Santa Cruz Bronson vs. Nomad 2014

221 nepřečtených
  • Speed Macho

    Ahoj, rád bych znal váš názor, které kolo si pořídit na enduro ježdění, občas lehčí parkové.

    Anketa: Které kolo by jste na enduro brali vy (bez ohledu na cenu:)?

    12x
    41%
    17x
    59%
    0x
    0%
    0 0
    • saintjv  

      Hele rada zajed si do Probike03. Myslim ze ti panove zodpovi vsechny tve pripadne dotazy. Myslim ze erudovanejsi popis tech kol asi neziskas. Resil jsem podobnou otazku. Bez znalosti detailu bronson staci. Nomad je prepracovany fakt hodne oproti predchozimu a je to fakt na vetsi veci. Ale jak rikam, jestli si nekde pobliz Prahy ci tam obcas jezdis zajed tam a pokecej s nima.

      0 0
    • Ondra P.2  

      Nomad je malej sjezdáček… za mne jasná volba, pro to co chceš.

      akorát řešit nejdražší kola a nemít sám od sebe v tomhle jasno… mno asi ok teda.

      0 0
    • goofy  

      Zalezi co od toho cekas a co si presneji predstavujes pod pojmem Enduro… Pomada je postavena uz dost do sjezdova a je oproti Bronsonovi natazenejsi. Na zavodeni bude asi lepsi Nomad, na vyleteni by mohl byt lepsi Bronson s 36 vidli. Pocitej, ze na Nomada nedas presmyk.

      0 0
      • Pedro404  

        Nebylo by na závodění lepší spíš to lehčí kolo, takže Bronson?

        0 0
        • Pedro404  

          I když vlastně na enduro závody bude mít výhodu spíš ten sjezdovější Nomad, takže mě ignorujte:)

          0 0
        • Smazaný účet  

          Nevím jak moc to je přesné, ale v původním konfigurátoru na webu SC vycházel Nomad na stejné sadě lehčí i s Vivdem. Chtělo by to zjistit váhu rámů.

          0 0
    • Lister  

      Nerozumím otázce, pokud máš jasno v tom co jezdíš, tak musíš vědět, které z těch kolo zvolit, pokud ti to není jasné, tak ti nikdo nepomůže.

      Bronson je docela jasně definované Enduro střela, Nomad je minisjezdák, ta kola se IMHO moc zaměnit nedají.

      0 0
      • saintjv  

        Presne tak. Nomad je naprosta bomba ale je az moc specializovany na to aby si clovek uzil vse, jako druhy kolo myslim bude fajn:)

        0 0
        • logoman  

          V cem je to prilis specializovany?

          Bronson bude agilnejsi, Nomad stabilnejsi. Do kopce tam rozdil nebude.

          Jinak tema vtipny, kupovat kolo za 150k a tato otazka. No, asi neee … ;-)

          0 0
          • Speed Macho  

            Aby bylo jasno; jezdil jsem 2 roky Nomad I, povedené kolo hodně do FR (tehdy mi to vyhovovalo), Nomad II více trailová geometrie, ale rozhodně lepší než moje Spicy (moc plavná zadní stavba).

            Nomad III neznám a jak stárnu méně blbnu, více šlapu, ale dropů a jiných posíláků se jen tak nevzdám. Nechci dvě kola, jen šlapavé enduro, které něco vydrží. Měl jsem zálusk na Spec. Enduro Comp, ale to už nikde není. Neznám nikoho, kdo jezdí delší dobu Bronsona, ale podle specifikace by to mohlo být kolo, které hledám. Váha hraje roli, a přesmyk mě nezajímá, jsem spokojený s Hammerschmidtem.

            0 0
            • tonik666  

              Co se týče Bronsona, testovačku v L mají v ID sportu v Dolních Břežanech.

              2 lidi co jezdí Bronsona znám, skáčou oba dost, na jednoho ti kontakt mohu dát(možná se tady i sám ozve), a na druhého snad sehnat, kdybys měl zájem, stačí mi písnout mail.

              Podle toho cos psal by ti měl líp vyhovat Bronson, je to větší universál než vypadá Nomad III, a připadá mi, že nástupcem Nomada II je spíš Bronson než Nomad III.

              0 0
            • fousek  

              Uvazovat o SC kdyz dosli Specialized je jako chtel jsem koupit skodovku, ale uz neni tak si asi koupim Maserati.

