Sony Alpha7,Nikon D7200, Sony Alpha A6300/A6000 čím fotit?

141 nepřečtených
  • Raddek

    Zdravím, hledám nový solidní foťák na cestování, focení krajiny a reportáže… Jsem takový spíš fotonadšenec… Vlastním Nikon D7100 + objektivy nikon 18–105, nikon 50 f1,8 a 85 f1,8 a širokáč nikon 10–20.. Hledám solidní náhradu a nevím jestli zůstat stále u Nikonu.. Na D7100 mi vadí strašně šum a váha, jelikož rád tahám foťák do hor (+/- 3000m) tak se mi docela pronese každý gram… Na kolo do batohu ho prakticky ani neberu.. Přemýšlím do čeho jít.. Z D7200 bych vytáhl asi kvalitnější fotky bez šumu, ale s váhou bych na tom byl skoro stejně… A o kompaktech s objektivama toho moc nevím.. Přemýšlím o FF Sony Alpha 7, ale tam by mě asi zabila cena objektivů a proto koumu i nad Sony Alpha A6300 nebo A6000.. Co byste vymysleli v ceně tělo cca 20 000 + objektivy (ze startu) 20–30tis.???

    0 0
    • team_daddy  

      Já Ti do té otázky hodím trochu vidle :-) Sám mám Nikon D90 a jsem s ním stále spokojen. Ale od té doby, co mám děti, zůstává Nikon většinou doma a cvakám na ajFouna. No a kam tím mířím? Když vidím, jaký fotky dělá Rob Trnka na mirrorlessy od Olympusu, tak vím, že až jednou Nikon odejde, nahradí ho Oly. A toho bych se nenadál, že někdy něco takovýho vypustím z huby :-) Rozhodně se tím nesnažím nikoho přesvědčovat, to chtaň bůh, sám víš co a čím fotíš. Ale protože pořízení celého systému je drahá švanda a člověk to nechce absolvovat mockrát za život, tak jsem jen nastínil – ryze můj – úhel pohledu.

      0 0
      • Raddek  

        jaký Olympus konkrétně třeba myslíš?

        0 0
        • team_daddy  

          např.?

          https://www.fotolab.cz/…r-cerny.html?…(CSC)&utm_ter­m=Olympus+OM-D+E-M10+Mark+II+%2B+14–42+mm+II+R+cer­ny&gclid=Cj0KCQi­AheXiBRD-ARIsAODSpWMJZi4K9Sas­VmFL9id3WEX8n5lO­Ah6AUbf-ZLpRz1XWvK619­knCfD8aAkzpEAL­w_wcB

          Ale detailní průzkum sem si nedělal. Nikon furt žije :-)

          0 0
          • Raddek  

            No, teď jsem ani nestihl omrknout všechny parametry, zajímá mě jestli tahle věcička by zvládla i noční fotky… Pro představu třeba (hory + sníh + hvězdy nad horama) jde mi docela o nízký šum při vysoké hodnotě ISO.. Na D7100 se světelný objektivem to dám, tak bych se o to nechtěl ochudit…

            0 0
            • kOmE  

              Šum je na urovni x let stary aps-c zrcadlovky. Zase je to fajn na kolo a fotky z toho lezou velice slušný a za sera se daji udržet i časy kolem 1/2 vteřiny z ruky.

              0 0
    • Martin  

      Pokud ti vadí váha DSLR, běž cestou kompaktu. Jestli APS nebo MFT, to je otázka, jak moc chceš gramařit. Pokud nevyžaduješ malou hloubku ostrosti, tak spíš MFT, protože je lehčí a skladnější.

      Ideální je osahat si případné kandidáty osobně kvůli ergonomii.

      0 0
    • MichalBr  

      Tohle tema jsem nedavno taly resil a nakonec u me vyhral Canon EOS M50 a to diky:

      • je to lehky prcek oproti ostatnim CSC s nejnovejsim cipem APS-C Digic 8
      • diky adapteru na nej nacpes vsemozne objektivy canon
      • trochu jsem se bal ovladani protoze nema tolik ovladacich prvku, ale ovladani je dobre vymysleno (prepinani expozice, iso, ev atp…)
      • sikovne ovladani pres telefon takze je dobry na cestovni selfie, kdy ho das na tripod a na telefonu nastavis parametry a vyfotis

      FF sony A7 by to chtelo az verzi II ale cena je dost velka navic objektivy FF to je taky palka

      A6300 je dobra volba ( me osobne ale vadilo ze nema hledacek)

      Jeate by nemusela byt spatva volba fuji T-20 s objektivem 18–55 f2.8

      0 0
      • Mikikuba  

        6300 má hledáček.

        0 0
        • MichalBr  

          Mas pravdu spletl jsem si to nema dotykovy displej

          0 0
          • Mikikuba  

            Jo to nemá a to mi fakt chybí zvykla jsem si na něj z nižších řad. Ale v 6500 už ho bude mít:)

            0 0
            • MichalBr  

              Ma ho uz i novinka a6400 coz je dobra volba (ktera byla uz pres muj stanoveny rozpocet :-))

              0 0
              • Mikikuba  

                Vidíš. Tak já teď nový tělo kupovat nebudu:) ale v budoucnu třeba jo..

                0 0
    • MatS  

      No tak ja pred nejakou dobou prechazel z Nikon D80 na D7200. A musim rict, ze to byl skok milovy, hlavne z pohledu nizkeho sumu a mnozstvi detailu. Ani jsem netusil, co z tech objektivu jde jeste dostat. Ale stejne na nej prijde rada jen kdyz jdu fotit neco poradneho, takze o dovolene. Kdo se s tim ma tahat. Navic z dnesnich top mobilu lezou az prekvapive dobre fotky. Az mne prekvapilo co jsem vyfotil v noci, v plnem protisvetle apod.

      Ale i tak mi nejvic sedela evf zrcadlovka Minolta A1. Nebyt toho sumu, tak to byl genialni stroj. Udelat ho dnes s lepsim cipem a hledackem, tak jdu do nej.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Řešíme úplně stejné dilema. Ať se snažím jakkoliv, pořád mi jako nej volba vychází Sony RX100 ;) Chci získat co nejlepší poměr cena/výstupa funkčnost a nechci se tahat se zrcadlovkou (jinak by ten poměr vychází nejlépe právě u zrcadla). Takže mi zbyly dvě možnosti, buď kompakt, nebo bezzrcadlo. Bezzrcadla lákají na perfektní výstup, ale zase je dle ohlasů degraduje kvalita setových objektivů a ty údajně použitelné stojí 15 tisíc a víc, to je pro obyčejného fotofandu nesmysl, když tělo stojí skoro polovinu a nemíním dělat sbírku objektivů…

      Takže zbývá otázka jaký kompakt, a tam jsem právě opakovaně dospěl k té RX100. Takže hledám, kde dobře pořídit verzi M5 nebo M5A, a jdu do toho ;) K tomu origoš dolepovací grip, PCL a ND filtr, malý stativek a bude o zábavu postaráno… ;)

      0 0
      • Raddek  

        to RX už má docela mini snímač, ne?

