• N!cholai

    Zdravím bikeři, tak pláště se sjíždějí a sjíždějí…:-D A zájem o nové pláště se zvyšuje. Uvažuji o michelinu, continetalu, ale nejvíc mě zauja Schwalbe racing ralph 2008 ( přečetl jsem si krátkou charakteristiku: http://www.cykloexpert.cz/…-ralph--2008 ) No jak se dívám na ten „hladký“ vzorek, mám strach při deštivém počasí.. Máte někdo tyto pláště? Je pravda, to co na tom webu píšou? Ještě jsem uvažoval o michelinach xcr mud, ale po přečtení názorů v BF, asi od koupi ustupuji:-) A který plášť by jste mi doporučili do 1000kč? Díky za odpovědi.

    0 0
    • sps-punker  

      osobně s němi zkušenost nemám, ale vzhledem k jejich ceně, váze a funkčně odpovídajícímu dezénu bych je bral i já. Momentálně potřebuji nové obutí. Jsou u racing ralph rozlišeny přední a adní? díky

      0 0
      • šlapatko  

        ne

         
        0 0
      • Evilcleaner  

        není ale mnohdy se používá na přední kolo nobby nic a na zadní racing ralph (třeba canyon to tak dělá)

        0 0
        • voytaa  

          Nevíte někdo, proč dopředu dávají plášť s hrubším vzorkem? Logicky víc přece zabírá zadní kolo a proto bych dal větší „drapák“ spíš dozadu ne?

          0 0
          • kubad  

            no to že ti vzadu hrubší vzorek líp zabírá je dobrá věc, ale když ti přední kolo nedrží a klouže, tak je ti to celkem k ničemu :-)

            0 0
            • voytaa  

              to máš recht,ale spíš bych volil kdyžtak stejný pláště na obě kola. Ten hrubší v předu je mně pořád nějak proti srsti:-)

              0 0
              • kolda  

                vic proti srsti ti bude,az hodis tlamu kvuli tomu, ze te nepodrzelo predni kolo.

                0 0
                • Almond  

                  no, hele, tohle co pises plati jenom pro teren, tam nobby nic drzej hezky… jel jsem na nich asi 250km na pujcenym kole… Po 30km jsem chytil slejvak, bylo to zrovna na takovy kratky asfaltovy pasazi, mirnej kopec dolu, 35km/h, lehka levotociva zatacka, do ktery sem vjel s mirnym klopenim… Ani sem se nestacil divit jak rychle sem se ocit z kola na asfaltu a brzdil tlamou :)

                  0 0
                  • koldator  

                    to bys možná brzdil i s RR. Schwalbáky mají docela vysoký boční vzorek, který na asfaltu v zatáčce ustřeluje, i na suchým.

                    0 0
                  • coffield  

                    Na asfaltu podrží NN i RR stejně jako jiné pneu. Navíc větší zobce na boku terénnějších pneu se lehce ohýbají a kolo utíká ze zatáčky ven, i když nepodklouzne. Ale jsou to všechno subjektivní dojmy…

                    0 0
                    • Almond  

                      Musim protestovat… kolo utíká ze zatáčky ven, i když nepodklouzne. Mam presne opacny zkusenosti s NN, utikani ze zatacky jsem nezaregestroval, zato podklouznuti naopak az moc intenzivne :)

                      0 0
                      • McBlacky  

                        pánové jestli neumíte jezdit zatáčky ani na NN tak to je dost zlý

                        0 0
                  • les  

                    To bude řidičem.

                    0 0
              • Twister  

                A zadní kolo je víc zatížený, takže to s hrubym vzorkem míň jede a víc se sjíždí.

                0 0
            • MlokCZ  

              A k tomu navíc ještě zadní dělá tak 70–80% rychlosti výsledné. Tedy pomalejší plášť na zadním spomalí hodně, na předním jen málo.

              0 0
              • voytaa  

                Jasný,ale vem si třeba cube. U řady ltd jsou na obou RR, zatímco u vyššího reactionu je vpředu NN. Kola to jsou přitom do stejných podmínek a cena obou pláštů je stejná. Proč to potom dělají takhle podivně?

                0 0
                • siafu  

                  tak to je vec vyrobce, jakou zvoli kombinaci – klidne tam kvuli vaze mohl dat Furious Fred:) …ber to tak, ze NN vepredu te vic podrzi nez RR. Pokud das NN i dozadu, tak uz by to vcelku dost bylo znat na valivem odporu oproti RR, NN vepredu jeste docela ujde, ale i tak se mi na asfaltu kombinace NN/RR zdala pomalejsi nez RR/RR, v terenu mel zas navrch NN/RR…

                  0 0
        • St1c  

          presne tak to vozim, na sele bolo aj blaticko a fungovalo to super

          0 0
      • kubad  

        U RR se přední a zadní rozlišuje jen otočením podle rotace.

        jinak jsou to především rychlé pláště na suchý a tvrdý terén.

        0 0
      • rasputin  

        Mám je teď od začátku sezony a jsem úplně nejvíc spokojený, jsou hodně rychlé a dobře drží. To vše ale na suchém a tvrdém povrchu. Na blátivém podkladu hodně kloužou a taky se hodně zanáší, ale to se není čemu divit…

        0 0
        • N!cholai  

          Budu uvažovat… Potřeboval bych spíše něco takového:

          1,vzorek aby se moc nesjížděl

          2,nemusel bych se při závodě obávat bláta

          3,musí držet jak „přibité“

          4,to vše do ceny 1000kč.

          Doporučili by jste mi něco??

          0 0
          • jonti  

            Dozadu python, dopredu bulldog, oba tubeless.

            0 0
            • jonti  

              Dalsia moznost massis crossmark. Plaste co maju v 2.1 pod 500g by som rovno vylucil, urcite ani dlho nevydrzia ani nebudu odolne proti defektom.

              Tie dost dobre by pre teba mohli byt rubeny, napriklad charibdis.

              0 0
              • roud  

                těch defektů u lehkejch plášťů bych se nebál ale s tou vydrží je to problém…

                0 0
                • jonti  

                  No neviem, vozil som ralphy, python air light a par dalsich. V beznom terene pohoda, ale ak som to viac pustil, tak bol hned problem.

                  0 0
                • RedAce  

                  Mám NN a výdrž v pohodě, max 4 gumy na sezonu (ale jen závody).

                  0 0
                  • St1c  

                    4 gumy na sezonu? a len zavody? to odjazdis na zavodoch 8k km?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Pokud to vozí na předním i zadním kole, tak určitě na 4 pláště 8tis. km nedá, pokud je nechce sjíždět do mrtě. Vidím to tak 2–2,5tis. na zadním na jeden a tak 3,5–4tis. na předním, pokud nějaký nezruší náhodou dříve třeba říznutím. Na 4tis. km potřebuje pak 3 pláště.

                      Pokud jen na předním, tak by dal na 4 pláště výrazně více než 8tis. km. A jen na zadním to by byla asi dost kravina, tahle varianta asi moc nehrozí.

                      0 0
                      • St1c  

                        aj tak mi to pride mooooc, ak zoberem ze je mozno 30 zavodnych tyzdnov za sezonu, tak potom ake dlhe trate chodi?

                        0 0
                        • RedAce  

                          Nic divnýho na tom neni, když se ztrácí vzorek, jsou zničený boky, nebo tam jsou díry, tak ho sundám a pověsim na zeď, v zimě, nebo třeba na jiném kole je pak sjedu.

                          0 0
              • N!cholai  

                Asi půjdu opět do pythonu.( mám totiž vzadu python a jsem spokojený:-)) Jaký je rozdíl mezí tímto: http://www.kupkolo.cz/…ka_1650.html

                a http://www.solidosport.cz/detail.asp?… co je lepší? Ten „stočený“ nebo klasik?

                0 0
                • kubad  

                  Plášť s kevlarovou patkou je po všech stránkách lepší a lehčí.

                  u té drátové verze bude jediným plusem větší životnost

                  0 0
                  • Houba2  

                    Nemám až tak moc skušeností s kevlarovou patkou u plášťů, tak se zeptám. Včem všem je kevlarová patka u pláště o tolik lepší, když pominu těch pár gramů v rozdílné váze??? Píšeš, že je ve všech ohledech lepší. Vysvětli prosím

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Je to v tom, že v podstatě téměř nikdy to nejsou jen dva totožné pláště lišící se patkou, ale vlastně dva úplně rozdílné pláště, které spojuje jen stejný vzorek. Proto ty rozdíly.

                      Tedy není to dané tím, že by samotná patka přinesla více výhod, ale tím, že je rozdílu v praxi mnohem více.

                      0 0
          • rasputin  

            Tak já na RR odjel jak Šelu tak i ŠkodaBike v Brušperku a dobrý, ale rozhodně to nejsou pláště do bláta. A s výdrží na tom asi nebudou tak nějak moc slavně, t bohužel nebo spíš naštěstí jště nevím :D

             
            0 0
    • StevensSFC  

      Michelin si nekupuj!Já osobně mam dva druhy michelin XCR DRY 2 a michelin XCR MUD.Nic to nevydrží.Hned se to sjede.Plášt XCR jsem po 2km prozazil o klacek a u MUDA se mi trhá vrorek ten mam na předku.Se Schwalbe mam jen dobré skušenosti.

      0 0
      • N!cholai  

        Tak ten michelin tedy vynechám, ale uvažuji možna nad tímto Michelin XCR all terrain – je dobrý?

        0 0
        • kubad  

          nenech se rozhodit životnost a odolnost RR a uvedených Michelinů je dost podobná !!!

          RR ti vzadu taky o moc víc jak 2000km nevydrží

          0 0
          • N!cholai  

            No já mám právě strach u tych Schwalbe, že když zaprší a bude bláte, tak tam pojedu jak na saních.

            0 0
            • StevensSFC  

              No já měl Racing Ralph ale drátového a vydržel hodně.Záleží jen na tobě ale nevím jestly je normální po 100km zistit že se ti trhá vzorek jak u toho MUDa

              0 0
            • kubad  

              to pojedeš skoro na všem co nemá hrubší vzorek

              0 0
      • rasputin  

        Já vozil skoro celý rok Michelin A.T. a největší spokojenost, žádný defekt, vzorek je tam pořád, ale je pravda, že jdou to strašný drapáky, tak do blata a kamení…

        0 0
    • scret  

      ja vozim Contiky Explorery, takovej peknej univerzalek, kterej neurazi, v kevlaru ma lehounce pres 500g (konkretne jsem ted vazil 514g) a dal se sehnat do cca 6stovek… defektu taky malo,oproti jinejm gumam…

      0 0
    • tom_777  

      já bych racing ralph rád koupil v šířce 2,1 – někde přes e-shop do 700,– kč

      zatím jsem v e-shopech viděl jen 2,25 za 660,– nebo 2,1 ale za 860,–

      od ledna vozím Noby Nic a jsem z nich nadšenej pokud jde o těžší terén a na mokru.

