sjezdová vidle-Manitou Dorado Pro vs Boxxer R2C2 nebo WC

38 nepřečtených
  • kesu

    Ahoj,

    uvažuju, že bych vyměnil Totema za dvoukorunku a při té příležitosti si splnil dávnej sen a koupil si manitou dorado. Pár jsem jich potkal ale nebyl nikdy čas rozebírat jak to funguje. Nevíte někdo náhodou jak to chodí? Mělo by to mít nastavitelný obě komprese (vysokorychlostní plovoucím tpc+ pístkem), tlak vzduchu a nízkorychlostní expanzi. Druhou expanzi to má nezávisle jako každý tpc. Boxxer vedle toho umí nastavit i druhou expanzi, fox to má stejně jako manitou. Váhově vychází dorado na 3kg, fox na 3,1 a boxxer na 2,7..

    Co se týká mých zkušeností tak totem RC2dh mi funguje bez problémů rok, bráchův boxxer RC po pár dnech ježdění začal bejt tak tupej, že má snad odtrh 40kg, nepomohlo ani namazání. Foxu nechci kvůli šíleně drahýmu servisu.

    Takže teď otázka, mám si splnit sen a zkusit dorado a nebo jít na jistotu a koupit boxxera? To dorado by teoreticky mělo být díky upsidedown konstrukce míň tuhý ale zase by kluzáky nemusely bejt tolik vystavený bordelu. Taky mi u manitou přišlo, že chodí (stejně jako fox a marzocchi) líp nenamazaná. Aby mi chodil totem hezky musím ho každý den tvrdšího ježdění namazat silikonovým olejem. Tohle by u manitou mohlo odpadnout, mělo by to mít nějakej mazací systém. Zase dorado má přední kolo chycený tak, že k jeho sundání budu potřebovat asi 16 inbusů a hodinu volnýho času (stejně jako fox) zatímco rs ma maxle..

    Takže víte o tý vidli někdo něco, jel na tom někdo z vás nebo aspon neznáte nekoho kdo to má?

    0 0
    • assassin  

      na dorado a tak nejak na vsechny upside-down sjezdovy vidle si tu lidi stezovali ze maj malou tuhost – kroutej se. dorado je krasnej kousek techniky ale co se tyka funkce tak boxxer bude lepsi… ja bych koupil boxxera.

      obavam se ze z lidi co na sjezdaku jezdilo nakou USD vidli sem uz moc nechodi…

      0 0
    • Smazaný účet  

      S funkcí ti nepomůžu, ale podle mě nemá smysl cpát na lehkou 901 tak těžkou mrchu jako je Dorado. Za mě BoXXer WC :0) A pokud možno v tý Keronite verzi, která ušetří dalších pár gramů :0) A pokud bys vzal Hope korunku/představec na BoXXera, ušetříš dalších pár gramů :0)

      0 0
      • kesu  

        Ahoj,hele ona lehká 901 až tak lehká není váží to s coil tlumákem 4,5kg.. Nicméně na 901 to bude příští rok pak to zase obměním:)

        0 0
    • Elwing  

      No já nevím, to bude nějaká magie, stejně jako ty lefty…

      0 0
    • Tomcat  

      Hele pokud si chceš udělat radost je to jasný.

      Ale pokud chceš čistě praktickou vidli s dobrým poměrem cena výkon je to prostřední Boxxer.

      0 0
      • kesu  

        hele a nejel jsi na ní nebo nemá ji někdo z tvého okolí přeci jen jezdíš dlouho třeba jsi na to někde narazil? mě jde jen o to jestli to má slušnej chod?

        0 0
        • assassin  

          chod bude OK, technika tlumice je spickova.. problem je ta tuhost v krutu… sjezdarum to dost vadilo, me by to asi bylo jedno USD vidle na kroskach taky v tom velkym zdvihu nejsou uplne skalopevny a nevadi mi to…

          0 0
          • kesu  

            hele todle tlumeni pokud to chapu správně má:

            expanze-obě, nastavitelná je nízko

            komprese

            • nízko
            • vysoko-nastavitelnou zvenčí
            • a pak plovoucí pístek tpc který ovlivňuje chod až v dolní třetině

            a nebo to nízkorychlostní kompresi nemá?

