sedlovka CRANKBROTHERS Joplin 4-R

28 nepřečtených
  • bucivoj

    Zdravím všechny bikéry v tomto vánočním čase :o))

    Pod stromečkem se mi od Ježíška objevila,kromě tradičních ponožek a trenek,i obálka s penízky :o)

    Takže jsem se rozhod,že si konečně koupím dlouho vyhlíženou teleskopickou sedlovku CRANKBROTHERS Joplin 4-R.Chtěl bych se Vás tady poptat,jaké máte s touto sedlovkou zkušenoosti?Zajímá mě uplně cokoliv a to od funkčnosti,ser­visování,údržbě,vzhle­du,prostě všechny vaše zkušenosti o:) Jezdím Meridu ONE-FIVE-O.Děkuji za odpovědi

    0 0
    • alex33  

      Měl jsem CB 3 s páčkou pod sedlem.První závada začla prochcácat vrchem u stlačovacího pístku,první unik oleje následně i vzduchu.Rozebráno dolit olej cca měsíc klid pak to samé zřejmě špatný propouštěcí ventil.Pak prochcala prozměnu spodem což je v pohodě výměna O kroužku.Pak zase vrchem odeslano do CRC na reklamaci zatím nedokončeno.

      zdvih 75 mm taky málo,znovu bych bral jedině 100mm.Ať reklamace dopadene jak dopadne znovu ji na kolo už asi dávat nebudu,nemám problém snížit sedlo před sjezdem.Nic to nemění na faktu že je to výborná věcička.Dva kolegové ji maj v partě taky zatím po roce bez problému.

      0 0
    • pepek  

      Mám tu třípalcovou. Rok byla dobrá, teď se přestává sama vysunovat-musím tomu pomáhat. Ale polohu drží.

      0 0
      • sihomaja  

        Jo u mě, taky stejná zkušenost.

        0 0
      • bucivoj  

        A ty máš jakou tu sedlovku?Tu s tou páčkou nebo s ovládáním z řídítek?No a reklamovat ji nebudeš,když nefunguje tak jak má?A kolik vážíš?Já mám 102kg,tak aby se se mnou nezasunula :o))

        0 0
      • alex33  

        Zkoušel si ji dofouknout,jasný únik tlaku

        0 0
        • pepek  

          No tak jsem to vyřešil. Chyběl tam tlak i olej. Naštěstí jsem našel toto Jinak to tlakování a dávkování oleje je docela oříšek. (Push oil into post at the same time releasing post lever. Cycle the compression shaft at the same time.

          Your doing a couple of things at once here!

          Asi soudruzi nepočítali s tím, že to někdo dělá sám :-)

          0 0
    • rexa  

      Zdarec,

      dám se info pro ty kdo chtěji servisovat Joplinku. Ucházela a tekla mi v horní části. Tak jsem ji komplet rozdělal a vyměnil o-kroužek 3×1,5 na trnu, který ovládá přepouštěcí ventil. Tuším typický problém. Na webu jsem našel rozkres celé konstrukce, což je užitečný, aby si člověk udělal představu. Je to sice pro Joplinku 75 mm s pákou pod sedlem, ale ostatní jsou skoro stejné.

      Pro vyšroubování ventilu je potřeba si vyrobit nástroj s dvěma piny o rozteči 15 mm a průměru pinů 1,5mm. Lze jej výhodně vybrousit z plochého vrtáku do dřeva velikost 15 nebo 18. Viz.foto.

      Servisní manuál jsem dal na: http://ulozto.cz/…-service-pdf

      0 0
      • rexa  

        foto 1

        0 0
        • Georg72  

          Tip na výrobu klíče „1“

          už ho mám hotovej a funguje skvěle. Díky.

          0 0
      • rexa  

        foto 2

        0 0
      • rexa  

        Ještě jedna informace. Do Joplinky 75mm se dává 55ml oleje a tlakuje se na 70–75psi, je to psáno i v tom návodu.

        Ale pro Joplinu 4 (100mm) jsem na webu dohledal, že musí být 68ml oleje a tlak 55 psi.

        0 0
      • Georg72  

        Ahoj, mám obdobný problém. Joplin 4 s páčkou pod sedlem. utekl mi tlak, nezvedá se sama, musím jí tahat rukou. Zkoukl jsem na youtube video a dofoukal jí. Bohužel byla druhý den zase prázdná. Tak jsem jí rozebral a zjistil, že je tam nějakejch cca 30ml oleje. Má tam být prý 68ml. Horem rozhodně neteče. Tak asi spodem. Je to tak? Neví někdo kde se dají koupit náhradní kroužky? Na webu jsem nic nenašel. Díky.

        0 0
    • Concorde  

      Měl bych dotaz ohledně Joplinky 4. Jak přesně se to má naplnit olejem? Našel jsem ten návod přes ventilek, kdy se má stříkačka nasadit do díry po ventilku a zmáčknout páčku, stlačit táhlo a stříknout tam olej ve stejném okamžiku? Přijde mi to dost „nakokot“, fakt to tak má být?

