Singlespeed z Dekáče za 5500,-???

38 nepřečtených
  • Zmaslo

    Ahoj,

    zvažoval jsem přestavbu nějaké starší silničky na městský single, který mě dopraví ráno 15 minut do práce a večer zase z práce a kterou mi nikdo neukradne, když ji zaparkuju na ulici před kanclem. Koukal jsem už po komponentach, kdyz jsem objevil tohle https://www.decathlon.cz/…8563558.html a rikam si jestli ma vubec smysl utracet cas a penize za komponenty a prestavbu, kdyz muzu mit za petku tohle… Mate s tim kolem nekdo zkusenost? Co si o tom myslite?

    Diky!

    0 0
    • Nitroglycerin  

      Pokud to není reklama (s ohledem na dnes založenej účet), pak bych spíš volil za 2–3k něco starýho na bazaru. Menší šance, že o to budou mít zloději zájem.

      0 0
      • Zmaslo  

        A po čem byste doporučoval koukat? Na Favority, kterych jsou plne bazary tu každy nadává, že se kroutěj.)

        0 0
        • Nitroglycerin  

          Favorita v oceli jsem měl asi 15 let, robustní dost i na polňačku, pologalusky … dneska se něčemu podobnýmu říká „gravel“ :-)

          Ale vážně, na bazarech se dá od 2 až 3 tisíc něco určitě najít. Sám jsem při úklidu sklepa před rokem prodával 3 starší horská kola po 3 tisících kus. Jestli je to jen na 15 minut do práce a zpět, tak poslouží prakticky cokoliv. Favorit, nějaký krossový kolo …

          0 0
          • nooski  

            Favorit není robustní kolo, ale v drtivé většině případů odporný šrot špatný i na svou dobu. Čest výjimkám, ale ty nestojí pár korun. Pologalusky neexistují. To jen pro objasnění.

            Co se týče zlodějů, tak když budou mít příležitost, tak fetky se zmocní čehokoliv, to je jedno kolik to stojí. Na tom kole z dekáče se mi líbí jednoduchost. Žádná hazka, přesmyk, prakticky nic co by se pokazilo. Oproti Favoritu to bude úplně jiný kosmír.

            0 0
            • jecnak  

              Souhlas.

              0 0
            • Nitroglycerin  

              v osmdesátých létech minulýho století těm úzkým plášťům (s duší) lidi kolem mně říkali „pologalusky“. Ale jestli to tak bylo správně, nevím:)

              0 0
              • nooski  

                Nebylo :-)

                0 0
                • MartyM  

                  nebylo, ale říkalo se to tak… :-)

                  0 0
                • Janes  

                  Ale říkalo se tomu tak. Normální pláště byly 28×1a 3/4, Pláště Sprint, kterým se tak říkalo 27×1a 1/4. Abys mohl tyhle Sprinty vozit, musels mít ráfky ne 622,ale 630 mm.

                  0 0
                  • Nitroglycerin  

                    Mám pocit, že tomu tak říkal i spolužák ze ZŠ v Jihlavě – sám dráhovej cyklista. On sám měl samozřejmě kolo úplně z jiný kategorie (prvně jsem právě u něj naživo viděl galusky a přehazovačku Campagnolo:) ale i můj ocelovej Favorit s rychloupínákama a pětikolečkem byl těžce protekční záležitost. Do jediný prodejny ve městě přišlo těch kol za rok jen pár ale vedoucí byl náš dobrej známej a rodiče to nějak sehnali. Polovina 80tek, kolo za 1500 Kčs. Mazec :)

                    0 0
                  • Janes  

                    Tady je ta bájná pologaluska :-)

                    http://www.koloprodejna.cz/…t-88274.html

                    předpokládám, že pologaluska se tomu říkalo, protože to bylo na půli cesty mezi normálníma 28kama a galuskama.

                    rozdíl to opravdu byl, já na těch sprintech jezdil celý mládí, protože na galusky jsem si nevěřil, bylo kolem nich plno urban legends :-)

                    0 0
                    • Jakobo  

                      Ja vim, ze se tomu tak rikalo, ale to fakt s galuskou nema nic spolecneho, taky jsem ten nazev nikdy nepochopil. Galuska ma dusi zavrenou uvnitr a lepi se. Nic z toho o 630 neplatilo. Jak pise Noski. Nebo z opacneho pohledu jakykoliv plast by byl pologaluska. Jedine snad, ze na jedno slapnuti kolo udelalo delsi drahu, ciste teoreticky jelo rychleji, coz je stejne blbost. Nebo ze to melo hadrove bocnice, jestli proto pologaluska fakt nevim.

