Sensah Empire - čínská silniční sada

71 nepřečtených
  • BikerM

    Před pár dny jsem na netu narazil na ebay a posléze na aliexpressu na levnou čínsou silniční sadu Sensah Empire. Nemám v plánu si jí pořizovat, jezdím jedenáctirychlostní Ultegru a jsem spokojený.. Ale zajímal by mě Váš názor na tuhle sadu. Případně jestli máte někdo zkušenost nebo uvažujete o pořízení téhle sady..

    Video představení sady

    0 0
    • Espen  

      To vypadá zajímavě. Klidně bych do toho šel. Líbí se mi ten systém řazení.

      0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Fůze Shimano a Sram :-) Se divím, že se něco takovýho neobjevilo už dřív.

      0 0
    • atty  

      Zrovna nedávno jsem koukal na YT na nějakou podobnou čínskou 11 sp. sadu na silnici, celou asi za 130 doláčů a verdikt byl takovej, že byli recenzenti vcelku překvapený, jak dobře to funguje,

      jak je to slušně zpracované a i to dobře vypadá . (jde o to, jak to taky dlouho fungovat vydrží ;) )

      Takže na nějakého zimáka nebo nenáročnou silničku asi pohoda.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Není na zimáka naopak vhodná vyzkoušená odolná sada s minimem údržby?

        0 0
        • Člověk a jeho svět  

          No právě, ten adrenalin, když se ti v (nejen) zimě kousne páka od brzdy… To se pak určitě vyplatí, kupovat čínský fake :)))

          0 0
          • atty  

            Nevím, spíš bych předpokládal, že to přestane řadit, než že se ti kousne brzdová páka tak, že bys v konkrétní situaci nemohl zrovna zabrzdit. Na principu mechanické brzdové páky u dualú, co jen napíná přes čep lanko toho zas tak moc zkazit nejde, pokud to číňan neudělá z umělé hmoty.

            Ono když se zamyslíš a prohlídneš, jak vlastně vypadá a funguje třeba klasickej dual od Shimana, SRAMu či Campy, tak ta jeho cena (co za ně chtějí výrobci/prodejci) je celkem neodůvodnitelná (zvlášť v těch „středních řadách“). Ale všichni klopíme, protože jako Ultegra na řídítkách… :)

            0 0
        • atty  

          Tak já to beru tak, že když se na tom něco po****, tak koupíš za pár dolarů (opravdu za pár dolarů) novej díl, přehodíš a frčíš dál. Taky dobře chápu, že lidi s rámy a koly za těžké desetitisíce na to nepověsí čínskou sada v celkové ceně cca 3000, už jen kvůli „imidž“ efektu a případné kompatibilitě. Takže na čem jiném to případně zkoušet, když ne na zimácích a „začátečnických“ silničkách :)

          0 0
          • Tatut  

            To je ale konzumní přístup. Když koupis campagnóo tak bude fungovat 40 let.

            Číňan za rok inovuje a náhradní díl neseženeš.

            2 0
    • milan.v  

      Nekoupím si to, ale chápu ty, co si to koupí a proč to dělají…

      0 0
    • 74restart  

      Asi to nějak fungovat bude. Mám na kole na tahání vozíku páky Microshift a po počátečním tuhém řazení se rozchodily a už řadí naprosto v pohodě. Jen je potřeba vic síly než třeba u Ultegry.

      0 0
    • Tom-T45  

      Abychom se za pár let všichni nedivili. Když si např. člověk vzpomene, jak na tom byla před deseti roky Nokia a jak vypadá trh s MT dnes…

      0 0
      • Tatut  

        Zkusil jsi někdy něco jiného než čínský android?

        0 0
    • creater  

      tady https://www.youtube.com/watch?… je to sice čínsky, ale dá se to pochopit i bez zvuku a to nevypadá uplně blbě a levně :-D a má to na spešlu :-D ale zase jestli to není nějaká vyšší řada.

      0 0
      • atty  

        Taky jeslti to není Spešl jen tím nápisem :) (vyrobeno Xin Fon Dun Hoa v Shenzhenu :) )

        To ale nijak nesnižuje funkci té sady. Je druhým faktem, že číňani to asi nijak „nevyvíjej“, jen asi rozeberou Shimano/SRAM/Campa sady, kouknou na to, jak to udělat co nejlépe funkční, za nejméně výrobních nákladů a pak to vytvořej. To v rámci funkce není nic proti ničemu, naopak to třeba může pomoci funkci, když nemusej a nebudou řešit různé patentované věci jednotlivých výrobců a klidně ty lepší vlastnosti nakombinujou.

        Spíš jsem nikde nepostřehl (čínsky neumím .) ), zda je to nějak tahem a přepákováním s něčím shodné – tedy zda se například samostatně dualy či hazka dá použít třeba v kombinaci s dalšími Shimano nebo SRAM komponenty řazení.

        Pokud ano, mohlo by to být ještě zajímavější.

        0 0
        • Marskatin  

          Pokud jsem dobře četl je to kompatibilní se Sramem.

          0 0
          • atty  

            Aha, díky. Pro mne škoda – já bych radši aby to fungovalo s japoncema :)

            0 0
        • babkanakole  

          Jo, Číňan umí věci dobře okopčit. Někdy krátce po otevření hranic mi vyprávěl majitel rodinné firmičky na stroje na pokládání sportovních povrchů, jak od něj koupili celou výrobní řadu. Za rok narazil na „svoje“ stroje pod novou značkou. Jeden typ tam byl pak inovován o díru navíc, co se jim nedopatřením podařila u toho původního stroje. Bylo to obšlehnuté se vším všudy.

          1 0
          • atty  

            Nojo, s tímhle reálně nic moc nenaděláme – maj na háku většinu Evropských i zámořských patentů a dobře se ví, že jezděj na veletrhy všeho možného, tam všechny novinky fotěj a rovnou to už posílaj do svých továren ke „zpracování“ :) Nebo si to jednoduše koupěj a pak reverzně inženýrujou :)

            Mám s tím svoje zkušenosti – kdysi jsem prodával specifický český produkt (vlastní český design i funkce), v e-shopu jsem měl pár objednávek i do Číny a za 3 tejdny se to objevilo na Ali a dalších serverech za pár dolarů i s původním specifickým názvem. Udělal jsem na ně schválně bububu, jakože českej patent, výhradní práva k distribuci, název atd., (nic bych s tím neudělal, ale jen jsem to zkusil) a kupodivu to na cca. 2 měsíce stáhli ze všech prodejních kanálů.

            Pak se to objevilo pod jiným názvem s mírně upraveným designem :) Takže boj s větrnými mlýny.

            2 0
            • BikerM  

              Nedávno jsem na ali našel montura kalhoty, dokonce od více prodejců za pár kaček. Přišlo mi to až líto, že kopírují úplně vše. Zrovna Montura je značka, která šije výhradně v Evropě, hodně si zakládá na tom aby zaměstnanci měli adekvátní výplatu a příjemné pracovní prostředí. A nejen to, taky jí zajímá ekologický dopad jejich výrobků.. No a pak to číňan nafejkuje a prodává přímo s logem Montury…

              0 0
              • atty  

                Nojo, jsou to takový lidští Borgové – asimilovat, využít, zkopírovat, přizpůsobit… a pak toho vyklopit miliony kusů v různé kvalitě…od skoro špičkové, po naprosto nepoužitelnou. Nějaké patenty. licence, ochranné známky atp. – to maj úplně, víme kde… :)

                0 0
    • Jakobo  

      No, sice porad slysime ty reci o dusevnim vlastnictvi, ale to je jen zasterka, ktera neopodstatnuje ty obrovske marze zapadnich vyrobcu, kterym zadna cena nebyla dostatecne vysoka. Teprve s nastupem masoveho nakupovani pres internet nekdy pred 10 lety a vyrobcum z vychodu se situace vyrazne zmenila a dnes si konecne mohu koupit vyrobek za aspon nejak opodstatnitelnou cenu. Nemyslim ted ani tak ty kopie z Ciny, ikdyz taky, ale hlavne, ze ty korporace musely srazit paty a vyrazne prehodnotit svou cenovou politiku.

      Kdyz si treba jen vezmu kolik jeste pred 10 lety stal blby plynak od MSR Pocket Rocket 1, na kterem krome toho zavetri integrovaneho na horaku nebylo nic mimoradneho. Velka neskladna trojuhelnikova stakula, zadne zapalovani, rezy mely prehyby, zpracovani nic moc. Pak jsem si objednal na DX ten varic v oranzove krabicce, celkova hmotnost 112 g i s krabici, maly, skladny, melo to piezzo, se kterym NEBYL problem. Pouzival jsem jej roky a normalne umyval pod vodou od jidla. A pak najednou MSR prisel s 2. generaci, uz k tomu davali zapalovani, je to male a cena je nastavena pomerne rozumne. Posledni generace ma uz myslim integrovane zapalovani, stejne tak Primus a najednou vsichni zapomneli na nespolehlivost piezza a najednou garantuji 30 000 jisker nebo kolik v jakekoliv vyssce. Kecy kecy kecy. Svorny monopol a ceny domluvene jak babky na trhu, ted jim spadl hrebinek a najednou to jde.

