• RedAce

    Prosím, dnes si jedu pro řetěz, který si mám vzít? Mám XT kazetu. Cena hodně podobná.

    Anketa: Jaký řetěz?

    29x
    76%
    9x
    24%
    0 0
    • kesu  

      asi na 5ti retezech se mi ukazalo ze mi sram vydrzi os o petinu vic.Doporucuju urcite sram

      0 0
    • Luma  

      Na HG 73 jsem najel vždycky cca 1000km,na Sramu mám zatím 650km a je skoro jak nový tak uvidíme jak dlouho vydrží:-)

      0 0
    • raceman  

      C9

      0 0
      • orca.1  

        můžeš ho trochu víc zhodnotit,pls? kámoš ho má na silnici, děsně to chválí, tak by mě zajímalo,jakej je na mtb.

        0 0
    • Karaya  

      Ber C9, sram i shimano umrou okolo 700km, C9 mi vydrzi okolo 1300km…

      0 0
      • maxtor  

        C9 jen 1300?? Schválně jsem si C9tku koupil do zásoby, protože se tu psalo, že je nesmrtelná. Teď tam mám CN-7701 (Dura-Ace/XTR), která stojí zhruba stejně jako C9, má najeto 700 km a je tak v polovině životnosti. Tak tos mě moc nepotěšil.

        V jednom mi ale C9tka přišla sympatická – nemá na sobě to mazací svinstvo, kterého se pak ne a ne zbavit, jako mají řetězy Shimano. I když to něco vydrží, to nepopírám, tak potom je ten vosk nebo co jen k vzteku.

        0 0
        • Karaya  

          No mám pro tebe dvě zprávy, dobrou a špatnou: Dobrá – C9 mi vydrží skoro dvojnásobek co Shimano. Pokuď ti vydrží Shimano přes 1000, tak C9 přes 2. Jsou lidi co mají C9 třeba 3kkm. Já jsem známý likvidátor řetězů :-)

          Ta špatná je, že C9 to mazací svinstvo má taky, a zbavím se ho jenom Arvou. Tož tak :-)

          0 0
          • maxtor  

            Sakra, zatím jej mám jen v sáčku, ale připadlo mi, že je jen naolejovaný… Nechce se mi to teď rozdělávat. No co no, když vydrží tolik, tak to čert zeber.

            0 0
          • Paja  

            ehm a sou taky lidi co maji na C9 132,4 po 3800 km:-)

            0 0
        • orca.1  

          To navoskování z výroby je první a zároveň poslední pořádné namazání v „řetězově životě“. Vydrží to nejvíc, jakmile se to odstraní, žádný další namazání se tomu už nevyrovná.. Já se vždy snažím to zachovat co nejdéle. Jinak nechápu ty životnosti 700 a 900km, já jsem pokaždý najel 2000 a ještě by třeba 200 dal, ale už jsem ho měnil. Je fakt že nejezdím závody ani těžký převody.

          0 0
          • maxtor  

            Nehádám se o tom, že ten vosk je nesmrtelný. Jak se ale obalí pískem, tak je z toho brusná směs první třídy. Raději častěji mažu olejem, a řetěz pak bez problému operu v myčce lihem. Četl jsem článek a tam psali že životnost řetězu nejvíc ovlivníš tím, jaké převody řadíš – pokud řetěz příliž křížíš, tak dostává nejvíc zabrat. Pokud se o řetěz správně staráš, pak se nedívím, že ti vydrží 2000. Natáhnutí řetězu není v tom, že by se snad prodloužily články, ale otáčením čepu v článku se ta díra vychodí a nepatrně zvětší. V tom to právě je. Na deseti článcích ti tahle vůle hned hodí nějakou tu desetinku mm. Proto se i starší řetěz snadněji roznýtuje než nový.

