SRAM 1x12 T-type kompatibilita (mechanika vs. AXS)

327 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Psal jsem tady o tom, co „musím“ mít na bajku, v reakcích na moje osazení nového bajku, kdy mám vzadu T-type 12-kolo (chtěl jsem 10–52z) + řetěz T-type Hollowpin, ale lankové řazení XX1 a přehazovačku (mechanika) taky XX1 pro 52z byl vyjádřen podiv nad tím, že to spolu funguje.

    Mně to spolu s převodníkem SRAM direct mount 26z (6mm offset, XX1, ale ne T-type) dobře funguje (ověřeno při už asi 10 výletech), SRAM na svých stránkách má „compatibility chart“ (ale nejnovější rok 2021, kde o T-type není vůbec zmínka), jinde na stránkách SRAM je jediná zmínka o T-type s odkazem „shop T-type components“, když na ni kliknu nabízí to jen AXS komponenty.

    Jak píšu, mně to („mechanika“ na T-type) funguje, nic měnit nehodlám, jen mě to (teoreticky) zajímá, jak je to „oficiálně“ s kompatibilitou T-type komponent a mechanickým řazením resp. převodníkem vepředu.

    Nemá někdo k tomu nějaké relevantní informace? (= hledám na stránkách SRAM nesprávně?)

    0 0
    • kubad  

      Is SRAM's new T-Type Eagle Transmission compatible with SRAM Eagle drivetrains? In short, no, the new T-Type Eagle Transmission is not compatible with any existing Eagle drivetrain components. Mixing Eagle Transmission and Eagle drivetrain derailleurs, cassettes, chainrings and chains is not possible.

      Přímo ze stránek Sram

      0 0
    • Smazaný účet  

      Kuju.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Dnes jsem přišel na další výhodu (pro mne) kazety T-type 10–52, nejenom že má 52z (které jsem chtěl) ale i druhé a třetí největší kolečko jsou o 2 zuby větší než na obyčejné kazetě 10–52 (38+46z vs. 36+44z) a mně se to velmi líbí – při mých výletech na těch 38 resp 46 z vyjedu výrazně víc/dýl než na předchozím bajku 36 resp 44z. Hezky!

      0 0
      • Charlie_R  

        Když už tak …vs 36+42. To, že na lehčí převod vyjedeš víc, je opravdu překvapivé :D

        0 0
      • J1RKA  

        No ted si predstav, ze moje pritelka ocenila prave naopak ty mensi skoky a to ma 34 prevodnik

        0 0
        • Kaire  

          Jedinej blbej je ten 42–52. samo záleží kde člověk jezdí.

          1 0
    • Smazaný účet  

      Jak píšu výše s tím, jak mi řazení na Scalpelu funguje (i když podle SRAMu by to spolu fungovat nemělo) jsem spokojen, jen jedna drobná piha na kráse: Když zařadím 6-té kolečko a delší dobu na něm jedu, pak chci přeřadit na 5-té, tak se řetězu dolů nechce, musím řadit na čtvrté, skočí to tam a pak přeřadím zpět na páté. Když ale řadím často nahoru/dolů přes to páté, tak to chodí dobře. Čím to může být způsobeno? (Jen mě to zajímá, hrabat do toho už nebudu, zas až tak moc mi to nevadí).

      1 3
      • theedge  

        ale jinak to funguje perfektně …

        16 0
      • lubosalbi  

        Protože to je kočkopes, píšeš, že to funguje, ale přitom to nefunguje…

        0 0
        • MartyM  

          vždyť to někde psal, že předchozí gx mu chodilo znatelně lépe. Teď do toho sypl majlant, tak se utěšuje, že to chodí perfektně… až na pár mušek tedy :-)

          5 0
    • Smazaný účet  

      Ne, psal jsem že (mechanické) řazení NX Eagle (na předchozím bajku) chodilo lépe a mělo lepší ergonomii (hlavně páčka pro rychlejší převody) než má moje stávající (mechanické) řazení XX1. A na tom si trvám.

      Jak jsem psal, ta „muška“ mi zase až tak nevadí, jen mě to (technicky) zajímá, čím to může být, že když řadím rychle za sebou, tak ok, když delší dobu jedu (=nepřeřadím) na to šesté kolečko, tak to potom nechce shodit na páté.

      0 0
      • J1RKA  

        jezisi uz dej proboha pokoj, sam pises (i když podle SRAMu by to spolu fungovat nemělo) tak to proste funguje tak jak SRAM pise

        1 0
      • kubad  

        podstatné že si spokojený s tím jak to máš, a jak to funguje, tím bych to tu uzavřel,

        3 0
      • MartyM  

        tak dokonce NX chodilo lépe. No tak to jsou evidentně dobře vynaložené peníze na ten nový setup XX1 s „muškou“…

        1 0
    • Smazaný účet  

      Ne, já si nestěžuju, že to „blbě“ funguje. Kdosi tady psal, že SRAM záměrně nyní designuje lepší řady nedobře, aby lidi donutil k AXS a ten můj postesk byla reakce na to.

      0 1
      • mrofmoha  

        nedokazu si predstavit, ze by jakakoliv firma zamerne vyrabela neco spatne, aby donutila zakazniky prejit na jiny jejich produkt..

        0 0
        • TK75  

          Od toho je uz jen krůček k čepici z alobalu…proti paprskum z vesmíru

          6 0
        • JakeF  

          Psal jsem to já… Napůl jako vtip, ale reálně, když člověk dá vedle sebe mechanickou 11sp a 12sp, tak ta 11sp chodí o třídu líp.

          Důvodů samozřejmě může být víc, ale přijde mi celkem očividný, že Sram svoje úsilí zaměřuje víc na AXS, než vytvoření další super fungující mechanický sady jako byla 11sp.

          0 0
          • J1RKA  

            a asi bych to i potvrdil, kuci v bande co maji 12sp lankovej sram rikaji, zejeto docela dost nachylny na rozstelovani, moje Xo 11sp za 5 let vpodstate radila porad stejne i s ohlou patkou, kdy jsem ji nakonec musel vymenit a rozdil byl poznat ale tak malinko, zeto mozna ani nebylo treba menit

            ted mam XO asx a muzu rict, ze nekdy to ma delsi odezvu, hlavne pri razeni dolu, zase pokud jedu nekde dlouho po asfaltu po rovince < ted naposledy na Kuks > kdy se da jet skoro cela na jeden prevod, to nechtelo preradit ani nahoru, musel jsem opakovane zmacknout packu.

            zase pritelka chytla klacek do zazky, kterej prerazil 2 draty, ohlo se vnitrni raminko a hazka radi uplne stejne jako predtim, tak meto docela prekvapilo coto vydrzi

            0 0
          • mrofmoha  

            jj, ja si myslel, ze to nebylo mysleno vazne :)

            cim vic pastorku, tim to musi byt presnejsi, tedy nachylnejsi.. s tim se asi neda nic delat…ale tak to je jasny..

            a souhlasim, ze Sram uz pojede jen AXS.. asi bude jeste drzet mechanickou eagle sadu, aby mel ekvivalentni sadu k XTR, ale nejake inovace bych necekal

            0 0
    • Smazaný účet  

      Kopíruju z vedlejšího vlákna, patří to sem:


      https://support.sram.com/…n-components-

      Eagle Transmission T-Type chainrings are compatible with Eagle chains, so they can be used on Eagle Drivetrains when mounted to an Eagle Transmission crankset. However, Non-T-Type Eagle Drivetrain chainrings are incompatible with Eagle Transmission T-Type chains.

      Takže na nový T řetěz nový převodník a kladky, nový řetěz má jinou velikost rolniček o 0,3mm a prostě nedosedne jak má, časem asi bude mnohem dřív střílet


      Jak píšu, mně ta kombinace (non T-type přehazovačka XX1 pro 52z, non T-type X sync převodník 26z + T-type řetěz XX a T-type 12-kolo XS 10–52) funguje, nicméně se mi to rozleželo v hlavě, při prvním nakupu na kupkolo koupím i jeden NX Eagle (non T-type) řetěz a vyzkouším to, jestli to (taky) bude spolu fungovat. Holt mě to max bude stát ca pětset, ten pokus mi ale za to (vědět ano/ne) stojí.

