• yellow

    Zdravim všechny zkušenější bikery, potřebuji poradit a proto se na vás opět obracím. Vzhledem k tomu že můj starý dobrý bike je již dost unavený a chtěl by do důchodu, sháním nový. No spíš ,,sháněl" jsem. Myslím že když napíši že jsem student každý pochopí že mě šlo o co nejmenší náklady a myslím že sem našel poklad. Moje drahá sestra si před pár lety koupila kolo, že začne sportovat a díkybohu nějak pochopila že skrz kolo to nepůjde a rozhodla se mě obdarovat. Jedná se o Apache Tanka Tate pravděpodobně série 2003, kolo má najeto když moc tak 100km takže není vlastně ani zajetý, a k tomu se vztahuje můj dotaz. Jakou udělat základní údržbu abych mohl začít jezdit, stačí klasicky promazat řetěz, ořech, brzdy apod. nebo je nutné rozebrat to až do ložisek a vyměnit mazání i uvnitř, jde mě o to že to nechci zbytečně rozdrbat jelikož těch zkušeností zatím moc nemám a bojím se lézt do nábojů a středu. Kolo stálo ty čtyři roky v suchu ve sklepě, je na něm jen trocha prachu, kola i páky chodí tiše bez drhnutí ořech si cvrká taky spokojeně :-) Mockrát díky za rady a názory!!!! pro představu vkládám fotku, ostatní jsou v profilu

    0 0
    • homat  

      Brzdy nemaž:-), namaž řetěz a ujížděj do dáli.

      0 0
    • Stancek  

      Mazni retez a mrkni na plaste, muzou byt zterely a vyraz…

      0 0
    • krtex  

      Zajet do servisu na garančku po 100 km ;)

      Ne vážně, minimálně náby, hlavko, zapouzdřenou šlapací osu, šlapátka bych přemazal (= starou vyschlou vazelínu ven, novou tam), zvýšíš si tak odolnost (=životnost). Ona sebelepší vazelína po 4-ech letech přestane fungovat..

      I když v servise ti řeknou že šlapátka, osa a hlavko se nemaže ale vyhazuje ;) Tak zbývaj ty náby..

      regards KTX@

      0 0
    • Nehas  

      No nevím co by se udělat mělo, ale napíšu ti co bych udělal já. Nevěřil bych nikomu ani vlastní sestře, že kolo je v pořádku a nejeté :-) Takže celé zkontrolovat. Zejména brzdy (stejně bych si je seřizoval, abych, až si nabiju hubu, mohl nadávat jen sobě) Také bych zkontroloval vůle na konusech nábojů (ani u nového kola není žádná jistota) musí jít lehce, ale nesmí tam být vůle. Zběžně bych se podíval jak jsou vycentrovaná kola. Zjistil vůli v hlavovém složení. Zkontroloval dotažení všech šroubů na řidítkách a představci. Pak bych kolo projel k nejbližší benzínce a pozoroval jak se chová, co skřípe, jak řadí, jak brzdí. Na benzínce bych nafoukal pláště na trochu vyšší tlak než je jejich maximální povolený a kouknul jak budou vypadat (mohou být po čtyřech letech zpuchřelý). Pak je zas upustit na nějakou rozumnou hodnotu a vrátit se domů. Nejspíš vyprat a namazat řetěz, doseřídit řazení. Možná to nebude moc brzdit tak odmastit ráfky a vyměnit brzdové špalky za nějakou měkčí směs. No a pak už jen jezdit. :-) Netvrdím, že to je všechno nutné, ale já bych to tak udělal.

      0 0
    • yellow  

      O jéjej mockrát dík za názory ale musím přiznat že ty náby se mě moc rozdělávat nechcou, když sem to montoval na starým biku tak sem u toho seřizování konusů málem zešedivěl a ještě teď mám pocit že sem to dal dohromady jen náhodou:-(( Gumy dám nový a pravděpodobně bych dal i vidlu ze starýho a tu novou zkusil prodat. Jinak ještě co s lankama?? povyměňovat nebo nechat a popř promazat?? diky

      0 0
      • Nehas  

        Konusy zkontroluješ jen zahejbáním osou při vyndaném kole, pokud v nich bude vůle nebo se nebudou lehce točit, tak tě stejně seřizování nemine. Lanka určitě zkontroluj okometricky :-) a pokud alespoň brzdová vyměníš tak určitě nic nezkazíš. Možná že to za ten klid a jistotu stojí. Já bych se na to ale asi vyprdnul. Pokud nejsou nikde viditelně narušená (skřípnutá, ohnutá, naprasklá …)

        0 0
        • yellow  

          SUper bomba:-)))))))), kola už sem měl venku a běží krásně tzn. seřizování nebude:-))) hurá!! No teď jen pořešit ty lanka, gumy, a zítra odpoledne jedu:-) Diky moc

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.