• Cochty

    Ahoj všem, nemáte někdo typ na silničku osazenou 1×13 sram xlpr sadou?

    0 0
    • Výběr z produktů
      BMC Teammachine SLR 01 ONE kolo, carbon/neon red Skladem 2 ks

      Novinka -8% BMC Teammachine SLR 01 ONE kolo, carbon/neon red

      294 999 Kč -8% MOC 319 999 Kč

      Giant TCR Advanced Pro 0 Di2 kolo, ocean twilight/glare chrome Skladem 2 ks

      Výprodej Novinka -10% Giant TCR Advanced Pro 0 Di2 kolo, ocean twilight/glare chrome

      143 999 Kč -10% MOC 167 999 Kč

      Raymon Kirana Ultimate kolo, carbon stealth V Brne 1 kus

      Novinka Raymon Kirana Ultimate kolo, carbon stealth

      135 999 Kč MOC 148 999 Kč

      Giant Defy Advanced 0 kolo, ocean twilight V Hrádku 2 ks

      Novinka Giant Defy Advanced 0 kolo, ocean twilight

      102 999 Kč MOC 107 999 Kč

      Přejít do shopu (Kola / Silniční)
    • squalo  

      Cervelo S5 a R5

      https://www.cervelo.com/…S/bikes/road

      Silničních kol s UDH kompatibilitou zatím moc nebude, jsem zvědavý co ostatní poradí.

      Nakonec bude možná nejschůdnější cesta závodní gravel typu Canyon Grail nebo BMC Kaius a vyměnit pláště.

      0 0
      • kubad  

        Tak silniční sady jsou pořád na klasiku. A pobere kazetu max 36zubu.

        Jen XPLR tedy gravel je na UDH

        0 0
        • squalo  

          Xplr 1×13 10–46 se už objevilo na silničních závodech. Předpokládám, že tazateli jde o tenhle setup.

          https://www.cyclingnews.com/…ing-weekend/

          0 0
          • kubad  

            jasan ja je že je to gravel sada, že to na silnici bude spíš okrajově, a u silničních rámů bude přechod na UDH pomalejší

            0 0
          • Cochty  

            Přesně

            0 0
            • squalo  

              For fun :)

              Jaký na to máš rozpočet?

              Je cesta gravel biku možná nebo ne? Koneckonců Imro letos jezdí na gravelu místo silnice.

              Nejlevněji cesta by mohlo být Cube Nuroad za 87k https://www.cube.eu/…cross/130350

              0 1
              • Cochty  

                Ne, gravela ne, už jednoho mám. Chci vyměnit stávající silničku. Rozpočet mám asi tak 150 tisíc, ale zatím jsem na nic nenarazil.

                0 0
                • squalo  

                  Hmm

                  První problém je vůbec najít UDH compatible road frame, tady je seznam https://bikefinder.sram.com/?…

                  Z toho by se dalo vyjít. Základní specifikace nového Synapse stojí dle ofiko webu 88k. Nebyla by cesta, koupit tohle a přestavět to?

                  https://www.cannondalebikes.cz/…on-5-c12085u

                  Nebo Madona gen 8 začíná na 80k

                  https://www.trekbikes.com/…7653/5337896

                  Varianta s MMR by byla předpokládám nejvýhodnější

                  0 0
                  • kubad  

                    je to moc brzdo, Sram to teprve letos představil, a do silniček to polezte pomalu – není důvod

                    0 0
                    • embi  

                      ja uz mam udh road ram z ciny:)

                      1 0
                      • DaD  

                        Také tak. Na TT bych tu třináctku i vyzkoušel. Na klasickou silničku ale určitě ne. Bydlím na Křivoklátsku a tu malou placku tady potřebuji.

                        0 0
                        • samorost-sazavsky  

                          a jakej jezdis rozsah? Ja na silnici nejezdim ale kdyz si spocitam treba 46–33/10–33 tak je to 459% coz je to samy jako red xplr.....

                          0 0
                          • Cochty  

                            48–35/10–28

                            Bydlim v Polabí a malou skoro nepoužívám.

