Ahoj všem, nemáte někdo typ na silničku osazenou 1×13 sram xlpr sadou?
Ahoj všem, nemáte někdo typ na silničku osazenou 1×13 sram xlpr sadou?
Cervelo S5 a R5
https://www.cervelo.com/…S/bikes/road
Silničních kol s UDH kompatibilitou zatím moc nebude, jsem zvědavý co ostatní poradí.
Nakonec bude možná nejschůdnější cesta závodní gravel typu Canyon Grail nebo BMC Kaius a vyměnit pláště.
Tak silniční sady jsou pořád na klasiku. A pobere kazetu max 36zubu.
Jen XPLR tedy gravel je na UDH
Xplr 1×13 10–46 se už objevilo na silničních závodech. Předpokládám, že tazateli jde o tenhle setup.
jasan ja je že je to gravel sada, že to na silnici bude spíš okrajově, a u silničních rámů bude přechod na UDH pomalejší
Přesně
For fun :)
Jaký na to máš rozpočet?
Je cesta gravel biku možná nebo ne? Koneckonců Imro letos jezdí na gravelu místo silnice.
Nejlevněji cesta by mohlo být Cube Nuroad za 87k https://www.cube.eu/…cross/130350
Ne, gravela ne, už jednoho mám. Chci vyměnit stávající silničku. Rozpočet mám asi tak 150 tisíc, ale zatím jsem na nic nenarazil.
Hmm
První problém je vůbec najít UDH compatible road frame, tady je seznam https://bikefinder.sram.com/?…
Z toho by se dalo vyjít. Základní specifikace nového Synapse stojí dle ofiko webu 88k. Nebyla by cesta, koupit tohle a přestavět to?
https://www.cannondalebikes.cz/…on-5-c12085u
Nebo Madona gen 8 začíná na 80k
https://www.trekbikes.com/…7653/5337896
Varianta s MMR by byla předpokládám nejvýhodnější
je to moc brzdo, Sram to teprve letos představil, a do silniček to polezte pomalu – není důvod
ja uz mam udh road ram z ciny:)
Také tak. Na TT bych tu třináctku i vyzkoušel. Na klasickou silničku ale určitě ne. Bydlím na Křivoklátsku a tu malou placku tady potřebuji.
a jakej jezdis rozsah? Ja na silnici nejezdim ale kdyz si spocitam treba 46–33/10–33 tak je to 459% coz je to samy jako red xplr.....
48–35/10–28
Bydlim v Polabí a malou skoro nepoužívám.
Tak to ti stačí koupit jednoplackové kliky, sundat přesmyk a dozadu dát kazetu 10–36 zubů. Přehazku nemusíš měnit. Nejlehčí převod 48/36 bude odpovídat přibližně 35/26, tedy aktuálně tvému druhému nejlehčímu převodu.
A myslíš, že by šlo z těch klik jen sundat převodníky a vyměnit je za jedno-převodník?
co je to za kliky :D ?
SRAM Force AXS Powermeter, ta předchozí generace.
ta má sundávací spider, 3 nebo 8 šroubů, podle stáří
ideálně koupíš jen 1× DM převodník, vypadá to líp počet zubů je na tobě, origo Sram, nebo od jiných je toho dost,. klidně Ali expres funguje to taky
Díky
Tady je má kamoš s Garbaruk převodníkem sice gravel, ale jde o vzhled :D
Kdyby náhodou, mám skoro nové 46 a 44z převodníky Sram Road a jeden Carbon-Ti 44z.
vozil sem 1×12 RED s 10–36 kazetou 1×12 a naprosto v pohodě
Na silnici jde jak o rozsah, tak o odstupňování s ohledem na optimální kadenci. Ta optimální kadence je velmi důležitá a pro mě zásadní. Velké skoky na kazetě tohle neumožnuje. Alespoň tedy pro mě. Na té časovce, když časem udělají menší kazetu, by to ještě mohlo fungovat, ale na kole do kopců, do sjezdů a na tempařinu, to pro mě bude vždycky kompromis a ten já rozhodně na jednici nechci.
