Škrtání kotoučů o destičky

80 nepřečtených
  • JiriFR

    Ahoj všichni,

    na kotoučovkách jezdím druhý rok, Avid Juicy 5, originál destičky, originál kotouče G2. Ať to seřídím jakkoliv, vždycky jsou chvíle, kdy začne kotouč házet. Ne jen zahřátím, ale někdy stačí slabý boční vítr. Celkem jsem to ignoroval, ale brzy bude potřeba obměnit, tak se chci zeptat:

    Existují kotouče na hliníkových unašečích, které fakt nevibrují?

    Máte někdo dobrou zkušenost? Podmínkou je 6 šroubů.

    Jak se chovají XTR s Centrerlockem? Dí­ky Jirka 

     
    0 0
    • StuntJ  

      Hold to je neřest kotoučových brzd, mě to také dělá, ale co …

      Snad kvalitnější kotoče od Hope a jiných firem …

      0 0
    • kubad  

      tohle není problém kotoučů – pokud je nemáš křivé, a kotouče s AL unašečem to nevyřeší

      0 0
      • JiriFR  

        Díky, ty HOPE jsem neznal. Připadá mi, že část vůle je od uchycení kola v rámu. Jakoby to jemně chodilo při nárazech. Asi příště zkusím pevnou osu.

        0 0
        • JiriFR  

          Existují nějaké kotoučovky, kde by se dala jemně seřizovat vzdálenost destiček?

          0 0
          • MlokCZ  

            Ne, u hyder se nikdy nedá seřizovat vzdálenost destiček, ta je vždy daná a na této dané vzdálenosti pro konkrétní brzdu se to samoseřizuje jak se sjíždí desky. Ono to také není k ničemu potřeba a hlavně ta vzdálenost je konstrukčně vždy zvolena vhodně k chodu a spřevodování páky dané brzdy.

            0 0
            • Vegan  

              Me prijde, ze vsecky brzdy jez umi seridit delku mrtveho kroku tak serizuji vzdalenost desek od kotouce.

              0 0
              • kubad  

                kdepak -  ten mrtvý krok se řeší v páce nemá nic společného s destičkama

                0 0
              • MlokCZ  

                Ne, desky jsou pořád stejně, jen přidávají mrtvý chod páky, tedy prvních několik mm (případně centimetrů) se pohybuje páka, ale desky se ani nehnou. Tedy jak už napsal kubad, tak žádná souvislost.

                0 0
                • Vegan  

                  a takove to cervene kroutidlo na AVID J7 ?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To je přesně to co píšu, desky se ani nehnou.

                    0 0
                    • goofy  

                      Byl jsi rychlejsi soudruhu :-)

                      0 0
                    • Vegan  

                      Ok ja se jen ptal. Diky za info v tom pripade jsem byl mimo pac to co jsem myslel puvodne na mrtvy chod je to co maji XT 08 trebas

                      0 0
                      • ememem  

                        je to to co pisal mlok a navyse u spominanych xt08 je to absolutne nefunkcne.

                        0 0
                  • goofy  

                    To je presne ono

                    0 0
          • kubad  

            ne neexistují

            0 0
            • Vilém  

              No jen doplnim, ze vyjma historickych kousku od Giantu nebo Hope, ketre byly s uzavrenym systemem.

              0 0
          • Vilém  

            Mechanicke BB7.

            0 0
          • DaSnail  

            bb7 8o)

            0 0
          • kesu  

            Ano existuji,

            Magury Luizy 1997?-2001

            Magury Clary-do 2001

             
            0 0
    • MlokCZ  

      Hlavně dohromady motáš více projevů kotoučů.

      Kotouč může škrtat o desky, může vibrovat a může cinkat. Každé je něco úplně jiného a má jiný důvod.

      Cinkání je způsobeno především vibracemi od plášťů s větším vzorkem při určité rychlosti především na asfaltu nebo jiném rovném povrchu a kromě toho, že dáš pláště bez vzorku s tím neuděláš nic. Ještě je také možné seřídit brzdu schválně blbě, aby pořád lehce škrtala, pak nebude cinkat protože škrtání to utlumí, ale to je už fakt prasárna.