                            0 0
                            • Singlespeed  

                              Tak to ti stačí koupit jednoplackové kliky, sundat přesmyk a dozadu dát kazetu 10–36 zubů. Přehazku nemusíš měnit. Nejlehčí převod 48/36 bude odpovídat přibližně 35/26, tedy aktuálně tvému druhému nejlehčímu převodu.

                              0 0
                              • Cochty  

                                A myslíš, že by šlo z těch klik jen sundat převodníky a vyměnit je za jedno-převodník?

                                0 0
                                • kubad  

                                  co je to za kliky :D ?

                                  0 0
                                  • Cochty  

                                    SRAM Force AXS Powermeter, ta předchozí generace.

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      ta má sundávací spider, 3 nebo 8 šroubů, podle stáří

                                      ideálně koupíš jen 1× DM převodník, vypadá to líp počet zubů je na tobě, origo Sram, nebo od jiných je toho dost,. klidně Ali expres funguje to taky

                                      0 0
                            • kubad  

                              vozil sem 1×12 RED s 10–36 kazetou 1×12 a naprosto v pohodě

                              1 0
                          • DaD  

                            Na silnici jde jak o rozsah, tak o odstupňování s ohledem na optimální kadenci. Ta optimální kadence je velmi důležitá a pro mě zásadní. Velké skoky na kazetě tohle neumožnuje. Alespoň tedy pro mě. Na té časovce, když časem udělají menší kazetu, by to ještě mohlo fungovat, ale na kole do kopců, do sjezdů a na tempařinu, to pro mě bude vždycky kompromis a ten já rozhodně na jednici nechci.

                            Převodník vozím 50/37 a vzadu 10/33

                            6 0
                            • samorost-sazavsky  

                              jasny, jen jsem se ptal…

                              0 0
                            • Jason Voorhees  

                              Pod to bych se podepsal! (52/36 × 11–32) a stejně mě tam jeden skok sere :-).

                              0 0
                            • Chlebovnik  

                              Jenže ta 33 kazeta (A taky 34 od Shimana) má skok 15–17. To ti nevadí?

                              Já přemýšlel o 1× 50/10–33, ale celkem mě tam prudí právě tenhle skok. Při takové typické kadenci 85–90 se nachází přesně v rychlostech mezi 33–38 km/h. Tedy taková, pro mě, standardní rychlost na rovince.

                              Teď tam mám na zkoušku 50/11–30 a jako jeden těžší by se hodil. A jeden lehčí taky, abych nemusel každej kopec jezdit na 4 wkg+.

                              0 0
                              • DaD  

                                Jako jo, ten mi zrovna vadí:( Vždycky koukám, jestli jsem tam nehodil dva kvalty najednou.

                                Já tam dal tu kazetu 10–33 jen na vyzkoušení, jestli na tom TT kole vůbec budu chtít jezdit. Teď už vím, že tam budu muset pořídit kazetu 10–30. Já na tom jezdím neustále a to i v kopcích. Tarmac se fláká doma a Defy jakbysmet. To budu asi muset zredukovat..

                                0 0
                        • Singlespeed  

                          Rozsah 10–46 u 13-sped je obří, s převodníkem 48 zubů odpovídá dvojplacce 53/39×11–37. To musí stačit v pohodě i do Alp.

                          0 3
                          • easyrider  

                            Souhlas. Mně ten rozsah přijde až moc. 10–42 popříp. 10–44 stačí. A to je jsou přesně 12s kazety, jak píše Kubad níže.

                            1 0
                          • DaD  

                            Mě právě nejde jen o rozsah, ten je naprosto v pořádku.

                            0 0
                    • ememem1  

                      ja si myslim ze je, u hobbikov to staci na 1×13 uz dnes a profikom v pripade potreby vymenia len prednu pilu. pripadne pred kopcom presadnu na iny bike. som toho nazoru ze nad presmykom sa aj na silnickach zmraka.

                      0 0
                      • DaD  

                        V tom se neshodneme, ale uvidíme časem. Třeba máš pravdu.

                        0 0
                        • ememem1  

                          iste, to odstupnovanie je hrubsie, tak mozno bude 1×14 a to uz bude OK :-). za mna je proste presmyk najotravnejsi komponent na biku.

                          0 0
                          • DaD  

                            U Sramu určitě. To je taková pudová záležitost. Buď to pude a nebo to spadne:( U silničního Shimana komponent k nezaplacení.

                            2 0
                            • Vrci  

                              A hlavně nutnost řadit postupně a ne současně smyk se šaltrem je protivná.

                              3 0
                  • Cochty  

                    Tak mně by stačil jen rám, kolo bych si postavil sám.

                    0 0
    • ememem1  

      ??

      edit: ale ako bez srandy, tiez pomaly rozmyslam nad novou silnickou a viac menej som rozhodnuty, ze to ua bude bez presmyku, asi este rok dva pockam, na to moje smrdlanie je to este drahe.

      0 0
    • Vrci  

      A musí to být Sram? 1×13 se dá postavit i na SR WRLS s normální patkou a je poměrně velká šance, že Dura bude taky ? x13.

      0 1
    • gersa  

      A je vůbec nutno mít 1×13? Hodně si omezíš výběr mezi silničkama a vlastně tím nic nezískáš

      0 0
      • ememem1  

        Neni ale zbavit sa presmyku je hodne lakave, imho to bude za dva roky standart

        0 0
        • kubad  

          imho to nebyl problém už jako 1×12

          0 0
          • ememem1  

            jo, len to na echt silnicky nikto nedaval, ja som to myslel tak ze za dva roky to bude aj na cestakoch standart.

            0 0
    • ZdeNECK1  

      1×neco je sexy, presmyk je zkratka hnusnej, ale clovek musi mit nohy :) neni dulezity jak to jezdi, ale jak to vypada :)

      0 0
      • kedi  

        1× něco je možná pro někoho sexy, ale jednoznačně souhlasím s tím, co psal DaD. U 1× platí, že čím větší rozsah, tím větší skok mezi převody. Z mého pohledu je to nepohodlné. Když vezmu to, že u 2× XX mám od nejmenších pastorků zuby na prvních pěti nebo šesti pastorkách přechod po jednom zubu, tohle mi 1× prostě neumožní. Operovat jenom rozsahem je za mě polovičaté hodnocení.

        6 0
        • DaD  

          Přesně tak.

          0 0
        • vt  

          Jasne, je to desne individualni. Ja jsem pokusne zjistit, ze mi vlastne GRX 1×12 vyhovuje.

          Ale Ekar by pro mne byl jeste lepsi: 10–11–12–13–14–15–17–19–22–26–32–39–44

          0 0
          • Chlebovnik  

            Proč jsou ty skoky dole tak hloupě po 4–6–7–5???

            Nebylo by přece lepší 4–5–6–7? 22–26–31–37–44?

            2 1
          • Singlespeed  

            Skok 32–26 je čisté peklo, ten umí pořádně zalomit nohy. Podobný idiotský skok je 26–22 nebo 39–32. Campa prostě umí milovníka jízdy do kopce „potěšit“ :-) .

            0 0
    • ZdeNECK1  

      je to tak, borci, ty skoky mezi převody sem opomněl – sorry. good point

      0 0
      • mikub  

        Nejen skoky, ale zatímco na 2×12 jezdíš většinu času velkou a k tomu něco z půlky kazety, tak na 1×12(3) vytrvale drbeš pár spodních pastorků, přičemž Sram kazety nejsou zboží za úplně pár kaček.

        0 1
        • Singlespeed  

          Klasika silniční Sram je 48/35×10–36, pokud dáš jen jednoplacku 48×10–36, tak brousíš většinu času úplně stejné pastorky jako u dvojplacky, to dá rozum.

          0 0
          • gersa  

            A do kopce tlačíš?

            0 0
            • Singlespeed  

              48/36 je lehčí než 34/25, což na běžné kopce úplně v pohodě stačí.

              0 0
              • mikub  

                Na běžné kopce takový převod stačil tak 30 let zpátky, když nebyla jiná možnost. To mi přijde jako hodně velká daň za jednoplacku.

                3 1
                • Singlespeed  

                  Při pohodovém šlapání frekvencí 75 ot/min jedeš s převodem 48/36 rychlostí cca 12,6 km/h. To je vcelku slimáčí tempo, kterým se do běžného kopce vyšplhá bez problémů i 93 kg člověk po padesátce jako třeba já :-) .