      0 0
      • kubad  

        stačí trochu hledat RR08 2,1" :

        770Kč

        690Kč

        prostě hledat :-)

        0 0
      • N!cholai  

        Jsou dobré ty NOBY NIC?? V malém blátě? Mě se zdají, že budou podobné jako RR 08, už podle toho vzorku nebo je to jinak??

        0 0
        • kubad  

          ten vzorek vypadá podobně jak u RR ale je výrazně vyšší a NN jsou právě do hrubšího terénu a neztratí se úplně ani v blátě

          0 0
          • N!cholai  

            SUPER. Takže: NOBY NIC vs. HUTCHINSON PYTHON (kevlarová patka) co by jste mi doporučili?

            0 0
            • kubad  

              Python=RR

              NN je plášť na trochu jiné ježdění :-)

              0 0
              • N!cholai  

                jak to myslíš, že python se rovná RR ??

                0 0
                • jonti  

                  Nemyslim, s pythonmi si poradis v blate lepsie nez s ralphami, ale horsie nez s NN. Takze su niekde medzi, rovnako aj valivym odporom.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Mě přišly RR 08 v blátě o malinko lepší než Pythony. Ale Pythony už jsem jezdil před delší dobou, takže to srovnání není moc objektivní.

                    Ale samozřejmě nejlepší to bylo, když jsem teď měl chvíli NN/NN, tedy NN i na zadním, rozdíl oproti RR docela velký (a to nejen na blátě). Na druhou stranu rozdíl velký i v tom jak to jede, takže jsem nakonec nechal NN/RR UST a jsem s tím RR 08 docela spokojený.

                    0 0
                    • Madrid  

                      Někdy dříve jsi psal, že jezdíš vzadu Smart Samy. Můžeš mi přiblížit rozdíl mezi nimi a RR 08, které máš teď? Tedy o kolik rychlejší se ti RR zdají a o kolik lépe SS drží, hlavně na mokru. Díky.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        RR 07 jsem tam měl dlouho na zadním (přes 5tis.), SS také dlouho (přes 3tis.), RR zatím jen cca 200km s tím, že to je UST verze (která je širší), z toho bahno jen trošičku sem tam a mokro také jen trošičku někde, už je to všude docela suchý.

                        Neřekl bych, že RR 08 jede nějak výrazně lépe, mě přijde, že všechny ty tři pláště jedou ± stejně, možná ten SS o malinko hůře, ale rozdíl hodně malý. Ono hlavně jsem přešel z Albert/SS na NN/RR a něco malinko udělá i ten NN (i když předním plášť dělá méně) a celá ta kombinace NN/RR UST je jen nepatrně rychlejší. Jediné, co bylo výrazně pomalejší, tak byla kombinace NN/NN UST, kterou jsem tam měl dva dny než mi dorazil RR 08 UST.

                        RR 08 drží lépe v zatáčkách, tam kde RR 07 byl brzda k přednímu NN, tak RR 08 už celkem v pohodě, i když samozřejmě jako NN vzadu o není. SS na tom není lépe, ale ani hůře, řekl bych ± stejné (tady na tom byl SS lépe oproti O7 RR). Záběr s RR 08 je také dost podobný jako u SS, pár výjezdů na mokru bylo lepších než s RR 07, takže celkem spokojenost a SS na tom není lépe (ale asi ani ne hůře, ty rozdíly jsou minimální a bez testu okamžitě po sobě na stejném výjezdu nebo mokrém úseku se to těžko hodnotí). Na druhou stranu NN vzadu byl výrazně lepší ve všem jak než RR, tak než SS, tam je to už fakt znát a ne takové drobné rozdíly jako mezi RR a SS. Taky ale NN na zadním jede už o dost hůře.

                        U SS jsem ale ani nestačil vyzkoušet nové 08, které jsou už dvousměsové, měl jsem ho tu připravený, ale místo toho tam dal rovnou ty UST NN/RR.

                        V každém případě, i když snad bude na defekty RR 08 o malinko lepší než 07, tak SS alpencross (ale i normální verze) bude na defekty odolnější výrazně více a určitě SS vydrží výrazně déle. Odolnost snad doženu u RR UST verzí (ta není taková šlupka jako klasická verze, řekl bych téměř srovnatelná se SS alpencross) s tmelem uvnitř.

                        Pokud bych vozil klasiku a nepřešel na UST, tak bych nechal kvůli odolnosti určitě raději SS a to v alpencross verzi, zvlášť když je teď dvousměsový (ale jak říkám, ten už jsem nevyzkoušel). RR 08 celkově seděl možná nepatrně lépe než SS, ale to je ve srovnání ještě s jednosměsovým SS, druhá měkčí směs na krajích pláště SS určitě pomůže.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          A je to srovnání také ovlivněno tím, že RR 2,25 08 mám UST, který se může chovat trošičku jinak + má na 19mm ráfku celých 56mm, takže je znatelně širší než RR klasický.

                          0 0
                          • scret  

                            chtel jsem se te zeptat, mozna jsem to spatne pochopil ale ty jezdis UST gumu jeste s tmelem uvnitr?

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Ano, samozřejmě, že jezdím s tmelem (60g NoTubes tmelu). Bez tmelu by to dost ztrácelo výhody UST a s případným defektem je více práce než u klasiky. Bez tmelu bych do UST určitě nešel. Oproti Albert/SS alpencross verzím s duší si rozhodně s defekty nechci nějak výrazně pohoršit. A s NN/RR 07 klasikou jsem míval defektů dost (na RR na zadním hodně trnů a to by na UST bez tmelu nebylo o moc lepší, asi úplně stejný, i když trošičku lepší to může být díky jinému vzorku).

                              Váhově to celkem jde, NN má 700g, RR má 650g + 60g tmelu, tedy o trošku horší než u klasiky, ale odolnost výrazně větší. Navíc když přičtu, že šířka je u UST širší, tedy je to reálně tak, že UST jsou opravdu 2,25, kdežto klasika je reálně jen 2,1.

                              Odolnější to bude nepatrně více než klasika s NoTubes, možná i výrazně (kvůl tomu, že UST verze nejsou takové šlupky). A oproti NoTubes s klasickým pláštěm s tím nebylo vůbec žádné ****** a bez problémů nafouknuto nasucho napoprvé (a šlo by to pravděpodobně i malou pumpičkou u nového pláště). NoTubes + klasika jsem zavrhnul právě kvůli tomu ****** se s tím (Albert ani SS si s velkou pumpou na sucho ani neškrt, mydlit už jsem to ani nezkoušel a rozhodnul se rovnou pro UST NN/RR, váhově jsem na tom dokonce o chlup lepší než Albert/SS alpencross).

                              0 0
                              • scret  

                                hmm,tak to je docela bida:( dlouho jezdim klasiku, plast,duse,pak byly experimenty s light dusema, na nekterych plastich se to da, nektery byly defektovy jak prase…

                                ted mam CMaxy ST a rikam si ze kdybych konecne vyuzil UST a dal i UST gumu,tak by defektu bylo o hodne min… precijenom ty gumy jsou o dost tezsi nez klasika (cca 150–200g) a jeste do tezky gumy cpat jeste tmel, sice lehouckej,ale jsou to zas gramy navic, to uz se mi moc nechce:(

                                tak se ptam, bude klasika + duse stejna jako lehkej UST plast bez tmelu co se tyka defektu? chapu ze vyrazne ubydou snakebity,ale co prave ty trny apod.?

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  UST verze je o 130g těžší (ne o 150–200g) a v reálu to sedí a k tomu je výrazně širší, to mi tedy přijde váhově hodně dobré (s klasikou se na tu šířku ani nedostanu, protože bych musel mít NN 2,4ku, ta je už také těžší a RR takhle široký není; a pokud stačí reálná šířka klasiky NN/RR ve 2,25 tedy kolem 52–53mm, tak pokud je to u 2,1 stejné, tak na to pravděpodobně stačí UST ve 2,1 a ten je lehčí). Takže je to ± stejný jako klasika + lehčí duše. A těch 50–60g tmelu navíc je zcela minimální rozdíl, rozhodně to za méně defektů stojí. Nedat tmel jen kvůli ušetření těch 50–60g mi přijde už hodně ulítlé. Loňské UST verze ještě poměrně těžké byly (skoro o 100g více než ty letošní), ale ty letošní už jsou ok.

                                  Defekty při UST verzi bez tmelu nedokážu říct z praxe, když jsem to nejezdil, ale odhaduju, že to bude podobné jako u klasiky (až na ty snakebity). A když k defektu dojde, tak s tím bude u UST hrozně práce. Duši sice dáš hned, ale pak ji po dojezdu zase budeš vyndavat, budeš muset lepit plášť (pokud se tedy nebudeš pokoušet lepit v terénu rovnou plášť, ale to také už nemusíš nafouknout malou pumpičkou, když nebude nový)…

                                  UST pláště bez tmelu se mi zdá jako nesmysl, to už bych tam raději nechal klasiku s duší.

                                  A pokud chceš gramařit a máš náladu se s tím *****, tak dej klasické pláště + NoTubes tmel, to bude ze všeho nejlehčí. Mě tahle varianta kvůli nevýhodám jako pracnost nasazení, o malinko menší odolnosti než UST s tmelem, mírné riziko plynoucí z toho, že klasický plášť v patkách tak dobře nedrží neoslovila.

                                  0 0
                                  • Archer  

                                    U bezdusaku defekt vypada jinak. Neztraceji vzduch hned, ale upusteji ho pomalu (pokud to neni 1cm dira). Kdyz chytnes nejaky trn, a on zustane v plaste, tak vzduch bude uchazet velmi pomalu, nejspis poznas to az doma :)

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Tak to je sice lepší, ale stejně bych to bez tmelu viděl jako blbost. S tmelem když to bude malý defekt typu trn to není třeba řešit vůbec (maximálně lehce dofouknout, když nedojde k zacelení díry okamžitě).

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Ale jinak doufám, že v praxi zkoumat jak vypadá defekt u UST moc nebudu.

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Co jsem měl těch více než 10 defektů u RR klasiky, tak si vybavuju jediný defekt, který by tmel možná tmel nezacelil (téměř vše trny a asi 2× malinká dírka, kde jsem nenašel od čeho byla, takže asi také trny). Ten jeden byl kovový drát v trávě, který nebyl vidět, díra trošku větší, kruhová kolem 2–3mm, to by možná tmel už nezacelil.

