• Bubis

    Prosím o radu zda koupit silničku na shimanu 105 nebo sram apex

    Anketa: sram apex nebo shimano 105

    3x
    27%
    8x
    73%
    0 0
    • blaf  

      105 je overena a spousta lidi je s ni spokojena. Hlavni ale je co ti vyhovuje a na co jsi zvykly. Ja mam ultegru a uplne mi nesedi, je prilis jemna/precizni. Se sramem na silnicce nemam zkusenost, jen na biku, ale predpokladam, ze silnicni bude projevem podobny takze bych rekl, ze by mi vyhovoval vic.

      Je to ale hlavne na tobe!

      0 0
    • Kiny  

      Na par km som skusil sram, ma celkovo tuhsie radenie co mi osobne vyhovuje. Idealne by bolo v nejakom obchode vyskusat oba typy. Nedavno som zhanal info, lebo som tiez planoval menit a docital som sa, ze sram by mal byt vhodnejsi do kopcov kvoli sprevodovaniu. No nakolko je to marketing alebo realita ti uz neviem povedat :)

      0 0
      • Tina  

        wow! Tak takýto predajný argument so ešte nepočula :) A chcela by som vidieť toho kto tomu aj uverí :D

        0 0
        • radek910  

          Přijde mi to jako vcelku pochopitelný argument. 105 se nejčastěji dodává s kazetou něco-25z; největší pastorek může být (nepletu-li se) 28z. Naproti tomu apex se dodává s kazetou 11–32 ⇒ lehčí převod = vhodnější do kopců.

          0 0
          • Tina  

            Aká kazeta a kľuky sú na bajku to určuje výrobca. Osobne som ešte nevidela na českom trhu silničku, ktorá by mala od výroby kazetu 11–32. To je podľa mňa pre silničku dosť nevhodná kazeta, ktorá má veľké skoky medzi prevodmi. Na bajku je to v poriadku, ale na silničke potrebuješ jemnejšie odstupňovanie. To je už potom lepšie použiť trojprevodník 52/40/30 a 11–28z.

            Prehadzovačka 105ka podľa Shimano je kompatibilná s 30z najväčším pastorkom. Avšak v praxi zvládne aj 34z pastorok tak ako Dura Ace. Vyskúšané.

            0 0
            • radek910  

              Ano asi máš pravdu, ale zkušenost experimentátora jako jsi ty, a informace prodejce, který vychází z ofic. údajů shimana se bude lišit. Jen jsem chtěl říct, že ten argument není úplně nesmyslný a netřeba ho hned posměšně zpochybňovat – prostě oficiálně shimano podporuje menší rozsah na kazetě a proto by někdo mohl vnímat Apex jako do kopců vhodnější (za předpokladu použití stejných klik).

              Osobně si myslím, že hlavní rozdíl, a pro mě argument abych se sramu vyhnul obloukem, je způsob řazení – pro mě nestravitelný, pro jiného to nejlepší, co poznal :-).

              0 0
              • Tina  

                Mala som požičaný bajk na Sram Red cca týždeň. Funkčnosť perfektná, ale na štýl radenia som si však ani ja nedokázala zvyknúť. Takže pre mňa taktiež ani zadarmo.

                0 0
                • Žíža  

                  je to možná nezvyk, řadit vše jednou pákou, ale dá se rychle na SRAM zvyknout. Já střídám Shimano na zimáku a Rival na jednici a už mi to nepříjde.

                  0 0
                  • Tina  

                    Máš pravdu. Určite je to iba o zvyku. Na zimáku mám Soru, t.j. radenie ako na Campe a je to v pohode. Iba niekedy zo začiatku na letňáku ešte „zašmátram“ palcom po odraďovacej páčke :)

                    Ja som nikde a nikdy nenapísala, že Sram je špatný. Vo všetkých svojich príspevkoch píšem, že ja som si naň nezvykla ani po týždni a že osobne sa mi tento typ radenia nepáči a nevyhovuje. Peter Sagan na sade Sram Red vyhral tento rok najviac závodov zo všetkých profíkov takže určite to radenie funguje tak ako má. Ale ako som už napísala, ja by som ho nechcela a našťastie ani nemusím jazdiť.

                    0 0
            • Tina  

              Beriem späť čo som povedala o vhodnosti 10speed kazety 11–32. Mýlila som sa. Uznávam, že kazeta Sram 11–32z je celkom pekne sprevodovaná. Vhodná na silničku do kopcov spolu s Compact dvojplackou.