      U kol je to ala tutti. Si vzdycky vzpomenu na Bicycle truth true of cost riding, borec to popsal trefne.

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Nevím, jak to myslíš, že u kol to je alla tutti. Leda v tom, že všichni výrobci mají sjednocenou cenu top modelů např. silničních kol mezi cca 250 až 300 tisíci. Takže v čem komu spadl hřebínek nevím…

        0 0
        • Jakobo  

          Shimano, Sram maji monopolni postaveni na trhu a myslim, ze jako vzajemne konkurenty je brat nelze a dalsi konkurence tady zatim neni. Ceny jsou vicemene stejne u odpovidajicich rad, je to jen na zakaznikovi, jestli chce otacet riditkama jak na motorce nebo mackat knofliky.

          Sachs nebo Suntour uz tady nejsou, Sach sezral Sram, Suntour tusim sezralo Shimano, minimalne pouziva nejake jejich patenty, myslim paralelogram u hazky. Sunrace a par dalsich nejsou vaznejsi konkurenti, Campa se dnes uz specializuje jen na silnice a tam se penize netoci. Dalsi jako Dia Comp, Sugino ani nevim co delaji, to jsou stejne vyrobci pro silnice a znovu, tam se dnes asi moc nevynikne.

          Sramu a Shimanu do jejich politiky nema kdo kecat, jak uz tady treba nekdo psal, treba ta cena za razeni je atronomicka na to, jak je to pomerne jednoduche (a ne, nema zajem vyrabet razeni stejne kvality za polovinu ceny, tak to sem nepiste). Ten byvaly profik v tom videu ma na toto dobry nazor. A treba retez Dura tak to je uplny cenovy ulet.

          Jen jsem chte naznacit, ze skutecna konkurencni je zdrava a pro zakaznika vitana. A tady je ji fakt treba jak soli.

          0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Když máš duru sadu, tak nějakých 800 Kč za řetěz tě už nezruinuje. Konkurence v tomto segmentu není, to je fakt, ale proč tam není, to je celkem jasné.

            0 0
            • Jakobo  

              Ted teda uz vubec nechapu o cem tady pises ty v souvisloti s timto vlaknem.

              Pokud nechci Duru, ale stredni tridu jako je Deore nebo 105, tak jaka je dalsi moznost krome Sramu a Shimana (Campy), kteri si jsou pri nestranem pohledu technicky i komercne rovni? Jsem mel zato, ze se tady resi alternativni vyrobci funkcnich systemu pri rozumne cene.

              0 0
              • Člověk a jeho svět  

                Ty píšeš, že cena řetězu DA je naprostý úlet, na to ti já píšu, že kdo má duru, neřeší osm stovek za řetěz DA. Takže asi tak.

                0 0
          • snas89  

            No vidis. Ty si objevil diru na trhu a misto toho, aby si uz vyrabel super odolny sady za primerenou cenu, tak tu brecis:))

            0 0
    • MTesil  

      Použiji toto vlákno, ať nemusím zakládat nové.

      Co jsem si pořídil cyklokrosku, která byla na sadě Shimano Sora 2×9, jsem si tak nějak pohrával s myšlenkou přechodu na 2×11 kvůli menším skokům na kazetě, ale protože to kolo je spíš v režimu low cost, tak jsem se do toho nehrnul, když tu na mě na Aliexpressu vyskočila nabídka na kompletní sadu Sensah Empire (bez brzd a klik) za cenu (150 USD) které jsem, po přečtení několika recenzí, neodolal. Zvolil jsem variantu s dlouhým ramínkem a kazetou 11–34 (když už, tak už). Dodání bylo lehce přes týden, jelikož to šlo s Francie. Přišlo to hezky zabalené včetně stručného návodu, jak instalovat jednotlivé komponenty. Vše také bylo připraveno na montáž bez potřeby dodatečné úpravy. Fotky samotných komponentů včetně váhy na dalších fotkách. Samotná instalace proběhla bez zásadních komplikací, pouze přesmykač je na přímou montáž a neměl jsme objímku, tak jsem experimentálně nasadil XTR z 3×9 a kupodivu to bez problému funguje. Jediné, co mě přišlo trošku nepraktické je vedení řadícího bovdenu, kdy při použití tužšího bovdenu má bovden tendenci vylézat nahoru a hůř se ohýbá k řídítku. Samotné seřízení proběhlo bez problému i přes použití XTR přesmykače a původních klik Sora na 2×9.