      Další máme občasné škrtání, toho se zcela zbavit také nelze a může se projevit ve více situacích a je dáno tím, že něco např. vidlice není dostatečně tuhé a např. v zatáčce se to projeví. Opět kromě toho, že se pořídí tužší části celku, např. vidlice s pevnou osou s tím nic neuděláš. Ale ani když bude tužší vidlice, tak to nikdy neeliminuje 100%.

      Ani jedno funčně ničemu nevadí, nemá cenu řešit, pokud to není nějaké přehnané třeba proto, že je brzda špatně seřízená a škrtá pořád.

      A pak vibrace brzdy při brždění, to už problém je, když jsou velké, tak je to až úplně nesnesitelné a řešit to je třeba. Důvodů pro vibrace může být opět mnoho.

      0 0
      • JiriFR  

        MlokCZ  Pěkně jsi to popsal. Jde jen o to cinkání, občas škrtání.

        Takže to neřešit.

        Další věc, co mě zajímá, jsou druhy destiček, ale to je jiné vlákno.

         
        0 0
        • MlokCZ  

          Jen ještě jedno doplnění. Čím větší kotouč, tím je jak cinkání, tak škrtání výraznější.

          V terénu si takových věcí vůbec nevšímám a na asfaltu pokud možno na fullech nejezdím. A na celopevňáku, kde jezdím po asfaltu více, tak zase přední RR není až tak náchylný na cinkání jako třeba NN nebo jiné pláště s větším vzorkem a nějaké občasné cinknutí nebo škrtnutí je mi úplně ukradené. Takže tohle prostě vůbec neřeším.

          Takový cvrkot volnoběhu je mnohem výraznější a za vyjížďku mnohem častější a taky nikoho nenapadne řešit, že je to slyšet.

          0 0
        • goofy  

          Mlok to popsal presne, a ohledne desek tady zrovna prednedavnem bylo" vlakno":/forum/jake-jsou-rozdily-v-brzdovych-destickach/999740/­forum.html#un­read1.. ;-)

          0 0
      • natureman42  

        „A pak vibrace brzdy při brždění, to už problém je, když jsou velké, tak je to až úplně nesnesitelné a řešit to je třeba. Důvodů pro vibrace může být opět mnoho.“

        Mohl bys to prosim trochu rozvest? Konkretne ty duvody – menil sem ted original brzdovy desticky shimano DeoreLX za desticky od fy. SwissTop a pri prudkym brzdeni mi vidle zacne prudce vibrovat – ne nijak extremne, ale trochu ano..

        Diky

        0 0
        • MlokCZ  

          V historii se to tu řešilo už mockrát. Tak třeba naposledy před pár dny tady, hned ta první reakce (sice pro konkrétní brzdu, ale vše to platí v podstatě obecně).

          0 0
    • vikicek  

      třeba moje kotouče ani nevibrují, ani necinkají :) .. jen když vytáhnu kolo z rámu a pak ho tam vrátim a netrefim se oskou přesně jak tam bylo předtim, tak škrtá. Na to pomůže opětovné vytažení a zandání, v nejhorším vycentrování třmene, což je ale stejně jen povolení 2 imbusů :)

      0 0
      • R-B-2  

        Jsem asi lama, ale radši se zeptám, kotouče mám týden ..Které ty šrouby na brzdách se povolují, resp. utahují, abych dosáhl seřízení brzd tak, aby pokud možno neškrtaly ?.. Mám Avid Juicy 5.

        0 0
        • juli  

          A,B povolit s vloženým kolem zmačknout brzdovou páku nadoraz a postupně oba dotáhnout.