                                          0 0
                                          • Karbic  

                                            to já měl u RR klasiky jednou 20 cm podélnou škubu a pak ještě dvakrát několikacenti­metrovou, což by zacelilo tak max oběšení se na nejbližší větvi ;-)

                                            …a RR dávno odpočívá na háku, asi ho ještě někdy hodím na předek, protože je téměř nesjetej…

                                            0 0
                                  • scret  

                                    jak uz tu nekdo psal niz,ty jsi fakt spisovatel:) (v tom dobrem slova smyslu!) kazdoapdne dik za odpoved.

                                    s pristima gumama asi pujdu do UST prave kvuli snakebitum, vyzkousim nejprv bez tmelu a kdyz to bude vyhovovat,tak nechm,kdyz ne,dam tmel a basta:)

                                    jen prijit ted na vybornou gumu,ktera hodne vydrzi, je lehoucka, da se sehnat relativne levne, bude dobre drzet a pritom skvele pojede:))

                                    0 0
                              • Madrid  

                                Díky za obsáhlé odpovědi. Pod tíhu tvé argumentace zkusím variantu NN/SS 2,25 Alpencross v klasice.

                                0 0
                                • ememem  

                                  NN v uprave alpencross sa nerobi, iba snake skin a double defense, ten double defense bude a­si to +/- to iste co al­pencross.

                                  0 0
                              • Mistrpeca  

                                nějakej eshop, kde se dá ten notubes tmel koupit?

                                0 0
                • kubad  

                  tak že RR je hodně, hodně podobný Pythonu

                  0 0
            • endroo  

              Rozhodne Noby Nic, ja uz vozim druhe a maximalni spokojenost. Drzi hodne dobre i v blate, s Pythonem se to neda srovnat ani trochu. Pokud mas UST, tak ty drzi jeste lip.

              0 0
              • endroo  

                A jeste jsem zapomnel dodat, ze se neuveritelne rychle cisti. I kdyz mas nablacino, tak uz po par desitkach metrech v sussim terenu nebo trave jsou zase ready.

                0 0
        • MlokCZ  

          NN drží o dost lépe než RR. Nejen, že má vzorek vyšší (to ale není zas o tolik, to je 3 × 4mm), ale hlavně je vzorek řidší a agresivnější.

          NN v blátě je na univerzální plášť (tedy na nespeciál na bahno) velmi slušný.

          0 0
    • siafu  

      nemohl by nekdo srovnat valivy odpor a zivotnost mezi RR 07, RR 08 a Karmou od Kendy?

      0 0
      • tom_777  

        mě ta kenda karma přijde podobná jako NN – velikostí „špuntů“

        0 0
      • MlokCZ  

        RR 07 x RR 08. Rychlé mi přijdou ± stejně, ale s RR 08 jsem spokojenější, v zatáčkách se zlepšil a záběr mi přijde také o malý chloupek lepší. Ale srovnávám RR 08 UST x RR 07 klasický oboje ve 2,25, kde ten UST je o dobré 3–4mm širší. A oba na zadním kole. Na předním mám NN (taky UST).

        U RR 07 jsem docela defektil, více než 10 defektů za 5tis. km, téměř vše trny. U 08 ještě je na hodnocení defektů brzu, mám na nich teprve teď 4 dny po sobě. A také to nepůjde srovnávat, když to je UST s NoTubes tmelem.

        Životnost u těch 07 cca 1500–2000 km v závislosti na množství asfaltu. Měním pláště spíš dříve, což je cca v polovině vzorku nebo ještě o chlup dříve.

        0 0
    • stumf  

      Na RR 07 jsem odjel minulou sezonu asi 12 zavodu a bez defektu, na RR 08 jsem letos jel chriby a brušper a taky bez defektu. Co se tyce blata…tak klouzaly oboje stejne, ale s touto hustotou vzorku se ti bude zanaset kazdy plast. Osobne jsem mezi nimi rozdil moc nepoznal 07 mi pripadaly jen nepatrne rychlejsi. Ted jezdim nano raptory…jel jsem zatim jen blativy orlik, ale co se tyce rychlosti jsou jen lehoulince pomalejsi nez RR, zanasi se stejne, ale mam pocit ze drzi lip na kluzkych vecech (haluze, kořeny, mokre kameny). Cena vsech je dost podobna. Co se tyce vydrze…RR mi stacily jedny na celou sezonu, ale podotykam ze trenuji na silnicce. Ty WTB vdrzi podle prvnich dojmu asi vic. Vse jsou to zavodni gumy, tak nemuzes cekat ze na nich budes jezdit 5 let:-)

      0 0
      • přišlapávač  

        no pete říkal, že nano raptory to možná vydržej :-D

        0 0
        • stumf  

          :-D Ale to už z nich budou jen sliky …a to plátěné.

          0 0
          • Rychlej turista  

            Nanoraptor nebudeš měnit z důvodu sjetí, ale protože se budeš chtít zese chvíli dívat na jiný vzorek :-D

            0 0
        • Luma  

          Vím,že jezdíš MountainKing i RR,můžeš je prosím tě srovnat jak drží na vlhkém podkladu,hlavně mě zajímá mokré kameny a kořeny.Mám Mountainy a chci skusit něco jiného.Díky

          0 0
          • přišlapávač  

            RR 08 jsem zatím ještě nezkoušel( zkouším Race king), ty jsou ted v pořadí :-) ale MK oproti starým RR to znamená 07 drží nesrovnatelně lépe…

            0 0
            • Luma  

              Díky,to jsem potřeboval vědět.Jinak potom napiš jaké jsou ty RaceKing.

              0 0
    • coffield  

      Podle terénu, ale na přední kolo NEDPORUČUJI. Obecně:

      a/ na kořenech a kamenech se na předním kole hodně cvakají (podle váhy jezdce)

      b/ přední kolo jede po každém extrémnějším povrchu rovně

      c/ na mokrém asfaltu se vzadu HODNĚ sjíždí vzorek, ale vedou stopu

      d/ na kluzkém povrchu je to jako jet na slicku

      Přesto ale nevidím důvod měnit – jsou lehoučké, krásně se odvalují, snadno vyměňují a jsou dobře čitelné. Doporučuji kombinaci Nobby Nic vpředu a RR vzadu, velikost 2.1 stačí pro tvrdší XC ježdění. Mezi NN a RR na předním kole nevidím v odvalování žádný rozdíl, při brždění a zatáčení ovšem více než znatelný.

      Je ale třeba si uvědomit, že NN/RR je už kompromis směrem k rychlosti. Ideální střední cesta leží JINDE.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Kurec palec a já ho chtěl pořídit dopředu jako drapák :-(

        0 0
      • MlokCZ  

        Až na tu šířku. 2,1 jsou prostě máloobjemové a pak se nemůžeš divit, že se více cvaká, když se jezdí na rozumný nízký tlak. Ani 2,25 klasický není až tak objemný, já jsem spokojen až teď u UST verzí, které jsou o 3–4mm širší než klasické (mají 56mm reálně na 19mm ráfku). Tedy o cca stejně širší jako 2,25 oproti 2,1 u klasiky.

        A když reálně 2,25 klasické jsou jen 2,1 v reálu. 2,25 UST jsou reálně 2,25. A 2,1 nejsou ani celých reálných 2,0.

        Tedy podle mě 2,1čky rozhodně ne.

        0 0
        • JSt  

          ja bych to s tou tloustkou gumy tak nehrotil. jestli poznas rozdil mezi 53 a 56mm sirky gumy, tak jsi nejaky hypersensitivni :-)). 3mm se imho budou lisit i jednotlivy kusy stejnyho typu mezi sebou…

          0 0
          • pepek  

            Já to poznám !

            0 0
          • MlokCZ  

            O 3mm se mezi sebou kusy neliší, až na ojedinělou vyjímku. Mám změřeno hafo kusů 2,25 různých Schwalbe klasických (neUST) a všechny měly 52–53mm, tedy žádný velký rozptyl. Teď už mám změřené 4 kusy UST 2,25 a všechny 56mm.

            Jízdní vlastnosti až tak jasně nepoznám ve všech situacích pro ty různé šířky, i když občas ano, ale podstatný je ten objem a to, že ty širší je možné jezdit na menší tlaky bez rizika poničení ráfku.

            A pokud bys bral, že 3mm je nic, tak pak by se nemusely vlastně vůbec dělat 2,1čky a 2,25ky, když se vlastně také liší jen o 3–4mm.

            0 0
    • kolda  

      mam ho na zadnim kole. proti RR 07 jsem nezaznamenal zadny vyrazny rozdil. mam ho v rozmeru 2,25, je to rychla a pohodlna guma. vydrz zhruba sezonu.

      0 0
    • N!cholai  

      Takže shrnutí..

      Které pláště bych si měl koupit? Podle mých požadavků? Uvažoval jsem dát dopředu i do zadu NN. Je to dobrá kombinace?

      0 0
      • siafu  

        asi nejuniverzalnejsi bude NN vepredu a RR dozadu… pokud das NN/NN, tak uz se to znatelne promitne na valivem odporu… no a pokud si uvazoval treba o Pythonech, tak nevim, jak moc je volba NN/NN rychlostne adekvatni vuci Pythonum… myslim, ze moc ne:(

        0 0
      • MlokCZ  

        Přesně jak psal siafu, NN/NN je už výrazně pomalejší než NN/RR, prosotě na zadním kole je to znát hodně. Na druhou stranu NN podrží v těžších výjezdech, zvlášť když jsou trochu mokré nebo sem tam nějaké bahno výrazně více.

        Já ale situací, kdy ocením NN na zadním nemám moc a ta rychlost jak to jede je znát pořád, takže nakonec jsem zase zkončil zpět u NN/RR, ale v UST verzi. Kdybych nepřešel na UST, tak bych vzadu nechal spíš SS alpencross verzi (co jsem teď vozil naposledy, tedy Albert/SS), především kvůli odolnosti proti defektům. Na předním je dobrá volba jak NN, tak Albert, Albert je opět o něco odolnější, drží dobře oba, NN je lehčí a nepatrně (ale fakt minimální rozdíl) lépe jede.

        Já bych na tvojem místě dal NN/RR nebo NN/SS, případně Albert/SS. A z těhle tří bych se rozhodoval dle toho jak moc ti záleží na odolnosti proti defektům, ale ani NN/RR není zase žádná hrůza na defekty.

        Pythony jedou oproti NN/NN mnohem rychleji, ty jsou cca jako RR/RR. I NN/RR pojede o malinko pomaleji, ale tam je rozdíl malý, přední plášť udělá jen malé zpomalení, na držení v terénu ale udělá na předním kole NN oproti RR moc.

        0 0
        • N!cholai  

          Super, díky za shrutí. Taky mi záleží hodně na ochraně proti defektům. Takže dozadu RR a dopředu NN?

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud chceš lepší ochranu proti defektům a nevadí malinko větší váha, tak dozadu raději SS alpencross než RR. Dopředu NN klidně ano, ale raději snake skin verzi (nebo případně double defense). Nebo u RR zkusit double defense verzi, to by také byla dobrá odolnější varianta.