                  0 1
                  • vt  

                    Nj a co ‚ne-bezne‘ kopce? ty pak objizdis?

                    2 0
                    • Singlespeed  

                      Nejsem shnilý, tudíž v neběžném kopci prostě trošku více přitlačím do pedálů asi jako každý. Pokud se jede ve skupině, tak lehké převody nejsou vůbec třeba, protože se každý kopec bombí, tudíž zařadit něco jako 34×25 a jet třeba 13 km/h by znamenalo propad kdesi do hlubin a zbytek švihu o samotě :-) .

                      0 0
                      • Raf  

                        Vždycky jsem radši, když se silný kusy podílí tempem 4w/kg na špici po rovinkách, při 40 km/h to odsýpá a odfrknou si při 3 w/kg při ploužení do kopce, kde si i tak slabší kusy hrábnou :D Protože jinak hrozí, že po dvou stojkách při 4w/kg jede celá skupina 30/km h po rovině, protože slabší kusy potřebují hodinu oraz :D

                        1 0
                        • DaD  

                          Jj, dobrý tempař je k nezaplacení. Také mám rád, když to jede a trochu štípe i po rovinách a ne jen v kopci. V neděli tedy kluci trošku píčovali a s tím, že neměli tušení, že se pojedou roviny v háku nad 300w . Mě bylo divný, že je vzadu nějaké ticho:)

                          1 0
                  • mikub  

                    Na 10% stoupání to dělá nějakých 350+ wattů. Pro mě nejsou skoro 4 w/kg na víc než pár minut žádná pohoda, ale asi to máme každej jinak.

                    Každopádně, je to o preferencích, co od kola očekáváš. Tento setup dle mého univerzálnost nenabízí.

                    1 0
                    • Singlespeed  

                      10% stoupání v průměru nemá ani Galibier nebo Iseran, alpští velikáni z největších. A zvednout se na dvě minuty ze sedla párkrát za rok v nějaké strmější stojce snad nikomu nemůže nějak zvlášť vadit. A komu to vadí, tak si prostě pořídí lehčí převod :-) .

                      1 0
                      • skaj  

                        prostě pořídí lehčí převod

                        Takze jsi prave poprel svuj uvodni prispevek o tom co v pohode staci:)

                        1 1
                        • samorost-sazavsky  

                          ale tak prece jde o to sdelit, ze proste Single ma formu, to sdelil dostatecne. Cyklisticky shnily lid informaci, ze 48 na 36 je v kopci v pohode, vyignoruje a pouzije vlastni zkusenost, usudek a kalkulacku.

                          1 1
                          • Singlespeed  

                            Jezdím tužku, tudíž předpokládám, že mladším alespoň trošku vyježděným jedincům, kteří jezdí mnohem lépe než já, prostě musí 48/36 do běžného kopce (nemyslím tím třeba Zoncolan nebo Rettenbach) stačit.

                            0 0
                        • Singlespeed  

                          Chce to lépe číst. Komu vadí se párkrát za rok se na dvě minuty zvednout ze sedla, ten si pořídí lehčí převod. Předpokládám, že tohle vadí jen pár slabším jedincům, zbytek takovou prkotinu neřeší a zvládne to v naprosté pohodě..

                          0 0
                          • skaj  

                            Chce to lepe psat a umet pouzivat jednoduchou vyrokovou logiku. Tvrdil jsi „úplně v pohodě stačí“…

                            Ale chapu, ti slabsi jedinci v profipelotonu vozi presne kvuli lenosti jit ze sedla lehci prevody:) Kdybys napsal „me staci“, pomyslel bych si neco o boomerovi, co nikdy nezkusil jezdit frekvencne, je zastydlej v minulosti a jednou mu to kolena spocitaji, ale je to plne jeho vec… Ale takhle jsi placnul nesmysl #sestimsmir

                            0 0
                            • Singlespeed  

                              Jaké lehké převody vozí v profipelotonu? Dlouhé Stráně dávali lepší borci na velkou 54z, protivný strmý Hautacam jeli v tabáku spurteři v družném hovoru průměrem 15 km/h, takovou rychlost není běžný hobík v tomto kopci schopen ani krátkodobě vyvinout. Na tohle žádné lehčí převody nepotřebují.