      Projev pák a jejich funkčnost můžu srovnávat pouze s výše uvedenou Sorou a přes deset let starou sadou Shimano 105 (2×9) ze silničky. Proti 105 je to skok vpřed a proti Soře to působí lépe i když funkčnost je srovnatelná. Samotné řazení jak nahoru, tak dolu probíhá pomocí brzdové páky a vyžaduje to trochu cviku si na to zvyknout, ze začátku jsem trochu zmatkoval při řazení a řadil dolu místo nahoru, ale po několika jízdách jsem si zvyknul. Na co si zvykám trochu déle je v případě řazení na menší převodník potřeba třikrát odkliknout a také na to, že nelze řadit při brzdění. Ale v tomto případě to nevypadá, že by bylo složité vyřadit z provozu blokovací mechanismus řazení při brzdění, tak jak bude chvilka, tak to zkusím. Jinak jsem spokojen a po ujetí cca 400 km necítím, že by se mělo něco rozbít nebo porouchat nebo to celkově působilo nekvalitně. Původní obavy s příliš plastových krytů pák se nepotvrdily a na držení je to příjemné (jezdím bez rukavic). Ergonomie je srovnatelná se Sorou, pouze mi ze začátku vadilo vykousnutí v místě pro palec při horním úchopu, ale nakonec to už nevnímám. Super také hodnotím odezvu pák na jednotlivé pokyny, kdy vím přesně jak jsem odkliknul a zda to bude řadit nahoru nebo dolů. Samotné řazení probíhá hladce a rychle. Pouze u převodníků, při řazení dolů, když jsou zařazeny menší pastorky, zůstává občas řetěz mezi převodníky a neskočí hned na převodník, ale to bude spíš problém klik, případně přesmykače. Už mám objímku, tak tam zkusím nahodit přesmykač co tam byl. Uvidíme, jak na tom bude s životností přiložený řetěz a kazeta.

      Musím také říct, že po pár jízdách je řazení jednou pákou velmi návykové a celkově hodnotím celou sadu pozitivně, obzvlášť v poměru výkon cena. Výhrady, které mám nejsou nic zásadního, případně jdou řešit. Tak doufám, že to třeba někomu pomůže při rozhodování, jestli to zkusit nebo ne.

      2 0
      • Akai  

        Dovoluji si oživit vlákno a zeptal bych se na zkušenosti s řadícími komponenty z Číny. Jde mi hlavně o gravel/silniční páky na lowcost silničku s ráfkovými brzdami, kotouče mi při mé váze přijdou zbytečné. Číňan dělá páky i na 12s, má někdo zkušenost, jak to funguje a jestli to vydrží?

        0 3
        • gek  

          Já mám 11sp Sensah páky k Shimanu 105 přesmyku a přehazovačce. Bez problémů…jen je třeba si zvyknout na jejih způsob řazení. Tj. malé ťuknutí do páky řadí dolů, velké řadí nahoru.

          0 0
          • Akai  

            Jak dlouho je používáš a kolik máš najeto, jestli to není tajné…

            0 3
            • gek  

              Jasně prima otázka, proto nechápu palce dolů, které Ti tam lidi dali…

              Osadil jsem je v prosinci a najel cca 350 km, protože jsem jezdil víc na běžkách/kolcích. Tj. to moc nevypovídá, ale vycházel jsem zevzahraničních fór, kde se kombince shimano řazení s dualy Sensah provozuje bez problémů. Nebyl jsem ochotný na low budget stavbu dát za mne přemrštěné peníze za Shimano dualy. Dříve měly problémy s plastovými vnitřky, které jsou už dávno nahrazeny kovovými součástkami.

              0 0
              • Akai  

                Ty plastové díly v řadičích mě právě odrazovaly, tak rok nebo dva zpět jsem YouTube našel video, kde jim to po několika stech km odešlo. Chápu to správně, že místo plastu je tam trvanlivý kov, ne nějaký fejkový odlitek. Pak by to mělo smysl pořídit.

                Ještě bych se zeptal na trvanlivost popř dostupnost gum na páky, díky

                P.S. Mínusy neřeš, oni za to nemůžou, mají problémy sami se sebou a ventilují je takto

                0 3
              • Stingray  

                Akai je proruskej troll, co schvaluje vrazdeni lidi, tak bacha na nej!

                0 1
                • Akai  

                  Tohle je dost ubohý i na frekventa praktické školy. Možná ti to nedochází, ale kromě toho, že lžeš, porušuješ nejen pravidla BF, ale lezeš i do kontaktu s právním pořádkem. Tak ještě něco pěknýho napiš, ať. té můžu provětrat přes právníka. Dík

                  0 8
                • Akai  

                  .

