silniční crosska či fuze 29" se silniční sadou kol...

134 nepřečtených
  • misaxxx

    Ahoj mám takové dilema..jezdím do práce na kole a nechci jezdit na silniččce…chci o trošinku větší pohodlí…ale stále zůstat u sportovního tréningu…tak má někdo zkušenosti s

    1. – 29" MTB rámem osezený silniční sadou kol?
    2. – crosskou se silničnímy plášti eventuélně také silniční

    sadou kol…?

    jde mi o to že crossku mohu eventuélně použit v lehkém terénu a na 29" třebas nasadit bikové kola…tedy přehodit a jet někdy z práce v terénu.

    Co by jste doporučili?

    U silničky mě vadí vyloženě sportovní posed a nemožnost zajet do terénu…cyklokrosska je to samé… a u obou záda trpí.

    0 0
    • misaxxx  

      doposud jsem jezdil do práce na crossce s trekovýma pláštěma 30mm a zvažoval jsem dát na něj hrazdu…oproti siničce bych nebyl tolik uhnutý.

      Ještě jsem zapoměl…váha.­.crosove kola (v allu rámu) jsou děsně težké 13–14kilo… tak i to je další důvod proč jde croska pryč.

      chtěl bych se dostat na váhu okolo 10kg

      0 0
      • misaxxx  

        diskuze v ivelu http://www.ivelo.cz/…ros-nebo-29/?…

        0 0
      • Smazaný účet  

        i na cyklokrosce můžeš mít rovná řidítka – pořád to bude lehká „raketa“ proti krosům a MTB 29".

        Já jezdil do práce na Gary Fischerovy 29" se silničními plášti 23mm a odpruženou vidlí, teď jezdím na cyklokrosce s plášťovkami a je to paráda.

        S tím přezouváním jsem si to taky maloval, ale lennost vždy zvítězí…

        0 0
        • misaxxx  

          aha zajímavé…tedy doporučuješ např. na mé ježdění do práce, který spojuji s tréningem a přitom nechci být neustále vohnutý tot:

          1. rovný řidítka na cyklocrossku
          2. plus plášťovky např 25mm…

          ty plášťovky nasadit na ráfky určené pro cross nebo sinici?

          jde mi jasně neustále o váhu

          0 0
          • Smazaný účet  

            Já ti jen psal co jezdím já, nevím jaký a kolik % jezdíš terén.

            Na cyklokros se používají stejný výplety jako na silniční, takže je na tobě, co si tam nasadíš od 19 až do 35mm, profíci používají v terénu podhuštěné galusky 34mm, ale to už jsme někde jinde…

            0 0
            • misaxxx  

              z práce jedu terén tak 10procent někdy vůbec..ale tohle „rekreační“ kolo někdy používám(bych chtěl) i když jedu do skal lézt… na takové ty lesni cesty občas šutr, lehce kořeny…cyklokrosska-carbon by mohla dobře tlumit nárazy ..co mysliš?

              0 0
              • Smazaný účet  

                to pohodlí na cyklokrosce je právě o tom min. tlaku v širokých galdách, ale pláště se tomu přibližují, je prostě potřeba najít nějaký univerzální plášť 28–30, na silnici nafecovat, a když vjíždím do lesa, přiměřeně upustit…

                0 0
                • misaxxx  

                  ok..nyní ke konkrétním informacím…máš tip na nějaký pohodový rám na cyklocrossku a silniční ráfky jaké výšky? pláště?…jinak si samozřejmě něco vyhledám…tady jde asi hlavně o ten rám…jestli carbo či hlínu a pro nesportovní účely(tedy pouze tréning) od kolika investovat?

                  Jinak myslím že to bude přesně to ono co potřebuji…hlavně ta váha…a pohodlí…řidítka máš rovné nebo vlaštovky?..to jenom tak na okraj:-)

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Já mám berany. Zatím otočený dolů:)

                    Cyklokros s rovnými řidítky budeš těžko shánět, dělal to Ridley, letos už je v nabídce nemá, individuální stavba dnes ale není takový problém.

                    Nebo fitness s véčkama…

                    Rozpočet, sám musíš vědět kolik toho najezíš a jaký je tvůj fin. strop…

                    0 0
                    • misaxxx  

                      určitě to bude moje stavba…nejřív rám a zbytek si vyskládám..

                      0 0
                      • misaxxx  

                        a co myslíš tím fitnes s véčkama? fitness silnicku a dát tam véčka řidítka…?…osobně nevím jaký je rozdíl mezi fitness a sportovní/závodní řadou siničních kol…

                        jestli to je jenom ve váze a kvalitě komponentů..nebo iv geometrii rámu?