                      0 0
                      • Janes  

                        Co se divíš u národa, kde se běžně jí Ruské vejce nebo Španělský ptáček :-).

                        0 0
          • jecnak  

            A deti driv taky tolik nezlobily.

            0 0
          • JSt  

            dva roky zaruky na bazarovy favo bych nacenil na cca pet a pul papiru. ;-)

            0 0
          • mr.garisson  

            Favorit je všechno, ale ne robustní. Že jsi na něm jezdil 15 let, toho moc lituji, protože už bych ho nepřál ani svému úhlavnímu nepříteli. :) Ten dekáč je nové funkční kolo se zárukou. Koupí šrotu na bazaru ztratí tazatel spoustu času, peněz a nervů, než z toho udělá použitelné kolo. Jako milovník historie a veteránů tu značku uznávám, ale ty stroje jsou prakticky nepoužitelné. Kroutí se pod zadkem a ty ráfky…to je kapitola sama pro sebe.

            0 0
            • Janes  

              Bohužel s Tebou musím souhlasit, minimálně to platí pro seriovou výrobu.

              0 0
        • Aww  

          Starší obyčejná ocelová silnice, je to lepší než Favorit a jdou sehnat za prakticky stejné peníze. Myšleno nějaké devadesátkový rám, Rozzo, Fort, Bareš, Šírer nebo něco podobného, občas se objeví lepší trubky. Bude to mít těch 11,5kg, co má singl z Decathlonu, i s převody, stát to může do dvou tisíc a singl se z toho dá udělat.

          Hlídat si patky (dost z těhle kol mělo vertikální, kdyžtak napínák) a průchodnost rámem, aby se tam vešly běžné pláště, pokud nechceš jezdit na 20/23 šířce.

          0 0
        • jIrI___  

          Podívej se do mého profilu na EVO II. Celkově mě vyšel na asi 500 Kč (torpédo, ráfek, vypletení) a ten rám je fajn i na dnešní poměry, oproti fávu je tuhý jako skála (kolo nalezeno v kovošrotu). Do města ideální přibližovač, občas ho už ani nezamykám. Bezporuchové, blbuvzdorné, není tam co ukrást, jediný servis je namazání řetězu, když začne vrzat. Jo a vejdou se tam 30 mm pláště, do města taky plus :). Pětka za měšťáka, kde není otázkou, jestli bude ukraden, ale kdy bude ukraden, mi už příjde celkem dost. Ale každý to má postavené jinak.

          0 0
    • myscho  

      Obcas by si to mohli po sebe aj precitat.

      „Ocelový rám je v prodeji ve 4 velikostech, a to od 150 do 200 cm.“

      0 0
    • jardalee  

      Mám ho doma ,akorad trochu v rozloženými stavu :) pozitivní je ram ,není z činy ale z Rumunska :) ale co je dobrý ahead a je svarenej rovne ,což se moc nevidi ,náboje SOU konusovy ,po koupi namazat seřídit,průchodnost rámu je bez problémů 35mm ale teda je potřeba jinej převod aby se zadní kolo posunulo trochu dozadu a neskrtalo o brzdu,ty pneu co tam jsou maj 30mm ,no a maj ho vystaveny v modricich v Brně,oranžová pěkná ,šedá je šedá :) při objednání pocitej s tím ze bude dobouchany nebo odreny a je potřeba aspoň seřídit brzdy