Převodník vozím 50/37 a vzadu 10/33
jasny, jen jsem se ptal…
Pod to bych se podepsal! (52/36 × 11–32) a stejně mě tam jeden skok sere :-).
Jenže ta 33 kazeta (A taky 34 od Shimana) má skok 15–17. To ti nevadí?
Já přemýšlel o 1× 50/10–33, ale celkem mě tam prudí právě tenhle skok. Při takové typické kadenci 85–90 se nachází přesně v rychlostech mezi 33–38 km/h. Tedy taková, pro mě, standardní rychlost na rovince.
Teď tam mám na zkoušku 50/11–30 a jako jeden těžší by se hodil. A jeden lehčí taky, abych nemusel každej kopec jezdit na 4 wkg+.
Jako jo, ten mi zrovna vadí:( Vždycky koukám, jestli jsem tam nehodil dva kvalty najednou.
Já tam dal tu kazetu 10–33 jen na vyzkoušení, jestli na tom TT kole vůbec budu chtít jezdit. Teď už vím, že tam budu muset pořídit kazetu 10–30. Já na tom jezdím neustále a to i v kopcích. Tarmac se fláká doma a Defy jakbysmet. To budu asi muset zredukovat..
Rozsah 10–46 u 13-sped je obří, s převodníkem 48 zubů odpovídá dvojplacce 53/39×11–37. To musí stačit v pohodě i do Alp.
Souhlas. Mně ten rozsah přijde až moc. 10–42 popříp. 10–44 stačí. A to je jsou přesně 12s kazety, jak píše Kubad níže.
Mě právě nejde jen o rozsah, ten je naprosto v pořádku.
ja si myslim ze je, u hobbikov to staci na 1×13 uz dnes a profikom v pripade potreby vymenia len prednu pilu. pripadne pred kopcom presadnu na iny bike. som toho nazoru ze nad presmykom sa aj na silnickach zmraka.
V tom se neshodneme, ale uvidíme časem. Třeba máš pravdu.
iste, to odstupnovanie je hrubsie, tak mozno bude 1×14 a to uz bude OK :-). za mna je proste presmyk najotravnejsi komponent na biku.
U Sramu určitě. To je taková pudová záležitost. Buď to pude a nebo to spadne:( U silničního Shimana komponent k nezaplacení.
A hlavně nutnost řadit postupně a ne současně smyk se šaltrem je protivná.
Tak mně by stačil jen rám, kolo bych si postavil sám.
Nákup samotného rámu bude nevýhodný, teda pokud se nebavíme o rámu z Aliexpressu.
Ta přestavba, za tebe nedává smysl?
??
edit: ale ako bez srandy, tiez pomaly rozmyslam nad novou silnickou a viac menej som rozhodnuty, ze to ua bude bez presmyku, asi este rok dva pockam, na to moje smrdlanie je to este drahe.
Mají tam blbě nastavený default image. Lepší?
Akorát tohle vypadá spíš na gravela ;)
A musí to být Sram? 1×13 se dá postavit i na SR WRLS s normální patkou a je poměrně velká šance, že Dura bude taky ? x13.
Musí, jsem už na něj zvyklej.
A je vůbec nutno mít 1×13? Hodně si omezíš výběr mezi silničkama a vlastně tím nic nezískáš
Neni ale zbavit sa presmyku je hodne lakave, imho to bude za dva roky standart
imho to nebyl problém už jako 1×12
jo, len to na echt silnicky nikto nedaval, ja som to myslel tak ze za dva roky to bude aj na cestakoch standart.
1×neco je sexy, presmyk je zkratka hnusnej, ale clovek musi mit nohy :) neni dulezity jak to jezdi, ale jak to vypada :)
1× něco je možná pro někoho sexy, ale jednoznačně souhlasím s tím, co psal DaD. U 1× platí, že čím větší rozsah, tím větší skok mezi převody. Z mého pohledu je to nepohodlné. Když vezmu to, že u 2× XX mám od nejmenších pastorků zuby na prvních pěti nebo šesti pastorkách přechod po jednom zubu, tohle mi 1× prostě neumožní. Operovat jenom rozsahem je za mě polovičaté hodnocení.
