Spocalc.xls hezky česky-Poraďte s odbor. výrazy

7 nepřečtených
  • marrier

    Ahoj. Protože jsem se jeden večer nudil, přeložil jsem celý Spocalc.xls do češtiny, což by se mohlo hodit těm, co angličtinou skutečně nevládnou, tak bych to dal někam ke stažení. Předtím ale chci, aby to bylo opravdu dokonalé, tak bych potřeboval poradit s pár (ale důležitými) odbornými výrazy, aby to bylo opravdu přesné.

    Takže přikládám seznam výrazů v angličtině tak, jak jsou ve Spocalc:

    ERD is the Effective Rim Diameter.

    ERD is measured to the end of the spoke, usually flush with the head of the nipple.

    size is the nominal size of the wheel, and usually does not correspond to any particular dimension.

    ISO is the diameter of the bead seat of the rim, in millimeters.

    S is the Spoke hole diameter, usually 2.4mm.

    d is the diameter of the circle through the centers of the spoke holes.

    W is the hub width from the center of the wheel to the center of the flange.

    F/R indicates whether the hub is for a front or rear wheel.

    OLD is the Over Lock Nut dimension, or frame spacing.

    cogs is the number of cogs the hub accepts.

    a můj překlad, který zřejmě nebude úplně přesný:

    ERD je skutečný vnitřní průměr ráfku.

    ERD se měří po konec drátu, obvykle ukrytý v hlavičce niplu.

    Rozměr je nominální hodnota ráfku, a obvykle neodpovídá žádnému rozměru kola.

    ISO je průměr dosedací plochy patky pneumatiky, v milimetrech.

    S je průměr díry drátu, obvykle 2.4mm.

    d je průměr kruhu procházejícího středy děr drátů.

    W je šířka náboje od středu po vnitřní hranu okraje náboje.

    F/R označuje zda jde o náboj pro přední či zadní kolo.

    OLD je rozměr po hrany kontramatek na ose nebo rozměr mezi hranami patek vidlice či rámu.

    cogs označuje počet pastorků, jaký je možné na náboj použít.

    Opravte případné nepřesnosti, já je doplním do tabulky a dám k dispozici ke stažení. nechám si i poradit kam to nahodit.

    Díky.

    • juli  

      Chválím tenhle počin, ale myslím, že Spocalc zajímá tak 0.1% zdejších uživatelů. Navíc překlad základních pojmů stejně většině nic nenapoví o tom, jak a co na ráfku a náboji změřit, aby to vedlo k rozumnému výsledku. Na data uvedená v přehledu ráfků a nábojů se nedá 100% spolehnout, stejně tak na údaje, které uvádějí někteří výrobci.

      Pokud by ses ale opět nudil a měl chuť přeložit komplexnější návod tak mi překlad pošli na můj e-mail a já se pokusím o korekturu.

      • marrier  

        Tak tohle nebude, myslím, žádný problém, hned jak bude chvilička, mrknu na to. Vypadá to na velice užitečný návod a můžu ho klidně implementovat přímo do Spocalcu jako další list. Ozvu se tady hned jak to bude hotové…

    • vladaza  

      doposud jsem úspěšně používal kalkulátor na stránkách fy. DT, ale srovnání s spocalc. by mně docela zajímalo, takže za mně /jako milovníka klasického výpletu / ANO!!

      • juli  

        V tom případě vítej v 0.1%ní skupině.

        Když se koukám do tvého profilu, tak je mi jasné, proč jsi milovníkem klasického výpletu :-)

        Jinak, Spocalk se výpočtově nijak neliší od kalkulátoru DT Swiss, který je primárně určený pro jejich komponenty.

        Spocalk, však má několik fičurek, které můžou být pro někoho užitečné. V první řadě má databázi rozměrových charakteristik ráfků a nábojů. O její rozšiřování se ale už pár let nikdo oficiálně nestará, tak je na uživatelích, jak moc jí mají aktuální. Druhou vychytávkou je výpočet rozdílu napětí v drátech. Třetí je výpočet délky drátů i při použití asymetrických ráfků. Poslední je tabulka teoretického křížení párových výpletech.

        Používám Spocalk poměrně hodně, tak si databázi průběžně doplňuju a konečně jsem si zprovoznil i funkční verzi do OpenOffice.org, tak můžu dát k dispozici.

    • d69  

      A co tahle Googlovská verze ? Ty bradavky a žebra jsou sexy ne ?:))

      ERD je efektivní průměr ráfku. ERD je měřena ke konci mluvil, obvykle v jedné rovině s hlavou bradavky. Velikost je nominální velikost kola, a obvykle neodpovídá žádné konkrétní rozměr. ISO je průměr sedla pro patku pláště ráfku v milimetrech. S je díra Spoke průměr, obvykle 2,4 mm. d je průměr kruhu přes centra mluvil díry. W je šířka náboje od středu kola do středu okolku. F/R určuje, zda je rozbočovač pro přední nebo zadní kolo. STARÉ je více než Pojistná matice rozměr,nebo rozteč žeber. zubů je počet zubů náboje přijímá.

    • marrier  

      Akorát koukám, že jsem překládal verzi 2001, zatímco teď jsem narazil na verzi 2004, která má funkcí víc. Existuje ještě nějaká novější, ať zas nepřekládám zbytečně?

      :-D

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.