SR SUNTOUR AURON RC2 (RL RC) 15QLC CTS 2014

499 nepřečtených
  • MirosPikos

    Tak už je k objednání :) Co na ní říkáte?

    Anketa: Co na ní říkáte?

    0x
    0%
    0x
    0%
    1x
    6%
    0x
    0%
    • LRRTM1  

      Za ty prachy se mi líbí…

    • scret  

      jen ta jejich osa:(

      Jinak za ty prachy super… Pokud bude souhlasit vaha, vubec bych se nebal ho objednat u Milana…

      A treba to nakonec tak i dopadne:)) z Piku jsem zatim dost rozpacity…

      • MirosPikos  

        To je s tou osou, špatně se sundavá? Co jsem koukal na videa, tak ta nová přepracovaná by měla být ok, ne?

      • Nikovlas  

        Jak je to s tou jejich osou? Někde jsem se kdysi dočetl, že třeba byl problém v kompatibilitě jejich osy a nábojů Hope, protože ta osa není „hladká“ a náboj uvnitř taky není „hladký“, takže se to při prostrkávání nějak zasekává. Platí to i pro tu přepracovanou osu? Nebo je ještě nějaký další problém?

        • MirosPikos  

          To mi neříkej ani ze srandy, že zrovna Hope se s ní nesnáší :)

          • Nikovlas  

            Já nevim – někde jsem to tu myslím četl – že zrovna tahle kombinace není dobrá. Taky z toho nemám radost, protože v té alternativní realitě, kdy bych měl spoustu peněz a mohl si kupovat nový kolo a další blbosti, by se mi zrovna epikon a hope náby líbily :-D

          • Vilém  

            Musi se udelat rozperka mezi koncovky predni naby.

            Kubad tu sice radil dat silnejsi okrouzek do klestiny upinaku, me to vsak nepomohlo:(

      • Lucase  

        Co je s osou? Mě to náhodou vyhovovalo nejlépe.

    • MirosPikos  

      Tak Milan u nabízí vyladěný Auron :)

      Více zde:

      http://www.tuning-test.cz/…-vidlic/27–5

      • Draw in soul  

        Verze od Milana by mohla fungovat :)

        scret: Z čeho přesně? Kolik si za pika uvalil? :))

        • MirosPikos  

          Co jsem koukal, mohla by snad fungovat i tovární. Ale v ruce jsem ji neměl, takže jen spekuluji.

    • MirosPikos  

      Jakou verzi pořídit? RC2 nebo RL-RC? Jsem trochu zmatený v rozdílu.

      RC2 má nastavení low i high speed komprese.

      RL-RC má nastavení pouze low speed komprese + dálkové uzamykání.

      Vzhledem k tomu, že dálkové nechci, vychází mi lépe RC2, ačkoliv vlastně nevím, jaký je rozdíl mezi HS a LS kompresí (jdu to nastudovat). Ale víc pro mě v tuto chvíli neznalosti znamená líp.

      Pak jsou ještě nějaké mutace, jako LO-RC (lock z korunky). Škoda že není mutace LO-RC2 :)

      Tak jako tak, Milan nabízí pouze RL-RC. Za začátku měl i RC2 (zkusím napsat, co se stalo). Případně jestli má někdo možnost srovnání, jak funguje „obyčejná“ neladěná verze. Sice pořád doufám, že se FOX Evolution co mám na Spectralovi umoudří, ale zatím velké zklamání. Měl jsem jí hodně podfouklou (na mojí váhu má psáno 90–100 a já foukal 60–70) aby měla dobrý sag, přitom ani zdaleka nešla natvrdo (+/- 20 mm rezervy). Ale citlivost žalostná. Hlavně když jsme si zvykl na mnou Rebu s řidším olejem :)

    • Anub1ss  

      Z rovným krkem se asi nedělá co a pro 26" už vůbec ?

    • MirosPikos  

      Čím dál víc o ní uvažuji, pokud jsou ještě k sehnání RC2. Rád bych se zeptal, jestli jí někdo zdejší (kromě Štěpána z bikeandride.cz) vozil nebo vozí a mohl by jí srovnat třeba s tupou Fox Float 32 Evolution (2014), právě tu bych chtěl Auronem nahradit.

      Díky za konstruktivní odpovědi.

      • Fidži_CZ  

        Tak co, zjistil si nějaké info?

        • MirosPikos  

          Na dostupnost mi prodejce neodpověděl, a to jsem se ptal již 2× :) Takže budu vycházet z informací od Milana, který už někdy v květnu tvrdil, že RC2 už u nás nesežene a proto ji také stáhl z nabídky tuning-testu.

          Jinak vidlice bude určitě chodit lépe jak necitlivka Evolution + bude tužší. Ze zahraničních diskuzí jsem vydedukoval, že jsou tam ještě nějaké problém z klepáním(hluč­ností), ale to by se mohlo vyřešit na rok 2015. Nechám se překvapit. Evolutiona jsem trochu poladil jiným olejem a zdá se to lepší. Tak už jí letos dojezdím a příští rok se uvidí.

          Víc poví jistě chlapi z BikeAndRide.cz

          • Fidži_CZ  

            Milan říkal před pár dny, že bude během 4 týdnů, že už jsou na cestě. Hlučnost a další problémy by měla být vyřešené už teď jestli jsem to pochopil. To byl i důvod proč nebyly(ale nemám to ověřené, četl jsem to v diskuzi.

            //There have been some changes to this fork from the version that the user had in this review. After some more R&D from our field Werx riders we have made the following changes.

            Cartridge: The compression spring was modified to emit a more usable range of compression adjustment. This has allowed for better tuning in the middle of the settings as opposed to the extremes.

            Negative coil spring: This has been replaced with a longer and more sensitive assembly giving the fork that small bump compliance for small chatter type surfaces.//

    • MirosPikos  

      Pánové, nemáte někdo z Jižních Čech Aurona? Rád bych si ho osahal, jak to funguje. Abych případně nechodil z bláta do louže. Děkuju

    • mpIII  

      Pokud ani tahle vidle nemá HS expanzi, tak nemá cenu o ní uvažovat.

    • MirosPikos  

      Tak Auron RC2 v černé už je na cestě a zítra u mě doma :)

      Kdo mi doporučí, kam v Budějovicích zajít s naražením ježka a spodní misky hlavového složení? Eliáš u Terna nebo něco v okolí?

      • Draw in soul  

        Jestli bude chodit podobně jak durolux,budeš spokojenej.Na jakej průměr kol a kolik zdvihu? :)

        • MirosPikos  

          Měla by chodit dobře, ověřil jsem si, že od prvních modelů, které byly recenzované došly pozdější dodávky úpravou cartrige a negativní pružiny a jasným výsledkem → větší rozsah nastavení komprese a větší citlivost na drobné nerovnosti. Tohle už bude nová pružina. Navíc provedu malý upgrade dle recenze na dolekop.com.

          Průměr kol je jasný, Auron je jen pro 650B a zdvih bude 160. Tak uvidím, jak se to bude chovat, kdyžtak bych ho snížil na 150. Doteď jsem měl FOX EVOLUTION na 140 mm, kterou jsem nabízel v Bazaru.

          • Draw in soul  

            Teď nemám moc přehled…už mám skoro zazimováno :D Bude to ok,fox nebrat mimo pružin :)

            • logoman  

              Jeste by mel byt nejaky spolecny pojezd olomoucke skupiny BF :-D …

              Jsme dnes chtel zajet po par mesicich do slavonina a cely den chcalo :-/

              • Draw in soul  

                Heh,no já se nikam neposunul letos…možná malinko rychlejší ve sjezdech,to jo,ale skoky nula nic.Aspoň ten drop v Kopřivné jsem dal,když už nic :)

                • pavlik6022  

                  pro mě začíná sezona příští víkend – po dvou měsících pauzy a asi ještě nesrostlém klíčku Rychleby a znovu začínáme pravidelně hopsat ve Slavoníně, bohužel asi budu začínat zase od píky . Doufám že zima bude milostivá jako loni a bude čas dohánět ztracený čas alespoň na BMX na Malé Laguně nebo nově V Prostějově

                  Btw- nechcete někdo 19–21.9. do Rychleb ?

                • pavlik6022  

                  který drop máš na mysli – u pump tracku ?

            • MirosPikos  

              Někomu FOX asi vyhovuje, zvlášť když se zamkne, tak (ne)funguje úplně nejlíp :) To je snad jediné, co jsem na ní měl rád ale využil jsem to tak jednou za měsíc.

              • Draw in soul  

                Když jsem měl VANku 160 v základní obyč verzi R pár dní,nemohl jsem si ji vynachválit.Pružina je úžasná jak pod prdelí,tak pod rukama :) Moje příští vidle musí být totem,fox40 nebo aspoň VAN 180.Floata bych už nechtěl,ale třeba na něm zamakali proti 2012 verzi,nevím..

                • MirosPikos  

                  Neřekl bych, rozhodně ne na základních verzích. Leda by to bylo ještě horší :)

                  No jo, ale když tak koukám na ty vidle… tak já se pořád pohybuju v kategorii XC :-D

                  • Draw in soul  

                    No já už skoro nejezdím jinam než do bikeparků (ale docela málo).Teď toho času bude míň a když už bude,raděj to vemu někam s lanovkou,takže proto ten výběr vidlic :D

                    32 nohy jsou titěrný,34 a 35 takovej ideál skoro na vše a občas to bikepark snese.

              • scret  

                problem tvyho Foxu je v tom, ze je to total OEM vojeb! Evolution radu nebrat ani za tabulku cokolady…

                Je potreba vybrat treba klasiku prodejnou Fox Float a to je pak nekde jinde… Talasy od novyho roku budou udajne taky uz hodne dobry…

              • Endurossta  

                FOX / FOX. Moje Van 160 RC2 je luxusní.

      • logoman  

        Budes to hned tunit?

        • MirosPikos  

          No možná s tím objedu napřed zahradu okolo baráku :)

          Ale asi nemá smysl to odkládat a čekat, že se to rozjezdí. Rozhodně dám hned olej zespodu a pod víčkem levé nohy seberu ten elastomer + když už budu čumět dovnitř, cáknu nad pístek červenej rum :) Tím vším určitě nic nezkazím a zároveň nic nenávratně nezměním. Navíc, když to všude doporučují, tak proč to neudělat rovnou.

          • wilda81  

            Co jsi nakonec provedl za úpravy? Jen přidal olej a dal pryč elastomer?

            • MirosPikos  

              Čus, udělal jsem přesně, co jsem popsal :) Plus jsem teď řešil, že si patrona přisála zespodu mazací olej (15W) a vytvořil se tak hydraulický doraz. Vidlice nešla do plného zdvihu. Což je častý problém při předělání na olej a je tu na BF hodně o tom napsáno. Jen jsem si ještě neudělal jasno, jaké je tedy funkční finální řešení. Myslím že dvoubřité gufero, ale řešit to budu třeba až v zimě. Ideální by bylo domluvit se s Milanem, ať mi udělat servis a rovnou i tuning. Ale to zase narážím na názory, že tuning na jinde koupené nedělá a nebo zase naopak, že po domluvě udělá.

              Jinak vidlice šlape jako víno, jsem s ní spokojen a hlavně – nekřupe v korunce :)

              • abel  

                někde v epiconím vlákně Milan psal, že se to dělo dřív a nový tlumiče už tím netrpěj, protože jsou dole užší a je v nohách víc místa, takže nedochází k vtlačování oleje do tlumiče.

                moje zkušenost: epicon 2011 to dělal cca po 500km, přidal jsem stejný gufero obráceně (podle návodu odsud) a už jsem to nikdy nemusel řešit. epicon 2014 koupenej letos tím netrpí vůbec – najeto 2500km, asi by se to už projevilo.

                • MirosPikos  

                  No jo, mě se to stalo bez jakéhokoliv zásahu do patrony. Zjistil jsem najednou, že mám doraz. Do spodních nohou jsem lil 15 ml jak bylo doporučováno na dolekop.com. Takže snad to není moc oleje. A přesto se tam dostal. Vyndal jsem patronu a nešla zmáčknout nadoraz. Tak jsem to poladil a uvidím, jak dlouho to vydrží.

                  • wilda81  

                    Kolik toho oleje do patrony patří? Máš to nějak změřené nebo jsi odebíral tak dlouho, až dokud nešla zmáčknout? Mám Aurona zatím jen pár dnů, ale zatím též spokojenost. Proti RVL co jsem měl teď, je to 100% krok vpřed.

                    Měl jsem strach z těch černých nohou, ale nakonec se mi snad i líbí …

                    • MirosPikos  

                      Změřené to nemám, dal jsem ho víc a po malých kouskách odlejval, abych trefil množství, kdy šla patrona kompletně stlačit. Ale možná jsem měl ještě ubrat, jak mi tu někdo radil. Uvidím, jak to bude teď fungovat a příště se kdyžtak polepším.

                      Jinak. I z té špatné fotky to vypadá dobře :)

                    • AleZ80  

                      Kterou jsi bral verzi ? RC2 nebo RL-RC ? A to vyvložkování vzduchové komory jsi vyndal ?

                      • wilda81  

                        RC2. O jiné jsem ani nikdy neuvažoval.

                        Přidal jsem trochu oleje do spodních nohou a vyhodil elastomer. Zatím si nejsem jistý jestli ho říznu a dám kousek zpátky nebo to nechám takto. S celým elastomerem byla vidlice dost progresivní.

                        • MirosPikos  

                          Na bikeandride nebo kde psali dobrou hlášku, že se jim zdála naopak bez elastomeru progresivnější, což je logicky pitomost. A olej s patrony jim naopak utekl (mě a dalším přibyl). Zvláštní postřehy mají ti chlapci, kterým mimo jiné fandím za jejich práci.

              • wilda81  

                „nešla do plného zdvihu“ – tím myslíš, že nešla i při vypuštěném vzduchu zmáčknout na doraz nebo že se nevracela?Kupoval jsem 160mm verzi, ale teď jsem zkoušel a naměřil viditelnou délku vnitřních nohou jen 150mm. Máš to tak taky? Když trochu zaberu, tak ji o ten 1 cm vytáhnu, ale pak se vrátí (asi vlivem negativky?) zpět na 150mm.

                • MirosPikos  

                  Když prifoukas větší tlak, tak nameris 160. Už to tu někdo psal – silná negativka. Já měl k tomu ještě problém takový, že když jsem upustil vzduch, tak nešla úplně zasunout. Byl tam hydraulicky doraz.

      • MirosPikos  

        „…Doručování zásilky…“

      • MirosPikos  

        Auron is home :)

        Zakrátit krk, nalisovat ježka, spodní misku a šup s ním na zahradu. Pak lehký tuning a podzim může začít.

        Tak a teď dám na dlouhou dobu pokoj s B-F a bude se jezdit!

        • LRRTM1  

          To nevydržíš, na BF jsi doma, kam bys jezdil? :-)

        • scret  

          to je serie, nebo TT? kdyz chces tunit, tak asi ne co?

          jinak nevazils?

          • MirosPikos  

            Série. Vážit budu s ježkem po zkrácení a asi i po tuningu, ať je to aktuální. Ale mohu vážit i v originál stavu, není problém.

        • wilda81  

          Nene, pěkně budeš psát postřehy ;)

          Na té společné fotce Auron vypadá jako na 24" kola.

        • MirosPikos  

          Tak pocity zatím smíšené viz. http://youtu.be/QQTuertO-9g

          V Budějovicích nikdo nechtěl peníze za 5 minut práce. Už nikdy nepáchnu do Cyklo Eliáš a arogantní Legenda Bikes, nebo jak se ti kokoti jmenujou.

          Dajsport jsem nezkoušel a Jiřičku také ne (chtěl jsem zkusit zítra, ale nebudu doma…). Takže pondělí to jistí. Ještě mě napadá ten kšeft u Hudysportu v Rudolfovské.

          Taky bych mohl napsat proč. Potřebuju nalisovat konus hlavového na sloupek vidlice a rovnou bych si nechal narazit ježka. Nechce se mi to páchat doma, když nemám ani nástroje vhodné k improvizaci.

          • lukas aka mitro  

            Pocity zneji pomerne poztivne…:)

          • scret  

            a ty sis myslel, ze si ho das na kolo:D

            • MirosPikos  

              Já bláhovej si jí budu muset pověsit na zeď a kluk se mi ještě bude smát.

          • svářeč  

            nechtěl bych dopadnout ta,abych obíhal servisy kvuli každý kravince:-(

          • Atilla  

            To nemáš doma paličku na maso a kousek prkénka?

          • Scottman  

            Do pí*i s ježkem ;-) – pořiď si Shaman racing utahovák hlávka, spodní kroužek hlávka jde na sloupek nandat skoro vždycky rukou.

            • vojtechposmourny  

              Tak to jsem měl asi vždy špatnou vidli nebo hlávko, že jsem to musel narážet :-)

            • Vilém  

              Pokud neni spodni krouzek rozriznuty, tak rukou asi tezko. Pokud ano, tak neco neni OK.

              • Scottman  

                I nějakej nerozřízlej jsem na Rebu kdysi dostal rukou, teď mám Syntace hlavu a spodní kroužek je rozříznutej. Where's a will, there's always the way ;-)

                • scret  

                  jestli ty nas zas nehoupes:))

                  • Scottman  

                    :) Nehoupu, leccos jde když se chce, většinou je horší ho sundat než nandat – zlatej Syntejs nařízlej kroužek… Na tapered sloupku má proti mě výhodu ( 1 1/8 ), že by mu tam měl jít snadno navést, protože největší porod pro mě je ho tam dostat vždycky na začátku sloupku. Kdyby teda měl ten mnou doporučovanej Shaman utahovák, tak si to dá komplet dohromady doma sám a další výhodou je, že když bude chtít, tak moje řešení je lehčí než řešení s ježkem a tisíckrát jednodušší a sloupek vidle je jako novej, já sloupek stejně časem fiknu na 1 podložku a budu jezdit bez utahováku bo gramy…

                    • Vilém  

                      Na 1 1/8 je to nejhorsi na zacatku sloupku? Clovece to mi nejak nesedi s tim, ze nehoupes.

                      • Scottman  

                        Šlo mi to tam blbě, bo mám gramlavý pazoury a necpal jsem to tam úplně rovně + po zkrácení jsem nenašel pilník, tak jsem otřepy po krácení neřešil ;). Dole vím, že je průměr lehce zvětšený…

                        • Vilém  

                          Rozdil prumeru nahore a dole je 1,4mm, coz je pomerne dost.

                          • Scottman  

                            Však píšu, že jsem to tam dával křivě a přes otřepy, to taky nešlo dobře, aneb moje dřevní doby, ale nějak se začít musí :). Na tapered sloupku se Shaman utahovákem by to doma dohromady dal s prstem v nose.

                            • lukas aka mitro  

                              pres otrepy…to jsi ro zeral cim, granatem?

                              Jinak lisovat spoudni krouzek stahovakem je superprasarna! Proc, protoze na to kurva tlacis pres loziska!

          • nitraq  

            To víš, suntouru se vysměje i malej prcek, měl jsi před ním mávat foxkou, to by jen tiše obdivoval:))

        • mpIII  

          Vypadá parádně, docela masivně. Je v ní ta HS expanze?

          • MirosPikos  

            HS nemá, ale ja bych to snad ani neocenil. Za ty penize co jsem ji koupil by to byl až příliš velký luxus. Dneska az se vrátím domu a vystrizlivim, tak se pokusím nalisovat ten konus a narazit ježka.

            • MirosPikos  

              Tak jak jsem slíbil, tak se stalo. Asi mi po včerejší Zacapa-Diplomatico-párty ošikovněly ruce a nebo přitvrdly koule.

              Našel jsem velikou matku, kterou jsem kulatým pilníkem trochu poladil a narazil kónus. Pak trocha trpělivosti, plastová palička, hliníková tyčka, šroubováky a šroub… ježek je krásně rovně uvnitř.

              Report dám až po týdnu. První dny by to nemělo smysl. Dneska projedu tak jak to je, zítra poladím olej a elastomer a v týdnu si dám nějakýho toho Kluka a Dívčák.

              • svářeč  

                tak to byla lejno párty,když jsi zvládl kunit a pak ještě se projet.styď se takhle to flákat!vše se má dělat poctivě:-D

              • scret  

                btw. proc jsi nebral Aurona rovnou z TT?

                • MirosPikos  

                  Řekněme, že jsem měl cenový strop a výbornou nabídku na Aurona odjinud.

                  T-T snad někdy příště. Možná kdybych měl možnost si nějakou T-T vidlici vyzkoušet, bral bych rovnou teď. Ale na to moje ježdění si budu muset vystačit se svýma rukama.

                  • Concorde  

                    Myslím, že můžeš být vklidu. TT se mi zdá poměrně přeceňovaný

                  • scret  

                    nezkousel jsem aurona, ale epicona… z TT to byla dobra a kvalitni vidle… Pak jsem zkusil seriovku a nestacil se divit, jakej je to lowend…

                    Auron bude uz v zakladu dobry, co z nej vykrese milan, by me ale osobne zajimalo…

                    Btw. uz jsem se te asi ptal na vahu, uz jsi zvazil? dik

                    • MirosPikos  

                      Ano, vážil jsem to závěsnou váhou, takže ne moc přesné. Ale vážení jsem opakoval a pokaždé rovných 2 000 g. Po zkrácení sloupku na 210 mm vážila 1970 g. Ještě by se dalo něco zkrátit. Váhy bez nalisovaného kónusu a bez ježka, bez žádného zásahu. Něco pak ubere na váže žlutý elastomer, ale zase přibere 2×15 ml 10W oleje.

                      Krom toho bych se zeptal. Olej do spodních nohou se dává klasicky. Povolí spodní nohy, klepne se, aby se daly vnější sundat a dolije olej? Nebo stačí jen povolit šrouby. Zítra mě to čeká, tak ať vím jestli to bude rychlovka nebo menší rychlovka.

                      Jinak Epicon bez T-T opravdu žádný zázrak. Ale spíš bych srovnával vidlice s domácím tuningem, který si snadno každý udělá vs. T-T. Tam už to nebude asi tak propastné. Ale jak říkám, zatím jsem neměl v ruce žádnou T-T, bohužel nebo bohudík :)

                      • Georrge  

                        vazelínu nebudeš před nalitím oleje vytírat?

                        • MirosPikos  

                          Proto se ptám, takže nejspíš odklepnout a sundat vnější nohy, vytřít/vyčistit a nalít olej.

                          • Georrge  

                            asi to bude lepší, možná to není úlně nutnost, když tam dáš trochu řidší olej tak on se s tou vazelínou tak nějak smíchá, a při další výměně vyteče i s tou vazelínou. A postupně se takhle ta vazelína z vidlice dostane. Před zimou bych tam ale asi radši dal čistý olej :)

                            • MirosPikos  

                              Před zimou je teď :) Když už to budu dělat, tak to udělám pořádně.

                              • MirosPikos  

                                Tak jsem jí tam nechal, jen jsem přidal olej. Při příštím servisu to všechno hezky vyčistím a namažu. Co mě překvapilo, že tam nebyl molitanový kroužek. Co mě také překvapilo, spodní šrouby už měly otlačené hranky. Asi jak to Taiwanec dával dohromady. Já byl šetrnější a použil papírovou lepicí pásku na malování.

                                Složil jsem to a je to znatelně lepší. Jen se mi protáčí spodní šroub v levé noze. Počítám, že si to trochu sedne a pak ho dotáhnu (stržený určitě není, neutahuju to ani 2 Nm). Je na to nějaký fígl?

                                Počasí mi pořád nepřeje, takže vyzkoušená není. Ale středa je tutová, i kdyby měl být konec světa :) Vezmu pumpičku na Kluka a budu si hrát.

                      • svářeč  

                        polepy jsou pod lakem?

                    • mpIII  

                      Epicon TT… Funkčně dobrá vidle (odtrh, chod), jinak je to pořád ceně odpovídající lowend (zpracování ovládacích prvků, funkce tlumiče).

                      • scret  

                        kdyz hodnotim funkci vidle, nebavim se jen o odtrhu…

                        Zpracovani horsi ano, ale to uz si kazdy musi zvazit sam, jestli mu jde o tvar cudliku…

                        Udajne uplne nove epicony prej nicmoc, ty starsi (cca 2 roky) byly ale i tlumenim hodne dobry!

                        • lukas aka mitro  

                          No…do starsich (2010–2011?) se hlavne dala dodela HSE…citliva vidle s RC2 patronou s dodelanou HSE a pripadou zmenou zdvihu za par supu..kde ty lonske snehy jsou…

                          • ghostik  

                            Možná se pletu, ale RC2 epicon nikdy neměl ne?

                          • MirosPikos  

                            HSE se nedělá kvůli tenčím střevům (musel by se nechat vyrobit celý díl a to by se cenou dostávalo zase trochu jinam) a pak také, že to nemělo v praxi u zdvihů do 160 moc význam. Nebo takto na to alespoň nahlíží Mlok s Milanem, co jsem se ním o tom bavil.

                            • mpIII  

                              Co vím, tak HSE v epiconu má snad jenom fousek. To byl jediný epicon, který milan takhle upravil a pak řekl, že to nemá cenu.

                        • mpIII  

                          Já se taky nebavím jen o odtrhu. Jak už jsem psal – odtrh a chod supr, ale vše kazí naprosto lowend tlumič (z mého pohledu).

                          • MlokCZ  

                            Je to už sice loňská diskuze, ale pořád to je aktuální.

                            Chtěl bych něco připsat k tomu low end tlumiči (nebo tedy spíš obecně k tlumiči) a jak moc to může nebo nemůže kazit.

                            Dlouhodobě střídám DPC s HSE a bez HSE.

                            Začnu kompresí. U té jsem udělal jednoduchý závěr po srovnání RCT3 kompresní části x Motion control (stejný názor už jsem měl dlouho, jen jsem to potvrdil dlouhodobějším srovnáním v praxi na jinak zcela totožné vidlici a zbytku kola). Pro moje ježdění a pro zdvih do 140–150mm je jakákoliv komprese kurvítko, takže jasně zvítězil Motion control.

                            Vidlice s HSE jsem chvíli nejezdil právě proto, že měla ještě RCT3 kompresní část, která chod výrazně zhoršovala. Neměl jsem čas řešit s Milanem, takže až časem jsem si to prohodil sám (vyhodit RCT3 kompresní část a dát Motion control), přitom to byla otázka 5 minut to prohodit, protože je to bez sundání spodních nohou (mohl jsem udělat dříve, ale neměl jsem doma tlumící olej na dolití).

                            Tím tedy kompresní část neovlivňuje vidlici vůbec, pouze umožnuje lock s pojistkou proti proražení.

                            A teď zbývá rozdíl HSE (na jedné mám dodělané, je to problematické, protože se to tam v originále nevejde, jak tam při použití pružiny musí být v tlumící části vlastně taková kratičká negativka zajišťující, aby to nekoplo při plném návratu; u vzduchové verze tam není potřeba, proto se to tam vejde):

                            • HSE je jistě přínosem, ale ne až tak velkým jak jsem byl dříve přesvědčen (když jsem ještě neměl dlouhodobé srovnání na zcela totožné vidlici + hlavně i rámu a tlumiči, prostě jen ten rozdíl HSE)
                            • nemám problém jezdit i tu bez HSE, chybějící HSE mi vadila méně než kurvítko RCT3 v kompresní části
                            • opravdu znatelný rozdíl je pouze v určitých situacích, kterých zase nemívám až tolik
                            • jsou i situace, kdy varianta s HSE je o chlup horší, tam kde se projeví, že jedinou expanzi mám nastavenou na rychlejší než low speed expanzi (low speed expanze nelze až na tak rychlou nastavit, protože v kombinaci s HSE to už kope znatelně více než při jediné expanzi; samozřejmě by to mohla vyřešit snížení průtoku HSE okruhu, třeba jen hustším olejem, ale to by pak bylo v podstatě to samé jako jezdit bez HSE a to pak pozbývá smysl)

                            Stručně řečeno, i když mám na vidlici požadavků opravdu hodně, tak bych dnes u mojeho ježdění a vidlice do 140–150mm klidně šel i do varianty bez HSE pokud by jinak byla perfektní.

                            • lutte3  

                              Obecně co jsem projížděl vidlice, tak mi víc vadila absence oddělených kompresí než expanzí. Ale je to vždy o tom kdo kde a co jezdí, jezdím buď rychle a agresivně a nebo se dostanu do situace kdy potřebuji ve vidlici oporu, ať už při odrazu nebo nějaké pomalé technické pasáže. Jezdím teď MZ 44 s RC3 tlumičem, kde je HS komprese pevně nastavena a nastavuji LS. Většinou mám LS tak napůl přivřenou někdy jí přivírám více a někdy méně. Sice v pomalejší jízdě to není kdovíjaká citlivka, ale jakmile to rozjedu v rozbitém terénu, začne se HS otevírat a trakce je parádní. Mám to na pevňáku, kde mi malinko tupější chod při pomalejších rychlostech vyhovuje, lépe pak čtu terén a vím po čem jedu, tím pádem zvládám reagovat a všimnu si nerovnosti dřív než když dostanu ránu do zad od zadního kola.

        • madcat  

          Fox jde z domu a kupuje se Suntour, to jsme to dopracovali :-) Jestli oni by se pánové z Foxu neměli trochu poškrábat za uchem, jestli opravdu dělají všechno tak dobře jak si možná myslí…

          • MirosPikos  

            Hlavně jde z domu 140 mm / 32 mm. Věřím, že Milan by FOX poladil tak, abych si ho nechal, kdyby mi zmíněné parametry stačily.

            • scret  

              no to nevim, Evolution je proste sragora, ikdyz zlepseni by tam asi nejaky bylo…

    • MirosPikos  

      Zaujal mě tento návod na našeho Aurona RC2:

      http://bplumen.cz/…06_auron.jpg

      Zvlášť obrázek 8, kdy vyndavají molitanové kroužky, tak jak je znám z RS Reba či jiných vidlicí.

      Problém je v tom, že já tam žádné kroužky nemám a sehnat se dají pouze 32 mm. 34 leda vyrobit doma na koleni.

      Chci se proto zeptat, zda tam ty kroužky máte nebo nemáte. Případně, zda se nedají přeci jen někde koupit.

      Psal jsem Milanovi a do bplumen, zatím bez odpovědi.

      • metr-x  

        Kámoš nedávno Aurona rozebíral a mám pocit, že tam ty kroužky z výroby nebyly. Dal tam RS kroužky z reby a funguje to v pohodě.

        • Metalcane  

          Krouzky tam byly pryzove, jak je tu psane, puvodni zamer dat krouzky z reby padl tim, ze auron ma mensi prumer osazeni pro krouzky a tim padem tam molitan pro rebu ac ma 32mm nohy proste nevleze a na silu to neni dobre

      • scret  

        proc tam nedas krouzky z jiny vidle? treba fox, RS apod.

        • MirosPikos  

          Jde mi o ten průměr. 32 vs. 34. Ale pokud tam pasují třeba z Reby, pak není co řešit.

          • scret  

            no logicky bych tam spis dal z Pika nebo Lyrika ne?:)

            • MirosPikos  

              Klidně tam dám v Lyrika, když bych věděl, kde koupit samotné kroužky. Bohužel to bude celkem oser a nebo se hezky prohnu.

              • allrose  

                Trochu s křížkem po funusu,když jsem repasoval rebu a čistil „molitánky“ a znovu nacucával olejem,tak se zvětšily,že jsem je tam sotva dostal.

                Tak bych se nebál je dát i do vidle s větším průměrem..jen pro info

      • pavlik6022  

        sice mám Duroluxe a ne Aurona, ale vnitřnosti vypadají úplně stejně. Zdá se mi že jediný rozdíl mezi těmito vidlicemi je větší zdvih ve prospěch DX( tím samozřejmě i váha).

        Ale k věci – ty molitany co jsou na obrázku mám v DX taky, jsou to ty Suntourácké filcové použité třeba u Epiconu. Takže nezoufej a zkus raději použít něco stejného průměru od Foxe nebo RS. Menší určitě nedávej.Může se ti stát jako mně u LYrika že se molitan dostane mezi pouzdro a nohu a budeš pak mít problém vidlici rozdělat

        • Pan.Fazole  

          …molitan dostane mezi pouzdro a nohu a budeš pak mít problém vidlici rozdělat…

          S timhle souhlas. Za boha sem to gufero nemoh vyrvat ven.

    • Alesh  

      Pánové, není tu nějaký Pražák či z okolí, kdo by mi na vidli uměl udělat tento drobný tuning? http://dolekop.com/…ur-auron-rc2 Vidle dobrá, ale citlivost na drobné nerovnosti nic moc (v porovnání s mechovou starou 36kou). Nechci se do toho pouštět sám – nemám vybavení, dílnu a šikovné ruce :-) Na podmínkách bychom se domluvili. Ozvěte se mi pls na hegenbart@sazka.cz. Díky!

    • wilda81  

      Kde sháníte servisní kit nebo jednotlivé díly (stíráky atd.) na Aurona?

    • MirosPikos  

      Setkal jste se někdo u Aurona (nebo epicona, co je jedno) s nižším zdvihem než by měl mít. V praxi to znamená, že vysunuté kluzáky (když je kolo pověšené ve stojanu) měří 145–150 mm. Když zatáhnu za vnější nohy, vylezou na svou normální hodnotu (lehce přes 160 mm). Kde je zakopán pes? Málo oleje v patroně? Něco jiného?

      • Atilla  

        To bude spíš negativkou, ne? Zkus víc nafoukat jestli vylezou. Pokud se nepletu, tak je tam pružinová negativka, takže by tam nemělo být moc prostoru na problém.

        • MirosPikos  

          Něco na tom bude. Když jsem přifoukl, tak povylezla. Ale pak zase nevyužívám toliko zdvihu. Nabušil jsem to zkusmo na 110 a vylezla na 165 mm. Ale objevil jsem další problém, když jsem jí naopak vyfoukl úplně, vyndal ventilek a naplno stlačil, tak jsem jí nedal na doraz. Chybělo odhadem skoro 20 mm do dorazu (cca 3 mm od korunky). Takže si asi udělám rozborkové nedělní odpoledne, abych přišel na to, čímpak to je. Jediný, co mě napadá, je příliš oleje ve vnějších nohou (který jsem tam dával dle návodu spodem do každé nohy 15 ml). Co napadá vás?

          • Atilla  

            15ml by neměl být problém. Postupuj krok po kroku, teď vyndej tlumení a zjistíš jestli není problém v něm. Třeba patrona natahala olej ze spodních nohou. Tuhle vidli jsem ještě rozhozenou neměl, tak přesně nevím co by tam mohlo být. V pružení toho asi moc nebude pokud je to principem podobné jako epikon, tak tam je jen táhlo s negativkou a nad ní pístek vzduchové komory = tam asi není co by se posralo jedině, že by se nějakým způsobem natlakovala „negativka“ čemuž moc nevěřím.

            • MirosPikos  

              Tak je to tlumení, co jsem dneska studoval, tak docela běžný jev u těchto cartrige. Mám celou patronu venku (taky jak jinak) a teď jen jak se do ní dostat. Zatím zkouším tu šetrnější metodu viz tohle video:

              https://youtu.be/u2_zrfIKi0E

              Sice je to trochu jiná patrona, ale dostat do ní by mělo být stejné. Tak dám pak vědět, jak jsem dopadl. Oser bude trefit správný množství oleje, ale pokus omyl to snad vyřeší. Nesmí cvakat a musí jít naplno zatlačit :)

              • Tomínos  

                Pokud to budeš dělat stylem postupného ubírání, tak u duroluxe mi funguje, potom co jde naplno zatlačit ještě zhruba 1,5cm z hladiny ubrat.

                • MirosPikos  

                  Ok, díky za tip. Patrona už je rozdělaná, tak jí nafotím a začnu ladit hladinku :)

                  • wilda81  

                    hladinku v krvi?

                  • MirosPikos  

                    Tak tady jsou nějaké fotky. Hladinka vyladěná, zítra vyzkouším.

                    • wilda81  

                      Super, se bude časem hodit. Suntour nikde oficiální čísla (kolik, kam, čeho) neuvádí?

                      • MirosPikos  

                        Neuvádí, takže jsem postupně ubíral abych mohl patronu smáčknout úplně a namontoval. Vypadá to všechno ok. Otázka, jak dlouho to vydrží, než si to zase přisaje. Pak budu případně řešit dvoubřité těsnění.

    • kocers  

      U Epicoma je to většinou spojení silná negativní pružina a nižší tlaky ve vidli.Ale ty nejsi žádná muší váha, takže to asi tenhle problém nebude.

    • AleZ80  

      Když už se tohle vlákno vytáhlo…

      Rozhoduji se, kterou verzi Aurona vzít ( RC2 nebo RL RC ). Hračička, co týká nastavování, nejsem a lock celkem využívám, ale jde mi o to, jestli ten epikoňácký tlumič u verze RL RC bude ještě vhodný pro vidlici se 160 mm zdvihem. Aby se to pak např. moc nepropadalo do zdvihu v nějakých prudkých pasážích při intenzivnějším brzdění.

    • lazza  

      Našel jsem Auron s černýma vnitřníma nohama, ale nikde nenašel obchod, kde by ho prodávali. Nemátel někdo link na nějaký obchod nebo je to prostě na produkty pro rok 2016 ještě příliš brzo?

      • Kubiczech  

        Minimálně Tuning Test ho má určitě.

        • lazza  

          Právě že na tuning testu jsem ho nenašel vůbec – aspoň podle popisu a fotek.

          • Kubiczech  

            To sice ne, ale když jsem objednal, přišel mi právě ten celočerný. Zkus se doptat.

      • wilda81  

        Pokud se bavíme o RC2 verzi, tak naopak neseženeš ne-černou verzi. Sháněl jsem cca 14 dní zpět a všude jen černá.

        Spodní nohy nejsou lesklé, ale v matu.

        • lazza  

          Verze jsem zatím moc neřešil – koukám do budoucna po černý 29" a tu ne a ne najít. Můžeš hodit odkaz na nějakej shop? – protože asi neumím googlit…

          • wilda81  

            Všichni v cz berou od lumena, takže ať vezmeš kde vezmeš – (alespoň RC2 27,5") bude černá. Jak je to u 29" netuším – obskurní průměry mě nezajímají :) Já kupoval konkrétně u Kudláčka kvůli osobnímu odběru.

            • lazza  

              Prošel jsem to celý, ale ani na jednom z odkazů jsem nenašel vidli s černýma vnitřníma nohama; černý jsou výhradně vnější – spodní.

              • lazza  

                Jo, už to vidím – černý jsou pro 27,5"

                • wilda81  

                  Zkus si tam ještě napsat nebo zavolat. U mě jen neměli aktualizované obrázky.

                  • lazza  

                    Ono to vlastně vůbec nehoří – jen mapuju nabídky a ceny hooodně do budoucna. Každopádně dík za odkazy.

                    • MirosPikos  

                      Ceny se celkem zvedly za poslední tuším půlrok nebo čtvrtrok. Nákupka Aurona 27,5 RC2 s černýma nohama 9.608,– a byla myslím o tisíc nebo víc levnější.

    • Atilla  

      Tak jak je kdo spokojený s auronem? Nemá ho náhodou někdo v Královéhradeckém kraji, trochu studuju co a jak za příští bike a ve výběru je i RB které montuje pravě aurona RC2. Dík

      • Tomínos  

        Tak tlumení je stejný s duroluxem ne? Myslím že to to někdo tvrdil.

        • Atilla  

          Spíš mě zajímalo srovnání s ostatníma EN vidlema např. pikem, tuhost, stabilita ve zdvihu. Právě přemýšlím jestli brát RB s pikem, nebo Auronem. Teda pokud budu kupovat RB, nebo jiné enduro. Třeba koupím DH ještě uvidím.

          • wilda81  

            Projev vidlice hodně progresivní (i po vydělání elastomeru) a pod brzdou se nepropadá. Co by na ní mohli zlepšit je jemnost odstupňování HSC (použitelné jsou tak první 2–3 polohy), větší utažení už dost ovlivňuje citlivost.

            • Atilla  

              Díky, takže pro mě asi ideál. A náhodou srovnání tuhost s fox 36, nebo totemem by nebylo? Síce je to úplně jiná kategorie, ale…

              • wilda81  

                Právě proto jsem se srovnávání tuhosti chtel vyhnout :) Fox 36 jsem jezdil poměrně dlouho, ale jiné věci než na Auronu, tak se to blbě srovnává. Každopádně nějakého zvýšeného kroucení jsem si za jízdy nevšiml. Neslyším ani žádné škrtání kotoučů v náklonu jako třeba u Revelationa 150mm.

                • Atilla  

                  No pokud teď koupím RB, tak mi musí vydržet i do Livigna a Davosu, což asi nebude problém na tamní tratě. Ve Špindlu DH není, takže maximálně dostane párkrát nažrat na Štrůdlu což bude muset vydržet.

                  • wilda81  

                    Tak ale Pikem by sis tuhostí proti Auronu stejně nepolepšil. Bych fakt zvážil toho Duroluxe.

                    • AleZ80  

                      Zvlášť, pokud by se mu také udělal vakl v uchycení krku do korunky.

                      Hodně tuhá je Maruna 350.

                      • scret  

                        tuzsi nez Pike?

                        • AleZ80  

                          Dle nějakých zahraničních testů, co jsem v minulosti našel, by měla být (já to s mojí váhou nepoznám a ani jsem na ničem s novým Pikem nejel). I na pohled je ta podkova robustnější.

                          Ale oproti Auronu RC2 se dá HS komprese přenastavit jen interně.

                    • Atilla  

                      Tak durolux R2C2 není ani v prodeji a 20tis za něj stejně nedám:) Stejně každou vidli do 14dni od koupě sedřu. Prostě auron asi bude muset stačit.

                      • MirosPikos  

                        Ale je v prodeji, nenech se mýlit.

                        ---edit---

                        Aha, tak máš pravdu, je na cestě z externího skladu, takže hádám TAIWAN.

                      • goofy  

                        Někde ho skladem mají. (pokud to je pravda)

                        RC2 verze by měla být levnější o cca 2000, pokud ho někdy dovezou.

                        • Atilla  

                          Tak už nad tím začínám dost přemýšlet:) Hlavně to má 20mm osu

                          • goofy  

                            No momentálně mi to v palici dost šrotuje. Poskládat RB Bandit + Durolux, záplety na DT350 + ZTR Flow? akorát tlumič ještě nevím jaky tam nechat dát… :-)

                            • Atilla  

                              Hehe vidím to podobně durolux, monarch plus, DT 440fr + remerx wer. Saint brzdy

                              • goofy  

                                Co ty Remerx WER ráfky? Máš s nimi nějaké zkušenosti? Cena je velmi příznivá.

                                • Atilla  

                                  Zatím jsem je viděl jen na banditovi. Každopádně si je ke kolu vezmu z aty prachy a nechám je přeplést na DT. Zadní nábu použiju na HT a přední asi někomu daruji, nebo jdou novatec předělat na 20mm osu?

                                  • goofy  

                                    Nevím jak konkrétně tenhle kus, ale dost jich bylo jako stavebnice, že šly dát všechny osy.

                                    • chyna.cz  

                                      pak mi napiš dojmy z WERu. dost mě zajímaj za tu cenu. pokud je budeš dávat na bezduše tak jsme zvědavej dvakrát :-)

                                      • Kubiczech  

                                        Nasucho jsem je nahodil malou ruční pumpou, s mlíkem paradoxně pomohl až kompresor. Při jízdě na první pohled všechno v pohodě, nikde nic nepodfukuje, tlak drží. Párkrát se mi stalo, že jsem z ničeho nic skončil na ráfku, bez zjevné příčiny, v pár vteřinách. Na jiných kolech se mi to nikdy nestalo, proto tomu moc nevěřím.

                                        • chyna.cz  

                                          jak skončil na ráfku? jakože podfouklo při doskoku?

                                          • Kubiczech  

                                            Vůbec. Prostě jen tak. Naposledy ve sjezdu po lesní cestě, předtím na rovné štěrkovce. Plášť bez defektu, ventilek ránu nedostal, jen to prostě prohulilo kolem patek ve vteřině pryč. V zatáčkách ani na kořenech mi to přitom nikdy nepodfouklo. Asi to bude rukama, jinak nevím.

                        • MirosPikos  

                          Důležitý je, aby ho měl dovozce. A pokud je dovoze bplumen, tak ti ho skladem nemají.

      • MirosPikos  

        Dneska bych pořizoval raději novýho Duroluxe R2C2. Nebylo by to pro tebe taky vhodnější? Vzhledem k tomu, co jezdíš, pokud se pamatuju.

        Jinak s Auronem maximální spokojenost.

        • Gabbo  

          Ja jsem s Auronem taky maximalne spokojen, a uprimne nevim jestli bych sel do Duroluxe, pro me potreby auron staci 250g je poradny rozdil..

          • Atilla  

            Tak já do teď jezdil jenom totemy, nebo fox 36 180 takže tužší vidle je přínos i kdyby to bylo půl kg navíc.

            • Tomínos  

              Jak jsem to RB zkoušel přišla mi ta reakce od předního kola krapet gumovejsi. Nedokážu říct, že to je určitě zásluha Pika, ale vzhledem k tomu že o RB přemýšlím taky, i když v dlouhodobějším horizon

              tu, budu spíš koukat po Duroluxu.

              • Atilla  

                právě řeším, jestli se mi vyplatí připlácet za pika, nebo nechat aurona. Dost bych řekl, že dělal výplet, nebyl zrovna nejtužší.

                • Tomínos  

                  Tak to si musíš rozhodnout sám, výdrž aurona neznám, Michal nejdřív přemýšlel vcelku vážně o Piku, když jsem mu nastavil Duroluxe, začal přemýšlet, jestli mu Pike vůbec něco kromě ymydže přinese :-)

                  • wilda81  

                    s Pikem bude mít i nějaké volno navíc … když bude půl sezóny v servisu

                  • Atilla  

                    Tak on kdyby se ten pike taky pořádně nastavil, vyvložkoval a promazal chodil by jinak. Ve středu zdvihu má ale perfektní oporu i když jsem to neměl nastavený podle sebe. Ale jak jsem četl další recenze, tak bude stačit auron. Stejně kolo pošlu zase tak po roce pryč.

                    • scret  

                      neres a vem Duroluxe…

                      Auron bude na tebe malo podle myho… Ale jestli ted vis, ze po roce, max dvou to posles pryc, tak bych se asi Aurona tolik nebal…

                      Jen vim, ze kdyz jsme s klukama byli v saalbachu, tak jsem si pokazdy rikal, ze tam by Pike nevydrzej jezdit asi ani rok:))

                      • Atilla  

                        Tak to je jasný, že nemůže:) Ale výrobci se ti snaží prostřednictvím videi nacpat, že rám 2,5kg ti zaručeně vydrží DH nasazení ve stylu Hilla a vidle o 1900g přežije každodenní Rampage:)

    • Metalcane  

      Zkoušel už někdo upravit tvrdost negativních pružin v novém 2016 Auronu, tak aby se při nižším tlaku vidlice nezanořovala ?

    • Atilla  

      Čau, nezbyl náhodou někomu spacer na změnu zdvihu? Je jedno ze kterého suntoura. Dík

      • Atilla  

        Up, myslíte, že BPlumen to dokáže sehnat?

      • MirosPikos  

        To už máš toho R2C2 doma? Kouknu se jestli mají lumeni skladem.

        • MirosPikos  

          Tak to nemají, ale začali nabízet konečně ND na 34, 35 a 36 průměry. Sháněl jsem onehdá molitanový mazací kroužky, neměli je. Teď už je mají na všechny průměry.

          • Atilla  

            Molitánek tam chci taky nacpat. Včera jsem jí rozložil a všechno vypadá poctivě. Jen tam dodělám spacer a můžu to složit.Přemýšlel jsem nad tuningem v podobě SK|F stíráků, teoreticky by tam měli jít z foxu.

            • MirosPikos  

              Pak nahoď nějaké fotky, jak vypadá v reálu. Na tuning budeš mít času dost, třeba ho ani není potřeba. Alespoň na Auronovi nepociťuju, že by mu scházela citlivost. Na druhou stranu, hovno se v tom vyznám :)

              • Atilla  

                Abych řekl pravdu, tak to nemám čím pořádně vyfotit. Ale vnitřní nohy jsou delší o 3cm než u totema. Futra jsou od sebe daleko. Váha 2337g s nezkráceným sloupkem + trocha oleje. Vzduchová komora jednoduchá klasika od suntouru. Pěkně ovládací prvky. A vypadá to na solidní tuhost. Nešlo mi povolit víčko od negativky a museli jsme na to nastoupit dva a nohy se nijak nekroutily. A že jsme museli celkem dost zabrat.

    • joska  

      jezdi nekdo verzi TA? Nejaky zkusenosti se spolehlivosti?

    • strapal  

      Zdar. Chlapi, ted jsem se docetl v casaku Biker (SK) ze novy Auron, zrejme 2016, uz nema elastomer, ale otocne podlozky na zmenu progresivity. No ja mam objednaneho Aurona RC2, cerne provedeni, 27,5, pred tydnem a tudiz predpokladam, ze to asi nebude jeste 2016… Takze bych od vas s dovolenim potreboval vedet, jak teda poznam jestli ten elastomer ma ci nikoliv. Muzete mi doporucit nejaky konkretni a hlavne platny navod na rozebrani Aurona pripadne link na nejake rozkresleni, kde je patrne, kde co je? Diky moc.

    • strapal  

      Ok, takze je tam jen jeden v noze s ventilkem? A nekde jsem cetl, ze je dobre do kazde nohy pak nalit olej. Jaky a kolik? Mam doma motorex co jsem lil do Marusky 888 RV na sjezdaku.

    • strapal  

      Supr, dikes! Jsem to kua prehlidnul ve vlakne…

    • Radus  

      Novej auron 2016 proveden hned lehký tuning tokeny jsou už dělené a jsou 2 vyndané vidle maká super a to ještě není zajetá model RC2

      • wilda81  

        Je vidět, že Suntour nespí. :) Jen prosím mrkni na klávesnici. Máš tam nějaká tlačítka napravo vedle kláves CVBNM?

        • goofy  

          :-)

        • Radus  

          Když ti to vadí tak to nečti . Já jsem rád že ty písmenka na dotykáči prstem trefím

        • scret  

          je vtipny pozorovat, ze zatimco SR nespi a zlepsuje, tak ostatni jdou tak trochu do zadele…:) hlavne kvalita…

      • AleZ80  

        Akorát ještě mohli přepracovat ten hnusný polep na pravé noze.

      • TJK  

        odkud a za kolik?

    • vojtechposmourny  

      Ahoj všem"tunitelům" Aurona.

      Chci fungl novýho poladit olejem a vyhozením elastomeru, případně instalací molitanových kroužků. Jak tady, tak na webu se dají najít vcelku srozumitelné návody, ja na to. Jediné, v čem se rozchází, je to, jestli ve vidli nechat vazelínu nebo jí komplet vyčistit a necha vidli pouze olejovou.

      Takže poprosím, Vaše názory a rady sem.

      Díky.

      • lazza  

        Podle navodu jsem futra promazal vazelinou a po nasunuti vnitrnich nohou do vnejsich dolil zespodu olej.

        Mam teda Aion, ale konstrukcne by mel byt shodny s Auronem.

      • MirosPikos  

        Já jsem vazelínu po předělávce ponechal s tím, že kdybych snad reklamoval, akorát bych vylil olej. Po prvním servisu jsem vnitřek kompletně vyčistil. Tolik k mýmu „tuningu“

        • vojtechposmourny  

          No a po servisu opět namazal vazelínou a dolil olejem, nebo jen olej? Případně kam co?

          Dík.

        • lazza  

          Jeste otazka: vubec sem tam nenasel futra-cerny valce s nacvakavackou, jak prezentujou na Suntouru. Uvnitr byly jen dva a dva krouzky, cca centimetr vysoky a par milimetru silny. Je to standard i v Auronovi?

      • AleZ80  

        Neměl bys link na nějaký foto/video návod ? Vím, že to bývalo i na stránkách bplumen, ale už se mi to nepodařilo najít.

    • vojtechposmourny  

      Ahoj, zkoušel někdo měnit zdvih na Auronu?

      Předpokládám, že se zvyšuje ubráním spacerů ze „vzduchové“ nohy, které jsou v rozkresu Suntouru označený jako 7k.

      Nebo se pletu?

    • Atilla  

      Nepleteš. Odstraní se plastový spacer u negativní pružiny

    • nukii  

      Ahoj. Muze mi prosim nekdo z majitelu aurona 27.5 zmerit vzdalenost osy a spodni misky hl. Slozeni. Zajima me vzdalesnost pro zdvih 150 mm. Diky Lukas

    • strapal  

      Hoj. Auron RC2 (2016) – jak vam funguje na leve noze to tlacitko zmeny zdvihu nebo co to ma byt… mne to hodi tak max 3 cm zhruba.

    • strapal  

      Sorry, ale nejak se mi tam primotaly ty fotky a nemuzu je v editaci smazat…

    • strapal  

      Nikdo nic? Tak jinak – rozmontovaval nekdo Aurona RC2 – 2016 s tim tlacitkem na zmenu zdvihu? Chtel bych vyhodit ten elastomer nebo co to tam je kvuli uprave citlivosti a zajima me, jestli tam ten blbinec na 2016 vubec je a jestli je postup stejny, kdyz je tam to kurvitko na zdvih – prepousteni do horni komory udajne..

      • wilda81  

        To rozdělej a zjistíš jestli elastomer máš nebo ne. Je to otázka 5 min práce. Změna zdvihu je dle manuálu cca 4cm.

      • pavlik6022  

        proč sis kupoval ta verzi když je to pro tebe kurvítko?

    • strapal  

      Kupoval jsem RC2 a poslali tuto RC2, jelikoz „stare“ RC2 uz neprodavaji. Mne to je celkem fuk ze to ma nastaveni zdvihu, ale je to vec kterou nepotrebuju. Je ale pravda ze zdolavat krpal jde mnohem lepe. Uvidime, treba bez toho za cas nebudu moci prezit…

    • MirosPikos  

      Nezjišťoval už někdo, jestli nebude pasovat PCS Cartrige z nového Aurona 2017 do starších? Možná by to bylo jeho záchrana reps. by se z něj dalo vymáčknout ještě o chlup víc.

      http://www.srsuntour-cycling.com/…s-cartridge/

    • Vyvy86  

      nevite kde koupit noveho aurona?? a jake s nim mate zkusenosti?? popripade stranky na tuning a dily dekuji.

      • Lanzinho  

        taky nad nim uvažuju, a zatím sem vyzvěděl od lidí že zobe o dost líp než foxky performance, což musim říct sám že ze začátku je moje foxka docela tupá.. ale tlumočim zatím jen co jsem se dověděl .. kupovat ji budu až po novym roce nejdřív.. ale sem vice méně rozhodnutej

        • MirosPikos  

          Tak si počkej na nového AURONa, s novou patronou. Bude to zase docela jinde. Bohužel asi i cena naroste.

          • Lanzinho  

            jestli naroste cena, tak to bude v háji a budu mít co číst a přemejšlet :D .. páč chtít platit víc koukam po RS Yari

            • mirorek2  

              jari je mrdka

              • Lanzinho  

                né pro aurona sem vice méně rozhodlej.. za ty prachy když sem četl ty recenze a reakce lidí tady tak si myslim že je to bezkonkurenční pokud nechci dávat 25k za pajka

                • MirosPikos  

                  Uvidíš, počkáš kolik bude stát RC2 PCS a kdyby to bylo moc, budeš jistě spokojenej i s klasikou RC2.

                  Jenom doufám, že to nebude jen u speciální edice. http://enduro-mtb.com/…che-edition/

                  • Lanzinho  

                    přesně tak.. uvidim.. ale možná i kdyby to bylo dražší tak si připlatim, hold to koupim o něco dýl.. radši bych přepínal zdvih podle potřeby než mít na stálo 160, nebo spíš 150 (Giant Trance 2k16).. do kopce to musí bejt peklo na čopru

                    • MirosPikos  

                      Já jezdím stále 160 mm. Možná jsem to špatně pochopil, co bude ta nová vidle umět. Ale očekával jsem, že se funkcí přiblíží Duroluxu R2C2. Na měnitelný zdvih jsem nepomyslel. Ten bych ani nechtěl. Spíš bych chtěl všechny ty kurvírka , hejblátka a točítka :)

                      • Lanzinho  

                        já právě nemám zdání jak by se 160 na tom trencovi chovalo.. z kopce to bude bezesporu bombice, ale bojim se výjezdů, že přijdu o univerzálnost.. jo kurvítka a točítka jsou vždycky parádní věc pokud si s tím člověk není línej pohrát.. jako že já sem schopnej na tom strávit odpoledne :D ale nikdy sem vidli neměl rozdělanou takže nevím jak bych si to sám předělával.. a házet zbytečný peníze do servisu se mi taky uplně nechce.. proto zamýšlím spíš na 150.. hlavní důvod mojí výměny je stejně jemnější chod oproti foxu a 34 vnitřní nohy.. i když bych radši těch 160 má to svoje ALE no.. možná si o tom časem něco načtu, rozdělám to, a zjistim že je to jednoduchý :D

                        • Jenda  

                          Jenže pokud je teda systém ± stejnej co má suntour už řadu let, tak to snižování kurvítko je. Problém je, že na plným zdvihu je tam negativka nahrazená kusem dorazový gumy a vidle je tak míň citlivá. Tohle sice odpadá ve chvíly kdy snížíš, jenže na stoupání je to člověku tak nějak jedno, že? Ale třeba mě někdo opraví a už to maj soudruzi udělaný jinak?

                          Osobně jsem jezdil snižovací vidle řadu let (epicon, Lyrik 2step a U-turn) snižoval jsem ale teď mám vidli bez snižování a žiju s tím v naprostý pohodě, těch míst kde bych to využil je fakt málo.

                        • mirorek2  

                          co kutíš? dej tam 160ku! bude větší sag a dokopce to nepoznáš(nebo jen lehonce) a z kopce tě to udělá šťastnějším

                          když to bude úplně opruz(1cm:-) sundáš to na 150. stejně auron musíš po koupi rozebrat a nalít olej, vyhodit elastomer atd.

                      • Lanzinho  

                        jinak nejvyšší verze má právě přepínání zdvihu tak předpokládam že to bude mít i novej auron

                    • AleZ80  

                      Na snižovací verzi bych se raději vykašlal. S vidlicí o zdvihu 150–160 mm se stoupá ještě poměrně snadno.

                  • mirorek2  

                    a víš prosím tě kdy bude nová verze k dostání, nějak nemohu najít

                • mirorek2  

                  pajk je mrdka

              • chyna.cz  

                nesouhlasím :-)

    • Vyvy86  

      ja bych potreboval 29ku a 160 zdvih

      • AleZ80  

        Servery zbozi.cz nebo heureka.cz neznáš ? Případně tuning-test.cz, pokud chceš rovnou upravenou.

    • Vyvy86  

      nejak zadnou nemuzu najit rad bych cerny kluzaky a z lockoutem nechci upravu zdvihu

    • Vyvy86  

      pravě tohodle jsem nasel ale chtel jsem jeslti delaj i z lockoutem

      • MirosPikos  

        Piš správně do vláken ;)

        Dovozce má jen toto s černými nohami a pak s těmi původními „zlatými“. Takže pokud chceš zamykání, máš zřejmě smolíka.

      • AleZ80  

        Se zlatavými šavlemi se dělal LO-RC (lock na korunce) a RL-RC (lock na řídítkách), ale u 29" verze byl asi max. zdvih 150 mm (nevím).

        Tady mají LO-RC za 6990 Kč.

    • mpIII  

      Měl bych dotaz – jsou loga na Auronu či Duroluxu pořád ještě zalakované, jako tomu bylo u Epiconu 2009?

    • Laro22  

      momentalne mam na Canyon nerve 29 vidlicu rebu 120mm a uvazujem koli dobrej cene vyskusat tam dat toto

      https://www.sportovnidum.cz/…-cerna-cerna so zdvihom 130mm, co poviete dobry napad?

    • Laro22  

      no je tam rozdiel par korun …a je to rovnaky typ? popis je trocha iny a ako je upravena?rebu mam RL 2015

      • wilda81  

        A co cekas od vymeny? Vymena Reba-Auron mi na XC kole prijde jako zbytecnost.

        • Laro22  

          tak je to xc bike ale vsetci vieme ako to je clovek niekedy jazdi dost drsne a je mu jedno aky ma bike takze cakam ze by to mohlo mat prinos v zjazde…no ale to je otazne ci by vobec malo

      • mpIII  

        Předělaná z vazelíny na olej, vymezené vůle (kvůli vazelíně jsou ve vidlici větší vůle, které se musí při předělání na olejové mazání vymezit), naladěná negativní pružina na tvou váhu, celkově vše vyladěné na co nejlepší citlivost. Je toho ale určitě mnohem víc.

        • Ajkalla  

          Jde se ta original negativka někde koupit ?

          • mpIII  

            To vůbec nevím. Možná dovozce BP Lumen by něco měl. Já kdysi bral Epicona přímo z tuning-testu, jako mnoho lidí zde na fóru a s funkcí vidlice (vzhledem k ceně a možnostem tlumiče) i servisem u Milana jsem vždy byl naprosto spokojen.

        • Pedro404  

          „Je toho ale určitě mnohem víc.“ Co by se tam eště dalo jinýho udělat? Navíc při rozdílu 2000 korun oproti nejlevnějšímu Auronu z eshopu mi příde, že tam neni úplně prostor si s tim výrazně víc vyhrát, pokud Milan nechce dělat za almužnu.

          BTW, tuší někdo, jakym způsobem má bejt udělaný to vymezení vůlí? Jiný pouzdra? Já když sem předělal starej Durolux RCA na olej, tak rozhodně žádnej vakl nechytil, nechce se mi věřit, že by použití oleje místo vazelíny něco takovýho vyžadovalo.

          • wilda81  

            +1

          • MirosPikos  

            Taky nemám problém se mnou předělaným Auronem na olej. Vůle naprosto žádný. Vidlice jede jako fík. Nevím jestli je to kus od kusu. Těžko říct. Věřil bych tedy nějakým promazání a lazení tvrdosti negativní pružiny. Ale pouzdrům moc ne.

          • mpIII  

            Co by se dalo udělat víc? Třeba ladění kompresí?

            • Pedro404  

              To by asi teoreticky šlo, nevim teda, jestli dneska všechny Suntoury používaj tunitelnej shim stack (spíš ne), ale nedovedu si představit, že by to Milan dělal. Ale je možný, že mu křivdim.

          • goofy  

            Nevím, jestli přímo vymezení vůlí, ale spíš myslím, že Milan spíš srovnává nebo znova osazuje pouzdra pro minimální odtrh. Aspoň kdysi to dělal.

          • MlokCZ  

            Vakl je kus od kusu a po předělání na olej se to může a nemusí projevit.

            Jak už jsem tu psal, tak upravený Auron/Epixon jsou nejlepší vidlice pro moje potřeby, které jsem kdy měl v ruce (tedy srovnávám nejen s 15+ vidlicemi co jsem dlouhodobě jezdil, ale se vším co jsem kdy měl v ruce a všechny ostatní vidlice co jsem jezdil dlouhodobě jsem měl také upravené, v originálním stavu by si ve srovnání ani neškrtly).

            Tohle samozřejmě nemusí platit pro každého, protože každý má od vidlice zcela jiná očekávání. Milan se samozřejmě snaží při ladění vidlice vyjít vstříc konkrétním požadavkům jezdce, ale pokud se nemají kompletně vyměnit vnitřnosti vidlice, tak nelze dosáhnout úplně čehokoliv a má to nějaké limity.

            Budu psát v podstatě o obou těch vidlicích. Aurona mám ve verzi RL QLC předělanou na LO (tedy na zamykání z korunky). Cíleně jsem nechtěl RC2 verzi, mám to na jezdivější AM fulla a lock někdy používám a na 130mm zdvihu bych měl u RC2 verze stejně obě komprese zcela povolené. A tahle verze Aurona má totožný tlumič jako Epixon Elite LO- RL, který v upravené verzi také vozím.

            Úprav je více než bylo uvedeno.

            U vzduchové části zrovna u Auronu a hlavně u těch 2015 verzí, kde byl elastomer, tak tam používá nějaké celé svoje řešení. Výsledkem je rozumný průběh a vhodná negativka pro daného jezdce.

            Jak platí o celé vidlici, tak i pro průběh platí, že je to nejlepší průběh pro moje potřeby, který jsem kdy jezdil (pro Epixon platí to samé). Progresivitu jsem měl poladěnou ± akorát u všech vidlic, co jsem dlouhodobě jezdil. To šlo i u jiných. Ale už to nikdy nebylo tak dobře vyvážené s průběhem negativky. A to ani u vidlic, kde byla vzduchová negativka, tedy na mojí hmotnost byla ok, ale průběh mi stejně nikdy tak dobře neseděl.

            Ani u dual airu se mi to nikdy nepovedlo tak dobře naladit (a pozitivka měla poladěnou progresivitu jak jsem potřeboval).

            U pružícíc části jsem se nejblíže Auronu/Epixonu přiblížil u DPC, tedy u pružiny, která ale nebyla po celý zdvih lineární (DPC má dvě pozitivní pružiny, kde jedna pracuje jen ve 2/3 zdivhu, což způsobí lineární průběh v prvních 10cm zdvihu, následuje zlom a dále (třetí třetina zdvihu, tedy 5cm) je křivka pořád přímka, ale už strmější než těch prvních 10cm. Tedy blíží se to průběhem lehce progresivnímu vzduchu při zachování počátku zdvihu jako má pružina.

            Další věc je tlumící část. Tam umí Milan udělat svojí speciální upravu expanze, která se v originále nedá pořídit na žádné vidlici na trhu. Tohle tedy nedělá asi běžně, ale nejsem jediný, kdo takto má upravené vidlice.

            A jak už jsem tu psal, tak nevím, jestli můžu do detailů popisovat jak to funguje, tak napíšu zase jen náznak, co už jsem tu psal dříve. Je to taková high speed expanze naruby.

            A za mě (tedy minimálně pro moje potřeby) to funguje o dost lépe než high speed expanze.

            Tohle oboum vidlicím (takhle upravenou expanzi mám na Auronu i Epixonu) dodalo něco, co jsem nikdy na žádné předchozí vidlici neměl. Vidlice jsou daleko aktivnější a citlivější na menších a středních překážkách, které jdou rychle za sebou (to je v podstatě v každé rozbitější pasáži).

            High speed expanze tohle řeší hůře, protože je potřeba LS expanzi mít přitlumenější výrazně více (jinak by to při otevření HS okruhu hodně kopalo, kdyby to na konci návratu ze zdvihu LS expanze více nezpomalila) a ta pak dělá vidlici tupější na rychle po sobě jdoucích nerovnostech (kde se ten konec návratu přitlumený LS expanzí nestíhá vracet).

            U mě ke spokojenosti s upraveným Auronem a Epixonem hodně určitě pomohlo to, že Milan už moc dobře vím co od vidlice očekávám a tedy ví přesně kam to laděním směřovat.

            Samo o sobě by to ale samozřejmě nestačilo, protože i všechny ostatní vidlice jsem měl u něj upravené a u nich toho dosáhnout nešlo.

            • mpIII  

              Takže by šlo případně dodělat HS expanzi i do Auronu, který ji v základu nemá? Durolux R2C2 mi totiž přijde na 301 už trochu moc těžká…

              • MlokCZ  

                Ta úprava expanze není HS expanze. HS expanzi by tam dodělat nejspíš nešlo.

                • mpIII  

                  Škoda. A nešlo by tedy dát vnitřnosti z Duroluxu R2C2 pro 26" kola do 27,5" Auronu? Oba totiž mají 35mm vnitřní nohy.

                  • MlokCZ  

                    Ty vnitřnosti netuším.

                    A proč je to škoda? Jak jsem popisoval, tak to funguje (tedy minimálně pro moje požadavky) lépe než HS expanze. Já už bych se k HS expanzi po tomhle řešení určitě nevrátil.

                • Concorde  

                  U RC2 bez kompletního předělání by to nešlo určitě.

                  • mpIII  

                    Díky oběma za reakce… Stejně nakonec skončím u Piku :0)

                    • scret  

                      no fuj:) snad ne navic bilyho:))

                    • TJK  

                      no pokud mlok pise, ze ti milan vykuni tlumic cast tak aby dokazala simulovat HSE.. tak bych se na pika zvesele vykaslal.. a vzal Aurona od Milana.. mas zaruku, top servis, dobrou cenu… s Pikem budes imho na dvojnasobku a ja si furt nemyslim ze je ten pike tak dobrej kolik stoji penez :-)

                      • scret  

                        ktera vidle krome Aurona TT je?:)

                        Ani Fox neni za tu cenu buhvijakej zazrak…

                        • TJK  

                          Vsak ja to netvrdim :-) ja jen odpovidam na konkretni dotaz.. MPIII vice mene resi to ze by nechtel vidli uz bez HSE (ja asi take ne)… no a pokud ji milan umi napodobit… pak je funkcne Auron za svoji cenu jasne pred pikem.. protoze by musel vzit R3T nebo to DPA… proste klasicky „lowend“ RC stoji majlant a funkcne to nic estra neni.. au u top modelu je cenou v jinym vesmiru… jinak na Pika tady neutocim… tak klid.. jeste neplas kladiva :-DD

                          • scret  

                            neplasim:) jen mi ted prijde uplna BF fobie z Piku:))

                            S Auronem souhlas… To bude stejne nej pomer cena/vykon… A pokud nehoni vylozene gramy…

                            • TJK  

                              ja BF neresim.. ja mam na Pika svuj vlastni nazor… po tom jake vsechny jsem zkousel…

                            • mpIII  

                              No gramy… Rád bych se dostal na 13 či pod.

                              Píke RCT3 DPA 27,5" 1967g, s HS a snižováním zdvihu za cca 18–21 tisíc (hibike-koloshop)…

                              • funkce: dle mnoha recenzí domácích či zahraničních jasný etalon, pouze TJK má problém :0)
                              • spolehlivost: zde nevím, ale četl jsem někde o problémech s tlumičem a spojením krk/korunka + výměna pouzder jen pomocí celých nohou?
                              • reklamace: vzhledem k horním problémům raději asi kupovat v ČR

                              Auron necelé dvě kila za cenu mnohem nižší (10,7), ale bez HS expanze. Cena s úpravou dle Mloka je otázkou, otázkou je i to, jestli by Milan pro mne takhle vidlici upravil. Přeci jen s Mlokem se znají i osobně. Jak ta HS expanze naruby doopravdy funguje, to je taky otázka. U HS expanze si funkci dovedu představit dostatečně dobře, ale tohle i přes Mlokův popis až tak úplně ne. :0(

                              Durolux už váží hodně přes 2 kila, dokonce 2 300g, ale zase je za 14 tisíc.

                              Hlavními výhodami TT vidlic je super servis, rychlý, za výborné ceny, i vzhledem k epiconu vím, do čeho jdu.

                              Závady a spolehlivost? Podobná otázka jako u Pika – u Aurona se myslím řešilo, že se zavzdušňuje tlumič, Durolux to samé, navíc v něm i prý klepe a celkově je hlučný.

                              No z výběru vidlice jsem prostě zatím hodně rozpačitý…

                              Ze všeho nejvíce mi jde o určitou spolehlivost

                              • scret  

                                jj, ten muj mel podobne, mozna trochu min…

                                defacto jsi to shrnul dobre…

                                Ja bych dneska asi volil fakt Auron TT, ten ma taky tusim snizovani…

                                vymena celejch spodnich savli me u Pika teda neskutecne se.e… Zatim to vylozene resit nepotrebuju, vakl nemam velkej… Ale pristi podzim to urcite uz prijde…

                                Duro mi prijde zbytecny na 301…

                                Nevim, na cem to chces stavet, ale dostat se na 13kg vcetne pedalu nebude uplne tak jednoduchy…

                                Ja byl s MK10 na 13,3kg… v nejlehci variante…

                                Je to fakt cca o 200–300g tezsi na ramu nez MK9ka…

                                Zas jsem mel 2×9… Takze smyk a razko – nejaka vaha nahoru… Ikdyz pokud budes davat treba 11ku XT, tak ta ma zas tezkou kazetu, tak se to srovna…

                                • mpIII  

                                  S tím vaklem u Piku jsi mne nepotěšil…

                                  Na váhu mám chytrou tabulku a tam to vychází na 13,2 :0))

                                  Jaká by byla realita se teprve uvidí. Ale většina těch vah je z fotek na váze. U rámu odhad, nemám to jak zvážit teď. Na gewichte.mtb-news.de je zvážená MK10 v S v rawu – 2942 komplet s osou, hlavkem, bovdenem a objimkou. Lko podle webu LV přidává 135g, tedy 3077. Lak přidá dalších 100? Tlumič 290, takže samotný rám muže mít tak 2900?

                                  • Pedro404  

                                    Ty krávo, ty se musíš nudit:)

                                    • mpIII  

                                      Jsem napůl nemocnej (rýmička, kašílek, znáš to), takže to teď mám do práce a z práce domů do postele. Takže pak je času dost na hraní si v excelu.

                                      • MirosPikos  

                                        Obětuj 2 hodiny týdně sauně a nebudeš vědět, co je to rýma, kašílek a znáš to ;)

                                        • mpIII  

                                          Jsem nemocnej nebo nechcípanej jednou za 2–5 let, takže saunu nepotřebuju. :0)

                                  • scret  

                                    lak? jakej lak? ty mas klasiku cernej elox ne?

                                    tady moje MK9 Lko… vaha s osou, hlavkem a objimkou… a tlumicem samozrejme…

                                    Btw. proc jsem te nepotesil s Pikem? po 2 sezonach? a byl 2× v saalbachu, kde dostal fest nazrat v roletach…

                                    • mpIII  

                                      Bohužel můj rám je RAW, který někdo inteligentně nechal nalakovat do matné černé (takže to vypadá jako černý elox). Z Lukaseho galerii to uvidíš. Skoro uvažuju, že bych to z toho nechal sundat…

                                      • scret  

                                        to bych sundal a mel bych zase krasnej raw:)

                                        • mpIII  

                                          No jo, ale jak? Nechat opískovat? Tohle asi nechám na příští zimu…

                                          • scret  

                                            odbarvovacem?

                                            • mpIII  

                                              Myslíš barvožrout? Ale to se bude muset celý rozebrat, vylisovat ložiska atd., ne?