            0 0
            • assassin  

              ja sem po doradu slintal uz dost davno, v ty dobe bylo vic verzi a ta co se mi libila mela karbonovy vnejsi nohy – ti pruziny, koukal jsem ze uz ji maj zase v modelove rade, se vzduchovou pruzinou, duralovy nohy.. treba se uz nejak poprali i s tou tuhosti.. ale nikoho s timhle novym doradem neznam…

              podle popisku to vypada ze se nastavuje jen hi-speed a komora s pistkem – coz je vlastne takovy zvlastni nastaveni lowspeed komprese, az bude chvilka casu tak na to kouknu.. oni ty letaky vyrobce to vetsinou dost zmatlaj aby se v tom prase vyznalo :)

              0 0
              • kesu  

                ahoj,ta karbonová s těma ti pružinama vážila 3,6kg a nedělá se od roku tuším 2005 nebo 2006. Od 2009 existovala verze mrd a od roku 2010 Pro. Pro je stejná jako MRD ale nemá karbonový nohy. MRD se už nedělá, hliník je levnější a prej i tužší. Mimochodem tohle ma celkem zvláštní nízkotlakej systém pružení, fouká se to snad do 110psi.

                Jj měla by jit jen highspeed komprese a komora s pístkem. TPC+ co jsem měl na nixnovi mělo nastavitelný tuším jen ten pohyblivý pístek a fungovalo to jako highspeed komprese u Totema jen to účinkovalo v poslední třetině zdvihu.

                0 0
    • kesu  

      nějaké další informace, to je tu opravdu tak málo lidí co jezdí z kopce:)?

      0 0
    • JMT  

      Dorado :-) !!!!!!!!!!!!!­!!!!!!!!!

      0 0
    • mr.antik  

      já s tim teda nemám zkušennost žádnou, ale u všech těchto věcí bych se rozhodovol tak, aby byla zaručená rozumná servisovatelnost a dostupnost dílů skladem.

      0 0
      • kesu  

        netuším jak je to u dorada (a nechci vedět jaká je čekací doba třeba na patronu) ale u rs nejsou stíráky na totema už 4 měsíce:(

        0 0
        • Nimrod  

          moje zkušenost je taková, že žitný nikdy nic pořádně neměl, čekací doba dlouhá, nebo nebyl ochotný sehnat

          progress bez problémů

          bartoníček také bez problémů

          ale možná jsem měl jen štěstí/smůlu

          0 0
        • assassin  

          hele spousta firem co dela dneska tesneni pro prumysl – hydraulicky valce – tak dela gufera/stiraky na zakazku.. soustruzi to na cnc soustruzich, vyberes si tvar, rozmery, material podle specifikace.. a oni to tak vyrobi.. cenu tipuju kolem 200/kus… ja to takhle nechavam delat kdyz servisuju na moto nejak atyp tlumic rizeni (ne nas) a funguje to… tzn na vidlici by to melo makat taky… nez cekat 4 mesice na origo to bych to zkusil takhle…

          0 0
          • Nimrod  

            problém je s futrama… taky jdou na zakázku, ale už je to přece jen horší. a pak když se něco posere víc…

            0 0
            • assassin  

              jojo futra bude vetsi orisek… co mi prosli ruzny vidlice rukama (vesmes moto teda) tak by se vetsina dilu dala vyrobit, ale je jasny ze kazdej tyhle moznosti nema no…

              0 0
    • Atilla  

      A proč se vlastně chceš zbavovat Totema když chodí? Jde ti o ty 2cm, nebo jen o image?

      0 0
      • kesu  

        abych řekl pravdu tak chci na příští rok přestavět 901 víc do DH a koupit si k ní nějaký AM kolo, možná pak 901 i vyměním za nějaký dh. A když už tak proč nevzít 200mm. Ale tím doradem si spíš chci udělat radost. Reálně je to spíš o tom jak která vidle chodí spíš než o tom jestli to ma 200 nebo 180mm. Proto se ptám, jak to dorado chodí..

        0 0
    • Debustrol  

      Kam všichni chodíte na to, že Fox má drahej servis? V Bike Live mě servis vidle i tlumiče stál asi 700–800 i s úpravou tlumiče.

      S Doradem osobní zkušenost nemam, ale týpek v rokytnici jí chválil až do nebe :)

      Člověk by si měl umět dělat radost a plnit si sny, čili tě podpořim v Doradu :) Nevim jak jezdíš, ale jseš si jistej že poznáš rozdíl u těchto skoro high-end vidlic?