      0 0
      • jardalee  

        Ještě to trochu rozvedu ,mám 187cm ,bral sem největší velikost ,pocitove posed tak akorad ,možná trochu delší,úzká řidítka 540cm,já je vyměnil za 700mm a větší zdvih,predstavec sem nechal,sedlovka je ocelová a ma ofset a je dlouhá takže me zbylo v rámu tak 15cm,nejde nastavit sklon sedla,sedlo je celkem v pohodě ale me drhlo o stehna,dal sem užší,rám je to nejlepší masivní ,ahead,a průchodnost 35mm bez problémů ,vyplety jsou na slušných rafcich mach1 550 ,náboje noname konusy,zadní je parádní v tom ze ma dlouhej závit pro lockring ,takže parádní náboj pro fixed gear,pláště taky dobrý ,hmotnost okolo 500g dratova patka a rychlej vzorek při 90–100psi šířka 30mm,kliky taky v pohodě ,převod je tak akorad,44×18,ale při použití 35mm plastu ,to chce bud pulclankovej řetěz nebo úpravu převodu,já koupil levné continental sport contact 622*37 a mel sem kliky takže sem to přehodil,no a časem bude asi potřeba měnit střed u klik ma plastový misky ,takže koupit aspoň sunrace bbs 15 a doporučuju 118mm pak ty kliky budou mít 44–43mm řetězovou linku,standardně maji 45,5mm na ose 120mm

        0 0
        • jardalee  

          Jo a teda dobrý všechno promazat,a seřídit ,ale jezdit to bude i tak ,tam jde spis o to ze to udělali super bezpečný a tam kde já dávám vazelinu oni dávají modrej loctite :)

          0 0
          • jardalee  

            nakonec sem ho dodelal :) ale jeste bude casem jina sedlovka a predstavec mozna i kliky a prevod no proste kupoval sem to kvuli ramu a ram asi jedinej zustane :) ale i s tema seriovyma dilama je to v pohode kolo :)

            0 0
            • chjo  

              To už jste rovnou mohl koupit jenom rám:

              https://www.decathlon.cz/…8590079.html

              0 0
              • jardalee  

                to jo bohuzel se tam objevil pozdeji nez sem koupil kolo ale neprodelal sem :) to kolo uz vypada zase jinak :) spis me stve ze prodavaji i vidlici a ta co je na kole je moc zarizla,me by se hodilo vic podlozek pod predstavec,a teda sranda je ze vidlici prodavaji pouze oranzovou a ram pouze sedy :)

                0 0
                • jardalee  

                  ted jeste koukam ze uz ty vidlice nemaji,asi sem koupil posledni :D takze ram dobrej ale blbe se k nemu schani vidlice mozna neco z ciny,original je tam celkem dlouha ocelova 39cm na silnicni brzdy s tim delsim rozsahem a prochodnosti az 38mm :) ale teoreticky by tam sla nejaka cinska cyklocrosova ale bohuzel cinani maji v tech rozmerech silenej bordel a ani na dotaz nejsou shopni rict jak dlouha ta vidlice je :)

                  0 0
                  • chjo  

                    Zkoušel jste někoho kontaktovat / ptát se, jestli někdy bude? V zahraničí se běžně prodává.

                    Na CZ webu „je a není“ https://www.decathlon.cz/…8589679.html

                    0 0
                    • jardalee  

                      no ja budu prodavat tu sundanou sedou problem je ze s predstavcem se tam vejde pouze jedna podlozka teda na XL samozrejme kdyz budes mit ram L tak ten krk je kratsi a vejde se jich tam vic :)

                      0 0
                      • jardalee  

                        je jako nova akorad me proste nevyhovovala delka krku :) krk ma 226mm a vyjde to na ten jejich predstavec a 1cm podlozku u ramu XL

                        0 0
                      • jardalee  

                        ale ta oranzova vypada taky dobre i na sedym ramu :)

                        0 0
    • duri80  

      Jasně. Tohle nikdo neukradne;))

      0 0
    • sparrow_cz  

      Na Favoritu je potřeba vyměnit skoro všecko, aby se na tom dalo trochu jezdit. Ráfky jsou většinou jednostěnné – totální bláto. Řidítka, představec totéž. Na singlu pevné řidítka oceníš úplně nejvíc.

      0 0
    • robb  

      Kolo pěkný za ty peníze. Asi levnější nový singlspeed na trhu nebude. Ale venku bych to určitě nenechával. To už raději nějakou plečku za pětikilo, jestli to chceš nechávat stát na ulici.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.