        0 0
        • tomfree  

          Má palcový snímač a spolu s objektivem se mi jeví jako lepší volba,než řada 6000 se setovým objektivem,ten je dobrý, jestli stačí pevná skla.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Jednopalcový. Jestli je to málo nebo dost, to každý vidí jinak. Ale spíš než drobnosti jsem zkoumal, co z toho leze a s tím bych byl určitě spokojen.

          0 0
          • JFtryall  

            Ja mam aktualne RX100 M6 a neni to vubec spatne. Rozsah 24–200mm je super. Celkem dobra stabilizace a dobra pouzitelnost tak do 1600 ISO, 24fps burst mod do rawu je celkem navykova vec. Video naprosta parada a normalne to vozim v dresu. Palcovy snimac je maly, ale porad to celkovyma schopnostma prekonava levne apsc o parnik, ve videu i starsi fullframe, mel jsem 6D. Ukazka rozsahu 24–200, foceno z Nieves ze stejneho mista, Tenerife a Teide v dalce.

            0 0
            • tomfree  

              Zrovna tenhle model bych vynechal, delší ohnisko člověk potřebuje minimálně, vzhledem k velikosti snímače není ani bůhví jak dobré oddělení objektů od pozadí při delším ohnisku. Chybí vestavěný ND filtr,rychlost ostření a přesnost na dlouhém konci vzhledem k cloně taky nic moc a taky tyhle modely sice jdou použít na 1600 iso, jenže už od cca 400 iso výrazně klesá dynamický rozsah, což je o dost větší problém než šum.

              0 0
              • JFtryall  

                DR je uplne v pohode, trosku horsi to je v nekontrastni scene a neda se tak dobre vytahovat stin, kdyz ma clovek lehce podexponovano, tam to znat je, nizky isa ok. Samozrejme ale malej snimac ma svoje limity. Dlouhy ohnisko beru jako velkou vyhodu, protoze jdou udelat solidni detaily v krajine a nebo fajn cvaky sportu v kombinaci s tim burstmodem. NDcka jsou skoda. Cena je bohuzel vysoko, ale je to v zasade jediny pristroj sveho druhu a hlavne video tomu dava velkou pridanou hodnotu. Ciste na fotky bude asi lepsi jit spis do APSC.

                0 0
      • MichalBr  

        To bych mozna kouknul spis po Lumix DMC-LX15

        0 0
      • Tecka  

        E-Infinity? :-)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jo, tomu to asi směřuje ;-) Ještě sleduji net, jestli se objeví něco neošoupaného na bazaru, nebo nějaký cashback, ono záruka v CZ, nebo menu v češtině taky není úplně k zahození u takové celkem složité a drahé věci :) ale jinak asi prubnu ten eshop.

          0 0
      • Charles2k  

        Mám RX100 V (první verze, ne VA). Rozměry dobré, ale popravdě čekal jsem od toho obrazově o něco více.

        Výdrž baterie mizerie, ale v tomto hmotnostním limitu toho člověk moc lepšího nesežene. Chybí mi trochu dotyková obrazovka a možnost zaostřit prstem. Jenže VI, která to má, je zase o ranec dražší a má méně světelný objektiv (i když podstatně větší zoom).

        Co mě ale vyloženě štve, je naprosto nepoužitelný režim auto, což mi přijde, že je obecně nějaký neduh Sony. Potřebuji to mj. pro svou mámu, která občas něco vyfotí a vzhledem k věku žádné jiné nastavování nezvládne. Jednak to často zbytečně přepaluje blesk a pak nastavuje strašně dlouhé časy, obvykle nejde kratší než 1/30, ale třeba ted jsem koukal v interiéru bez blesku 1/13 a ISO dalo 800. Proč to proboha nedalo ISO 1600 nebo 3200?, 1/13 se nedá rozumně bez roztřesení udržet i když je tam optická stabilizace. Takže když s tím fotí máma, tak polovina fotek je rozmazaná…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tak tam musí být zakopaný pes ještě jinde v nastavení, protože mě můj RX100 VA při automatice háže časy běžně jako 1/160 nebo 1/200. Co ND filtr? není třeba zapnutý nebo v pozici auto? :-) Podívej se, jestli tam není nastavená nějaká max. hodnota ISO ( ale i tak bych se těm vysokým ISO vyhnul… ). A co mamina fotí, že potřebuje blesk?

          0 0
        • Namtos  

          Už jsem to tu taky psal sám mám první verzi a nevím tedy jestli něco ovlivńuje chod automatiky, ale ta automatika je schopná dát 1/30 a iso 80 nebo 160. Tam bude zakopaný pes. Chtělo by to automatiku nastavit na úroveň 1/50 nebo 1/60 a tam aby se měnilo ISO, aby se udržel rozumný čas.

          0 0
        • Charles2k  

          Ještě bych k těm svým zkušenostem s RX100 V doplnil, že nejsem příliš spokojen s kvalitou makra. Občas se mi zdá, že lepší makro snímky udělám novým Iphonem, nebo naopak 12 let starým Fuji F31fd. A pak se mi nezdá zrovna nejrychlejší – třeba poměrně dost dlouho trvá vypnutí – zatažení objektivu.

          Jenže v hmotnostní kategorii do 300g s objektivem toho moc lepšího k výběru není…

          Spokojen jsem s kvalitou videa.

          0 0
    • Jirra  

      Jestli máš poblíž nějaký obchod kde mají víc typů pohromadě a hlavně si je můžeš ošahat, tak tam zajdi a zkus co ti nejvíc sedí v ruce. Vyber pár kandidátů a pak si v klidu dama na webu prober jaké jsou na ně objektivy, kolk stojí a jaké jsou na ně recenze. Pokud vybereš nějaký současný model, tak fotky budou skoro ze všech stejné. Samozrejmě FF bude asi v některých situacích lepší, ale nemyslím, že třeba A7 (prvni verze) bude lepši než nějaké současné APS. Přeci jenom je to už 5let starý foťák. Není špatný, ale čipy se za tu dobu taky trochu posunuly a první verze, kde nebylo všechno vychytané.

      Mě se třeba hodně libí Fuji, ale stejně jsem nakonec šel do Sony. Víc mi vyhovovalo ovládání a velikost. Sony má super objektivy, myslím pevné, ale nechají si je zaplatit. Kdežto třeba Fuji má super objektivy, které jsou za docela dobré peníze.

