• happysafari

    Poraďtě mi prosím při výberu plášťů.

    mám dvě nabídky 2× Schwalbe RR EVO 2.1 za 990,– a 2× maxxis crossmark kevlar 62 TPI za 1000,–

    Víc mě lákají ty RR ale prý mají krátkou životnost, chtěl bych aby mi pláště vydržely nějakých 4000–4500 km (klidně i víc :-D)

    A ještě by mě zajímalo které jsou odolnější proti defektu (často se mi stává že plášť procvaknu)

     
    0 0
    • kubad  

      zapomeñ že ti takovéhle pláště tolik vydrží – kup levné drátěné ty možná

      0 0
    • art1  

      to si rád počtu , co ti kdo poradí , protože tolik km ,jsem ještě na žádným plášti nenajel

      0 0
      • happysafari  

        no to číslo bylo jen tak obrazně :-) ale teď mám ritchey z-max a přes 4000km sem na nich najel a to dost po cestách

        0 0
    • vikicek  

      Můžu se zeptat, jestli je ta nabídka „osobní“, nebo se to dá někde sehnat za tuhle cenu? :o)

      0 0
    • tmax  

      Nemal si na mysli skôr 60 TPI? Pokiaľ sa nemýlim, tak Maxxis robí Crossmarky  vo verziách 60 a 120 TPI. Tú 60-tku vozím vzadu cca 4.500 km (presne sa mi to vypočítavať nechce, ale rozdiel nebude vyšší ako 100–300km ±) a už je ten kríž v strede dezénu preč. Dosť rýchlo idú do preč. Predný mám 120-nu, ten je ako nový. Však predný…

      0 0
    • Pijer  

      Podíval bych se spíš po Schwalbe SmartSam, natočil jsem na něm 5000 km určitě, možná víc a vlastnosti dost podobné RR

      0 0
      • happysafari  

        jo je to 60 TPI…mám možnost mít jen ty dva jmenované tak mi tu hlavně nenavrhujte jiné pláště:-D jde mi dost o vydrž nechci ua dva měsíce kupovat nové! a na druhém místě je odolnost proti cvaknutí

        0 0
        • vikicek  

          Když ti jde o výdrž, proč uvažuješ o závodním plášti jako je RR ? :o)

          0 0
          • happysafari  

            dostal jsem dvě nabídky proto zrovna tyto dva pláště. myslím že ty maxxisky vydrží o něco víc ale nevím no…

            0 0
        • marapara  

          Jak se chová vepředu?

          0 0
        • Wojtek  

          tak si tam dej nějaké slicky,ty těžko píchneš

          0 0
          • roud  

            sliky píchneš jako jakejkoli jinej plášť…

            0 0
            • Wojtek  

              no,ale když tam 5mm gumy,tak tak lehce ne

              0 0
              • roud  

                jezdim převážně sliky a věř že to tak je… ať už bikový široký nebo úzký šlupky všechno píchneš …

                0 0
                • Wojtek  

                  a nemáš na mysli semislicky?

                  0 0
                  • roud  

                    ježiš vozim od furious fredů po silniční sliky vyber si…

                    0 0
                    • Pebe  

                      stejně bych víc věřil Wojtkovi že vozíš semislicky :-)))))

                      úplný slicky NIKDY nepíchneš :-))))))))

                      0 0
                • art1  

                  dej tam tmel a  nepíchneš

                  0 0
        • tmax  

          Crossmarky skoro nikto nejazdí a viacero bikerov na ne nadáva. Aj preto ich jazdím ;o) Ber tie. Hlavne ich nepoužívaj na asfalte, to je potom koniec…

          0 0
          • Twisp  

            kvuli zivotnosti je lepsi alternativa larsen TT exp.

            0 0
          • Volf  

            Má na Crossmarcích najeto asi 2 800 km. Jsou jetý tak 30 % silnice a zbytek terén. Po 2 300 km jsem je řehazoval navzájem, protože na zadku se sjeli ty prostřední kostky tak, že nejsou vidět ty kříže. Gumy to jsou pohodlný, ale těžko porovnávat ve chvíli, kdy nemáš dvě naprosto stejný kola a na každém jiné gumy a testuješ je v reálném čase. Beru to tak, že bych je určitě koupil znovu. Na druhou stranu na Maxxisech jezdím vlastně nejvíc / woemy, Kraken, Calibos /.

            0 0
      • marapara  

        A co ten Smart Sam vepředu.

        0 0
        • Pijer  

          Vepředu jsem ho nejezdil, byl celou dobu vzadu. Na některá nová kola je dávají i dopředu, třeba Sup, ale já o tom ani nepřemýšlel a vozil tam RR nebo NN – víc by asi věděl Mlok, ten do schwalbe víc vidí.

          0 0
          •  

            Smart Sam 2,25 Snake Skin / Alpencros jezdím třetím rokem ve předu i vzadu. Pro mě je to jeden z nejlepších pláštů co jsem jezdil. Málo se sjíždí (vzadu cca min. 4 tis. km, pláště od Maxxisu jsem měl sjetý po 1500 km), plášť se dobře odvaluje a někteří mi budou oponovat a tvrdit, že vepředu klouže/nedrží, toto nemohu potvrdit, jezdím je od jara do podzimu po Jizerkách a v Českým Ráji a vždy mě podržely. Na druhou stranu jsem klidnej jezdec, žádnej extrém nejezdím.

            0 0
            • MlokCZ  

              U SS je potřeba uvádět jaký to je ročník, tedy kolikasměsový.

              Nejrpve byl jednosměsový, pak dvousměsový a teď je nově třísměsový.

              Výdrž u jednosměsového x dvousměsového se hodně lišila, šla hodně dolů a pro třísměsový půjde ještě více dolů. Takže si nemyslím, že s výdrží to bude u současných SS nějak extra dobré, o trošku lepší než RR to asi bude, ale ne o moc. Zase ty nové třísměsové by mohly být o trošku rychlejší a více se přiblížit RR rychlostně a i by zase o malinko mohly lépe držet.