              0 0
          • Tina  

            áno, viem o takýchto prípadoch. prečítaj si príspevok pod článkom. David Millar mal v tej etape údajne kazetu 11–36z! Ale to boli bajky špecificky vybavené na tú konkrétnu kopcovitú etapu s brutálnymi stúpaniami. neviem si predstaviť, že by som mala na silničke MTB kazetu s tými strašnými skokmi medzi prevodmi. Tu mnohí riešia jemnejšie odstupňovanie na MTB.

            0 0
            • petrun  

              Znám lidi kteří jezdí na silnici běžně kazetu 11–32 a jsou maximálně spokojení. To že tobě nevyhovuje neznamená vůbec nic.

              0 0
              • Tina  

                poznám ľudí, ktorí bežne jazdia na 5tisícových kolách zo supermarketu a sú maximálne spokojní …

                0 0
                • Dumbíček  

                  Vždy to bude věc individuální, každému vyhovují jiné převody. Ale pro většimu silničářů v českých lužích a hájích je kazeta něco/25 zubů ve spojení s malou pilou 34zubů dostačující. A těm co to nestačí, si na kazetě pár zubů přidají, ale není potřeba jít za hranici doporučení výrobce. 28, natož 32zubů vzadu neužije, ani chcípák s nájezdem pár tisíc km, jako jsem já. :-)))

                  0 0
              • fousac  

                kazetu 32z vozim a i jako cykloturista amater musim rict, ze ty skoky sou nekdy uz velky.. ale da se s tim zit…

                mensi kazetu bych na to moje jezdeni rozhodne nebral a vracet se z kompaktu na trojpilu tak nehodlam..

                (protoze trojpila na silnicce je proste divna… )

                0 0
            • ememem1  

              ty mas hlavne ako dealer shimana jeden velky mentalny problem ktory sa vola SRAM. tak si to rovno priznaj a kecy si nechaj do threadov zo zlatkou.

              0 0
              • Tina  

                Ty máš jeden veľký problém. Priznaj sa, že vždy keď si zabudneš vziať tabletku sa naloguješ na BF. Milujem kecy truhlíkov (česky: brouk pytlík), ktorí všade boli, všetko videli a vyskúšali stovky bajkov zo všetkými možnými komponentami, ale do profilu sa boja ten svoj zverejniť…

                Mimochodom „ako dealer Shimana“ na MTB jazdím SRAM X0 :D

                0 0
    • fousac  

      jelikoz mam momentalne na apex pifku, potom co mi v pace prdnul takovej bazmek drzici radici packu, tak ti samozrejme doporucim shimano…

      no a ani jinak apex nepovazuju za nejakej zazrak… na system razeni (cti:anarchie) se zvyknout da, ale chodi to tak nejak vselijak a vetsinou je spis prekvapeni, co ze to vlastne zaradilo za rychlost…

      ale zas kdyz to radi, tak slusne a presne, to jo…

      no uvidim, az se mi vrati paka, co s tim udela avid kladka u saltru a eventualne nejaky hoch nobl lanko s bowdenem…

      0 0
      • jecnak  

        Kladka to vyresi. I Force nechodil uplne dobre a kladka hodne pomohla.

        0 0
        • raceman  

          ja mam od vyroby jagwire bowdeny a teflon lanka a zatim chodi force dobre :) ale je dobre vedet, ze ta kladka pomuze :)

          0 0
    • mr.ricardo  

      no, a abys to rozhodovani nemel tak snadny, tak za me campa veloce, lip to vypada a prakticky jen otiras retez a jezdis.

      0 0
    • tomekusti  

      Jak mám Sram rád na biku, tak na silnici chci Shimano. Ač má sram asi ostřejší chod, tak ten jeho systém řazení mi vůbec nesedl. Ale je to věc čistě individuální. Osobně bych na tvém místě obojí vyzkoušel. Nejde jen o řazení, ale i tvar pák, výkon brzd a podobně. Prostě obě ty sady se budou lehce lišit a je na tobě, co ti sedne. Já bych si sram na silnici nedal, ale jak už sem říkal, na biku ho naopak preferuji. Takže babo raď co je lepší. Fungovat bude oboje podobně spolehlivě

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.