• Martin_75

    Zdravím,

    Hledám k MTB jako druhé kolo silničku, která je pro mě větší vášeň než MTB (jednu vlastním, ale je mi malá). Jsem rekreační jezdec (200km/týdně) víc času bohužel není. Klidně i z druhé ruky, ale vím, že jsou teď výprodeje i u nových kol.

    Prošel jsem snad „všechny“ shopy a bazary/test kola atd. co jsou na netu a mám v merku bazar:

    TarmacSL2

    A jako nové:

    Allez Elite

    S majitelem jsem mluvil, padlé to není (ikdyž kdo ví jak to je).

    Je mi jasné, že SL2 je osazeno na jiné úrovni, ale zase kdoví kolik má nalítáno. Allez je na tom hůře, ale zase je nové.

    Máte nějakou radu nebo tip na něco „lepšího“ ? Je mi jasné, že ve finále je to o preferencích a emocích každého soudruha. U mne tyto emoce vzbuzuje Spešl.

    Mám 185cm a 90kg.

    Díky za rady a doporučení

    • Vilém  

      Nestacilo to dat do toho puvodniho vlakna?

      • Martin_75  

        možná by stačilo, ale ted neřeším jen Tarmaca, ale obecně výběr kola, tak jsem to dal sólo.

    • Jaarque  

      Teď jsem si pořídil allez elite, ale 2018, takže prakticky jiné kolo. Moc pěkné svezení. Tarmac j e super osazený, ale kdo ví, v jakém to bude stavu. Určitě bych k němu vyžadoval zarucak, fakturu atd, abys eliminoval corku. Taky počítej s více závodní geometrií, větší tvrdosti rámu(?) a když se ti na campě něco vyse*e, tak zaplatíš slušnej balík. U allez máš jistotu nového, dobře serizeneho kola, garancky, levnějšího servisu, levnějších dalších nákupů u prodejce… Akorát nepojede tak fajnove a bude vážit ó dost víc. Chce to vidět naživo, jinak je to takové hádání z křišťálové koule.

      • Jaarque  

        Aha, allez jako nový, ne nový. Kolik za něj?

        • Martin_75  

          Allez jako nové, jakože Tarmac second hand a nové jsem vybral Alleze, takže reakce správná, díky za info.

          Ano, máš recht těchto věcí – nákladnější servis atd. se trochu obávám.

          Doklad majitele atd. mi majitel Tarmacu poskytne i je schopen podepsat nějakou smlouvu o prodeji movité věci s tím, že všechny vady mi byl sděleny. Sice si ji ve finále mohu pověsit na WC, ale lepší než nic a trošku to dokládá, že se snad nic moc neskrývá, pokud to není někdo s hroší kůží :)

          Nabízí mi k tomu boty, takže jedině že by to někde čornul z baráku i s botama nebo svlíknul někde ožralca.

    • ˘Ö˘ Krab  

      Mám takový silný dojem, že na zadním kole Tarmacu není původní ráfek Ksyrium ES, ale je už přepleteno na nějaký bytelnější. Kdyby to snad hrálo roli. Jinak by chtělo vidět fotku nálepky s označením karbonu (např. FACT-9R nebo podobně), podle toho se dají odhadnout některé další vlastnosti.

      • Martin_75  

        Ano ohledně Tarmacu jsem řešil i to, jak radil kolega tady z fora, že páčky jsou z jiné řady a bylo mi sděleno, že tam některé věci byly updatovány. Je sice fakt, že jde o nižší řadu, takže to není úplně jasné, ale říkal, že kolu nic není – nikdo s ním nikde neseknul nebo nespadnul.

      • Martin_75  

        dík za tip na tu nálepku. Zkusím zajistit.

        • jiriga  

          a co treba btwin z decathlonu?

          ULTRA 900 AF na 105 a Aksium 17 kola…

          • Martin_75  

            tak taky by se to asi dalo, ale na mě BTWIN a celkově decathlon působí dost obchoďákově.

            Je to předsudek, ale když to zjedodušším, jakobych si to koupil třeba v Lídlu, ty kola neznám, ale výbava vypadá OK..

            • jiriga  

              ja mysli,ze to jsou predsudky…Decat­hlon, zvlaste u svych vyssich ci nejvyssich rad, vyrabi opravdu dobre produkty za skvele penize. asi staci prokliklat vlakna a myslim, ze majitele jsou spokojeni. namatkou jsem ti vytahl par testu…nekdo by mohl namitnout, ze to je zaplacenen, no, ale pak uz ..u koho neni, ze?;-)

              http://road.cc/…ultra-700-af

              http://www.bikeradar.com/…eview-51233/

              http://www.cyclingweekly.com/…in-ultra-900

              https://www.damynakole.cz/…-za-zazitky/

              • milan.v  

                +1000 Přesně tak… Srovnání s Lidlem není na místě…

              • tomas.nov8  

                Zas souhlasim, že prostě na mě kola z Decathlonu působí taky levně a nikdy bych si je nekoupil, ikdyby byly sebelepší. Možná, že za 10 let změním názor, ale furt budu mít raději kolo od nějaké mé oblíbené značky, ikdyž si budu muset připlatit.

              • Vilém  

                Tak treba z tebe casem nevypadne, jako uz v minulosti z jednoho jejich mistniho propagatora, ze je jejich zamestnanec.

                • jiriga  

                  Že já jsme jejich zaměstnanec?ne, to skutečně nejsem :-) nicméně ,pravdu je, že jsme jejich veecm docela prisel na chuť.a nejenom já.nedavno jsme si koupil spodní triko série 900 či celoprstove rukavice na kolo.a kdyby neměli na té aerofit veste tak velký nápis, koupil bych si ji též:-) a pokud mě někdo chce odsoudit za předpojatost, tak jezdím zároveň i v hadrech rapha, dhb nebo café du cycliste.a jinak mám mám starou silničku fort a RB bajka…

                  • MartyM  

                    Osobně si myslím, že mají spoustu dobrých věcí za lidové peníze. Hlavně řada 900 cyklohader je už na vysoké úrovni, i když zde už cena není úplně nízká. Ale od nákupu některých věcí mě právě odradily velké nápisy nebo divoké barevné kombinace.

              • plysovykozisek  

                V neděli jsem byl v Decathlon Brno na garanční prohlídce a některé kola mají o několik tisíc zlevněná. např. Silnička Triban pc19900 teď 14990 velikost L – výbava Shimano 105 barva červená, silnička na ultergře pc 34990 teď 28990, moje kolečko pc 34990 teď 28990, takže bych Decathlon nezatracoval. Zase Spešl je Spešl.

                • arny71  

                  V Decathlonu se jde domluvit na zapůjčení a otestování kola. Být zakladatelem vlákna, aspoň bych tahle kola testnul, než je úplně zavrhne. To verze ULTRA 920 AF (8,3 kg v Mku) v Ultegře s kolama Mavic Cosmic ELITE za 29k stojí za zamyšlení.

                  • jiriga  

                    moje rec…stejne ty kola jsou nakonec celkem si podobna a u btwin aspon nema clovek priplatek za napis na trubce…

                    • mvd  

                      V Decathlonu jsem nedávno byl pro nějakou necyklo blbost, tak jsem využil návštěvu a kola si prohlídnul. Do té doby jsem si o sobě myslel, že nejsem žádný estét a pragmaticky řeším funkčnost. Ale ty jejich kola jsou fakt hnusný. Ten vohnutej jekl – to je něco!

                      • Smazaný účet  

                        No je to vodporny. Hlavně proste BTWIN tvl to ne.:DDD

                      • jiriga  

                        myslis, horni ramovou trubku? no, to maji i jina kola, ne jen Btwin, kupr Lapierrre, Look nebo i takovy Tarmac od Speslu…

                        • mvd  

                          Ta mně utkvěla nejvíc, ale celý to kolo působí strašně humpolácky. Takhle nějak bych si představoval silniční kolo ruské výroby :o)

                          • Smazaný účet  

                            Už jen srovnávat btwin s tarmacem, lapierrem či lookem mě přijde humpolácké. Jejich kola vypadají jako by jejich výrobě předcházela těžká chlastačka a všichni tam frčeli na peří.

                            • arny71  

                              Jeste srovnej ceny za novy kola.

                            • jiriga  

                              No, nevím.jeich rámy jsou uci certifikovaný a celoživotní záruka.by mě zajímal prakticky rozdíl v kvalitě kolem těch 30tis a jízdní vlastnosti.myslim, že to nebude ó nic horší ani lepší než kola od „renomovaných“ značek.vlastne budou mít zpravidla výhodu v lepší výbavě…

                              • mvd  

                                „UCI certifikovaný“ – to je jen marketingový nástroj. Na splnění UCI regulí není nic těžkýho. Pokud vím, tak je to jen o rozměrech a minimální hmotnosti celého kola (a Btwin se rozhodně na 6,8 kg dovažovat nemusí). Asi ještě nějaký testy odolnosti. Takže pokud posvařuješ lešenářský trubky do předepsaných tvarů a na zkušebně ověříš, že do toho můžeš fláknout kladivem a nic se tomu nestane – dostaneš UCI certifikaci. A můžeš na to dát celoživotní záruku, protože s těma lešenářskejma trubkama nehrozí, že by to někdo rozvalil.

                                Spíš by mě zajímalo, kolik Btwinů jezdí v závodech, kde se UCI regule řeší :o)

                                • Smazaný účet  

                                  :DDDDDDDDDDDDDDDDDD u ranní kávy jsem se takhle dlouho nezasmál. 5*

                                • jiriga  

                                  tak m na zavodech jezdi trosku drazsi kola, ale v relaci kolem 30tis si nemyslism, ze ty rozdily, na jednu ci druhou stranu, budou nejak markantni. jiste marketing je marketing, ale on funguje i z druhe strany, ze:-) takze kazdy jouda v cyklo shopu bude btwin akorat hanet a doporuci radsi spesla, proroze „znacka“ a zadny „obchodak“ …o tom,ze kola techto znacek jsou v nizsich radach kolikrat velmi precenena, nemluve.. a propo, nevsiml jsme si, ze by treba ultra 900 byla z lesenarskych trubek, ty mam tak maximalne ja na starem fortu..;-)

                                  • Smazaný účet  

                                    Je spousta byť levných značek, ale značek, které mají vlastní vývoj, vše. U spešlu platíš za technologii, kterou budou mít levné značky za 4 roky, stejně tak u cannondale a podobně. Btwin je bude mít ještě později. Někdo se hold spokojí s Čínskou sračkou, která sice pojede, ale nikdy to nebude kolo, za které bych se nestyděl. Btwin fakt ne, to ne prostě, ne. To nejde.

                                    • jiriga  

                                      jiste, platis za vyvoj a taky za vsechny ty tymy , pr/marketing a jezdce…pro decathlon uricte nejsu kola nad 20tis hlavni zdroj jejich prijmu potazmo dojne kravy co se profitu tyka.Jinak v Cine se daji najit uplne shity a zaroven i naprosto top produkty, odtamtud si nechava dodavt i treba Orbea ci Ridley.je to jen otazka penez. Specialized si vyrabi v Asii stejne,i kdyz prevazne na Taiwanu.a pokud se nepletu tak vyznamny podil ve Speslu ma Merida a dodava mu kola i treba Giant.takze nevim, proc by to mela byt cinska sracka, kdyz se tam vyrabi prakyticky vsechno, na obou koncich cenoveho spektra:-) .

                                    • tromboonen  

                                      Hele je mi jasný, za co kopeš a proč ne, fajnšmekři a lidi co jezdí hodně dražší dobrý kolo ocení, ale fakt není důvod plivat po silničkách z decathlonu, maj vše co maj mít, výbavu mívaj mnohem méně ošizenou než kolikrát dražší věci od velkých značek, jsou kvalitní a levný (malinko těžší, ale to jsou úplně základní modely od velkejch taky, co si budem povídat)… vzhled je individuální záležitost, ale třeba ten základní Triban za 19k na 105 a aksiích se mi vzhledově vyloženě líbí, tvarem i designem, cena/výkon je bez konkurence… ty vyšší řady už moc ne, čistě vzhledem, ale stejně tak se mi nelíbí některá kola od velkých značek…

                                      A pro člověka co chce relativně levnou silnici to rozhodně není špatná volba, určitě neplatí, že by se na tom nedalo jezdit, nebo že by se to rozpadalo/bylo nebezpečné… nějaký vývoj a vychytávky se na základních hlína modelech moc neprojevujou, to je spíš záležitost vyšších karbon řad.

                                      • MiKED  

                                        Není přeci důležité, jak jezdíš, ale jak u toho vypadáš…

                                        • arny71  

                                          +1

                                          Stále čekám na cenové srovnání nové silnice bianchi nebo spešl ve srovnatelné výbavě, jakou nabízí ten iksds poplivaný model ULTRA 920 AF.

                                          Montovat do dotazu na silnici do 25k závodní modely, hmm. To zase pobavilo u kávy mě.

                                          • mvd  

                                            Takhle to přece nemůžeš srovnávat. Jsou dva nesmyslný extrémy:

                                            • značkové kolo s kvalitním rámem (výsledek vlastního drahého vývoje) osazené lacinou sadou a totálně sra*kovýma kolama, aby na to dosáhnul i ten, komu záleží víc na značce, než na parametrech.
                                            • sra*kový rám osazený velmi kvalitní sadou a slušnýma kolama, aby (především tou Ultegrou) přesvědčili „tabulkové hledače parametrů“, že to musí být dobrý kolo.

                                            Obojí je nevyvážený nesmysl.

                                            • jecnak  

                                              Opravdu věříš tomu, že nejlevnějsí duralový rám od Spešlu nebo Treku v kategorii do 25t je nějak zásadně lepší než Decathlon? Jedině dík nadstandardní doživotní záruce. Navíc nedívejme se jen na český web Decathlonu, ale třeba do Francie, kde je větší kupní síla a nabídka kol tomu také odpovídá. Sem se vozí převážně to levnější a výběhové modely.

