• žuri

    existuje neaky sposob, ako spojit bowden v prostred vedenia? Chcel by som na bajku mat moznost prehodit cestace za mtb-ckove riaditka a aby som nemusel vytahovat lanka a znovu stelovat tak by sa len rozoberali uprostred

    ak nic take neexistuje, tak by som prosil o napad urob si sam:)

    0 0
    • black.horse  

      I kdyby to existovalo, tak to nebude asi spolehlivé natolik, že by nebylo nutné nikdy nic seřizovat. Spolehlivé řešení by bylo přizpůsobení elektronické sady DuraAce DI2 na MTB užití, ale na to nemáš rozpočet. A co hůř, tak silniční brzdové páky mají jiný krok, než bys potřeboval na Véčka nebo mechanické kotouče na bajka. O hydraulice nemluvě. Takže s brzdama bude taky docela problém…

      0 0
      • žuri  

        nemuselo by sa stelovat, a ked us tak len trosku, len by sa to zahaklo, akurat by som si musel pohrat s tym, aby to sedelo na obidve radenia

        mam Vcka, krok moze byt iny, mozno budu gumicky blizko rafku ale to je jedno. Aj tak budem prehadzovat kola z cestackych na 26, hlavne je radenie

        0 0
        • black.horse  

          Přehazovat kola, bajk 26" a silnice 28", takže Véčka budou mít problém – dva průměry ráfků, tedy na silniční verzi leda bajkové výplety + slicky pláště…

          No, pokud nemáš bowdeny v jednom kuse, ale máš je přerušené a bowdeny chycené na navářkách na rámu, tak pak bude stačit zadní brzdu, přehazku a smyk řešit spojkou v tom místě přerušení. A budeš mít pro silniční a bajková řidla ty přední kousky bowdenů vždy k daným řidítkům. Takže kromě přední brzdy nemusíš řešit rozpojování. A tu přední brzdu bych si natáhl zvlášť boden a lanko pro každá řidítka a spíše vymyslel nějaký rychlý způsob spojování místo toho šroubu, třeba koncovka + zaháknutí… a máš po starostech.

          0 0
          • black.horse  

            výsledek bude nefunknčí prasečina a nebude to dobře fungovat ani jako horák, ani jako silnička… na tohle se fakt vykašli:-/ přehazovat cela kola s hladkými vs teréními plášti klidně, přehazovat kokpit rovný s rohama vs vlajdy klidně, ale přehazovat kokpit mtb vs silnice je blbost…

            0 0
            • žuri  

              ta vymena bude tak 1× do roka, primarne ako cestak. Pre predstavu: povedzme, ze lanka na otvorenom mieste su spojene malimi karabinami, kazde ma svoju, lanka sa akurat tahaju, a nemozu sa rozpojit. Teraz dostat tie karabiny do takej velkosti, aby nedrhly o ram

              bol by z toho cyklokrosovy stroj

              0 0
              • black.horse  

                1–2× do roka, to bych neriskoval nebezpečí a rizika a dal si tu práci se seřizováním a kompletní přestavbou…

                0 0
          • žuri  

            na Vcka bude akysi adapter. Inac som sa zmylil, ze nerozpojujem bowden ale lano ale presne si popisal, co chcem na bajku urobit, aj s tou prednou brzdou ma to napadlo

            0 0
    • DaSnail  

      vnútro čokolády

      0 0
      • Jakobo  

        Chce spojovat bowden, ne lanko.

        0 0
        • DaSnail  

          hm, máš pravdu.

          0 0
        • žuri  

          jaj, tak to som kecal, lanko, sory

          0 0
          • Jakobo  

            Haha, tak jeste, ze ti „omylem“ odpovedel spravne, jinak by nikdo nevedel, na co se ptas. Tak nastavovat lanko je uplna blbost, nehlede na bezpecnost treba u brzd. Lanko vzdycky snadno vymenis bez nutnosti cokoliv demontovat, odmotavat pasku apod.