            0 0
            • orca.1  

              V pohodě, nehádáme se, jen debatujeme, ne? :) Jasně, že když už je obalenej prachem (i když z kraje ho jen utírám na povrchu hadrem), tak ho komplet vyperu a namažu (vetšinou taky olej), jen jsem chtěl podotknout, že právě to vnitřní navoskování (přenáší tlak mezi čepem a vnitřní plochou rolničky) mu náramně svědčí a je obtížný se pak k tomu přiblížit. Toť vše.

              0 0
              • maxtor  

                Tak tak:-))) Takhle má vypadat debata. Vzpomínám si, jak tady někdo psal, že řetěz povaří v nějakém roztopeném loji nebo co a že to pak drži jak prase… Tak to už je i na mě moc. Donedávna jsem používal motorový olej a teď jsem koupil něco na řetěz – nevím, jak se to jmenuje, ale má to takovou zelenou nálepku. Že bych poznal rozdíl oproti obyčejnému oleji, to bych neřekl.

                0 0
                • orca.1  

                  To namáčení do loje dělali už naši pradědové, určitě je to nejlepší způsob, jen asi ta pracnost v domácích podmínkách nepřeváží úsporu v delší životnosti. Jestli o tom někdo ví víc, ať to sem napíše, třeba ze strojírenství­.(jestli se to tam používá, nevím..:)

                  0 0
      • maxtor  

        Jinak, až se naseru, tak vezmu tohle. HG 53 svých 700 vydrží a mám bike na rok poklizený.

        www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

        0 0
      • pepek  

        Tobě, kterému drží aji ráfky furt rovný? Čím to mažeš, nebo nemažeš vůbec ?

        0 0
        • Karaya  

          Jsem ti přece už kdysi psal, že výměnou za ty rovný ráfky a trvanlivý špalky mi zase nevydrží nic ohledně pohonu: C9 – 1300–1400km Kazety Sram 970 ~ 4000km 32z placka LX – 3000km – ulomenej zub 44z placka LX – 4000km – ulomenej zub

          Mažu TF2 nebo Motorex…

          Proto jezdím taky na silnicce, vyjde to mnohem levnej :-)

          0 0
          • pepek  

            Takže nemažeš, tak jak jsem říkal :-)

            0 0
            • Karaya  

              A čím teda mažeš ty?

              0 0
              • pepek  

                Know-how Ti řeknu na Buku za pivo :-) Původně jsem asi 10 let poctivě po každých 70–100 km umýval myčkou a mazal Castrol sprayem na motocykly: KAŽDÝ (od Sh93 až po PC48) řetěz, pokud nebyla nějaká chybka, vydržel 1700–2000km, převážně v terénu. Těď to flákám, jenom utírám a mažu grafitovou vazelínou rozředěnou petrolejem: 1200–1400 km (PC48-PC951). Protože dneska to zase dalo jenom : 1400 km, tak přejdu na modifikovanou původní Castrol technologii, jenom to nebudu stříkat sprayem (hrozně to ten řetěz zasere), ale kapat do článků kapátkem.

                0 0
                • Paja  

                  Tak premyslim, za co vydrazim svoje nouhau ja, sram PC59 mi prumerne vydrzel 3500 km:o)

                  0 0
                  • pepek  

                    Na biku? nekecej, to pak koupím taky, ( za pivo, teda pokud to pak není na vyhození kazety a placky )

                    0 0
                    • Paja  

                      na biku, nekecam:o), velka a mala placka maji treba cca 30 000 km, kazeta prum 12 000:-)

                      0 0
                      • pepek  

                        Tak povídej, povídej. Dám aji dvě piva a zelenou :-)

                        0 0
                        • Paja  

                          ze by drazba?-), o.k. povim ve ctvrtek na smelcovne:o)obavam se, ze to ale neni nic prevratnyho, spis kouzlo osobnosti nebo neco tak:-DDD

                          0 0
                          • pepek  

                            Nepojedu tak daleko quli nějaké pohádce, řekni to hned!