                        Ještě mě napadlo zpět k vidlici…cyklo­krossové odpružené se dělají?…

                        Investičně do rámu mohu tak 15–16tisíc…

                        0 0
      • maajkee  

        Třeba pells dělá pěkný krosový, 10,6kg je krásný.

        Demon

        0 0
        • misaxxx  

          u crossky ikdyž jedu v terénu mám povětšinu zamknutou vidlici…tedy zbytečná zátěž

          Jinak již do samotné crossky nepůjdu…crosska je přez všechny pěkné veci které jsem zažil prostě holt turistické kolo…je to prostě líné.

          ikdyž dá se samozřejmě na něm jet někdy hodně rychle… ale věřím že se dá jezdit rychleji a stejně pohodlněji právě nějakou fůzí kol…

          0 0
          • maajkee  

            no vždyť tohle má ale pevnou vidlici právě, nějak jsem to nepochopil :)

            A tenhle pells línej opravdu nebude.

            0 0
            • misaxxx  

              sem se špatně mrknul:-)…ale tady pan depresoid mě myslím poradil tu ideální volbu…cyklocrosska.

              0 0
            • misaxxx  

              je to možné ale cyklorosska nam poskytne lepší vahu a i rychlost…alespon si to nyní myslim… trebas nakonec zjistim ze nikoliv… uvidíme…také záleži na cene na kterou se mohu dostat u cyklocrossky…

              0 0
    • fousek  

      Ja jsem tento problem vyresil takto

      0 0
      • misaxxx  

        kdyby to bylo HT tak by to bylo téměř co potřebuji:-)

        0 0
        • fousek  

          Myslim ze tim by se ztratila ta vyhoda co to nabizi, proste na asfaltu s timhle nemusis resit jestli stihnes objet diru v asfaltu.

          HTcko by na tom bylo podobne jako silnicky, jista moznost procvaknuti. Nevim proc se vsichni odpruzeni tolik bojite. Me se treba zda ze Anthem je tuzsi nez muj Punk 2

          0 0
          • misaxxx  

            bojim se pač jsem stara skola a obchodnici nas zatim stale nepresvedcili…bo­huzel:-)…ale full take vyzaduje mit objemnejsi kešeň :-) a ja to kolo chci k dojíždění do práce a pridruzenému trénningu…

            0 0
      • MlokCZ  

        To jsem nějak přehlédnul, konečně pořádná silnička.

        Ty mi snad ještě vyprovokuješ, že si ta druhá kola na svojí silničku pořídím taky :-)

        Ty berany i když je tam v reálu nemáš, tak ty by mi tam dávat tedy ani nenapadlo ani na obrázek, já jsem s úchopem na vlajdách + Ergony mnohem spokojenější a je to pro mě mnohem pohodlnější než berany i přes velkou variabilitu úchopu na nich.

        0 0
        • fousek  

          Ty berany sem tam domastil jen ze srandy, uchop by byl pro me v kazdym pripade horsi a ta idea mit 2 kola v jednom za 5 minut by taky vzala za svy.

          A jede to s tema uzkejma kolama po silnici dost dobre, vcera odpoledne 100km se silnickama a nezdrzoval jsem je.

          0 0
    • Janes  

      http://www.superior.cz/…ss/bike.html?…

      a co třeba tohle?

      0 0
      • roud  

        Tohle je dobrej stroj…

        0 0
        • misaxxx  

          vypada dobře ale ta váha?…a to má ještě carbo vidli…kde to krucinál ty kila jsou?

          0 0
          • misaxxx  

            jo jdyž už jsme u tech hybridu..tak me docela zaujal bad boy od cannona..ale take si nejsem jisty ze to bude ziletka

            0 0
          • Janes  

            PLÁŠTĚ (přední/zadní) SCHWALBE MARATHON 700×35C že by třebav tomhle? :-)

            0 0
            • kubad  

              ty nebudou zase moc těžké :-)

              0 0
              • Janes  

                Jasně, ale vzhledem k jeho tendenci, dát tam žiletkový, něco by ušetřit mohl, a byl by kolem 11.:-)

                0 0
            • Smazaný účet  

              Tak se v tom tady už dost ztrácím misaxxxu.

              Vyslovils zde spoustu protichůdných požadavků:

              žiletka-pohodlí

              váha-cena

              odpružená-pevná

              V klidu si sedni a sepiš si požadavky:

              cena:

              určení:

              hmotnost (materiál):

              vidlice:

              :

              :

              :

              0 0
              • misaxxx  

                já myslel že to je vše jasné.

                1. jedná se o kolo na ježdění vesměs po asflatu ale s možností zajet do terénu-jezdil jsem na crocsce

                kolo používám na ježdění do práce, které ale beru jako trénning

                2. nechci silničku- jednak to neumožňuje terén a jednak trpí záda

                3. tedy chci kolo co nejrychlejší ale právě s ohledem na pohodlí

                4.odpružení není témwř potřeba…je to děsná váha..ale kdyby se dělalo např. velmi lehké cyklokrossové tak asi nebudu proti…nicméně…dost toho pohltí snad carbon?

                5.hmotnost okolo 10kg…13–14kg je vážně moc

                6. cena za rám do 15tisic

                7. kolo by mělo být tak nějak na sportovnější bázi…viz článek na velu kde píší že i elitaci používají biky se siničnímy sadami pro rozjetí…

                0 0
                • misaxxx  

                  bod 2. silnička neumožnuje jezdit v lehkym terenu…

                  3. pohodlí je zde myšleno i zdraví…záda otřesy a podobně

                  7.sportovnější báze…jsem hobby co jezdí mtb maratony a priprava/trening vetsinou je právě to mé ježdění do práce..denně cca 50–60km…

                  8. chci pouze rám…zbytek si sestavím.

                  0 0
                  • misaxxx  

                    pokud by rám byl i nejaky velmi slusny tim myslim funkce/pohodli (rychly tuhy ale i pohodlny-vibrace) tak se da navysit i na 20 tisic…

                    0 0
                  • nox159  

                    8…

                    tak tedka jsem to vubec nepochopil nebo ses do toho zamotal sam :D

                    chces jen ram a rešíš vahu celeho kola? nebylo by lepsi napsat ze chces ram treba do 1,5kg nez hledat kolo kde je ten ram a celek vazi do 10kg to o nicem nevypovida ;-)

                    mas v tom nejak zmatek :D

                    0 0
                    • misaxxx  

                      zmatek…jde o to co me lide poradi…pokud me lide poradi jit do krossky tak tam k nakupu neni moc veliky vyber…vetsinou se prezentuji cele kola…a pokud by to bylo neco na styl cyklokross tak tam je vetsi vyber pouze z ramu (jiz zmineny clanek z vela)…navic primer vahy u celeho kola slouzi pro orientaci v jakem standardu se pohybuju..

                      Jinak kolik ma vazit ram a jaky opravdu nevim…pac nevim co chci…proto se tady ptam co a jak mam dat do kupy…

                      0 0
                      • misaxxx  

                        ještě když to úplně shrnu…na útočné/závodní silniční žiletce do práce jezdit nehodlám, na biku také ne…tak co tedy? ruzumíte už tomu?

                        0 0
                        • maajkee  

                          tak ještě jednou :)

                          třeba tohle

                          Podle mě to vyhovuje všem bodům co jsi napsal.

                          0 0
                          • Al Stra  

                            tedy krome ceny, je to moc levne

                            0 0
                            • maajkee  

                              však to ale je jako super základ, mrkni třeba na Demona co má scalar, podle mě je to prostě super!

                              Demon Scalara

                              0 0
                              • Janes  

                                tak aby toho tu bylo víc :-) http://www.mojekolo.cz/…-mill-valley

                                0 0
                              • Al Stra  

                                ale misaxxx chce jen ram a neni pro nej problem si připlatit

                                0 0
                                • misaxxx  

                                  kola jsou některá zajímavá (jak spešl i ten demon)..opravdu. ale jedna připomínka…nebude stejně pohodlné i cyklokrossové s rovnýma řidítkama?

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    nevýhoda bude podle mě v tom, že v případě potřeby na cyklokrosku nepůjdou dát moc širší pláště.

                                    0 0
                                    • misaxxx  

                                      tím myslíš např 30mm a výš?

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        je potřeba rozlišit cyklokrosové a crossové(trekin­gové) kolo myslím že se to tady plete dohromady

                                        0 0
                                        • maajkee  

                                          no já myslím, že on chce právě cyklokrosové a né crossové.

                                          0 0
                                          • misaxxx  

                                            ja cyklokrosove a krosove kolo nepletu…

                                            0 0
                                            • Al Stra  

                                              ti ted ten demon odpada

                                              0 0
                                            • misaxxx  

                                              neupřednostnuji nic…ale zatim vypada ze cyklokrosove kolo by to mohla byt správná volba…ale neni mi jasne proc sirsi typ plaste by nesly nasadit?

                                              0 0
                                              • maajkee  

                                                no každej rám, má nějakou šířku zadní stavby a nevím jak moc široký pláště se na ten danej rám vejdou, ale tipuju, že to bude určitě menší než na crossovým kole.

                                                0 0
                                  • kubad  

                                    nechápu tvoje požadavky na pohodlné?

                                    ani jedno z těch kol co tu jsou nemůže být pohodlné ani náhodou, prostě kolo bez pružení, nebo bez širokých a měkčích pneu není pohodlné.