              Jednosměsový SS mi také na zadním vydržel přes 4tis., dvousměsový ale manželce nevydržel už ani celé 3tis. (já už jsem dvousměsový nejezdil dost dlouho na posouzení, už jsem pak přešel na UST NN/RR) V obou případech vyhozen při cca polovině vzorku.

              0 0
              •  

                jo, to jsem mohl upřesnit, vzadu mám jednosměsový a až ho sjedu půjde tam již třísměsový (pokud ho seženu s SnakeSkin a DoubleDefense). Ve předu mám dvousměsový a zatím jsem nebyl v situaci kdy by nepodržel. Ve předu mám SS protože historicky (jsem na to zvyklej) dávám stejnej typ pláštů dopředu i dozadu. Předtím jsem na Enduru měl NN/NN a na pevňáku mám RR/RR

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jezdit se SS na předním kole se samozřejmě dá, to je jasné a podržení je vždy o tom jak jedeš. Já ho chvíli na předním také kdysi pro zajímavost zkoušel a bylo to podobné jako vzadu, tedy dost srovnatelné s RR, v něčem malinko lepší, v něčem malinko horší.

                  Na celopevňáku taky mám třeba RR na předním, na fullu jsem RR na předním také testoval. Ale jak RR, tak SS mi na předním už vadil, oproti NN to je znát už hodně a to myslím i na zcela suchém povrchu (třeba v kamenitých sjezdech).

                  Jen prostě nevidím žádnou výhodu, proč SS na tom předním kole oproti NN vozit.

                  Teď jsem zvědav na výdrž těch třísměsových na zadním kole, tady ale těžko někdo už bude vědět. A pak jsem zvědav na testy valivého odporu pro ty třísměsové (doufám, že je bikemagazin změří), jak moc se posunou k RR nebo jestli je dokonce nevyrovnají či lehounce nepřekonají.

                  0 0
                  • marapara  

                    Dík za vyčerpávající odpovědi :). Až sjedu Crossmark vzadu, zkusím tam Smart Sama.

                    0 0
                    • nobody  

                      crossmark tě nenadchnul?

                      0 0
                      • marapara  

                        Popravdě jsem s ním absolvoval jen jednu vyjížďku asi před 2ma měsíci a to bylo ještě v 10 cm sněhu. Takže můj úsudek by asi nebyl moc reálný. Uvidíme až v průběhu sezony. Ale věřím že bdue OK. Taky věřím tomu, že vzadu vydrží tak 1500–2000 km. Pokud smart sam vydrží víc, tak až sjedu CM, tak SS dám dozadu a napředu nechám CM.

                        0 0
                        • nobody  

                          já teď CM koupil, mám na nich sice najeto si 100km, ale jsem z nich unešený, jsou dost široké a vysoké, takže pohodlí supr a v terénu drží líp než Karmy

                          0 0
                          • marapara  

                            No já koupil kevlary a zas tak vysoké a široké nejsou. Jsou jako Karmy 2.0 kevlar. Uvidíme. Ty máš drátové?

                            0 0
                            • nobody  

                              jj, kupoval jsem v drátu na zkoušku

                              na rájku 17mm – šířka 50/52 (bez/s vzorkem) a výška 51 (od ráfku po vrch), u Karmy jsem měl šířku 46mm

                              0 0
          • MlokCZ  

            Na přední kolo bych SS nedal v žádném případě, to nemá žádný význam. Rychlostně je na tom SS pouze cca jako NN (možná třísměsový SS bude malinko rychlejší než NN, ale na předním kole to pořád bude minimální rozdíl) a NN na předním vydrží dlouho, takže tady není co řešit a dal bych NN.

            0 0
    • Lowrider  

      Nechám Ti Hutchinson Python MRC High 2,0" za 1000 Kč, 50 km jeté. Jinak mně vydržel zadní Python 4128 km a ještě by jistě pár km snes. Za bazaring se omlouvám :-).

      0 0
      • art1  

        měl jsem ty samé   ( novej stojí na obchodě 990,– ) a najel jsem 1800km  a šel do koše

        0 0
        • Lowrider  

          Tak buď jsi o hodně těžší nebo jezdíš moc po silnici a ještě k tomu děláš hodně smyky nebo nevím… Těch 4128 sem na ňom najel většinou v terénu a pár set km i s brašnami, takže to taky neměl nejlehčí.

          0 0
          • art1  

            mam nějakejch 85 kg a  po silnici nejezdím skoro vůbec ( jen přesun do lesa ) 

            0 0
            • Lowrider  

              Já v té době měl 55 kg, ale stejně těch 1800 km je hodně málo…

              0 0
              • happysafari  

                Já měl zatím jen jeden typ plášťů z-max jednou 1.9 a teď 2.1 a vydržely dlouho ale chtěl bych nějaké rychlejší tak vybírám a vybírám :-)

                0 0
                • Lowrider  

                  To chápu. U RR ale nepočítej s výdrží ;-). Ty Pythony mi přišly z pohledu výdrže, rychlosti a hmotnosti nejlíp. Před tím jsem vozil normální drátový, teď mám RR08 a už vidím, že těch 4128 jako s pythonama nedám.

                  0 0
                  • happysafari  

                    a kolik na RR typuješ mám 65kg něco by vydržet mohly ne? a co ty crossmarky?

                    0 0
                    • pepek  

                      Pokud ti jde o výdrž, tak jedině Nanoraptor

                      0 0
                      • happysafari  

                        mám výběr jen z dvou typů schwalbe RR a maxxis crossmark !!!

                        0 0
                        • pepek  

                          Tak potom tedy Nanoraptor :-) (Nejlevnější, nejtrvanlivější, nejjezdivější)

                          0 0
                          • voytaa  

                            Co máte všichni pořád s těma Nanoraptorama? Papá je vozí a proti svým Ralphům nepozoruju žádnou větší výdrž, spíš naopak. Máme najeto plus mínus stejně(cca2500km), vážím víc a jezdím rozhodně agresivněji, přitom nepozoruju, že by se Ralphy sjížděly víc

                            0 0
                          • marapara  

                            … nejlevnější, trvanlivý, ale nejdefektóznější plášť, který zrovna 2× dobře nedrží. Ne, děkuji, ale stejnou chybu s Nanoraptorem už v životě neudělám. Taky váha v drátu je celkem dost vysoká, 650 – 700 gr. Víc defektů jsem neměl na žádném jiném plášti. To raděj sjedu 2 Crossmarky :).

                            0 0
                        • vikicek  

                          Tak si vem oblíbené ralphy, a až je za 2000km sjedeš, tak si koupíš nějaký držáky. Hotovo :)

                          0 0
                        • DaSnail  

                          kúp ralfy, predaj, kúp nanoraptor, jazdi…!!!

                          8o)

                          0 0
                    • Lowrider  

                      Koukám, že RR maj najeto 2900 km zatím.

                      0 0
                      • happysafari  

                        ralfy jsou asi hodně dobré ale crossmarky taky nebudou špatné teda podle testů…

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Výdrž u RR (a jiných plášťů) je hodně individuální záležitost.

                      Kromě váhy jezdce a toho co a kde jezdí je velmi podstatný taky tlak. Hodně nafoukané se sjíždí mnohem rychleji.

                      Mě třeba RR vydrží kolem 2tis. km na zadním s tím, že měním v polovině vzorku, což mi přijde slušné. Kdybych je sjížděl do mrtě, tak vydrží mnohem více, ale to by dávno zcela ztratily svoje vlastnosti. Vážím 70kg, na asfaltu najeto minimum. I když teď uvidím i s více asfaltem, protože je mám i na celopevňáku na kterém asfaltu najedu hodně. Tam na nich ale mám zatím málo km na hodnocení výdrže (něco málo přes 1tis. km a jsou zatím v dobrém stavu, 2tis. určitě zase dají). Foukám ale velmi nízké tlaky (30psi na zadním a to i na celopevňáku na asfalt).

                      0 0
    • tmax  

      Vieš čo, nedá ti jeden RR a jeden CM? Máš to v cajchu. :))

      0 0
    • Marccoo  

      Jednu otázečku,neviděl jste někde Rocket Ron 2,25 UST,viděl jsem jenom 2,1.Chtěl bych je jako náhradu za RRalph který mají doopravdy malou životnost.NN je už moc velký drapák.

      0 0
      • tuleník  

        Obávam sa že Ron na tom bude s životnosťou horšie, aj keď zas UST je odolnejšie ako dušová verzia…

        0 0
        • Marccoo  

          myslíš že ron bude horší než ralph?Chci pláště který hodně vydrží a málo váží,dobře drží a cena není důležitá.Hlavně UST a šíře kolem 2,2 a 2,25

          0 0
          • Marccoo  

            jo váha do 700g!

            0 0
            • krokus  

              Co WTB Nanoraptor v kevlaru? Zadní mi vydržel přes 5000, neváží moc (něco přes 500 g), drží slušně, odvalují výborně. Jen se příliš nekamarádí s blátem.

              0 0
          • MlokCZ  

            Tak vem UST RR 2,25. Odolnost i výdrž bude lepší než u Ronu, váha akorát kolem těch 700g (08 v reálu byly kolem 650–670g, teď udávají váhu 710g, ale co tu byly jinde uvedené změřené reálné váhy pro 09 RR, tak se pohybují teď v rozsahu pod udávanou vahou, tedy většina bude do 700g).

            S výdrží to samozřejmě nebude tak extrémní, mě vydrží na zadním kole kolem 2,5tis. km, měním cca v polovině vzorku, foukám 30psi, vážím 70kg, tohle bylo pro většinu terénu. Další co mám na celopevňáku, kde mám najeto více asfaltu vypadá také že vydrží aspoň cca stejně.

            Na přední kolo případně NN, ale ten při udávané váze 760g do 700g už nebude. Já bych ho tam ale dal (taky to tak už více než rok vozím a jsem hodně spokojený).

            Do Rocket Ron bych osobně nešel ani v UST verzi.

            0 0
            • Bebe  

              Rocket Ron je zatím to nejlepší co jsem od Schwalbe jezdil, mám klasiku 2,1" s No Tubes. váha 354g a 406g

              0 0
              • MlokCZ  

                Záleží co a jak jezdíš. Valivý odpor má Rocket Ron vynikající (na úrovni Ralpha), držet bude určitě trochu lépe než Ralph a k tomu extrémně nízká váha. Tedy tohle by bylo perfektní.

                Jenže když vezmu další vlastnosti. S klasickou verzí RR jsem defektil hrozně moc, už tohle bych jezdit nemohl. Rocket Ron na tom nemůže být při svojí váze lépe, ale určitě hůře. Výdrž také nebude žádný zázrak. Já bych prostě takové šlupky jezdit nemohl, odolnost je pro mě jedna z nejdůležitějších vlastnostích. Kdybych nejezdil UST, tak i RR bych jezdi jedině double defense verzi. I UST RR jsem jeden naříznul (a že je UST verze oproti obyč dušové odolnější o hodně, řekl bych téměř jako double defense). Neproříznul jsem ho durch, takže naštěstí ok a byl už téměř sjetý, takže šel brzy stejně pryč.

                Možná ještě tak UST verzi Rocket Ronu, že o té by se dalo uvažovat. Ta se váhově UST RR už docela blíží, ten by mohl být na tom s odolností lépe.

                A na druhou stranu, co bych Rocket Ronem získal oproti NN/RR UST 2,25. Pár gramů dolu, to mi je ukradené, rychlostně bych vepředu místo NN nezískal téměř nic, když je to přední kolo. Vzadu jsem s RR spokojený jak drží, jezdil jsem i docela dlouho vzadu NN a nic zásadního to nepřineslo. Tedy pro mě ani ty výhody, které by Rocket Ron přinesl nejsou moc podstatné, zato ty nevýhody velké.

                0 0
                • Bebe  

                  Samozřejmě je to o prioritách, to je jasný. Na druhou stranu, říznout můžeš jakýkoliv plášť a nepomůžou Ti ani další 4 „reklamní“ označení v názvu pláště :-) Výdrž zatím nemohu moc hodnotit, mám najeto cca 500km a to 90% terén 10% silnice a za tu dobu nemám ani jeden defekt. Vážím 100kg a rozhodně to neštřím :-)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak to je jasné, že říznout se dá cokoliv. Na RR obyč verzi jsem ale hlavně hodně píchal, sem tam prorazil. Tady by to někdy jistě pořešil tmel (tenkrát jsem je jezdil s duší).

                    Já po zkušenostech kdy NN/RR dušové obyč verze cca 15 defektů za rok, po přechodu na pořád ještě dušové Albert/SS alpencross (tedy už opravdu odolnější pláště) jsem snížil na jediný defekt za necelý rok (a to bylo ještě prasácké proražení, za které jsem si mohl pouze sám a ne pláště).

                    A poslední rok a něco na UST NN/RR jsem bez defektu (tím myslím bez defektu, který bych musel řešit, zalepených defektů tmelem několik bylo) a přitom tenhle poslední rok jsem najezdil nejvíce kilometrů v terénu náchylnějším na defekty (tím myslím třeba na šutrech v Beskydech, apod.). A když jsem viděl kolik přitom měly defektů kamarádi na stejných trasách, tak jsem velmi spokojený s těmi plášti a pokoušet nějaké méně odolné nechci.

                    Jsem zvědav, co řekneš třeba po celé sezóně.

                    0 0
                    • Bebe  

                      Abych řekl pravdu já jsem taky hodně zvědavej, hlavně na to kolik na nich najedu :-)  Určitě poreferuji.

                      0 0
                • MlokCZ  

                  Tak zajímavý informace k RR double defense, která zase výrazně vylepšuje postavení SS double defense v přímém srovnání.

                  Teď jsem šel objednat nějaké NN UST 2,25 a rovnou, že bych vzal pro manželku RR double defense. Jenže se ukazuje, že RR double defense je snad jen imaginární zboží a vůbec se nedá sehnat, prolezl jsem x zahraničních eshopů a všude, že ho nemají a dodací lhůta neznámá (v eshopech, kde u ostatního zboží mají termíny dodání v řádu dnů). A NN 2,25 v double defense verzi podobný problém, ve 2,1 by NN double defense byl k sehnání bez problémů, ve 2,25 ho taky nikdo nemá a některé obchody jako třeba bike24 ho vůbec nemají v nabídce (všechny ostatní verze NN mají).

                  SS v double defense verzi ve 2,25 je sehnatelný přitom v pohodě, třeba také zrovna na bike24.

                  Takže to vypadá, že manželce zatím nechám na zadním SS, když se RR double defense neobjeví. Na přední je to ale horší, tam asi budu muset dát NN jen snake skin verzi, když nebude double defense (nového Fat Alberta ji tam dávat nechci).

                  0 0
            • Marccoo  

              chtěl jsem nějakou alternatívu k RR,ale asi žádná není.Prostě schwalbe je nejlepší.Tak teda zůstanu u RR :)

              0 0
      • jonti  

        Nemalo by vacsi zmysel si kupovat lacnejsie plaste bez ohladu na zivotnost?

        0 0
      • v POHODÌ klokan  

        NN sice vypadá jako drapák, ale jede dost dobře i po asfaltu. Rocket ron je o něco rychlejší, to je pravda. V UST jsem ho ale neviděl. Tady jsem našel docela pěkné srovnání mnoha plášťů, někomu by to možná mohlo v rozhodování pomoct. Jinak nevíte někdo, jak to vypadá s Rocket ronem Performance? Je to levná verze, ale taky by měl být kevlarový (ale asi jen jednosměsový?). Jestli vydrží třeba dýl, nebo tak něco?

        0 0
        • Madrid  

          Tohle je parádní tabulka, díky

          0 0
        • MlokCZ  

          Tak tohle je opravdu pěkný přehled. Je tam jednak plášťů více než co jsem dával tady dříve odkaz na podobný souhrn (jsou to pozbírané snad všechny testy plášťů vůbec) a k tomu je tam i více informací u každého pláště a ještě to jde celé jak to je uložit, prostě super.

          Škoda že některé pláště testované pořád nikde nebyly. Zajímalo by mě pro srovnání na čele (dle valivého odporu), kdyby tam byl ještě FF v jakékoliv verzi bez duší. Takhle těsně vede RR bez duší, ale některé pláště by jako FF by ho bez problémů bez duší překonalo a mě by zajímalo o kolik, kam až je možné se dostat. A takový NN by mě také zajímal, kolik by měl naměřeno v UST verzi (nebo dušový s bezdušovým kitem). A poslední, co mi tam chybí a ani tady není je Nanoraptor.

          A teď jsem si všimnul, že i když je tohle nejlepší přehled, co jsem viděl, tak tam nejsou všechny pláště, které testované třeba v Bike magazinu byly. Třeba byla testovaná Karma ve 2,2, tady chybí.

          0 0
        • soc  

          Naprostý luxus, díky moc za ten odkaz…

          0 0
    • teepeex  

      ja ti poradim, ale nesmis to nikomu vykecat;)

      kup si Maxxis Ranchero Excavation a budes mrkat :)

      mam ho na vsech kolech a vim proc

       
      0 0
    • RomanH  

      RR jsem nejezdil a ani jej jezdit nehodlam – psalo se tu o trhani boku – stejnou zkusenost jsem mel s Pythonem GOLD.