      0 0
      • kubad  

        pokud ti riziko že zničíš kazetu za to stojí tak proč ne .D

        0 0
      • J1RKA  

        Ty ses fakt pacient jak porad opakujes tu sestavu

        2 0
    • Smazaný účet  

      Vyzkouším to (pár desítek až stovek metrů) okolo chalupy (mám tu i prudký svah 12%), tak budu hned vědět ano/ne – to by tu kazetu snad zničit nemuselo. Budu holt prokopávat Cimrmanovu slepou uličku se všemi riziky z toho plynoucími.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Tak to pokusování s NX Eagle řetězem bude brzo – jsem právě něco potřeboval objednat na TS Bohemia (k počítačům) a kupodivu nabízejí i cyklo-komponenty = ten řetěz už je někde na cestě ke mně. Pak sem napíšu výsledek..

      0 0
      • logoman  

        Já prostě nechapu tu potřebu to furt bastlit a nekoupíš klasickou XX kazetu a řetěz …

        2 0
      • Smazaný účet  

        Takže pokus vykonán: Eagle NX řetěz na tom mojem setupu (převodník a přehazovačka non-Ttype, 12-kolo Ttype) bez problému funguje (všech 12 převodů, z kopce i pod plným zatížením proti kopci, řadí to klidně bez nepatřičných pazvuků i pod tím plným zatížením). Až ojedu/spotřebuju ty dva řetězy T-type Hollowpin, které mám, budu mít nad čím uvažovat, zdali (extra ) drahý T-type (zřejmě s delší životností) nebo (extra) levný NX Eagle a měnit tak jako doposud co 15 výletů.

        0 0
        • Singlespeed  

          A co ta muška z 6. na 5. kolečko, zmizela?

          0 0
          • Smazaný účet  

            Nedokážu odpovědět – najezdil jsem jen pár stovek metrů okolo chalupy s častým řazením (i dolů ze 6 na 5) a chodilo to hezky, ale jak píšu s tím T-type řetězem to udělá jen někdy, jen když dlouho (kilometry) šlapu to šesté a pak chci dolů na páté.

            0 0
        • Smazaný účet  

          (Částečně) Offtopic dodatek: Ale ten T-type Hollowpin FlatTop je na bajku hezčí, je křasně stříbrný (s dírkama) s černou PowerLock spojkou, zatímco ten Eagle NX je takový (vzhledově) nijaký.

          0 0
          • theedge  

            Jojo u retezu je dulezity aby byl hezkej :-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Důkladně jsm se rozmyslel – bajk za čtvrt míče (= můj Scalpel) musí podle té cenovky i vypadat, budu na něm trvale používat řetězy T-type XX SL Hollowpin, takže ten SRAM NX Eagle nabídnu.

              1 0
              • theedge  

                Jojo tobe to rozmysleni moc jde :-) velkej sikula. Hlavne nezapomenout zminit Scalpela a virtualnich 250k :-D

                0 0
              • JakeF  

                Za čtvrt míče? To tě někdo pořádně natáhnul, když to srovnám se svým Scalpelem…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Vedl jsem si podrobnou evidenci, ten můj Scalpel mě vyšel (přesně na) 210 i se všema slepýma (ale drahýma) uličkama = brzdy XTR a jejich náhrada za XT, 6 pokusů o neutíkající tubeless než jsem našel těsné pláště, pšonské fake Flite atd. Btw, hotový (poskládaný) Scalpel v podobné specifikaci mi reklama koloshopu ukazuje za nějakých 260.

                  (Btw, nechlubím se kolik mě to stálo, už jsem to tady psal – žijeme jen jednou, peníze tu budou, my ne, nelituju ani jedné utracené koňury.)

                  0 0
                  • JakeF  

                    Tobě musí bejt radost něco prodávat… Nechceš k tomu ještě fulla? Prodám svýho, podle týhle logiky původní cena tak 300, nechám za 200. Možná za 180, že jsi kámoš :D

                    3 0
    • Smazaný účet  

      Protože XX kazeta 52z má pro mě ne úplně vhodné odstupňování velkých koleček, ta XS (10+11+12-té kolečko) mi pasuje k mé fyzičce a stylu jízdy tak jak ještě žádná kazeta nepasovala (v kombinaci s 26z převodníkem). Navíc je (o něco málo) lehčí.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Trochu (dost) jsem gůglil a vypadá to, že T-type řetěz obecně nedělá problémy na non Ttype převodnících (což já tak mám). Hurá.

      0 0
      • Singlespeed  

        No jo, ale pořád ti to nechodí ani jako to NX, což naznačuje, že něco zásadního v pořádku není. Korunu tomu dává ta muška. Prostě za hodně peněz hodně málo muziky.

        2 0
    • Smazaný účet  

      Ale hrabat do toho už nebudu, uvidím, třeba si to „sedne“ a taky uvidím jestli opotřebení bude mít nějaký vliv na zhoršení funkčnosti. A znova opakuju: kromě té „mušky“ to chodí krásně, jen ERGONOMIE řadiče XX1 (2021) je horší než byla ergonomie řadiče NX 2019.

      0 0
      • kubad  

        tak tam dej NX řazení kde je problém? když ti nesedí XX

        nebo se podívej co jde na XX nastavit a dolaď si to

        0 0
        • Smazaný účet  

          Taky mě to už napadlo, ale nechci už do toho „gabat“ s tím řazením XX1 se dá žít, jen když to moc drncá z kopce tak mám někdy problém najít a zmáčknout páčku pro řazení na menší kolečka.

          0 0
          • Singlespeed  

            Pokud jsi nasypal bambilión do nového kola, tak by to prostě mělo padnout do ruky na 100% a ne být horší než starý stroj. Takže bych s výměnou páček za NX neváhal, pokud jsou na tom pocitově o tolik lépe.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Kruciš, až dnes poznámka kolegy (taky bajker) nad mým Scalpelem a jeho brzdama mě vede k úvaze, že to „nejisté“ hledání páčky řazení na menší kolečka může mít jinou příčinu = tvar a poloha třmenu upevnění brzdové páky (mám tam nové XT BRM8100) na řídítka – je to víc odsazené od gripů, víc to tam překáží – na FSi jsem měl starší brzdy BRM9000 a ty měly tu objímku těsně u gripů.

              Až bude zase počasí na výlety (zítra a pozítří tady u nás na východě má pršet) tak si to ověřím že to tm „překáží“.

              0 0
              • Singlespeed  

                Začíná to vypadat, že se nové kolo opravdu moc nepovedlo. Brzové páky zavazí, páčky nepasují do ruky, řazení má mušku… To by mě zajímalo, co se objeví dál :-) .

                0 0
                • snas89  

                  Myslim, ze hlavni ucel cele komunikace je uz splnen: vsichni tu vime, ze ma nove drahe kolo.

                  4 0
                • Smazaný účet  

                  Tak jsem to byl ošahat (staticky na bajku v garáži) a ten třmen brzdové páky na řídítkách je sice odsazený od gripu, ale řadiči nepřekáží, ta páčka na řazení dolů byla na tom NX víc odsazená od řídítek, na tom XX1 je ve víc „schovaná“ pod řídítky = je to opravdu o ergonomii (nebo o tom, že jsem si na něco zvykl a nyní je to prostě jen „jiné“).

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Dneska byl výlet až odpoledne (ráno a dopoledne jsem neveřil že už nebude pršet, nezapršelo), přitom jsem tu páčku řazení XX1 ošahal v akci a napadlo mě (možné) řešení – po návratau domů jsem to řazení posunul čím jak nejdál to šlo od gripů (objímka řazení až těsně vedle objímky brzd na řídítkách), vypadá to, že by ta páčka řazení dolů mohla být líp nahmatatelná. Uvidím při příštím výletu – zítra asi ne, má zase pršet.

                    0 0
                    • krabica  

                      A zkoušel jsi natočit velkou páčku?

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Ne, to jde?

                        0 0
                        • kubad  

                          už sem ti to psal aby ses podíval co vše na XX jde nastavit :D

                          ano jde, je tam stupnice

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Tak jsem se byl na to teda podívat – stupnice tam je, ale jen na páčce řazení „nahoru“ (= na větší pastorky), tu nahmatávám dobře, její polohu nastavovat nemusím (mám to na té stupnici na „nule“). Občas (když to drncá z kopce) mám problém nahmatat tu druhou páčku (= řazení dolů, na menší pastorky) a ta žádnou stupnici/štelování nemá (nebo sem to na ní nenašel). Ale jak píšu,.pohnul jsem s celým řadičem, nyní bych to mohl nahmatat snáze. Uvidím při příštím výletu.

                            0 0
                            • kubad  

                              pootočíš celé řazení aby ses dostal na tu malou, a doladíš polohu velké?

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Nebudu na to šahat, dokud si tu novou (posunutou) polohu celého řazení nevyzkouším při výletě. Kuju za rady.

                                0 0
                                • kubad  

                                  však o tom to je zkoušet, posouvat

                                  dej foto jak to vlastně máš,

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Nechce se mi už do garáže, na webu jsem našel fotku přesně tak jak to (po tom dnešním posunutí dál od gripu) mám nyní = příští výlet to vyzkouším v akci.

                                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Tak update (sypu si popel na hlavu, že mě to řešení problému nenapadlo dřív): To řazení XX1 má ergonomii v pořádku/správnou, já jen ty páčky opravdu neměl v (pro mne nejvhodnější) poloze. Po tom posunutí dál od gripu a po dvou výletech s tím „vylepšením“ už musím napsat, že je to řazení (ergonomicky) naprosto OK.

                      2 0
                      • kubad  

                        ještě že to BF máš :D

                        1 0
                        • Smazaný účet  

                          Považuju za slušné přiznat chybu, co je na tom špatného?

                          0 1
                          • kubad  

                            Sice to tak nebylo vůbec myšleno, ale dobře no :D

                            0 0
                          • theedge  

                            On to myslel tak, ze tu jsi kazdynu u zadele a povidas si sam se sebou.

                            Jeste se v tom premysleni na tech tvych vyletech musis zlepsit :-)

                            3 1
    • Smazaný účet  

      Tak „side-effect“ dnešního mého gůglení – T-type compatible chainrings SRAM mají taky (stejně jako starší typy) označení „direct mount“ ale tvar toho připojení na kliky je jiný (8 šroubů) zatímco já mám na svých klikách XX1 „direct mount“ se třemi šrouby. Nehledě na to, že ty kompatibilní se dělají jen 30 a více zubů a já TRVÁM NA zubech 26 (naštěstí mám doma dostatečnou zásobu 26z převodníků – je to spotřebák – na několik let dopředu).

      1 0
    • Smazaný účet  

      Mně to tak NAPROSTO vyhovuje.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Včera i dneska jsem věnoval gůglení (English weby) a… nic/nikde jsem nenašel, že by už někdo zkoušel tu mou kombinaci (mechanické řazení XX1 a převodník non T-type, XS T-type 12-kolo a T-type řetěz), buď špatně hledám nebo jsem se stal Cimrmanovým průkopníkem (slepých?) uliček. Všechny testy a review, co jsme kde našel jsou o kompletním AXS, jak je to krásné, ladné, super. (Pro mě) NE!

      0 3
    • Smazaný účet  

      Tak. Před chvílí jsem při řízení auta uvažoval a … asi mám důvod SRAM (ale proč mi stále uniká): Jak jsem tady psal ta moje kombinace T-type a non T-type komponentů SRAM mi na Scalpelovi funguje, jen NĚKDY (ne vždy) když jedu dýl na šesté kolečko a pak chci řadit na menší (páté) to nechce přeskočit (když řadím často přes to šesté, tak se to nestává).


      he red ring is the set-up cog, used for adjusting the B-gap. It’s also the only cog with an odd number of teeth (21) and no narrow/wide profile.


      10,12,14,16,1­8,21,24,28,32,38,44,52


      Ano to 21 je to, co já nazývám „šesté“ kolečko. Nyní ještě musím domyslet ten důvod, proč to blbne zrovna na tom jediném kolečku BEZ narrow profilu, když tam mám správný T-type řetěz.

      0 1
    • Smazaný účet  

      Je tu někdo s kompletním AXS SRAM (XX, XS)? Jak to řadí z toho 21z kolečka na menší? (= nedělá tu „neochotu“ i AXS?)

      0 0
      • kubad  

        řadí to naprosto normálně na všech kolečkách, dek tam AXS T a budeš spokojený

        0 0
    • Smazaný účet  

      Nedám. NIKDY!

      0 0
    • J1RKA  

      napsal NIKDY :DDD

      0 0
    • Smazaný účet  

      Ne, nevzdám to (ten svůj boj proti oficiálnímu tvrzení SRAMu): Kdyby mi to blblo furt, tak bych byl i ochoten připustit, že možná mají i pravdu, ale mám na tom svém (nekompatibilním) setupu odjeto už 12 výletů (ca 35 motohodin, odhadem 500+ km) a udělalo mi to (nedobré přeřazení z šestého kolečka 21z) doposud třikrát nebo čtyřikrát. To není úplná nekompatibilita. Jak jsem tu už psal bude problém v tom šestém (21z) kolečku, které jako jediné z těch 12-ti nemá narrow/wide design. Nebo to bude úplná blbost, jako třeba v sobotu při výletu mi to najednou začalo „skákat“ na 11 a 10-tém kolečku až jsem našel v přehazovačce namotaný tenký, skoro neviditelný klacíček. Po jeho odstranění to přestalo, hned.

      Mám ještě pár nápadů.

      0 0
      • kubad  

        nauč se řadit příspěvky – je tam tlačítko reagovat, už je to fakt smutné

        0 0
      • kandik psi zub  

        Mám ještě pár nápadů.

        https://youtu.be/jdSLJl-7EQE?t=52

        0 0
      • Smazaný účet  

        Mám ještě pár nápadů.


        První z těch nápadů jsem právě začal realizovat: Ještě že si „syslím“ náhradní díly pro případ havárie/opotřebení aj. = mám doma náhradní přehazovačku (samozřejmě mechanika) XX1 pro 52z, koupil jsem zkusmo kladky pro T-type řetěz (jsou asi 2 zuby větší, mají jiný profil zubů) = už jsou v té přehazovačce namontované, tím že jsou větší (hlavně ta spodní) bude řetěz chodit dost natěsno, ale měl by se vějít. Teď uvažuju kdy se odhodlám ke kroku 2 = dát tenhle upravený šaltr na bajka a vyzkoušet co to bude dělat /jestli to bude mít nějaký vliv na něco.

        0 3
        • Smazaný účet  

          Krok 2 učiněn – AXS Ttype kladky (16+14z) jsou v přehazovačce XX1 na bajku, projížďka okolo chalupy neukázala, že by to nějak blblo, uvidím při příštím výletu, jak to bude řadit (hlavně dolů z šestého = 21z kolečka)

          0 1
    • Smazaný účet  

      Ne.

      0 0
      • kubad  

        nauč se řadit příspěvky – je tam tlačítko reagovat, už je to fakt smutné

        0 0
    • JakeF  

      Podle me to PERFEKTNE funguje a NIKDY bych to nemenil!

      0 0
    • Smazaný účet  

      Už jsem to tu psal, když jsem si vybíral komponenty (chtěl jsem SRAM, protože Shimano 26z převodník nedělá), kterými Scalpela osadím, tak jsem o (SRAMem oficiálně deklarované) nekompatibilitě T-type a Eagle nevěděl (nenapadlo mě to, že by to tak mohlo být, ano mělo mě to napadnout, moje chyba). Až tady jsem se to dozvěděl, díky za to. Zároveň jsem chtěl lehké komponenty a 52z – proto 12-kolo XS 1299 10–52 T-type. A zopakuju, „blbě“ mi to na 500+ km přeřadilo asi 4×, s tím se dá žít i kdyby to tak už mělo být napořád.

      0 0
      • kubad  

        je vůbec zázrak že s to zprovoznil

        klukům z MTBS se to nepovedlo

        https://mtbs.cz/…esty-recenze

        0 0
      • Charlie_R  

        No a proč sis nekoupil XG-1299, která se dělá i 10–52, to ti stálo za těch 35g dát takový balík? Plus nesmysl za řetěz?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Circa 30 let (na všech svých bajcích, ať už jsem tam měl Shimano nebo SRAM) jsem jezdil ty nejlevnější řetězy, chtěl jsem vyzkoušet opačný extrém + když jem stavěl Scalpela, chtěl jsem „top“ bez ohledu na to kolik to stojí. Nelituju toho.

          0 0
    • JakeF  

      To je presne to NEJLEPSI reseni!