            0 0
          • raceman  

            kup si nanoraptory a prihod k tomu no tubes… na to tovje zavodeni to bude stacit ;-)

            0 0
        •  

          Z důvodu odolnosti proti defektům jsem loni jezdil NN ve verzi Snake Skin, předek držel jak přibitej, zadek zase nejel jak bych si představoval. Letos na novým kole jsem víceméně ze zvědavosti dal SS ve verzi alpencross kromě zadku i na předek. Zatím naježděno něco přes 600 km, dobře to jede,vzorek se nesjíždí a kupodivu i předek drží. Zatím ho nechám, uvidím jak se bude chovat dál. Je však pravda, že nejsem žádnej dravec a jezdím pro radost na pohodu. Jarní Jizerky, bláto sajrajt,teď to uschlo, zatím spokojenost i na předku.

          0 0
          • N!cholai  

            Nevíš nějaký web, kde RR 2008 je ve verzí pro duši? Zatím jsem hledal a samé bezdušové.

            0 0
            • Pijer  

              Je to hned na začátku tohohle threadu

              http://www.netbike.cz/select_det.php?…

              0 0
              • N!cholai  

                Takže lepší kupovat ten skládácí plášť než drát? Ten drát je daleko dražší. Neztratím tím nějaké důležité vlastností?

                0 0
            • MlokCZ  

              Tady mají za slušnou cenu NN a RR 08 klasiku. Ale třeba double defense nebo snake skin verze nikdo moc nemá, tam to bude horší jak s dostupností, tak s cenou.

              Nevim kde jsi viděl samé bezdušové, RR 08 2,25 v bezdušové verzi naopak nemá téměř nikdo (klasiku všichni) a za levno už vůbec ne a opět jsem musel brát z Německa a ani tam ta UST verze nevyšla nějak super levně (cca na 950Kč včetně poštovného při 3 pláštích).

              0 0
              • Pijer  

                „RR 08 double defense nebo snake skin verze nikdo moc nemá“ – tzn. že někdo je přece jenom má. Můžeš prozradit, kde jsi je viděl?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tam co jsem teď kupoval UST RR, tak by měli mít jak double defense, tak snake skin verze.

                  A ty verze co mají ve výběru verze by mít měli skladem, protože UST předtím měli ve výběru a hned poslali a teď už je tam nemaj, takže sem je asi vykoupil :-)

                  0 0
                • claid  

                  "RR 08 double defense jsem koupil v ČB u výstaviště 1050,–Kč, zatím ho na kole nemám, nějak se nemůžu rozloučit NN na zadním..

                  0 0
        • claid  

          musím říct, že bych po tomhle prodlouženém víkendu NN (51mm) vzadu moc nezatracoval.­.v terénu super trakce, na brzdě v kamenech a sypké šotolině brzdily, neblokovaly se a nechodily do smyku, (jako jiný pláště kamarádů).. volně z kopce (asfalt) jsem nebyl vůbec pomalejší než ostatní, to bylo srovnatelný, jen ten pocit na asfaltu že gumujou tam byl, ale to je jen pocit, vůbec mi nepřišlo že by byly výrazně pomalejší, docela rozmýšlím jetli dozadu dám RR 08 jak jsem zamýšlel, nebo nechám NN/NN

          0 0
          • MlokCZ  

            NN/NN je také dobrá varianta. Možná že se to trošku liší v chování tou šířkou, v UST verzi jsou i NN i RR 56mm široké, ale s tím nižším tlakem co vozím je to znát hodně jak to jede. To že gumujou NN více asfalt mi nevadí, to dělá stejně i trochu RR, ale prostě svižnější úseky, kde se jede 20–30km/h jsou znát hodně moc jestli tam mám NN nebo RR na zadním. Měl jsem teď okamžité srovnání téměř po sobě a porovnával v háku na asfaltu za výrazně výkonnějším jezdcem, kterého mám velký problém uviset (v kopci neuvisím ať tam mám plášť jaký chci). Na rovince to byl hodně velký rozdíl, na RR uvisím levou zadní, na NN už ne (sice uvisím, ale stojí to hodně sil). V tom háku se pak tolik neprojeví odpor vzduchu a ukáže se znatelně rozdíl valivého odporu.

            V terénu a v kopcích se pak rozdíl snižuje.

            Na druhou stranu NN opravdu má výrazně lepší záběr a je lepší při brždění, přesně jak píšeš. Ale situace kdy mám ve výjezdu problém s RR se stává velmi málo, teď ty 4 dny na Křivoklátsku, co jsem tam měl NN/RR UST to bylo ve výjezdu jednou, kdy jsem něco nedal a bylo to možná kvůli plášti. Primárně za to mohla moje technika, bylo tam volné kamení a na něm ještě trochu listí a prudký to bylo hodně, jeden neplynulý záběr na nejlehčí převod a už jsem stál (a musel pár metrů popojít, v tom místě už jsem se nerozjel). Na mokru a bahně se to v těžší výjezdech stává častěji, ale zase takové moc často nejezdím. Ale i ten RR v té šířce 56mm a ne moc nahuštěný drží na zadním celkem obstojně.

            Ve sjezdu na asfaltu je rozdíl minimální, protože tam stejně v té rychlosti zcela převáží odpor vzduchu nad valivým odporem a je úplně jedno jestli je vzadu NN nebo RR.

            Takže sám si také nejsem jistý, zatím tam nechám NN/RR, ale na delší akce stejně vozím náhradní pláště, takže případně kdyby byl těžký terén a horší podmínky, tak hodím NN i dozadu (ale přehazovat nějak víc se mi to stejně nebude chtít).

            0 0
            • MlokCZ  

              Na asfaltu mi trošku vadí u NN/NN, že při určité rychlosti chytá celé kolo lehounce vibrace, sice jen nepatrně a jet se s tím dá, ale nemám to rád. NN/RR to nedělá. A přeci jen nějaký ten asfalt bude na vyjížďkách pořád (i když někdy lze naplánovat 100% terén, tak stejně někdy pro ulehčení na kouskách používáme asfalt schválně, když je to něco delšího).

              0 0
              • claid  

                jo, je to jak píšeš, jen jsem se chtěl trošku NN zastat, odvádí skvelou práci a tentokrát jsem právě ocenil jak se chová při brždění, bylo to docela o hubu (sjezd), ani jednou se mi nebloknul, nešel do smyku a podržel mě, ostatní měli na jiných pláštích trošku problémy a museli to ustát technikou..což bych já třeba nemusel..:-)

                0 0
                • ememem  

                  navyse ak nie si superchrt kde treba uz hocico aby si bol o par sec. rychlejsi lebo inak uz vykon zvysit nejde lebo fyzicky ides na maximum tak sa m­ozes na cely va­livy odpor aku­rat tak vykakat­.  ak vies nemecky tak pomerne slusny material najdes na  http://www.schwalbe.de/…lwiderstand/ resp. o kategoriu vyssie. ak ne­vies tak aspon kuk­ni graf "http://www­.schwalbe.de/ger/de/t­echnik_info/ro­llwiderstand/?ge­samt=20&ID_Lan­d=1&ID_Sprache=1&ID_Se­ite=16&tn_main­Point=TechnikIn­fos ":http://www.schwalbe.de/…lwiderstand/?…
                  a musi ti byt jasne ze valivym odporom sa (ak neplati prva veta) mozes prestat zaoberat.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Chrt nejsem ani trošku, ale přesto nesouhlasím. Jednak při menší výkonnosti se většina těžkých výjezdů končí na fyzičce, což je nejvíce limitující faktor a každé usnadnění se počítá.

                    A pak z toho grafu (mimochodem tam mají vše i v angličtině) porovnání všech odporů vůbec nevyplývá, že nemá smysl řešit valivý odpor. V tom grafu je to pro nějaký konkrétní plášť a nepíšou pro jaký, ale podle toho grafu to bude rychlejší plášť.

                    Tady je pak hezky vidět jen rozdíl valivého odporu pro různě široký plášť. Oba pláště ale zcela bez vzorku. S vysokým pomalým vzorkem valivý odpor extrémně narůstá.

                    V tom grafu porovnání všech vlivů pak pro pomalý plášť bude stejná lineární křivka, ale o hodně výše položená a bude mít hned mnohem větší důležitost.

                    Většinou jezdím spíš pomaleji, větší rychlosti, kde převažuje odpor vzduchu se mi moc netýkají. Tedy jediný další ztěžejní faktor je stoupání, které sice nad valivým odporem převáží když je prudké, ale valivý odpor pomalého pláště není rozhodně zanedbatelný. A když se k tomu přidá ještě povrch, který je pomalý…

                    Já jsem NN/NN zkoušel dostkrát, dříve u klasiky a teď znovu u UST. A valivý odpor oproti NN/RR je rozhodně nezanedbatelně větší a má přímý vliv na spoustu věcí jako o něco větší únava na stejné strase, což je pro mě ztěžejní, když delší trasy jsou pro mě často hodně náročné. Občas je už i rozhodující faktor, kdy něco vyjedu a kdy, ale tady je to oboustranné. Někdy u NN kvůli většímu valivému odporu.

                    0 0
                    • Zerocool  

                      ty jsi fakt spisovatel:)

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      A ještě srovnání z praxe s Fat Albert/Fat Albert, to je oproti NN/RR už propastný rozdíl a na tvrdém povrchu valivý odpor narůstá už fakt extrémně.

                      0 0
                      • Zerocool  

                        ty musíš být testovací jezdec pro Schwalbe, jinak nevím…

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tvojí poznámku opravdu nechápu, nevim proč bych měl být. Dobrovolně jsem dlouhodobě vozil jen NN, RR v různých kombinacích a pak Albert/SS a všechny proto, že mi ty pláště maximálně vyhovují. Tím ale samozřejmě netvrdím nic o tom, že jsou nejlepší. Fat Alberty jsem jezdil chvíli protože jsem je koupil s kolem a teď je mám skoro nové sundané doma.

                          0 0
                          • Zerocool  

                            jen, že se to tady řeší skoro jako vědecká otázka, téma vhodné na diplomku…v poho

                            0 0
                    • ememem  

                      ved jasne ze uplne o nicom to neni, aj s tym vplyvom vzorku budes mat asi pravdu. som tym chcel povedat to, ze (mimo vrchlovych pretekarov) sa vplyv valiveho odporu plastov docela precenuje.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak pár reálných čísel, dle měření bike magazinu z dvou jejich testů. Měřeno pro 20km/h a 2 bary tlak a povrch netušim, ale dle čísel asfalt nebo něco podobného. RR 2,25 08: 24,8W RR 2,25 07: 26,2W NN 2,4: 29,8W (větší šířka je pro valivý odpor plus při stejném tlaku, 2,25 by měl valivý odpor o malý chlup větší) NN 2,25 UST: 25,8W – velmi zajímavé, UST tedy opravdu reálně mají menší valivý odpor SS 2,1: 28,9W (tady zase trošku zvýší valivý odpor menší šířka, ale i přesto na tom reálně SS bude o trošku hůře než RR, více než se mi zdálo pocitově) Python 2,3: 36,4W (to mi překvapilo, že tolik) Furious Fred: 19,9W Ritchey Z-Max: 39,6W (opravdu extra velký valivý odpor)

                      Plášťů tam bylo hafo dalších, ale více se mi toho nechce přepisovat. Kdyby se měřilo na větším tlaku, tak se rozdíly začnou zvětšovat, pláště s nižším a souvislejším vzorkem budou s větším nafoukáním výrazně více snižovat valivý odpor, u vysokých a řidších vzorků to vyšší tlak nezachrání, protože tam dochází k větší deformaci gumy.