              0 0
          • Speed Macho  

            Právě, že do kopce rozdíl bude Nomad III má hodně přepracovanou geo a hlavový úhel posazený na 65 stupňů. Samozřejmě si kolo prvně projedu, než si vyberu. Jen chci znát sofistikovaný názor uživatele a ne jen doměnky, katalogových čtenářů (za toto se omlouvám, ale bohužel to tu tak je). Na MTB jezdím 25 let, tak nepotřebuji základní školení, ale každou dobrou radu vítám. Vytřídil jsem 3 favority, jeden není k dostání a rozhoduji se mezi Nomadem a Bronsonem. Nomad je moje srdcovka, ale hodili ho zpět moc do FR/DH.

            0 0
            • logoman  

              Prodlouzili i predek, coz presune vahu na predek a dobre to stoupa, mel jsme sx trail HA65.5 a zvedal se mozna min nez nynejsi ibis HA 66.5.

              Hlavovy uhel spis muze zpusobovat urcitou nervozitu za nizke rychlosti.

              Porad si myslim, ze se pojede na obou stejne do kopce.

              0 0
              • goofy  

                Do kopce samozrejme problem nebude. Otazkou je, jestli uz to neni moc sjezdova geo jak pise Speed Macho. 65° hlavovy? Doboha proc. Vsichni se ted honi jak vysinuti za polozenou hlavou, ale to vsichni furt drtite kopce v sedesatce dolu? Se s tim pak clovek na tocivem trailu citi jak s autobusem…

                0 0
                • Speed Macho  

                  Super, někdo ví o čem píše. Díky. Mám stejný názor.

                  0 0
                  • Ondra P.2  

                    Ono je hlavne tezky vedet co si kdo predstavuje pod endurem … Takhle z diskuze to spise vypada tak, ze to bude slouzit i na traily a i nejake xc vyjizdky, takze asi skutecne ten bronson bude lepsi.

                    Proste dat do uvodu enduro ( palba z kopce predevsim ) + parkovy jezdeni = nomad.

                    Tech pojmu je tolik dnes, ze je mozna lepsi to popsat svyma slovama , jinak to kazdy pochopi jinak.

                    0 0
                • logoman  

                  Dyt jsme to psal, bronson je agilnejsi nomad stabilnejsi. Prijde mi na hlavu resit vyber na bikeforu, kdyz chci kupovat snad nejdrazsi kolo na trhu, ocekaval bych, ze clovek uz ma jasno co chce …

                  0 0
                • mr.antik  

                  Přesně tak, jenže 65 je imho úlet na normální ježdění, ale těch 67 bohužel taky, chtělo by to něco mezi

                  0 0
            • pepino  

              Neomlouvej se, píše se domněnky.

              0 0
            • pepino  

              Jaký bylo tvoje první MTB v roce 1989? Mladá měla něco od táty z Německa.

              0 0
              • Speed Macho  

                Díky za opravu. Bylo to v roce 1988 a jmenovalo se to MTB 26, železný rám, železné ráfky, sis bez aretace…Když bylo trochu mokro, tak to nebrzdilo a to jako vůbec:)

                0 0
            • saintjv  

              Presne o tom mluvim…Nomad je naprosta bombice. Ta zadni stavba vypada ze by vydrzela i 50 metrovy drop:)))…Ale Bronson je podle me to co hledas. Dat tomu poradny kola co neco vydrzi a myslim ze budes nadsenej…

              0 0
    • X-biker  

      Já bych bral limetkového Bronsona to je jak sen. Na enduro to bude špička a nějaký ten pojezd v parku vydrží taky :-)

      Mrkni na YT CAPRA to by se ti mohlo líbit. Myslím, že to bude hodně muziky za slušné prachy. Ten zelený (střední) je můj favorit :-)

      0 0
      • saintjv  

        YT v zelene jj to bych taky mohl:) Jen lhuta dodani na vanoce…

        0 0
        • logoman  

          Jak jsi nakonec dopadl? :)

          0 0
        • TJK  

          na jestedskym enduru byl jeden Wicked komplet na BOSu a byl to ooooo mazlik! :-)

          0 0
        • Speed Macho  

          saintjv, prosím tě máš nějaké informace k dostupnosti YT CAPRA PRO?

          0 0
          • logoman  

            Jdi na jejich stranky a klikni na Availability:

            Small

            Available from week 38 (15.09. – 21.09.)

            10%

            Medium

            Available from week 44 (27.10. – 02.11.)

            Large

            Available from week 44 (27.10. – 02.11.)

            0 0
            • Speed Macho  

              Díky, už jsem to našel, ale nejsem si jistý, jestli žiju na správné straně zeměkole.

              0 0
          • saintjv  

            Maj to primo na strankach.

            http://www.yt-industries.com/…Capra-CF-Pro

            Availability

            Small

            Available from week 38 (15.09. – 21.09.)

            10%

            Medium

            Available from week 44 (27.10. – 02.11.)

            Large

            Available from week 44 (27.10. – 02.11.)

            0 0
      • Lister  

        Jenže limetkový už nebude, nová barva je zelená a v kombinaci s CCDB tlumičem vypadá parádně.

        0 0
        • X-biker  

          Nebude neznamena, ze neni skladem ne? Pripadne, ze nebude skladovka v USA napr.

          Co PIVOT MACH 6 carbon? To je taky skvely universal…sorry, ze mluvim o jinych kolech, ale v cene 150–200tis clovek muze vybirat brutalne :-D

          A za par mesicu vyjedou nove spesly Enduro (mozna i 650b) a Stumpjumper 650b – sice FSR, ale taky zajimave kousky :-D

          0 0
        • Smazaný účet  

          On někdy byl limetkový? Podle mne to byla žlutá, někde se uvádělo Tennis Yellow. Limetkové má ten „nový“ nápisy.

          0 0
          • X-biker  

            OK beru zpět, slovíčkaříme, ale víme o jaké kolo jde – žlutá… Prostě kolo jak ze sna…

            0 0
            • Lister  

              Taky se mi vždy líbil, ale ten nový je pro mne ještě hezčí, hlavně zmizel ten škaredý kashima tlumič, vepředu Pike s custom grafikou a celkově je tohle dotáhnuté do detailu.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Mně se mnohem víc líbí ten černý s magenta nápisy. K tomu fialové Hope brzdy a náby a pedály (pokud by odstín ladil, jako že asi ne) a hlavně vyhodit pika s reverbem a celkově je tohle dotáhnuté do detailu.

                0 0
              • X-biker  

                Ta zelena je hrozna.

                Já jsem zvědavý na Spešla na 650b :-D Třeba ho příjmu do rodiny Enduro 26 + Demo 8 :-D

                0 0
              • goofy  

                Tahle vypada dost dobre! Libi se mi, ze maji stejne barvicky i pro hlinik.

                0 0
                • Lister  

                  To jsme si ani nevšiml a beru to taky pozitivně, dosud byly hliníky takové méně zajímavé.

                  0 0
    • ceo  

      Pokud jsem viděl, že jsi uvažoval o S Enduro Comp, tak zajímavá alternativa (pro mě i zajímavější) by mohlo být BMC Trailfox. Základní AL je http://bmc-racing.cz/index.php… Pak dělají ještě 2 karbonové verze.

      0 0
      • Lister  

        9995 dolarů – to už je dost i při starém kurzu a ošizení cla i DPH.

        0 0
      • logoman  

        Prekvapive se na tom da jezdit i do kopce ;-)))))

        Enve kola jsou zase jednou fail …

        Jeste, ze zijem v Evrope a mame moznost koupit canyony, yt apod. Tohle je zlodejina.

        0 0
        • tonik666  

          Podle mě je novej Nomád v u dovozce v česku za stejný peníze, jako byl ten předchozí v karbonu.

          Rám začíná na v USA na 3000 USD (což předchozí nomád taky), což bude v Českém ceníku ID sportu po započtení dovozu a cla asi 4000 USD, za což prodávali minulého karbonového nomáda. Pro cenu v CZK stačí převést aktuálním kurzem.

          Tím neříkám, že to je levné, nebo že si to má někdo kupovat, když jsou tu bajky jako to zmíněné YT.

          0 0
          • logoman  

            Je to drahe, ale koukam ze canyon se taky vubec neosiva pozadovat za ram silenou palku: http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

            za tech 2900 se u slovaku da schrastit nomad. Tady teda aspon davaji navic teleskopku … Chtelo by to nejaky vyprodej tak za pulku :-)

            0 0
            • mr.antik  

              Za to je skoro celej Kapr nebo Radon…

              0 0
            • goofy  

              A navic s tim osklivym tlumicem… :-)

              0 0
              • logoman  

                Si zvykej, vypada to, ze vedle 27.5 kol bude i tento tlumak oblibeny :-)))

                0 0
                • tonik666  

                  Hlavně už můžu posoudit první dojmy a CCDB Air je pocitově o dost lepší než Fox (i když teda na jiném kole, no). Výrazně citlivější a lineárnější, nekoná se tupý začátek, propad do zdvihu a zásek před dorazem.