      Prostě vybírej podle toho co se ti libí, co se ti dobře ovládá a k čemu jsou objektivy, které chceš a jsou za peníze, které jsi dotoho ochoten dát.

      Malá inspirace https://fujilove.com

      Občas dobré testy www.megapixel.cz www.mirrorlessons.com www.fotoguru.cz http://www.verybiglobo.com

      0 0
    • mr.antik  

      Jako uživatel A6300 ti můžu říct své poznatky, výhody se samozřejmě dozvíš asi v každým marketingovým materiálu, stejně je to tom co fotíš a čim fotíš. Velkou zracdlovku jsem nechtěl, to prostě na kolo či běžky tahat nechceš.

      • Nejdůležitější faktor podle mě – zvažoval jsem něco na Micro 4/3 vs Sony na APS-C. ale prostě chci širokáče na krajinu i akční fotky, mám pevný Samyang 12mm a rybí oko 8mm.
      • Hlavní nevýhoda Sony – výběr skel v normálních cenách je celkem špatný, v tom je zase výhoda zrcadla, pokud si s tim rád hraješ.
      • Velikost A6300 i hmotnost je už celkem dost (hledáček), skla na APS jsou také větší/těžší
      • Nemá stabilizaci
      • tragický seťák – nekupovat nebo obratem zkusit prodat (ale nikdo ho nechce :-)
      • zbytek fíčur je asi pod moji rozlišovací schopností

      Pokud fotíš spíš portrétníma nebo delšíma sklama, už je skoro jedno na jakém těle tam bych jednoznačně šel do menšího formátu se stabilizovaným či­pem.

      0 0
    • Raddek  

      Nakonec jsem se hecnul, možná mi trochu přeskočilo a koupil jsem sony alpha a7 II… Prostě mi pořád vadil šum na apsc.. Ten FF snímač a celkově celý foťák je úplně jinde i s tupým základním objektivem.. Sice ty další objektivy mě finančně zabolí, ale dalších 6–7 let nebudu doufám muset nic řešit…

      0 0
      • Namtos  

        U Sony nikdy nevíš co bude za těch 6–7 let, jestli bude dál tenhle systém nebo se vzhlídnou v něčem jiném…

        Zajímavý články o svém přechodu z DSLR na bezrcadlovku má na svých stránkách Petr Bambousek. V sekci články.

        Jak píše on 50% práce na fotografii je o postprocesu..

        0 0
      • Jožino  

        Gratuluji k volbě, Já mám RX100 III a uz mi slouzi 3 roky. Az doslouzi, pujdu stejnou cestou… a7…

        0 0
      • Hrabex1  

        Na tvym miste bych dnes volil stejne. K tomu jsem koupil A7, redukci Metabones a teleobjektiv Canon 70–200/f4.

        Ostreni neni zdaleka takovy jako na setovym objektivu SONY, ale da se. Co jsem cet recenze na A7II, to ostreni s objektivy Canon je pak mnohem lepsi a staci na to redukce mnohem levnejsi nez ten Metabones.

        0 0
      • Lister  

        Vobla dobrá, ale já bych stejně chtěl trojku, která je IMHO asi to nejlepší, co si za ty peníze můžeš koupit.

        0 0
    • vili  

      Jsem v naprosto stejne situaci a zatim nejvetsi kandidat je nektery sony rady 6000. Ted bude kubajz delat recenzi na 6400 tak mrkni.

      0 0
      • JFtryall  

        Ja jeste hodne pokukuju po Fuji XT30. To je hodne velika konkurence pro A6400.

        0 0
        • vili  

          Dík za tip, projel jsem aktuální nabídku dalších konkurentů a zřejmě nakonec stejně rozhodnou skla a jejich cena. Ty těla jsou ± všechny cenově stejně, ale ve sklech je někdy brutální rozdíl v ceně…

          0 0
          • vili  

            rozhodnou to objektivy…ale po první hrubé obhlídce možností vítěze nevidím…kratší světelný zoom s širokým začátkem a pevný světelný tele je větší problém, než jsem si myslel :-(

            0 0
    • černápole  

      třeba megapixel má teď pri nákupu sony A9 nebo A7r3 slevu 25 procent na některá Gmaster skla-) moc bych neváhal…škoda je dvaceti-)

      0 0
    • Booker  

      Ahoj, taky přidám svoji zkušenost. Začínal jsem s Olympusem ještě na formátu 4/3, pak přešel kvůli hmotnosti (a určité kompatibilitě objektivů) na OM-D E-M1, nechal objektivy s redukcí. Ty jsem poté postupně vyměnil za m4/3.

      Na foťák nedám dopustit, vozím jej všude (kolo, běžky, dovolené, včetně různých nadmořských výšek, či různé vlhkosti, kde se i asi už mnohokrát hodilo utěsnění…). Podle toho, kam jedu, jak moc nalehko, tak mám buď pevné objektivy 7,5/2 (=15mm) a 25/1,8 (=50mm) (i s tělem váha 800g) nebo 12–100/4 (=24–200mm) (necelých 1100g). Ostatní objektivy nebo blesk pro specif. potřeby. Nestalo se mi, že bych byl někdy limitován přístrojem… Ani co do šumu, protože světelné objektivy zase dovolí lepší časy…

      Ono taky je dobré znát všechna možná nastavení, co foťák dovolí.:)

      0 0
      • Honik  

        taky sem privrzencem Olympusu OMD, da se stim slusne fotit i tocit amaterska videa. Neco najdes u me ve fotkach, je tam i video pod jednou uvodni fotkou. Výhoda je hlavne ta velikost a spolu s pevnyma sklama solidni kvalita. Pak teda zalezi i na podminkach a oku…

        Prikladam i tri fota ze vcera…kdyz je svetlo, tak to je radost…

        0 0
        • Booker  

          Přiznávám, že video moc nepoužívám. Ale teda koukal jsem na ta Tvá a pěkně!! Co do stylu jízdy, k tomu mám teda hodně daleko…:-)

          0 0
      • kOmE  

        Co ta 12–100, jak jsi s ní spokojený, uvažuji o ní k M10 II.

        0 0
        • Booker  

          Velmi… Pokud počítáš s tím, že je těžší a má clonové číslo 4… Jinak perfektní ostrost v celém rozsahu na f4 (nedá se vůbec porovnat s 12–40/2,8, kde při zazoomování ta ostrost už nebyla úplně světová – možná jsem měl pech na horší kus, ale je fakt, že na těch 40mm měla horší ohlasy i dle testů… https://www.lenstip.com/…olution.html)

          Jinak s tou 12–100 udržíš delší časy kvůli stabilizaci… no a prostě ten rozsah je parádní… Zkoušel jsem si porovnání snímků s 75/1,8 a ostrost je srovnatelná (1,8 samozřejmě má výhodu v hloubce a časech, ale jinak je to docela stejné…) Opravdu velmi povedené univerzální sklo, které se ostrostí může řadit k pevným sklům. Teď jsem ještě zaregistroval, že od března má být nově 12–200/3,5–6,3… Ale není to řada PRO, tak je otázka, jaké to bude, co do optické kvality… Každopádně nemá IS.

