu, cimz by se problem jeste zhorsil. Mam 45 botu.

                0 0
                • pepek  

                  +1 Taky jsem to chtěl propíliť dozadu. Mám 47

                  0 0
                  • deekay  

                    Nekde byl seznam znacek treter, ktere maji drazky posazene moc vepredu, takze na nich nejde pro dost lidi spravne posunout kufry. Akorat uz to nemuzu dohledat :)

                    0 0
              • tomxxx  

                Ted nevim jestli se mam smat nebo brecet. Bikeforum me prekvapi kazdy den.

                0 0
              • atty  

                Tak pokud nepoznáš 5mm na kufrech, je něco hodně špatně.

                Bohudík jen s Tebou :)

                Posouvat polohu kufrů, aby mi noha neškrtala „o něco“ je asi stejně „chytrá“ rada, jako posunout si sedlo o 3cm dopředu, když mám blbou velikost rámu a nedosáhnu na řídítka.

                0 0
              • matbiker  

                Ty jsi dobry brepta, neco lepsiho tam nemas? Takto se bav s deckama na pisku. Nastelovat kufry delkove je na vic pokusu, se zmenou max 1mm na pokus, ty breptiku.

                0 0
    • MichaelSimek  

      Ja si skrtam na CX (Crux) coz pridava CX zavodum na zabave :D A nejlepsi je nechat si nohu (treba pri trackstandu) vne predniho kola a pak si ho zkusit srovnat ⇒ adrenalin na semaforech.

      0 0
    • Vrci  

      Je to normální. Mam kliky 180 mm, tretry 47,5. Moc si nedokážu představit geometrii rámu, kdy by ke kontaktu nedocházelo.

      0 0
      • JFtryall  

        47,5 je uz dost, ale silnickam by prospelo je trosku polozit a tim tohle do znacne miry eliminovat.

        0 0
        • deekay  

          No výrobci by se mohli zamyslet nad endurance geometriema. Myslím že by se našlo dost lidi, co nechtějí na kole posed jak na latríně a zároveň jim není úplně po chuti nervózní chování silnice se závodní geo.

          0 0
          • JFtryall  

            Je tam presne prusvih strmyho uhlu a vysoke hlavy, navic jeste zkraceny ram a porad velmi kratka zadni stavba a vepredu dlouhej predstavec. To je solidni peklo. :-)

            0 0
          • krabica  

            Mám GT Grade a jsem s geo spoko. Je ale fakt, že delší hlavovka mi vyhovuje, bo mám delší nohy…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.