                            0 0
                            • Paja  

                              no tak jo, ono v tom stejne zadny sdelitelny nouhau neni:o) jezdim spis svihove nez silove, neradim v zaberu, nekrizim moc retez (ikdyz s prostredni plackou radim 2–8, s malou a velkou nejezdim 3 posledni prevody), nemam rad blato, takze kdyz to neni nutny, nejezdim v nem (radeni, krizeni a blato plati s vyjimkou zavodu:o). Mam rad kdyz retez nevydava zadny zvuky, takze ho mazu spis casteji, neperu, jen pred namazanim co nejlip otru hadrem, po namazani nejakou dobu necham stat a pak setru co zustane na povrchu. Mazu na normalni jezdeni nejaky ridsi italsky mazivo CTN (nezatuhne, takze se dobre utira hadrou, v desti nebo v brode se dost rychle splachne) na zavody, do mokra a na dlouhy akce ala Praded motorkarskej olej Silcolene (nejspis je uplne jedno jaka znacka, proste nejaky to motorkarsky lepidlo:-) na normalni jezdeni (kratsi trasy-do prace apod.) se mi neosvedcil – retez je pak moc zas…j Oleje nestrikam ze spreje, ale kapu jen na spoje z olejnicky.

                              Predpokladam, ze ses nic novyho nedozvedel, takze se na to priste na Bukarne aspon napijem:oD

                              0 0
                              • pepek  

                                A teď jsem na to přišel: ta životnost řetězu je daná, kromě jiného, nejenom počtem km, ale počtem otočení řetězu dokola a četností použití malé placky (velké uhlové pootočení čepů na všech kolečkách a kladkách, velká osová síla v řetězu). Takže když holt drtím často toho kašpárka, tak můžu mazat poctivě jak chcu a Tvoje km na tom stejně nenatočím :-(

                                0 0
                  • MlokCZ  

                    Jsem na tom úplně stejně, taky 3500km na řetěz, naposledy HG73. Žádné know-how nevedu, na řetěz dost prdim, pouze pokaždé hadr + GT85 (a to jen malinko, aby to nechytalo bordel). V bordelu až tak moc nejezdím, to bude asi první faktor a pak styl šlapání (vyšší kadence + jezdím pomalu + nekřížím téměř vůbec řetěz). Kazety mě neodchází téměř vůbec, skoro vždy přežila kazeta celé kolo (na 8čce sem dával kazety přes 20tis. km a to tedy pouze 2 protože zase tolik tis. km najeto nemám aby jich bylo nějak moc více). Na 9ce jsem zatím žádnou kazetu neměnil, ale nemám tu kazetu, která by měla přes 7tis. km.

                    Ale stejně mě ty 9kový řetězy štvou, na 8čce to bylo vždy těsně přes 5tis. na jeden řetěz :-)

                    Samozřejmě vždy měnět řetěz včas a kazeta ok (to je vidět z těch km na kazetě).

                    0 0
                  • mastihuba  

                    žabaři IG51 cca 12000km :)

                    0 0
                    • Motyll  

                      Jo, ale singlespeed :)))

                      0 0
                    • Paja  

                      a nepretazenej, jooo? vyse uvedene hodnoty byly max. pri 132,9, jinak by se sem mohla prihlasit i Martina se svym nesmrtelnym ted uz nekolikrat pretrzenym retazkem:o))

                      0 0
                    • Paja  

                      Jak tak ctu tady tu vykopavku, skoda, ze nevim presne, kolik na retezu, co mam na silnicnim cirkusu najel puvodni majitel, ale bude mít uz minimalne 15000km a to je to desetikvat;D

                      0 0
    • orca.1  

      zatím mám 971 (v rekreačním provozu), snažím se ho netrápít nasucho ani špínou a vydrží tak 2tkm. HG73 nevím, bude to víceméně stejný.

      0 0
      • KubaBajk  

        neber to šimano,mám ho chvilku,ale v každém spoji,který jsem precizně roznýtoval a snýtoval,se mi stejně rozjel. Budu kupovat něco jiného,i když má teprve asi 150 km..

        0 0
        • maxtor  

          Roznýtoval a snýtoval?? Tos jako nepoužil ten volný čep s vodítkem, co se k Shimano řetězům dodává, a zvovu použils ten starý??