      0 0
      • kesu  

        jezdím mizerně pochopitelně:-)

        hele zkoušel jsem několik boxxerů i 40tek a každá chodila uplně jinak. Narazil jsem na boxxery který chodily krásně a taky na takový co ze mě málem vyklepaly duši. Takže pokud ty vidlice budou fungovat jak mají rozhodně rozdíl nepoznám, ale poznám, když se jakákoli nějak po.. Takže mi jde spíš o spolehlivost. U 40tek jsem narazil na prasklý pružiny (i osobně ne jen z povídání) i na rozhašený patrony. Bráchův boxxer začal chodit po 4 dnech ježdení tak blbě že se na tom nedalo vydržet. Takže by mě spíš zajímalo co se sype na tomhle:)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Vždycky se u USD vidlí psalo, že díky konstrukci jsou kluzáky líp mazány a tím to chodí máslověji :0)

          Jinak bych počkal, Fox testuje USD vidlu :0)

          0 0
          • kesu  

            taky jsem to zaslechl, prej na 2013 ale těžko říct co z nich vypadne..

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jo, tady je o tom článek: http://www.pinkbike.com/…clusive.html

              0 0
              • kesu  

                tohle jsem četl, ale na fox se mi nějak čekat nechce nemluvě o tom, že v prvním kole to bude odporně drahý.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  To asi bude :0) A proč nemáš ve výběru karbonový Dorado? To by krásně páslo ke karbonovýmu SC V10c. Když už karbon tak všude :0)

                  0 0
                  • kesu  

                    protože se už nedělá, končilo to vloni. Tohle je stejný (až na ty karbonový nohy), váží o 100g víc, prej je tužší. Navíc to karbonový stalo snad 47Moc zatímco tohle 33..

                    0 0
                  • kesu  

                    s tím karbonovým v10 máš pravdu, mimochodem naživo je to fakt moc hezký kolo. Příští sjezďák bude karbonovej ale počkám si na Gamblera :-)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Myslíš, že Gambler bude taky karbon?

                      0 0
                      • kesu  

                        na rok 2012 ještě ne, stejně jako Demo, ale pak si myslím, že bude oboje karbon. Krom toho gambler je úspěšný kolo ale rám váží s tlumičem 6,3kg. (session,v10c,mo­ondraker atd se pohybují s tlumičem kolem 4,5kg a i míň(session)). I dragster vážil prej s tlumičem pod 5kg. A na rok 2013 vychází obměna gamblera tak předpokládám, že bude karbonovej.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Možný to je, ale nevím jestli se mi to líbí. Všechno dělat z plastu. Co jsem koukal, tak z plastu bude Demo i Session.

                          Gambler, ač se mi nelíbí partie u sedlovky a horního vahadla (v10 alu to měla neskutečně lépe vyřešený), tak v barvě kartáčovaného hliníku je to prostě bomba… Škoda..

                          Jinak váha V10c je krapet lepší než píšeš – 3315,2g čistě rám v XL + 20,3g objímka + 41,8g blatník + 51,9g zadní osa + 32,6g šrouby tlumiče + 1127,2g Vivid R2C se 450lb pružinou = 4589g celkem. Takže v nějaké normální lidské velikosti (M) bude mít pod 4500g určitě. Navíc s RC4kou je trochu lehčí. Podle sicklines o 35g. A co teprve s Vividem Air – to by mělo být kolem 580g. Takže by se rám s tlumičem mohl dostat pod 4 kila!!

                          No jsem zvědavý, jak na tom budou váhově Demo karbon a Session karbon :0)

                          0 0
        • mr.antik  

          mě lyrik ve francii taky přestával chodit, doma jsem z něj místo oleje vylil vodu s bahnem, vyčistil, doplnil olej a zas to funguje.

          0 0
    • hanz  

      rozhodně boxera, vidle co si zatáčí sama tě hodně brzdí.

      a boxxer když začne mít špatnej odtrh tak bejvá napěněnej olej v tlumiči…stačí vyměnit.

      0 0
      • kesu  

        hele je to tak špatný? dá se to srovnat třeba s 66tkou nebo třeba lyrikem? Já myslel že tohle nový dorado je lepší…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.