                              0 0
                              • skaj  

                                Naprosto bezne se vozi vzadu kazeta 34 nebo 36.

                                0 0
                                • Singlespeed  

                                  Pokud by třeba Bittner šlapal na Hautacam na 40×36, tak by musel dupat průměrnou kadencí cca 105 ot/min. To netočil ani náhodou.

                                  0 0
                                  • skaj  

                                    Vingegaard a jeho kolo https://dmcx.com/…elo-s5-size/

                                    Zbytek si vygoogli sam. Realitou je, ze 25 vzadu uz se nevozi hoooodne dlouho.

                                    Proste o tom nemas tucha a trochu sis zaprehanel, to se obcas stava:)

                                    0 0
                                    • Singlespeed  

                                      O kazetě s největším pastorkem 25 zubů tu nepadlo z mé strany ani slovo. Hovořil jsem o převodu 34×25, to je poněkud rozdíl.

                                      0 1
                                      • skaj  

                                        Hovoril jsi o tom, ze ten prevod staci. On nekdo vozi kazetu s vetsimi pastorky ale neradi je?:) Vis co Milo, uz do toho radsi nezabrusuj:)

                                        0 1
                                        • Singlespeed  

                                          Jakože by do každého kopce jezdec řadil ten nejlehčí převod, co má k dispozici?

                                          0 0
                                          • skaj  

                                            Proc by to delal? A jak to ovlivnuje, ze prevod 34/25 jim proste nestaci?

                                            0 1
                                            • Singlespeed  

                                              Hovořil jsem o tom, že 48×36 je lehčí než 34×25, což objektivně stačí průměrnému hobíkovi na většinu běžných kopců, tudíž netřeba se jednoplacky na silnici báti.

                                              0 1
                                              • skaj  

                                                Tak to se omlouvam, to jsme se nepochopili. Ty myslis prumerneho hobika z bikefora, co na jedno jablko a cistou vodu prave dokoncuje 300km vyjizdku na Dlouhe strane. Tak to jo, tomu to samozrejme staci.

                                                Profik holt jezdi bezne lehci prevod nez 48/36, chybi mu jeste ty zkusenosti…

                                                0 0
                                                • kubad  

                                                  někdo to ušlape, někdo ne, zbytečná debata. vždycky se najde někdo komu to nebude vyhovovat,

                                                  0 0
                                                  • skaj  

                                                    No vzdyt jo. To jen Singlespeed vi, ze je objektivni pravdou, ze to staci:)

                                                    0 0
                                                  • Greyhound  

                                                    Já si zas zcela objektivně myslím, že převod 48:10 je uplne k ničemu a naopak jsem viděl dost neběžnejch hobíků co si na běžnejch kopcích rádi hodili převod 1:1 :-))

                                                    3 0
                                                  • samorost-sazavsky  

                                                    Takovejch @#%$ je tu vic

                                                    0 1
                                                  • PLATYPUS3  

                                                    Jsem si vždycky myslel že čím větší kopec tím lehčí převod, až když jem začal jezdit na horákovi tak ty lehký převody se mi tak zalíbily že jsem si dal 34/32 aji na silnici a když teď jedu 5minut brdek 4–6% avg je to jak kdybych nejel ani do kopce. Kolikrát než se třeba v těle roztáhnou trubky tak je to dobrý, taky nevím jaký to je jezdit v 65kg těle do kopce ale musí to být bomba. Prostě něco se říká ale spousta věcí je ukryto pod pokličkou.

                                                    2 0
                        • tomaschek  

                          Ve svých road dobách 1×11 jsem s výkonností okolo 4W/kg páčil Lysou na 46/32 a kolena si vyžádala dvoutýdenní pauzu :)

                          2 0
                • mira13  

                  Stačí i teď :) Na své hlavní silničce mám nejlehčí 34/25 a jezdím na Vysočině, kde se s průměrným převýšením nedostanu pod 100 m / 10 km, často je to ale mnohem víc. Nenarazil jsem tady ještě na kopec, který by se s tím nedal bez problému vyjet, a to mám Vysočinu projetou fakt celou.