Přesně tak.
Jasne, je to desne individualni. Ja jsem pokusne zjistit, ze mi vlastne GRX 1×12 vyhovuje.
Ale Ekar by pro mne byl jeste lepsi: 10–11–12–13–14–15–17–19–22–26–32–39–44
Proč jsou ty skoky dole tak hloupě po 4–6–7–5???
Nebylo by přece lepší 4–5–6–7? 22–26–31–37–44?
zeptej se soudruhů v Shimano
Skok 32–26 je čisté peklo, ten umí pořádně zalomit nohy. Podobný idiotský skok je 26–22 nebo 39–32. Campa prostě umí milovníka jízdy do kopce „potěšit“ :-) .
je to tak, borci, ty skoky mezi převody sem opomněl – sorry. good point
Nejen skoky, ale zatímco na 2×12 jezdíš většinu času velkou a k tomu něco z půlky kazety, tak na 1×12(3) vytrvale drbeš pár spodních pastorků, přičemž Sram kazety nejsou zboží za úplně pár kaček.
Klasika silniční Sram je 48/35×10–36, pokud dáš jen jednoplacku 48×10–36, tak brousíš většinu času úplně stejné pastorky jako u dvojplacky, to dá rozum.
A do kopce tlačíš?
48/36 je lehčí než 34/25, což na běžné kopce úplně v pohodě stačí.
Na běžné kopce takový převod stačil tak 30 let zpátky, když nebyla jiná možnost. To mi přijde jako hodně velká daň za jednoplacku.
Při pohodovém šlapání frekvencí 75 ot/min jedeš s převodem 48/36 rychlostí cca 12,6 km/h. To je vcelku slimáčí tempo, kterým se do běžného kopce vyšplhá bez problémů i 93 kg člověk po padesátce jako třeba já :-) .
Nj a co ‚ne-bezne‘ kopce? ty pak objizdis?
Nejsem shnilý, tudíž v neběžném kopci prostě trošku více přitlačím do pedálů asi jako každý. Pokud se jede ve skupině, tak lehké převody nejsou vůbec třeba, protože se každý kopec bombí, tudíž zařadit něco jako 34×25 a jet třeba 13 km/h by znamenalo propad kdesi do hlubin a zbytek švihu o samotě :-) .
Vždycky jsem radši, když se silný kusy podílí tempem 4w/kg na špici po rovinkách, při 40 km/h to odsýpá a odfrknou si při 3 w/kg při ploužení do kopce, kde si i tak slabší kusy hrábnou :D Protože jinak hrozí, že po dvou stojkách při 4w/kg jede celá skupina 30/km h po rovině, protože slabší kusy potřebují hodinu oraz :D
Jj, dobrý tempař je k nezaplacení. Také mám rád, když to jede a trochu štípe i po rovinách a ne jen v kopci. V neděli tedy kluci trošku píčovali a s tím, že neměli tušení, že se pojedou roviny v háku nad 300w . Mě bylo divný, že je vzadu nějaké ticho:)
Na 10% stoupání to dělá nějakých 350+ wattů. Pro mě nejsou skoro 4 w/kg na víc než pár minut žádná pohoda, ale asi to máme každej jinak.
Každopádně, je to o preferencích, co od kola očekáváš. Tento setup dle mého univerzálnost nenabízí.
10% stoupání v průměru nemá ani Galibier nebo Iseran, alpští velikáni z největších. A zvednout se na dvě minuty ze sedla párkrát za rok v nějaké strmější stojce snad nikomu nemůže nějak zvlášť vadit. A komu to vadí, tak si prostě pořídí lehčí převod :-) .
prostě pořídí lehčí převod
Takze jsi prave poprel svuj uvodni prispevek o tom co v pohode staci:)
ale tak prece jde o to sdelit, ze proste Single ma formu, to sdelil dostatecne. Cyklisticky shnily lid informaci, ze 48 na 36 je v kopci v pohode, vyignoruje a pouzije vlastni zkusenost, usudek a kalkulacku.
