Škratající plovoucí kotouče Superstar

30 nepřečtených
  • JakubCh

    Přišel jsem si pro radu, protože sám už s tím nehnu.

    Včera mi přišly plovoucí kotouče Superstar

    Zadní 160, přední 180. Sundány staré, nahozeny nové. Ok, začnu centrovat. Přední zjistím, že chytá nýty o spodek třmene (tam, kde třmen přiléhá k adaptéru – vyřešil pilník, upravil jsem tak i zadní brzdu). Horší je, že přední kotouč viditelně háže jako hrom. Při největší snaze jsme dosáhnul toho, že slyšitelně chytá v jednom místě, leč kol se točí až do zastavení. Když kolo vedu, je to slyšet, jak to chytá, za jízdy ani moc ne. Podezřívám špatný náboj, úplně stejně házel starý kotouč, Smrtka.

    Horší je zadek. Nevidím, že by to někde chytalo. Ale zase to škrtá v jednom místě, opět to kolo nebrzdí. Sere mě to pořádně, věřil jsem, že budu mít s novými kotouči pokoj. Už jsme to projel a přední se mi povedlo hezky zahřát (spálil jsme se :). Po zahřátí necinkal jako starý, v tom vidím plus…

    Snažil jsem se v místě, kde to chytá, kotouč ohnout. Nejde to, on pořád pruží. Nakonec jsme to zabalil, zítra snad pomůže kámoš, ale rád bych si nechal poradit i tady. Pístky u brzd chodí ok, tady problém není..

    0 0
    • pepek  

      Nevím, jaký máš desky, ale u elixírů mi chytaly ty „výrustky“ na plechu desek o nýty. Opiluješ to trochu, ale s opotřebením desek to zanedlouho zase začne-takže odbrousit.

      0 0
    • jIrI___  

      Ještě jsem snad neviděl kotouč, který by byl od výroby rovný. Takže rovnání kotoučů po namontování je asi taková samozřejmost, jako seřízení přehazky po namontování :). A pokud to podceníš, tak to nikdy nebude chodit tak jak by mělo.

      0 0
      • JakubCh  

        Poraď ale ako :(

        Obě ruce mám levé, to vím dávno… Ale jsem ztracený. Prostě na kotouč tlačím v tom místě, ale absolutně nejsem ve stavu to ohnout. Kus dřeva, šroubovák…jen se ta mrcha prohne pružností.

        0 0
        • jIrI___  

          Musíš u kotouče překonat mez pružnosti a přejít do stavu trvalé deformace :D. Ideálně použít rovnač kotoučů , který se ale dá nahradit pásovinou se zářezem nebo případně sikovkama.

          0 0
          • MlokCZ  

            Je to tak. Jen bych ale ještě upozornil speciálně na ICE Shimano kotouče. U nich není dobrý nápad používat rovnák na kotouče. Jestli je to dané tím, jak jsou třívrstvé nebo netuším čím, ta horní brzdná vrstva není tak odolná. A rovnákem na kotouče jsem ji poškodil i při poměrně opatrném rovnání. Jiných kotoučů jsem dříve rovnákem rovnal už mraky a nikdy žádný problém.

            ICE kotouče už rovnám pouze rukou přes čistý hadr. Ono taky když se rovná jen ta vnější brzdná nanýtovaná část, tak ta jde poměrně lehce, tedy není třeba větší síla přes rovnák.

            0 0
      • kravjec  

        rovnat nový kotouč?to jako jak?proč?

        0 0
        • jIrI___  

          První věta v tom příspěvku ti dá všechny odpovědi.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Montoval jsi nekdy novou paktu na ram?:)))

          0 0
          • kravjec  

            jo proč?a už jem montoval i nové kotouče a že bych je musel nějak ohýbat abych je vyrovnal to teda ne!

            0 0
            • Smazaný účet  

              asi kolem tebe slo unavene stesti:)

              0 0
              • kravjec  

                hm asi jo třmeny jsem už upravovat musel ale abych rovnal nové kotouče :-?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  ono staci malo a kotouc muze hazet,..kdo vi co se s tim na te poste deje…vice ci mene mi hazel kazdy kotouc, ktery mi prosel rukama…

                  i jeden plovouci manobike mi skrtal, ale kdyz jsme ho upelk ve sjezdu, tka se srovnal…

                  0 0
          • MlokCZ  

            To ale není úplně srovnatelný případ. Nová patka se sice musí také téměř vždy po nasazení správně ohnout, ale to je proto, že není zcela rovnoběžná dosedací plocha patky se zadním kolem, tedy může za to rám. A samotná patka bývá většinou rovná.

            U kotouče je to naopak, kotouč už je křivý a potřebuješ ho srovnat.

            U kotoučů zas tak často nový kotouč rovnat nemusím. Z posledních 8 SM-RT 86 kotoučů, co jsem v posledních měsících nahazoval, tak jsem lehce rovna jeden kousek.

            0 0
      • HKou  

        Spotrebuju cca. 2 kotouce za sezonu, nerovnal jsem jeste ani jeden.

        0 0
    • Mysee  

      Bohužel ti asi neporadím úplně. Ale kotouče mám asi 10 dní, po namontování škrtaly tak jak říkáš nýty o třmen. Pomohlo lehké zatlačení pístků a vycentrování polohy třmenu v adaptéru, nakonec vše v pohodě po chvíli trápení. Asi jsem měl štěstí na kotouče, zadní nehází vůbec, přední trochu jo, ale v rámci mezí, takže jsem to neřešil. Ze začátku hodně pískaly, ale postupně se ojíždějí a brzdí jako drak. Asi bude třeba je narovnat, nejlíp asi ve svěráku. Nábojem to nejspíš nebude. Mám Deore brzdy, sinter superstar desky a 180/160 kotouče.

      0 0
      • Smazaný účet  

        skrtani…zalezi na brzdach..na avidech se brousi kus trmenu dremelm a pak neni problem…

        piskani a brzdeni je otazka zajeti brzdne soustavy…

        ve sveraku nenarovnas nic..pokud teda mylsis „zmacknu to sverakem a pak povolim“…w

        0 0
        • Mysee  

          Je mi jasný, že to je od brzd, proto píšu zkušenosti s Deore, nic jsem obrušovat nemusel.

          Brzdná soustava se už snad zajela a upálila, rozhodně to furt stoupá k lepšímu.

          Myslel jsem chytit do svěráku a nějakou deskou zkusit ohýbat na místě kde škrtá. Ale rovnač kotoučů bude asi nejlepší volba.

          0 0
          • JakubCh  

            Super, předpokládám, že máš Deore 596? A fakt tam nýty o třmen nechytají? Ok, tak ty vezmu místo těch mrdek, co tam jsou teď. Ony 525 byly dobré, ale ty moje už jsou prostě v důchodu…

            0 0
            • Mysee  

              Chodí to tam dost natěsno, ale stačilo zatlačit pístek a pohrát si s vycentrováním třmenu a je to v pohodě. Deore se dají teď kolem dvojky nový sehnat, to mi přijde jako super, jsem s nima spokojenej.

              0 0
            • Mysee  

              Jo a mám 596.

              0 0
    • JakubCh  

      Jako brzdí to krásně, bez pazvuků, čitelně… Přijde mi to jako změna k lepšímu, až na to škrtání. Snad se mi to zítra povede naohýbat s kámošem. Ten rovnač kotoučů si asi seženu…

      0 0
    • JakubCh  

      Kamarád (zde přítomný Dag) pomohl, ukázal jak se o rovná a srovnal. Přední by ještě trošku chtěl, podezřívá male dosedací plochu na náboji, že tam je zakopaný pes.

      Zbytek je bohužel v tom ,že pístky se vrací pokaždé jinak, i když jsem brzdám dal všechno, co bylo možné. Takže řešení je jedno, teď to dojezdím a přes zimu dám nové brzdy, nejspíše 596. Pokud se do té doby neukážou levné nové Deorka, který mi tady doporučoval Mlok.

      0 0
      • MlokCZ  

        Třeba tady už je mají obě (nejen tedy speciální akce na samotnou přední nebo tedy levou).

        http://www.cycleshop.cz/…br-m615.html

        Akorát, že to zase už není o moc méně než SLXka.

        0 0
        • Tomáš  

          Přesně tak, radši přihoď těch pár kaček a vezmi SLXka. Mám přímý srovnání s těma Deore ( 596 ) a mají oproti SLX ( 675 ) hodně houbovitý chod.

          0 0
          • JakubCh  

            596 všichni ale chválí, to je hlavní adept. A cena je nádherná.

            0 0
          • JakubCh  

            596 všichni ale chválí, to je hlavní adept. A cena je nádherná.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.