          0 0
          • Svět videa  

            hlavně ať to kolo nemá vzhůru nohama, nebo si to zavzdušní

            0 0
            • cukerko  

              vzdy som to robil hore nohami a nikdy sa to nezavzdusnilo, mam J5, taketo problemy avid nemava

              0 0
              • Vhalasta  

                Spíš by se to mělo dělat se zatíženým kolem – sedět na něm a druhý dotáhnout.

                0 0
          • royal  

            Ja mam shimano, a tam to taky tak funguje. Jeste lepsich vysledku ale dosahuju tim ze nejdriv (s nasazenejma destickama ale roztazenejma pistkama) vizualne umistim a mirne pritahnu „doprostred“ (t.j. aby desky byly naprosto rovne s kotoucem a kotouc uprostred). Pak se minimalne stava ze by zacaly cinkat…

            0 0
          • R-B-2  

            Díky moc !!

            0 0
    • mr.antik  

      Zrovna u avidů to nebyl nějaký extra problém, jsou horší brzdy v tomto směru… Ale je nějaká jiná brzda s větší vzdáleností kotouč – deska, to netušim.

      0 0
    • Hornet  

      Pytal si sa ako sa chovaju kotuce xtr, tusim zatial nikto nenapisal. Nemam ich moc dlho, ale zatial je to super, spolu s brzdami xt, ziadne skrtanie, cinkanie, pri znovunahodeni kola ziadne problemy, brzdia super

      0 0
      • Ricci  

        Mam tiez XTR kotuce CL XT08,super brzdia a velmi rychlo sa chladia,po poriadnom zahriati dole prudkym kopcom pri mojich trapnych 110kg zacnu trochu skrtat,ale zakratko vychladnu a idu zase tichucko

        0 0
      • MlokCZ  

        Neškrtající kotouče neexistují, sem tam si škrtne každý kotouč, maximálně to jen nevnímáš. Cinkat už nemusí, ovšem tady to ovlivňují především pláště a velikost kotoučů, i když i typ kotoučů určitý vliv mít bude.

        0 0
        • Mug  

          Jo škrtaj. Mám teď to samý a ve předu si to při jízdě ze sedle občas trochu štrejchne. Ale je to minimlně a já to neřeším.

          0 0
          • MlokCZ  

            Jasně, já takové věci taky neřeším a ničemu to nevadí, jen že žádná soustava vidlice/přední kolo nikdy není tak tuhá, aby to nikdy neškrtlo. A třeba v terénu nemám ani čas vnímat nějaké škrtání, tam tohle vůbec neregistruju.

            Ono to určitě škrtne občas i vzadu, ale tam to asi běžně nikdo nepozná v žádné situaci, protože to není ani vidět ani slyšet.

            0 0
        • pro_pa  

          Škrtne si každý kotouč, tak jak píšeš, ale ty XTR jsou podstatně lepší, tužší a ronější. Mě celkem často kotouče škrtali v zatáčkách a co jsem tam dal XTR tak se to škrtání výrazně zmenšilo a po výměně kol, ale hlavně upínáků za RWS se to ztratilo skoro úplně. U XTR je také unašeč hliníkový, takže odvod tepla je lepší.

          0 0
          • MlokCZ  

            Dobré srovnání pro ty RWS upínáky, vždy mi zajímalo, jak moc velký to je přínos a je vidět, že slušný.

            0 0
          • StuntJ  

            A jak jsou ty upínáky odolné proti ohnutí ? Mě se, ani nevím z jakého důvodu, na zadní ose vždy po cca 200km upínák ohne ..... Marně sháním něco co by nešlo tak snadno ohnout. :( A nevím, jestli investice do toho RWS má smysl. Teď otázka, jestli to při mé prasečí váze 85kg, vůbec je možné …

            0 0
            • kubad  

              z logiky věci upínák není namáhaný na ohyb, veškerá váha leží na koncovkách náboje :-)

              0 0
              • kubad  

                klasický – rychloupínák 5mm myslím :-)