                      5W rozdílu mezi RR a NN není zrovna úplně málo, když nevýkonný jezdec dlouhou vyjížďku klidně pojede průměrným výkonem jen kolem 100W nebo i méně. Škoda že chybí RR v UST verzi.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        A ten rozdíl mezi RR a NN bude vlastně o něco více pro NN 2,25.

                        0 0
                      • Beeda  

                        tech 5W muze byt hranice, kdy se nemusi stihnout luxusni obydek v Halounech :-D

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tam to bude víc o výkonnosti, ta se bude lišit více než o 5W. A třeba zrovna tebe nemůže 5W nijak rozházet mimo závod.

                          Ale právě pro méně zdatné je to vlastně mnohem podstatnější, když je to mnohem větší část jejich výkonu než u nadupaných borců.

                          0 0
                          • Beeda  

                            tak nestihnou nekde svacu o 5w by me teda rozhazelo :-D

                            0 0
                      • MlokCZ  

                        A ještě pár zajímavých pro porovnání: Kenda Karma 2,2: 41,3W (Karmu jsem nejezdil, ale stejně mi to překvapilo, když tu všichni píšou, jak slušně jede, subjektivní pocity prostě nekdy hodně klamou, to je tedy mnohem horší i než NN)

                        0 0
                        • RomanH  

                          Nechces sem ten cely testik hodit ?

                          0 0
                        • Gorgov  

                          tak tomu testu vubec neverim:)

                          0 0
                          • Zerocool  

                            asi tak

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Nevim proč, to co měří na jejich zařízeních bývá vždy ok. Je tam i přesně popsaná metodika jak to měří a mají na měření hodně dobré vybavení. Bike magazin vždy vše měří hodně precizně. Já zase nevěřim, že by si výsledky vymysleli.

                            Problém bych viděl někde jinde a to v tlaku, který se použil pro měření. Nepředpokládám, že někdo na závody z vás bude vozit tak nízké tlaky jako použili na měření a při vyšším tlaku to vše může být naprosto jinak.

                            Pro mě je to hodně zajímavé, já přesně takové nízké tlaky vozím pořád.

                            Pokud narážíš jen na tu Karmu, tak kdo ji tady jezdi tu co testovali a při tom tlaku co testovali? V testu je 2,2 verze.

                            Navíc subjektivní pocity jsou u valivého odporu plášťů často velmi zkreslující, pokud se nejedná o extrémní rozdíl.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              A už jsem koukal na tu metodiku, odpovídá to tvrdému rovnému povrchu, tedy nejvíce asfaltu, na jiném povrchu to opět může být úplně jinak.

                              0 0
                              • Zerocool  

                                karma jede právě po asfaltu parádně, takže hodnocení nevěřím

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Už jsem to tu psal, ty jsi někdy jel tu Karmu co byla v testu (tedy 2,2 šířka a s bůhví jakou směsí možná rozdílnou oproti užší verzi, já tuhle verzy Karmy v životě v ruce neměl, neznám ji)?

                                  A není to hodnocení, jsou to prostě na stroji naměřené hodnoty a ty tak prostě jsou, jak je naměří. Samozřejmě platí 100% jen a pouze pro daný měřený kus a pro dané podmínky v testu.

                                  0 0
                                • kubad  

                                  čti pořádně: Kenda Karma 2,2: 41,3W

                                  to je úplně jiný plášť než skoušels a může se chovat úplně jinak než 2,0

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    U té Karmy je uvedeno, že má 60tpi. Ve 2,0 se dělá určitě i 120tpi, to bude další rozdíl. Směs má uvedenou LR3/Stick-E. Co jsem hledal, tak 120tpi verze u 2.0 má LR3 Pro/Stick-E. Jak se liší LR3 a LR3 Pro netuším. Stick-E je měkká směs na bocích, LR3 a LR3 Pro je na středu, ale která je měkčí a nebo jak se liší těžko říci. TPI bude mít také vliv…

                                    0 0
                                  • Zerocool  

                                    to víš, roky přibývají, ale i tak…

                                    0 0
                                  • Dados  

                                    Tenhle týden jsem měl možnost zkusit porovnat na stejném kole a na stejném úseku Karmu 2.2 s NN – aneb nebe a dudy. Never more Karma! Je fakt, že v terénu se chovala podobně jako NN, ale přesuny po zpevněných cestách a nedejbože asfaltu byly opravdu utrpení – to prostě nejede…

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      To by taky odpovídalo tomu měření. Ono ale hodně lidí tu vozí Karmu 2,0, která může jet úplně jinak (tu jsem bohužel zatím nikde nenašel změřenou).

                                      0 0
                                • MlokCZ  

                                  Měření je vždy jasné a objektivní narozdíl od subjektivní pocitů. Těm zase moc nevěřím já, s těmi je to tu pořád stejné, vždy někdo něco tvrdí, že se mu něco nějak zdá a druhý že se mu to samé zdá úplně jinak a jen sem tam se více lidí shodne na tom samém. I sám jsem si dle pocitů myslel, že mezi NN a RR bude rozdíl větší a že SS jede o malinko lépe blíže k RR. Měření je ale měření.

                                  0 0
                                  • JSt  

                                    mereni je mereni. to ano, ale imho je dulezitejsi ten subjektivni pocit.

                                    p.s.: nesmyslny mereni je nesmyslny mereni ;-).

                                    0 0
                            • Gorgov  

                              co treba maxxis larsen TT klasika x ust, kdy klasika ma 36,6w, ust 43,3. To je podle me blbost. Taky neverim tomu, ze python je vyrazne pomalejsi nez explorer, oba plaste sem jezdil a tohle je proste taky blbost. Nevim jak to merej, ale rozhodne bych z toho nic nevyvozoval.

                              0 0
                              • kubad  

                                já z těchhle testů jednou závěr vyvodil pár let zpět testovaly UST a Schwalbe Fast Fred tehdy vyšel super a max hodnocení za odolnost proti defektům :-)

                                tak sem koupil a tolik defektů sem nikdy předtím neměl hnus

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Nevim co jsi předtím měl za test k dispozici ty, ale v tom jednom je Furious Fred a v rámci toho jednoho testu dopadnul ze všech plášťů nejhůře v obou testech odolnosti (jak při testu síly potřebné k propíchnutí tak výšky ze které pouští takové udělátko při testu simulující cvaknutí), takže opět nic divného. Ale má stále ještě výrazně menší valivý odpor než ostatní, krásných 19,9W potřebných na překonání val. odporu.

                                  Ten test simulující cvaknutí mi přijde trošku divný, ale ten test simulující propíchnutí mi přijde ok.

                                  0 0
                                • JSt  

                                  ale to ti melo byt hned od pohledu jasny ;-))

                                  0 0
                              • MlokCZ  

                                To je ta informace co tam chybí a pro všechny pláště se mi nechtěla psát a celý test je dost dlouhý. Larsen TT UST je v testu v šířce 2,0, kdežto klasická verze v šířce 2,35. Dále mají různé tpi a hlavně i různou směs pláště (ta je u těhle dvou také uvedena). Tedy jsou to vlastně naprosto různé pláště a není nic divného na těch hodnotách.

                                Python je tam v šířce 2,3 nějaká verze NG MRC Medium. Tu jsem ani v reálu neviděl, s MRC High ve 2,0, co jezdí asi nejvíc lidí také asi nebude mít moc společného.

                                Další věc je, že je tam dost velký rozptyl šířky plášťů a přitom všechny nafoukaný na stejný tlak, což by v reálu pak nebylo (ale zase těžko můžou nafoukat každý jinak jak je napadne).

                                Mě tam nic moc divného nepřijde, překvapila mě trošku ta Karma (ta je tam ve 2,2).

                                Pokud se u každého pláště zohlední, co to je přesně za variantu, tak mi to přijde v pořádku.

                                0 0
                                • Gorgov  

                                  ok, to je jina, ten python je tedy v podstate freeride plast s mekci smesi, je to matouci takhle ten obrazek bez dalsich info, to me zmatlo. V grafu jsou proste uvedeny stejny plaste jen UST/klasika…

                                  0 0
                                  • Luma  

                                    Karma 2,2 je vlasně 2,0 drát-šířkou,né směsí která je měkčí,jak v drátu je to vlasně L3R směs kevlar.Jinak ten test se mi nezdá jezdil jsem Karmu i Larsen TT a ten byl výrazně pomalejší.Jinak si myslím že je Karma v jakemkoliv provedení jeden z nejrychlejších XC plášťů.

                                    0 0
                                • nobody  

                                  když srovnám Karmu 2,0 drát na jednom kole (přední je Kenda Nevegal 2,1) a Nanoraptory 2,1 (předek i zadek) tak si nemyslím, že ty Nanoraptory jedou rychleji a to by měly už i z důvodu, že jsou na 29er biku. Takže podle mě Karma jede na tvrdém povrchu (asfaltu) stejně rychle jako Nanoraptor. Srovnávám na stejných trasách a se stejným úsilím.

                                  Když jsem měl přední i zadní Nevegaly, tak to šlo hodně poznat, kolo vůbec nechtělo jet, ale když jsem dal na zadek Karmu, kolo dost zrychlilo, takže je fakt, že zadní plášť udělá, co se rychlosti týče, hodně.

                                  0 0
                      • MlokCZ  

                        Tady všechny pláště z toho jednoho testu, ale v tom přehledu už není v jaké byl který šířce.

                        Na Schwalbe se ostatní moc nechytají, když srovnám vždy k příslušnému Schwalbe jiný plášť odpovídajícího vzorku a zaměření.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          A ten druhý starší (07 pláště). Ten první jsou 08 pláště.

                          0 0
                        • Paja  

                          To je nejaky divny – Ritchey Speedmax 36,9?!

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Speedmax je tam ve verzi SPEEDMAX BETA WCS 2.2, netuším, co je tohle konkrétně za provedení.