          Ještě přidám velmi pochvalný komentář na ultraširokáč Laowa 7,5mm/2. Je to sice manuální sklo, ale ostrost je parádní a je lehounké a dobře zpracované… (Oly 9–18 tak již nepoužívám)

          Jinak k nákupu fototechniky je super hdewcameras.co.uk (kolikrát levnější než bazar na Paladixu…;)

          0 0
        • gerrard  

          S touto myslenkou sem si taky trochu hral, ale nakonec ji zavrhl a koupil rovnou v setu s M1 a M10 prodal. Ve finale mne to stalo jenom o malo vic jak M10 + novy objektiv (akce). Nedokazu si moc predstavit M10 s tak velkym objektivem. Ergonomie M1 je nekde uplne jinde.

          0 0
    • Lister  

      Něco napíšu, asi tím nikomu nepomůžu, spíš to bude dobré maximálně na poklepání na čelo.

      Začínal jsem s kompaktem, tahal ho všude a měl hodně fotek, kvalita nic moc, ale o to nejde, zachycený moment je mnohem důležitější.

      Pak si koupil zrcadlo, protože to přece člověk na pořádé fotky potřebuje! Kvalita lepší, ale většínou leželo doma a mnoho důležitých okamžíků uteklo.

      Tak jsem si pořídil bezzrcadlovku – Nexe od Sony. Není to velké, ale ani vyloženě malé. Do kapsy to rozhodně nedáš, ale přišel jsem na systém, jak to nosit skoro pořád u sebe a dělalo to slušené fotky. jak jsme víc fotil, tak mne začal limitovat ten základní zoom – časem člověk přijde na to, že je fakt otřesný. Tak jsem přešel na Sigmu 30 a 60mm 2,8 – skla vzhledem k ceně naprosto famózní, ale už to ztrácelo na univerzálnosti a skladnost taky horší. Navíc mne u toho foťáku neskutečně štvalo ovládání – fakt hrozné.

      Pak jsem se zamiloval do Fuji, z počátku platonicky, ale nekonec do toho praštil a pořídil X-T1. Dělala krásné fotky, ale hlavně jsem z ní měl neskutečně dobrý pocit, když jsem ji vzal do ruky – jakože tedy je vše jak má být, systém ovládání mi sedí, focení mne baví. Setový objektiv 2,8–4,0 taky fajn, ale už to rozhodně není malé kombo. Postupně jsem k tomu pořídil 35mm F2.0, což byl můj standardní setup, když jsem chodil ven, 60mm makro, 23mm F2,0, telátko… Ale protože jsem potřeboval točit i video (což X-T1 neumí) a zase chtěl něco menšího, tak jsem pořídil X-E3 – sliboval sjem si skladnost a možnost natáčet. Výsledek – zas o tolik menší to nebylo, protože ve výsledku celkovou velikost nejvíce ovlivňuje použité sklo, navíc mi úplně nesedlo ovládání.

      Nakonec jsem na řešení skladnosti u bezzrcadel vykašlal a pořídil X-T3. na papíře je jen o něco větší než X-T1, jen o něco težší, ale když to člověk chytne do ruky, tak je to sakra znát. X-T1 jsme prodal, X-E3 leží doma, protože X-T3 umí všechno líp. Beru ji s sebou často, ale kompakt to prostě není. Možná by té X-E3 mohl vdechnout život nějaký pancake širokáč, uvidím…

      A jelikož mi pak jednou zase hráblo a manželka si pořád stěžovala, že s tím mojím nařadím neumí fotit (protože tam mám většinou manuál a jednoduše se to na auto přepnout nedá) a zase jsem jednou chtěl pořídit něco fakt malého a šikovného, tak se u nás objavila RX-100 V. Chtěl jsem ušetřit a nevzal VA a sliboval si od toho hodně. Výsledek – tak hezký portrét jako APSC s rychlejším sklem to neudělá, reálně to odpovídá APSC se setovým objektivem. V horších světelných podmínkách fest šumí, ISO 800 mám jako strop použitelnosti. Video umí hezky, ale extrémně se zahřívá – tady by měla být verze VA mnohem lepší. A zase to Sony ovládání… u kompaktů to prostě neumí.

      Ale aby to nevyznělo úplně negativně, pokud bych si měl vybrat jestli systémový komakt se setovým objetivem nebo tahe malá krabička, tak bych vzal zase RX-100 – výsledek je podobný, ale skladnost úplně někde jinde.

      Takže výsledek? Svatý grál bohužel neexistuje, když to fotí, je to ovladatelné, tak to stojí a váží. Když je to malé, tak je to po ruce, ale má to jasné limity.

      Kdybych teď něco vybíral a řešil slušný poměr cena/výkon tak bych šel do X-T30, nebo možná zvažoval i Sony 6400, kterou by ale opět zabila příšerná nabídka objektivů. Kdybych chtěl větší skladnost tak M4/3 a zaměřil se na pevná skla. A z kompatků bych asi dopoučil jen tu RX-100 a pak ještě LX-100 od Panasonicu – ta sice není půdorysně tak malá, ale díky tomu že to je kompakt, je optika opravdu skladná a tolik to nezavazí.

      Pokud bych neřešil peníze, chtěl něco skladnějšího než DSLR, ale přitom bych opravdu řešil obrazovou kvalitu, tak Sony A7III – asi jediný FF systémový kompakt, který má aktuálně smysl. Nikon měl hezky nakročeno, ale bohužel to nedotáhl.

      0 0
      • tomfree  

        Tak vývoj byl dost podobný,nakonec jsem zůstal u kombinace sony RX 100V a Sony A7Rlll,ten panasonic bych nedoporučil,měl jsem LX 100 a ten objektiv nemá rád protisvětlo,au­tofocus není zrovna spolehlivý a čím větší mráz,tím je to horší,pak je tu ještě krytka objektivu,takže obsluha jednou rukou je nemožná,celkem mě zaujal nyní ricoh gr lll,uvidíme jak dopadnou testy,ale první snímky vypadají moc dobře.

        0 0
        • Lister  

          7RIII – hmm asi slušný oddíl.

          Tělo bych asi ještě zvládl, ale skla bych platit nechtěl.

          Názor na LX100 beru. Mně se líbí dle parametrů a ovládání, ale ty o něm víš rozhodně víc.