Jezdím tužku, tudíž předpokládám, že mladším alespoň trošku vyježděným jedincům, kteří jezdí mnohem lépe než já, prostě musí 48/36 do běžného kopce (nemyslím tím třeba Zoncolan nebo Rettenbach) stačit.
Chce to lépe číst. Komu vadí se párkrát za rok se na dvě minuty zvednout ze sedla, ten si pořídí lehčí převod. Předpokládám, že tohle vadí jen pár slabším jedincům, zbytek takovou prkotinu neřeší a zvládne to v naprosté pohodě..
Chce to lepe psat a umet pouzivat jednoduchou vyrokovou logiku. Tvrdil jsi „úplně v pohodě stačí“…
Ale chapu, ti slabsi jedinci v profipelotonu vozi presne kvuli lenosti jit ze sedla lehci prevody:) Kdybys napsal „me staci“, pomyslel bych si neco o boomerovi, co nikdy nezkusil jezdit frekvencne, je zastydlej v minulosti a jednou mu to kolena spocitaji, ale je to plne jeho vec… Ale takhle jsi placnul nesmysl #sestimsmir
Jaké lehké převody vozí v profipelotonu? Dlouhé Stráně dávali lepší borci na velkou 54z, protivný strmý Hautacam jeli v tabáku spurteři v družném hovoru průměrem 15 km/h, takovou rychlost není běžný hobík v tomto kopci schopen ani krátkodobě vyvinout. Na tohle žádné lehčí převody nepotřebují.
Naprosto bezne se vozi vzadu kazeta 34 nebo 36.
Pokud by třeba Bittner šlapal na Hautacam na 40×36, tak by musel dupat průměrnou kadencí cca 105 ot/min. To netočil ani náhodou.
Vingegaard a jeho kolo https://dmcx.com/…elo-s5-size/
Zbytek si vygoogli sam. Realitou je, ze 25 vzadu uz se nevozi hoooodne dlouho.
Proste o tom nemas tucha a trochu sis zaprehanel, to se obcas stava:)
O kazetě s největším pastorkem 25 zubů tu nepadlo z mé strany ani slovo. Hovořil jsem o převodu 34×25, to je poněkud rozdíl.
Hovoril jsi o tom, ze ten prevod staci. On nekdo vozi kazetu s vetsimi pastorky ale neradi je?:) Vis co Milo, uz do toho radsi nezabrusuj:)
Jakože by do každého kopce jezdec řadil ten nejlehčí převod, co má k dispozici?
Proc by to delal? A jak to ovlivnuje, ze prevod 34/25 jim proste nestaci?
Hovořil jsem o tom, že 48×36 je lehčí než 34×25, což objektivně stačí průměrnému hobíkovi na většinu běžných kopců, tudíž netřeba se jednoplacky na silnici báti.
Tak to se omlouvam, to jsme se nepochopili. Ty myslis prumerneho hobika z bikefora, co na jedno jablko a cistou vodu prave dokoncuje 300km vyjizdku na Dlouhe strane. Tak to jo, tomu to samozrejme staci.
Profik holt jezdi bezne lehci prevod nez 48/36, chybi mu jeste ty zkusenosti…
někdo to ušlape, někdo ne, zbytečná debata. vždycky se najde někdo komu to nebude vyhovovat,
No vzdyt jo. To jen Singlespeed vi, ze je objektivni pravdou, ze to staci:)
Já si zas zcela objektivně myslím, že převod 48:10 je uplne k ničemu a naopak jsem viděl dost neběžnejch hobíků co si na běžnejch kopcích rádi hodili převod 1:1 :-))
Takovejch @#%$ je tu vic
Jsem si vždycky myslel že čím větší kopec tím lehčí převod, až když jem začal jezdit na horákovi tak ty lehký převody se mi tak zalíbily že jsem si dal 34/32 aji na silnici a když teď jedu 5minut brdek 4–6% avg je to jak kdybych nejel ani do kopce. Kolikrát než se třeba v těle roztáhnou trubky tak je to dobrý, taky nevím jaký to je jezdit v 65kg těle do kopce ale musí to být bomba. Prostě něco se říká ale spousta věcí je ukryto pod pokličkou.