      Maxxis Crossmark jezdim neco pres rok, na predku ma kolem 5tkm a vzorek je porad dost vysoky, vzadu odchazi po 1500–2000tkm (jakmile neni videt kriz, zacina podkluzovat). Zatim je to nej univerzalni plast, co jsem jezdil, pohodlnej, rychlej, drzi. Uz mam objednany dalsi 3.

      0 0
      • jIrI___  

        Taky už jezdím druhý pár Crossmarků, mile mě překvapily :)

        0 0
        • cepi  

          Máte někdo zkušenost s UST crossmarkama

          0 0
          • Daf  

            Jsou dobry. Vaha lehce pod 700g coz je podle me super. S nasazenim neni problem a taky velmi dobre drzi tlak. Ma pekne udelanej bok plaste. Vlakna tam jsou tak nejak propleteny. Takze predpokladam, ze to neco vydrzi. Ja ted jezdim Cross Marky misto Pythonu na ktere jsem leta nedal dopustit. Jsou o neco malo pomalejsi. Znat je to jenom na asfaltu. V terenu je ale CrossMark lepsi univerzal a odolnejsi.

            0 0
        • happysafari  

          a jak to u nich vypadá z odolností? zvažuju koupi crossmarku s 60TPI nebo schwalbe RR a nechci aby se v trošku větším terénu hned cvakly

          0 0
          • jIrI___  

            Odolnost je stejná jako u jiných plášťů co jsem jezdil, já to prostě neumím posoudit :). Procvaknutí vůbec neznám, protože foukám vysoké tlaky, defekty se mi asi vyhýbají. Vozím ale drátové verze. Hlavně mě ale okouzlily svojí univerzalitou – na asfaltu to nejsou žádné lepidla, suchým terén přímo letí a nějaké větší problémy jim nedělá ani bahno. Pro mě ideál.

            0 0
            • MlokCZ  

              Na druhou stranu při vysokém tlaku zcela zabiješ vlastnosti pláště, valivý odpor je v terénu při vysokém tlaku na téměř každém povrchu taky vyšší (u většiny vzorků není valivý odpor menší při vysokém tlaku ani na asfaltu, tam to bývá ± stejné pro různé tlaky), tedy kromě toho, že to pořeší cvakání, tak je to úplně špatně.

              0 0
              • jIrI___  

                Já vozím přefouknuté pláště hlavně kvůli tomu procvaknutí. V místním kamenitém terénu jsem procvaknul duši co chvíli, po foukání na větší tlaky se to zlepšilo. Takže momentálně jsem spokojený, i za cenu většího „odskakování“ kola a ztráty části přilnavosti pláště.

                0 0
                • MlokCZ  

                  To chce objemnější pláště. Získáš spoustu výhod najednou. Menší tlak bez cvakání → mnohem lepší grip (a to jak díky šířce, tak díky nižšímu tlaku), menší valivý odpor (a to opět jak díky šířce, tak díky nižšímu tlaku). Jediná nevýhoda je mírné navýšení hmotnosti, což ale ty výhody nejen kompenzují ale jasně převáží.

                  0 0
                  • bagr84  

                    dalsi minus – vetsi aerodyn. odpor, ikdyz pro „nechrta“ asi zanedbatelne :)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      No to máš samozřejmě pravdu, ale i pro chrcení je tohle dost sporné. Bavíme se tu předpokládám o jízdě v terénu a v tomto případě i pokud se jedná o výkonností špičku v ČR, tak na tratích, které jsou opravdu v terénu se jezdí průměry pod 25km/h, klidně i jen kolem 20km/h. A v tu chvíli aerodynamický odpor ztrácí význam.

                      Samozřejmě pokud se budeme bavit o průměrech kolem 30km/h, tak už je aerodynamický odpor velmi významný a je třeba s ním počítat a už to bude s tou šířkou mnohem složitější. A je fakt, že jsou v ČR závody, kde špička jezdí průměry kolem 30km/h, ale tady se nedá mluvit o terénu o kterém byla řeč (tedy kamenitý Beskydský terén, který zmiňoval jIrI).

                      Každý ale ví, jak jezdí rychle, takže to si snadno určí každý sám. Hranice je někde u průměrů kolem 25km/h. Od 20km/h začíná být odpor vzduchu nezanedbatelný a od 25km/h+ už významný a samozřejmě to pak na 25km/h hrozně rychle roste díky tomu, že závilost není lineární.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tady přihodím pro ty, co by neměli představu, jaké zhruba jsou poměry jednotlivých odporů pro jakou rychlost.

                        Kolem 20km/h je v tom odkazu už odpor vzduchu větší než valivý odpor, ale tam je nutno počítat s tím, že ta křivka pro valivý odpor je pro tvrdý povrch typu asfalt, v některém typu terénu bude valivý odpor mnohem větší a křivka mnohem strmější. A pak je nutno brát v úvahu to, že v grafu je aerodynamický odpor celku, kde hlavní část tvoří odpor jezdce a aerodynamický odpor samotných plášťů je jen malá část toho celku, proto se ten rozdíl mezi aerodynamickým odporem dvou různě širokých plášťů reálně projeví až tak od těch 25km/h a i tam to ještě nebude až tak zásadní.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Ještě jedno doplnění pro lepší představu. Pokud se jedná o povrch, který opravdu nejede, tak tam pro rychlost 20km/h může valivý odpor narůst až klidně do hodnot mezi 100–200W, tedy být x krát větší než ten, co je v tom grafu. A rozdíly ve valivém odporu pro tento pomalý povrch pro různé tlaky a šířky plášťů mohou být až v desítkách watů.

