Silnička pro začínajícího triatleta

16 nepřečtených
  • Muller37

    Dobrý den, chtěl jsem poprosit o radu zkušenější. Sportuji, mám za sebou běžecký maraton, ale ted začínám s triatlonem a chci si pořídit první silničku, s čímž tedy nemám žádnou zkušenost. Jsou značky, na které se zaměřit pro dobrý poměr cena/výkon? Nebo musím hledat jen podle výbavy a zaměřit se třeba na starší modely a slevy? šli byste do ojetého kola? Nebo nechat postavit? Mám 176 cm/80kg, takže rám zřejmě 54, na co dál koukat? Nechci investovat více jak 20–30tis. Nemám žádné velké ambice, jen pro radost potrénovat a za rok dokončit poloviční triatlon. děkuju za rady

    0 0
    • Johnnyxjr  

      Chceš klasickou silničku nebo kozu?

      0 0
    • JFtryall  

      Sel bych do bazaru a usetril na co nejlepsi kola a obuti.

      0 0
    • Smazaný účet  

      koupil bych si nějakou klidně jetou silničku – za ty prachy můžeš mít hodně dobrou – na který budeš schopnej najíždět hodně kilometrů (na časovkářský koze regulerně trénovat moc nejde)

      rám bych volil spíš menší/kompaktnější

      a na závody jí doladíš hrazdou a sedlovkou s opačným offsetem, abys dostal posed dopředu…

      další level můžou bejt kola s vysokým ráfkem a až teprve kdyby tě to fakt bavilo a chtěl jsi se tomu věnovat víc, tak bych investoval do druhýho kola – tri/časovkářskýho speciálu

      0 0
      • kokoska.rokoska  

        Amen.

        0 0
      • Muller37  

        děkuju moc za reakce, takto budu postupovat. Nejsem lázen, co by si nakoupil vybavení za 100tis a pak čekal, zda ho to bude bavit nebo ne. Jen já jak se v kolech opravdu nevyznám, nevím co znamená „dobré silniční kolo z bazaru“. Na co koukat? Hlavně osazení, schi105 a vyšší? Váha pod 10Kg? nebo na co koukat? Je nutné hledat carbon? jsou nějaké pasti na co si dát pozor? děkuju moc

        0 0
        • JFtryall  

          Pasti je spousta, chce to nakupovat s nekym, kdo ma fakt zkusenosti. Od prasklin po loziska, sjete prevodniky, poskozeni od padu atd. Za podobnou cenu bych vybiral nejaky karbon na 11sp 105tce, ktera je takovy etalon dostupne a velmi dobre fungujici sady. Hlinikovy kvalitni ram by taky urcite nevadil, vaha by mela byt kolem 8kg cca. Mrkni taky na vyprodeje, starsi modely, prodejce s primym prodejem atd.

          0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Hlavní parametry: délka rámu, výška hlavové trubky, karbonová vidlice, pak teprve osazení (u 105 doporučuji nejít pod řadu 5700/10sp – 5600 byla trochu choulostivější na páce převodníků, Ultegra stačí i 6600/10sp). Abys měl správné převodníky (doporučuji kompakty 50/34), nesjeté (výměna se prodraží) a správně dlouhé kliky. Když na kole budou obstojné záplety (a klidně jen základní, tj. Mavic Aksium, Shimano RS010 nebo 501) s dobrými náboji a bez probrzděných ráfků, tak máš vyhráno. Obutí si pořeš podle libosti, všechno budeš spotřebovávat, ale vzhledem k ceně Tě to nebude moc mrzet. Hned po koupi vyměň brzdové špalky, pokud nebudou nové.

          Počítej, že budeš najíždět kilometry a kilometry, tak ať to něco vydrží a ať vydržíš Ty.

          0 0
          • kokoska.rokoska  

            Jen doplním: hlavně ať má rám nízkou hlavu a není dlouhý. Jinak na něm s hrazdou opravdu nepůjde smysluplně jezdit.

            0 0
        • Smazaný účet  

          viz příspěvky výše, co se osazení týče

          jen co se týče kompaktů – triatlony se jezdí většinou po rovině, tak na to mysli – u malých převodníků bys musel točit strašný frekvence

          a co se rámu týče – silnička není bajk = rám otlučený a podřený (jinde, než od bowdenů/šlapání) je špatně

          0 0
          • kokoska.rokoska  

            Ad kompatky – nevím, jaké závody máš na mysli, ale ani Starykowicz (jako současný nejrychlejší cyklista mezi profesioálními triatlonisty) není schopen jet průměr výrazně přes 45 km/h (a ani LA blahé paměti nezvládal víc) a na to kompatky stačí s velikou rezervou :-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              no, asi je to proto, že jsem spíš silovej šlapač :-) takže jsem na silničce měl velkou pilu velkou a vyhovovala mi…když jsem párkrát jel Pilmana na CX s kompaktama, na rovinách jsem na můj vkus musel vrtět moc rychle :-)

              0 0
    • Smazaný účet  

      taky jedna varianta :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse