• Pesto

    Caute,

    jazdi tu uz niekto tento ram? Mohli by ste dat nejake osobne skusenosti? Aku jazdite s tymto ramom vidlicu?

    Dik.

    p.

    0 0
    • Čárlí  

      Já teda Mojo nejezdím… ale co se týče vidlice, dal bych tam odpruženou.

      0 0
    • mr.antik  

      tady máš nějaký možnosti

      http://www.youtube.com/watch…

      0 0
      • mr.antik  

        Ale toho boxera bych tam nedával :-)

        0 0
      • Pesto  

        Chcel som vediet prave nejake osobne skusenoti. Ci tam dat 36VAN, 170 Lyrika alebo novy 180/140 Talas..

        0 0
        • Vegan  

          No zrovna Talase v 36 verzi bych obloukem vynechal to uz snad radeji pevnou :oD.

          Jinak Bych jeste do vyberu zahrnul Totema…

          0 0
    • kubad  

      zaleží co chceš jezdit, to ti těžko kdo poradí, rám snese jak 180, tak 160

      0 0
      • Pesto  

        Momentane jazdim 140/140. Je to pekne slapave, ale v zjazdoch je to malo, rovnako na skakanie nic moc. Chcel by som nieco univerzalne, na com sa da vyslapat 1000vm kopec a potom si to uzit cestou dole. Preto sa mi celkom pozdava ten talas. 160 resp 170 bez znizovania zdvihu asi dost uberie na univerzalnosti.

        0 0
        • kubad  

          ten Talas zrovna tak existuje ve verzi 160–120 proto píšu že si musíš vybrat jaký chceš zdvih,

          Lyrik je ve verzi 2step 160–115mm

          Totem je ve verzi 2step 180–135mm

          a už je jen na tobě jak jezdivé to chceš stavět jestli s 180 nebo 160mm ve předu, jestli ti stačí 36mm nohy nebo chceš 40

          jo a hlavní problém je dostupnost , u nás kromě Foxe celkem tragická

          0 0
          • Pesto  

            36tky nohy budu stacit, oproti 32kam to aj tak bude rozdiel. Znizenie na 120mm mi pride zbytocne, na floate sice teraz znizovanie nemam, ale nikdy som necitil potrebu ist pod 140mm ani vo velmi strmych vyslapoch a to mam 7cm predstavec a 725 rajdy.

            Na druhej strane jazdim vela aj singletracky, ktore su casto vlnite, ziadne prudke vyslapy ani klesania a trochu sa bojim, ci na to nebude 180mm overkill (aj ked ten talas ma najnizsiu AC vysku v tejto triede).

            0 0
          • kesu  

            Totema rozhodně ne je to moc těžký navíc se 2step sype.

            0 0
        • tomfree  

          univerzál neexistuje,pořád to bude o kompromisech,u to­hoto typu budeš vždycky řešit kola a gumy,buď to bude držet nebo to pojede.

          0 0
          • fousek  

            Spis bych rek, ze nesmis bejt vymeklej a to, ze se ty kola hur odvalujou si nepripoustet. Co ja sem na Nevegalovy najezdil…

            0 0
            • Pesto  

              Prvy nastrel na kolesa su nejake rucne vyplety na Hope alebo DTSwiss nabach s 2,35" UST Fat Albertom.

              0 0
              • fousek  

                Jo to ted vozim, Hope+ZTR Flow a Fat Albert 2,4 (dusovej bez dusi) a na Acku docela hucej, ale podle me jedou docela dobre (ale ja sem divnej)

                0 0
                • Pesto  

                  Ja momentalne vozim 2,25" NN UST a tiez na asfalte hucia, ale su celkom rychle.

                  0 0
        • Jenda  

          pokud chces rychly snizovani vidle mas prakticky dve moznosti – Talas a nebo 2-step. Na talase 36 vsichni nadavaj ze citlivost stoji za ho…, 2-step bych z vlastni zkusenosti taky nedoporucil:-( Ja osobne cekam a doufam ze pristi rok RS pouzije ten novej system snizovani i do Lyrika.

          0 0
          • fousek  

            Jeste je tu Suntour s TAD a Mazocchi s ETA (delaj ji jeste?) Ta ETA se mi docela libila.

            0 0
          • MlokCZ  

            Přesně tak. Jen doplním, že 2011 160mm Talas RLC s FIT patronou se může chovat jinak, tedy nebýt tak špatně s citlivostí. Dokud to někdo neověří, tak můžeme jen spekulovat.