          Osobně už asi taky zůstanu u podobné kombinace – systémový kompakt jako hlavní foťák, který tahám vždy, když si to mužu dovolit. A k tomu jako doplněk palcový kompakt se světelným objektivem. Jen teda zpětně fakt lituju, že jsem si nevzal tu verzi VA.

          Jen teda ještě přemýšlím nad tím, že koupim nějaký starší placaty objektiv na toho Nexe a dám to do báglu na kolo. Kdybych to někde rozflakal, tak mne to nebude mrzet. Na momentky z kola a příležitostné krajinky by to mohlo být fajn. Když uz to tělo mám tak proč ho nevyužit – prodej nemá smysl, na bazarovem trhu to tělo nemá skoro žádnou hodnotu.

          0 0
      • Jirra  

        Hezky napsáno, taky jsem si něčím podobným prošel :-)

        Přesně jak píšeš než setový objektiv tak raději tu RX 100. Výsledky budou dost podobné a ta skladnost je někde jinde. Pokud kvalitu, tak pevné objektivy. Samozrejmě zoom mají taky dobré, ale ty ceny jsou už dost někde jinde, obzvlášť u Sony. Třeba jejich G objektivy, jsou k té hrozné ceně, taky velký jak kráva.

        Kdybych měl vybrat dobrou kvalitu za super peníze, tak x-t30 a k tomu novou 16/2,8 a 35/2. Ona ta světelnost je trošku přeceňovaná.

        U sony je rozumná ta 6400, ale s obektivama tam je to horší, tedy cenově. Kvalitativně mají super skla, jen tu spolupráci s Zeissem si nechají zaplatit. Kdybych měl vybrat dva pevné tak 12/2,8 a 35/ 2,8 malé a opravdu skvělá skla. A FF A7III a komu nevadí manualní ostření tak Loxia. Malé a opticky super. Nebo tu 35/2,8 a 55 /1,8. Všeho jsou to super skla relativně kompaktních rozměrů.

        0 0
        • Lister  

          X-T30 vypadá fatk hodně zajímavě a IMHo je to aktuálně jedne z nejlepších foťáků za ty peníze.

          Fujinon 35/2.0 je mů absolutně neojoblíbenější objektiv, který jsme kdy měl. Sice třicítka by se mi líbila o fous víc, ale i tak ho mám rád. tahle délka mi prostě sedí a ta světelnost se často využije a hloubky ostrosti ani na plnou díru naní tak malá aby bylo vše krom očí máznuté. Mám i 23mm/F2,0, ale s tím fotí minimálně – neumím s tím, není to ani široké a není to ani na bližší detaily, protože to pak už zkresluje. Docela se teším na nový zoom F4 s větší rozsahem, to by mohla být dobrá varianta pro video – jen si teď nejsem jistý jestli bude stabilizovaný.

          EDIT: tak Fujinon 16–80 F4.0 by měl být stabilizovaný a ještě voděodolný.

          Ad objektivy u APSC Sony – většina lidí, když chce něco malého a šikovného tak to chce nejlépe se zoomem a tam je to fakt špatné. Sice můžeš koupit FE sklo, ale bude velké, těžké, drahé a ve výsledku nemusí být tak ostré jako sklo optimailozvané pro APSC. FE G skla sice ostrá budou, ale zase to je úplný nesmysl. Ze zoomů je docela zajímavý snad je 18–105 F4 – sice je to powerzoom, což nemusí všem sedět, ale zase je stabilizovaný a rozhodně mnohem lepší než seťák. No ale zase už není vůbec malý.

          Z pevných se vybrat dá a třeba ta trojice o Sigmy – 19mm, 30mm a 60mm jsou za ty peníze naprosto skvělá. Tu třicítku jsem měl hodně rád. Po přechodu na Fuji jsme to poslal dál v rodině.

          0 0
    • vili  

      Tož trošku sem odlehčil (peněžence teda výrazně :-D)

      0 0
      • Lister  

        FE sklo na APSC – to sis měl radši koupit A7

        0 0
        • vili  

          kterou A7? První generace? Nesmysl…btw. vše bylo konzultováno s člověkem, který to má naštudované jak málokdo. Primárně mi šlo o ostření a hmotnost, vzhledem k očekávanému použití.

          0 0
          • Lister  

            Trojku.

            Jasně je to 2× tolik peněz za tělo ale využiješ plný potenciál skla.

            0 0
      • MatS  

        To sis odlehcil, hlavne te penezence :-D

        Se to pronese stejne. Zrcadlo taham uz jen tam, kde pozaduju kvalitu vystupu nebo jde o specificke podminky, kde to mobil nebo kompakt uz nedava.

        0 0
        • vili  

          Koupil jsem si RX100, ale v lese to prostě nestíhá, tak ju dávám ženě ať s tím fotí ona. Tu sestavu pro nikon jsem nakonec tahal klidně i na skialpy nebo přechod nízkých tater a sestavu tělo a krátká sigma sem měl mockrát i v báglu na bajku (rychlebky, beskydy atd…). Původně jsem chtěl jen vyměnit tělo, ale pak sem si řekl, že to rovnou odlehčím :-). Za týden valím do Norska, tak su zvědavej jak se to osvědčí.

          0 0
      • Tecka  

        To druhé sklo je 16/1.4?

        0 0
        • vili  

          Jo

          0 0
          • Datel Stepní  

            Kolik toho vyfotíš na širokáč na plnou díru? Práce s hloubkou ostrosti je značně omezená a že bys měl tak málo světla, když dnes jde hnát citlivost opravdu hodně vysoko? (se slzou v oku vzpomínám na časy, kdy jsem měl v kinofilmu citlivost 400 a myslel jsem si co nemám :-)

            Takto je to hrozně těžké a veliké (zvláště vzhledem k tomu, že se jedná o ohnisko 16mm), se Sigmou 19mm nebo Sony 20mm by to bylo velmi lehký set.

            Vím, že je to zbytečné, jistě sis to před koupí dobře rozmyslel. Máš prostě jiné priority… :-)

            0 0
            • vili  

              Pořízeno to bylo s úmyslem, aby to zvládlo i focení rychlého pohybu v hodně tmavém lese a zároveň to aspoň trochu vypíchlo focený objekt z pozadí. Zároveň na základě poměrně pozitivních reakcí. Doteď jsem fotil na D7000, kde maximální použitelné iso je někde u 1600, takže je možné, že jsem možnosti nových čipů podcenil. Jestli to byla dobrá volba se ukáže v praxi a případně dokoupit/vyměnit sklo nevidím jako problém…

              btw. vzhledem k původnímu setu jsem na polovině váhy, takže si chrochtám :-)

              0 0
              • Datel Stepní  

                Tady budeš proti D7000 o 2 třídy výše. Stejnou kvalitu jako D7000 na 1600 očekávám tak kolem 6400…

                Já šel teď z D90 na Sony A6300. Jen jsem se ujistil, že dřív nebo později půjdou zrcadlovky jen do muzea.

                Stejně jako šly třeba dvouoké zrcadlovky.

                Kdyby s dnešní technologií vyvíjel foťák na zelené louce, jistě by ho koncepce zrcadlovky ani nenapadla.

                0 0
      • tomfree  

        Tak dlouhé sklo bych asi neuživil,vzal bych tu sigmu 56mm,ale pokud jsi portrétista,tak prima volba,jen moc nemá rád protisvětlo,umí slušné odlesky,ale zase je rychlý,s tím tělem bude super.

        0 0
        • Lister  

          No já si právě říkám co s tím chceš fotit. 85 na APSC už je docela dost dlouhé sklo. Asi to je na profilovky kol na BF a tomu pan rozumím – tam jsem si oblíbil 300mm ekvivalent :-)

          0 0
          • vili  

            no, já to mám prostě trochu jinak a mám rád dlouhý skla (teď sem měl na apsc 70–200/2,8, ale je to už dost starej kousek a na dlouhým konci je tupej a celkově pomalej), takže mám spíš strach aby to nebylo krátký :-D

            0 0
            • Datel Stepní  

              Krátký to nebude. Jsem přesvědčen, že při cloně 2,8 ořezem získáš víc, než se Sigmou 70–200 nastavenou na 150.

              Ta Sigma na 2,8 moc ostrá není…

              0 0
            • Lister  

              To předchozí tělo bylo FF nebo i předtím jsi měl FF sklad na APSC?

              Já bych teda za cenu té 85 vzal raději Sigmu 30 a 60 2,8 což jsou za ty prachy absolutní skla, ale je pravda že tohle je zase jiná liga.

              Ale každému, kdo někdy fotil je jasné, kam směřuješ. Snažíš se přesvědčit že APSC ti bude stačit, ale tak nějak v hluboko v podvědomí víš, že si příští rok tu A7 koupíš, tak si připravuješ půdu… :-)

              0 0
              • vili  

                Zatím sem měl D70s a D7000, takže dycky APSC a jedno sklo pro apsc a 70–200/2,8 je pro FF. Nikdy žádný problém, akorát jak píše datel výše, ta sigma má dost nestabilní výsledky co se ostření týká, ale taky je už hoooodně stará, takže už si zaslouží odpočinek..

                Jinak nevylučuju, že někdy v budoucnu bude FF od sony, ale nejbližších 5 let to určitě nebude – na moje focení zcela dostačuje APSC a nejsem ochotný za to dát ty peníze (i když bych mohl).

                0 0
                • Datel Stepní  

                  Dělal jsem kdysi mnoho pokusů APSC proti FF. Vlastně od doby Nikonu D700. Technologie se vyvíjela tak rychle, že 2 roky starý FF fotil dost podobně jako nový APSC. Teď jsem už 5 let testy nedělal. Možná je to teď již jinak…

                  Hlavní výhodu FF bych viděl v hloubce ostrosti (na stejnou šíři záběru je třeba větší ohnisková vzdálenost) a pak v šumu na velmi vysoké ISO. To jen ale za předpokladu, že je to APSC a FF ze stejné doby.

                  Pro běžné focení mi FF taky moc smyslu nedává.

                  0 0
                  • black.horse  

                    Mě na běžné focení FF smysl dává v tom, že mi ze sestavy zmizelo jedno sklo = odlehčení a vzniklo více fotek z ruky díky možnosti užít vyšší ISO a pár kousků by nejspíše na předchozím těle asi ani nevzniklo nebo tak strašných, že ybch je smazal:-) a u mě to byl jen přechod z 60D na 6Dm2, tedy na spodním patře nabídky a rozhodně nelituji…

                    0 0
                    • Datel Stepní  

                      To je porovnání foťáků nějakých 7 let rozdílu technologií.

                      Navíc nový je FF a starý APSC, takové situace se moje úvaha vůbec netýkala.

                      To bude samozřejmě rozdíl obrovský.

                      Můžeš vysvětlit ten úbytek skla?

                      0 0
                      • black.horse  

                        No, je to srovnání X let, ale zrovna u té 6Dm2 se velký skok kupředu nekoná, krom ISO apod. Např. co se dynamického rozsahu týče, tak z toho dostanu to samé co předtím 60D (mám rád kýčovité krajinky se západy, protisvětlem apod, takže dyn. rozsah ocením, ale na jiné tělo nebyl budget, ale HDR to řeší).

                        Na aps-c jsem v plné sestavě tahal EF-S 10–22 + EF 17–40 + EF 50 + EF 70–200, na FF mi to první sklo logicky ubylo a zbytek mi sedí na bez cropu taky více a původní dlouhý konec 200*1,6 mi vlastně nechybí a by´t nějaké telekonvertory doma mám, takže bych se k tomu dopracoval, v praxi je s sebou nenosím…

                        0 0
                        • Datel Stepní  

                          Díky za info, Je to jako vše o preferencích. Někomu by chyběl třeba ten horní konec (mně tedy také ne).

                          0 0
                  • JFtryall  

                    Ja mam ted Fujinu s poslednim X Transem, X-T30 a na stare 6D mirne ztraci az kolem 3200 ISO. Porad z toho ale vyleze pouzitelna vec i na 6400, coz bylo u starsich APSC vyloucene. A hlavne se obraz tak brzo nerozpadne. Proti 6D ma taky lepsi dynamicky rozsah. U modernich FF neni 6400 zadny problem.

                    0 0
                    • Lister  

                      On tenhle senzor má taky trochu jiný šum, toho barevného je tam docela málo.

                      Dlouho jsem nechápal proč malé senzory šumí už na ISO 100 a jak může být expozice nezávislá na velikosti čipu a pak někde četl, že je to proto, že ISO 100 na FF vůbec neodpovídá ISO 100 na menším senzoru, ale u malého senzoru je navýšená citlivost, aby malý senzor dokázal zachytit stejné množství světla

                      0 0
                      • Libores  

                        Počkej počke, ISO 100 je vždycky ISO 100 ať je čip nebo film jakkoli velkej. Ty spíš mluví o základní citlivosti, která je tím měnší, čím menší jsou buňky na čipu. Logicky na malých čipech s velkým rozlišením je zákldní citlivost nižší, třeba ISO 64 a na ISO 100 už musí být výstupní signál zesílen.

