• kajis

    Zdravím vespolek,

    zkoušeli jste někdy nějakou školu smyku (myslím s autem) a jestli jo, tak kde a jaké z toho máte pocity? Má smysl něco podobného absolvovat?

    0 0
    • Honza729  

      Jo, a hned dvakrat, Rozhodne to dej, zjistis totiz, co auto umi, jakou energii ma kdyz se roztoci a hlavne se naucis nepanikarit a „cist“ auto…prdeli.

      Uplne se sem bojim napsat, kde jsem skolu smyku absolvoval, aby me tu zase nenapadli, ze delam ramena…ale co, jedna byla na okruhu Silverstone, druha v Moste, Tzn, s autem s rizenim nalevo i napravo. Mazec. Predstav si, ze vsechno delas zrcadlove obracene :-))))) Malem jsem zacal koktat.

      Ale v tom Moste to bylo skvely. Rozjedes se, vjedes na mokrou folii, vyhnes se kuzelu a uz to jede. Instruktor vedle ti rika co a jak, kdy kontra, kdy jemne plyn, atd… Po dvou hodinach mas dojem, ze jsi s autem srostlej…

      0 0
      • pete_ax  

        pro brachu to bylo taky skvely… jednou vsak prisel smyk v trosku vetsi rychlosti a neocekavane – neudelal vubec nic, jen v kreci drzel seslapnutou brzdu. kdyz zastavil po otocce v protismeru, tak se rozklepal. skola smyku – v tu chvili asi naprosto k nicemu. :o/ nevim no. asi to bude trochu i o zachovani chladne hlavy a neskutecne rychlych reakcich. zaklady ovladani vozu se tam asi naucej, ale ty reakce tezko. na tom kurzu cekas nakej hnus kazdou chvili, v realu to prijde v naprosty vetsine naprosto neocekavane.

        0 0
      • Snowball  

        zrcadlove obracene – vzdy som sa chcel spytat, ci maju auta s pravostrannym riadenim spojkovy pedal vlavo a plynovy vpravo? A jednotka sa pakou radi dolava dopredu?

        0 0
        • Honza729  

          pedaly stejny, s pakou se radi jednicka doprava dopredu. Doleva dopredu to mame my.

          0 0
          • Snowball  

            Tak pozeram, ci si ty jazdil na 5ku alebo na spiatocku… :D

            0 0
          • Smazaný účet  

            ee je to stejny jako kdyz mas volant nalevo, jen blinkr a sterace maji obrace…

            0 0
            • Snowball  

              ejha, s tym som nepocital. No neni to asi sranda prejst na lavostrannu premavku.

              0 0
            • obda  

              Nesmysl. Umisteni blinkru a steracu zavisi akorat na znacce. Renault/Vauxha­ll/Citroen/Pe­ugeot to maji normalne, Hyundai naopak. S jinymi znackami (s pravostrannym rizenim) jsem v UK nejel.

              0 0
              • Smazaný účet  

                co sem jezdil ja tak to tak bylo… japonci, ford, koncern… ale hadat se nebudu, mozna mame pravdu oba..

                0 0
                • Snowball  

                  no ja neviem, jeden z vas mozno ani nezbadal ze pred krizovatkou vzdy zapinal stierace :D

                  0 0
                • obda  

                  Pardon, jestel jsem jel Nissanem, ten mel sterace taky normalne. Takze ne vsichni japonci. Cimz nerikam, ze nektera auta to nemohou mit naopak. Ale urcite bych si to pamatoval, to prehozeni na Hyundai bylo fakt neprijemne.

                  0 0
                • obda  

                  Tak jsem si to dohledaval, a tradicne ma Evropa (vcetne UK) a Amerika blinkrovou packu nalevo od volantu. Japonci, Korea a Australie ji maji napravo, vyjimkou byl drive prave jenom Nissan (montovany v UK). Dneska uz japonska auta vyrabena pro UK trh maji casto „evropske“ ovladani.