            0 0
            • žuri  

              nastavovat lanko je uplna blbost tomu uple nerozumiem, ved lanko sa nastavuje vzdy pri vymene

              lanko musim od prehazvy odsrobovat a nove zasa nastavit (a to sa mi nechce), nehlade na to, ze ked sa rozdrbe bowden na konci, tak strkat ho potom do bowdenu niekedy ani nejde

              0 0
    • Jakobo  

      Ja myslim, ze vramci zachovani funkce a svych nervu ti stejne nezbyde nic jineho, nez dat nove bowdeny.

      Asi by to slo nejak zmastit, vysoustruzit trubicku se stenou uprostred, nebo bodovkou svarit dve koncovky bowdenu, ale nevim, jestli neni jednodussi vymenit cely bowden.

      0 0
      • alinceb  

        Taková spojka existuje – mám ji na kole…:) Ale na to se asi neptal…

        0 0
        • žuri  

          ano? Pokracuj prosim;)

          0 0
          • alinceb  

            Rozpojení bowdenu v půlce není problém. Problém je spojení lanka. Já ty koncovky dostal v balení starých brzdových pák Ultegra/600. Je to taková oboustranná koncovka bowdenu. Mám v plánu je dát na kolo přítelkyni do místa těsně za omotávku. Důvod je ten, že jí asi budu do Alp montovat přídavné CX brzdové páky a takhle bych nemusel pokaždé přemotávat rodla.

            Ta oboustranná koncovka se dá nahradit třeba tímhle ;)

            0 0
            • žuri  

              ak som to dobre pochopil, tak mame stejny problem, potrebujes v prostred vedenia lanka dat brzdu, cize lanko rozpojit

              bowden neriesim

              0 0
              • alinceb  

                Neřešíme – já potřebuju rozpojit bowden. Lanko natáhnu znovu…

                0 0
    • Azmir  

      Nějak moc nechápu co chceš udělat, ale i tak mi to přijde jako pěkná blbost :D

      0 0
      • žuri  

        nechápu co chceš udělat, ale i tak mi to přijde jako pěkná blbost

        bombove nazory:)

        0 0
        • Ruprt2  

          A zkusil ses zamyslet, proč ti to napsal?

          0 0
          • žuri  

            mne to len prislo na styl: vobec ta neznam ale si debil, napisal mi to, aj ked nevedel o co presne sa jedna… neviem ako presne ti napisat, co tym myslim ale taketo predsudky mi pridu strasne zbytocne

            0 0
        • Papinak  

          debilní otázka, debilní odpověď

          0 0
    • Richi  

      Co lidi všechno nedostanou za telecí nápady a ještě dumají, jak tu blbost přivést do reality. :-)

      0 0
      • kubad  

        +1

        0 0
      • žuri  

        nikto sa teda nebude snazit zjednodusit si pracu, neake upgrady sa konat nebudu, vsetko pekne po starom, ziadne plovuce kotuce, ziadne hydrauliky, ziadne kotucovky, vyhodme 2×10, aj 3×9, hoci aj na 5kolecko…

        no ja neviem ale keby sa ludia nesnazili nieco vymisliet tak by tie komponenty na bajkoch asi nevyzerali tak ako su dnes. Nieco podobne si asi misleli o kotucovkach, ked vseci na DH vozili Vcka

        0 0
        • Ruprt2  

          Takže ty jsi vlastně průkopník? :-)

          0 0
        • Richi  

          No já bych se rozhodně do nějakého rozpojování a spojování brzdového lanka nepouštěl.

          To mi příjde ne jako průkopnický nápad ale jako sebevražedná úchylárna. :-)

          0 0
          • bruco  

            Adept na Darwinovu cenu. :-)

            0 0
          • žuri  

            no tak ja neviem, pri sprave ze sa bude jazdit bez duse by asi pred 20 rokmi reagovali podobne. Co ty vies, treba je buducnost cyklistiky v tom, ze kazdy bude mat jedneho bajka a len si prehodi kermane a bude z toho cokolvek:) Kolesa uz na cestaka su a prevody stacia

            a neviem co furt mate so sebevrahmi, mozno ak mi pri pretrzeni radiacieho lanka exploduje bajk tak mozno:) prednu nechcem rozpojovat keby uz zadne ruplo. Ked bude ta spojka s lankom tak isto spojena ako u paky tak je tam riziko roztrhnutia taka ista ako u tej paky. Navyse ako je lanko pripevnene na brzdu – ten spoj by as tak odlisny nebol

            0 0
            • Richi  

              a len si prehodi kermane – tohle slovo neznám.

