• xveith

    ahoj, máte někdo zkušenost s výměnou sloupku u vidlice? Mám novej rám a potřebuji delší sloupek. Je to manitou black. Možná by to šlo i navařit, ale nevim no.

    • Vilém  

      Dovozce to asi neudela. Kratky sloupek se tu resil asi pred tydnem. Je nekolik reseni.

    • tassajara  

      Z bezpecnostnych dovodov neodporucam!

      Neviem ci zrovna Manitou, ale par dni nazad som videl upozornenie vyrobcu aby sa zakaznik nepokusal o vymenu stlipka ani vylisovanim a opatovnym nalisovanim, cize nejake navarovanie – IMHO velmi zly napad smrdiaci tazkou nehodou, v lepsom pripade zhorsenou funkciou riadenia. Je mozne ze to bol Suntour, narychlo to nezistim.

      Ked sa pri motorkach v servise zisti, ze predtym niekto na krku vidlice nieco niekto v ramci zakamuflovania havarie zvaral, je to dovod aby majitel motorky siel a zlomil tomu „fachmanovi“ ruky.

      Lepsie najst ram s nizsou hlavou :o) alebo zohnat druhu vidlicu…

    • Daf  

      Skutečně se to tu nedávno řešilo. Asi nejlepší řešení je nechat vysoustružit vložku, která se bude dát vsunout, do stavajícího sloupku a tam zalepit nějakým kvalitním epoxydovým lepidlem. Ovšem jednalo se o prodloužení cca1,5cm, takže představec byl z části přišroubovaný k původnímu slouplu. Pokud by měl představec držet jen na  prodloužené části, tak bych do toho opravdu nešel.

      • xveith  

        jj, 1,5 cm by mě taky mohlo stačit. Já jsem totiž měnil představec a on drží vidlici jen svou spodní a horní částí (co jsem měl minulý představec tak to bylo v pohodě). Takže s tou vložkou by se to dalo.

        To sry, že jsem to neuvedl hned, že jde jen o malý kousek, jinak bych si to netrouf, to je jasný.

      • voliminal  

        Momentálně řeším stejný problém, sloupek sahá pouze po první šroub představce a potřebuju ho prodloužit o 1,5 – 2 cm. Napadlo mě provést spoj nalisováním (pro strojaře uložení s přesahem H/x – vysoustruženou vložku zmrazit a do sloupku nalisovat). Myslím že je to pevnější než lepidlo a řízení to (nějak radikálně) neovlivní.

        • voliminal  

          Jen ještě sám sebe zkritizuju – riziko toho, že se to urve je zde pořád, ale dokud mě nebudou ze silnice seškrabávat, tak prostě budu věřit tomu že to bude držet:)

          • Daf  

            Ja bych to nelisoval, zvlášť pokud jde o duralový sloupek. Již jsem vlepoval uvolněný sedlovkový zámek do sedlovkové trubky. Už léta to drží velice dobře a to je podle mě ten spoj namáhaný mnohem víc, než bude ten sloupek.

            • voliminal  

              Rád si necham poradit od zkušenějšího. Jaké lepidlo teda použít? A kolik má být tloušťka spáry? Dík za odpověď

              • Daf  

                Přesný typ lepidla nevím, ale bylo to dvousložkové epoxydové lepidlo na kovy. Myslím, že v hobymarketu nebude problém takové sehnat. Spojované plochy musí být samozřejmě odmaštěný a zdrsněný. Klidně do těch ploch vyškrábej rýhy něčím ostrým. Řiď se návodem na lepidle klidně to může tvrdnout 3 dny. Ty spojované díly by neměly být úplně natěsno. Měla by tam být vůle aby v tom spoji zůstalo lepidlo mezi materiály. Nechal bych vysoustružit ten vnitřní válec přibližně o 1,5 mm menší, než vnitřní průměr krku. Pokud ta vyrobená trubička bude zasunutá dostatečně hluboko v krku vidlice, bude ten spoj určitě spolehlivej.

                • voliminal  

                  Díky moc. Vyvstává ale další otázka: co je dostatečná hloubka v krku vidlice? Bude stačit cca 2-násobek nastavované délky (v mém případě by to bylo 1,5 x 2 = 3cm)? Tak jako tak budu muset ježka posunout o něco dolu a na seřizování vůle koupit delší šroub:-/

                • lukas aka mitro  

                  Některé epoxidy se vytvrzují teplem(trouba..), takže třeba zajistit nepřítomnost manželky!

                  • voliminal  

                    Při mém věku spíš nepřítomnost maminky, ale ta už je zvyklá na leccos:)

                • P e t r5  

                  O 1,5 mm?!!!! Ty asi nejsi strojař. Chtěl bych lepidlo, které udrží pohromadě dvě trubky s vtakovou vůlí.