                            0 0
                          • JSt  

                            ty kraavo. to su fakt borec, ze jsem na takovych pomalych plastich odmotal loni ten praded. kdybychom to nahodou jeli letos po silnici, tak si nazuju 2.4 nobby nic. ten jede o 7w rychleji :-D.

                            0 0
                      • jecnak  

                        To je sice fajn, ale dulezitejsi je, jak se MTB plast chova pod zaberem, jestli se zvejkaj figury v dezenu a nebo ne. „Lip“ totiz jedou plaste se souvislejsi vzorkem a s figurama prodlouzenyma ve smeru jizdy. Dulezite jsou i dalsi faktory jako vaha, jak plast drzi v naklonu…

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          S tím souhlasím. Část toho, jako průběžný vzorek a žvejkající se dezén (tedy samozřejmě až na boční žvejkání třeba na asfaltu v zatáčkách), to se v měření projeví, to už tam je.

                          Váha je jasná, ale ta byla vždy k dispozici a každý si ji sám může zhodnotit.

                          A chování pláště samozřejmě je velmi důležitý, tady už je ale na každém aby si vybral a jestli dá přednost o trošku rychlejšímu nebo zase tomu, co lépe drží. A právě ten valivý odpor tady pomůže i při tomhle výběru. Když třeba takhle vidím, že i některý plášť jako třeba zrovna NN má menší valivý odpor než třeba jiný s menším vzorkem.

                          V testu pak samozřejmě hodnotí i vlastnosti plášťů, ale to už jsou subjektivní pohledy a musí se brát s rezervou.

                          0 0
                      • Rychlej turista  

                        Takový test je ale celkem o ničem, protože pracuje s konstantou (tlak), která v praxi pravdivá není.

                        Přijde mi to jako zjišťovat , zda při teplotě 30°C ti bude tepleji v kožichu nebo v tričku a jak dlouho v tom vydržíš.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Pro různě široké pláště máš pravdu, ale jak už jsem tu psal, jak lépe to řešit? Samozřejmě ideální by byl test, kde by pro všechny pláště změřili třeba 6 různých tlaků a také více povrchů, ale to je už na provedení nereálné.

                          Takže každý sám vidí za jakých podmínek to bylo měřené a jestli to je na něco dobré. Třeba pro mě to třeba pro ty pláště co mě to zajímalo bylo přínosné, jezdím ± stejný tlak jako při měření a ve všech pláštích, které mě zajímaly by byl tlak stejný (jen v těch UST teď vozím nepatrně méně).

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Dalo by se to vyřešit úplně pohodlně. Dát do každého pláště přesně tolik vzduchu, aby akorát došlo ke cvaknutí. Konstantou by tady byly právě jízdní podmínky – třeba zátěž 75 kg, rychlost 30 km/h a 10 cm obrubník. Ty výsledné údaje by pak byly naprosto jiné, ale určitě bližší reálu.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Tak by se to vyřešit určitě nedalo. Protože budou dost velké rozdíly, kdy se cvakne jaký plášť, tím myslím, že při stejném objemu pláště to bude pro každý plášť jiný tlak.

                              Tak by se stalo, že některé odolnější pláště by při takových podmínkách byly už hrozně podhuštěné. A k reálu by to podle mě mělo ještě dál. Ten tlak je pro středně široký plášť v testu ± akorát a zase v testu nejsou až tak extrémní rozdíly objemu plášťů, že by potřebovaly o tolik různé tlaky.

                              Taková metodika jakou navrhuješ by mě neřekla naprosto nic, protože já bych ty stejně široké pláště foukal všechny stejně, ale oni by je kvůli různé odolnosti testovali pro různé tlaky.

                              Navíc se to komplikuje tím, že v testu je dost bezdušových plášťů, tam už by to takhle vůbec nešlo.

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                Jak myslíš, ale já neřeším, jestli mám tlak takový nebo makový, důležité pro mně je, aby se na tom dalo bezpečně a rychle jet a podle toho foukám. Takže Nanoraptor klidně pod 2 bary, a Furious Fred i 4.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Částečně souhlas, ale teď si představ situaci, že bys jel Nanoraptora na 1 bar a stále to bylo bezpečné (jen hypoteticky, v reálu by tenhle případ už bezpečný nebyl), ale už by to vůbec nejelo a začalo to i plavat. Tohle by u některých plášťů vzniklo při podmínce co jsi navrhoval.

                                  0 0
                                  • Rychlej turista  

                                    Proto jsem uvedl celkem reálné podmínky, při kterých se běžně jezdí. I když těch 10 cm jsem asi trochu přehnal :-D

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Ale právě při těch reálných podmínkách to dovolí některé pláště dost podhustit a pak jak jsem psal jsou tu ve srovnání UST, ty můžeš podhustit ještě více (i když ani tam ne neomezeně, aby po přejezdu obrubníku nebyl ráfek hned vejpůl).

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Dával jsem to teď do sousedního threadu, ale sem to patří taky, je to k tomu jednomu testu.

                                        Tam je proč volili tlak 2bary, že je to dle nich ideální kompromis mezi tím jak plášť jede a sedí.

                                        0 0
                                      • RedAce  

                                        znám borce co procvakl UST plášť :-)

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Tak možné je všechno, ale to už musela být takový rána, že musel zrušit rovnou i ráfek. A pak už je jedno, jestli procvakne ten plášť nebo ne, stejně to přestane těsnit.

                                          0 0
                    • JSt  

                      vetsina tezkych vyjezdu konci na fyzicce? bych rekl spis na technice, resp. kombinaci obeho. a jestli mam neco vyjet, tak si to usnadnim tim, ze budu mit vzadu poradnej plast, co neprohrabne, tzn. guma s vetsim valivym odporem ;-). pokavad na neco nemas fyzicky, tak te z toho sebelip odvalitelna guma nevytrhne…

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Jenomže pokud na to nemáš fyzicky, tak i s drapákem hrabeš tam, kde fyzicky lépe vybavený jezdec jede čistě i na hladší gumě.

                        0 0
                        • JSt  

                          to je podle me prave ta technika… ve sjezdu taky nekdo projede zatacku rychleji nez ja navzdory tomu, ze ma min drzivy plaste.

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        U mě to prostě tak je, že končím v 95% na fyzičce. Podhrábnutím většinou ne, i když samozřejmě sem tam se stát může a tam by mohl pomoct plášť, který má lepší záběr (ale i tady je to sporné, protože s tím s menším valivým odporem mi zbyde malinko víc síly a dám to technicky lépe s plynulejším záběrem a tedy klidně s tím pláštěm z horším záběrem to může dopadnout lépe; ale tady jak kdy). Na fyzičce končím často proto, že nemám už žádnou sílu zrychlit na přejetí překážky a nebo sem tam to nedám vůbec.

                        A když končím na technice, tak to je také skoro vždy důsledek, že nemám sílu to jet technicky dobře, jak bych jel na začátku výjezdu, kde mám více sil.

                        A situace, kdy mám sil dost a končím kvůli plášti jsou u mě zcela ojedinělé.

                        0 0
    • MJ24  

      Jak tu pořád viním to NN a RR, tak když dáš nejdřív to N pak R tak z toho vyleze NR (NanoRaptor) a budeš spokojen. V kevlaru seženaš za 690kč, akorát váha(545g) o něco horší než u RR, ale jinak vše splňuje, hlavně s životností sem moooc spokojen

      0 0
    • Dados  

      Já vozim RR 08 ve verzi 2,1 UST a maximální spokojenost zejména na polních cestách a asfaltu – do terénu mam NN 2,25 a ty jsou prostě…no výborný :) Teď plánuju NN taky UST a už nebude co řešit..chtělo by to teda dvě kola..

      0 0
    • HockeyBiker  

      Nemuzu si je vynachvalit akorat trochu nechapu to ze predni plast ma byt vpodstate nasazen obracene.

      0 0
      • MlokCZ  

        To se to tu řešilo už několikrát s NN, tam je to úplně stejné. A i to více lidí testovalo. A je to opravdu mnohem lepší nasadit jak je to na pláštích vyznačené a tak to cíleně konstruovali (a to jak kvůli středovému vzorku a náběžné hraně v jednom směru, tak i kvůli bočnímu vzorku, který se na předním rozbíhá ve směru jízdy).

        0 0
        • claid  

          ještě je třeba při rozhodování co obout na zadek vzít v úvahu jaký terén jezdím a v jakém poměru je to k asfaltu..tipoval bych že třeba od poměru 70% terén a 30% asfalt, by už klidně ten NN vzadu mohl být, bez poznatelného úbytku Wattů a tím i sil na dojezd kamkoliv..:-)

          0 0
          • MlokCZ  

            V terénu ty čísla nebudou platit přesně stejně, ale budou podobná na každém tvrdém povrchu a to je třeba u mě klidně 90%.

            A poslední dobou mi ani nevadí asfalt, a je to tím, jak ho nejezdím tolik. Tedy kouse po něm jet mi teď někdy i baví, když je to nějaká silnička v lese, kde nic nejezdí (po frekventovaných nejezdím vůbec).

            Já zatím zůstávám u UST NN/RR a časem uvidím.

            0 0
      • Zerocool  

        Ignitor je primárně dělaný na předek (nasadit předpokládám tak jak se má), do zadu se dělal Dynomite – je v podstatě stejný

        0 0
      • MlokCZ  

        Teď jsem hledal něco jiného a náhodou při tom našel Schwalbe reklamní kec, kde vysvětlují proč je ten boční vzorek natočený jak je natočený (na předním kole). To co tam píšou tom natočení toho bočního vzorku, tak to není jen reklamní kec ale je to pravda a v praxi ověřené, že to tak funguje výborně. V tom textu je to úplně na konci a na obrázku je to k tomu pěkně zvýrazněné.

        0 0
        • Dados  

          Jo, to vypadá rozumně a z praxe je fakt, že to funguje..

          0 0
    • skier  

      Nedá někdo typ nemůžu sehnat a osvědčený dodavatel má vyprodáno :-(   RR 2008 UST 2,1

      0 0
    • MAJX  

      No tak sem na základě chvalozpěvů místního osazenstva zakoupil RR a musím říct,že sem asnad i malinko rozčarovanej … Za sucha super pláš´t – rychlej,slušně vede a drží,ale stačí i rosa a je hodně náchlnej na ustřelení i při slabým přibrždění.Do teď sem jezdil Geax MEZCAL což je oproti RR se vzorkem hodně holej plášť,kterej v mokru taky rozhodně nevyniká,ale oproti RR je o hodně „spolehlivější“. Za sucha díky velmi nízkýmu vzorku jede snad i líp než RR,takže sem vyzkoušel a vrátím se zase k svýmu …

      0 0
      • Almond  

        Mam stejny zkusenosti s NN jako ty s RR, na mokru se na nich fakt necejtim moc jiste

        0 0
        • pepek  

          Tak je trochu ufókni, ne?