              Lanko těžko přetrhneš uprostřed. Zničí se právě buď na konci, kde je zaletované, nebo u nějakého uchycení.

              Čím více spojů tím více rizikových míst a větší prostor pro chybu.

              0 0
            • pstasek  

              Slovo geometrie ti nic neříká? Zkus se mrknout, jak jsou bikové a silniční rámy dlouhé a kde mají střed. Řešením tvého problému jsou dvě kola. Stejně bys podstatnou a vesměs nejdražší část silničky musel pořídit. Proč to teda rovnou neosadit na rám, na který to patří?

              0 0
              • jIrI___  

                Protože je průkopník a inovátor :)

                0 0
              • žuri  

                no ved v tom je ta buducnost – jedna geometria na vsetko:)

                mam doma cestacke kola, riadidla aj radenie co mi zbytocne lezi a chcem cyklokrosku / zimaka, lebo sa mi na tom jazdi lepsie ako na stavajucom zimaku, teda MTBcku. S tou geometriou neviem co riesite, okrem slopingu, co je dyzajnova zalezitost, je vsetko na nastaveni sedla a predstavca

                0 0
                • jIrI___  

                  Po X-té, poloha sedla je pevně daná vzájemnou polohou kolena a osy pedálu, délku tím teda moc dobře nenaženeš.

                  0 0
                  • žuri  

                    na dvoch ramoch s rozlisnou geometriou, alebo aj na jednom rame inej velkosti mozes mat geometriu posedu uplne stejnu. Nehovor mi, ze to nejde

                    nebavim sa o geometrii ramu, ked budes treba sediet oproti zadnemu kolu viac vpredu

                    0 0
                    • pstasek  

                      Tak jinak. Efektivní délky mých kol (použití silničních/rovných řidítek):

                      • Silnice: 56cm
                      • Cyklokroska: 55cm
                      • Bike: 64cm

                      Buď bys měl k silničním řidítkům směšně krátký představec, kolo bude na silnici nestabilní, nebo k rovným příliš dlouhý a pak to zase nebude zatáčet.

                      0 0
                      • žuri  

                        aha, sry uz ti rozumiem. No to je jedno, ze z toho bude budcnost cyklistiky som si robil srandu. Ale ked uz, tak predstavec by mohol byt kludne ties stavitelny

                        ja by som geometriu mohol kludne kratsim predtavcom dostat na cestaka. Tie rozmery som nikdy nemeral, 8cm sa mi zda dost ale predstavec mam 13 takze OK

                        0 0
                        • pstasek  

                          Tak teď s rovnýma máš 13, se silničníma bys měl řekněme 5cm. Kromě toho, že to bude hnusný, to nebude ani moc použitelné.

                          Stavitelný představec nic moc neřeší, ten by mohl být součástí toho kokpitu, kterej bys přehazoval, ale musel bys mít stavitelný rám a to je blbost. Se silničníma řidítkama ti to kolo prostě bude dlouhé.

                          0 0
            • mr.nikdo  

              Hele na spojovani lanka existuje spojka (ma to kdosi dole na kole na sdruzenem razeni, klidne vyfotim). Ale je to chycene 2 sroubky, jakmile to tak 2 krat vymenis, tak stejn lanko od paky/razeni bude roztrepene a budes ho muset vymenit.

              Roztrepene z neustaleho „lisovani“ sroubem.

              Bowden rozpojovat nemusis, kdyz pojedes az do spojky na ramu. Jinak jestli to chces na Scotta, tak by me zajimalo co budes delat s brzdama…

              0 0
              • žuri  

                na Scotta ani nahodou!! Ten druhy oranzovy. Ja smo myslel skor nieco na zahaknutie, nie aby sa tam muselo nieco srubovat

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Vzdyt mas silnicku, tak co resis?