                  0 0
        • Kero  

          Pedale maju rovnake rozlozenie a jednotka sa vazne radi dolava dopredu.

          0 0
          • Honza729  

            Clovece vazne ? Ja tedy jezdil jen s jednim autem s pravym rizenim (sportovni Vauxhall) a ten mel jednicku doprava dopredu.

            0 0
            • obda  

              Jezdil jsem v mnoha autech (i nekolika normalnich Vauxhallech – Astra, Corsa) a vsechny mely jednicku nomralne vlevo vpredu. Ted bezproblemu jezdim nalevo s auty s levostrannym i pravostrannym rizenim, ani o tom nemusim premyslet.

              0 0
            • obda  

              Ten sportak bude vyjimka, neni to masovka.. Jinde se zachovava stejne razeni, aby nemuseli delat dve ruzne prevodovky.

              0 0
        • obda  

          Uplne normalni rizeni, jenom radis levou rukou. Parkrat se pri razeni bouchnes rukou do dveri a pak uz to de samo. Ovladani steracu atp. je taky standardni.

          0 0
          • royal  

            ja jsem si misto razeni neoteviral dvere jako nektery, jenom jsem asi 2× zkousel dat misto dvojky zpatecku (navyklej pohyb „ksobe dozadu“ :-) ).

            Mel jsem felicii, a ta byla predelana na levostranej provoz tak ze pedaly se prehodily, a od brzdy vedla tyc ke spolujezdci kde „slapala“ do posilovace namontovanyho na puvodnim miste. Neco podobnyho jsem videl v CR na nejakym malym Mitsubishi, ale opacne – holt auto puvodne pro japonsko predelany do evropy :-)

            0 0
    • Krejza  

      Na fízlí škole v Jihlavě, dvakrát po třech dnech. Jak píše Honza729, naučíš se, kdy jsi na hranici auta, co dokáže, jaký je rozdíl ve váze, rozměru, pohonu (předek, zadek, 4×4), jak se ovládá na suchu, vodě, ledu. Poznáš, že když v rychlostech kolem 50 chceš brzdit, je znát každý kilometr navíc. Taky nám dali novou Fabii, ale s vypnutým ABS, a to je horší než auto bez ABS, neskutečná koza, nevíš co to udělá. Auto s řízením napravo bylo taky, třeba jsem magor, ale hned jsem si ho zamiloval. Jo, a pancéřovanej Superb s asi 2 tunama se pomaleji rozjíždí a o dost hůř brzdí. Jestli budeš mít možnost, určitě nějaký takovýhle kurz absolvuj, skvělá zkušenost na dnešní silnice.

      0 0
    • chodec  

      jednoznačně ano. měl jsem možnost se účastnit 2× z toho jednou bylo tolik sněhu, že jsme nepotřebovali fólie a vodu – bylo to takový přírodní :-)

      Každopádně někde to dělají ve vlastních autech, někde se jede v eráru. Jednoznačně si ověř, že to o čem uvažuješ, je pokud možno ve tvém. Je úplně o něčem jiném zkoušet krotit třeba nějakou Fabku nebo dvoutunový stěhovák. Kromě toho, že je k nedocenění naučit se vnímat jak se to utrhne a zkusit nebýt tolik překvapen, jak budeš v první moment na škole, je škola smyku obvykle spojena i s nějakou teoretickou částí. Tam si člověk také připomene několik zajímavých souvislostí a když máš zábavného učitele, tak nahlédneš i vtipnou formou do fyziky smyku a vysvětlení některých praktických doporučení k chování se v krizi.

      Kupříkladu mě odrovnali, když celkem přehledně s grafy, měřením a jasným zdůvodněním vysvětlili, že obvykle tradované moudro o přerušovaném brzdění je úplná a dost nebezpečná kravina i u aut bez ABC (o ABS nemluvě), nebo že i s ABS se dá brzdit blbě a neúčinně a spoustu dalších zajímavostí.

      jednoznačně doporučuji. Já jezdil v Sosnové a v Mostě, obojí fajn, ale Most byl trochu sofistikovanější. A kromě toho jsem tam obvykle byl s dalšími lidmi, co jsem znal a vždy jsme se navzájem skvěle bavili počty nechtěně ale nevyhnutelně přejetých kuželek a divokou snahou dostat tu roztočenou bestii pod kontrolu :-)

      0 0
    • Snowball  

      Ak pojdes do skoly smyku a zacne ta to bavit, priprav sa ze budes menit auto za nejake so zadnym pohonom :o)

      0 0
      • Honza729  

        …to je bullshit. Rizeni smyku s autem se zadnim pohonem je jine nez u auta s pohonem prednim.

        0 0
        • Snowball  

          No ved prave preto.

          0 0
          • kajis  

            To nehrozí. Zas takový fajnšmekr na auta nejsem. Školu smyku chci zkusit hlavně proto, že mě čeká hodně cest přes zimu na hory s novým autem (do té doby jsem si vozil zadek v cizím) a tak se mi něco podobného bude hodit.

            0 0
            • Snowball  

              Ti to ozrejmim jednou vetou: auto s prednym pohonom je vo svojej podstate v pren typickom nedotacavom smyku neovladatelne a zaklad je smyku predchadzat, zatial co auto so zadnym pohonom ma tendenciu dostat sa do pretacaveho smyku, a ten sa da pri istom cviku ovladat a dokonca to moze byt naramna zabava, akurat teda nie v beznej cestnej premavke. Aj ked dnes uz auta maju vsetky tie esp, asr a podobne, co ta o podstatnu cast pozitku pripravi. Ale pri prednom pohone si ani nemal o co prist.

              0 0
              • chodec  

                no je vidět, že jsi moc školu smyku neabsolvoval. Ten kurs je o tom, jak smyku předcházet a jak se naučit se nechtěného smyku neleknout (nebo alespoň neleknout tolik) a nezazmatkovat. Na obou kurzech, které jsem měl možnost zažít, si instruktoři mj. smlsli na lidech, kteří začali povídat o možnostech využití zadokolky při smyku (čím to je, že v obou případech to byli mladí kluci s trojkovým BMW :-). Rozdělování na předokolku a zadokolku se při kursu řeší, ale jen aby frekventanti věděli, co může jejich auto do smyku dostat a na co si dát preventivně bacha a také kvůli tomu, že jinak by se melo reagovat na smyk nedotáčivý a jinak na přetáčivý a u každého typu auta je pochopitelně jiná pravděpodobnost, která varianta může spíš nastat.

                Při vlastním zvládání smyku je pro normálního smrtelníka už putna, zda jede v předokolce nebo zadokolce. Nejvíc ho bude zajímat jak se nepo… když se auto utrhne a jak překonat instinktivní touhu udělat nějakou impulsivní kravinu, ke které to nutí každého.

                Maníci, co začali trousit moudra o přednostech zadokolky při smyku byli obvykle odkázáni na možnost zablbnout si někde na zasneženém parkovišti ale bylo jim doporučeno, aby se snesli z oblak snů na zem, pokud jde o nějaké použití v reálné situaci – to se jim záhy splnilo, když měli poprvé zkusit dostat utržené auto mezi kužely – tedy udržet na silnici – a poprvé lovily kuželky z pod auta (tj. tahali auto z příkopu).

                0 0
                • Snowball  

                  No je vidiet, ze mas skusenosti so smykom akurat z toho autocviciska :D

                  Ja som vyrastol a stale jazdim na aute so zadnym pohonom, a ked musim jazdit s prednym, tak som vzdy nesvoj.

                  0 0
                  • chodec  

                    to o čem mluvíš je právě ono – já tu nepropaguji předokolky, zadokolky nebo čtyřkolky. Jezdil jsem a jezdím ostatně se vším, neb dělám k autůům dost blízko a mám možnost vyzkoušet dost těch co mi neříkají pane.