Ve svých road dobách 1×11 jsem s výkonností okolo 4W/kg páčil Lysou na 46/32 a kolena si vyžádala dvoutýdenní pauzu :)
Stačí i teď :) Na své hlavní silničce mám nejlehčí 34/25 a jezdím na Vysočině, kde se s průměrným převýšením nedostanu pod 100 m / 10 km, často je to ale mnohem víc. Nenarazil jsem tady ještě na kopec, který by se s tím nedal bez problému vyjet, a to mám Vysočinu projetou fakt celou.
Jen nějaké dlouhé horské stoupání bych na tom nedal (Lysá, Praděd apod…), na takové výlety mám pohodlnější kolo s nejlehčím 34/30. A jsem jen obyčejný hobík s žádnou extra výkonností.
Je zvláštní že Dura se v kombinaci 12sp 11–25 nevyrábí
Aktuálně jsem dal dozadu kazetu 32z a jsem za ní sakra rád
Na 1×13 jezdis to samy protoze mas stejny velky prevodnik:-))
Jako že místo 40000 km na kazetě najedu jen 35? Nevím, jestli mmě to zvlášť vadí.
Jo, hned bych to bral, jen me zajima vydrz tehle sestavy 1×13 a ztraty kvuli krizeni retezu. Bude to muset nekdo otestovat.
Ztráty při křížení řetězu neřeší ani profíci, kteří běžně točí s dvojplackou velká-velká, kde se řetěz kříží ještě více než u jednoplacky.
Asi to ti profíci na chvilku neřeší, taky jezdím občas neekonomicky velká-velká a malá-malá. Teď často vidím 12s sestavy jak hoblují 3 nejmenší pastorky :) Silničku a gravel nechám 8–10s s 2×, městský stroj zůstane 54/16 do 22 pevných. Ale vývoj půjde dál. Nejspíš přípomocný motorek do každého kola, aby vyrovnával skoky o 2 a více zubů mezi převody, bez toho se přece nedá jezdit. Elektrika na všechno, aby to kromě odborného servisu nikdo nedokázal opravit a seřídit. Zůstanu raději u singlespeedu a vintážnní závodní silničky. Nedávno jsem ji vytáhnul, jedu kolem cigána, co kope přípojku pro optiku. Otočí se, lopata v ruce, ale nevypadá, že by mě jí praštil. Stojí tam a hledí na mě. Dobře tak mě býlýho pleskne lopatou. Dojíždím k té díře, kterou měl vykopat, všechno v pořádku. A on říká něco jako: „To je kolo, co jste jezdil, když jste byl mladý.“… Třeba to byl zapálený cyklista, nebo tak něco, chvilku trvalo než jsem tomu porozuměl a pak jel dál.
Potkal jsem onehdá podobného kopáče, starého snědého Slováka. Dal se se mnou do řeči a vylezl z něj bývalý reproš v juniorech za socíku z Dukly Banská Bystrica. Nakonec z toho bylo skoro hodinové zajímavé vyprávění.
Tady někdo vyrábí adaptér pro rámy bez UDH, třeba na SL7: https://www.facebook.com/…/1BHGULoVAY/
Zajímalo by mě kolik km vydrží řetěz na 1*11
Tipuju, že ho měním kolem 1500 km. Možná víc. Vozím obyč Shimano za 600
To bych musel v létě měnit každý měsíc řetěz tak do toho nejdu mě vydrží 3000 v pohodě s 2 plackou
Pokud ti vydrží 3000 s dvojplackou, tak očekávej stejnou nebo spíše větší výdrž s jednoplackou. Porovnávat výdrž řetězu podle jiného jezdce nelze.
Protože se víc kříží řetěz jezdím na velkou spodních 6 a malou vrchních6
Převodník je uprostřed takže to křížení není nijak výrazně větší a nevím ze by kříženi ničilo řetěz
Jak píše Kubad. Většinou brousíš střed kazety a převodník je v optimální poloze přibližně uprostřed, tudíž většinu času křížíš méně než u dvojplacky.
a nevadi ti ta obrovska dira mezi 6. a 7. pastorkem?