…je třeba koupit nový špalky, mám koupit přímo od nich? Nebo existuje lepší varianta? ps; lóve neřešim, diky za rady (záplety jsou equinox).
…je třeba koupit nový špalky, mám koupit přímo od nich? Nebo existuje lepší varianta? ps; lóve neřešim, diky za rady (záplety jsou equinox).
kup špalky co výrobce doporučuje nebo nabízí
Prachy neřeš, řeš doporučení od výrobce a tím se řiď…
pouzivam shimana
https://www.koloshop.cz/…gra-105.html
vydrzej dlouho, ja na nich zatim najel cca 6k, trochu piskaj, ale to je u karbonu asi normalni
Díky chlapi, budu kupovat poprvý, takže každá rada dobrá. Sice jsem dostal ke kolu nový náhradní, nějaký bledě modrý, ale ty moc nebrzděj. Náhodou univerzální neexistujou? Prohazuju záplety Aksia hliník s Equator karbon, tak abych nemusel pokaždý měnit i špalky?
podle me univerzalni nejsou zadny, protoze ty co ti fungujou na hlinik, by ti ten karbon poskodily.. muzes pouzit ty ‚karbonovy‘ spalky na hlinikovy kola, ale nebudou tak ucinny jako ty spravny ‚hlinikovy‘.. pak ale bych se bal je zpatky pouzit na ty karbonovy rafky, aby v nich nezustal kousek hliniku, kterej by ti ty kola zase pekne zkurvil ;)
Univerzální jsou blbost, jak píše petr_bd. Každopádně pokud nevyhovují ty, které jsou dodávané výrobcem, doporučím opravdu vyzkoušet různé značky. Začít se dá třeba u SwissStop Black Prince.
jsem si to tak nějak myslel, špony z hliníku a tak…Kolo jsem kupoval bazarový, takže nevím co doporučuje výrobce. Byly tam ty černý Carbstop (BBB?), docela fajn. Ty modrý jsem dostal k tomu a brzdí to jak mejdlo, takže bych radši něco lepšího, v sezóně mam kolem 84kg. Swiss stop zněj dobře.
Hlavně si nech od výrobce kol kvůli záruce potvrdit – písemně že můžeš ty špalky použít.
Jinak by ses mohl v případě problémů s brzdnou plochou ráfku při reklamaci divit.
No oni je na stránkách maj, ale nikde není odklik objednávky. Jenom tel. Ho tady zkontaktuju chlapíka z Equatoru, dobrej nápad, někde tu je, musím najít.
Špalkama na karbon je možné brázdit na hliníku, ale pak je nutné je vyčistit před opakovaným použitím na karbonu. Obráceně to nejde.
Aha, díky, ale to je stejně musím vyndat, takže budu prohazovat obé ;-D
Navíc pokud jsou jiné šířky tak i povolit botky. Je to využitelné jen při nouzové výměně kola např. na závodech z auta. Nebo když rozštípeš kolo a půjčíš si ho od jiného člena rodiny, abys dojel pro auto. Určitě to není na běžný provoz.
Ano, začni, jak píše nooski, s Black Prince, a u Black Prince také skonči :-) U Campa kol evidentně brát i Campa špalky, mají se mezi sebou evidentně rády…
To jsou oni?
Jop, vyhni se celožlutým, které by se někde ještě mohly válet, barví ráfky.
OK, dík. To jde i cenově.
Celožuté byly yellow king a nejsou špatné jen brzdí tak nějak digitálně.
Jakože 110100110001101010011110 ?
Pokud máš Equatory tak používej jedině jejich špalky. Mají tam navíc akci 3+1 zdarma tak není co řešit. Brzdí krásně a nemusíš se bát o záruku.
No, ze své zkušenosti musím říct, že si krásu brždění představuju jinak :-) Prince brzdí slušně i v mokru a hlavně nežere ráfky. Ale když tak se postupně proequatoruje k Black Prince…
No právě že Equator špalky jsou strašně měkké, rychleji se sjedou – méně ničí ráfek, kdežto swisstopy jsou o něco tvrdší. V mokru asi brzdí líp co jsem tak slyšel.
Mel jsem black prince a ted mam to co dava equator ke kolum. Brzdny rozdil jsem temer nepoznal, mozna ze equatory brzdi nepatrne lepe. Podstatne rychleji mizi, budou nejspis z mekci smesi.
Asi jde o to, co znamená brzdit :-) Tady je to, kromě hor, asi fuk, ale Alpy třeba, tam to člověk pozná. Navíc, možná tedy PR kecy, ale Prince by měly mít „chladnější“ směs, tak snad menší riziko pro plášťovej ráfek. Prince máme teď v rodině na galdách i pláštích a už bychom zpět nešli. Ale třeba je to jen placebo:-)
Milan mi měkčí směs vysvětloval nějak ve stylu, že radši měnit častěji špalky, než celý ráfek, takže to má něco do sebe :-)
To asi jo :-)
Ale jinak známý jezdí 2 roky Swiss stopy a ráfku nic není, takže není důvod se bát.
Já se (hlavně na nich tedy) nebojím :-)