                    Ale snažím se ti říct, že pokud nemáš tu kliku, abys byl rally jezdcem s denně trénovanejma reflexama, tak se vší úctou budeš se zadokolkou v řiti úplně stejně jako všichni ostatní, komu se auto uthne ať s předokolkou nebo zadokolkou. Takže chyba není, že jsi nervózní z předokolky (na mě tenhle výrok působí jako pozérství hrdého vlastníka zadokolky), ale hlavní chyba je, že stejný respekt nemáš před tou zadokolkou.

                    Upřímně to poslední co bych chtěl je potkat joudu, kterej si užívá s drift na silnici – a o ničem jiném se nebavíme – co umíš vykroužit na zasněženém plácku je fuk – počítá se, jak se trefíš při náhlém smyku mezi auta na silnici. To se sice nenaučíš ani na tom kurzu, ale alespoň ti to umožní získat ten respekt a představu jak moc blbé to je. A když budeš mít kliku tak to zvýší šance na to, že neuděláš úplnou blbost.

                    0 0
                    • Snowball  

                      zial sa mylis, ja som si so zadnym nahonom ovela istejsi na ceste a isto lepsie zvladnem krizovu situaciu s nim, nez s niecim na co zvyknuty nie som resp s cim sa citim nesvoj, ale zaklad je teda respektovat fyziku a krizovkam predchadzat.

                      No nechajme to.

                      0 0
                      • chodec  

                        víš co – souhlasím s tím, abychom toho nechali, ale než mi budeš říkat, že se pletu, zkus si příležitostně na nějaký ten kurs zajet, nech se poslat do smyku nejprve s tvý vozítke a pak s libovolnou předokolkou a pak si popovídáme o tom, zda byl ve výsledku nějaký rozdíl. S pravděpodobností hraničící s jitotou zareaguješ stejně blbě s oběma a v ten moment jsou buď zcela zbytečné tvé obavy z předokolky, nebo stejně iracionální pocit sebedůvěry ze zadokolky (záleží jen na úhlu pohledu :-)

                        Fakt to myslím dobře, ale dokud si člověk neuvědomí, že při probíhajícím smyku je skoro jedno čím jede, ale o to podstatnější je jak zareaguje, tak je to dost akademická debata. :-)

                        0 0
                        • Snowball  

                          Ano, mas pravdu v tom, ze v prebiehajucom smyku je to takmer podobne (ak reagujes spravne).

                          ALE: zaklad je nie smyk riesit ale mu predchadzat, a prave v tom je ten zasadny rozdiel, v tom pohybe na hranici, ked ti smyk moze hrozit, tam je rozdiel medzi jednym a druhym znacny.

                          Nejdem tu teraz rozoberat ake su zasady jazdy, to je fakt mimo temu. Inac pochopil som teraz preco si tvrdil co si tvrdil. Na cvicisku ti rozhodi (predpokladam) zadok nato urcena specialna stolica, cize ten moment dostat sa do smyku vlastne ani neabsolvujes, ale mas sa naucit co s tym treba robit, ked uz smyk nastane.

                          0 0
                          • chodec  

                            je pro představu způsobů jak tě dostat do smyku mají na dráze hned několik. Třeba v Mostě mají atrakcí hned několik:

                            • jednak tu desku, která ti trhne autem na předem neznámou stranu kkdyž poní jedeš zadníma kolama – víš tedy, že smyk přijde, ale nevíš najakou stranu a jak velký a sice nenacvičíš, jak se auto trhá, ale zatomůžeš potrénovat reakci s pedálama, práci s volantem a míru kompenzacesmyku řízením podle velikosti smyku.
                            • potom je tam klasická rovná dráha s fólií a vodou, kde zkoušíšbrzdit v různých rychlostech a vidíš jak skoro exponenciálně rostebrzdná dráha s každou miniaturní změnou rychlosti před bržděním(neuvě­řitelné zjistit jak velký rozdíl v dráze udělají třeba jen 2 kmza hodinu navíc). Pak na ní hodí kuželky a hurá na losí test na ledu –tam si užiješ samotrhání auta do zblbnutí).
                            • maj způsob jak ti demonstrovat tvou reakční dobu (mezi vznikem situace asešlápnutím pedálu a ukáží ti, kolik místa potřebuješ jen na tuhle„režii“, kdy už je průšvih, ale ještě si ani nezačal brzdit.
                            • je tam kluzká dráha s vodní překážkou – vodotrysky přes celoušíři cesty, které se náhodně zapnou před tebou na levé nebo pravéstraně cesty nebo uprostřed – řady jsou dvě a tak dokáží vytvořitnečekanou (a naštěstí neškodnou) překážku náhodného tvaru nasilnici – tvým úkolem je vejít se do míst, kde to nestříká – tedyobvykle do nějaké náhodně vzniklé šikany. Přitom jedeš po mokré fólii,takže tady máš možnost zkusit si, jaké to je když se auto urve samo svouenergií za jízdy – urve se dost často.
                            • je tam dráha, kde se zkouší jak se auto zachová při manévru, kde jepůlkou na kluzkém a půlkou na asfaltu. Všechny atrakce se zkouší (u aut,které to umožňují) jak se zapnutými podpůrnými systémy, tak bez nich(ESP, ABS, protiskluz…)
                            • je tam i kluzká zatáčka – jednoduše projíždíš různýmirychlostmi a voilá – zkoušíš, kdy se ti auto urve, jak se chová, kdyžse urve a zkoušíš zůstat na čarami vyznačené dráze i když se urve(opět zde je hromada příležitostí zjistit, jak jde auto do smyku).

                            u toho všeho jsou přesné radary, které ti ukazují skutečné nájezdové rychlosti ve chvíli, kdy se to poďáslo a na vysílačce instruktor, který tě buzeruje za chybné reakce, protože na tebe obvykle kouká z bezprostřední blízkosti a vidí zda a kdy sáhneš na brzdu, pozná kdy byla vyšláplá spojka a kdy a jak moc jsi točil volantem na korekci smyku a vše další co potřebuje aby tě sepsul za to, že reaguješ instinktem namísto postupu, který tě může trochu zachránit a který ti před tím tloukl do hlavy v učebně. Asi jsem si na něco nevzpomněl. Každopádně odjíždíš po celodenních hrátkých s hlavou jak pátrací balón, vyčerpaným pozadím (kterým vnímáš kinetiku auta) a předsevzetím, že už vždycky budeš jezdit jako andílek (zvlášť až napadne nebo naprší – které bohužel nikomu nevydrží moc dlouho, ale nějaké následky obvykle zanechá :-)

                            0 0
                            • Snowball  

                              no dik, skoro ta podozrievam z nejakeych PR aktivit v prospech organizatora :o)))

                              0 0
                              • chodec  

                                tak to zbytečně – abych pravdu řekl, tak bych teď nebyl schopenn ani říct jméno jakékoliv agentury, která to dělá. Já se tam pokaždé dostal na něčí pozvání bezplatně, takže mám sice povědomí o tom, kolik to tak stojí normálně, ale nemám šajna, kdo to pořádá a musel bych googlit.

                                To výše popsané jsou jen střípky vzpomínek – tu druhou jsem absolvoval někdy myslím v dubnu letos a tu první někdy v listopadu loni (to byla ta opravdu zimní).

                                0 0
                            • Smazaný účet  

                              Nechci byt kverulant, ale:

                              *vidíš jak skoro exponenciálně roste

                              brzdná dráha s každou miniaturní změnou rychlosti*…roste s druhou mocninou rychlosti, ne exponencialne.

                              0 0
                            • spešl  

                              Plně se ztotožňuji s příspěvkem chodce…

                              Jakožto zaměstnanec jedné nejmenované firmy, řídící téměř denné její výrobky, musím každý rok absolvovat jak teoretické tak praktické školení jízdy. Také jsem několikrát absolvoval školu smyku v Mostě, Sosnové a dalších autodromech a vyzkoušel si jízdu i na jiných místech naší zeměkoule na různých površích. A můžu potvrdit, že to má rozhodně smysl.

                              Není nad to, když má člověk možnost si vyzkoušet mezní situace a chování v nich. Dá se jim nejen snadněji předcházet, ale hlavně při jejich nastání má dotyčný již povědomí o tom, jak se v takové situaci zachovat. A kdyby to mělo jednou někomu zachránit život nebo zdraví, tak to určitě za to stálo! Myslím, že takové školy jízdy by měly být povinné, ne jen dobrovolné… Když vezmu, za jaké blbosti se utrácí kvanta peněz, tak tohle je myslím investice, která se bez debat vyplatí! Thatœ all… ;-)

                              0 0
                              • kajis  

                                Někde prý povinné jsou. Třeba ve Švédsku je škola smyku součástí autoškoly.

                                0 0
                    • Smazaný účet  

                      no predokolka je dost blbovzdorna, jezdit se zadokolkou podle me vyzaduje vic rozumu… ale kdyz dostanes smyk tak je to ve vetsine pripadu pro obycejny cloveka fakt jedno cim jede…

                      0 0
                      • Snowball  

                        1. veta – velmi zalezi na co si zvyknuty resp s cim si vyrastol. Pre mna je predny pohon spociatku blbovzdorny, ale ked sa nieco stane tak uz nic moc nenarobis a len dufas ze to dobre dopadne.

                        0 0
                    • přišlapávač  

                      tak třeba prostě je hrdý majitel zadokolky- škody 120 :-)

                      0 0
                      • Snowball  

                        to nastastie nie, skodovky su koncepcia dost nevydarena co do jazdnych vlastnosti, aj ked paradoxne je blizka jednemu velmi sportovemu autu – 911ke :o)

                        0 0
                        • chodec  

                          shodou okolností jsem na jednom z těch kursů (tom na pravém sněhu) viděl i 911 na asi 300 gumách (letních) vzadu. Chovala se pokud jde o pohyb na kluzku dost podobně té 120ce, kterou jsem léta sám na různém povrchu krotil

                          … prostě boby by byly v té chvíli ovladatelnější :-). Takže 911 nevidím jako moc příjemné auto na zimní ježdění – což nijak nesnižuje mou lásku k tomuhle kousku – ale na sníh jsou fakt šikovnější auta (skoro všechna :-).

                          0 0
                          • Snowball  

                            :o) Majitelia 911tky si predstavujem ze sneh na ceste vobec nepoznaju, lebo na zimu odlietaju do juznych krajin, do letnych sidiel…

                            0 0
    • kajis  

      Fajn, potvrdilo se mi, co jsem v podstatě tušil. Ptal jsem se mimojiné taky proto, abych neskončil v nějaké pochybné „škole“, kde mě budou 2 hodiny předčítat něco, co bych si mohl někde najít sám, a pak mě nechají jednou projet po kluzké ploše a hajdy domů. Silverstone asi nezkusím, ale kouknu na tu Sosnovou a Most.

      0 0
    • Nikola  

      Nejlepší škola smyku je jízda v zimě po zasněžené lesní silnici na Vysočině ve Škodě 120 na letních gumách :-)

      0 0
      • chodec  

        tomu se už říká ruská ruleta. 120 byla blahé paměti na sněhu prakticky neovladatelná. Sice vyjela libovolný kopec, ale nedej bože, aby člověk potřeboval zatočit a z vyjetejch kolejí se auto muselo prakticky jedině vystrčit :-) A že to bylo nějakých zim, co jsem s ní drandil na hory a bylo to dobrodružství pokaždé i na zimácích

        0 0
        • Nikola  

          Ano :-) Já s ní kdysi nuceně sama absolvovala noční cestu ze Žďáru nad Sázavou do Moravského Krumlova právě v zimním období na silnicích pokrytých uježděným sněhem s občasnými návějemi :-) Škoda 120 šla ráda do smyku i při relativně malém přibrzdění :-) O tom, že se nemá brzdit v zatáčkách svědčila pak tendence jít rovnou do hodin :-) Ale kdo to s ní zvládal přes zimu, ten se mohl klidně nazývat oprávněně mistr smyku :-)

          0 0
          • maajkee  

            se škodovkou jsem si užil moc a moc srandy, neznám auto se kterým se dělaj lepší řízený smyky :) Kdo na tomhle autě nezačala tak neví co to je řízení auta :)

            0 0
            • gumid  

              Schade byla fajn, znám i ale lepší kousky – Vaz 2101, Fiat Polski 1500, Moskvitch cca 1600 – panečku, to byly sáně. Škodovka, díky těžkému zadku,když se utrhla-tak to byl kvalt. Zato ostatní výše jmenovaní – vysoká škola lehké nohy a předvídavosti.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Jej, Moskvic 2140, zatlačil jsem slzu v oku, děda měl krásného, první majitel, ale musel pryč. Do teď vzpomínám jak jsem se s nim točil na mokré louce.

                0 0
                • gumid  

                  Měl jsem to štěstí, že jsem se párkrát svezl i s jeho předchůdcem (pro pamětníky-čtyři kruhové světlomety-řazení pod volantem,přepínač světel na levé noze, mj. vůz VB-„mlíkařů“). Jojo, taková klasika.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Njevíce se mi líbila reakce motoru na prudké sešlápnuti plynu:„brgmm, co plyn, ty chceš zrychlit?…vrr­rrmmm“. Ty starší auta nějak mely duši…

                    0 0
        • Zdyn  

          No ve 120ce jsem v zime vzdycky vozil vepredu v kufru dva kanistriky s vyvazovacima oluvkama do kol. Pak to celkem dobre slo. Jinak kdyby poradne topila a sla vzdycky v mrazu snadno nastartovat, tak by to bylo na zimu do snehu supr auto. V kopcich, kde koncily jiny auta na zimakach nemela skudka problem na letnich gumach :)

          0 0
        • kolombo  

          Já jezdil dlouho Škodu 100, že existují nějaké zimní gumy se tenkrát neřešilo a s dobrým vzorkem to auto v zimě projelo všechno. Kam se na ni ty dnešní zázraky hrabou :-)

          A jsem z Liberce, takže tu opravdu máme zimu a sníh :-)

          Řízený smyk zadní nápravy je u takovéhoto auta normální styl jízdy na sněhu.

          0 0
    • Volf  

      Záleží co od toho čekáš. Jestli to má z tebe udělat ,, nesmrtelného ,, střelce tak raději zahoď papíry dřív než někoho zabiješ / jsou takoví mezi námi / a nebo jestli ti to má ukázat to, že jsou situace, kdy prostě nejsi pánem auta a to pak rozhodně jdi. Normální člověk po škole smyků není lepší řidič ve smyslu závodníka, ale měl by mít v hlavě stále fuknční kontrolku, která sepne dřív něž přijde *******. Protože jsem drahně let prodával auta, tak různé testy, srovnávací jízdy nebo tzv. školy smyků byly součástí profese. Myslím si, že mně to pomohl mentálně. Člověk si uvědomí, jak úzká je silnice ve chvíli kdy nemáš kontrolu nad autem a to ti oobčas naštěstí dokáže sundat nohu z plynu.

      0 0
      • kajis  

        Závodní ambice nemám – to můžeš zůstat bez obav. Agresivní řidič jsem nikdy nebyl, takže škola smyku ho myslím ze mě neudělá. Jde prostě jen o to, že mě čeká hodně ježdění v zimě s novým autem a já nemám s takovým ježděním žádné zkušenosti a nechci je získávat za provozu.

        0 0
        • Volf  

          Jen jsem popsal obecný stav věci.

          0 0
          • kajis  

            Jo, dovedu si představit takové případy typu „mám zimní gumy a školu smyku – na sněhu se mi nic nemůže stát“

            0 0
            • Smazaný účet  

              Najdou takovi, kteri se ve vanici „mam zimni myšlény“ riti po dalnici skr zaveje a pak kvuli nim stojis jako idiot v kolove-zazitek z tusim predlonske zimy, videt nebylo, superba asi nebavila nudna dalnice a skocil(pokusil se skocit) do skarpy.

              Je dobre vedet kde ma auto rezervy. Kdyz jedu nekam v zime(moc nejezdim), tak si o to vice hlidam auta prede mnou a za mnou. Rychlejsim umoznim predjeti a kdyz je vhodny rovny usek, zkousim si, jak auto na povrchu drzi-tj jak zprudka se da brzdit aby se kola prestala odvalovat a konfrontovat to s poznatky o venkovni teplote a o vzhledu povrchu na ceste. Parkrat mne i prekvapilo, ze cesta na prvni pohled posypana huste hrubym sterkem, byla jak zrcadlo. Venku tma a ja stal v kopci sikmo na ceste. neni tak od veci umet dobre a rychle nasazovat retezy:D

              0 0
        • Snowball  

          btw to nove auto je ake? A to stare bolo co? :o)

          0 0
          • kajis  

            Staré auto nebylo žádné. Nové auto je Fabia II combi s 1.4 benzínovým motorem, tj. ani kdybych chtěl, tak závoďák ze mě nebude. :-)

            0 0
            • Snowball  

              Aha, tak zo ziadneho na fabiu, to bude dost radikalna zmena, to vyzaduje skutocne istu opatrnost :o)))

              Vela stastnych kilometrov prajem za BF.

              BTW kadial zvyknes soferovat? Nech mame prehlad kadial sa najblizsiu dobu radsej vepohybovat… ;)

              0 0
              • kajis  

                Tak, ne že bych předtím neřídil vůbec, ale rozhodně to byl hluboký podprůměr. Nejlepší bude, když před každou červenou Fábií Combi skočíš do škarpy a jsi v bezpečí.

                0 0
      • Dominator  

        Přesně, taťka mně kdysi říkal: pozvánka do hrobu je, myslet si, že jsi nějaký extra řidič nebo tak něco. Pozor musíš dávat vždycky, přidat můžeš jen když víš, že si to můžeš dovolit… Od něho to beru na hodně velkou váhu, protože najezdil přes milion kilometrů a v autě s ním se cítím hodně bezpečně.

        0 0
    • maajkee  

      No my s kámošem už od dob co máme řidičáky pořádáme školu smyku sami pro sebe. stačí nějaká zasněžená, namrzlá plocha, což v zimě nebejvá problém, nějaká stará škodovka, favorit, felicie, nějaký starý pneumatiky a je to. udělá se dráha, nějakej slalom nejlíp a projíždíš to, za pár chvil člověk hned pochopí jak na to, největší sranda je s autem hnaným na zadek. Miluju když napadne ve městě sníh, pak když není provoz, dávám si zatáčky smykem :) S autem to chce od mlada blbnout (samozřejmě ne někde kde může někoho ohrozit), všechno zkoušet, pak člověka málo co překvapí. Za tu doby se nám přihodilo jen pár malých ťukanců, proto to chce nějaký starší auto u kterýho to nevadí.

      0 0
    • kuba.kuba1984  

      Rozhodně má. Ja ji dostal s novým autem a byla to paráda… Jednoznačně doporučuju.

      0 0
    • Gibous  

      kazdy rok. jak napadne snih, jedu nekam na letiste a dam si vlastni skolu smyku. jak s osobakem, tak s dodavkou. velky prostor, bezpecna zalezitost, zadny diry apod…

      a co jsem tady prolit… smyk predokolky se resi rucni brzdou a plynem.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.