          0 0
          • KubaBajk  

            ano…ale žádný volný čep s vodítkem u toho nebyl..?

            0 0
            • maxtor  

              A co to prosímtě bylo za řetěz? Vždyť ten volný čep má i 53ka. No, jestli to bylo nějaké IGčko, tak to sem raděj ani nepiš – to vozí děti na tříkolkách:-))

              0 0
          • Tinker  

            ? Ty vždycky používáš ten originál čep, když se ti roznýtuje řetěz??? Ten původní drží líp…

            0 0
            • maxtor  

              Mně se řetěz nikdy neroznýtoval – musím zaklepat. Navíc jsou někdy k řetězu 2 týty – aspoň u Dura-Ace, takže mám momentálně jeden v záloze.

              0 0
              • Johny5 OSHA  

                a prosím tě dají se ty čepy někde volně sehnat?

                0 0
                • maxtor  

                  Někde v nabídce jsem je viděl. Zkus se zeptat v nějakém lepším obchodě. Jinak, nejsem si jistý, jestli se znovu použitý čep může snadněji uvolnit. Jen mě to napsadlo v souvislosti s tím, co tady psal Kuba. Na to by snad mohl lépe odpovědět někdo, kdo ty čepy vůbec nepoužívá.

                  0 0
                • maxtor  

                  Už jsem to našel – třeba tady je mají. Musíš si to na té stránce najít.

                  www.kckcyklosport.cz/index.php?…

                  0 0
              • KubaBajk  

                nevěděl jsem,že jsou u jednoho řetězu dva druhy nýtů…?vodítko­..,jaké vodítko?

                0 0
                • maxtor  

                  Pokud jednou nýt úplně vytáhneš, tak už jej zpět nedáš – teda pokud nejsi obzvlášť vzručný. Mně se to ještě nepodařilo. Proto se náhradní nýty skládají ze dvou částí – samotného nýtu a vodítka, kterým jej nasměruješ do otvoru v řetězu, nanýtuješ a poté vodítko odlomíš.

                  0 0
                  • KubaBajk  

                    já jsem jej vytáhl a vždy se mi podařilo ho lehce uchytit zpět – zbytek jsem dělal s nýtovačem tak,že jsem velice opatrně dal řetěz do nýtovače a začal tlačit čep do řetězu..přitom jsem pozoroval osu čepu,jakmile přestávala být kolmá k řetězu,otočil jsem nýtovač,,vzhůru nohama" o 180 stupňů a začal nýtovat. Osa se vyrovnala a čep zajel do řetězu. Ale na druhou stranu zas měly tyto spoje vždycky tendenci se rozjíždět..

                    0 0
                    • maxtor  

                      Divný způsob nebo divný nýtovač. Já mám ten na nářadí Sigma PT 16 a nic otáčet nemusím. Stačí správně uchytit řetěz a pomalu do řetězu zatláčet čep tak dlouho, než v tom „cvakne“ – pak má správnou polohu. Poté vyjmout z nýtovače a zkusit rozhývat. Pokud se vše v pořádku, je to hotové.

                      0 0
                      • KubaBajk  

                        dělal bych to jak ty,ale jak jinak chceš správně nasměrovat ten čep,pokud nemáš ten náhradní s tím vodítkem?? podotýkám,že čep byl vždy z řetězu úplně venku.. pokud netrefíš tím tlačným kolíkem nýtovače naprosto přesně střed nýtu(a to se zas nikdy nepodařilo mě),vždycky se začne čep tlačit někam do boku,ne?

                        0 0
                        • maxtor  

                          Nevím, takhle jsem to nikdy nedělal. Nicméně pokud to tam chvíli tlačíš nakřivo, jak píšeš, tak zákonitě musíš poškodit díru v článku – to se pak nedivím, že se to může roznýtovat. Ten náhradní nýt asi nakonec není tak úplně nanic.