                                    dá se pouze volit mezi nepohodlné a míň nepohodlné :-(

                                    0 0
                                    • misaxxx  

                                      dobře..pokud to tak chceš nazvat…ale jak jsem již psal…většinu jezdím na asfaltu…a tak nějak jsem předpokládal, že otřesy u dobře postaveného rámu by se mohli pohltit…

                                      0 0
                                  • scalar  

                                    Cyklokrossové kolo s rovnýma řidítkama je nesmysl – cyklokrossový rám je určený na silniční řídítka, má tedy kratší horní rámovou trubku. Pokud chceš rovná řidítka, musíš koupit crossový rám. A jestli to chceš mít jako sportovní kolo, máš problém – většina výrobců (včetně třeba Duratecu) produkuje crossové rámy jako turistické s odpovídající geumetrií. Pokud chceš kolo stavět, samostatný crossový rám se slušnou sportovní geometrií prodává asi jenom Pell´s a Apache…

                                    0 0
                                    • maajkee  

                                      a jsme zase u toho pellse, jak jsem doporučoval :)

                                      0 0
                                      • scalar  

                                        Hele, já si takovéhle univerzální kola stavím už skoro 20 let (na obrázku první verze z roku 1991), takže když jsem i já skončil u Pell´se…

                                        0 0
                                        • maajkee  

                                          no vždyť jo :)

                                          Já mu ho tady právě doporučuju už od začátku, dokonce jsem mu sem dával link na toho tvýho.

                                          0 0
                                          • Al Stra  

                                            nevim, jak je to mohlo stát, ale bloudime tu v kruhu

                                            0 0
                                    • misaxxx  

                                      díky.m

                                      1.Moc tomu nerozumím-když mám kratší horní rámovou trubku tak co?..vuůbec netuším co mi to v závislosti geometrie jizdní vlastnosti či posed udělá? když mám krátkou horní rámovou trubku tak musím jít s rukama dál tedy použít berany..tedy silniční řidítka?

                                      2.Pak ano přesně jsi se trefil chci to mít jako sportovní/ější kolo nikoliv jako kolo pro např. efektivní rekreační jízdu…chci na tom kole prostě svištět a dostat se do kadencí jako na sportovních kolech…prostě do tréningového varu když budu chtít…:-)..A to zejména když jdu ze sedla

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        Je jasný, že na cyklokros patří berany.

                                        Ale když si představím úchop na beranech za brzdové páky a místo toho úchop na rovných řidítkách s rohy, domnívám se, že budu mít ruce zhruba ve stejných místech…

                                        0 0
                                • maajkee  

                                  aha, tak to sory teda, to, že chce jenom rám jsem asi někde přehlídnul.

                                  0 0
                                  • misaxxx  

                                    nic se neděje:-) jak by řekl můj profesor…může být i nemusí…věřím v to že pokud koupim rám tak díly dokupím levněji i takzvaně lehčeji:-)

                                    0 0
          • roud  

            tam kde maj bejt třeba jen narozdíl od ostatních značek uváděj reálnou váhu – biky ve stejný cenový relaci vážej ještě o kilo až dvě víc…

            0 0
    • Singlespeed  

      Na tréninky za horšího počasí jezdím na kole postaveném na krosovém rámu Maxbike 68TR osazeném silničními výplety Aksium a berany. S blatníky a hliníkovou vidlicí Noxon váží 10,9 kg. Kolegům na karbonových mazlech bez problémů stačím (je to samozřejmě v nohách a ne v kole, to se ví) a kupodivu je hliníkový Maxbike s hliníkovou vidlicí mnohem pohodlnější než třeba karbonové Authory 7700 nebo 5500. Stačí si vyměnit kola na vyfrézované silnici a pohádky o pohodlnosti karbonu jdou někam ;-) (Mám ještě karboňáka Cube Agree, tak je s čím porovnávat)

      0 0
      • misaxxx  

        ano o to jde..jde mi o rychlost ale take pohodli…a prave tusim ze nejaka takova fuze by mohla podavat stejnou službu jako silniční mazlové které jsou za A. drahé B. neposkytnou tolik pohodli…samozřejmě je stále řec o treningu alias kazdodenim jezdeni..u ktere ho chci aby bylo holt jenom rychlejsi:-)

        O profi treningovem planu nebo zavodeni rec neni…

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Proc si sakra porad myslis ze silnicni kolo neni pohodlne? Na rozdil od MTB a krosu se tam pracuje i s vlastnostmi ramu (aspon melo by se, u slusnych kol), aby pobral nejake to drncani. Kdyz poridis neco delane na siroke plaste a das na to silnicni ziletky, tak dostanes sbijecku.