                                              • mvd  

                                                Máš pravdu. Značkový „total low-end“ už je jen o tom nápisu :o(

                                              • tromboonen  

                                                No ve srovnání s tím Tribanem za 19k jsou ty Spešly nebo Treky tuším většinou zeslabované (malinko lehčí) a hydroformované (teoreticky zajímavěji vypadaj) a maj nezčí/hladší svary… že by to (kromě té váhy) poznal člověk na tom kole sedící je samozřejmě mimo… U těch vyšších hlín v Decathlonu je otázka jak kdo vydejchá tvar a design, viděl jsem i lepší, ale mrdka osazená házkou Ultegra vzor cykloněmčík jak naznačuje mvd to rozhodně není…

                                                Jejich karbony jsou trochu divoké tvarem a jak jsi napsal nejspíš katalog, do toho bych asi nešel, u karbonu už se vývoj/konstruk­ce/výroba projeví, ale v kategorii „entry level hlína“ nemá cenu Btwin jakkoli kritizovat.

                                                (Iksds holt na krámu bazarovky z dekáče nemá, protože na tom lidi jezděj a neprodávaj to, a kdyby prodávali, nebude to pro něj výhodný…)

                                      • milan.v  

                                        Pozor, viděli jste vývojové středisko Decathlonu? Jestli je to pravda, co prezentují, troufám si tvrdit, že takové nemají většinou ani velké značky.

                                        O karbon rámu je tam dalekosáhlá prezentace a jak vznikal, včetně inspirace v jiných oborech, co se týče tvaru a barev…

                                        • jiriga  

                                          Jojo, taky jsme viděl, ale pro některé to bude zkrátka jen nějaký supermarket na levém hadry :-) mimochodem, jsme si všiml , že mají docela pěkná Granfonda teď v nabídce…

                      • jecnak  

                        Nektery jejich karbon ramy jsou fakt klasicky Taiwansky katalog. Ale bavime-li se v relaci do 30, tak tam si muzou treba se Speslem podat ruce.

                        • mvd  

                          Já jsem nepsal, že jsou to za ty peníze technicky špatný kola. Poměr cena/užitnost asi bude super. Psal jsem, že jsem si o sobě myslel, že nejsem estét, preferuju užitnost nad dizajnem, ale že tohle je i na mě moc, co se týká míry hnusu. Ale to je čistě subjektivní pohled :o)

                          • jecnak  

                            Jo, design je ciste subjektivni a treba u me zcela nezavisly na cene dane veci. Je spousta vyslovene hnusnych drahych znackovych kol ci aut a naopak.

                          • tromboonen  

                            Mluvíš o té vyšší řadě s Ultegrou? Tam souhlas, design/tvar nic moc, ale vyloženě hnusné mi to nepřipadá, ten základ Triban se 105 se mi i líbí, klasický rám, elegantní černá, decentní nápisy a flanderský lev na sedlový trubce, za mě esteticky naprosto v poho, tvarově i výrazem srovnatelný s RB RX/road, prostě klasika, naopak některý základní modely velkých značek mnohem problematičtější kvůli divnejm kombinacím barev a polepů, tvary taky vždycky nebejvaj nejlíbivější, viz třeba Gianty, užitkově i cenově super kola, ale na ten základ Triban se teda kouká líp :)

                            • mvd  

                              Přesně o té :o) Jak jsem už napsal, takhle bych si představoval silniční kolo Dněpr :o)

                              • tromboonen  

                                Tak hlavni je nerikat zacatecnikum, ze kola z Dekace jsou supermarketovy plecky a ze si musi zasadne koupit neco od velke znacky… coz je v tom absolutnim zakladu kolikrat plecka vetsi nez ten Dekac. Estetiku si kazdy posoudi/obhaji/ne­obhaji sam a funkcne je to cajk. Kazdyho vec.

            • bezdratova.sprcha  

              Je to fakt jen předsudek. Osobně jsem úplně přestal kupovat třeba drahé oblečení na kolo a většinu cyklohader, s výjimkou bot a rukavic, kupuji v Lidlu, Ještě teda funkční trička kupuji obvykle někde jinde, ale to hlavně proto, že jsem zatím ještě žádné nevybral.

              • jiriga  

                Jediný co člověku možná může někdy vadit je, ale to hlavně třeba ve Francii, že btwin vybavení tam má každý druhý :-)

    • Martin_75  

      Zdravím, tak jsem našel jeste jednoho adepta.

      prosím o posouzení:

      https://www.cyklobazar.cz/…d-tarmac-sl3

      je to skládané kolo:

      • rám: Specialized Tarmac Expert SL3 – kupovaný 2015 v ČR – doklady doložitelné
      • vybavení celé Ultegra
      • kola oproti fotce nová Shimano WH-R550
      • sedlo Fizik Arione
      • Představec+oblouky jsou FSA
      • sedlovka je karbonová Specialized(byla součástí rámového setu,zrovna tak hlavové složení)
      • najeto cca 500km (kdovi jak to je), ale prý nění jeté z důvodu, že majitel má víc kol a tohle nejezdil

      SKládačka je samozřejmě s otazníkem, ale pokdu tam je to co je uvedeno, tak myslím, že OK. Cena je samozřejmě trochu výš, ale ustál bych to, pokud by to mělo smysl.