                  Jinak: „Ani ocko nenasadis…“

                  0 0
        • DaSnail  

          všetko uš je vimislené…

          0 0
    • Vilém  

      Neco podobneho jsem videl na nejakem skladacim kole. Byla to rychlospojka na lanko. Rozpojils, vyhakls bowden z navarky.

      Kde to dohledat, to netusim.

      0 0
    • jIrI___  

      Nešlo by to pořešit něčím takovým?

      http://www.kupkolo.cz/…ia01_z91344/

      Ale stejně budeš muset protahovat lanka, štelovat řazení atd. takže mi takové bastly příjdou zbytečné.

      0 0
      • kubad  

        no a ty lanka tam spojíš jak?

        prostě to nahoře je nesmysl

        0 0
        • jIrI___  

          Však to píšu. Psal o spojení/přerušení bowdenu a napsal jsem, že bude muset řešit ještě lanka. Nebo jsem nepochopil co to vůbec chce, to je taky možnost :D

          0 0
          • Ruprt2  

            Chce bowden i lanka. To vyplývá z toho proč to chce.

            Ale je pravda, že se to těžko chápe, protože je to těžko uvěřitelné :-)

            0 0
    • prtavec  

      rohloff tohle resi u interniho razeni… slouzi na to toto

      http://rebelbike.com/…ff-8272.html?…

      http://rebelbike.com/…ff-8273.html?…

      na razeni bych se toho nebal, na brzdu uz asi jo…

      0 0
      • žuri  

        to je ono!! kedze to bude len na zadnej, tak by som to tam kludne skusil

        sry, nepresne som napisal ze bowden, ale v jednom prispevku je to tu celkom jasne, len lanko v mieste, kde je vedene na ramu

        0 0
    • Kouba_2005  

      A co tam nějak napchat toto? Sice je to původně na brzdy, ale třeba by to fungovalo. Moc jsem nad tím teda nedumal, jen mě to napadlo jako první, páč jsem před týdnem skládal sousedovic synkovi bikrosa.

      0 0
      • alinceb  

        A co by si tím pomohl? Ufo je dělané jen pro jedno lanko není zrovna snadno rozebiratelné…

        0 0
        • Kouba_2005  

          Rozebíratelný je to právě úplně jednoduše, to jedno lanko mi nedošlo, no.

          0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Tomu nejak nerozumim. Nic protahovat nemusis, bowdeny muzes vyhaknout bez protahovani. Proste budes mit sadu riditek s celou kabelazi, kterou nasadis do uchytu a na konci prichytis jednim sroubkem na hazce nebo brzde. Min prace nez jakakkoliv spojka, kterou budes muset stelovat mnohem vic.

      Samozrejme ale silnicni paky maj jiny krok nez Vcka.

      0 0
      • žuri  

        no tak to by som musel na tych mojich uchytoh prepilit medzeru na lanko, ale to by slo. A mozno mas aj pravdu, keby som si dobre postrazil miesto, na ktorom lanko drzi, tak by som ani stelovat nemusel. No aj tak si myslim,ze zo zahaknutie je dobry napad, tam by som si nic strazit nemusel, len by som to do seba zacvakol (kebyze to mam uz pred prehadzovanim dobre nastalovane)

        0 0
    • boboe  

      Myslím že by neměl být žádný problém, pokud si necháš udělat třeba váleček uvnitř odvrtanej,s menším otvorem na čele (podle průměru kuličky na konci lanka), z boku uchyt pro druhé lanko s příložkou jako na hazce, véčkách,… Tuhle spojku dát na volný místo mezi návarky na rámu, rodla bych vždy odpojil povolením příložky a sundal je s první částí bowdenu.Kromě jednoho šroubovýho spoje navíc tam nic hroznýho, proč se toho bát, nevidím…jen uchycení lanek udělat na válečku proti sobě a musí to běhat bez problému…

      0 0
      • žuri  

        sory za kvalitu ale toto je to, co by som si predstavoval. Natiahla by sa cez to buzirka , aj ked to je poistene tym, ze valcek ide do trosku mensieho otvoru

        0 0
    • Vrci  

      Ano

      „případně“: http://jagwire.com/…ne_Adjusters

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.