                0 0
              • StuntJ  

                To jsem si taky myslel, ale bohužel realita je jíná. Kdosi tu měl terorii, že to dělá špatně zvolená dálka osy. U mě osa není až na konec patek, ale asi do 2/3. Až budu mít doma foťák, vyfotím tu deformaci rychloupínáku, je tam dokunce i nějaký vryp, ale netuším od čeho. Mám pocit že to přestanu řešit a až odejde jeden z nábojů, tak to budou nová kola. A jiné náboje, snad se pak upínáky oýbat nebudou …    

                0 0
                • kubad  

                  kde máš chybu ti od PC neřeknu :-) jen píšu jak by to mělo být

                  0 0
                  • StuntJ  

                    Zajímavé, Blade umí přes PC identifikovat vadnou vidlu a ještě pohanit vyjádření autorizivaného servisu :o). Pak někdy jsem přišpedlím fotku toho upínáku, zatím jsem ohl CrMo, Ti a ocelové, asi to nemá smyl řešit, dokud to jezdí

                    0 0
                    • Blade  

                      Blade nic neidentifikoval, Blade pouze interpretoval tvá vlastní slova ;-)

                      0 0
                  • StuntJ  

                    foťák doma, tak posílám foto, jak dopadl už 3 rychloupínák. Tak nějak se zmrvý závit a prohne se tak, že se nedá pomalu vytáhnout z osy. Potřebuji nějak, který byl více odolný ohybu. Titan se asi taky ohne :(  

                    0 0
            • DaSnail  

              je to bahno…

              0 0
        • Hornet  

          Hej, mozno som si to nevsimol, ale myslim ze ten Al unasac to dost spevni, ale zatial je to fakt moc dobre, ani po dlhsih zjazdoch v terene(tak 3–4km) nic. Mozno aj moja nizka vaha a kola xt k tomu prispievaju.

          0 0
          • MlokCZ  

            Škrtání ale nezpůsobuje malá tuhost kotouče, ale vidlice a osy.

            0 0
          • kubad  

            Kotouče Hope vozím už dlouhu XTR sem taky párkrát rovnal, a že by byly tužší mě nepřijde.

            0 0
    • doonio  

      Mám XT a Hope M4(180) a cinká jak už psal Mlok když třeba zatáčím,nebo dělámnějaký prudký pohyby. Osobně je to asi tuhostí náboje,vidla je tuhá,ale taky to nějak neřeším,párkrát si to cinkne,ale je to OK.A na asfaltu když mám vidlu LOCK,tak je to úplně super,nikde nic necinká,a  já su happy.

      0 0
    • Zerocool  

      už mi taky celkem teď leze na nervy přední kotouč, vždycky ho nějak jakž takž srovnám (rukou), vycentrováním třmenu, ale když se na kolo sedne (zatížení), tak je to zase na…, navíc, vždy když vyndám a dám znovu zpátky kolo, tak můžu všechno rovnat a centrovat zase znovu, zadek naprosto v klidu…

      0 0
      • Svět videa  

        k té poslední větě: vyškrábni nebo ještě lépe vyfrézuj barvu z dosedacích ploch kam na vidli dosedne osa náboje… tím docílíš, že kolo vždy přesně vrátíš na stejné místo…

        0 0
        • Zerocool  

          ale když tam dám jiné kolo a kotouče CL – XTR, tak můžu vyndávat a nandávat do nekonečna a nic, tak v tom to asi nebude:(

          0 0
    • Smazaný účet  

      ja cinkajici kotouce muzu mit misto tachometru. Okolo 21km/h zvoní zadní, 26, 29,34km/h cinká přední. Vzždycky mám radost když se rozezvoní:). Kotouče Avid 203mm, brzdy Juicy 7.

      0 0
      • jezura  

        Jen taková poznámka.Kotouče nám nutí všichni,ale já osobně jsem se na nich svezl cca 100km v terénu a zůstávám u V.Když má člověk dobré špalky a neváží 100kg tak proč brát kotouče,

        0 0
        • jIrI___  

          Jednoduchá odpověď – delší rozbité sjezdy ubrzdíš pohodlně jedním prstem, který dokonce nebude ani bolet :). Sám jsem si prošel evoluci od catiků, přes V a mechanické kotouče až k nynějším hydraulickým a rozdíl u nás v horách fakt jde poznat.