          0 0
          • MAJX  

            Max udávají 55 psů – šel sem na 40 a níž nejdu – na čemkoliv tvrdým se to už žvejká při „decentním“ náklonu do zatáčky a pocitově to nejede.Mám pak pořád strach,že cvaknu …

            Ty Geaxy vozím na 55 (max udávají 60) a sem spokojenej.

            0 0
            • pepek  

              Odpovídal jsem na Nobby Nic a na mokru. Myslím, že na mokru zase ty náklony nebudou tak brutální, že?

              0 0
              • MAJX  

                Obávám se,že je to asi o směsi a ne o vzorku,takže skoro myslím,že to bude platit jak pro RR,tak pro NN.Já nepsal brutální,ale decentní :-) Ne nebudou – sem PS (přizdisráč).

                0 0
            • MlokCZ  

              Některým plášťům prostě vadí více, když se přefukují.

              Pokud se foukají šílené tlaky typu 55psi, tak snad ani nemá cenu hodnotit nějaké chování, to prostě není tlak do terénu.

              A nevim tedy kolik vážíš, ale 40psi je pořád docela dost.

              Já vozim na předním UST NN 25 psi a nic se mi nežvejká. Zadní UST RR na 30psi a taky pohoda. Chování NN/RR při tom tlaku na mokru je velmi dobré.

              Na neUST verzích jsem jezdil někdy to samé, někdy o 5psi více. Kamařád tu na klasické verzi s duší NN/SS vozí 30/35psi a to váží tak kolem 90kg (já mám 70) a to na HT a ve sjezdech se s tím opravdu nemazlí (z naší party jezdí sjezdy nejlépe a nejrychleji a to i přes to, že jezdí na HT a někteří jezdíme na fullech s vyšším zdvihem).

              0 0
              • MAJX  

                No já to teda zkusím,ale jak cvaknu,tak mě budeš tu duši lepit ty :D

                0 0
                • MlokCZ  

                  To, že  necvakneš ti samozřejmě nikdo nezaručí a stát se to může. Na druhou stranu pokud se někde opravdu pořádně zaprasí, tak cvakneš ať už tam bude 30psi nebo 40psi.

                  Tady jsou doporučené tlaky od Schwalbe pro 75kg jezdce. Pro 2,25ky pláště tedy 2,2baru (32psi). Samozřejmě tlaky jsou individuální a nedá se to dopručit přesně, ale přibližně určitě ano.

                  V tomhle threadu už je pak někde výše vložená analýza bike magazinu, kde určují optimální tlak pro pláště z testu (kde byla převážná většina kolem 2,25) a dle nich je optimální tlak, kdy plášť ještě slušně jede a přitom dobře drží kolem 2barů. Je tam pěkný graf, kde je vidět, jak s narůstajícím tlakem na tvrdém povrchu valivý odpor sice klesá, ale čím dál méně. A naopak jak grip pláště s klesajícím tlakem roste.

                  Pokud má někdo problém s cvakáním, tak pokud může, tak by měl volit objemnější pláště (tedy pokud třeba jezdíš 2,1čky tak nahodit 2,25; samozřejmě v rámci daného typu pláště, co jezdíš, nebudeš kvůli objemu dávat sjezdové pláště) a také přejít na nějakou bezdušovou variantu, to také pomůže.

                  0 0
                  • MAJX  

                    Dík za info. Koukal sem na plášť (mám 2.1 a myslím,že 2.25 by neprošel ani zadní stavbou a kdyby přece jenom jo,tak i trocha bláta by bylo velký zlo) a min. je 35 psů … Tak jsem zkusil těch 35 a žádnej extra viditelnej rozdíl …

                    No ještě budu laborovat a uvidím.

                    0 0
            • RedAce  

              Proč uvadíš max tlaky? :-) u silničních bych to chápal, ale bikový :-))), spíš min. tlak, ale taky jen informativní…

              Vozim normálně 30/35

              0 0
              • mildante  

                Muzu se jen zeptat, jak poznam kolik mam natlakovano? Co si na to poridit?

                0 0
                • Lowrider  

                  Já bych asi zkusil tlakoměr :-).

                  0 0
                  • mildante  

                    Hehe, diky, hloupa otazka, sorry :)

                    0 0
                  • -Alan-  

                    A aby tě neposlali do zdravotnických potřeb, tak zkus případně ještě termín manometr. Bývá to na velkých pumpách standardně. Akorát může každá ukazovat jinak a to i dost.

                    0 0
    • Mug  

      Rocket Ron pro příští rok. Vypadá na hrubší a řidši vzorek asi do težších podmínek. Tak uvidíme ;-)

      0 0
      • Pijer  

        Tady je líp vidět

        0 0
        • scret  

          tak to je brutal… hlavne ty bocni spalky…

          0 0
        • RomanH  

          Tak to vypada na rozumnej vzorek na predni kolo

          0 0
          • ememem  

            nooo, kedze sa pomaly budem musiet poobzerat po novom obuti tak ma to celkom zaujalo.

            vypada to sice dobre ale k idealu „rychly, lahky, odolny plast s do­brym zaberom a boc­nym gripom co vydrzi aspon 2500km“  ­(cenu neriesme) to asi bude mat da­leko. som na to to len tak pr­e zaujimavost trocha pred­bezne pozrel a asi to bu­de dalsi race­ovy plast nie­co medzi RR a NN (bych to t­ipol taky na  maratonsky plast (==univerzal s dobrym gripom a este furt aj odvalovanim) ale makky cize vydrz nic moc) a z­aroven udajne lah­si ako RR (2.1==395g !) takze s odol­nostou to asi ti­ez

            nebude slava. odolnost mozno trocha vylepsia nejkaym „skinom“ alebo „guardom“ (cize sa s tym bude dat jazdit aj po kopcoch a la dolomity) za cenu meirneho zvysenia hmotnosti kto­ra bude aj tak ok a­le s vydrzou to a­si zostane ble­de. (BTW mountain king a la schwalbe ??). to som a­le mudry…

            maju byt v pre­daji uz cosko­ro.

             
            0 0
    • myso8  

      nazdar. ja mam welmi dobru skusenost s kombinaciou vpredu Michelin XCR Dry II a wzadu Michelin XCR Mud. a daju sa urobit aj ako bezdusofky, len mne sa to zatial nepodarilo :(

      0 0
    • N!cholai  

      Nevíte, kde je nejlepší koupit SCHWALBE NOBBY NIC 26×2.1 v kevlaru? Kamarád chce přeš e-shop. A aby byly na skladě:-D Ať se nemusí dlouho čekat:-) … Díky.

      0 0
    • daymaker  

      Mám RR a vpředu NN. Pláště v mokru super. V bahně drží jako ďas. Hlavně NN vpředu. Akorát mi trochu plavou na štěrku apod. Ne moc, je to spíš nezvyk. Mám na nich jenom 500 km. Mám 2.25 a stejně jsem překvapený jak super jedou. Bál jsem se, jestli nebudou moc široké, ale bomba. Mohu jenom doporučit. :-)

      0 0
    • Sobi  

      Tak top trošičku oživým…

      Koupil jsem novýho bajka a byl obutej na NN 2,25 kevlar, no bohužel mi to trošku trvá než se dostanu do terénu, takže potřebuji bika zrychlit. No jako nouzovku jsem tam nasadil NN a SS 2,1 kevlar a zrychlení je sakra znát, no ale k otázce, chtěl jsem se zeptat když tam dám NN a RR 08 2,25 kevlar jak se změní valivý odpor a „technická průjezdnost terénem“ vůči NN/SS 2,1 a NN/RR 2,1 Zvláště by mě zajímal rozdíl mezi NN/RR 2,1 a NN/RR 2,25 jestli to bude přínosem.

      Trošku obsáhlejší dotaz ale díky za odpověď

      0 0
      • Madman1  

        zdravím tak já bych mě taky dotaz, mám 110kg a potřebuju zadní plášt, co něco už vydrží a jen tak se nepíchcne, šířkou třeba 2,3 cena do 800kč

        0 0
    • Sobi  

      No a ještě jedna věc… nechci zakládat nový thread…

      Máte už někdo zkušenost s novým Smart Samem 2008? Měl by být dvojsměs…

      0 0
    • ememem  

      si to dovolim ozivit s takym testikom resp. naslednou otazkou. som robil poriadok v garazi a nasiel vselijake este docela pouzitelne plaste konkretne pythony, mythos serac 1.95, mythos xcII 2.1, a pomerne znacne ojazdene crossmarky 2.25. normalne mam teraz albert+ss 2.25 alpencross. dost casto sa tu riesi ktore plaste ako idu a nejdu tak. tak som za posledne dva tyzdne skusil na par jazd nahodit vzdy jednu seriu plastov a prejst na maximum ako sa mi da vzdy tu istu trasu a odmerat cas resp medzicasy ako vrcholy stupania a pod. trasa ma asi 22km,prevys. asi 600m. pozostva z asfaltoveho 5km vyjazdu, potom taky hore-dole lahky spevneny teren lesom, rovinka po asflate, vyjazdt lahkym terenom, zakrutova rovinka lahkym spevnenym terenom a terenom kombinov. s asflatom do kopca a nasledny zjazd stredne tazkym terenom(v porovnani s tym ostatnym). vsetko vzdy za sucha. schvalne som sa vyhybal tazsiemu terenu a skor vyhladaval tvrdsi podklad a asflat aby som sa vyhol nejakym nepravidelnostiam a navyse si myslim ze prave na tvrdom teren by sa rozdiely typu „valivy odpor“ mali prejavit najviac. (je tak ci nie??) kazdu trasu som isiel asi tri krat abych vylucil uplne nahody. riesil som vylucne rychlost, nie vlastnosti plastov v terene ako stopa zaber a pod. vysledky ma docela prekvapily. napriek subjektivnemu pocitu za toto ide a toto ani bohovi konecne rozdiely vyslednych casov boli v podstate zanedbatelne, max. par desiatok sekund. na medzicasoch dtto – max sekundy. teraz je otazka co je zaver „testu“. 1. vykonnost natolko mrzka ze mozem jazdit na com chcem aj je to pomaly.(priemerka tesne pod 20, naschval voleny typ aj dlzka trasy tak aby to bolo trocha rychlejsie a vzhladom na vykonnost aj nie moc dlhe) 2. nejaka zasadna chyba v teste (aka?). 3.valivy odpor sa precenuje hlavne (vid. napr. aj tu alebo tu) u vykonnostnych a rekereacnych jazdcov, tych par sekund je skor otazka okamzitej vykonnosti. 4. este nieco??

      su mi pomerne jasne vsetky nedostatky uvedeneho „testu“ ale uplne principialnej chyby som si neni vedomy a pomerne ma to dost prekvapilo. predsaj len takmer rovnaka rychlost na takmer enduro plastoch a vyslovenych zavodnych xc-kach…cakal som vacsie rozdiely. je mi jasne ze kebych do toho zaradil aj nejake medusy alebo dh plaste tak sa to asi prejavi ale pri beznych plastoch mi to vychazda aj napriek subjektivnym pocitom skoro rovnako. neskusali ste niekto nieco podobne?pripadne nejkay komentar?? zdar.