      0 0
    • Smazaný účet  

      Cifiks! Neska při výletu sem drandil po lesních cestách v masivu Radhoště zabordelených od těžby kůrovce (spousta větví a odřezků) a namotal jsem klacek do šaltru (hned jsem zastavil a vyndal ho), ale už to zase neřadí tak hezky jak před namotáním. Kura fiks! Ještě že mám náhradní patku pro šaltr.

      0 0
      • lubosalbi  

        Je vidět, že o tom víš starou belu

        0 1
      • Smazaný účet  

        Dnešní výlet to celou dobu opravdu řadilo zvlášt dolů blbě, tak jsem dneska po výletě tu patku vyměnil, při projížďce okolo chalupy to už zase řadí hezky, uvidím zítra při výletu.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Dneska při výletu to celou dobu řadilo hezky všech 12 koleček nahoru i dolů, jednou se tomu nechtělo ze šestého, jinak OK = přehazovačku ten klacek v ní neohnul, jen patku. Dneska jsem do přehazovačky namontovat ty kladky pro AXS T-type, „bordel“ to při projížče okolo chalupy nedělalo, uvidím, jak „real-life“ při dalším výletu.

          0 0
    • snas89  

      Takovy zajimavy a prinosny vlakno to mohlo byt.

      Jen ho zalozilo a moderuje jelito.

      Skoda.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Včera jsem zase gůglil (ale nic pro mě důležitého nenašel) nicméně při tom shlížení videa na TyTrubce jsem tam viděl recenzi novým T-type klik a převodníků a „od prvního pohledu“ jsem se zamiloval do nového tvaru („technoidní“ tvar = hranaté s dírou) Alu klik SRAM XO, jsou moc hezké. Ale pořizovat si je nebudu, jednak jsou těžší než to co mám (karbon XX1) a jednak nový typ Direct Mount (8 šroubů) a převodníky jen 30+ zubů. Škoda no, moc se mi líbí.

      0 2
    • Smazaný účet  

      Dík za info, to jsem nevěděl, já ale mám doma 5 nebo 6 převodníků 26z pro ty svoje kliky, takž v dohledné době měnit nebudu, ale jsou křasne, nežene.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Tak mám zase námět na uvažování: Dneska při výletě přehazovačka XX1 několikrát zablbla (nechtělo se jí dolů) mezi 6, 5 a 4 kolečkem, může to být buď že při tom namotání klacku předminulý výlet ji to přeci jenom trochu zkroutilo nebo to může být vliv těch AXS T-type kladek, co jsem do ní namontoval nebo (prohlížel jsem bajka) – z lanka v upevňovacím šroubu v přehazovačce trčí jeden prasklý drátek lanka, že by to bylo ono?

      0 2
      • mrofmoha  

        zkus koupit axs hazku a kdyz to zacne radit jak ma, bylo to tim jednim prasklym dratkem v lanku… pak bych dal novy lanko a vratil zpet starou hazku

        0 0
      • J1RKA  

        pritelka namotala klacek do hazky, ten prerazil 2 draty a vyhnul vnitrni raminko kladky, patka zustala rovna, a radi to jak ma, to jenom k tomu jak jsi psal, zes namotal klacik

        asi 20 lidi ti tu napsalo, ze pouzivas nekompatabilni sestavu, tak proc resis, zeto nefunguje, proste to funguje tak, jak sram predpokladal a je uplne jedno jestli jeto FSI HI hollou… XXX HTP HDP UHD a plno dalsik kravin co porad dokola opakujes

        2 0
      • Smazaný účet  

        Tím měřením (měrka řetězu originál SRAM = T-type Hollowpin po 15-ti výletech zralý na vyhození) přibyl jeden další potenciální důvod, proč mi to včera při výletu zablblo. Uvidím zítra (nebo pátek, podle počasí) při dalším výletu, už s novým řetězem.

        0 2
        • J1RKA  

          chytas se stebla :D

          0 0
          • pepek  

            Nekonečný příběh, taková BF-ordinace na kraji města.

            2 0
            • hrota  

              Kamaráde tohle je růžová zahrada, pomotaná s ulicí a výměnou manželek :D

              0 0
        • jeniiiik  

          No to je blbost patnáct výletů a vytahany řetěz. Leda že by ty výlety byly po stovkách km.

          1 1
        • Smazaný účet  

          Možná to bylo tím řetězem – právě jsem dojezdil okolo chalupy (nový řetěz, nový převodník) a neblbne to. Uvidím při výletu.

          0 0
          • J1RKA  

            Prevodnik? Novej, po kolika km?

            2 0
            • Smazaný účet  

              Ten „bláto“ řetěz XX T-type hollowpin zničil alu převodník 26z po 15ti výletech max 800km – vymačkal zuby, tak že s novým řetezem vydával strašné zvuky). Co jsem jezdil NX Eagle řetězy na FSi, tak jsem je měnil taky po 15-výletech, ale převodník vydržel ty řetězy dva = 30 výletů (1500km). Což je v souladu s mým gůglením, alu převodník na MTB (prach, bláto, písek) s méně něž 30-ti zubama = běžná životnost právě těch 1500 km, více než 30 zubů = životnost výrazně delší.

              0 0
              • pepek  

                Možná mazání nového řetězu pomocí BA98 není zase až tak nejlepší nápad :-)

                0 0
      • Smazaný účet  

        Dneska při výletě zase 6,5,4 kolečko pozlobilo (nechtělo to dolů o jedno kolečko) = už jsem se rozhodnul, jakmile mi přijde ten Garbaruk (prý středa nebo čtvrtek), tak tu změnu na non T-type udělám, nebudu to odkládat.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Nepřesvědčítě mě, NAVŽDY ZŮSTANU U MECHANIKY.

      0 0
      • kubad  

        jako strojař bys měl vědět, že obojí je mechanika – liš se jen způsobem ovládání – zase máš první cenu :D

        0 0
      • J1RKA  

        vtom pripade kup kazetu a kazetu co tam ma bejt < a at ti něpraskně zilka >

        0 0
    • Smazaný účet  

      Bezdrát (s baterií tam i tam) není mechanika. Tečka.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Elektrický bezdrát. Fuj!

      0 0
    • JakeF  

      Ach jo.

      0 0
    • magadafagada  

      nedá mi to…fakt vozíš na kole převodník 26 zubů? s tím se taky dá někam dojet? nebo bydlíš v horách s 15% a víc stoupáky okolo?

      0 0
      • Singlespeed  

        Má 57 let, fyzička a technika konverguje k nule, takže je s polofunkčním ploužidlem za čtvrt mega ABSOLUTNĚ spokojen :-) .

        2 0
        • kejda  

          No ty vole :)))

          0 0
        • Smazaný účet  

          Dovolím si oponovat, nějaká fyzička pořád ještě je (třeba dneska = 800 výškových proti kopci nonstop bez zastávky ca hodina a kousek), technika jízdy (snad) taky – ale já se prostě z kopce (už) bojím.

          0 0
          • magadafagada  

            no jo, ale 26 zubů na převodníku? to je snad i pro děti málo…buď strašně točíš nohama nebo taháš řetěz přes nejmenší pastorky a to si pak nestěžuj, že ti odejde za 15 výletů…

            0 0
            • Smazaný účet  

              Nejmenší pastorky (10+12z) použiívám velmi zřídka (mnohem častěji řadím ty největší), asi proto že jezdím většinu času proti kopci a ve sjezdech mám strach jet rychle.

              0 0
            • kubad  

              proč to řešíš? ano 26z je nestandardně málo, ale pokud vyhovuje a nechybí mu převody do rychla po rovině , tak na tom není nic špatného, výrobce to běžně nabízí tak to nebude nic zvláštního

              0 0
    • Smazaný účet  

      Abych to svoje pisatelství do tohodle vlákna nějak zakončil: Viz vlákno o řetězech, vzdávám to (T-type je tragický omyl) a vracím se zpět ke klasickému NON T-type 1×12 Eagle XX/XO mechanika – ale ne proto, že bych chtěl vzdát svůj boj s oficiálním tvrzením SRAMU o nekompatibilitě T-type a mechaniky, ale protože nehodlám platit za každý ujetý kilometr 5 a více korun jen na „bláto“ řetězu.

      0 1
      • TK75  

        Tak už to na světě chodí synku…každý musíme zaplatit

        0 0
      • Smazaný účet  

        Neska sem to promyslel (čti: ČPošta nedoručila co doručit měla) a … nechám ten (chvílema/občas/zříd­ka problematicky fungující) setup (12-kolo +řetěz T-type, mechanické řazení a šaltr XX1 non T-type) tak jak je, dokud neojedu i ten druhý extra drahý řetěz T-type Hollowpin (odhad zase 10–15 výletů) a až pak to předělám na komplet non T-type jak píšu výše.

        0 2
        • kejda  

          A co z toho plyne pro nás?

          0 0
          • MichalOld  

            No asi dalších 250 nesmyslných a blbě zařazených příspěvků do diskuze :)

            4 0
        • Smazaný účet  

          Díly na předělávku už mám, teď už jenom dojezdit do smrti to extra drahé bláto řetěz XX1 Hollowpin a předělám to. Doufám, že to pak už bude fungovat na 100% (s tím T-type mi to funguje jen na 98%).

          0 0
      • logoman  

        Super, konečně tam dáš co patří. Nakonec happy end.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Viz vlákno o řetězu Hollowpin – upravuju svůj odhad, tenhle (druhý) řetěz NEpřežije 10 až 15 výletů, bude to IMHO stěží 10.

      0 0
      • kubad  

        500km hrozné blato

        0 0
        • ppoli  

          On je to drtič, jezdí někde v Polabí v písku a maže lepidlem :D

          0 0
      • suslos  

        Jak máš vůči té nové kazetě, která je jinak odsazená, naladěné kliky? Vychází Ti chainline?

        Pokud to extrémně křížíš, může tam být problém a nepopravíš jen řetěz, ale i převodník a kazetu.

        0 0
        • kubad  

          co psal objednal kliky na Cannondale s AI – tedy haluz a se trefil a měl by mít na klikách 55mmm linku, otázka jestli má převodníky se správným offsetem :D

          ale neřeší, je spokojený

          0 0
          • Smazaný účet  

            Ano, kliky (i střed) mám AI (55mm), offset převodníku 6mm, řetěz se nijak viditelně/moc nekříží (ani na nejmenším ani na největším pastorku) ale řetězovou linku vzadu jsem nikdy neměřil/nezkoumal = nezajíma mě, důležité pro mě je, že to funguje.

            0 0
            • kubad  

              pokud máš offset převodníku 6mm máš špatně řetězovou linku, je o 3mm posunutá k lehčím převodům, takže na těžších se to bude dost křížit – ale ty tam moc neřadíš tak by to nemuselo vadit

              Ale záleží jak to máš namontované jak jsou ty vymezovací podložky,

              Jakmile vrátíš standardní kazetu Sram ne T Type bude vše v pořádku :D

              0 0
              • MartyM  

                Uz jsem to chtel napsat opakovane a v nekolika vlaknech: OBDIVUJI TVOJI TRPELIVOST! :-)

                0 0
              • J1RKA  

                takze mu muzeme podekovat, ze overil nekompatibilitu a muzem to tu zavrit :D

                0 0
              • Smazaný účet  

                Kuju za objasnění. Ano, půjde tam kazeta non T-type SRAM se standarním offsetem (ale nakonec asi zkusím i Garbaruk 10–52, na stávající T-type mi VELMI vyhovují největší tři pastorky 38+44+52 = jejich odstupňování, což Garbaruk nabízí podobně = 37+44+52, zatímco non T-type SRAM kazeta to má 36+42+52).

                Už jsem to tu psal, do středu/na kliky jsem nemusel použít žádné podložky, parádně to k sobě vše na desetinu mm pasovalo.

                0 0
                • suslos  

                  na DUB kliky se dávají takové plastové spacery mezi střed a kliku, ty bys měl mít správně – ale to bys poznal, že máš kliky mimo střed kola (více doleva, nebo doprava). + teda pak ten převodník by neměl mít 6mm, ale správně 3mm jak píše kubad.

                  0 0
                  • magadafagada  

                    jen tak mimochodem, nemá mít náhodou cannnon a AI stavbou převodník s ofsetem 0mm?

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Popravdě řečeno – offset převodníku je další věc/rozměr, který (z donucení viz dále) NEŘEŠÍM, moje Alu převodníky SRAM XX1 DirectMount x-sync 26z (číslo SRAM 11.6218.018.006) jsem prozatím nenašel s jiným offsetem než 6mm, takže používám ty a nějaká řetězová linka je mi ÚPLNĚ ŠUMÁK.

                      0 0
                      • kejda  

                        Pak je odpověď na zničený řetěz po 500 km vcelku jasná…

                        2 0
                        • Singlespeed  

                          Pokud má člověk kolo za skoro čtvrt mega, které mu ABSOLUTNĚ vyhovuje, tak nějaký ten vytahaný řetěz nebo ojetý převodník neřeší, to by bylo přinejmenším trapné :-) .

                          5 0
                          • kejda  

                            U kola za čtvrt mega se už neřeší ani špatná.řetězová linka. Protože takový kolo je PROSTĚ ÚPLNĚ A ABSOLUTNĚ VYHOVUJÍCÍ…

                            2 0
                        • gersa  

                          Hlavové složení a jeho smrt jsme taky objasnili, další závady budou následovat v samostatných vláknech. Nefunkční vidlice jako je už jen taková třešnička

                          ALE MNĚ TO NAPROSTO VYHOVUJE A NEBUDU NIC MĚNIT. TEČKA

                          0 0
                      • suslos  

                        bohužel, proto Tiodchází ten řetěz, s tím i kazeta a i ty převodníky.

                        1 0
                        • Smazaný účet  

                          NX Eagle (s ještě větším křížením na FSI, kde jsem měl v Cannondale středu 83mm kliky pro střed 72 mm a offset taky 6mm) vydržel spolehlivě 15 výletů = 800 km a nezničil převodník 26z (měnil jsem vždy až s druhým řetezem = 30 výletů). XX Hollowpin s menším křížením vydržel taky 15 výletů ale vzal s sebou i převodník a mám podezření (zvuky) že načal i ty tři největší Alu pastorky na 12-kole.

                          0 0
                          • kubad  

                            Proč by měl předchozí FSI víc křížit řetěz?

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Píšu to o jeden příspěvek výše.

                              0 0
                              • kubad  

                                A z čeho usuzuješ že se ti na FSI řetěz víc křížil?

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Řetězová linka (na převodníku) byla určitě „úplně špatně“ viz ta kombinace AI středu a non-AI klik. Ale neměřil jsem to, nezajímalo a nezajímá mě to.

                                  0 0
                          • kejda  

                            Mám menší alergii na pyly a traviny, ale tady začínám mít dost velkou na označení „výlet“, místo „najetých km“. Každá projížďka na kole je přece jiná… Jednou je více do kopce, jednou třeba více rovina. Nechceš se malinko začít ve vyjadřování chovat trochu adekvátně svému věku, prosím?

                            0 1
                            • Smazaný účet  

                              Nechci. Já vím, co výlet znamená, o jeho průměrných parametrech jsem tu psal už několikrát (3 hod, nastoupaných 600 až 1000m, ca 50km), mně se to slovo líbí a vyjadřuje pozitivní pocity (narozdíl od vás pesimistů tady, vše a všichni jsou špatně, všechno je šmejd atd.)

                              0 0
                            • Charlie_R  

                              Nekrm trolla.

                              1 0
                          • KRoser  

                            Řetězy T-type (všechny sram flat-top řetězy (sram road AXS a T-type) mají jiný průměr válečků než všechny ostatní 12tky řetězy, takže NEJSOU kompatibilní se vším ostatním.

                            flat-top řetězy od sramu jdou jen na t-type nebo AXS Road na nic jíného. kazeta a převodníky jsou přizpůsobeny jinému průměru válečků na řetězu.

                            Když dáš na převodník který je dělaný pro 7.7mm válečky řetěz který má 7.9mm válečky tak se nediv, že ti brzo odejde.

                            Nevím co tu všechno řešíš, prostě všechny flat-top (t-type) řetězy co jsi nakoupil hoď do koše, protože jsou NEKOMPATIBILNÍ s tvým pohonem a kup 12tkový XX1 a nic jiného nezkoušej.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              flat-top (t-type) řetězy co jsi nakoupil hoď do koše, protože jsou NEKOMPATIBILNÍ s tvým pohonem a kup 12tkový XX1


                              Nemáš pravdu (částečně), mám vzadu 12-kolo T-type (XS1299) a k němu je POVINNÝ řetěz FlatTop T-type XX SL (= mám), pravdu máš v tom že k tomu mám non T-type převodník 26z (a možná proto se tak rychle ojel, to je pravda).

                              Až budu mít vzadu Garbaruk resp. non T-type 12-kolo, tak k tomu samozřejmě dám i non T-type NX Eagle řetěz. Brzo, možná už zítra.

                              0 0
                              • J1RKA  

                                proboha proc porad pises jako DEMENT to non T-type napis < NX Eagle > ajeto, nebos koupil zase nejakej vyvojovej paskvil?

                                kazdopadne retez XO je celkem jistota < overena > co dobre chodi a vydrzi

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Protože narozdíl od Vás se snažím definovat přesně (o čem) píšu.

                                  0 0
                                  • Kaire  

                                    Ztrácíš důvěru. A ty VÍŠ NEJLÍP co to znamená.

                                    0 0
                                  • kubad  

                                    vzhledem k tomu že žádný T-type NX Eagle neexistuje – tak tento boj prohráváš

                                    0 0
                                  • Lišák  

                                    Blbý na to pro tebe je, že většina lidí, co se tady nesnaží přesně definovat, o čem píší, na kole spokojeně jezdí a pokud má problém, tak si nechá poradit a problém hladce vyřeší.

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      Budu se opakovat, pokud odfiltruju tuny nepřátelství, satiry a pochybné vtipnosti, tak tady na BF jsem našel /dostal odpovědi na většinu mých (technických) otázek. Kuju za to.

                                      0 1
                                      • J1RKA  

                                        mohl bys prosim uvezt nejaky konkretni dukaz, toho nepratelstvi, satiry a pochybneho ftipkovani? kdyz nas vseobecne osocujes.

                                        dekuji

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          Opakované škatulkování mé osobnosti/inte­lektu/titulu atd. Škoda mluvit, teda psát.

                                          1 0
                                          • kubad  

                                            NE NE NE nemáš pravdu Tečka

                                            0 0
                                          • Lišák  

                                            Jak myslíš, že to působí, když někdo o sobě napíše, že je inženýr, strojař, ale absolutně odmítá vyčistit a namazat strojní součástku, která pro svůj hladký a bezproblémový kluzný chod tu údržbu potřebuje? Nebo utáhne ložiska hlavového složení tak, že se již hůře otáčejí? Nebo kombinuje součástky, které nejsou kompatibilní a pak se diví, že ty součástky nevydrží ani desetinu toho, co součástky kompatibilní? Mám pokračovat?

                                            1 0
                                            • Smazaný účet  

                                              Kterou součástku jsem nenamazal?

                                              Nepsal jsem, že se hlava hůř otáčí, ale že jde lehce ztuha.

                                              T-type byl můj renonc, už jsem to tu konstatoval víckrát, proč jsem kvůli tomu pořád za ****** s velkým D?

                                              0 0
                                              • mirorek2  

                                                Vidlici

                                                0 0
                                                • Smazaný účet  

                                                  Byla/je namazaná z výroby. Tečka.

                                                  0 0
                                                  • Lišák  

                                                    Kolik nových RS vidlic už jsi měl rozdělaných?

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Žádnou, protože žádná NEPOTŘEBOVALA servis hned při koupi (a všechny roky bezproblémově následně sloužily).

                                                    0 0
                                                  • Lišák  

                                                    Pokud jsi nejel žádnou vidlici čerstvě po servisu, tak nepochybuji, že se ti zdá chod suché vidlice bezproblémový.

                                                    0 0
                                              • Lišák  

                                                A to je správně, aby šlo ložisko lehce ztuha?

                                                0 0
                                                • Smazaný účet  

                                                  Lehce ztuha = bez vůle. Tečka.

                                                  0 0
                                                  • rejdy  

                                                    Asi s tím neumíš, mně se na všech kolech otáčí zcela lehce = bez vůle, tečko…

                                                    0 0
                                                • rejdy  

                                                  Jasně, že není. Zároveň to znamená, že se to hůř otáčí, protože hlava se má otáčet zcela hladce. Takže nevím, co tu zas pavproch slovíčkaří. Pokud se hlava otáčí lehce ztuha, tak to znamená logicky hůř než ideálně. Ale už mu nic nepiš, nebo zas bude brečet na autoforu, že jsme tu na něj zlí…

                                                  0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Aleno, tak!

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    Lehce ztuha = bez vůle. Tečka.

                                                    po cca 900km bez bláta a bordelu ložisko skřípe , je KO a měníš ho?

                                                    Zamysli se proč se ti to asi dějě?

                                                    a ještě to jako perlu při instalaci nového namažeš vazelínou s mikročásticemi – good job

                                                    2 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Byly tam i výlety v blátě + několikrát jsem bajk myl tlakovou vodou.

                                                    Ložisko bylo a je namazané z výroby VEVNITŘ dostatečně vazelínou BEZ písku (ale ztratilo mou důvěru, já nikde nepsal, že je KO, dokonce jsem tu psal, že chodí po vyndání z baju hladce, tiše, ae už mu prostě nevěřím.)

                                                    Vazelínu s pískem jsem použil na vnější kroužek ložiska do karbon rámu.

                                                    Tož tak, gůd džobe.

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    jj ještě že se to tam netočí a nevznikne brusná pasta – a nevymele se to – good job

                                                    0 0
                                                  • mirorek2  

                                                    "namažeš vazelínou s mikročásticemi "

                                                    to snad není pravda, takový expert tu snad ještě nebyl, to jsme se smáli, jak onuce? vzal sprejem nohy vidlice…

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Vazelínu s pískem jsem použil na vnější kroužek ložiska do karbon rámu.


                                                    • na předchozím bajku (Canon FSI, vidlice RX SID) jsem 4 roky mazal vidlici (nohy) často WD40 a sloužila celé 4 roky bez servisu, takže asitak.
                                                    0 0
                                                  • mirorek2  

                                                    což je naprostá a fenomenální pí*ovina

                                                    to ložisko se v tom karbonovém rámu co kefalín? hýbe a vydírá karbon

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Nemyslím si to.

                                                    0 1
                                                  • kubad  

                                                    když myslíš – hluky tě rychle přesvědčí

                                                    0 0
                                                  • mirorek2  

                                                    oni výrobci neví, co kam dát za mazivo, ty jim cestu ukážeš :-DDDD

                                                    btw brousil jsi někdy karbon?

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Nechce se mi to hledat (nemám na to čas. musím taky někdy pracovat) ale u cyklo-montážních past s pískem píšou přímo" vnější kroužky ložisek hlavového složení".

                                                    Ano, brousil (i řezal) – např. řídítka.

                                                    0 0
                                                  • rejdy  

                                                    Ale vždyť to tak je… Od začátku ti tu lidi normálně radili, načež si založil milion vláken, kde se zeptáš, abys potom napsal, že si to stejně uděláš po svém, jakékoliv cizí doporučení neguješ a tvrdíš, že to děláš nejlíp, přitom neděláš. Ložiska fakt nemají být zarvaná, aby se otáčela ztuha, ani trochu ztuha. Já jsem taky na některý věci pacient, na kolo jsem pintlich a měl jsem za to, že ty rovněž. Postavíš si drahý kolo, ale už si k tomu nepořídíš takovou (i ze strojařskýho hlediska) základní věc jako momenťák, takže rveš věci na krev, nebo na cit, nebo nevím, což je u každýho samozřejmně úplně jinak. No nic.

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Hlavu jsem nezarval.

                                                    Momenťák nepotřebuju.

                                                    A pacient (dokonec u několika doktorů) jsem.

                                                    0 1
                                                  • kubad  

                                                    a lepší už to nebude :D

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Chemoterapie.

                                                    0 0
                                                  • ceo  

                                                    Já myslel, že jsi z toho už venku

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Jo, jsem 6 let po chemoterapii, ale je mi pořád blbě a čím dál víc. Téměř určitě je to ale následek té chemoterapie.

                                                    0 0
                                                  • ceo  

                                                    Jestli jsou doktoři klidní, tak buď taky klidnej. Od 20 roky už nikomu nepomáhají…

                                                    0 0
                                                  • kejda  

                                                    Borci, nechte toho negativismu :). Nebo se smaže. Já jsem se už dlouho takhle nepobavil, jak poslední měsíc. Vždycky, když tahám telefon z kapsy, tak se mi ruce klepou nedočkavostí, co tam zase ten náš pavka tropí… :)))

                                                    2 0
                                                  • TK75  

                                                    A naucil te jak surfovat koulema v bidetu…to se cení :)

                                                    1 0
                                                  • ppoli  

                                                    Mám to stejně :D

                                                    0 0
                                                  • Singlespeed  

                                                    A jejda. Pavproch plevelí a autiofórum. To tam z něj musí mít radost.

                                                    0 0
                                            • kejda  

                                              Já to b-f miluju :))

                                              0 0
    • Smazaný účet  

      Už jsem to tu psal, budu se opakovat – bajkuju po Beskydech a nejezdím (pokud možno) po asfaltě. Nový řetěz umeju od lepivého OEM mazadla benzínu a pak mažu Muc Off Dry Lube.

      Po dnešním třetím výletu stav nezměněn – měrka SRAM do řetězu jde tak napůl, měrka UNI první zoubek. Btw, u té měrky SRAM je NUTNO dodržet to vyznačené promáčknutí řetězu při měření, když se řetez nechá volný, měrka ukazuje (i na novém řetězu!) „opotřebení 0,8%“ = nesmysl.

      0 0
    • magadafagada  

      no, když tak vidím zarputilost s jakou se držíš svých dogmat, tak to byste s mistrem onucem mohli založit známou bajkfórumdvojku…

      3 0
    • Smazaný účet  

      Do prkýnka, jak jsem před chvílí šel z práce domů (chodím přes pole, je to skoro hodina = dost času uvažovat), tak mě přepadnul pesimismus: Jakmile mi přijde ten Garbaruk, tak bajka chcu zbavit T-type (12-kolo a řetěz), přitom (jak jsem psal) tam dám nový šaltr (ten stávající už schytal jedno namotání klacku) a nové lanko k němu (na stávajícím je jeden drátek prasklý a trčí z něj) = pesimismus v tom, že se mi nemusí podařit sundat 12-kolo T-type (závěrnou matici jsem při montáži dorval opravdu fest bezz momenťáku) resp. vytáhnu staré prasklé lanko (z bowdenu jdoucího skrz rám) a už se mi nepodaří provlíct tím bowdenem nové. Chjo, ta moje hlava pesimistická. Ve čtvrtek bych měl být chytřejší.

      0 2
      • Charlie_R  

        Když už měnit lanko, tak i bovden.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ne, je provlečený skrz rám, to by znamenalo vyndat PF střed.

          0 0
          • J1RKA  

            Jde to vyresit i bez vyndani, jako diplomovanej ynzenyr bysto mel zvladnout prostredni

            1 0
            • Smazaný účet  

              Nebudu to ani zkoušet. Provleču nové lanko a hotovo.

              0 0
              • J1RKA  

                A pritom takova blbost, umejes ruce a nez uvaris kafco hotovo, a to nemluvim o elektrice to lanko mi fakt chybet nebude

                0 0
          • mirorek2  

            Neumíš provléct nový bowden? Inženýre, pojď posnaž se! Nápověda: jde to i bez vyndání středu :-)

            0 0
            • J1RKA  

              On napsal, ze musi vyndat stred, se stim smir

              0 0
              • JakeF  

                Prostě mu to tak VYHOVUJE. Se neptal, jestli to jde bez toho.

                1 0
                • Smazaný účet  

                  Moje zkušenost s provlékáním bowdenu skrz rám mého Scalpela HT při jeho stavbě je, že těma kanálkama pod středem a následně skrz zadní stavbu + hlavně nasazování anti-noise tlumících návleček na ten bowden v trubkách je při zalisovaném PF středu nemožné, možná ale jsem málo David Coperfield, no.

                  0 0
              • VojtaXY  

                a tak mu to i vyhovuje :)

                0 0
        • Atilla  

          Pokud má zánovní Bowden, tak v tom nevidím smysl.

          1 0
          • J1RKA  

            asi jo, ale vzdycky jsem menil oboje 1× za rok cena opravy je nic

            0 0
    • magadafagada  

      fakt mi tohle vlákno přijde jak z jiného světa :-))

      0 0
      • kejda  

        Počkej, co bude od zítřka… Přijde mu kazeta Garbaruk, to bude zase dumání :))

        2 0
        • Smazaný účet  

          Doufám, že bude platit to, co se tady na BF píše „Garbaruk spolehlivě funguje s mechanikou“ a když ne, tak mám v záloze non T-type 12-ti kolo XO (ale já bych radši toho Garbaruka, má lepší zpřevodování 10-tého +11-tého kolečka, která nejčastěji používám).

          0 0
          • J1RKA  

            tak tobe to je stejne uplne jedno kdo a co pise na BF :D

            0 0
          • Smazaný účet  

            Garbaruk mám = budu montovat ještě dneska. Hurá!

            0 0
            • kejda  

              Hned podej zprávu prosím. Anebo i s videem…

              0 0
            • Smazaný účet  

              12-ti kolo Garbaruk, NX řetěz, novíá přehazovačka i lanko jsou na/v bajku. Zítra to sešteluju (a doufám, že to bude spolu vše fungovat na 100%).

              0 0
              • suslos  

                Bude, jen do budoucna doporucim řetěz x01 nebo xx1. Vydrží opravdu více a mají lepší úpravu.

                0 0
                • mirorek2  

                  Tak tak, mě vydrží řetěz x01/xx1 až třikrát déle, než Gx Eagl

                  0 0
                  • J1RKA  

                    a je i dutej :D

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Ne, já už s řetězama experimenovat nebudu, najíždím na svůj standard: NX Eagle = 15 výletů, pryč s ním, po druhém řetězu i převodník 26z. Jsem zvědav, co bude ukazovat ta měrka SRAM – zdá se mi „přísnější“ než UNI měrka.

                      0 0
                      • J1RKA  

                        tvoje cesta, me treba vydrzi 1 prevodnik 15tisic na 2 kazety, retezy jak kdy, ale ty XO zacinam hlidat nekde kolem 1500 po kazdy vyjizdce

                        1 0
                      • Smazaný účet  

                        Tak ano, měrka SRAM je „přísnější“ – na novém (jeden výlet) řetezu NX Eagle UNI měrka nejde vůbec zasunout, SRAM měrka zasunout (asi milimetr nebo 2) jde.

                        0 0
              • Smazaný účet  

                Tak jenom nasucho šešteluju – venku chčije, čili projíždět to kolem chalupy nebudu. Škoda, no, těšil jsem se.

                0 0
                • pepek  

                  Tak jo.

                  1 0
                • Smazaný účet  

                  Scát přestalo…


                  12-ti kolo Garbaruk, NX řetěz, nová přehazovačka i lanko jsou na/v bajku. Zítra to sešteluju (a doufám, že to bude spolu vše fungovat na 100%).


                  Yezdim! Trochu porod byl seštelovat odskok přehazovačky na druhém největším kolečku (měrka SRAM = šipka ukazuje asi o milimetr vedle středu šroubu, líp už to opravdu nejde). Řadit to řadí (nahoru i dolů) všech 12 rychlostí hezky, možná (uvidím při prvním výletu) bude třeba trošku (1/4 otočky) pohnout s tension šroubem na řazení, uvidíme. Začíním se těšit na sobotu, snad pičasí a zdraví dovolí výlet/bajk.

                  0 0
                  • kubad  

                    Je rozdíl mezi kazetou Sram a Garbaruk

                    Sram:

                    10–12–14–16–18–21–24–28–32–36-42-52

                    Garbaruk:

                    10–12–14–16–18–21–24–28–32–37-44-52

                    Takže to na měrku nikdy nemůže sedět, je potřeba na voko to doladit, měrka je k hounu

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Hlavně, že to (zdá se) spolu funguje.

                      0 0
                      • kubad  

                        fungovat to spolu bude , jen že musíš doladit na oko vzdálenost kladky od kazety, mám to zrovna taky ve stojanu :D

                        0 0
                        • orm  

                          Treba se zas necemu priucim. Proc by nesedela merka, kdyz se meri na poslednim pastorku a ten je stejnej? Je to kvuli tomu, ze predposledni pastore je u garbaruku vetsi a kladka, pri serizeni na sram kazetu, by do ni narazela, tj. musis b-sroub vice vytocit?

                          0 0
                          • Charlie_R  

                            Bílou měrkou měříš na předposledním. Na Garbaruku je větší, tak asi pustit o kousek níže.