            Starší Talas 36 je citlivostí ***** (20kg+ odtrhu je fakt brutál) a ani to nejde moc zlepšit úpravou (trošku snad ano, teď zrovna má kamarád na úpravě Talas 36 starší, tak uvidíme, jak se to zlepší).

            Taky nevím, proč není dual position air i pro Lyrika.

            0 0
            • Jenda  

              ja pevne verim ze to zatim testujou na jedny vidli a pokud se osvedci tak to daj i na dalsi modely.

              To fousek – jenze Durolux nema HS expanzi a ani nejde dodelat :-( a ta marzoccha myslim ze je jeste horsi jak 2-step

              Kdybyste nekdo vedel o sikovnym soustruznikovy kterej by dokazal udelat vlozku na horni zatku u TAD patrony na durolux tak aby sla dat do Lyrika tak mi dejte vedet – timto zpusobem by se vyresil verim ze nejen muj problem – ta TAD patrona stoji 2200 takze investice by to nebyla tak tragicka a byla by z lyrika razem supr vidle:-)

              0 0
              • fousek  

                Assassin by to pravdepodobne dokazal, pokud je to vyrobitelny

                0 0
                • Jenda  

                  hmm vidis dobry napad:-) Zkusim ho kontaktovat. Milan do toho odmitnul jit protoze to poklada za nevyrobitelny :-( ale myslim ze nejaka cesta jak to udelat tam byt musi :-)

                  0 0
                  • assassin  

                    napis mi treba sem: assassin_tl@centrum.cz

                    pripadne ICQ: 119776113

                    ale pokud to milan poklada za nevyrobitelny ta to bude celkem orisek :) ale kouknout na to muzu, nevyrobitelny veci jsou celkem vyzva:)

                    0 0
              • PatrikL  

                durolux a hs expanzia – nie je to náhodou už možné? http://tuning-test.cz/index.php…

                0 0
                • kubad  

                  ještě ne, ale brzo bude, teď přes víkend bude vznikat první testovací Epicon s HS a pak postupně další vidlice

                  0 0
                  • PatrikL  

                    hmm super, to som zvedavý na skúsenosti :)

                    0 0
                  • Jenda  

                    no uz jsem na to koukal a psal Milanovi :-) Ale porad nevim – preci jenom ten durolux je oproti vzduchovymu lyrikovi zase pres 300g navic, nevim za kolik by se dal takovej lyrik 2-step jezdenej rekreacne holkou po cyklostezce prodat. Ale asi by to bylo rozumnejsi reseni nez bastlit toho lyrika. Nejspis jeste pockam jestli nebude dual position i na lyrika a jinak pujdu do duroluxu. A to kdyz jsem si koupil toho fritzka tak jsem si rikal ze nebudu muset vrazet do kola aspon dva roky skoro zadny prachy :-(

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Dual postion air se pro Lyrika objeví přesně ve chvíli, kdy pořídíš něco jiného :-)

                      0 0
            • Gomez35  

              Mám doma dva modely 2011 1) Talas 32 150/120 a 2) Talas 36 160/120. Srovnával jsem tu 32ku s 2010 Talasem 110–130–150 upraveným u milana (odtrh 5kg) a neupravená 2011 je jen o chlup horší. Po zajetí podle mě bude chodit stejně. U 2011 36ky jsem naměřil odtrh cca 15kg. Oba modely 2011 bez Kashimy.

              0 0
              • Pesto  

                Tych 15kg je uz celkom dost:-/ Aky velky vplyv ma ten Kashima coating?

                BTW, cital som, ze vraj nie vsetky Kashima povlaky su rovnakej farby (kvoli vyrobnemu procesu), cize sa moze stat, ze kazda noha bude trochu inej farby:)

                0 0
              • MlokCZ  

                Super. Konečně čísla pro 2011 Talas 36. 15kg je už velké zlepšení pro 36tkový Talas. A pokud by s tím šlo ještě trošku při úpravě hnout, tak to už by se i dalo.

                A třeba u 2011 Talasu 32 zase ještě snížili kurvítko komprese. 2010 měl 5–15kg první modely toho ročníku, později pak jen 2–10kg.

                Po zajetí nemám 5kg ani u 2010 upraveného. Zatím tam ale nemám pořešené to kurvítko od komprese, mám ten model s 2–10kg, takže to kurvítku není tak hrozné.

                Loni jsem na Talasech (2010 a starší 2008) najezdil málo, protože jsem ještě hodně jezdil třetí kolo, které jsem pak prodal a chvilku vlastně ještě silnikču, kterou jsem taky brzo prodal. Tak jsem nedával přes zimu ani servisovat k Milanovi a dám až po této sezóně. A asi nechám i ty 2kg kurvítka od komprese pořešit.

