Sedlovka hydraulická X mechanická

20 nepřečtených
  • Tomas-kellys

    V čem je kterej systém lepší? Mám zkušenost jenom s věčně nemocným Reverbem, tak si říkám jestli nějaká mechanická nebude co se oprav týče lepší a jednodušší.

    0 0
    • černápole  

      no mám ts sedlovku od tominose několik let a slovo oprava neznám, jen běžná údržba..

      0 0
    • Mr.Duck  

      Podle moji zkusenosti kdyz za Reverb netahas pokud neni uplne nahore, tak vydrzi bez udrzby dele nez ruzne ty levnejsi OneUp atd.

      Uvnitr jsou temer vsechny hydraulicke a na vice mene stejnem principu. Rozdil u Reverbu je v tom dalkovem ovladani ktere je hydraulicke, a to tlacitko neni nic moc, 1× packa uz je super. Je potreba vedet jak to odvzdusnit a bohuzel jsem ani v shopech nepotkal moc mechaniku co to umi udelat poradne, ale kdyz se to udela poradne tak na to neni treba sahat roky. Na druhou stranu lanko umi nahodit tak nejak kdokoliv ale u nich v zime zas casto vidam ze lanko zarezne v bovdenu a pak musis menit i ten, coz je ve finale vic prace.

      A ted ti tu ostani napisou ze nevim o cem mluvim protoze to tu neni moc popularni nazor ze Reverb je dobra sedlovka :)

      0 0
      • Tomas-kellys  

        Právě většinou se všude píše, že reverb je prostě špatně tak mě zajímal názor na lanko, reverba sem odvzdusnil a už zase blbne takže v něho ztrácím naději

        0 0
        • novas752  

          Se musí umět odvzdušnit. Teď v zimě je dobré když je to odvzdušněné za studena = když má sedlovka i stříkačky co nejnižší teplotu. Nebo to pomocí bleeding edge portu v X1 páčce trochu přetlakovat – uzavřít ho zároveň s tim že stříkačkou trochu tlačíš kapalinu dovnitř.

          Já jsem si Reverba (B1) odvzdušnil asi v půlce podzimu a při skoro nejpomalejšim nastavení (asi tak otáčka na tom t25 šroubu) makal i při těch –10°C co bylo nedávno úplně v pohodě. Počítám že odvzdušňovat budi zase na podzim až půjdou teploty zase dolu.

          0 0
          • Tomas-kellys  

            Já sem odvzdusnil, fungovala v pohodě, pak sem to vytáhl do –3 a zase mrtvo.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Jak říkám, většina lidí to dělá špatně. Vůbec tím nemyslím že bys měl levý ruce, jen je to prostě jiné, ani ne těžší, jen jiné než u brzd. Chvíli jsem se živil servisem Reverbu (jen Reverbu, nedělal jsem nic jiného) tak jsem se to naučil prakticky přímo od RS, ale většina mechaniků to dělá špatně. Což je samozřejmě chyba a bylo by fajn kdyby to uměl každý a možná by pak měl lepší reputaci, ale když se to udělá dobře je to jedna z nejspolehli­vějších. Když mi napíšeš PM můžu to zkusit rozepsat ale nic neslibuju :)

              0 0
              • Morchella  

                Dělá to špatně i ten machanik od Sramu na videu z Youtube?

                Odzvdušňuji podle toho videa a sedlovka B1 funguje třetí sezónu včetně zim bez problému. Občas i omylem tahám za zasunuté sedlo. Pouze když jsem vyjel poprvé, tak se mi v zimě nevysunula, protože jsem odvzdušňoval ovládání s kolečkem nastavení posuvu uprostřed, ale má být zcela povolené a před jízdou v zimě si to urychlím na max..

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Osobně mám zkušenost že to ne vždy stačí jak na videu. Vždy pri odvzdušnění začnu na „slow“, pak nastavím na fast, zapumpuju páčkou nebo tlačítkem a pak znova na slow. Tím skoro vždy vyjde ještě pár bublin co mi nevylezly když to udělám podle videa.

                  Pokud ti to vydrží 3 roky tak to asi děláš docela dobře myslím :) Ačkoliv já se vždy snažím aby to fungovalo dobře v zimě na max. jednu otáčku od nejpomalejšího.

                  0 0
                  • Morchella  

                    Díky za tip. Já to v zimě ani zpomalovat nezkoušel a kapalinu měním 2× ročně, vždy při servisní údržbě.

                    0 0
                  • novas752  

                    Přesně tak. Ono je totiž ten štelovací šroubek dost nešťastně umístěný – v poloze „odvzdušňovací port nahoře“ se pod šroubkem můžou držet vystoupané bublinky.

                    Já tam teda nechávám nejpomalejší rychlost ale páčku při protlačování kapaliny odsdola také otočím do polohy aby z pod toho šroubu mohly bublinky vystoupat do stříkačky.

                    0 0
    • jecnak  

      Vozil jsem nějaký čas mechanickou Ritchey Kite. Uvnitř je velice jednoduchá viz video Zas ale to, že je sedlovka mechanická, s sebou nese omezené možnosti aretace, případně jako u Kite chybějící tlumení dorazů.

      0 0
      • novas752  

        I mechanické sedlovky bez hydraulické patrony mohou mít aretaci kdekoliv. Například 9point8 to tak mají. Mechanická rozpěrná „brzda“ a tlakováná vzduchem

        0 0
    • tomxxx  

      Hydraulickej lock na vidlici byl na hovno, na tlumiči ještě víc, moc sem nepochopil, proč to dali do sedlovek. Zlatý lanko.

      Spíš bych při výběru sedlovky řešil – patronova, nebo komplet rozebíratelná sedlovka.

      0 0
      • novas752  

        Tak v tom Reverbu to funguje daleko spolehlivěji než v Xlocu, to jak nemá to štelování rychlosti tak je to megacitlivý na podstav kapaliny. A nejlíp dvojitej Xlock Lefty/MonarchXX, to je průšvih. 3 odvzdušňovací body. :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.