                          0 0
                          • KubaBajk  

                            vlastně okamžitě,jakmile jsem zaregistroval vykřivení čepu ,jsem nýtovač otáčel. takže k poškození otvoru by nemělo mým přičiněním dojít.. ale je fakt,že ty čepy měly takové odrbané konce,takže asi proto.

                            0 0
    • Seadat  

      mel sem oba dva je to to samy , na etezu neni co resit a kdo moc resi nejezdi, ale pouze resi! a vydrzi tak stejne kolem tech 1200 a dou do pytle oba takze , cim levnejsi tim vyhodnejsi radi tak na stejno a na mym pohonu ne teda sram tizsi! tot moje postrehy pic!

      0 0
    • RB_Rider  

      Jak to tady ctu tak fakt nechapu. Ja nejsem zadny zavodnik ani chrt, o retez se staram, pravidelne mycka, mazani, snazim se co nejmene krizit a stejne mi vydrzi kolem 1000km, vic ani hovno. Chlapi, to neni mozne. Jo a nejezdim silove, spis kmitove, velka kadence, malo blata…nechapu. A mam overeno, ze SRAMY vydrzi trochu vice nez SHIMANA, ale ten rozdil neni nijak velky. A pripada mi, ze SHIMANACKE retezy lepe radi. Ale mozna je to subjektivni…

      0 0
    • fluider  
      • Celú minulú sezónu som bez problémov odjazdil na HG73, cca 3000km. Zničil som ju až počas zimnej údržby vlastnou hlúposťou v odmasťovači.
      • Znovu jazdím HG73, takmer 900km, a bez problémov.

      Jazdím skôr frekvenčne lebo ťažké prevody nevládzem kvôli kolenám. Za mesiac zmoknem komplet aj 3-krát. Potom ho len preperiem a naolejujem nejakým lacným olejom „X-Dry“ alebo také čosi. Ak je sucho a prach, tak olejujem len ked už začína byť počuť.

      Nepopieram, že niečo od SRAMu alebo Campy môže mať dlhšiu výdrž, ale v porovnaní s reťazou, ktorú som na Favorite vozil hádam 8 rokov mi každá dnešná reťaz pripadá ako BLATO.

      0 0
    • marapara  

      Vozím řetězy Sram. Vozil jsem i shimana, ale několikrát se mi roztrhly a od té doby vozím sram se spojkou. Sram se mi nikdy neroztrhl a ani spojka se mi nikdy samovolně nerozpojila. Taky docela nechápu, jak někdo může najet na řetězu jen 800 nebo 1000 km. Já vozím PC 971, mám na něm natočených něco mezi 1500–2000 km a měrka je někde mezi prvním a druhým zoubkem. O řetěz se nijak zvlášť nestarám, nejdřív otřu suchou hadrou a mažu kapátkem chainstar nebo sprejem motorex dry lube. Chainstarem mi řetěz vydrží dýl namazaný a to vemu po cestě i třeba pár brodů nebo lehce zmoknu, tak není slyšet. Jezdím roviny i kopce, silnice i terén.

      0 0
      • fífa07  

        jak dlouho tu 971 zajíždíš ??? já teď po 700 km měnil řetěz a nový PC 971 vydává prapodivný zvuky, asi nezajetý…

        0 0
    • bastr  

      K C9 – na nejetém talíři XTR 32z C9 skáče. Takže přichází v úvahu až po náhradě originálního talíře za repliku.

      0 0
    • bastr  

      loni jsem měnil 4× 971 – mě vydržely kolem 800 (vážím 80kg, jezdím jenom v terénu, na silnici mám silničku), Rok před tím jsem jezdil 73 a tam jsem dal kolem 600. S tím že u 73 jsem měl větší problém s roznejtováním a ohnutím. To 971 nikdy neudělala. Letos jsem se sadou vymněnil i řetězy a dal jsem 2× 991 – vydržely úplně stejně jako 971. Teď zkouším C9.