                0 0
    • kesu  

      já bych dal 160mm 36floata. Je citlivej (narozdíl od 36tallase)a lehoučkej. Myslím si, že na 180mm vidlici ten rám potenciálem není. Ono využít 180mm vidli už chce bikeparky a sjezdy než Enduro.

      0 0
      • Pesto  

        Co si myslis o 160mm 36Van? Ten bude este citlivejsi ako Float.

        0 0
        • Vegan  

          No ja trebas orginalni citlivosti 36 Vanu byl dost zklamanej. Mam doma dva jeden a druhy pritelkyne a ten muj mel vychozi citlivost po zajeti 7kg a ten u Sandry byl jeste horsi ten mel 9kg :-/. Obe sli k milanovi a ted je to o dost lepsi, kupodivu ted lepe chodi ta Sandrina, ale na kole rozdil neceleho kila v odtrhu stejne nepoznam tak me to netrapi.

          0 0
        • goofy  

          Bude, ale zaroven bude i tezsi :-)

          0 0
          • Pesto  

            Rozdiel je 300g, nemal som moznost ich obe skusat, takze neviem posudit, ci to za tu citlivost a chod bude stat:-/

            0 0
        • kesu  

          chodí malinko líp ale je těžší..

          0 0
      • fousek  

        Kdyz je 180 dobre udelana tak ji vyuzijes i na 15cm obrubniku, ale otazka je jestli neni prilis tezka.

        0 0
      • goofy  

        Nechce se mi divat na uhly toho ramu, ale pokud by byla 180mm moc (neni nejak moc tezsi), tak by ji slo treba snizit jeste na 170mm… Me se u 160mm verze nelibi ze nema RC2 patronu

        0 0
        • Pesto  

          Mal by mat 67st so 160 vidlou, a 66 so 180tkou.

          0 0
          • goofy  

            Tak to uz pak zalezi na tobe kde to kolo chces smerovat… Se 160mm bude to kolo vic hravejsi obratnejsi, se 180mm z toho bude vetsi tank. Stabilnejsi ve vetsi rychlosti, ale zase se bude krapet vic „lamat“ do zatacek

            0 0
            • Pesto  

              Mate pravdu, ked si zhodnotim v akom pomere co jazdim, tak tych 180 je predsa moc, 160 bude akurat. Skoda, ze sa float 36 robi len v bielej..

              0 0
              • kesu  

                já bych tam dal 36float RLC s lockem a k tomu DT tlumič s lockem na řídítka a bylo by to přesně podle mýho gusta.:)

                0 0
                • Pesto  

                  Lock tlmica na rajdoch je uz lenivost:) Na rockym som zvyknuty prepinat propedal za jazdy v pohode priamo na tlmici a na Mojo je este lahsie dosiahnutelny takze no problem:)

                  0 0
            • fousek  

              Predpokladam ze HDcko ma 1,5 hlavu, takze by tam slo dat Angleset hlavko a dat tam tapered vidli a moh by mit 180mm se 67?

              0 0
              • Pesto  

                Ak som spravne pochopil tak ma priamo tapered hlavu, takze so 180mm tapered krkom ma tych 66 stupnov.

                0 0
                • tomfree  

                  Myslím si,že pokud člověk už dá peníze za takový rám,tak by ty komponenty mněly být lehké,ať se nezabije jeho potenciál,vidlici bych taky volil podle toho,jaký tlumič použiješ.

                  0 0
                  • Pesto  

                    Tlmic tam zostane RP23. Podla toho co som cital, je ten system presne vyladeny na vzduchove tlmice a ich progresivitu, takze pruzina zatial dozadu nepojde a tiez zatial nie je dovod preco tam davat nieco ine ako to co som odporuca vyrobca. Asi by teda bolo vhodne dat aj dopredu vzduch. Ten Float s lockom je tiez zaujimava moznost, znizovanie zdvihu mi az tak netreba, ale v stojkach je lock fajn.

                    0 0
                    • kesu  

                      já snižování nepoužíval nikdy ale lock se mi na všech kolech hodil. Zkoušel jsem shánět DTswiss tlumič s lockem i na 200mm liteville ale bohužel to co bylo na DT ex není lock:(

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Každý máme jiné požadavky a vkus. Zapnutý lock na vidlici bez snižování, tak tuhle kombinaci do prudkých stojek moc nechápu. Nejen, že se přenese váha na zadní, tam zvýší sag a na vidlici sníží. Lock vidlice to celé ještě zvýrazní k horšímu (ještě větší snížení sagu vidlice).

