• TechDiver

    Pročítal jsem místní fórum, našel jsem dost u brzdách Guide, už méně o Level a nikde jejich přímé srovnání. Byl by prosím někdo schopen srovnat Guide s Level (v optimálním případě v modelové řadě RS vs. TL). Specifikaci si přečíst umím, spíš ocením praktické poznatky. Moc díky

    • jonti  

      Mam Guide RS a Level TLM. Na maratonske a XC jezdeni jsou plne dostatecne i Levely, pocitove jsou podobne.

      • TechDiver  

        díky

        byl by (někdo) schopen popsat ze zkušenosti rozdíly mezi Level TL a TLM?

    • ZdeNECK1  

      můj názor, pro váhově nechrta, nevím, jak na tom jsi :), bych si i na brouzdání tady kolem, nechal rezervu ve výkonu a koupil 4pístky, může se to hodit, pokud negramaříš… mam pouze srovnani brzd SRAM X0 vs SRAM GUIDE RSC a ten rozdíl je nepopsatelný, předpokladam, že levely budou někde mezi

      • jonti  

        Prave ze moc nejsou, na Levelu je stejna packa jako na Guide, tim padem stejny pocit na pacce, jen se nejspis nebudou tolik zahrivat.

        Avid Elixir X0 jsem mel taky a to byla uplne jina brzda, o neco slabsi.

        Ja ale vazim jen 73kg, tak me ubrzdi na 180/160 vsechno.

        Taky bych ale bral spis Guide, kdyz extrene neresis vahu.

    • Radus  

      Sram guide rs je čtyř píst plus přepákování v páčce . Level je nástupce DB 5 to znamená 2 píst a páka bez přepákování . Takže rozhodně guide rs .

      • TechDiver  

        počet pístů má nějakou souvislost s efektivností brzdění?

        může se stát, že jsem úplně mimo, ale písty tlačí na destičky a ty pak na kotouč – není tedy jedno kolik pístů tlačí na destičku?

        p.s. omlouvám se předem, pokud jsem princip brzd špatně pochopil

        • kubad  

          ne není

          víc pístků znamená větší sílu, a hlavně větší plochu desek

          • Honza03  

            Tak je to spíše o ploše pístků a teoreticky by mohla 4pístá brzda s malými písky brzdit hůře než dvou s velkým pístky (záleží taky na konstrukci brzdy)…

      • Radus  

        Pro porovnání plocha desek sram db a guide . Copak asi bude brzdit lépe .

    • DaD  

      Guidy Brzdí o něco lépe a hlavně si nechají líbit delší sjezdy pod brzdou. Méně se hřejí.

      Na druhou stranu je Guidy občas velká pakárna dobře seřídit. Ono ne vždy vyjíždí pístky stejnosměrně a dostat ty mrchy tak nějak do latě je opravdu porod. Nemá to vliv na brzdění, ale často ty desky škrtají o kotouč. Typicky jeden, třeba přední, vylézá dřív a nevrací se jako ten zadní. Destička je proto je třenu šikmo a seřídit to tak aby kotouč neškrtal je fakt velká zábava.

    • TechDiver  

      Koukam ruzne po netu a pro xc (muj pripad) se skoro vyhradne pouziva level, pro dw/trail pak zase guide (samozrejme v pripade sram, u shimana to je od deore po ruzne kombinace xt/xtr). Pak zalezi uz jen na vyso investice, ktera predurcuje modelovou radu. Otazkou je, zda je vykon guidu u xc potrebny

      • novas752  

        Jestli nevazis centik, tak jdi na xc klidne do Levelu.

        • TechDiver  

          80kg

          • novas752  

            Pokud s tim nehodlas jezdit nejaky hodne prudky padaky nebo delsi sjezdy, Levely nebudou spatny. Ja mam teda jen 66kg, s vybavou asi 71, ale i Levely T me i na dost narocnych mistech ubrzdily v pohode (29" xc, 180/160 kotouce), na kole mam Guidy R (27,5", 200/180) a ty jsou davkovatelnosti hodne podobny (neni to jako Shimana on/off), brzdi trochu silneji (i kdyz nemaj paku s promenym prepakovanim) a s organickejma deskama nevadnou v prudkem technickem sjezdu s treba 150m prevysenim, kde jedes temer porad na brzde. Ale vycentrovat jdou fakt mizerne, me kotouc skrta skoro porad, kdyz jedu po asfaltu nad nejakych 25km/h, zajimavy ze v terenu jsou zticha. :)

      • Honza03  

        Otázkou je kolik vážíš, jak velké kotouče chceš dávat a jak moc tě šve těch pár gramů navíc a hlavně co s tím chceš jezdit na brouzdání po cyklostezkách na xc (ježdění do práce atd..) asi levely budou stačit na traily ty guidy užiješ na-čemkoliv…

        • TechDiver  

          Kotouce jsem nepromyslel. Ted mam 180/160 a neuvazoval jsem o zmene. Ocenim ale vase nazory. Vzledem k vaze kola nejaky gram neresim.

    • DaD  

      Na XC s 80kg bych určitě volil Level. TLM je myslím ideální volba. Lehké, třmen z jednoho kusu a brzdí velmi dobře i při ostrém jezdění při závodním XC. Kotouče nech tak jak máš. Dala by to i 160 vpředu, ale 180mm bude rozhodně lepší.

      • TechDiver  

        Diky. Mam jasno, ze Level v kombinaci 180/160 je spravbns volba. Otazka zni TLM nebo TL? Rozdil v cene jsou na par brzd necele 3k. Otazka zni, zda ma monoblok takovou hodnotihv

    • DaD  

      Teď vozím oboje. Na jednici (Trek v profilu) mám TLM a Giantu (zimák) mám TL. Nepoznám mezi nimi v účinnosti rozdíl. Pokud ti jde i o váhu, tak TLM, jestli na to nehraješ tak stačí v pohodě TL.

      Pro mě jsou brzdy od SRAMu, Guide i Level, velké pozitivní překvapení. Naopak nové XT bylo zase velkým zklamáním.

    • TechDiver  

      Diky za reakce.

      Asi to dopadne na SRAM Level TL v kombinaci s 1×12 na SRAM GX Eagle s 34T vepredu

      • DaD  

        Pokud by jsi chtěl zánovní Sram Level TL tak ti je mohu nabídnout. Jsou staré 14dní a záruka je samozřejmostí. Případně mi napiš soukromou zprávu

    • Jezdim rad  

      Dobrý den všem,

      mám takový dotaz. Nevíte jaký rozměr má červený plastový block pro Sram level TLM?

      Jde mi o tloušťku, omylem jsem si zmáčknul brzdovou páku, když jsem měl venku destičky.

      Jde mi o to když budu odvzdušňovat tyto brzdy, tak abych tam měl block o správném rozměru (šířce)

      dodělal bych si ho ze dřeva (všechno ostatní mám – bleeding edge adapter, stříkačky,…)

      díky za info

    • biggbaba  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse