SR Suntour EPIXON vs Rock Shox Reba RL vs Rock Shox Recon Gold

54 nepřečtených
  • Dolejs

    Uvažuji nad koupí nové vidlice s pevnou osou, zdvih ideálně kolem 120mm která z těchto bude lepší variantou? Případně další doporučení?

    Rock Shox Reba RL- Solo Air

    Rock Shox Recon Gold

    SR Suntour EPIXON TR RL-RC 15QLC2 CTS

    0 0
    • Strakááč  

      za tu cenu samozřejmě a bez kompromisů reba… :)

      0 0
      • MlokCZ  

        Jako myslíš nekompromisně na hovno chodící solo air Reba?

        0 0
        • Strakááč  

          tak jeden kluk od nás jí má přes rok (soloair) a říkal, že zobe celkem dobře.. má v ní prej dva tokeny..

          ale tak je pravda, že epixon nabízí jednoduchej, levnej servis.. kterej může v pohodě udělat i doma.

          A třeba po předělání na olej může chodit mnohem líp jak reba

          0 0
          • MlokCZ  

            Solo air chodí hůře než dual air. A ani s dual air Rebou nejsem spokojený (ale ta se už dá) a používám ji jen na zimu jako náhradu pevné (na dojíždění do práce), kde ji vozím cíleně přefoukanou (na to je dobrá díky možnosti přefukovat samostantě negativku a pozitivku na různý tlak). Jakmile se pokusím nastavit Rebu na optimální chod, tak to nikdy není ono. A to mám Rebu upravenou. Upravený Epixon (kterého jezdím přes teplou část roku do terénu chodí mnohem lépe.

            Z toho co si vybral bych nebral ani jednu a vzal bych upraveného Epixona

            http://www.tuning-test.cz/…5-qlc-detail

            0 0
            • Strakááč  

              vidle z TT je jistota dobrýho chodu.. za tu cenu, za kterou jí tam maj, nejni co řešit..

              0 0
            • kyl  

              Tak větší tlak můžeš mít jen v pozitivně ne?

              0 0
              • MlokCZ  

                Proč bys nemohl mít větší tlak v negativce? Samozřejmě, že můžeš a přesně tak to vozím (pro omezení chodu vidlice má přefoukanou pozitivku oproti ideálním tlaku do terénu a pro zachování geometrie mám negativku přefoukanou ještě o něco více – na nezatížené vidlici cca 0,5cm zdvihu rovnou pryč – tak to docílí ± stejného sagu jako při normálním tlaku v pozitivce).

                0 0
                • kyl  

                  Protože začne přetlačovat pozitivní,ve které se tím pádem začne tlak taky zvedat až do vyrovnání.

                  0 0
                  • pepek  

                    vyrovnání čeho?

                    0 0
                    • kyl  

                      Tlaku.

                      0 0
                      • pepek  

                        ozaj?

                        0 0
                        • kyl  

                          Nafoukl jsem vidlici na 70 psi (obě komory),pak negativní na 100 psi,sebralo to kus zdvihu a v pozitivně bylo taky 100 psi.

                          0 0
                          • pepek  

                            ale v negativní už zase 100 nebylo

                            0 0
                            • kyl  

                              Foukal jsem negativní na 100 psi,při foukání tlak padal,jak se snižoval zdvih,pak zůstal na 100 psi.Po našroubováním pumpičky na horní ventilem,ukazoval manometr nějakých 95 psi.

                              0 0
                              • MlokCZ  
                                • Je plocha pistku obou komor totozna? Zkousel jsi nekdy pripojit dve stejne merici pumpicky najednou a sledoval co to dela?
                                • Co pasivni odpory, ktere zabrani zmenit zdvih pro mensi zmenu tlaku?
                                • Kdyz pisu foukam, tak tim myslim na kolik foukam a ne nic jineho a tedy nijak to nesouvisi s naslednou zmenou tlaku zmenou zdvihu v druhe komore.
                                0 0
                                • kyl  

                                  Postel je z obou stran stejný.Dve pumpicky nemám.

                                  0 0
                                  • pepek  

                                    nevím jak postel, ale když se vyrovnají síly, tak tlaky nemůžou být stejný

                                    0 0
            • Smazaný účet  

              Možná mám Epixona TT teď přefoukanýho, ale připadá mi, jak přestala jako nová ve velkým „cosi“ hodně řídkýho ronit, tak už to s tou citlivostí taky není tak slavný…

              0 0
              • MlokCZ  

                Prefoukany Epixon chodi na ho.no. To je nevyhoda ocelove negativky. Na prefouknuti je dual air lepsi.

                Kazde vidlici se od servisu vzdy postupne citlivost zhorsuje a ani upraveny Epixon si nemuze drzet 5kg odtrhu vecne.

                Upravena dual air Reba ma odtrh tedy citlivost srovnatelnou. Upraveny Epixon ziskava za prubeh v prvni polovine zdvihu diky ocelove negativce + mam jeste specialne upravenou expanzi coz dela hodne.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Když ho fouknu dle rovnice kg=pes, tak z většího schodu jdu na doraz…

                  0 0
                  • pepek  

                    a tu rovnici vymyslel kdo? Archimedes?

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Nejake rozumne rozpeti tlaku v pozitivce to pro konkretni negativku se zachovanim slusneho chodu snese.

                    Pokud musis foukat o hodne vice, tak bud si nechat zvysit progresivitu. A pokud by to uz neslo, tak si to nechat poladit s tvrdsi negativkou nez bezne dava na danou hmotnost jezdce.

                    S batohem mam tak 76kg a foukam jednoha upraveneho Epixona na 80psi a druheho na 85psi.

                    0 0
                    • maajkee  

                      Hmm, tolilk jsem foukal Epixona (Axona) já s 95kg :) respetive 85–90psi. Jinak jsem nikdy nevyužil celej rozsah.

                      To mi příjde, ti při tý hmotnosti vůbec nemůže chodit.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Upraveného od Milana? Tedy mám jak poladěnou negativku, tak průběh jaký mám přesně rád.

                        Jinak využívám celý zdvih s tím, že po dorazech nechodím (nejvíce z reálné jízdy 2–3mm před dorazem, doraz mám samozřejmě přesně změřený – kdybych chtěl, tak to cíleně na doraz pošlu). O 5–10psi méně a už jsem to na doraz sem tam posílal + už začínal být i zbytečně velký sag (při těch 10psi méně).

                        K tomu sag mám akorát a chováním zcela ideální v celém zdvihu pro moje požadavky.

                        0 0
                        • maajkee  

                          Já vozil sag tak 25–30%, vozil jsem ho teda povětšinou na 120mm.

                          Upraveného od Milana ne, měl jsem ho jednou a oproti klasické úpravě mnou jsem žádný velký rozdíl nepozoroval a Milan nemá rád když se někdo v jeho vidlicích hrabe a já se v tom hrabu furt :)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak to jsi musel mít mnohem progresivnější než mám naladěno já (nečkám, že bych jezdil nějak výrazně agresivněji). Já jsem na sagu někde mezi 20–25%, více nemám u vidlice rád. S větším sagem když si pak v prudším sjezdu stoupneš, tak jsi na sagu klidně 50% a to pak nezůstane nic na chod vidlice.

                            Hlavně se ale kolem sagu chová vzorově (s tou správně tvrdou negativkou na mojí hmotnost). Tady je na tom Reba i v dual airu mnohem hůře. V hodně prudkém výjezdu u dual airu sag téměř ztratím, u upraveného Epixonu se sníží o hodně méně (což je dobře jak kvůli menšímu negativní změně geometrie, tak pro zachování funkce sagu).

                            0 0
                            • maajkee  

                              To já v hodně prudkém výjezdu naopak jdu hodně těžištěm dopředu a se ztrátou sagu nemám problém u žádné vidlice.

                              Mně právě přišel Epixon poměrně hodně progresivní, proto jsem pořád ufukoval a ufukoval, každopádně na druhou srtranu je pravda, že jsem prostě občas šel na doraz.

                              0 0
                  • Mereck  

                    Fakt ti to tak sedí? Já Rebu foukám asi na 52psů a Suntour na cca 65 a to mám kolem 75kg.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      A jak to s ním chceš srovnávat? Každá vidlice se fouká na úplně jiný tlak. A tím myslím i třeba jen různé ročník Reby (měl jsem 5 různých ročníků Reby a každá se foukala trochu jinak). A i stejná vidlice může mít třeba jinak nastavené tokeny (nebo jiným způsobem poladěnou progresivitu dle konkrétní vidlice, jak to u ní lze řešit) a už se zase může i pro stejného jezdce foukat jinak.

                      I samotné kolo a jeho geometrie to ovliní. A jízdním stylu ani nemluvě.

                      A Epixona jedině pokud ho máš upraveného v TT (a jestli máš vůbec Epixona, to ani nepíšeš).

                      Pro představu třeba tu Rebu co mám (poslední ročník dual air Reby než se přešlo na soloair), tak kdybych fouknul na 52psi (mám 72kg), tak budu mít tak 40% sag a na doraz pošlu jen na místě aniž bych vlezl na kolo.

                      0 0
                      • Mereck  

                        Tak jsem to nemyslel. Jasně že různé vidlice na různé tlaky. Ale ta rovnice kg=pes mě zaujala. Na to jsem taky reagoval.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Jako prvotni nafoukani podle te rovnice foukam.

                          Ale jak uz tu nekde padlo, ovlivnuje to dost faktoru.

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          Milan tedy do návodu dává nějaké rozpětí tlaků na které se to má foukat dle toho jak byla vidlice dle hmotnosti jezdce poladěna (což odpovídá zejména tvrdosti použité ocelové negativky, která bude ideálně pracovat pro tlaky doporučené v návodu), ale myslím, že pro některé v TT upravené vidlice to tak vycházet může (ale zase je to jen výchozí bod a každý si to doladí dle svého).

                          Ale i upravených vidlic v TT se tlaky liš. Třeba Auron se fouká na o něco méně než Epixon (konkrétně Aurona jsem foukal na 70psi, po přechodu na EVOL komoru u tlumiče jsem přifukoval na 75psi – změna na tlumiči ovlivnila i chod vidlice a bylo třeba to doladit).

                          A také to může i záviset na jaký zdvih je vidlice nastavená.

                          0 0
            • Dolejs  

              Díky za tip,tady ji objednam, netušil jsem že je nekdo rovnou upravuje..

              0 0
            • Dolejs  

              Jak správně nastavit kompresní útlum,na staré vidlici ho nemám…

              0 0
              • atty  

                Když ho tam nemáš, tak ho nijak nenastavíš – je prostě danej.

                0 0
                • Dolejs  

                  to chápu blbě sem to napsal, na té nové vidlici epixon už je..

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To je jednoduché, zcela na minimum. Na tomhle zdvihu nemá žádný význam a jen zhoršuje citlivost vidlice.

                    0 0
          • fuji2  

            …„tak jeden kluk od nás jí má přes rok a říkal“… to bude asi tím :-). Od RS fungují Yari, Piké, Lyrik, naopak Reba, Revelation jsou sportovní XC necitlivé vidlice.

            0 0
    • Nickman  

      Reba +1

      0 0
    • fuji2  

      Záleží na co to chceš, všechno jsou to málo citlivé XC vidle na sportovní použití nějakého XC HT.

      0 0
    • kadak  

      Za mě Epixon. Reba se kamosovi furt kazila. Na Rychlebach mu dokonce vystřelilo horní gufero, když jsme stáli. Najednou bomba jak cyp a vidla zfuknuta. Prý to s kvalitou RS není žádná sláva obecně, nevím. Mám na hopsaci obludě starší Epicon 150mm a naprosto spokojený.

      0 0
      • maajkee  

        S těma guferama je to neduh posledních let u Reby. Přinreslo mi tam Rebu s vylítnutým guferem spousta lidí. Pak ale stačí sundat nogy, vyndat gufera, pořádne všechno domastit, narazit znova a už je klid. Nevím jestli se tam při výrobě třeba nedostane nějakej olej, nevím čim to.

        0 0
        • Cryzyy  

          Letos jsem rozebral Rebu na novem kole a z výroby se tam olej nedostane, ani na místa, kde má byt :o) Pístek byl namazaný červenou vazelínou, ze spodních nohou nekápla ani kapka oleje, v molitanech něco nasáklého oleje bylo.

          Po namazání ta vidlice začala nějak chodit, ale dual air to není, nevím zda to bylo vidlicí, nebo tím, že jsem letos moc na biku nejezdil, ale tak bolavé ruce jako letos z Trilogy jsem ji ještě nikdy domů nepřivezl.

          0 0
    • Mereck  

      Reba. Mám jí na kole z druhé ruky (r.v.2014) a pořád moc fajn.

      0 0
    • zit  

      Take ted resim vidlici akorat na 29 take s pevnou osou zdvih 100 mma byla mi doporučena SR Suntour AXON https://www.kupkolo.cz/…pered_z5121/?… jaka to je vidlice v porovnani s vyse uvedenyma. ??? Vyhody nevyhody servis atd.

      Dik

      0 0
      • atty  

        Pokud uvažuješ o Axon respektive vůbec Suntouru, tak je asi nejlepší ji vzít přes Tuning-Test – cena skoro stejná a dostaneš upravenou vidlici přesně na Tvou váhu a záměr ježdění, nastavenou, tak jak potřebuješ (tedy jako maximální žehličku s více či méně progresivním chodem a dalšími parametry, které vidlice od výroby nejsou schopny dokázat).

        A taky se samozřejmě dobře domluíš – podle Tvých požadavků Ti bude doporučeno, co je OK a co nebrat, nebo je vzhledem k ceně a potřebám zbytečné. Obecně vidlice z TT jsou „vyladěné“ na minimální odtrh (extrémní žehlení i malých nerovností) a optimální chod dle potřeby uživatele, které se dá domluvit.

        0 0
    • maajkee  

      Reba i Epixon(Axon) jsou jednoduchý a levný na servis, u Rock Shoxu jsou paradoxně levnější díly na servis a hlavně dostupnost náhradních dílů je celkem uspokojivá, se Suntourem to je horší. Epixon (Axon) je samozřejmé po koupi rozebrat, respetive sundat spodní nohy, vytřít a nalít místo vazelíny mazací olej, návodů je na netu spousta a zvládne to každej trochu šikovnej člověk. Pak se chod citelně zlepší, A Axonu už je z výroby ve vzduchové komoře token na úpravu progresivity vidlice, který lze vyndat (doporučuju, protože jinak je vidlice hodně progresivní).

      Nevýhodou (výhodou) u Suntouru je ocelová pružina v negativní komoře, která třeba při mé hmotnosti 90–95kg chodí bych řekl celkme optimálně a je citlivější než vzduch. Pokud má je někdo lehký 60,70kg nebo naopak těžký nad 100kg, tak už to pro něj bude horší, u lehkých jezdců se vidlice zanoří a člověk příjde o zdvih. U reby je negatovka vzduche, takže hmotnost jezdce je fuk.

      Rebu po koupi doporučuju po koupi taky samozřejmě rozebrat, nebývá tam skoro žádný nebo málo mazacího oleje a klidně dávám řidší (v originálu dávají tuším 15w40, s 7,5 nebo 5 w mi příjde vidlice citlivější.

      Osobně radši servisuju rock shox. Další nevýhoda, že u Reby posledních let nejde měnit zdvih vidlcie jako dřívre vyndáváním spacerů, ale je potřeba koupit delší pístnici. U Suntour je to stále řešeno spacery, takže vidlcie lze měnit od 80 až po 120(140)mm.

      Co nemám rád u Reby je pevná osa maxle, plecvhový výlisek za po čase zohejbá a jde pak těžko povolit. Rychlupínací osa Suntouru, pokud se občas očistí a promaže je geniální řešení.

      Aso bych se rozhodoval podle ceny, podle designu jak se vidlice hodí ke kolu. U Suntour jsou nálepky pod lakem u RS jsou to jen samolepky a design lze libovolne přizpůsobit.

      Reba je lehčí, nicméně Expixon (Axon) zase tužší.

      Chybu neuděláš ani s jednou z nich.

      0 0
      • orm  

        Diky za popis. Na ten zluty valecek ve vzduchove komore axonu jsem take narazil. Jelikoz jsem to rozdelaval poprve, tak jsem nevedel presne co to je, tak jsem to tam nechal. Ted uz vim. Diky :-).

        Ze je reba lehci to nevim. Muj axon elite 29" s titanovou osou s nerezanym krkem mela kolem 1550g.

        S pruzinou souhlas. Mam 115kg a neni to ono.

        0 0
    • Sinpa  

      Využiji vlákna.

      Mám svoji Marunu u Bartoníčka na kontrole.

      Musel jsem ji foukat na skoro polovinu předepsaného tlaku k mé váze co je v manuálu abych měl SAG 20%, když ji fouknu na předepsaný tlak, tak je jak šutr a jezdí max 40mm. Když ji dám na 50 psíků, tak mám sice SAG 20%, ale nejde zpět do zdvihu, poslední cm zůstane zalezlej a citlivá stejně moc není, odtrhnout do zdvihu se ji na malých nerovnostech moc nechce.

      P. Němec říkal že vypadá jen podhuštěná, ale domluvil jsem se na rozborce – když byla nová chodila daleko lépe.

      Nicméně koukám po alternativě.

      Takže 29", tapered, 100mm, 15×100.

      Chci něco citlivého = automaticky jsem skončil u TT.

      Jaké je rozdíl v:

      „Epixon 29“ TR- RL 15 QLC (2015)":http://www.tuning-test.cz/…5-qlc-detail

      „Axon 29“ RL RC (2017)":http://www.tuning-test.cz/…-2017-detail

      1 .Proč je starší a těžší model dražší? :-)

      2. Viděl jsem pár vidlic od TT a některé měli kluzáky hrozně oblemcané od oleje (tuším že to byl pokaždé Aion) – to je u TT normální jev?

      Nebo na to hodit bobek a jít cestou relativní jistoty = Reba

      Na Manitou jsem radši nekoukal, stačí mi ten nedostatek informací na Marzocchi, takže koupit něco podobného nee.

      0 0
      • Smazaný účet  

        „Oblemcané“ kluzáky z TT jsou normální, vidle ze začátku roní olej, jak přestane, ztratí se trošku i citlivost.

        Obavy z Manitou chápu, koupil jsem levnýho Marvela na Chainu a vydává zvuky, na jaké nejsem zvyklý, tady jsem se nedozvěděl, jestli je to OK.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.