          Vetsinu casu stejne jezdis s uchopem nahore na riditkach, coz je prakticky stejny posez jako na rovnych riditkach MTB; plus mas bonus mnoha uchopu navic. Ty kola jsou delany aby se na nich jezdilo >200km, a maj za sebou 100+ let vyvoje.

          Jestli te bolej zada, tak pricinou nejspis neni primarne kolo ale ochable brisni svaly (resp. svaly jadra)-znam to…

          Na silnici patri silnicka, do terenu bike. Na kockopsu si neuzijes na 100% ani jedno.

          A jinak myslim ze hledas Pells Demon Carbon, ale nevim jestli uz nejsou vyprodane (mimochodem ma dost jinou geometrii nez Pels Demon v alu). Jak je nebo neni pohodlny nevim.

          0 0
          • scalar  

            S berany souhlas, na Pell´s Demon Carbon pozor – to je špatně postavené kolo, geometrie nemá s dobrou crossovou geometrií hliníkového Demona nic společného. Na rám s touhle geometrií právě patří silniční řidítka, pak by z toho byla super cyklokroska. Kolo jak je nabízeno nechápu, asi pánové z „vývoje“ špatně vybírali z katalogu :-)

            0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              Me ten karbonovej prave prisel jako klasicka silnicka postavena pro rovny riditka, tj delsi ram. Nedavno si to poridil kamarad a je spokojenej. Taky takovej silnicni rychloturista s obcasnym lehcim terenem.

              Jinak jsem na tom jel(vel. L) a prislo mi to OK, ale jen asi 1 km a po silnici.

              0 0
              • scalar  

                Ve velikosti L má efektivní délku horní rámovky 562 mm, na sportovní cross s rovnými řidítky by to chtělo o 3–4 cm víc…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Ono to chce pořádně přečíst si první dva příspěvky, vypovídací hodnota téhle celodenní diskuze pro tazatele je nulová…

                  0 0
                  • scalar  

                    To si nemyslím, u takhle komplikovaného požadavku je i zjištění, že je něco špatně a tím pádem se to může vyloučit velmi přínosné :-)

                    0 0
                • misaxxx  

                  jak jsem již psal co mě ovlivní délka horní rámové trubky?

                  budu mít moc "dlouhé ruce a tedy nutnost použít berany? nebo se jedná o nevhodný úhel posedu?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    spolu s délkou představce to ovlivní, jak moc budeš nataženej (jak moc budeš mít ohlá záda)…

                    0 0
          • misaxxx  

            Připomínka:

            s vlastnostmi rámu se pracuje ale i u cyklokrosového rámu..a ten se dá použít i v lehkém terénu…ale opět je limitovaný např. šíří plášťů pokud budu chtít měnit…ale i řidítkama…Včera večer me docvaklo že cyklokrosove kola nejsou určeny pro dlouhé trasy..(závodáci si je v depu mění po pár kolech..asi nezvládnou tolik namahy či bahna a podobně???)

            Ty radíš pořídit si (to něco jak píšeš) silničku? rám pro širší pláště abych mohl přehazovat pláště..s tím že úchop je stejně obvykle nahoře…Máš typ na rám s širší zadní stavbou?

            Opět asi jsem debil ale: ja tedy mohu říci že úchop nahoře u silnice a úchop nahoře např u krosky stejný není…podstatně jiné propnutí zad/páteře úhel…U krosky jsi víc „narovnaný“

            Nevím jak ty… mě bude za chvilinku 40cet a být neustále ohnutý při každodením dojíždění a čumět do asflatu mě moc nebere…s těmy svaly to je diskutabilní…je to možné

            Jde o to že mám prostě možnost jet smíšený terén při jízdě domů (a rád to měním)…z asflatu skočím do šotoliny…co je na tom špatného:-)?tak to dá rozum že se radím jak na to…ja prostě holt nejezdím jenom asfalt nebo jenom terén pro bika.

            0 0
            • Singlespeed  

              Já tě přestávám chápat. Stačí přece koupit lehký krosový rám, dát pevnou krosovou vidlici a silniční výplety a není prostě co řešit. Řídítka si tam můžeš dát jaké chceš a raketa je na světě. Na silniční výplety nasadíš pláště jaké budeš chtít (vozil jsem na Aksiích dokonce Nanoraptory 2,1 palců). Pak už stačí jen zatnout zuby a dupat… :-)

              0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              Ja bych ti doporucil si od nekoho pujcit slusnou silnicku (ne stareho favorita) a parkrat se na ni projet. Pripadne koupit neco v bazaru, a za rok to za +/- stejny penize prodas, ale budes jasne vedet co chces. Nekde je tu vlakno Poprve na silnici nebo tak nejak.

              Pokud chces kolo aby to svistelo tak stejne nemuzes mit posed hodne narovnany, to se proste neslucuje, a skoncis s posedem jako na silnici.

              Pro zajimavost z nejakeho komparatoru srovnani posezu na mem biku (ocelovy Author s pevnou vidlici a moji silnicky).

              Jedinou nevyhodou silnicky je za tam opravdu ty sirsi plaste nedas.

              0 0
              • Smazaný účet  

                A proto vznikl cyklokros:)

                Berany nechce, představa, že něco koupím v bazaru rok na tom budu bušit a za stejnou cenu to prodám je hodně naivní.

                Tazatel má vyčleněných 15tis na rám, to si může hodně vybírat…

                0 0
                • misaxxx  

                  ta tabulka je dobra…asi si udelam svou abych se v geometrii typu rámu kol zorientoval…e­videntni je širší rozvor a vyšší „podvozek“.tedy silnice-mtb.

                  jeste by to chtelo porovnat cyklokross a cross…do toho se ted vrhnu.

                  Dalsi „mezikolo“ kupovat uz nechci, vcera jsem sveho krose zbavil…nekam ta diskuze preci musi vest…na silnicniho speciala mam jiz take vyhranene penize )to je vec dalsi)…ucel tohoto kola-fuzare ktereho chci dat dokupy jsem jiz rekl…je tam velicina teren-asfalt, vohnuti zad a rychlost (nejak to skloubit pujde)…jinac jde me samozrejme i o vahu.

                  Když zacne vzdy diskuze u toho kupit silnicku vzdy to sklouzne k cyklokrosu (vzhledem k terenu)…stejne tak kdyz se mluvi o cyklokrosu sklouzne to na krosku (vzhledem k šíři plášťů)…

                  ted popremyslim a dam vedet.

                  0 0
                  • vladaza  

                    v klídku si to pročítám a stejne se mi nejvíc líbil cyklokrosový rám od Spešla, na který tu někdo dával odkaz /i s vidlicí za 20k/, kratší horní rámová trubka by pro pohodovější ježdění nemusela být na závadu a přesnou polohu řidítek vyladím délkou a sklonem představce , použitou sedlovkou, můžu dát rovná řidítka, berany stejně jako vlaštovky, charakter kola vyladím plášti, kde mám rovněž velké možnosti, to musí být radost skládat kolo na takovém rámu a udělat si ho přesně podle představ

                    0 0
                  • Janes  

                    Jenom abych Ti to rozhodování trochu ztížil:-). http://cykl.cz/…alog2010-fit to jen kdyby sis rozmyslel stavbu. Přemýšlím totiž o něčem podobném jako Ty, tak se v tom hrabu. Moc se mi líběj kousky od Bianchi, ale je tam toho víc, co by stálo za hřích.

                    0 0
    • misaxxx  

      dobře když to schrnu:

      mohu si pořídit do mixu silnice/terén (převaha asfalt) a dojiždění do práce když nechci jezdit na profi silničce ani biku tyto kola s ohledem na pohodlí(pro někoho nepohodlí) ale i rychlost

      :

      1. Krosové kolo sportovnějšího rázu- s pláštovkama nebo ještě lépe

      přímo se silniční sadou kol- variabilita šíře pláštů oproti kolu 2. Váha bude ale většinou težší než kolo typu 2.

      1. Cyklokrosové kolo- rovné řidítka, limitována šíře pláštů
      2. 29" se silniční sadou kol- kolo bude asi nejpomalejší ze všech?
      3. fitness kolo s rovnýma řidítkama
      0 0
      • maajkee  

        29ka bude mít právě nataženější geomterii než crossový a cyklokrosvý kolo, takže rozhodně nebude nejpomalejší a pláště se ti tam vejdou jaký chceš.

        0 0
        • fousek  

          Zase proc kupovat 29" ram kdyz muze koupit jen silnicni set kol na bajka?

          0 0
          • maajkee  

            on bajka nechce :)

            navíc, zase by tady byla limitace rozměrem.

            Jak jsem napsal největší výhodu 29ky vidím v tom že tam nacpe jakýkoliv pláště.

            Já osobně bych v tomhle případě ale šel toho Pellse Demona.

            0 0
            • fousek  

              A ta 29" je raketoplan nebo co?

              Me se do bajkovyho ramu spolehlive 32mm silnicni plaste vejdou.

              0 0
              • maajkee  

                Me se do bajkovyho ramu spolehlive 32mm silnicni plaste vejdou.

                No jasný, ale širší už ne a o tom mluvím.

                A ta 29" je raketoplan nebo co?

                proč by měl? :)

                0 0
                • fousek  

                  U 32 to mam vyzkouseny 35mm se tam nejspis taky vejde, pak uz je zbytecny tam davat silnicni kola a muzu tam rovnou dat 26" slicky.