      0 0
      • MlokCZ  

        Podle mě si došel ke zclea správným výsledkům.

        Ono dle měření bike magazinu ani Albert ani SS nemají žádné extra velké valivé odpory ani na asfaltu. Pokud si pamatuju, tak SS těsně pod 30W (výkon potřebný k překonání valivého odporu na zadním kole při rychlosti 20km/h), Albert těsně nad 30W. A jen málo jiných plášťů má výrazně méně, třeba super rychlý FF má 20W, Ralph 25W. U toho, co si zkoušel není ani jisté, zda výrazně menší valivý odpor mají. Pod 25W určitě mít nebudou.

        Tedy rozdíl bude maximálně 5W pro zadní kolo a ještě méně pro přední. V terénu ty rozdíly mohou být ještě menší a když si uvědomíš, že třeba pro výjezd je potřeba mnohonásobně větší výkon než je ten rozdíl mezi plášti, tam kde to jede zase pro překonání odporu vzduchu, tak ty rozdíly valivého odporu jsou pro hobíka hodně zanedbatelné.

        Já třeba ve výjezdu na asfaltu nemám velký rozdíl v rychlosti ani mezi „asfaltovým speciálem“ s Marothony Supreme (to nejrychlejší, co v dané šířce může být) a fullem s NN/RR UST 2,25.

        Trošku znatelnější rozdíly bych viděl jen na čistě asfaltových trasách.

        0 0
        • ememem  

          a kedze asflat nejazdim takmer vobec tak by som povedal ze sa mozem sustredit na uplne ine vlastnosti ako zaber, stopa, odolnost(to hlavne), pohodlie – tych par maratonov na tom dam a rozdiel nebude velky. ale aj tak ma to prekvapilo. je to len take filozofovanie ale by ma celkom (uz len ciste zo zvedavosti ) zaujimal nazor nejakych „tazkych“ pretekarov ktori fakt systematicky chrtia a pripravuju sa na konkretne preteky ze ci aj objektivne len kvoli plastom boli rychlejsi alebo pomalsi a kde asi je ta hranica. povedzme ze ty vravis ze taky albert nema extra velky val. odopr resp. ze to v nejakom teste merali ale uz viac krat sa tu konkretne albert spominal ako docela „brzdiaci“ plast na tvrdom povrchu. alebo inac. co to v reale pre pretekara znamena ze namiesto alberta s val odporom 30W ma FF s 20-timi W? (to je o 50%).

          0 0
          • MlokCZ  

            Teď budu plácat nějaká čísla, která budou takový velmi hrubý odhad a vůbec nemusí sedět přesně s realitou, ale pro řádové srovnání stačit budou.

            Dejme tomu, že závodník pojede závod s průměrným výkonem 250W. Těch 250W je spotřebováno na vše, tedy jak na překonání valivého odporu, tak gravitace v kopcích, tak odporu vzduchu. Teď mu snížíš o 10W valivý odpor, tedy ušetří cca 1/25 výkonu, kterou může využít pro vyšší rychlost. To nezvýší rychlost ani o celou tu 1/25, ale nepatrně méně. Pokud je to na rychlém 1–2 hodinovém XC, tak to vidím na rozdíl 3–5 minut, což je ale při vyrovnaném špičce proklatě hodně a často rozhodující.

            Pokud bude průměrný výkon závodníka nižší, bude rozdíl v čase vyšší, pokud výkon větší, rozdíl v čase bude menší.

            0 0
            • ememem  

              no a to mi prave nejako nesedi, praveze kedze som slabsi tak by som nejaky rozdiel ocakaval, lenze kua v podstate ziadny neni. ked by som zobral za bernu mincu zhruba tvoje cisla – zavodnik ma priemerny vykon 250W, tak povedzme ze ja mam polovicu 125W (netusim len som to tak povedal ale ak este menej tak by to malo by este vyraznejsie). o 10W mensi valivy odpor (2*5W co je pri traktoroch typu albert a povedzme seracu alebo ojazdenom CM na tvrdom podlklade az asfalte pomerne realne)  je koef. 0.92, ak by sa to cele premietlo do zvysenia rychlosti tak by to pri tej mojej trase (zaokruhlime to 20km za 1 hodinu jazdy) bolo asi 5 min. lenze realne namerane bolo cca 10 az 45 sec. (a to este nie vzdy uplne zodpovedalo tomu co som si o valivom odpore jednotlivych plastov myslel teda ze napr. mythos XCII ho ma vacsi ako CM lenze bohvie ci je to pravda…). takze bud sa to premietne aj inde alebo je rozdiel vo valivom odpore plastov fakt tak maly(resp. sa jeho vplyv precenuje) ze pri dlhsej jazde terenom je to takmer zanedbatelne(a cim narocnejsi teren tym viac) a rolu to moze hrat u tych co ladia formu na konkretny zavod na bednu resp. tam kde uz sa neda inaksie nabrat cas lebo ludsky faktor je v ramci moznosti v danom okamihu uz niekde blizko maxima. mne to vychadza nejak tak ze aj amatersky az povedzme vykonnostny zavodnik(t.j. taky co si da par maratonov do roka a neche byt niekde moc daleko za polovicou lepsie pred nou) moze radsej volit nieco co drzi, zabera a nedefekti a neriesit ze ci „idu“ alebo „nejdu“. samotna kondicka bude asi vyrazne rozhodujucejsia. celkom by ma zaujimal nazor ludi z roznych diskusii co tvrdia ze toto ide a toto nie ze ci to maju aj nejako aspon trocha objektivizovane alebo je to len pocit ktory je zda sa casto uplne mimo reality.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak jsem dohledal naměřená čísla. Mythos XCII 24,2W, Fat Albert 31,6W. Albert není k dispozici, ale bude to určitě podobné Fat Albertu. Tedy něco přes 5W rozdíl bude, to bude pro zadní kolo. Přední dá tak sotva půlku, možná ani to ne, takže to nebude asi ani těch 10W rozdíl.

                Všechny čísla jsou pořád ale pro povrch typu asfalt, v terénu si myslím, že se rozdíly budou snižovat (žádná měření pro terén nejsou k dispozici).

                A pak to bude ještě trošku komplikovanější při tom převodu na čas. Ty naměřené rozdíly potřebného výkonu ve watech jsou pro rychlost 20km/h, tedy platilo by to kdybys jel pořád 20.

                Jenže ty pojedeš kopce výrazně pomaleji a mimo kopce rychleji. A čas v kopcích bude z celku největší. A když třeba kopce bys jel rychlostí 10 (pouze příklad), tak výkon potřebný pro překonání valivého odporu bude poloviční (je to lineárně závislé na rychlosti), tedy rozdíl ve výjezdu nebude ani celých 5W.

                Ve sjezdu pak zase pojedeš rychleji, takže tam kvadraticky roste odpor vzduchu a tedy i když tam bude rozdíl ve výkonu k překonání valivého odporu třeba už 15W (nebo i víc), tak to rychlost moc nezvedne kvůli odporu vzduchu a také kvůli tomu, že stejně dost energie promrháš na brždění (a tedy menší valivý odpor bude vlastně částečně k ničemu).

                Tedy ten přiližný orientační koeficient 0,92 by platil na asfaltu při stálé rychlosti 20km/h.

                Jak do toho přibude terén a výjezdy a sjezdy, tak ten koeficient se určitě bude značně blížit jedničce.

                Já když to vezmu dle svojich pocitů (které ale někdy dost klamou), tak v terénu rozdíl ve valivém odporu plášťů téměř nepociťuju (když vezmu pláště co jsem jezdil v rozsahu RR/RR od nejrychlejších k Fat Albert/Fat Albert jako nejpomalejší). Když ale vyjedu na asfaltu na nějakou rovinku, tak najednou Fat Albert/Fat Albert byl rozdíl docela velký pocitově oproti těm rychlejším variantám. Všechno foukáno na ± stejné tlaky.

                A pak některé varianty hodně klamou. Třeba jsem tam měl chvíli NN/NN UST. Dle měření to má jet na asfaltu téměř totožně jako RR/RR dušové. Dle porovnání rychlost/tep to tak i je. Dle subjektivního pocitu, co NN UST dělá na zadním kole na asfaltu.

                0 0
        • pepek  

          No řekl bych, že aji těch 5W rozdílu trvale je sakra moc – nemám motor s 250W trvalého výkonu.

          Kdoví, jestli mám trvale 50–100 W – no a to je pak 5–10%.

          0 0
          • MlokCZ  

            Ano, to máš pravdu, že i 5–10W není už tak málo zase, stejně jako ty nemám motor žádných 250W jako beru v tom příkladu u závodníků, ale také klidně jen kolem 100W při dlouhé vyjížďce. Ale to bude pro tvrdý povrch, v rozbitějším terénu to bude méně.

            Pokud chce člověk ale nějaký aspoň trošku držák, který něco vydrží a to v dušové verzi, tak oproti Albert/SS nedá ani těch 5W. Přeci jen to by musel dát aspoň RR/RR a to už nebude ono.

            Tady se dá pomoct UST, protože třeba UST NN je 5W dolu a přitom je to pořád držák. Tedy pak NN/RR v UST je opravdu raketa a přitom odolnost rozumná (oproti NN/RR klasika o hodně lepší, tam by bylo pro aspoň srovnatelnou nutné vozit double defense verze obojího).

            0 0
            • pepek  

              Tady bych jako obvykle řekl: Nanoraptor + NN, ale neřeknu, bo su doma se zlomenou rukou :-(

              0 0
              • RomanH  

                No kdyby jsi tech par watu obetoval a jezdli s poradnym vzorkem, tak by jsi tu ruku treba zlomenou nemel. Takhle bude pro Tebe za chvili aktualni tenhle thread : http://www.bike-forum.cz/…3/forum.html#… :o)))

                P.S. A ted vazne, preji brzke uzdraveni

                0 0
                • pepek  

                  Mladej, tak tos přehnal. Já su pro srandu, ale odcaď pocaď. Právě proto sem to psal, že by asi platilo: větší špunty=zdravá ruka :-(

                  0 0
                  • RomanH  

                    Ty jsi nakej nakrknutej. To mas z toho, ze nejezdis na gulas. Ja Ti to psal prave proto, aby jsi obetoval ten vykon. Ja se sjetym plastem na Obranskym hradu malem dopadnul podobne, nasledne jsem hned prezouval. Jak se Ti to vlastne stalo ?

                    0 0
                  • Jaroslávek  

                    Nuže ?

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.