                          0 0
                      • bagr84  

                        no dejme tomu ze jedes tim pohodovym tempem 20 km/h, k tomu fouka protivitr 20 km/h kterej touhle dobou vubec neni vzacnosti, a razem je tvoje celkova rychlost vuci vzduchu 40 km/h. Cili podle me ta tloustka plaste ma dost velkej vliv na odpor vzduchu…

                         

                        Samozrejme pokud nekdo jezdi vyhradne po rozmlacenejch cestach nekde v lese tak je to asi jedno…

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Ano, v tomto koknrétním případě to tak bude. Ale jak je takový případ častý? Přeci když se bavíme o terénu (a to se bavíme, když to celé začalo tím, že často procvakával), tak povětšinou to bude v lese kde nefouká. A to teď stále může být pěkná rychlá cesta s tvrdých povrchem.

                          A když už se vyjede mimo les, tak ne vždy fouká takový vítr a ne vždy fouká proti.

                          Já za sebe můžu říct, že pokud jezdím v terénu, tak vítr pro mě v podstatě téměř neexistuje a jestli ho někdy zaregistruju sem tam na pár kilometrů, tak je to hodně.

                          Něco jiného je když jezdím někdy více asfalt na celopevňáku. Ale tohle je případ, který neřešíme, na tohle má stejně většina lidí silničku.

                          0 0
                          • bagr84  

                            Castej problem to asi nebude, spis mluvim ze sve zkusenosti, kdyz se chci dostat z mesta do terenu tak se asfaltu nevyhnu a ten breznovej vitr co tu ted panuje je masakr. U predpovedi uz se ani nedivam jestli ma prset nebo ne, spis na rychlost vetru… To jsem nikdy predtim nedelal.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Tady mám výhodu, já mám terén 80m od baráku, takže tohle se mi vůbec netýká. Ale jezdím když je bahno na celopevňáku silnice teď dost (když už nemám silničku, na celopevňáku mi to ale sedí více), takže vítr stále potkávám, ale tady platí, co jsem psal níže pro srovnání se silničkou.

                              0 0
                        • MlokCZ  

                          Ale i když vyjedeš třeba na silnici mimo les a dojde k případu, že fouká proti. Tak v tomto případě bude mnohem větší roli hrát, jak máš chrtí posez a tedy jak velký aerodynamický odpor má tělo. To jen, že pokud někdo chce tohle řešit, tak jako první by měl mít superchrtí posez.

                          Moje srovnání ze silnička x celopevňák a na něm širší i užší pláště a tohle na asfaltu při rychlostech kolem 30km/h a výše, tedy rovina a mírné sjezdy.

                          Na silničce jsem samozřejmě nejrychlejší a v tomto případě je rozdíl už velký (na celkovém průměru, pokud to není trasa celá po rovině to ale moc neudělá, protože stejně průměr dělají z 90% kopce), nejvíce ale podle mě dělá posez, kde jsem na silničce měl mnohem sportovnější. Na celopevňáku pak pro užší x širší pláště rozdíl nějaký mimiální stále bude, ale už jsem ho nedokázal ani jednoznačně změřit.

                          Ale tohle není o terénu.

                          0 0
          • MlokCZ  

            Tahle kategorie plášťů je ohledně procvaknutí nastejno, procvaknutí může trošku pomoct až např. extrémně zesílené boky, což se téhle kategorie plášťů vůbec netýká.

            V téhle kategorii na procvaknutí mají vliv pouze tyto věci:

            • objem plášťů, čím větší, tím lépe; tedy pokud hodně cvakáš a nechceš přefukovat pláště na vysoké tlaky a tím zcela zabíjet chování v terénu, tak jedině používat objemnější pláště
            • nafoukání, je třeba foukat dostatečný tlak pro daný objem plášťů a váhu jezdce, aby se necvakalo
            • jak kdo jezdí jako prase
            • duše, pokud se přejde na bezdušovou variantu, tak je tento problém téměř eliminovaná (píšu téměř, protože pokud to bude extrémní rána přes ráfek a při nárazu rovnou zrušíš ráfek, tak ani bezdušová varianta to nezachrání a v extrému bude určitě možné cvaknout i samotný plášť pokud to bude nějaké lehká šlupka).
            0 0
            • v POHODÌ klokan  

              Taky se tu přiživím:

              Chtěl bych rychlý plášť hlavně na silnici, který bude držet i v případném mokru (pořád se jedná o silnici nebo max. polní cestu). Váhu tolik neřeším. Líbilo by se mi, kdyby byl celkem odolný proti defektům :-) Plášť by byl určený primárně na tůru z ČR do Benátek a zpět na HT s plným nákladem (vzadu). Má někdo nějaký nápad? Přemýšlel jsem o zmiňovaném Maxxisu Crossmarku 2.1 v kevlaru nebo GEAXu Mezcalu taktéž 2.1 v kevlaru. Další alternativy vítány.

              0 0
              •  

                Každopádně bych z vlastní zkušenosti doporučil pláště Schwalbe Smart Sam s ochranou boků Snake-Skin a ze zhora ochrana Alpecross nově DoubleDefence. Zatím najeto kolem 5tis.km a pouze jeden defekt vepředu a na ten kus železa co ležel na silnici, tam by píchnul i náklaďák. Bohužel Ti neřeknu jak moc je vhodný tento plášť převážně po cestách na asfaltu, všeobecně tento plášť má celkem dobrou kilometrovou výdrž. Nově se však prodává v třísměsové versi a asi nikdo nemá vyzkoušený co vzadu vydrží. Jednosměsová má obrovskou výdrž (možná se ještě dá sehnat), dvousměsová je na tom již poněkud hůře.

                0 0
              • MlokCZ  

                Pokud stačí 2,0 šířka a je to hlavně na silnici, tak bych vzal Marathony Supreme. Na mokru na asfaltu drží velmi dobře, lehký terén není problém s tím projet a odolnost bude výborná, váha je také za to o něco vyšší na to, že to nemá v podstatě vzorek a je to jen 2,0.