      0 0
    • Misiak  

      nechapem co riesite s mierkami a cislami okolo 132mm. pokial sa mi retaz neroztrhne tak je v pohode. kazeta ma cez 15tisic (deore, 5ty rok) a po 3–4 kusoch hg73 (roztrhane) som dal 971 a na tu vyjazdenu kazetu sadla po par 10 km a drzi uz vyse 1500km. nema problema. kazetu, retaz a prevodniky proste serem :o)

      0 0
      • Misiak  

        este dodam ze retaz len utrem handrou a namazem olejom na sijace stroje pred kazdou 2–3 jazdou a snazim sa nekrizit. radenie v zabere je moja specialita, sram zatial drzi-shimano by tie moje prasaciny uz davno vzdalo :)

        0 0
    • chodec  

      Jen pro zajímavost – včera jsem dělal údržbu na novém kole kole manželky – Má na tom z výroby HG 73 – když jsem to kupoval, tak jsem pro zajímavost měřil měrkou jak je na tom – nezapadla ani na prvý zoubek. Včera k mému zděšení propadla měrka hladce o dva zoubky na několika místech – kolo má najeto cca 70 km v lehkém terénu, řetěz dobře mazán, manželka váží necelých 60 kg :-((

      Šupleru jsem neměl po ruce, ale ta měrka ukazuje dobře (mám ji proměřenou proti šupleře) – pro srovnání jsem změřil na svém kole SRAM 991 (v době, kdy jsem kupoval manželce kolo už byl ojetý na první zoubek) a ejhle – stále nepropadává ani na druhý zub – za tu dobu má oproti manželčinýmu najeto už dalších 500 km se 100kg na hřbetě a v těžších podmínkách.

      Tolik mé včerejší zjištění.

      0 0
      • ivaneck  

        a to mereni z vyroby jsi provadel taky na vice mistech?

        0 0
        • chodec  

          jo – pokaždé měřím na třech místech – sice se mi ještě nestalo, že by to bylo nerovnoměrný, ale dělám to pro sichr stále stejně.

          0 0
    • Vlado Jekyll  

      Ja doporučujem C9. Mne vydrží na MTB okolo 3000–4000 km. Samozrejme pri preradení trošku odľahčujem, nejazdím španielov a na strednej píle nejazdím krajné pastorky. Kedysi som reťaz mazal často, ale po vlastných skúsenostiach som dospel k názoru, že reťaz nemá byť ani moc mastná a ani suchá, ale má byť viac suchá ako mastná, pretože keď reťaz trošku šuští (nie píska), stále je tam dosť maziva na to aby mazalo, ale pomerne málo na to, aby chytalo prach a vybrusovalo reťaz. Používam TF2, nechám zaschnúť a potom utriem handrou. Keď reťaz nachytá prach, tak ju utriem. Podstatne častejšie utieram ako mažem. Reťaz nerozoberám a umývačku nepoužívam, lebo potom je reťaz moc suchá. Zhrnuté, menej je niekedy viac. Samozrejme zima, alebo extrémne daždivé počasie, vyžaduje niečo iné.

      0 0
      • MirosPikos  

        Tu je docela hezky popsáno, proč C9 vydrží tak dlouho.

        http://www.kupkolo.cz/…C9_2349.html

        Ve zkratce: Řetěz doporučujeme použít jako první řetěz na kazetu, je kratší než Shimano, avšak při prvním použití s kazetou shimano funguje perfektně, poté co si sedne přibližně na délku nového Shimano řetězu vydrží velice dlouho…

        0 0
    • Tehu  

      Z vlastni zkusenosti oba stejna vydrz… HG73 jsem mel na novem kole cca 800km brouzdani Vysocinou, kvuli male vydrzi jsem koupil Sram 971 a uplne ta sama vydrz ted tam mam 800km a merka 132,8 :-( co koupit aby to vydrzelo vice ???

      0 0
      • 666biker  

        moja pc-971 pri 2150km mala 132,85mm..tak som ju vymenil, tak predpokladam, ze vydrzi okolo 2tis. aj dalsia

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.