Ahoj. Chtěl bych se zeptat jestli jde sehnat samostatně spodní kroužek tapered(pro zapouzdřené ložisko) hlavového složení co se naráží na vidlici. A nebo jestli se někomu neválí doma. Nechci kvůli kroužku kupovat celé hlavko. díky za informace.
Ahoj. Chtěl bych se zeptat jestli jde sehnat samostatně spodní kroužek tapered(pro zapouzdřené ložisko) hlavového složení co se naráží na vidlici. A nebo jestli se někomu neválí doma. Nechci kvůli kroužku kupovat celé hlavko. díky za informace.
hod se typ hlavka, loziska se totiz delaji ve dvou provedenich lisicich se uhlem zkoseni vnitrniho kuzelu.
A jinak diky za vlakno, taky jsem spodni krouzek hlavka nekde zadupal a potrebuju novy:D
tak přsnějsí název jsem opsal z katalogu treku
FSA NO.57, E2, ACB sealed bearings
:-)
Mám čerstvou zkušenost, že ACB je totální atyp, který má těsnění jako součást kroužku na vidlici. Takže jedině ACB kroužek a ten samotný neseženeš.
Podle mě cane creek ma taky těsnění na tom konusu na vidli, teda aspoň Cane Creek 110.
Ma to tak hodne hlavovych slozeni, na spodnim konusu drazka a v nim tesneni.
u toho fsa acb žádné těsnění není jenom kroužek a ložisko.
ACB znamena angular contact bearing. Nic zvlastniho. S krouzkem to nema co spolecneho.
taky bych řekl že ten kroužek je stejnej jak u ostatních.
Nemusi byt. Obvykle u integrovane hlavy je jiny ukos lozisek nez u semiintegrovane, ale neni to 100% pravidlo.
To sice lisi, ale padnou a funguji oba. Jen je pak vetsi mezera mezi korunkou a ramem.
neerad bych se poustel do spekulaci, ale pokud je jiny uhel kuzelu, ta se pak nebude kolisko a krouzek dotykat zatracene mensi plochou, ne?
Ano bude, ale jak rikam, problem jsem s tím nezaznamenal. Samozrejme je lepsi mit to korektne.
Ja jsem zkousel kdysi nahradu jinym krouzkem a moc to nefungovalo, i pri brutalnim dotazeni to porat pri brzdeni melo vuli.
Pak jsem kupoval cele hlavove slozeni.
Ale pokud sezene podobny (stejny) krouzek asi nebude problem.
Mrknu se, nějakej doma mám. Kdyžtak napíšu. Ale mám obavu že mám jen klasiku na 1–1/8 + jeden redukční na 1–1/8 krk a velkou misku v rámu.
Každopádně když před cca 2 rokama předělával jedno kolo na novej rám tak redukční spodní kroužel mi vytočil zámečník za 50.
Možná blbá otázka ale proč ten kroužek nesundáš a nedáš ho na tu druhou vidlici ?
protože mám dvě vidlice a na kole je budu střídat dle okolností( závody atd.) :-)
Tak to pak je jiná. :-)
To je ještě větší haluz než střídat páry kol, zejména pokud se střídá aspoň jednou týdně.
Zvláště to přehazování brzd musí být moc fajn …
vyměnit vidlici a seřídit brzdu nezabere ani deset minut. :-)
Což neznamená, že bych tím kdy chtěl ztrácet čas…
:)
Něco doma mám, tuším že dokonce i z FSA hlavka…kouknu se a napíšu.
Ok. díky.
Nemá někdo doma spodní kroužek na Reba vidlu taper 1 1/2??? Kdyby se někomu doma válela – ideálně Brno – Třebíč :-)
Díky.....
Nemusí to pasovat, kroužek je origo v hlavovem složení
Druh konusu/krouzeku zavisi na typu hlavoveho. Ruzna hlavova slozeni od ruznych vyrobcu mohou ale nemusi mit stejny krouzek. Zalezi na ukosu lozisek.
Jakmile ma spravny prumer, pradne na jakoukolik znaxku vidlice.
Mohu doporučit hlávko Cane Creek 40, velkou výhodou je, že se jednotlivé díly dají kupovat samostatně a ložiska jsou slušně utěsněna.
Tak už jsem sehnal – hlavko mám Ritchie.
Lajonel? :)