      Jaký je prosím Váš názor?

      diky za rady

      • ˘Ö˘ Krab  
        1. zjisti si, jak je to kolo ve skutečnosti velké
        2. je to opravdu skládačka: páky 6700, kliky a přehazovačka 6600 nebo starší
        3. tak obludná řídítka bych si na kolo dobrovolně nedal
    • arny71  

      Ty chceš prostě Spešla. Tak holt za ty peníze to bude skládačka s nejasnou historií, nebo si připlať za nové. Sice tě oškubou, ale budeš mít kolo plné emocí. :-p

      • novas752  

        Tou poslední větou si nejsem moc jistý. :)

      • Martin_75  

        Arny71, smutný je ze k tomu odkubani fakt smeruju. Buď mě oskube někdo na skladacce s komponentama za životnosti nebo na novým kole s emocema.

        Nebo prostě na chvilku vypnu emoce, zapnu mozek a půjdu třeba do drcathlonu a ukoncim to tam…

        • jiriga  

          No, rozhodně bych se na ty kola šel podívat a trošku na něj sednout.to nic nestojí.za 25 tis se bude těžko hledat něco lepšího..

        • plzakj  

          Zajdi si projet i toho Alleze na tiagre. Ja pred rokem 1koupil a jsem hodne spokojenej. Akorat to chtelo karbonovou sedlovku a na mych 100kg pevnejsi zaplety. Za 25 bych celokarbon nehledal. Muzes chytit slusnou bazarovku, nebo taky peknou plecku. Krasnych kol za nizkou cenu se vetsinou lidi nezbavujou.

    • juricmir  

      Ahoj, hodím ti odkaz na nového Canyonu, je tam kompletní Tiagra, kola Aksium, dobrá geometrie i váha :)https://www­.canyon.com/cs/ro­ad/endurace/2018/en­durace-al-5–0.html

      • Martin_75  

        díky, to nevypadá špatně, škoda že canyon prodává pouze přes web. Beru v potaz. díky za tip

        • Machinefeera  

          Škoda že vybíráš teď. Není to tak dlouho (cca měsíc zpátky). Co u Canyonu vyprodávali model 2016 na nové 105 a vycházel na nějakých 25k. Kupoval jsem ho začátkem roku za nějakých 28/29k a jsem s ním spokojený, najeté nějakých 2500 bez problému, uvidíme jak to bude dál ale tam už je to spíš o údržbě.

    • Smazaný účet  

      Mam ve velikosti na tebe jen toto – bottecchia sp9 supernova, karbonový rám, výbava Campagnolo athena 2×11 model 2015, tak jak je na foto ale kola jsou tam mavic Aksium. Velikost je ale fakt na vyzkoušení. Podle mě je to větší než potřebuješ. Délka rámu od středu sedlovky po střed hlavoveho složení je 59cm, velikost rámu asi 57, musím najít tabulky. Každopádně cena by byla 33.000..... kolo je však jako nové.

      • Smazaný účet  

        Tak na těch fulcrum racing Quattro by to bylo 33.500, ale kola by byly úplně nové LG s širším ráfkem.

        • Smazaný účet  

          Nebo ještě počkej, přes zimu možná něco pod ruku dostanu..

          • Martin_75  

            jinak na to uplně nespěchám, ale koukám co kde je… pokdu najdeš něco cenově příznivějšího bylo by to fajn, díky

    • Martin_75  

      díky za nabídku, 33 je trochu přes limit. Ta výbava je evidentně z mého „laického“ pohledu dobrá, pokud mohu posoudit. K Bottecchii nic moc necítím, ale to kolo vypadá skvěle. Nevýhoda je, že jsem až v Brně a ty funguješ jak vidím v Ostravě, ale to by se dalo nějak pořešit eventuelně…

    • tromboonen  

      Je podzim, nespěchej a něco se objeví. Jak říká Krab, nejdůležitější je vědět, jakou potřebuješ velikost rámu a geometrii, na competitive cyclist ses už měřil? Bez toho bych ani nikam nekoukal…

      Jinak jako klasický začátečník skáčeš od jednoho k druhému a koukáš hlavně „na výbavu“… třeba mezi prvními dvěma Spešly byl rozdíl hlavně v tom, že bazar byl Campa a novej Shimano, Tiagra 4700 je úplně dostačující, ale mezi rybářema a Italama rozdíly jsou, já osobně už bych si a něco jiého zvykat nechtěl,jako začátečník bych hodně uvažoval o tom, že kol s Campou je obecně míň, díly můžoubýt dražší a podle mě se i hůž prodávaj (než ty se Shimanem).

      Jinak bazar když si to proklepneš by neměl být problém,servisní náklady pokud si to děláš sám spočívají ve výměně spotřebáku (pohon a nějaká ta ložiska), není třeba se toho bát, silničky tak netrpí.

