• lucie.pelantova

    Ahoj a dobrý den, jako laik bych prosila o radu, případně zkušenosti.

    Vrátilo se mi kolo že servisu, po několikátém kvůli přední brzdě. Mám Sram Ultimate.

    Při letošních teplotách se začala brzda sekat: nevracela se, nešla zmáčknout. Proběhl několikrát servis, výměna kapaliny, vždy vše zase šlo. Po posledních vysokých teplotách je prý brzda nenávratně pryč: Sekala se, Sekala i kotouč, už nereaguje vůbec, pri výměně kapaliny ta tekla

    Upřímně zda se mi to zvláštní u takových brzd. Nějaké rady??? Zda je možnost, aby byl nenávratně pryč??? Případně za co vyměnit? Limit mám 3 tisíce

    Jinak zadní šlape, ale při zmáčknutí se jakoby cuka někde v rámu ní přijde

    • novas752  

      Hodně se to stávalo modelu Guide, plastovej pístek v páce je špatně navrženej – moc tlustej a je potřeba ho buď trochu ubrousit (domácí „ghetto“ řešení který ale funguje), nebo vyměnit za nový (sada „lever internals“ stojí asi litr).

      Nechápu že ti to při prvních náznacích zasekávání neřekli a rovnou nevyměnili.

      • lucie.pelantova  

        Fakt nevím. Ale jde i o to, že nereaguje už ani třmen, zda to s tím souvisí...... ? Jsem laik, proto se raději ptám a řeknu to v servise, případně v jiném. U nás ve městě tenhle byl nejlepší

        • novas752  

          Třmen nereaguje protože je totálně zaseklý pístek v páce, je stlačený a odmítá se vrátit. Pokud je kolo ještě v 2 leté záruce, měli by to uznat a vyměnit zadarmo, ale musej ty brzdy poslat dovozci sramu = bude to trvat.

          • lucie.pelantova  

            Samozřejmě ,že není, kdyby bylo, tak to neřeším přes servis, ale přímo u sramu nebo prodejce kola

            Ale děkuji

            • Macik  

              Měl jsem tenhle problém u brzd Guide RS, bohužel byly na kole na zimu, tak jsem neměl šanci přijít na to, že se v teple zadrhává pístek. Až jsem si po záruce vzal zimní kolo do Chorvatska (kolo bez odpružení – míň problémů k řešení na místě) a nestačil se divit. Nicméně jsem poslal brzdy na opravu dovozci (Cyklo Žitný) a ten mi i tak vyměnil celý páky jako na záruku. Tak za mě Dycky SRAM! Ne, vážně od tý doby hodně bezproblémový brzdy.

              • kyl  

                Taky mám radši Sram jak Shimano,na nich jsem řešil už snad vše.Na Elixirech R jen vakl páky u přední brzdy(stačilo otočit kulisu) a moc kapaliny v zadní (v horku to brzdilo samo).

      • milan.v  

        Asi chtějí vydělat a nebo neví…

        • lucie.pelantova  

          Spíš to druhé

          Zkusim jiný servis

          • tom.kh  

            Je to vyrobní vada, mě se to projevilo také až po záruce. Ale vzhledem k tomu, že náprava je tak na 10 minut i s novým odvzdušněním, tak jsem sadu nekupoval. Změřil jsem posuvkou průměry a výrazně větší byla jen jedna označená část. Po obroušení na stejný průměr ve vrtačce vše maká zase dál. Ubráno cca 0,15 mm, více není třeba.

            • novas752  

              Taky jsem to gak na Guidech udělal a fungujou. Smirek myslim 600 nebo 800.

    • 01carbon  

      Ten popis zavady je takovy damsky. Asi by to chtelo napsat trochu mene emotivne ale exaktne co to udela kdyz se zmackne brzdova paka, co se stane kdyz se odlehci… Jezdim level ultimate rok, cca 2 desticky cca 6–8tis. km. Leto zima. Servisuji sam a zadne vyrazne problemy nemam. Sice to je mozna opruz, ale zkusil bych obejit servis kola a domluvil se primo s jednim z dovozcu. Napred tel. co a jak zda to zkontroluji, opravi, zda to uznaji na zaruku nebo jako placeny servis a poslal bych jim to. Bud aspire v brne nebo cyklozitny v lucanech

      • 01carbon  

        A pokud to jsou opravdu ultimate level, tak cenovka za jednu brzdu (paka, hadice, trmen, srouby) bez kotouce je tusim nejakych 4,5k Kc. Tak aby nedoslo k nejakemu rozcarovani.

        • Vilém  

          Nejpravdepodobnejsi duvod zavady tu byl popsan. Pochybuju, ze se nejaky servis bude obtezovat obrusovat pistky, takze ji nabidnou spis vymenu pistku, pokud to vubec diagnostikuji.

          • lucie.pelantova  

            Že 4 servisu mi řekli, že by vyměnili komplet brzdu. Důvod, že bych se prý nedoplatila za servis. Jen jeden servis mi nabídl výměnu pístku. Což je pořád schůdnější, než brzda za 7 tisíc/kus

            • novas752  

              Servisni sada cca 1000, za praci se vsim vsudy tak 400–600 podle toho kde.

            • kubad  

              V servisu reklamuj ať vrátí peníze za špatný servis a pošli k dovozci Cykložitný tam to daji dohromady,

              U těchto brzd se to vyplatí

      • lucie.pelantova  

        Jde opravdu o Level Ultimate, klidně dám fotku.

        Teď je brzda jen namontována, ale absolutne nefunguje – nestahne, ani třmen. Jak píšu, obešla jsem teď všechny servisy u nás, až na jeden chtějí všechny vymenit komplet brzdu za jinou, klidně jiný typ.

        Teď když zmáčknu páčku jde tma i zpět, ale nesepne kotouč. Předtím po servise třmen kotouc sám od sebe pribrzdoval, páčka nefungovala na sluníčku, a nebo šla velmi špatně zmáčknout nebo se vrátit. To je celý jako holka můžu říct...... Do servisu, kde jsem kolo několikrát kvůli tomu nechávala se teď nedovolam.

        Jinak destičky jsou tam co tam byly a šly bez problémů, prý jsou i v cajku, to samé kotouče

        • lucie.pelantova  

          Teď aktuálně, páčka zabrzdí kotouč, ale po chvilce se přestane vracet. Začalo být teplo........

          Fakt už z toho nejsem.

        • 01carbon  

          pokud je to v zaruce – a nektery z předchozích servisu to nezmrsil, tak bych se v pracovni dobu pokusil dohodnout primo s nekterym z dovozcu. Akorát je pruda, ze je treb brzdu odmontovat, zabalit, odeslat,, cekat a potom namontovat.. Ten popis závady je opravdu divny. „Teď když zmáčknu páčku jde tma i zpět, ale nesepne kotouč“ to je popis podobný jako co to bylo za auto – modré. Sram prodava i náhradni dily – servisni kity pro vnitřek brzdové paky, pístky a tesneni do trmenu. Ale to by mel vedet servis a mit vuli to resit i jinak nez vymenou cele brzdy.

          • lucie.pelantova  

            Kdyby bylo kolo v servise nebo brzda neřeším to tady nebo někde v servise..... Kolo mám rok z druhé ruky, předtím ho používala holčina na závody. Do dnešního ,léta, bylo bez problémů.

            Asi bude opravdu chyba jak píšete na straně pístu. Zítra mám navštívit nějakého odborníka na Sram, případně v týdnu servis, který v objednal vnitřek a vyměnil. Pořád lepší možnost, než měnit celou brzdu, i s třmenem jak mi servisy radily.....

          • 01carbon  

            pokud je prbl v pace servisni kit pro ult brzdu – pistek, tesneni nejaky sroub a pruzinka (Kód: 11.5018.005.011 ) odhaduji tak na 600,– servisni kit pro trmen (Kód: 11.5018.020.005) cca 400 + posta a práce. cisla kitu by bylo třeba ověřit dle vyr.cisel nekde na brzdách.

        • bathed  

          https://youtu.be/pGfUXiMsl1s

          20 vterin hledani na youtube…

          V servisu te chteji samozrejme jako blbku odrit. Jsi snadna korist. Opravit to stoji cas a namahu, a kolik si za tu kravinu muzou rict? Nove brzdy jsou ciste, nahozeni za par minut a vydelek jisty…

          Jsi ze zaruky, nez budes kupovat novy pist, premluv nejakeho sikovneho kutila, at ti zkusi obrousit ten stary. Je to 50/50… jinak vsechno nasvedcuje tomu, ze jde v prvnim momentu o tepelnou dilataci – plast se na slunku roztahuje jinak jak kovove telo. A v momentu kdy se to pridre, pak uz to nefunguje bez ohledu na teplotu…