                        0 0
                      • JFtryall  

                        Fuji ma konkretne trochu jinou metodiku na iso, ale u srovnani na YT se Sony atd. mi to pripada srovnatelne. Urcite to neni tak, ze 1250 je jinde 800. Na nizky isa jsou i moderni jednopalce super flexibilni RX100 se dalo vytahovat do nesmyslu a porad ok. Lame se to ve scene s malym kontrastem a pak u tech 800, kdy fullframe porad drzi jemne zrno a vystup je perfektni. U jednopalce to konciva kolem 1250 a u Fuji kolem 3200. Ale pro lidi, kteri netisknou a nemaji neustale potrebu ladit 100% a 300% detaily je vystup perfektni. Zvlast z posledniho LR, kdyz pridali Texture atd. a clovek si to vyvolava do 2048, sumu to hodne pomuze.

                        0 0
                        • Lister  

                          Rekl bych že Fuji je tak o 2/3 mimo (proti konkurenci o 2/3 podexponováno), tak proto asi dlouho začínala u nich citlivost na 200.

                          RX 100 – tam mám osobní limit někde kolem 1000 ISO, což ale do lose na rychlejší akce je pořád málo.

                          U té Fuji to mám subjektivně asi jako ty 3200 bez problémů, 6400 jde, 12800 v extrémních případech při dobrém zpracování bez důrazu na detail – portrét na plnou díru, tam se to ueditovat dá.

                          Na tu novou fičuru v LR bohužel nemám HW, už dlouho uvažuju že předju na Capture One, ale tam by mi dost chybělo HDR a panoramata.

                          0 0
                      • JSt  

                        to zni nejak podivne, s tou citlivosti a zachycenim stejneho mnozstvi svetla. totozny film dane citlivosti se exponuje a chova stejne zcela nezavisle na formatu. u tech senzoru tomu nebude jinak. ;-)

                        rekl bych, ze digitalni sum spis bude ovlivnovat hustota svetlocitlivych bunek na plosnou jednotku. ;-)

                        0 0
                    • tomfree  

                      Je sice pěkné,že šum se objevuje později,ale podívejte se někdy na graf dynamického rozsahu a taky záleží na čase závěrky,jinak bude vypadat fotka na 1/50 a na 1/1000 a vzhledem k tomu,že zrovna u sony mi přijde rozdíl ve velikosti těla Aps-c vs FF malý tak pokud člověk neřeší peníze,tak proč nevzít FF.

                      0 0
                      • JFtryall  

                        No to je pravda, ale kdyz potrebujes univerzalni stroj a nemas na Alphu 7 III a minimalne tri kvalitni skla, tak nez jit do kompromisu ve druhe generaci, tak je uz lepsi vzit A6400, ktera mnohem lepe ostri, lehci a dostupnejsi skla a mnoho dalsich vyhod. Starsi generace FF se vyplati na low light, portret a vetsinou kdyz uz mas skla a nebo potrebujes Rko kvuli rozliseni na krajinu atd.

                        0 0
                        • Lister  

                          Pokud jde o skla tak právě jejich „nabídka“ pro Sony APSC u mne celý tenhle systém zabila.

                          0 0
                        • tomfree  

                          To je pravda,jen je třeba taky zmínit to,že rychlost ostření není otázkou těla,ale spolupráce s objektivem a tam jsou dost velké rozdíly,třeba fuji má skvělé objektivy,ale nejsou zrovna rychlé,takový L kový Canon,nebo poslední Sony GM jsou úplně jinde.

                          0 0
                          • JFtryall  

                            6D a 70–200 f4 je v porovnani s X-T30 a 55–200 mnohem pomalejsi a to beru jen ostreni na stred a zadne super rychle akce.

                            0 0
                • Lister  

                  Dávám tomu rok, maximálně dva

                  Jsem zvědavý jestli se popasujes s tím Sony ovládáním. I kdyz jestli máš RX100 tak ti to možná tak špatně nepřijde.

                  0 0
                  • vili  

                    No uprimne receno ovladani je hrozne, ale verim tomu, ze clovek si zvykne na vse.

                    0 0
                    • Lister  

                      Nezvykne :-D

                      0 0
                      • Mikikuba  

                        Zvykne. Moje zkušenost aspoň.

                        0 0
                        • Lister  

                          Moje jen zase opačná.

                          To tělo je moc fajn, technicky je to z mého pohledu spolu s X-T30 druhé nejlepší APSC tělo (včetně DSLR), ale ovládání mají tyhle Sonáče fakt nahouby.

                          0 0
                          • Mikikuba  

                            Je pravda že už mám čtvrté a mě naopak vyhovovalo to co měli předtím a ne ta 6300 ktérá je právě jiná. Ale vzhledemk tomu že kombinuji tři tyhle Sony těla tak jsem docela flexibilní:)

                            0 0
                      • Mikikuba  

                        Jen pro ukázku ze Sony 6300. Pokud bude někoho zajímat napíšu i sklo:)

                        http://www.hankaebertova.cz/…dorustaa.jpg

                        0 0
                      • vili  

                        Tak po 14 dnech už si pooooomalu na sebe zvykáme. Hned první den v Norsku mi přestala ostřit sigma 16/1,4, takže všechny krajinky jsem bral jen na sony rx100. Sigma z ničeho nic začala zase ostřit až poslední den :-). Jinak ta poloviční váha je velmi příjemná. Měl jsem obavu z přechodu ze zoomu na pevná skla, ale v podstatě bez problému. Jinak 16 je na krajinky v kopcu fakt moc, tak zatím lehce zvažuju 10–20/4 ;-)

                        0 0
                        • Lister  

                          11 pecka. A zbytek tak hodně dobrý.

                          Ale občas je vidět že by to chtělo přechodak a trochu se zbavit přepalů v obloze

                          0 0
                          • vili  

                            Diky. Jj. U tech rozsahove narocnych scen ta ry100 uz moc nestiha

                            0 0
                        • kyl  

                          Přímo z foťáku nebo upravené?

                          0 0
                        • ra.ma1  

                          nádhera!

                          0 0
                        • black.horse  

                          luxusní ;-)

                          0 0
                        • vili  

                          Tak přidám ještě nějaké fotky z dalšího víkendu, tentokrát na Triglavu. Už jsem si na sonku zvykl, široký sklo tentokrát fachčilo jak chtělo, ale na hory stále málo široký. Mám trochu roupy pořídit od sony 10–20/4. Fotky jsou samozřejmě upravované (ale nutno říct, že jsem se s tím tentokrát moc nemazal). Na BF jsem je nahrál v exportu pro FB, tak nevím jestli to zas nebude zrnitý a přesaturovaný…

                          0 0
                          • Tomkac  

                            teď se tam taky chystáme… po které cestě si šel? Jinak fotky supr..

                            0 0
                            • vili  

                              My sli pres Kocu pri triglavskych jezerach (tam sme spali) pres koca na dolicu na vrchol a pak kolem planiky na vodnikov dom (tam sme spali) a zpatky dolu k bohinji

                              0 0
                          • kOmE  

                            Zajímavý barvy.