          0 0
          • Smazaný účet  

            A co třeba když se rozprší, vsude je píseček nebo bahýnko. To špalky mizí před očima, kotoučovky maximálně(vě smyslu žádné výrazné změny brzdnéhu účinku) řvou.

            Ale když se kotoučema naumí brzdit(dlouhe lehke přibržďování)), tak se z destiček kouří a kotouče fialoví:DD

            0 0
    • buzekpar  

      Mám předposledni brzdy XT(765) a vyměnil jsem stávající kotouče za nové xtr. Po nasazení dřou skoro po celém obvodu. Je správně, že jeden pístek je oproti vnitřní rovině třmenu vysunutý a druhý není? Vytáhl jsem desky, pístek zatlačil, vsechno nahodil a po promačkání se zase jeden zcela zasune a jeden vyčnívá. Neměly by být oba stejnoměrně vysunuty? Pak jsem zkoušel vycentrovat třmen, ale díky popsanému jsem se zase dostal do situace, že hrana kotouče dře o vyfrézovanou dráhu pro kotouč v těle třmenu. Může pomoci prostříknout pístky silikonem, aby chodily rovnoměrně? Kde myslítě, že je problém, nové kotouče to snad být nemohou.

      0 0
      • Hornet  

        Joo, skus streknut silikon a pocvicit s nimi. Zasunut, vysunut, utriet, prestreknut, par x a malo by to ist.

        0 0
        • buzekpar  

          Díky, vyzkouším

          0 0
          • Hornet  

            vcera som to robil na dvoch bikoch a pomohlo :-)

            0 0
            • buzekpar  

              a ty pístky jsou rovnoměrně vysunuty nebo jeden víc?

              0 0
              • roud  

                máš dobře vystředěnej třmen že je máš každej jinak ?

                0 0
                • buzekpar  

                  no právě, když chci vystředit třmen, tak se kvůli(to nevím jistě) pístkům dostanu do pozice, že mi kotouč drhne o ten výřez v těle třmenu

                  0 0
                  • roud  

                    nejednoduší řešení je hodit to do servisu kde ti to člověk co s tim má několikaletý zkušenosti udělá za pár minut a přímo ti ukáže v čem byl problém a jak se to má dělat ;O]

                    0 0
                    • Hornet  

                      Ked sa bude s tym chvilu pasovat, mal by to zvladnut :-)

                      0 0
                      • buzekpar  

                        Jasně, že to servis jistí, ale chci to pochopit a najít fígl jak na to.

                        Díky za rady

                        0 0
                  • buzekpar  

                    Co se stane, když namáčkám pístky naprázdno co nejvíc? Mají nějaký doraz, nebo vypadnou(lama dotaz)? Trochu jsem to zkoušel a jeden téměř stál bez pohybu a druhý se stlačoval. Pak z toho vyšla nějaká kapka(nevím jestli min. olej nebo jina kapalina), tak jsem se lekl a dál nepokračoval.

                    0 0
                    • Hornet  

                      Moze ti piestik vyskocit a vytecie olej, alebo sa skrizi, ide to potom tazsie zatlacit. Doraz nemaju ziaden.

                      0 0
                      • buzekpar  

                        Může na to mít vliv možné zavzdušnění? A pokud mně tímto způsobem umikla trocha oleje, dostal se tam vzduch?

                        0 0
                    • roud  

                      Taky se ti možná podařilo dostat do brzdy vzduch jestli ti z ní něco vyteklo :O(

                      0 0
              • Hornet  

                Ked mas strmen dobre vystredeny, mali by byt ± rovnako, snad nejaka desatinka mm moze byt rozdiel, ale moc viditelne by to nemalo byt.

                Pozrel som na biky a vsetky 4 brzdy su rovnako v strede(kotuce su tiez xtr).

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.