      1. změřit, pořádně s pomocníkem
      2. zjisit, jak potřebuju dlouhej rám a jak vysokou hlavu
      3. vybírat už rovnou mezi koly s těmi parametry

      Decathlon opravdu není vůbec špatný (možnbá až na malinko vyšší váhu), ale evidentně chceš něco jinýho, proč ne, udělej si domácí úkoly a pak vybírej s rozvahou/třeba se zeptej, ale ne každou chvíli na jiný a jinak velký kolo jen proto, že Tě zaujama zlačka nebo jakou to má házku :)

      • popokatepetl  

        svatá pravda. Já na tom byl loni na podzim podobně, silnice do 25 tisíc… nakonec jsem v lednu koupil bazar za 34 tis a jsem spokojený :o)

        • Smazaný účet  

          Je fakt, že hranice 30–40 je mnohem zajímavější:)

          • jiriga  

            mozna,z e i ta 50–60 bude jeste o neco zajimavejsi:-)))) to holt takhle nejde, zkratka budget je budget

            • Smazaný účet  

              Tyhle extrémy bych asi nevytahoval. Ale ono někdy u takové věci, připlatit 10 tisíc, s tím že kolo budu mít pět let, se někdy vyplatí..

              • Martin_75  

                puvodně byl budget cca 20, ted už i 25 a kdyby to bylo něco fajn, tak i 30, ale jak se řekne 30–40, tak je jasný, že za 31 to nebude, že spíš 38 :), ale OK, ještě vyčkám třeba se badget sám nějak zvětší až se na něj mrknu za měsíc :)

              • Radovan84  

                2 Iksds.

                Prosím tě jaké značky u Vás na krámě nabízíte?

                • Smazaný účet  

                  Z nových kol Bianchi, Pinarello, BMC.. ale zabývající se hlavně bazarem. Tam je to o náhodě:)

    • Martin_75  

      jeste zkuste prosím mrknout na tohle, zda je to fakt činarello :)

      http://www.bike-forum.cz/…ogma-f8-2015#…

      • tromboonen  

        Že sis nepřečet co jsem napsal? Míhá se Ti tu vše od základní hlíny, endurance, vrchařiny/klasiky až po aero hajtry…

        A velikost jestli víš(?) tak bys moh vědět, že tyhle se budou lišit ve výšce hlavy/dropu. Zaměřil bych se na 1) geometrii, 2) kategorii kola 3) cenovou relaci a až pak na výrobce, natož tak sadu (akorát rozhodnutí campa/shim bych udělal v nějakým dřívějším kroku)…

        Tu Pínu nebrat, je extra hnusná a vysoce pravděpodobně z noční směny.

        • Martin_75  

          Samozřejmě že přečetl. To mihotání je dáno tím, že v daném cenovém rozpětí je základní hlína nová, přes lepší bazarovku až po na první pohled dobrou bazarovku asi pochybného původu až po výsledek práce noční směny.

          Velikost samozřejmě vím, ikdyž spíš tuším, protože každý výrobce to uvádí lehce jinak, někde jsem L, někde XL.

          Kategorie kola je lehce v rozptylu – nechci Cyklokros ani gravel.

          Měření provedu, to je jasná věc…

          každopádně díky za rady..

          • tromboonen  

            Takže nevíš nic…

            písmenka jako L nebo XL ti jsou k ničemu, každý výrobce si je cucá z prstu jinak, ditto tabulky velikostí podle postavy výrobců…

            Řiď se podle výsledků na CC, parametr „efektivni delka horni ramove trubky“, tu si na internetu over pro kazdy uvazovany ram, kdyz uz budes v tabulce s geometrii prislusneho ramu, aplikuj na ni vysku sedla a dopocitej si drop mezi sedlem a rodly, chces idealne moznost menit jej od cca 7 do cca 20 cm

            Na aero se vyprdni, podle toho, jaké máš proporce a chceš posed (jak ti vyjde ten drop) jdi buď do klasiky (příklad Tarmac), nebo do endurance (příklad Roubaix, vyšší hlavovka, o tlumení se teď nebavíme)…

            Za 25 na bazaru bych nechtěl méně než značkovej karbon s něčím jako 105 nebo vyšší, nebude to z minulýho roku, ale s tím se musí počítat, kolem 30 by to bylo lepší. Pokud hlínu, tak ta se dá sehnat se 105 od slušné značky (Cube a pod) od 15k, od lepší tak za 18–19k.

            • Martin_75  

              jojo, jak jsem psal, spíš jsem to jen tušil..

              jeste jednou díky za rady

    • Martin_75  

      s dovolením vkládám výsledek z FIT CALCULATOR, předem díky za doporučení a odhady :)

      • tromboonen  

        Chceš rámy dlouhý 56 cm, občas to odpovídá Lku, ale na to nehleď, vždycky ověř v geo..