                            0 0
                          • kubad  

                            Sram má 42 předposlední a Garbaruk 44 je to prostě trochu jinak, B šroub naopak trochu povolit, kladka může blíž

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Dovolím si trochu oponovat – bílá měrka SRAM se nasazuje na NEJVĚTŠÍ pastorek 12-ti kola (a ten je stejný = 52 z u SRAMu i Garbaruku)

                              0 0
                              • kubad  

                                Chjoooo

                                A řetěz který napíná přehazku mas při tom na jakem kolecku?

                                0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Řetěz je na předposledním, to jo.

                                  Já reagoval na tohle:


                                  Bílou měrkou měříš na předposledním


                                  Což jsem si vyložil = nasazuješ (holt jsem si to vyložil blbě, no).

                                  0 0
                            • orm  

                              Mam cervenou merku a podle toho co se tu pise, tak jsem to asi celou dobu delal spatne na poslednim pastorku a jeste spatnou merkou :-).

                              0 0
                              • J1RKA  

                                Ono jeto stejne nalevacku, mam merku ktera je udajne na 50 i 52 zubu, coz je asi blbost, tak jsem odmeril vzdalenost kladky na 42 kolecku na 50 kazete a udelal to stejne, ted to radi lip nezli predtim

                                0 0
                                • orm  

                                  Zlate shimano, to ma risku na prehazce :-).

                                  0 0
                                  • TK75  

                                    Jedeš přesně podle toho?Me přijde ze vždy jsem o milimetr az dva dál než to maj s ideálním nastavenim

                                    0 0
                                    • orm  

                                      Jeste jsem na tom nejel, ale ve stojanu to chodi fajn. Nevedel jsem ze shimano ma risku a prisel jsem na to az kdyz jsem hledal navod, jak to nastavit. XTR ji ma hezky viditelnou, XT moc ne. Je to muj prvni ciste shimano (krome retezu a prevodniku) pohon, tak jsem na to zvedavej. Dosud jsem vozil mix razeni shimano, kazeta a prehazka sram.

                                      0 0
                  • Smazaný účet  

                    Právě jsem to chtěl doštelovat (jezděním okolo chalupy, mám tu i prudší dokopec) a… včera to lehce cinkalo na 7 až 12-tém kolečku, neska na všech 12-ti ticho, tak jsem už nic nešteloval. Uvidíme jak zítra při výletě.

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    Sumář prvního výletu s non T-type setupem a Garbarukem:

                    Funguje to (i bez doštelování), mechanika XX1 si s 12-ti kolem Garbaruk, zdá se, rozumí. A o jeden zub jinačí 10-té kolečko (37 vs 38z na T-type) je nevýznamný rozdíl, 11-té a 12-té (44+52z) jsou stejné = a proti (prudkému) kopci supr.

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Jen bych poprosil neprasit rodný jazyk. Děkuji.

                      0 0
                      • kejda  

                        Hele, on většinou odepisuje dám since, tak se to dá tolerovat. Horší je snaha psát pubescentním jazykem…

                        1 0
      • gersa  

        Jenom tohle? Onuce si udělal nový nick a teď se může potrhat smíchy

        2 1
    • Smazaný účet  

      Tak po druhém výletu s non T-type a Garbarukem jsem už optimista = spokojenost se Scalpelem je už zase na 100%, tímto uzavírám svoje přispěvatelství do tohoto vlákna, vyřešeno (= pro mě je a zůstane SRAM T-type tragický omyl ale ani ne tak z důvodu nekompatibility ale doslova tragické životnosti T-type XX SL řetězů).

      0 0
      • kejda  

        Životnost bude úplně normální, kdybys řetěz nezničil nekompatibilním převodníkem…

        1 0
        • Smazaný účet  

          Je to možné, já už to ale řešit nebudu. Btw, aspoň jedna dobrá zpráva – i když se ten druhý řetěz XX SL vytahal stejně už po 6ti výletech (jako první po 15-ti), tak kupodivu s sebou nevzal ten 26z převodník, jezdím na něm (bez pazvuků) dál = tentokrát jsem ušetřil 16set.

          0 0
          • kejda  

            Nevím, „ušetřil“ ve tvém případě zní dost šíleně :))

            1 0
            • Smazaný účet  

              Ano, ušetřil = nemusel jsem dávat nový. A doufám že vydrží celou „rundu“ = 30 výletů / 2 NX řetězy.

              0 0
              • kejda  

                1500 km – 2× řetěz a jeden převodník mi nepřijde zrovna 2× úsporné :))

                0 0
                • Singlespeed  

                  Jízda na pavprochově kole vyjde, jak to tak vypadá, dráž než jízda autem :-) .

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Doufám, že se to už (náklady na jízdu / km) vrátí k normálu: řetěz NX (za ca pětistovku) = 15 výletů, převodník 26z (16 set) = 30 výletů. Kéžby.

                    0 0
                  • J1RKA  

                    on ma takovyho Vejrona

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      6 výletů s řetězem za 4 litry = to byla opravdu Vejronovská zkušenost.

                      30 výletů = 2 řetězy a jeden převodník = 2,6 k CZK už ale (na základě zkušenosti s ježděním stejného setupu na FSi) považuju za „normální“ / akceptovatelné a nečiní mi to problém.

                      0 0
                      • gersa  

                        Počítám dobře?

                        30 výletů x 40km, to je 1200km za 2600Kč, to je 2,16 za km

                        A to jen za řetěz s převodníkem, za 600km na kole a 600 pěšky

                        Nebude levnější jezdit taxikem?

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Ty náklady – tak nějak = jak píšu, mně to nevadí.

                          Máš to špatně: 1200 km = ca 1185 km na bajku a 15 km pěšky (odhadem = víc jak ca 500 m při průměrném výletu pěšky nejdu).

                          0 0
      • Gorr GrimWolf  

        Nestudoval sem to až tak do podrobna, netuším čím to měříš, ale flattop řetez je u některých měrek nekompatibilní a myslím, že na nich ukazuje, že už je vytahaný. Tak aby ta „tragická životnost“ nebyla tím, že to měříš nekompatibilní měrkou u flattop řetezu…

        0 0
        • Smazaný účet  

          U té měrky SRAM (kterou mám) bylo napsáno „for all SRAM chains“.

          0 0
          • kejda  

            Ovšem je možné, že tato měrka byla vyrobena v době, kdy Sram o Flattopu ani nevěděl. Položil bych kontaktní dotaz přímo do centrály Sram s výtkou, že měrka není aktualizovaná

            3 0
            • kubad  

              Auuuu to nééééé :)

              1 0
            • Charlie_R  

              Třeba mu pošlou odkaz na aktualizaci firmware :-)

              0 0
            • Smazaný účet  

              To je klidně možné, naštěstí (neúspěšné) T-type období je už za mnou, tak to řešit dotazama nemusím.

              0 0
              • magadafagada  

                stačí si na jůtub vyhledat jak vypadá a jak se měří se správnou měrkou určenou pro flattop řetěz.....logicky, pokud má flattop jiné rozměry než standartní řetěz a ještě se s origo měrkou musí v určitém místě promáčknout…nor­mální měrka je k ničemu…jedině mít obě a vyzkoušet si je poměřit a pak podle toho měřit…

                0 0
    • magadafagada  

      .

      0 0
    • Voz  

      By mě zajímalo jak je to s kompatibilitou Transmissionu u kol se superboost nábojem 157mm. A to vzhledem k tomu, že tyto kola již mají WIDE kliky a řetězovou linku 56mm a po namontování t-type kazety se řetězová linka posune ještě o dalších cca 2,5mm. Výsledná linka bude 58,5mm ?? Není to moc Antone Pavloviči ? Zase na druhou stranu pokud čtu toto: https://bikerumor.com/…-chainlines/, tak už se nedivím, že je v tom takovej bordel.

      0 0
    • Dáňa69  

      Celé jsem to tu nečetl, ale dám jen info, na nový TType musí být kazeta a řetěz může být flat top , převodník mam klasicky a vše funguje, s normálním řetězem xx1 na nejmenších pastorcich řetěz nechodil hezky.PS : vycházel jsem z toho, že flat top se dělal už dřív na normální převodníky atd, to samé HP, se taky nemění kvuli TType, ale jak píší, normální řetěz už nechodí, ale se Sram Force a podobný, je vše v klidu

      0 0
      • mirorek2  

        A tvé sdělení bylo co? Možná si příště nastudovat něco o tématu předem?

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.