                      Jinak já jsem přesný opak než kesu. Lock na fullu nepotřebuju vůbec, zato snižování používám hodně.

                      0 0
                      • kesu  

                        :-) stojky chodím pěšky ale dlouhý táhlý výjezdy po zpevněných cestách bez locku jsou pro mě utrpením…

                        0 0
                      • tomfree  

                        Snižování vidlice nepotřebuji,ale s tím lockem u vidlice úplně souhlasím,pokud to není lock s částečným snížením zdvihu,je to na nic.

                        0 0
                      • Pesto  

                        Neviem, vo vyjazdoch som nikdy nemal problem s tym, ze by ma chcelo prevracat, ci uz som siel stojku alebo slapal posediacky, s lockom alebo bez a to pouzivam 70mm predstavec a siroke rajdy, aj ked momentalne len 140mm vidlu. Pri 160 to asi bude ine. U-turn system sa mi moc nepaci, funkcne sa mi ovela viac pozdava Talas, tam je ale problem s citlivostou, tak si vyber:)

                        0 0
                        • kesu  

                          zase ono 2 cm ve výšce vidle můžeš dohnat nulovým představcem a nedat podložky, zas tak velkej rozdíl to taky není..

                          0 0
                          • tomfree  

                            Otázka je jestli ty 2cm stojí za těch 300g hmotnosti.

                            0 0
                            • Pesto  

                              Myslis ci stoji za to prechod zo 140 na 160? Pre mna urcite ano.

                              0 0
                              • tomfree  

                                Ne myslím 180 nebo 160mm.

                                0 0
                                • Pesto  

                                  Jaj tak. No to som si prave tak nejak uz vysporiadal, ze 180 vyuzijem iba v malom % pripadov toho co jazdim, takze bude to 160mm zdvih.

                                  0 0
                                  • Jenda  

                                    hele tak kup 170 lyrika ale soloair :-) myslim ze je to v zakladu slusna vidle (pokud nemas smulu jak Mr.Antik) a upravou u Milana z toho dostanes supercitlivku. Osobne bych sel do RS radsi jak do Foxe.

                                    0 0
                                    • mr.antik  

                                      To by asi nebyla špatná možnost. Teď mě opravte, ale nemusel by být takový problém to uvnitř snížit (např. na dovolenou někde v alpách) a před výlete do bikeparku zase zvýšit.

                                      Nejde o zdvih a jeho využití, ale o geometrii (i když toho se dá samozřejmě dosáhnout i jinak). Ale to stějně zjistíš časem, tak holt pár tisíc obětuješ (při ceně rámu to už taková pálka nebude) a vyměníš za jinou vhodnější.

                                      0 0
                                    • kesu  

                                      fakt je, že servis lyrika stojí ntinu toho co FOXe

                                      0 0
                                      • Pesto  

                                        Pravdu mate veru chlapci, aj nakupna cena je niekde inde. Z nemecka som nasiel Lyrika Solo Air RC2DH 2011 za 715 euracov.

                                        0 0
                                        • kesu  

                                          jen tak mimochodem:

                                          normální verze tlumení má „lock“ a jinak nastavený komprese. Nicméně pro zamčení je nutný zamáčknout a otočit malý kolečko takže je to celkem nepoužitelný

                                          zatímco verze DH to nemá ale chodí výrazně líp

                                          0 0
                                    • Pesto  

                                      Preco je Solo air lepsi ako Dual?

                                      0 0
                                      • Pesto  

                                        Sory, uz som sa zbadal, ze dual sa na lyrika este nerobi:)

                                        0 0
                                        • Jenda  

                                          ono hlavne tak 90% uzivatelu ma stejne pozitivku i negativku nafoukanou na stejnej tlak a dalsich 5% to tak nema protoze se jim to nepovedlo:-)

                                          Jinak lyrik 2010 se zuzovanym krkem sel sehnat fakt celkem za levno.

                                          0 0
                                          • Pesto  

                                            Boli nejake vyrazne rozdiely medzi 2010 a 2011 verziou?

                                            0 0
                                            • Jenda  

                                              netusim, ale mam dojem ze ne – spis to chce se rozhodnout jestli tu DH verzi nebo normalni. Ten lock na normalni verzi zas tak nepouzitelnej neni ale otazka je proc ho tam mit:-)

                                              0 0
                                      • kesu  

                                        soloair je dual air kde se přepouští tlak mezi pozitivkou a negativkou automaticky.