                  Jen nějaké dlouhé horské stoupání bych na tom nedal (Lysá, Praděd apod…), na takové výlety mám pohodlnější kolo s nejlehčím 34/30. A jsem jen obyčejný hobík s žádnou extra výkonností.

                  0 0
              • gersa  

                Je zvláštní že Dura se v kombinaci 12sp 11–25 nevyrábí

                Aktuálně jsem dal dozadu kazetu 32z a jsem za ní sakra rád

                0 0
        • embi  

          Na 1×13 jezdis to samy protoze mas stejny velky prevodnik:-))

          1 0
        • jecnak  

          Jako že místo 40000 km na kazetě najedu jen 35? Nevím, jestli mmě to zvlášť vadí.

          0 0
    • psbiker  

      Jo, hned bych to bral, jen me zajima vydrz tehle sestavy 1×13 a ztraty kvuli krizeni retezu. Bude to muset nekdo otestovat.

      0 0
      • Singlespeed  

        Ztráty při křížení řetězu neřeší ani profíci, kteří běžně točí s dvojplackou velká-velká, kde se řetěz kříží ještě více než u jednoplacky.

        0 0
        • psbiker  

          Asi to ti profíci na chvilku neřeší, taky jezdím občas neekonomicky velká-velká a malá-malá. Teď často vidím 12s sestavy jak hoblují 3 nejmenší pastorky :) Silničku a gravel nechám 8–10s s 2×, městský stroj zůstane 54/16 do 22 pevných. Ale vývoj půjde dál. Nejspíš přípomocný motorek do každého kola, aby vyrovnával skoky o 2 a více zubů mezi převody, bez toho se přece nedá jezdit. Elektrika na všechno, aby to kromě odborného servisu nikdo nedokázal opravit a seřídit. Zůstanu raději u singlespeedu a vintážnní závodní silničky. Nedávno jsem ji vytáhnul, jedu kolem cigána, co kope přípojku pro optiku. Otočí se, lopata v ruce, ale nevypadá, že by mě jí praštil. Stojí tam a hledí na mě. Dobře tak mě býlýho pleskne lopatou. Dojíždím k té díře, kterou měl vykopat, všechno v pořádku. A on říká něco jako: „To je kolo, co jste jezdil, když jste byl mladý.“… Třeba to byl zapálený cyklista, nebo tak něco, chvilku trvalo než jsem tomu porozuměl a pak jel dál.

          0 4
          • Singlespeed  

            Potkal jsem onehdá podobného kopáče, starého snědého Slováka. Dal se se mnou do řeči a vylezl z něj bývalý reproš v juniorech za socíku z Dukly Banská Bystrica. Nakonec z toho bylo skoro hodinové zajímavé vyprávění.

            0 0
    • lobos  

      Tady někdo vyrábí adaptér pro rámy bez UDH, třeba na SL7: https://www.facebook.com/…/1BHGULoVAY/

      0 0
    • Shrek1973  

      Zajímalo by mě kolik km vydrží řetěz na 1*11

      0 0
      • easyrider  

        Tipuju, že ho měním kolem 1500 km. Možná víc. Vozím obyč Shimano za 600

        0 0
        • Shrek1973  

          To bych musel v létě měnit každý měsíc řetěz tak do toho nejdu mě vydrží 3000 v pohodě s 2 plackou

          0 2
          • Singlespeed  

            Pokud ti vydrží 3000 s dvojplackou, tak očekávej stejnou nebo spíše větší výdrž s jednoplackou. Porovnávat výdrž řetězu podle jiného jezdce nelze.

            0 0
          • kubad  
            • A proč by to mělo být s jednoplackou výrazně jinak?
            0 0
            • Shrek1973  

              Protože se víc kříží řetěz jezdím na velkou spodních 6 a malou vrchních6

              0 0
              • kubad  

                Převodník je uprostřed takže to křížení není nijak výrazně větší a nevím ze by kříženi ničilo řetěz

                2 0
              • Singlespeed  

                Jak píše Kubad. Většinou brousíš střed kazety a převodník je v optimální poloze přibližně uprostřed, tudíž většinu času křížíš méně než u dvojplacky.

                0 0
              • Hrabex1  

                a nevadi ti ta obrovska dira mezi 6. a 7. pastorkem?

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.