      0 0
      • rexa  

        Ano, takto nakokot. Jen bych si dovolil opravit – táhlo se nemá stlačit ale naopak vytahovat. (Sedlovka je přitom hlavou vzhůru upnutá do svěráku). Je docela záhul tam dostat všechen olej. Navíc není člověk moc schopen zároveň tlačit olej ze stříkačky, mačkat páčku a ještě táhnout táhlo. Tu páčku, lze ovšem stlačit jen občas aby přetkl olej dolů.

        Udělal jsem si zlepšovák, který to hodně ulehčí. Na velkou stříkačku jsem nasadil teplem smrštitelnou bužírku a pak ji celouh prohřál. Smrskla se na průměr, který pohodlně projde otvorem pro ventilek. Pak ji tam strčíš hluboko a napouštíš olej víc odspoda. U klasickýho postupu je problém, že tam tlačíš olej otvorem, kterým má zároveň unikat vzduch, takže to moc nejde.

        0 0
        • Concorde  

          Jé, dík. Snad to nějak nakonec půjde. Může být ta páčka stlačená celou dobu? Napadlo mě strčit tam staré lanko a páčku zafixovat v otevřené poloze… Pak bych se jen staral o stříkačku a táhlo.

          0 0
          • rexa  

            To by myslím šlo. Vždycky je pak nejlepší tlačit olej ze stříkačky a zároveň táhnou táhlo vzhůru. Pomůže se tak nasátí oleje do komory v horní části sedlovky.

            0 0
            • Concorde  

              Jo, je to logické. „Vytahuješ“ tím ten vzduch ze spodní komory. Asi se vyzbrojím trpělivostí a půjdu na to. Ještě jednou díky. :)

              0 0
              • Apip  

                Ahoj mam problem s joplin. Sedlovka nedrzi v nejdelsi ani zadne jine poloze. Myslel jsem ze bude malo nafoukana. Ale ona nedrzi ani dole. Kdyz na ni sednu zajede, a kdyz se zvednu zase vyjede. A to je dost naprd trba pri sjezdech. Nechapu proc porad vyjizdi nahoru??? Ted jsme tyden na kolech, tak jsem ji uplne vyfoukl at porad nevyjizdi. Setkal sestim uz nekdo??? Dik

                0 0
                • rexa  

                  Očividně porucha ventilu přepouštění oleje. Co vím tak ten trn co na ventil tlačí po stisku páčky se často lámal a měnil se za novej. Chce to každopádně demonátáž a zjistit co se stalo.

                  0 0
                  • Apip  

                    Ahoj tak jsem to cele rozebral,ale nemuzu demontovat ten

                    Prepousteci ventil. Nemam na to ten spesl klic. Nemas nejakou fintu jak na to???

                    0 0
    • Tominob  

      Zdravím…Chlapci potrebujem zohnat nové tesnenia na Joplinu , vytiekol mi olej z horného gumeného tesnenia… Pomohol by mi niekto s linkom kde sa to dá objednať? Ďakujem pekne za info.

      0 0
      • Georg72  

        Ahoj, teď jsem řešil podobný problém. Dovozce Crankbrothes je alespoň v Praze Progres Cycle v Hostivici.

        Sice se z počátku tvářili dost divně, asi by mi to radši opravili tak za 1500 sami, ale nakonec mi prodali všechny čtyři kroužky, celkem za 77Kč.

        Další poznání – dal jsem tam brzdovej minerální olej a funguje to taky. (vyhrožovali, že tam musí být tlumičový, že prý míň pění)

        Na plnění je nejlepší 20ccm stříkačka s ustřiženou spojovací hadičkou z infuzního setu. Dá se zastrčit až dovnitř a nikde nic pak neteče.

        Domácím opravám zdar!!!

        0 0
        • khonza  

          je to staré vlákno ale doplním informaci:

          posílal jsem Joplinku do Progres Cycle a udělali mi komletní repas.

          s prací a poštovným to vyšlo 820Kč.

          za ty peníze fakt nemám tolik času se s tím doma drbat a vyrábět si nářadí.

          0 0
    • ronda  

      Oživím tohle téma – máte někdo zkušenost při servisování, že se hryzne matice na ventilku a nejde vyšroubovat ? Ventilek se otáčí volně kolem dokola, vcelku volně se tam klimbá, nasazeným trubkáčem s tím otáčím téměř bez odporu. Zkoušel jsem přidržet vnitřkem za drážku víčka ventilku, ale ani se to nehne. Nějaký nápad ?

      0 0
      • ronda  

        …a blbý je, že ta matice částečně povolená je. Jenže nejde ani odšroubovat, ani utáhnout. Takže vnitřek sedlovky teď hrká cca 1 mm hore-dole. Co potřebuju s tím teď asi odjezdím, ale pocit z toho dobrý nemám :-/

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.