                Já je nakonec na celopevňáku opustil ze dvou důvodů, pro moje požadavky na pohodlí byly málo objemné a druhý důvod byl, že neexistují v UST verzi a mně se nechce trápit s komplikacemi oproti plnohodnotným UST (v neděli jsem třeba kontroloval tmel v plnohodnotných UST a 4 pláště jsem měl za 5 minut zkontrolované a tmel doplněný, rychlejší manipulace i než s dušemi).

                0 0
                • Marccoo  

                  jak to děláš?Tu kontrolu.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Kontrolu tmelu dělám jednoduše, že plášť částečně sundám (jednu patku) a prostě se podívám. Tím jsem chtěl ukázat, že 4 pláště byly sundané a nasazené zase zpět hrozně rychle bez jakýchkoliv komplikací (tedy ani žádné mýdlo a podobné věci používat vůbec nemusím a při foukání se chytnou zcela okamžitě, i s tou jednou patkou zaskočenou v ráfku).

                    Bylo to po cca půl roce pro všechny ty 4 pláště (přes zimu jsem ale téměř nejezdil) a zajímavé jak se to lišilo. Jeden zadní RR ani památky po tmelu, druhý ještě trochu tmelu měl, jeden NN měl tmelu trochu více než ten RR a druhý NN tam měl téměř plné množství jako jsem tam na začátku dával. Tam kde tmel byl, tak měl pořád konzistenci dobrou, tedy žádné žmolkovatění se nekonalo.

                    0 0
                    • Marccoo  

                      Hm,to snad ani né,měl jsem docela potíž nasadit RR UST,normální plášť dám normálně jenom rukama,ale na UST mi skoro ani páky nestačili,pama­tuješ?Ale mám ten opravný tmel GEAX,co i dá tmel a ještě pneu dofoukne,přes ventilek.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        V případě, že jedna patka zůstane zaskočená, tak nemám žádný problém jen rukou nahodit tu druhou patku a sundat lehounce jednou montpákou. Když nasazuji nový plášť, tak většinou lehce jednou montpákou pomůžu, protože se do středového žlábku obě patky tak úplně dobře nevejdou, takže to jde malinko hůře.

                        Mně ale nešlo a nasazení a sundání, to se stává jen vyjímečně, že jde blbě, mně šlo o foukání. V případě dušového pláště by to tak dobře nešlo.

                        0 0
                • v POHODÌ klokan  

                  Hmm, tak tenhle model jsem v potaz nevzal. Nevypadá zle, ale cena vypadá hůř :) Je dost specializovaný, ale to jsem tak nějak koneckonců chtěl, že? Na UST přejít nehodlám, takže to je v pohodě, ale nějak to promyslím…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Třeba tady cena celkem jde (do 800Kč, poštovné tam je myslím 7euro, což když se toho vezme trošku více je také v pohodě, nakupoval jsem tam už víckrát). Na tom odkazu už je navíc 09 verze, která je předělaná a je nově také třísměsový, takže by mohl jet i držet ještě malinko lépe než 08 verze (i když ta směs magic compound u 08 byla také velmi dobrá).

                    Sice je cílený hlavně na asfalt a případně pěkné lesní cesty, ale testoval jsem ho párkrát i v náročnějším terénu (sjezd z Kleti, kde manželka, která tam měla HT s Pythony kus tlačila v tom sjezdu) a dalo se celkem dobře (samozřejmě držel v terénu o něco hůře než třeba RR). Výdrž si myslím, že bude velmi slušná, takže ta investice není tak hrozná.

                    Škoda té šířky, kdyby je dělali ve 2,25–2,35, tak bych o něm znovu možná uvažoval i pro dušovou verzi a ty komplikace s foukáním bez duší nějak přežil. Ty 2,0 myslím, že měli reálnou šířku někde kolem 46–47mm (měřil jsem je před 3/4 rokem, ale už jsi tím číslem nejsem jistý).

                    0 0
                    • Běžec  

                      Ad. 2,35 slick od Schwalbe – neuvažovals o Super Moto?

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Uvažoval, už jsme to tu řešili s Archerem v jiném vláknu. Super Moto by byl fajn ve všem až na jednu věc, kterou mám jako prioritu a to odolnost, kvůli tomu jsem ho zamítnul.

                        0 0
                    • v POHODÌ klokan  

                      Recenze jsou na tyhle pláště dobrý, na silnici jsou asi dokonalý. Všimnul jsem si ale, že za tu cenu je drátová verze, kevlarová je o další stovku dražší :( Drátová verze by mi moc nevadila, ale zase by se hůř skladovaly (jestli bych je někdy z HT sundával :-) Jak se vlastně chová tenhle plášť třeba na silnici s pískem nebo malýma kamínkama? To nikde nějak nezmiňujou..

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Drátová verze v tomto případě by neměla vadit (tu cenu jsem přehlédnul, že je to pro drát verzi, tam asi vůbec kevlarovou nemají, tu mají jen pro 1,6), směs mají obě verze stejnou a ochranu proti defktům taky. Tedy není to jako u jiných Schwalbe, kde drátová verze je ošizená a rozdílná.

                        Asflat s pískem nebo jiným sypkým klouzavým povrchem, tohle se hrozně špatně hodnotí, především proto, že u žádného pláště jsem nikdy cíleně tohle netestoval až do kritické situace, tedy abych si rozbil ústa. Já jsem na tom povrchu neměl problém se Supreme, ale zas tak moc jsem na tomto typu povrchu toho nevyzkoušel, tedy nějaké objektivní hodnocení v tomto ohledu se nedovažuju. Na mokru a v terénu jsem to více testoval kromě samotné jízdy i po ostrým bržděním, kde se pozná dost a je možné si dovolit kola zablokovat, když je to kontrolované. Ale na písečku na silnici, ten až tak moc nepotkávám a nic jsem tam cíleně netestoval.

                        0 0
                        • v POHODÌ klokan  

                          Testovat pláště do kritické situace se musí! :)

                          Jinak jsem našel, že se prodává několik dalších verzí Schwalbe marathonu (plus,ATB,XR nebo samotný marathon). Třeba ten marathon (bez přívlastku) se prodává pod 700Kč. Nebyla by to alternativa? Vím, že je hoodně těžký (ve 2 palcích má 840g), ale podle Schwalbe tabulek hodně dlouho vydrží a pomalý taky tolik není. Nevím. Nejlevnější Supreme jsem našel za 1100 v kevlaru, ale to je pořád moc. Ty tvoje, cos je jezdil, jsi už opotřeboval tak, že se na nich jezdit nedá? :-)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Jiné verze Marathonů jsou úplně jiné pláště. Třeba ten bez přívlastnku má horší směs (pojede pomaleji a ještě bude hůře držet), horší ochranu proti defektům a ještě je těžší. O tom bych ani neuvažoval. A že není třeba o tolik pomalejší, to už být zase nemůže, když nemá pořád žádný vzorek.

                            Já měl koupené 4 kusy ze zahraničí, cenu už si nepamatuju, ale bylo to myslím někde těsně pod 1000Kč/kus. Nakonec jezdím na celopevňáku UST RR 2,25, které nejsou o moc pomalejší díky tomu, že jsou UST a mají dostatečný objem. A také jezdím teď na celopevňáku i více do terénu, nejen asfalt. Takže jsem dva kusy, které byly nové nejeté prodal a dva kusy tu ještě mám, pořád jsou v perfektním stavu, ani není vidět, že jsou jeté (a zas tak málo najeto nemají, něco přes 1000km), ale tyhle dva jsou pro manželku na HT, dostane je tam, až pojedem letos na Korsiku.

                            Z ostatních Marathonů bych uvažoval snad jedině o modelu Racer, jenže ten není ve větší šířkách a odolnost už taky nic moc, ale zase na asfaltu poletí.

                            0 0
                            • v POHODÌ klokan  

                              Dík moc za info, asi se teda porozhlídnu i po jiných značkách. Škoda, že ty supremy nemáš volné :) Jak jsem četl tvoje příspěvky, tak s jinými značkami a jejich modely nemáš moc zkušeností? Třeba tady někde zmiňované semislicky Maxxis wormdrive, WTB vulpine apod?

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Zrovna Wormdrive jsem jezdil před x lety zpátky, tenkrát byl ještě zadní odlišný od předního (přední byl stejný nebo téměř stejný jako je teď), tedy byly malinko jiné než teď. A to se vůbec nedá srovnat, Wormdrivy vůbec nejedou oproti Supreme, ty starší byly i zcela jasně pomalejší než třeba RR. Ochrana proti defektům také horší než Supreme. Ale zase možná trošku lépe drží díky tomu malému vzorku v terénu, na asfaltu rozhodně drží hůře než Supreme (na asfaltu každý vzorek drží hůře než téměř slick s přilnavou směsí).

                                Wormdrive není plášť, který by se pro asfalt vůbec se Supreme dal srovnávat.

                                V dnešní době se pláště posunuly už trošku někam jinam a na valivý odpor má dnes mnohem větší vliv směs, použití tří směsí (nebo některých směsí jako magic compound u 08 Supreme) u Schwalbe posunulo valivý odpor hrozně dolů a to i pro větší vzorky.

                                Wormdrivy zcela zastíní u Schwalbe Furious Fredy, akorát že by to chtělo raceguard verzi kvůli odolnosti. A problém bude, že cena je vyšší (oproti Supreme si nepomůžeš, sice FF seženeš o trošičku levněji, ale Supreme určitě vydrží mnohem déle) a výdrž bude horší než Wormdrive.

                                Tady si prostě musíš říct, zda za to ty peníze stojí nebo ne.

                                Pokud bys chtěl šetřit, tak bych vzal možná třeba Speedmaxi (ty jsem také jeden čas jezdil), opět to ale bude se Supreme nesrovnatelné (budou pomalejší a na asfaltu budou hůře držet a ještě budou méně odolné).

                                0 0
                              • Paja  

                                a co presne Te zajima? Vsechny splnuji tvoje pozadavky – relativne rychly plast, ktery je bez problemu na polnackach a sotolinach, pokud nechces neco uzsiho, tak bych v nich velky rozdily nevidel. Sam jsem pred lety jezdil wormdrive a trilobit, zaber a drzeni odpovidajici vzorku, vydrz dlouha, na cykloturistiku idealni.

                                0 0
              • Paja  

                Maxxis wormdrive, rubena trilobit, wtb vulpine, ritchey speedmax.

                0 0
            • destr  

              Zdravím, optám se tě, bo vypadáš, že víš o čem mluvíš. Ted vybírám nějaky pláště pro přítelkyni, má to bejt čistě jenom na závody(hlavně XC), do ted vozila vepředu ignitora a vzadu XCR Dry II, oboje s dušema, defekt loni snad žádnej, jenom jednou prorazila mám pocit (má cca 52kg). Tak sem si říkal, že bych ji pořidil ty rocktetrony, vozila by to už jako notubes. Myslíš že to má cenu nebo raději jít třeba do NN/RR?

              0 0
              • MlokCZ  

                Na tohle se jednoznačně odpovědět nedá. Při její váze + když to bude vozit s NoTubes bude riziko u Rocket Ronu výrazně nižší. Ron/Ron bude o malinko rychlejší než NN/RR, bude to lehčí, držet to bude cca stejně, možná o chlup lépe.

                Pro tento případ bych Rocket Rony klidně nahodil.

                0 0
    • kali222  

      realne vahy Ralphu 2,25 a 2,4? : ) dusovky -diky

      0 0
    • Feďa  

      Tak které jsi nakonec vybral?

      0 0
    • Hynas  

      Nediskutovat a vzít NR. A máš po starostech.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.