                  Rikas ze ta 29" nemusi bejt nejpomalejsi a ja se ptam jakej bude rozdil mezi jeho stavajici 26" na silnicnich kolech oproti ty 29" na silnicnich kolech?

                  Moje reseni vyzaduje jen investici silnicnich kol a plastu. Tvoje reseni Pocita s celym novym kolem.

                  0 0
                  • maajkee  

                    Moje reseni vyzaduje jen investici silnicnich kol a plastu.

                    Aha :) Pak už ale jenom toho bajka :)

                    0 0
                    • fousek  

                      On nema horsky kolo? Ja mel dojem ze ho ma, asi sem natvrdlej

                      0 0
                      • maajkee  

                        Ahoj mám takové dilema..jezdím do práce na kole a nechci jezdit na silniččce

                        U silničky mě vadí vyloženě sportovní posed a nemožnost zajet do terénu

                        nechci jezdit na profi silničce ani biku

                        0 0
                        • misaxxx  

                          bika mám..ale žil jsem v domění že na bika nejde nasadit silniční set kol protože tam nejdou řešit rozumně brzdy.

                          to jakože si mám koupit silniční ráfky a náby pro kotoučovky?…

                          0 0
      • scalar  

        Vyloučil bych fitness kolo, to je pro Tebe nejhorší řešení, v podstatě silnička, které má rovná řidítka (silniční brzdy, krátká geometrie nehodící se do terénu, nemožnost dát terénní gumy…), taky 29" se silniční sadou kol (opačný extrém, 29er má geometrii na odpruženou vidlici, delší rozvor, vyšší hmotnost…).

        Takže Ti zbývá cyklocrossové kolo, ale se silničními řidítky – proč ne?

        např. něco od Kony:

        http://www.kona.cz/…51/majorjake

        http://www.kona.cz/…53/jakesnake

        a crossové kolo se sportovní geometrií a karbonovou vidlicí.

        0 0
        • Smazaný účet  

          má problém se zády, berany nechce, fitness může mít i véčka, děláte v tom tady čím dál větší hokej…

          0 0
        • misaxxx  

          z tohoto přispěvku jsem tak trochu magor…nic jinak proti tobě ale mam pocit že to vubec nechápu…

          jediné co tak nějak souhlasí je crossové kolo sportovní eometrie a karbonovou vidlicí…to zní dobře.

          0 0
    • scalar  

      Asi bych zkusil tenhle rám:

      http://www.tandem-bike.cz/…black-silver

      třeba s touhle vidlicí:

      http://bike4u.cz/index.php…

      0 0
      • Singlespeed  

        To je docela dobrá kombinace (snad nebude vidlice moc nízká). Doplnil bych to výplety Mavic Ksyrium Elite ve slevě za pět litrů a létalo by to líp jak pershing.

        0 0
    • t29  

      Čtu a čtu a chvilkama nestíhám chápat, zkusím taky přispět..

      Ad zakládající dotaz, 29" na silničních kolech – na svojí 29 mám silniční (trekové) pláště. Přesednutí z 29×2,2" drapáků s 2,5 atm na hladké 622×32 s 6 atm je jako z tatrovky do porsche, ALE do formule (silničky) tomu ještě cosi chybí, hlavně dieta. Rám samotný sice váží 1680g ve velikosti 19 ale celé kolo včetně avioniky, košíků a brašny má 13,5 kg se silničním obutím a 14 kg v terénní verzi. Z toho přes dvě kila váží Tora Soloair, s pevnou vidlí by šlo určitě kilo a půl ušetřit.

      Napřed si vyber druh rámu podle dvou věcí:

      1. podle rozměru obutí, které proleze zadní stavbou – silnička pobere

      1" gumy, cyklokroska pobere 1,3" gumy, cross snad 1,8" a výjimky jako Kona Smoke nebo Apache Wakita/Wakan zvládnou to samé co 29er – 2,2" a možná i větší balony.

      1. podle brzd – silnička jedině silniční, na CX dáš cantíky nebo

      véčka, cross véčka (cantíky teda taky:) nebo kotouče, 29er kotouče.

      Silničku a CX vyřadils kvůli nepohodlí, cross se ti nelíbí kvůli váze a 29er váží to samé co cross… budeš to mít těžké :)

      Ale můžeš řešit:

      1. Z hlediska poměru pohodlí, váhy a výkonu. je maximální varianta

      karbonový rám + karbonová vidle, které poberou 2,1" Nanoraptory (můj etalon pro objemný 29" plášť:) což vychází na GF Superfly nebo Niner nebo si nechat upéct rám na zakázku… jaký že to máš rozpočet? :)

      1. Dobře, ušetříme peníze, necháme pohodlí a váhu budeme honit jinak.

      V tom případě bude vhodný základ ocelový rám a vidle, které poberou 2,1" pláště a véčka (což mimochodem diskvalifikuje všechny sériové 29 MTB) a jsou tu kandidáti Kona Smoke, „Delfyn D29“http://ww­w.delfyn.cz/in­dex.html (na zakázku s možností vlastní geometrie) a snad i další.