                  0 2
                • kejda  

                  Akai jsem měl rekordér někdy v roce 1992 a podle mne neměl s rusem nic společného :())

                  0 0
        • MTesil  

          Ahoj,

          sada Sensah Empire už mi na kole funguje několik tisíc km. Nezaregistroval jsem jediný vážný problém. Jenom co jsem vypozoroval, tak sada má ráda dobře namazaný řetěz a je třeba lehce doštelovat přehazovačku při větších změnách teplot.:)

          0 0
          • Akai  

            Dík za reakci. Měl bych ještě nějaké otázky.

            Ta přehazovačka je spíše hliník nebo plast?

            Zkoušel jsi i Shimano kazetu?

            Kolik vydrží řetěz?

            0 3
            • MTesil  

              Ahoj,

              přehazovačka je hliník. Já to jezdím na 105 kazetě od Shimana, řetěz Sram 1130 a vydrzi normálně, čínský řetěz je bláto co odešelo po 300 km.

              0 0
    • sibicz  

      Ahoj. Mám na třech gravelech v rodině Sensah gravelou sadu 1×11 a je to naprosto bezproblémový. Já na tom mám najeto cca 2,5tisíce a nemusel jsem na to šáhnout. Páky maj hezkej kovovej chod, jsou i pohodlný do ruky. Jen to má teda přehazovací logiku Sramu, takže krátkej dlouhej stisk, což prostě někdy vede na nechtěný přehození na těžší nebo lehčí, když máš v úmyslu opak.

      1 0
      • juricmir  

        Ahoj, naprosto stejná zkušenost. Na CX v profilu jsem dal Sensah SRX. Najeto cca 2000km. Funguje krásně, mám v kombinaci s kazetou Shimano 11–42z a řetězem Sram. Myslím, že cena/výkon zatím bezkonkurenční. Na řazení jsem si celkem rychle zvykl.

        0 0
        • Tomcat  

          Bezkonkurenční v roce 2024 na ráfkové brzdy......

          0 0
          • tompca  

            Nejsi tady „nejchytřejší tužka v penálu“ a v tomto případě zase nevíš o čem mluvíš, se sadou Sensah SRX 1×11 jsem najezdil za dvě zimy cca. 5.000km a ráfkové brzdy jsem tedy neměl.

            Viz. profil kola

            https://www.bike-forum.cz/…-reflex-2008

            0 0
            • Tomcat  

              1. reakce na nick Jur…

              2 ty lankový kotouče to fakt zahrañují :)

              0 0
              • Hagner  

                Twl, ty fakt máš dost! Mohl bys raději místo debilních, zesměšňujících komentářů, těm klukum poradil něco co by bylo na tvém levlu a zárověň na jejich cenové relaci. Pokud nic takovýho nemáš, tak je to tvoje zoufalství dost o ho.ně :-D

                0 2
            • Peslezedirou  

              Jak si prosím vedou semihydrauliky po nějakém čase?

              0 0
              • tompca  

                Cca. po 3.000km jsem měnil destičky (stejně jako do levnějších řad Shimana) jiná údržba nebyla třeba. Hydrauliky to nejsou (na páku je potřeba větší síla, dávkování není tak citlivé) , ale brzdilo to normálně, zadní kolo šlo i do smyku. Za cenu 600,– korun za pár co jsem za ně dal, na kolo do „bordelu“, spokojenost.

                2 0
                • mirek100  

                  Měl jsem mechanickou Sensah Empire 2×11 a po asi 3000 km úplně bez problémů. Po seřízení po montáži to prostě řadilo. Semihydraulické třmeny moc nebrzdily. Teď mám asi měsíc jejich hydraulickou verzi Sensah HRD. Brzdí to super, řazení přesmykače mnohem snadnější (u mechanické verze jde řazení přesmykače docela těžko) a tvar pák mi vyhovuje. Za mě dobrá volba za super peníze.

                  1 0
          • juricmir  

            Proč máš potřebu se vyjadřovat ačkoliv tím nepřineseš vůbec nic. Tazatel se ptal na zkušenosti, očividně žádné nemáš a akorát máš tendenci urážet. IMHO, jak se říká Mlčeti zlato…

            0 0
        • sibicz  

          Já k tomu vozim TRP Spyre a se svýma 105kg nemám s brzděním sebemenší problém. Přítelkyně k tomu má teď nově ty semihydrauliky.

          1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.