          • lucie.pelantova  

            Díky, zkusim zítra ,kutila, na kola, případně partnera.....­..i děkuji za video

            • bathed  

              Ty mas doma chlapa a resis to tu? :-)

              Hele, podle toho co jsem se ted na ruznych forech docetl za deset minut, tak je to kravina! Pistek jenom vede, tesni krouzky. Kdyz to rozeberes, uvidis hned kde je to pridrene. Na ten pist neni treba pristupovat nejak slozite: pilnik, vrtacka a jemne smirkove platno na zalesteni… ten konec smerem ven pak jeste pred slozenim zpatky namaznout bud bilou teflon nebo modrou vazelinou. Jedine co bude asi trosku uskali v kutilske rozborce/sborce, jsou tenke a kvalitni kleste na tu segerovku. Ale jinak je to operace na deset minut!

              • lucie.pelantova  

                Děkuji. Ale popravdě si kola, ani jeden neservisujeme..... Partner je běžec, ne cyklista. A je asi lepší to nechat někomu, kdo to už aspoň jednou zkoušel 

                • bathed  

                  To byl vtip a ne invektiva ;-)

                  • lucie.pelantova  

                  • kyl  

                    Tak třeba kámoška dělá nějaký základní servis kola sobě i svému staršímu bráchovi,on je na to levej (kopálista).Někdy to tak prostě u chlapů je..

                    Kolega v práci zas doma vaří místo baby,co uvaří ona,to prej nežere ani pes.

              • tom.kh  

                Ta ségrovka je trochu o tom, že potřebuješ kleště s né příliš silnými hroty, mě posloužil KNIPEX na pohodu, ale některá čína s tím může mít opravdu problém. Pak jedině hroty upravit, obrousit.

                Je to snadná záležitost, pro někoho manuálně zručného práce na pár minut, náklady max. trocha DOTky brzdovky, takže nula nula nic.

                • Goob  

                  Jo. Jinak mechanik od Žitného, se kterým jsem se o tomhle bavil (jel jsem kolem Lučan, no) se s tím nesere a tu ségrovku prý prostě rozlomí/ohne tenkým šroubovákem nebo šídlem. V kitech jsou i ségrovky, takže zbytečné je řešit.

                  Já měl doma malou sériovku úpravy/výměny pístů, takže jsem si na to speciálně vybrousil gecojk z dlouhých kleští za 120 kč z železářství, protože mé kleště na ségrovky jsem tam nedostal ani s jedním nástavcem.

                  • tom.kh  

                    Toto je 100% úspěch…

                    • bathed  

                      S timhle se tam vlezes? Ja servisuju dvoji Magury a ted jsem upravoval jedny cinske Zoomy se kteryma jezdi mala. Vsude je ta segerovka vcelku pristupna. Co jsem se ale dival v tech Sramech je to dost hluboko.

                      … ted cekam nejakou reakci na tema “laicka oprava cizim lidem” ;-)

                      • novas752  

                        Jo tyhle se vlezou, segrovku je potreba natocit aby byla naproti objimce na riditka a pak jde vyndat snadno.

                    • Goob  

                      Tak jsem si skočil do dílny taky vyfotit. Všimněte si, jak je zprasený píst na straně, kde na něj tlačí páka. Kamarádova Guide R po půlroce neježdění a skladování kola v pekelné výhni paneláku. Ten píst byl tak zaseklý, že nefungovalo ani zmražení páky. Vytlačit ho přes díru k hadici: absolutně bez šance. Musel jsem do něj zašroubovat samořez.

                  • novas752  

                    A přitom stačí kvalitní kleště na segrovky správného rozměru…

            • 01carbon  

              Uplne nejlepsi rada. Kdyz to ofiko servisy neudelaji vydat se s tim za nekym kdy vytahne vrtacku, pilnik jasneee jedeeem a potom ve sjezdu bude velke diveni se eee vono to nebrzdi. Kdyz si to nekdo sam si tak je to jeho vec, ale udelat to nekomu hmmm. Kdyz tu brzdu ted (mysleno treba rano v chladku) zkusite v chladu je OK?

              • Goob  

                Tys to nikdy neviděl, nikdy's to neměl v ruce, ale jsi děsně chytrej, že?

                • 01carbon  

                  Je dobre ze alespon nekdo tady vi vse a se vsim si je jist.

                  • Goob  

                    Ano, protože narozdíl od Pánů Google jako ty, kteří vidí ženský nick a chtějí být moudří a skvělí, jsem tenhle proces absolvoval několikrát.

              • lucie.pelantova  

                Ráno absolutně nešla. Nebrzdili. Vyjela jsem jen na 50 km, před chvílí jsem přijela a… Brzdí, ale páčka se nevrací. Jinak nepribrzduje kotouč/ráfek jako před servisem.

              • bathed  

                Co mas za problem s tou radou? :-)

              • novas752  

                Nemuzeme za to ze mas leve ruce. :)

    • Goob  

      Viz všechny ostatní nade mnou: na 99 procent je to běžný problém jedné generace všech Guide: přidírající se píst. Prodávají se na to kity, dá se to zbrousit (mám za sebou oboje na třech párech brzd).

      Nicméně za předpokladu, že ti to umělcové ze servisu vrátili správně nalité, existuje na to jednoduchý test: zachlaď pořádně tělo brzdové páky (ledovou vodou, nějakým sprejem, třeba Kelenem). Bude-li brzda potom chodit korektně, je to obligátním pístem. Sežeň si pak někoho ochotného, kdo ti to udělá, jediná past na celém procesu je vytažení ségrovky schované hluboko ve vývrtu pro píst.

    • lucie.pelantova  

      Kdybyste byl někdo z Rakovnicka +/- hodina cesty beru vás na servis

    • lucie.pelantova  

      Kluci jej hodím to co mi psal známý, který se v technických věcech vyzná, prosím váš názor......

      On byl jako pojistka kdyby to zítra servisak nevresil:

      Ještě za pístíkem musí být pérko, který vrací píst do základní polohy. Pokud je už unavený, nedokáže píst vrátit zpátky.

      Na tu roztažitelnost bych moc nesázel, na sluníčku se teplem roztahuje obojí, s tím je při výrobě počítáno.

      Píst nemůžeš ubrušovat, resp. zmenšovat jeho průměr, v pryžových 0 kroužcích by to pak netěsnilo a kapalina by sama vytékala sama ven ze systému.

      • Goob  
        • Má pravdu / má pravdu, ale „utahat“ vinutou pružinu tohoto typu je téměř nemožné.
        • Nemá pravdu.
        • Nemá pravdu.
      • bathed  
        1. Pružina tam je, na tom je ten princip kapalinové brzdy založený, ale že by se dala „unavit“… Spiš jde o to, že je navržená na nějaky odpor daný kluznýma vlastnostma třech materiálů: hliníkové slitiny, silonu (nebo co to je) a gumového kroužku.
        2. A právě ten „výpočet“ je přesně to, co ti užírá nervy. Někdo to zmatlal. Strojařina používá tzv. lícování. To je popis vztahu dvou součástek které spolu tvoří celek. Zjednodušeně hřídel a díra. Buď je to lícování s přesahem (nalisované), přechodné a nebo „s vůlí“. Z logiky věci vyplývá, že pístek ve válci musí mít vůli. Ta tam z výroby je, ale je ve špatném tolerančním poli. Spojení mělo být navržené tak, že v každé situaci tam měla zůstat vůle. Konstruktér musí počítat se vším – se zmíněnou tepelnou dilatací, s možností odrolení těsnění či vniknutí nečistot zvenčí. Vůle měla být větší. Jednou větou: SRAM ti prodal brzdovou páku s lícováním přechodným a to je u brzdy tak nějak špatně.....
        3. V tomto momentu se kamarád mýlí. Jak jsem psal, pístek netěsní. Těsní kroužky. A další velký omyl: rozhodně to nejsou „O kroužky“ ale běžně používaný tvar těsnění – je to na bajcích, na motorkách a já nevím kde ještě. Je to talířek, který se zvýšeným tlakem (stlačením páky) ještě více roztáhne. Tady jde jenom o to, že jeho uložení v pístku nesmí být vymačkané – musí se mít o co opřít. Takže ano – a materiálů o této úpravě jsou na netu tuny + sem ti píší lidi, co to už dělali, obroušení pístku po obvodě je řešení…

        A aby toho ještě nebylo málo, tak TADY máš odkaz na „náhražku“. Je kovová, problém s dilatací odpadá. A v galerii je i vyobrazení toho talířového těsnění. Mimochodem – za 250–300 se na Alíkovi dá najít taky kovová náhražka a to včetně obou těsnění......

        • Goob  

          Parádní shrnutí!

