• Jason Voorhees

    …je třeba koupit nový špalky, mám koupit přímo od nich? Nebo existuje lepší varianta? ps; lóve neřešim, diky za rady (záplety jsou equinox).

    0 0
    • kubad  

      kup špalky co výrobce doporučuje nebo nabízí

      0 0
    • milan.v  

      Prachy neřeš, řeš doporučení od výrobce a tím se řiď…

      0 0
    • petr_bd  

      pouzivam shimana

      https://www.koloshop.cz/…gra-105.html

      vydrzej dlouho, ja na nich zatim najel cca 6k, trochu piskaj, ale to je u karbonu asi normalni

      0 0
    • Jason Voorhees  

      Díky chlapi, budu kupovat poprvý, takže každá rada dobrá. Sice jsem dostal ke kolu nový náhradní, nějaký bledě modrý, ale ty moc nebrzděj. Náhodou univerzální neexistujou? Prohazuju záplety Aksia hliník s Equator karbon, tak abych nemusel pokaždý měnit i špalky?

      0 0
      • petr_bd  

        podle me univerzalni nejsou zadny, protoze ty co ti fungujou na hlinik, by ti ten karbon poskodily.. muzes pouzit ty ‚karbonovy‘ spalky na hlinikovy kola, ale nebudou tak ucinny jako ty spravny ‚hlinikovy‘.. pak ale bych se bal je zpatky pouzit na ty karbonovy rafky, aby v nich nezustal kousek hliniku, kterej by ti ty kola zase pekne zkurvil ;)

        0 0
      • nooski  

        Univerzální jsou blbost, jak píše petr_bd. Každopádně pokud nevyhovují ty, které jsou dodávané výrobcem, doporučím opravdu vyzkoušet různé značky. Začít se dá třeba u SwissStop Black Prince.

        0 0
        • Jason Voorhees  

          jsem si to tak nějak myslel, špony z hliníku a tak…Kolo jsem kupoval bazarový, takže nevím co doporučuje výrobce. Byly tam ty černý Carbstop (BBB?), docela fajn. Ty modrý jsem dostal k tomu a brzdí to jak mejdlo, takže bych radši něco lepšího, v sezóně mam kolem 84kg. Swiss stop zněj dobře.

          0 0
          • kubad  

            Hlavně si nech od výrobce kol kvůli záruce potvrdit – písemně že můžeš ty špalky použít.

            Jinak by ses mohl v případě problémů s brzdnou plochou ráfku při reklamaci divit.

            0 0
            • Jason Voorhees  

              No oni je na stránkách maj, ale nikde není odklik objednávky. Jenom tel. Ho tady zkontaktuju chlapíka z Equatoru, dobrej nápad, někde tu je, musím najít.

              0 0
              • gerrard  

                Normálně jim napiš. Prodají bez problémů. To co tam máš určitě není origo equator.

                0 0
      • Vrci  

        Špalkama na karbon je možné brázdit na hliníku, ale pak je nutné je vyčistit před opakovaným použitím na karbonu. Obráceně to nejde.

        0 0
        • Jason Voorhees  

          Aha, díky, ale to je stejně musím vyndat, takže budu prohazovat obé ;-D

          0 0
          • Vrci  

            Navíc pokud jsou jiné šířky tak i povolit botky. Je to využitelné jen při nouzové výměně kola např. na závodech z auta. Nebo když rozštípeš kolo a půjčíš si ho od jiného člena rodiny, abys dojel pro auto. Určitě to není na běžný provoz.

            0 0
      • vik  

        Ano, začni, jak píše nooski, s Black Prince, a u Black Prince také skonči :-) U Campa kol evidentně brát i Campa špalky, mají se mezi sebou evidentně rády…

        0 0
    • pavelmisar  

      Pokud máš Equatory tak používej jedině jejich špalky. Mají tam navíc akci 3+1 zdarma tak není co řešit. Brzdí krásně a nemusíš se bát o záruku.

      0 0
      • vik  

        No, ze své zkušenosti musím říct, že si krásu brždění představuju jinak :-) Prince brzdí slušně i v mokru a hlavně nežere ráfky. Ale když tak se postupně proequatoruje k Black Prince…

        0 0
        • pavelmisar  

          No právě že Equator špalky jsou strašně měkké, rychleji se sjedou – méně ničí ráfek, kdežto swisstopy jsou o něco tvrdší. V mokru asi brzdí líp co jsem tak slyšel.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Mel jsem black prince a ted mam to co dava equator ke kolum. Brzdny rozdil jsem temer nepoznal, mozna ze equatory brzdi nepatrne lepe. Podstatne rychleji mizi, budou nejspis z mekci smesi.