      1. Alu rám bych pro kolo na ježdění do práce vůbec neřešil, i když

      váhová úspora proti ocelovému rámu je cca čtvrt až půl kila. Ocel je pružnější, což oceníš nejenom na pohodlí, ale taky když potkáš díru v asfaltu.

      1. odpružená vidle je pro tvoje použití kola zbytečnost.
      2. pořeš kola, zadní náboj silničního kola je užší než MTB (tuším

      130 proti 135 mm), s podložkama by měly být silniční kola v MTB rámu v pohodě a rozdíl určitě poznáš.

      1. pořeš převody (bikové převodníky 44–32–22 do města v pohodě

      stačí, ale na delší štreky jsem rád za crossové 48–36–26), pro silné nohy klidně silniční kompakty.

      1. Doporučuju: Pořádně si porovnej geometrii svého kola a kol, o kterých

      uvažuješ, udělej závěr z toho, jak chceš sedět, a pokud se ti nebude zamlouvat geometrie Kony Smoke, domluv se s Delfynem na zakázkové stavbě.

      0 0
      • vladaza  

        karbonový GF Fly jsem měl půjčený – pohodlí si moc neužiješ, konstrukce preferuje tuhost a hmotnost,rám 29" s véčky je exot, ale dá se – v serii Surly Karate Monkey /ocel, nechá se poslat zvenku/,u nás asi jen individuální stavba / např. Mrazek/, kdysi jsem zkoušel na MTB jednopalcové slicky a myslel si, jak to pojede, ale nebylo to ono, jak píšeš „cosi chybělo“, nebyl jsem spokojený

        0 0
    • johan.j  

      Na tvoje použitie asi naozaj cross bike so športovou geometriou. O váhu by som sa nebál.

      0 0
      • Smazaný účet  

        dle navářky na cantilever a vedení lanek vrchem jsme zase u CX, máš komletní fotku?

        0 0
      • Vilém  

        Tak to preci nekdo koupil. Ten bike mi vrtal hlavou, za ty prachy to byl moc peknej kup.

        0 0
        • kubad  

          mě taky, ale víš určitě sám kde ten háček byl nebo je :-(

          otázka je jestli si ho někdo koupil, nebo je prodejce

          0 0
          • johan.j  

            bike mám od kam. predajcu…

            0 0
            • kubad  

              pak v poho, ať ti jezdí jak sem psal taky mě lákal :-)

              0 0
            • kubad  

              ještě fotečka co sem vyhrabal :-)

              nevím v jaké verzi s to nakonec koupil

              0 0
              • Smazaný účet  

                tomu by slušely berany, jiná sedlovka a mini V-brake…

                0 0
                • misaxxx  

                  Mno pekné! to je už hodne podobnemu tomu co mam namysli/to by uz mohlo jet rychleji nez kroska ale stale nevim jak by to bylo v porovnani s crosscountry…Ji­nak veřím ze to jde jeste trosku vice sportovneji…dobre pripominky..ty vecka bych zkratil urcite.

                  PS:se ted hrabu v tech ruznych uhlech ramu a podobne a vypada to ze bez poradneho mereni to nepujde viz

                  http://www.bikefitting.com/

                  http://www.retul.com/fitter_list.asp

                  nejblizsi studio (opravdu kvalitne vybavene) az polaci v krakowe a slovinsko v pulu..no a taky neco vlastne Viden…

                  0 0
    • Milenius  

      Jezdím taky na kole do práce (32km), takže snad nějak poradim.

      Mám taky radši vzpřímenější posez a za pár let, co mám kolo, tak jsem ho už vyladil k obrazu svému. Mám crosse, na kterém jsem vyměnil vidlici s větším zdvihem 8cm, takže se mi zvedla přední stavba asi o 1.5cm, pak jsem oproti původnímu vyměnil představec za kratší (nejsem tak natažen dopředu), a o jeden kroužek ještě zvedl řidítka, teď mám kroužky 3. Jsem teď naprosto spokojen.

      Co se týče pneumatik, tak na silnici mezi crossovými 32mm a silničními 25mm není zase takový rozdíl. Já tam mám dokonce 29×1.75, abych se mohl tu a tam projet po lesích, když jedu z práce, nechá se na tom v pohodě, není to na extrémní terén, ale 95% cest v lese se s tím projede bez problémů. A že s těmi pneu jedu do práce o 5 minut pomaleji? No a co, copak jedu závod?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.