        U Spešla je to velikost 56, zbytek si musíš ověřit sám viz výše.

    • Espen  

      Připojím se z dotazem.

      Nějaký čas už přemýšlím, že pošlu do světa svou opečovávanou prdelku a koupím toho Tribana na 105 z Dekáče?

      Mám Ultegru 2×9 50/34–12/28,záplety ze Specialized Roubaix 2015. Najedu tak 2500–3000 km. Převody mi stačí, celkově mi kolo vyhovuje. Mám ji rád.

      Teď jde o to, jestli si kolem do 25000,– nějak výrazně polepším? Nebo prostě pořídit až něco fakt lepšího?

      • Smazaný účet  

        Místo lesklého bude matné, zbytečná peripetie..

      • Alojs01  

        Vždyť tady ostatní psali, že si v tom Decathlonu můžeš to kolo vyzkoušet, tak uvidíš, jestli poznáš rozdíl. Já si troufnu tvrdit, že ten rozdíl bude veliký a ve prospěch Tribana.

      • tromboonen  

        Ten Triban je 2×11 5800 105 sada, oproti 2×9 ultegře přece jen posun, můžeš mít jednu kazetu 11–28 na všechno a bez velkých skoků…

        Jestli Ti sedí geo, tak to zas tak velkej rozdíl nebude, váha bude podobná, Aksia na Tribanovi malinko lepší, ale téměř nepoznatelně… jde o to, jestli chceš mít „novější“ kolo.

        Jestli chceš mít něco výrazně lepšího, šel bych do bazaru, teď na podzim až v zimě když si počkáš a budeš reagovat rychle, tak by se moh zadařit i slušnej starší karbon, případně kolem dvacky (někdy i pod) lepší hlína od velké značky (ale i ty mívaj nic moc záplety atd.)

        • Espen  

          Jj, vím. Koukal jsem tam na něj už několikrát. Kazetu mám poskládanou po dvou zubech. Kola bych si nechal svoje, mám k 90kg a mají hezkej zvuk. Nepotřebuji nutně něco koupit, jen abych měl něco nového. Jen me tak napadlo, jestli by ten Triban byl tak znatelně lepší nebo si moc nepolepším.

    • Martin_75  

      Zdravím,

      můj výběr stále probíhá. Bohužel jsem ve fázi že se už dívám i po novém kole v jiných cenových relacích- zredukoval jsem to Roubaix a velikostně na 56 – vyzkoušel jsem u Svorady v Brně.

      Aktuálně je ve hře:

      1. U Svorady Specialized Roubaix SL4 Sport RIM satin – 44tis.
      2. Od místního uživatele jeniiiik Specialized Roubaix SL 4 ELITE DISC – cca 41tis.

      dle popisu ve stavu „nového“ kola, minimální nájezd. Dle všeho důvěryhodné informace od místního :)

      1. včera se vyloupla další bazarovka Specialized Roubaix Pro SL3 – 26tis.

      najeto cca 20tis. přidá nové destičky a řetěz ( Dura-Ace)

      Muj najezd nebude nijak dramatický cca 200km/týdně – pouze rekreačně. Nechci za každou cenu uvalit 40–45tis., když by třeba kolo s nájezdem 20tis. mohlo posloužit. Četl jsem zde, že by kolo s nájezdem 20tis nemuselo být nutně před smrtí z pohledu komponentů Ultegra 6800. Samozřejmě bych pak musel počítat s možností větších investic do případných oprav, ale rozdíl minimálně 15tis je lákavý – pošetřit na opravy, koupit lepší kola.

      Kolo od jeniiika je velmi dobré zmého pohledu a pokud je skutečně důvěryhodný, jakože dle všeho ano, tak bych asi radši vzal SL4 ELITE DISC nez ikdyž uplně nový Roubaix SL4 Sport RIM, který je „jen“ na 105, ikdyž na můj nájezd a záměr by to bylo uplně OK, ale pokud už bych ty peníze měl do něčeho vrazit, tak radši do lepšího..

      jaký je prosím Vás názor?

      diky

      • Rorejs74  

        Tak mně případá to SRAM řazení divný, ale jel jsem s tím jen jednou a dá se na to asi zvyknout. Ta 105-ka je úplně bezproblémová.

        Vzhledem k hmotnosti bych ale asi bral spíš ty kotouče. Zase na druhou stranu mám s klukama od Svorady ( Specialized, ne XCR ) jen ty nejlepší zkušenosti a připadá mi to jako jistota.

        Takže jsem Ti neporadil :(

        • Martin_75  

          mam jen jednu silničku zatím a to je postarší FORT, sice má nějaké shimano, ale beru to tak, že z důvodu, že zatím jezdím víc na MTB, tak si mohu zvyknout na „cokoliv“

          Souhlas s tím, že u SVORADY je to OK s přístupem – nechali mě svést skoro na čemkoliv a dokonce u novějších modelů jsou schopni nějaké „práce“ s cenou :) bohužel tyto novější modely jsou cenově už lehce jinde a designově se mi hlavě moc nelíbí..

          • Rorejs74  

            A jak moc s tím vlastně hodláš jezdit v mokru a ve sračkách ?

            • Martin_75  

              primárně asi moc ne, beru to spíš z pohledu účinnosti brzdění trochu :)

              Ale spíš se mí teda líbí bez kotoučovek, nicméně pokud je Sram Rival defakto SH105, tak skoro vzhledem k tomu, že kotouče mít primárně nemusím skoro zbytečný kupovat tu bazarovku..

              • Rorejs74  

                Tak na suchu mi to připadá skoro jedno. Mám podobný rozměry a hmotnost a nemám s bržděním problém. Střídám bajka s kotoučema, silničního zimáka s hliníkovejma kolama a silničního letňáka s karbonovejma kolama.

                U silniček je podle mně nejslabším místem stejně ta šířka pláště, takže to celkem snadno zablokuješ i na ráfkovejch brzdách.

                Já osobně mám na tyhle věci celkem smůlu, takže rád kupuju věci se zárukou … to se mi sice většinou taky pokazí, ale aspoň se se mnou někdo baví :)

      • jardalee  

        no ten Specialized Roubaix SL 4 ELITE DISC ma asi nejpevnejsi kola ,takhle od pohledu asi kvuli tem kotoucovkam ta bazarovka Specialized Roubaix Pro SL3

        muze byt v pohode ,proste nekdo zjistil ze i na karbonovym ramu a ceskych silnicich se jezdi proste blbe :) ale mel bych spis strach na to sednout s 90kilama ,prijde me jak kdyby tam zapomeli naky draty :) ale mozna je to jenom zbytecna obava :)

      • tromboonen  

        Já osobně bych se podíval na recenze a testy co se týče rozdílu rámů.

        SL3 je generace před SL4, neměl by být podstatný rozdíl, ale ověřit

        a pak taky na „úrovně“ už si nepamatuju, jak jdou za sebou, ale tuším, že sport je nižší než Pro a Elite?? Lišilo se to pokud vím materiálem rámu (u Spešlů to značek Fact a nějaké číslo, čím vyšší, tím lehčí a tužší rám).

        Na sadu sere pes, 105 je víc než dostačující, SRAM bych osobně nechtěl, je to věc zvyku, ale mi to přijde nelogické, navíc to má ty hrozně vysoké páky kvůli hydraulice, prodávající ví, proč to fotil proti slunku, pokud neplánuješ jezdít cíleně ve sračkách nebo třeba celoročně dojíždět, tak ráfkové brzdy v pohodě a kolo s nima vypadá mnohem líp, nevýhoda nevlezou se tam víc než cca 30 mm gumy kvůli čelistím (asi by nemělo vadit, do rámu se i tak vleze max 33), ale je to tvoje věc.

        Kolo dělá rám, asi bych se podíval na ty rozdíly a pokud by byly nějaké větší, bral bych to s nejvyšším rámem.

        • tromboonen  

          Osobně bych šel do té 105 na bazaru (ráfkový), i proto že má nejdecentnější barvy… vypadá dost nejetě, není problém vzít si s sebou někoho kdo tomu rozumí, nebo s prodávajícím domluvit, že to necháš zkouknout mechoše v nejbližším servisu, ale pokud to projedeš a řadí to jako nové, nic nechrastí a nestřílí, není tam nic moc jiného, co by se mělo okamžitě posrat, střed, hlava jestli nevržou, kola nehází a je to…

    • Smazaný účet  

      Určitě stojím za bazarem, jen si myslím, že Sram rival je defakto SH 105.. tak ať víš:) jinak chválil zvýšení rozpočtu!:) poznáš to

      • Martin_75  

        bohužel nejsem znalec, takže moje důvěra k bazarovce se může zakládat buď na důvěře někoho jiného – např. zdejšího publika :) nebo někoho ze servisu, takže ve finále nový kus je nový kus :), ale zase když vidím že za stejné nebo menší peníze lze mít něco „lepšího“ tak proč ne..

      • nitraq  

        Možná bacha na DoubleTap od Sramu, co jsem několikrát zkusil na testovačkách, tak nikdy mi to úplně nepřešlo do krve. Jasně, je to o zvyku, ale když Shimano funguje hned a lehce…

    • Martin_75  

      Zdravím, zítra se jedu podívat na Roubaix 2012( koupeno 2014), které je za slušnou cenu a má najeto cca 20tis a ve smlouvě prodávající chce doplnit u vad:

       Lanka zejména zadní části kola jsou vystavena zvýšenému namáhaní a jajich živostnost se nedá odhadnout

      Je to finančně nákladná oprava nebo je to OK, nebo je to smrtící? diky :) rady

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.