            0 0
            • vik  

              Asi jde o to, co znamená brzdit :-) Tady je to, kromě hor, asi fuk, ale Alpy třeba, tam to člověk pozná. Navíc, možná tedy PR kecy, ale Prince by měly mít „chladnější“ směs, tak snad menší riziko pro plášťovej ráfek. Prince máme teď v rodině na galdách i pláštích a už bychom zpět nešli. Ale třeba je to jen placebo:-)

              0 0
            • pavelmisar  

              Milan mi měkčí směs vysvětloval nějak ve stylu, že radši měnit častěji špalky, než celý ráfek, takže to má něco do sebe :-)

              0 0
    • Jason Voorhees  

      jen pro info a radu; jsem nakonec pořídil nějaký Shimano Dura/Ultegra carbon za cca 150 kus a brzděj parádně akorát vepředu. Vzadu se to nechce chytit?! Čím to je? ráfky totožný, akorát zadní brzda aero dole :-( může to bejt tim? najeto cca 200km

      0 0
      • Touš  

        Je to tím že je brzda dole, aero. Sám to tak mám také. Je to o zvyku. Kdo brzdí prohrává. ????

        0 0
    • krokus  

      Máte někdo srovnání špalků Swiss Stop Black Prince a špalků dodávaných výrobcem k ráfkům Eie? Mám ty druhé. Přijde mi, že při intenzivnějším brždění nebo dobržďování mají trochu kousavý chod, ale třeba se tak chovají všechny špalky používané s karbonovými koly (s drážkovanými ráfky)? Nemám zatím srovnání.

      0 0
      • BikerM  

        Zkusenost nemam s konkretnim pripadem. Ale pouzivam Swiss Stop Blacke Prince na klasickych karbonech bez drazek a chovaji se vyborne. Tedy brzdi paradne! Ubyvaji sice trochu rychleji, ale chod za me dost dobry a ucinek taky.

        Nad tema rafkama co mas uvazuji jako o druhych kolech, tak by me taky zajimalo jak se na nich brzdi.

        0 0
        • krokus  

          Nebrzdí to zle, ale třeba když dobržďuju na semaforu, tak je to taková lehká cukatura. Nevím přesně, v čem je problém. Žít se s tím samozřejmě dá.

          0 0
          • ladys  

            Nic takového nepozoruji

            0 0
          • roud  

            Mám black prince a drazkovane nextie a nic necuka ;)

            0 0
          • Melvin  

            Mám Black Prince a když přibržďuju, tak je to plynulé, ale jak píšeš, když dobržďuji na křižovatce tak to občas trochu „cuká“.

            0 0
            • krokus  

              Aha, takže je to asi vlastnost těch ráfků.

              0 0
              • kubad  

                To je vlastnost všech karbon rafků, Ale nesmí to být moc, taky je to otázka zajetí, nevím kolik máš na nich najeto

                0 0
              • Vrci  

                Měl jsem kola Easton EC90, cukala při použití jak yellouw king, tak Black prince. S king trochu víc.Teď mám Zipp, s blackprince necukaji, jen je brutálně žerou. Takže to bude vlastnost ráfků, kde špalky nohou trochu pomoci.

                0 0
    • BikerM  

      Cim cistite karbonovou brzdnou plochu?

      0 0
      • Vrci  

        Vodou. Nebo vodou s nějakým saponátem. Důležitější je kontrolovat špalky a čistit žlábky v nich.

        2 0
    • Roadcyclist  

      Chlapi, loni jsem vozil na karbonech (Roval CLX Rapide 50) žluté Swisstopy. Přední OK, zadní po zahřátí enormně ztrácely brzdný účinek, šíleně pískaly až hučely a celkově kolo brnělo.

      Zkoušel jsem čistit jak mezi žlábky, tak odmaštovadlem špalky.. Krátkodobě vždy pomohlo pouze odbroušení povrchu..

      Polohu špalků jsem pak řešil v servisu, upravovala se. Je fakt, že už byly brzdy z poloviny odjeté.

      Pro sezonu 2023 jsem koupil Black Prince, jsem zvědav.

      Má smysl řešit i brzdnou plochu ráfků ? Já to čistil celkem často vodou s jarem

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.