                  • voliminal  

                    Je to spára 0,7 mm na každé straně.. S epoxydem jsem nikdy nelepil, takže já nevím

                    • voliminal  

                      Ale je to dost:-D

                      • P e t r5  

                        0,15 mm je akorát, vzhledem k tomu, že vrstvička lepidla je namáhaná na střih, tak čím je menší tím líp. Já bych ale asi použil Aldurit- to je lepidlo přímo na kovy používané v průmyslu a tu vůli bych v tom případě ještě zmenšil.

                  • Daf  

                    Vycházím z toho jak byla vyrobená ta sedlovka co jsem opravoval. Konkrétně Syncros. Opravdu zámek tam byl velice volnej. Po očištění původního lepidla. Přesto to drží. Vůle tam není 1,5mm, ale 0,75mm.

              • juli  

                Doporučuju rovněž použít přesnou vsuvnou vložku, kde vsunutá část bude mít výšku 20 mm a průměr o max. 0.1mm menší, než je vnitřní průměr sloupku vidlice. Zajistit (zalepit) lepidlem Loctite 638, popřípadě 603.

                Pokud bys raději použil dvousložkovou pryskyřici pak  3421 pro spáru do 0.2mm.

                • kyl  

                  Dobrej je i tmel na ložiska od firmy Berner,namáhatelné za 24h,pokud se to zahřeje třeba fénem tak i za půl hoďky,od sebe to dostaneš zahřátím na vyšší teplotu.Drží fest,slepil sem tím dvě trubky a když je chtěl pak  kroucením rozdělat tak se jedna ukroutila ale spoj vydržel.

    • Svět videa  

      nechci vás provokovat, ale zrovna jdu jeden řezat :-))))

    • vlk  

      Nedoporučuji. Kdysi dávno jsem toto podstoupil-sloupek mi udělali na fréze.Nicméně po čase to ve spoji začalo lupat-hrozně mě to štvalo a z bezpečnostního hlediska jsem pak raději koupil novou vidlu.Existují nádstavce-šroubovatelné, kterými se dá sloupek prodloužit.

    • robas  

      Kup si Extender a seš v pohodě. Mě na vidli chybělo cca 35 mm. Koupil jsem něco podobného tomu co je na obrázku a zatím se to ani nehlo. Bohužel jen moje 36ka má tlustší stěny krku, tak jsem musel soustružit na požadovaný průměr.

      http://www.cyklo-online.cz/…ozi-1828.htm

       
    • xveith  

      dík za rady,

      ale nakonec to asi zkusim vyřešit koupí co nejnižšího představce a nízkého hlavového složení (tak jestli máte i na toto tipy tak pište).

      každopádně ten nový představec tioga cube i s řidítkama tioga (pochybuji že seženu redukci z oversize na 28,5) jsou k mání.

    • marekmaue  

      sám sem to neni davno řešil.. nakonec mi jeden soustružník udělal nástavec kterej tam nalisoval.. ježek je vražen až v tom původním sloupku ( představec drží i na kousku původního sloupku) a je to v pohodě.. :)

      • xveith  

        nj, ale nevim jak na Dirt, na krosení po lese bych to asi taky tak řešil (a to nic ve špatnym), ale na dirt nebo na 4×ku se bojim. Asi to vyřešim ňejakou kombinací.

        • marekmaue  

          aha, no pokud to máš na dirt tak určitě nepřelisovávej… kámoš to dělal na Spacce asi 3× a vždy se mu to vyvyklako a nestalo to za nic… lepší koupit new vidlu..

    • Foose  

      hm, kámoš na dirtech zohl sloupek na staré marzochi bomber, no ale nechal si ho normálně přelisovat a drželo to pořád…

    • náčelník  

      Tak právě Manitou to ve starších manuálech přímo zakazuje.

    • scalar  

      Mám odzkoušeno jednoduché prodloužení o cca 1 cm. Použil jsem zbytek krku z jiné vidlice, do něj jsem dal půlku ježka obráceně a pak už jsem to normálně prošrouboval šroubem od představce – jěžci jdou proti sobě a drží to…

    • zichis  

      napadá mě docela bezpečný řešení: trubky krku a nadstavení by spojovala vložka, jako bylo zmíněno výše, ale vypiloval bys do nich čtyři zuby. Aby to do sebe zapadalo jako taková zubová spojka. Kdyby ti lepidlo povolilo, zabrání to pootočení řidítek. Aby se řidítka nedala vytáhnout nahoru, dal bych ježka pod spoj a s deklíkem hlavka (špuntem) ho spojil dlouhým šroubem.

      • lukas aka mitro  

        Pro přesnost by bylo asi lepší ty zuby vyfrézovat a v obasti, kde se překrývají ty zuby dáv dovnitř vložku(trubku) a čtyřma nýtama to rpostě snýtovat. Výsledné zalití lepidlem a už bych to považaval na bezpečné. pochopitelně lepidla/tmely dokážou dicy, ale ocelový nýt je jistota-prostě další pojistka.

    • xveith  

      No, já to vidim tak, že koupim ňákou starší manitou a prostě to tam sakumprdum prohodim i s vnitřníma nohama a bude klid.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.