                                        0 0
                              • kesu  

                                tjn ale mezi 160 a 180mm už je při am vyjížďce rozdíl nemluvě o tom že 180mm verze nemají ten lock

                                0 0
                                • Pesto  

                                  Prave to je ten dovod preco som sa nakoniec rozhodol pre 160mm, uz len vybrat co konkretne:)

                                  0 0
                                  • Pesto  

                                    Ked som teraz tak narychlo zratal, ako by to komplet mohlo vyjst vahovo, tak som sa so 170mm lyrikom a joplinou 4r dostal na 12,8kg (bez pedalov), co je myslim pri 170/160 zdvihoch celkom slusne.. Uvidime v reali.

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      jestli to neni tajne, muzu se zeptat na kolik to zhruba prijde? Abych si udelal predstavu? Pod kilo se asi tezko dostanes, ne?

                                      0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak na zvedání předního kola má vliv i spousta dalších, především délka zadní stavby.

                          Ale i když se přední kolo nezvedá, tak pak kolo má opravdu prapodivnou geometrii při téměř žádném sagu na vidlici a větším sagu na tlumiči. Hlavový úhel je v tu chvíli příšerně malý, což není vůbec dobré (do výjezdu se hodí naopak o něco větší než do sjezdu).

                          Koukám na to ale hodně z XC pohledu, tedy rád všechno vyjíždím, nerad cokoliv tlačím a limitem je pouze moje fyzička.

                          U-turn je pro časté použití dost k ničemu (na Talasu 32 snižuju hodně, na kolech, co jsem měl u-turn jsem to nepoužíval téměř vůbec).

                          0 0
                          • JSt  

                            myslim, ze na zvedani predniho kola ma nejvetsi vliv jezdec a nehazel bych to na kolo ;-).

                            0 0
                            • kubad  

                              jasné ten má největší vliv, ale na některém kole to zvedání řešit musí a na jiném neaž tolik :D

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              To je sice jasné, ale je velký rozdíl, když v náročném výjezdu na hranici fyzičky jezdce můžu zůstat sedět na sedle nebo se musím posouvat na špičku sedla nebo nacvičovat ještě složitější kreace.

                              Když je to varianta možno zůstat sedět v ideální pozici pro šlapání na sedle, tak je pak možno vyjet mnohem více.

                              Je to asi podobné, jak bys říkal, že menší valivý odpor plášťů nemá cenu, protože je to stejně jezdcem, že má více máknout. Nebo že nemá smysl lehčí kolo.

                              0 0
                              • JSt  

                                v náročném výjezdu na hranici fyzičky jezdce nemuzes nikdy zůstat sedět v ideální pozici pro šlapání na sedle. pokud jo, je to vyjezd pro jednonohyho. a ono je kupodivu efektivnejsi slapani, kdyz sedis na spicce sedla a jsi navaleny vepredu ;-).

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Proč bys nemohl? O tom to právě celé je, že když na to máš vhodné kolo, tak můžeš.

                                  Snížím vidlici + přepnu tlumič na platformu a tím získám těžiště ještě v lepší poloze než když jen polezu na špičku sedla. Maximálně musím ještě více skrčit ruce a nahnout se na řídítka.

                                  A kromě toho získám jako bonus to, že se mi sedí pořád dobře (na špičce je to vždy horší) a hlavně mi zůstane správná vzdálenost středu (při posunutí na špičku je to stejné jako kdyš si snížím sedlo o pár centimetrů a tím se šlape úplně blbě).

                                  A ještě získám i vhodnější hlavový úhel pro manévrování ve výjezdu. Jediné negativum (i když současně je to právě kvůli umístění těžiště i pozitivum), že střed jde níže a musím trochu více dávat pozor na škrtání pedály.

                                  Takže ta efektivita je velmi sporná, naopak si myslím, že moje metoda bude pro šlapání výrazně efektivinější.

                                  Na kolech (co jsem jezdil kdysi), kde jsem musel lézt na špičku sedla (protože to jinak kvůli těžišti nešlo) jsem toho vyjel nesrovnatelně méně.

                                  0 0
                                  • Jenda  

                                    ja mam obavu ze tohle vysvetlovat cloveku jehoz vasen je stavba fixie oblud je zbytecny:-)

                                    0 0
        • kubad  

          ten rám deklaruje výrobce pro 160 i 180 takže záleží na tom jak si to chce postavit a uhly 67 a 66st

          0 0
    • thesecond96  

      Já bych dal maverick vidli,vypadá to dobře: http://www.passiontrailbikes.com/…th-ibis-mojo

      0 0
    • tomfree  

      http://reviews.mtbr.com/…erbike-2010/

      Tady je ještě srovnání těch karbonových fulů.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.