        • lucie.pelantova  

          Děkuji moc za vyčerpávající informace a poradne srozumitelné info. Už to nechám na servisakovi, ke kterému jdu zítra.

          Snad najde náhradu i tady v ceskech shopech

          • kubad  

            Neřeš to tam kde nejsou zkušenosti!

            Pošli k dovozci Cykložitný

            • 01carbon  

              Zitny kit do paky level nema skladem :(

              Nechce se mi to hledat zda level o kterych je rec ma stejne probl se zakousavajicimi pistky v pace jako guide.

            • bathed  

              Nepřeháněj to s tím marketingem ;-)

              • kubad  

                Když to umis, nebo mas v okolí někoho kdo to dá pohoda. V servisních je proste často problém

                • bathed  

                  Já vím a neber si to zle..... Ale tady je to podle všeho spíš konstrukční vada. A tak se logicky nabízí otázka: jaký smysl má vyměnit poškozený a zároveň nefunkční díl za nový, nepoškozený ale stejně nefunkční díl? ..... Takže ze všech možností co se nabízí, mi ta tvoje – tj. servis oficiálního dovozce, vychází mnohem hůř, než se porvat se segerovkou a jemným smirkem na pístku ve vrtačce stáhnout průměr. Kromě toho, že to nemusí fungovat vůbec (tj. že to přepískneš) se nic horšího stát nemůže..... Na servisní sadu s nefunkčním pístkem je čas kdykoliv. I po tom pokusu.....

                  • vojtechposmourny  

                    Dovozce má opravný kit, který zajistí správnou funkci. Pokud to je v záruce, tak zadarmo.

                    Vlastní zkušenost.

                    • bathed  

                      Píše opakovaně: kolo z druhé ruky. Žádná záruka.

                      Kit je SERVISNÍ, ne opravný. Tzn. že je tam stejný pístek, co se zadírá.

                      Co tam máš dál?

                      • vojtechposmourny  

                        Tak to opraví za peníze.

                        Nic jiného tam dál nemám.

                        • bathed  

                          Takže za peníze do dalšího zadření?

                          • vojtechposmourny  

                            Proč by se to mělo znova zadírat, pokud tam dají nový pístek, který již nemá tu negativní vlastnost toho původního?

                            • bathed  

                              A dočetl ses snad někde, že nový pístek v servisní sadě nemá onu negativní vlastnost toho původního? Pokud jo, sem s tím.

                              Já našel akorát to, že x druhovýrobců nabízí pístky – světe div se – kovové (ocel, titan, dural) jež potíže s rozdílnou dilatací nemají. Ale je dost možné, že jsem nečetl a nehledal pozorně :-)

                              • vojtechposmourny  

                                Nečetl. Ale mám brzdy (Guide RS), které po opravě u dovozce stejným problémem netrpí.

                              • novas752  

                                Je to tak, nový pístek vypadá jinak, starý je váleček se dvěma zápichama pro těsnění, novej má navíc mezi zápichama zůžovaný profil.

                              • Goob  

                                Ne, nedočetl. Vím to, protože jsem ve svých brzdách měnil staré písty za V2 kit a ty písty jsou jiné. Viz obrázky.

                          • kubad  

                            řešil sem těch brzd v zaruce kopec, funguje to po výměněně bez problémů

                      • Goob  

                        To není pravda. V2 kit nemá stejný pístek. Je vybraný. Alespoň pro Guide.

                        • bathed  

                          To je ten zúžený konec? To by smysl dávalo......

                          • novas752  

                            Konec ne, má na obvodových plochách zmenšovaný průměr a původní je jen na přírubách okolo těsnění. Je to jak pro Guide tak pro Levely.

                  • ziki007  

                    Ty asi rád machruješ… Ta vada se týká jen určité výrobní šarže, veškeré náhradní díly, ani novější šarže brzd už tímto neduhem netrpí… Nebo myslíš, že by SRAM jebal zmetky jak na běžícím pásu, když náprava problému je tak snadná? Jinak je to vada spíš výrobní, než konstrukční ,)

    • lucie.pelantova  

      Tak jste měli pravdu. Je to pistek, ale známý doporučil koupit nový. Že ten původní b se musel opravit pod vodou(????) A není záruka, že by to šlapalo

      • bathed  

        To mluvil o brouseni (pod vodou)

      • tom.kh  

        Známý ať se na to vys*re, evidentně tomu mooooc rozumí… Jen tak mimochodem, mě nechodil pístek už z nové serie taky. Takže klidně kup sadu, na rok bude klid, nebo se stejným efektem udělej opravu, ale raději bez známého. Pístky totiž nic netěsní, od toho tam jsou speciální V kroužky.

        • bathed  

          Bacha na to! ziki007 ti napíše, že rád machruješ! :-)))) ...... Ale nakonec proč ne, co? Ono vlastně je s čím občas zamachrovat: víš, že jako nejsi kopyto, spoustu věcí si normálně pořešíš sám, neděláš z prdu kuličky a nejsi jak ovce ve vleku defacto marketingové masírky, za kterou – a to kdo by to řekl, zase stojí jenom a pouze omylní lidé z masa a kostí :-))))

          • ziki007  

            Rozšláplé kuří oko, nebo jen touha mít pravdu za každou cenu? ,) Zkoušel jsem u jedněch vaše slavné broušení, po roce byl problém zpět. Pak dvoje řešené reklamací – 1× výměna pístků, 1× nové páky, oboje po roce bez sebemenšího problému… Ale ať si to každý řeší, jak uzná za vhodné… A pochválit ses nezapomněl, to se Ti musí nechat ,))

            • novas752  

              Před broušením je nutné dobře si umýt ruce.

              • ziki007  

                Ale tak určitě… Myslím, že jsem v životě opravil tolik brzd, že rady tohoto typu fakt nepotřebuju, díky

            • bathed  

              Tak víš jak: ono je to přesně a pouzte o tom, ať si každý funguje jak chce. Někdo má nasráno v hlavě, jiný v rukách, někdo nikde a někdo všude. To je holt život!

              Dokud jsi na moje čistě technické psaní ty sám nezareagoval osobní invektivou, vůbec jsem ani elementárně netušil, že existuješ. To co jsem napsal se tě vůbec netýkalo. Ty sám musíš vědět do jaké shora popsané kategorie přesně pasuješ.

              A k tomu rozšlápnutému kuřímu oku: já na tvůj na mně mířený post nereagoval. Já odepisoval až na tom.kh a to na jeho FAKTICKÉ zkušenosti. Já nepotřebuju mít pravdu za každou cenu, já ji jednoduše mám. A neplatím za ni nic. To ty platíš za servisní sady, ne já! No takže sima-sumárum: dvakrát jsi se o mně opřel bez sebemenšího podnětu z mé strany. Neoslovil jsem tě ani jednou. Prohlédni si prosím chodidla: budeš tam někde mít kuří oko. Rozšlápnuté.

              • Goob  

                Jakmile napsal „vaše slavné broušení“, bylo mi jasné, že je momentálně zavostalej. Dál to asi nemá cenu řešit.

      • novas752  

        Nový koupit můžeš, ale přijde mi to zbytečné, asi 700 za jednu sadu pro jednu páku… S „opravenýma“ neni problém. Pod vodou se nic brousit nemusí, stačí hrubší smirkový papír na ubrání materiálu (např 400) a pak jemnější na dohlazení zbroušených ploch (např. 1500, 2000) vodou se to může navlhčit ale neni to potřeba.

      • Rychlej turista  

        Já brzdám sice nerozumím, ale přečetl jsem si celé vlákno a z něj jsem pochopil, že je třeba trochu zbrousit pístek po obvodu, aby nedrhnul. A tedy výměna za sice nový, ale se stejným rozměrem nic neřeší, protože stejná součástka bude fungovat stejně.

        Nemůžeš udělat stejnou věc a přitom očekávat jiný výsledek. Takto fungují politici.

        • novas752  

          Hlavně ty naprosto stejný rozměry bych chtěl vidět, včetně všech geometrických tolerancí…

          Tohle kdybych měl montovat zákazníkovi tak bych mu na účtenku jednoznačně napsal že je to bez záruky s použitim neoriginálního dílu na jeho přání.

          A pak že jí chce servis oškubat, brzdy si klidně může koupit jinde.

        • Goob  

          Přečetl sis ho blbě. Nový píst (je značený jako V2 v kitu) má sice stejný rozměr (za domácí úkol si nastuduj téma „tolerance: uložení s vůlí, přechodné a s přesahem“), ale je jiný.

          • Rychlej turista  

            Měl jsem za to, že tam dala stejný. Pokud je jiný a ne/funguje to stejně, jako se starým, tak to bude v něčem jiném, než v tom pístku. Logika mi tak říká :-)

            • Goob  

              Jo ona je to reakce na další vývoj, který mi unikl, sorry.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse