• miki22

    Chci povolit šrouby třmene (kvůli škrtání) ale nejsem si jistý které to jsou. viz obr.

    Nevadí moc když nepoužiju momentový klíč?

    Dík všem za hlasy.

    Anketa: Které šrouby povolit?

    2x
    15%
    0x
    0%
    0 0
    • Krocan  

      tak já osobně bych v tomhle případě povolil asi adaptér(šrouby č.2), ale radši ať se vyjádří odborník;o)

      0 0
    • dieegoo  

      Šrouby č1, nemomentový klíč nevadí. Případně pokud by kotouč škrtal v tom „správném“ směru, můžeš povolit šrouby č2 a vložit podložky, čímž dosáhneš posunutí třmene víc směrem k náboji.

      0 0
    • miki  

      Já bych zase povolil šrouby č 1 zmáčkl páku brzdy a zase dotáhl.

      0 0
    • miki22  

      tak sme šroub chtěl povolit imbusakem a vubec nejde

      0 0
      • miki22  

        tak to asi necham rozjezdit a doufam ze mi na garancce nevynadaji

        0 0
      • Tomcat  
        1. vyndej kolo
        2. vyndej destičky
        3. opatrně prostříkni šroub WD40

        4 nech to chvilku a pak se to znovu pokus povolit

          

        Na body 1 a 2 bacha. je to proto abys nezamastil destičky a kotouč!!!!!!

        0 0
        • miki22  

          tyjo je to uplne nove kolo… no ale asi to zkusim.

          Dik vsem

          0 0
    • duff74  

      Rozhodně ne šrouby č. 3, ty drží obě půlky třemene pohromadě.

      Šrouby č. 1 na škrtání kotouče nemají žádný vliv, a pod šrouby 2 můžeš dát desetinové podložky, čím posuneš třmen ve vodorovném směru k náboji.

      0 0
      • Vilém  

        Srouby c1 nemaji vliv? Hm, tak to tedy nevim. Pokud by to chtel nastavovat desetinovejma podlozkama a pridat si praci, tak proc ne:)

        0 0
        • duff74  

          No nevim, ale ty šrouby 1 spojují třmen s adapterém a těmi šroby stranově nic nevyřeší, což Miki 22 právě potřebuje, neboť se mu opírá jedna destička o kotouč. Stranově pouze přes šrouby 2. A jaká práce? Odšroubuju, mezi třmen a adaptér vložím vymezovací podložku přitáhnu a hotovo. Třeba u Magury je v balení těchto podložek 8 a záleží na každém jak si třmen vystředí. Taky záleží zda je jedna deska o kotouč trvale opřena, nebo jen škrtá, pak by bylo  lepší poléčit kotouč.

           

          P.S jak píše miki22 to přes šrouby 1 zkusil a nic.

          0 0
          • Vilém  

            Jenze v tom trmenu jsou ovalne diry,tzn kdyz povolis srou c.1 tak s trmenem hybes do stran. Nevim jak by se tedy trmen serizoval, pokud by byl namontovan na vidlici s postmount uchycenim.

            0 0
            • duff74  

              Tak pokud jsou v třmenu oválné díry tak to je jiná. Jak jsem napsal mám Magury s ISO uchycením bez adapteru, takže tam je to řešené tak jak jsem napsal. Na druhé kolo jsem dával Sh M-525. kde byl již při koupi třmen našroubovaný na adaptér, tak jsem ho jako takový našrouboval na vidli.

              A v době psaní mého příspěvku již miki22 problém vyřešil, což jsem zjistil až potom. No nevadí, zas jsem o kousek chytřejší :-)

               
              0 0
              • Vilém  

                U brzd s montazi IS2000 je nastaveni fakt jen pomoci podlozek. Pokud clovek nehoni extremne gramy, tak bych volil, prave kvuli snadnosti nastaveni, kombinaci trmene postmount + adapter. Pokud jsou mezi trmenem a adapterem navic jeste pulkulate podlozky (pouziva Avid a adaptery A2Z), tak to resi i pripadne nepresnosti v navarkach vidlice nebo zadni stavby a obejdes se bez frezovani dosedacich ploch navarek.

                0 0
          • Vilém  

            Jeste dodatek k mikimu, precti si jeho posledni prispevek.

            0 0
      • CZiko  

        ehm… viz. reakce Viléma:)

        0 0
    • miki22  

      takze povolil sm š. 1 zmackl brzd. paku predniho kola pak se šroub dotahl ale jedna brzdova desticka (ta na strane naboje) se porad dotyka a šoucha. tak as zkusim tu podložku.

      Nebo nejlepe servis?

      0 0
      • dieegoo  

        Drzel si tu packu zmacklou behem utahovani? Posledni dobou pouzivam spis vizualni kontrolu, proste vycentruju trmen tak, aby byla z obou stran stejna mezera a pomalu nastridacku utahnu, aby se trmen nevyosil. Funguje to spolehlive.

        0 0
        • miki22  

          zkusím :)

          0 0
          • Jarkis  

            jo tak to je správnej postup:) povolit, zmáčknout brzdu a pak dotáhnout nastřídačku..jed­noduchý a funguje to

            0 0
            • miki22  

              tak sem to utahl bez brzdove paky a jen sme rukama kontroval mezery mezi destickama a na 2. pokus se podarilo!!

              dik vsem

              0 0
    • Neil100  

      Momentový klíč slouží jen k utažení, při povolovaní hrozí jeho poškození a hlavně ani není potřeba !!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.