                            0 0
                          • Fran-tic  

                            tyjo, tuhle cestu musím taky někdy vyzkoušet. zatím jsem to šel 2× z doliny vrata rychlovkou. Teďka po zimě to vypadá moc pěkně a jak psal kome, barvy fotek opravdu zajímavé. někdy mi to sedí, někde jsem s tím lehce bojoval.

                            0 0
                            • vili  

                              Tahle cesta ma vyhodu, ze sou lidi jen na zacatku v te kolme stene, co se dou od bohinje vykoupat na cerny jezero a pak je zas vetsi koncentrace az pri sestupu z triglavu po hrebenovce. Ale to des dolu, tak te to nesere tolik nez kdyz te zdrzuji pri vystupu

                              0 0
                          • Luke96  

                            To je focené tou RX100? jakou verzí?

                            0 0
                            • vili  

                              Neni. Je to a6400. Z rx100 byly ty krajinky z Norska vyse

                              0 0
      • black.horse  

        Hezký:-) k té polemice tady, řekl bych, že zrovna Ty víš proč tahle sestava a ne jiná a vůbec bych to neřešil a těším se na fotky:-)

        0 0
        • vili  

          Ja taky. V patek na 14 dni pesky po norsku…pak navrat a na prodlouzenej vikend prechod triglavu, pak navrat a na 5 dni do saalbachu… oujeeeee :-)

          0 0
    • Fran-tic  

      Ahojte,

      odešel mi nejspíše do věčných lovišť těsně po záruce RX 100 (výměna objektivu = cena nového) a hledám adekvátní náhradu. Byl jsem s ním relativně spokojen – hlavní je tahání na skialpy, lyže, kolo, lezení… Jako dostává celkem sady. Potřebuju tedy něco menšího.

      Z práce čekám na iphone 7, takže na největší rychlovky budu primárně využívat ten.

      Vybírám mezi:

      Zase RX 100 třeba i bazarovka (stojí asi 6tis.)

      Canon EOS M100 – tam jsem teda na pochybách

      Sony Alpha A6000

      Panasonic Lumix DMC-GF7

      klidně si nechám poradit, v tomhle výběru fakt celkem tápu. každopádně s životností 2 roky se mi do toho nechce tolik vrážet a to se snažím starat, aby byl jako v bavlnce…ale ty sporty, vlhkost, prach :)

      0 0
      • mm  

        Přidám se s podobným dotazem. Je při současné ceně 13k za Sony A6000 se setovým objektivem nějaká vhodnější volba pro pohotové focení na výletě, focení dětí atp? Neduhy setového objektivu z recenzí znám, neplánuju ale zkoumat pixely každé fotky. Rozměrově i cenově je pro mě Sony A6000 strop.

        0 0
        • Lister  

          Pro pohotově focení na výletě je jakékoliv bezzrcadlo moc velké.

          Jako fakt musis chtít ho s sebou pořád tahat.

          RX100 dam do kapsy na bederaku.

          0 0
          • Macik  

            Starou Alpha a6000 občas použiju s pevným 20mm v pouzdře přidělaným na bederáku, ale srovnatelná velikost a komfort to s RX100 nebude ani náhodou.

            0 0
      • black.horse  

        Co Oly, třeba olympus pen e-pl9? S pancake sklem skladné, akorát do kapsy, možnost mít malé lehké objektivy pro případ potřeby a jelikož jsem jej nedávno na občasné cvaknutí pořídil, tak zase mohu říct, že mě mile překvapil dynamický rozsah (srovnání s 6Dm2).

        0 0
        • Fran-tic  

          Jako klidně, fakt pro mě jsou rozdíly mezi tímto výběrem opravdu jako detaily a asi to nejsem schopný rozumně rozseknout. Koukal jsem i na pen e-pl8, dá se sehnat i do 9k se sklem.

          hlavně by mě zajímalo, jak moc si polepším/pohorším oproti RX 100 (tam jsem občas bojoval s ostřením, ale jinak jsem byl velmi spokojen :) )

          0 0
          • Lister  

            Jestli budeš brát setový objektiv tak si vlastně v ničem nepolepšíš.

            0 0
          • babkanakole  

            Osobně bych momentálně šla (pro tebe znovu) do RX100. Tam je největší šance, že to s sebou budeš mít vždy po ruce.

            Sama mám bezzrcadlovku, ale jak už tu padlo, je to pořád ještě dost velké. A pokud nebudeš nosit jen pancake objektiv, tak ani u skel nejde o úplné drobky. V porovnání s „dospělou“ zrcadlovkou je to sice hodně jinde, ale pořád taháš fotobrašnu a ne foťák v kapse. I s pancake musí být ta kapsa přece jen trochu větší.

            0 0
      • vas  

        Kup náhradní objektiv z aliexpress a vyměň, není to žádná raketová věda, video návod najdeš na youtube.

        0 0
        • Fran-tic  

          objektiv už jde, foťák zkusím dobastlit a půjde přítelkyni. dík za radu :)

          0 0
      • Fran-tic  

        Ještě teda mě napadl ve srovnání Canon PowerShot G7 X Mark II k Sony RX 100

        0 0
        • vas  

          Záleží co od toho čekáš, G7X II je samozřejmě mnohem lepší než RX100 verze I, u dalších verzí II-IV záleží, který z parametrů foťáku tě nejvíce zajímá/využiješ, V a VI u Sony je pak už někde jinde. Pár let používám Canon G7X I a u mě bylo hlavní výborný podvodní režim/dostupnost a cena pouzder, dobrý autofocus, světelnost na krátkém konci a intuitivní Canon ovládání, výstup v raw pro další úpravy a touch screen/tilt lcd (hodně návyková záležitost). Letošní rok má vyjít Canon G7X III, ale bojím se cenovky :-D

          0 0
          • Lister  

            Přesně jak píšeš G7X je z mého pohledu taky naprosto srovnatzlená alternativa ke starším RX – do cca generace III, dál už vede Sony. Mám doma 5 a u mne to bylo hodně o tom že má hybridní ostření a navíc umí 4K video.

            0 0
      • Smazaný účet  

        RX100, ale nebát se toho a jít do vyšší verze, pokud peněženka dovolí. Alespoň do IV. Technologie jsou už přeci jen trochu jinde. Mám verzi VA a jsem maximálně spokojen ;-)

        0 0
    • ejven  

      Fujifilm v rade X, jako treba x-t20

      0 0
    • Fredos  

      OT: Vždy jsem otvíral z Lightroomu RAWy ve Photoshopu jako inteligentní objekt (tedy se otevřel v Camera RAW), ale najednou mi to vždycky otevře fotku jako TIFF a navíc v prostoru Prophoto. Nevíte tady někdo prosím co dělám najednou v Lightroomu špatně? Jsem už z toho zoufalej.:D

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.