                  0 0
                  • Ondra P.2  

                    To asi bude zalezet skutecne na kole i pac muj fox ctd factory je prave dost linearnejsi , snesl by vetsi progresivitu, propad do zdvihu zalezi na tlaku… Co vim tak ten klasicky ccdb air prave nesel tolika na doraz, tedy mel lepsi progresivitu. Ale jinak fox ctd factory super, je i lehounkej.

                    0 0
                    • honhav  

                      imho bude zalezet na nastaveni ccdb. Mas moznost si vse nastavit, vlozky jsou dodavany k tlumici…

                      kouzlo je v tom, ze si muzes vyladit uplne vse podle potreby…

                      0 0
                    • deekay  

                      Ten propad do zdvihu je hodne odvisly od prubehu ramu. U ramu, ktere maji kolem sagu plossi krivku je to vice vyrazne a casto obtezujici. U jinych ramu to naopak potlaci strmejsi krivku prubehu.

                      0 0
                  • logoman  

                    Me se zda ze mi chodi fox dost linearne, moc tam progresivitu na konci necitim :-/

                    CCDB jsme teda nikdy nejel, ale popravde vic by me na kolo lakal vivid air. Cetl jsem na nej same pozitivni ohlasy a hlavne to je RS, ktery se u nas da v poho servisovat.

                    0 0
                    • goofy  

                      Tak servisovat se u nas da vpoho i ten CCDB… A mozna to bude i rychlejsi nez servis u Zitneho :-)

                      0 0
                    • tomfree  

                      Možná právě proto,že je to RS,které ještě nevyrobilo žádnou pro mne plně funkční věc bych volil CCDB.

                      0 0
                      • deekay  

                        Ono RS vyrobilo dost funkcnich veci, akorat obcas fungujou jen chvili :D Zase to jsou skladacky a jde to jednoduse odservisovat.

                        0 0
                        • tomfree  

                          Jo totem mi po výměně stíráků z foxe40,úpravě pouzder,výměně a doplnění oleje taky docela fungoval,nicméně tlumič byl proti foxu stejně mizerný.

                          0 0
            • Lister  

              Rozdíl je v tom, že když si Canyona koupíš komplet, tak tě pak rám vyjde na zlomek ceny (kupovat samotná rám je IMHO hovadina, podobné peníze chtěli svého času třeba za prvního Jekkyla). Zato když si naskládáš SC, tak to vyjde prakticky stejně, jako bys koupil rám samostatně a komponenty kupoval za běžné internetové ceny.

              0 0
              • TJK  

                to je pravda…

                0 0
              • logoman  

                Ja nechapu nenazranost zastoupeni v EU.

                proc enduro expert stoji 135k u nas v usa 6600USD

                Nomad X01 USA taky 6600USD

                EU cena " 5000 liber":http://www.santacruzbikes.co.uk/nomad…

                0 0
                • saintjv  

                  jj tak si k tomu pricti clo/dph a vitej v ceske republice…

                  0 0
                  • logoman  

                    No ale proc USA spesl zvlada prodavat 6600USD za 135k a SC 6600 USD prodava za nejakych 160k??

                    Stejne beztak ty kola vzivote nevideli USA a jde to sem rovnou z taiwanu :-D

                    0 0
                    • deekay  

                      Treba protoze spesl je jak Alza a prodava to na mnozstvi, tak nemusi rejzovat tolik :D

                      0 0
                      • logoman  

                        Tak asi tu neni zadny centralni distributor do EU, ktery by to sem tahal po kontejnerech, ale nechavaji si to posilat po jednotkach a diky tehle neefektivite to stoji posahany prachy.

                        Asi bude bezpecnejis prihodit obcas nejaky carbonovy kolo do kontejneru plnyho kol za 10k. Nez nakoupit kontejner kol za 100k + :-) a pak se bat, ze se toho nezbavi.

                        0 0
                        • deekay  

                          Ono je spis zajimavy, ze kolik pak to ktery kolo jde realne sehnat, to se muze taky lisit. Treba jako prave nakej vyprodej starsich modelu atd.

                          0 0
                          • logoman  

                            Tak treba ten zminenej spesl jde sehnat za kilo. Ale jak je to s cenou u techto „premiovych“ znacek nevim. To by jsi mel vedet ty, LVL je taky „premiovy“.

                            0 0
                            • deekay  

                              No tak rozdil 135 vs 100 uz je znacnej, pochybuju ze ti takovou slevu daji u SC, to by nam spis rek fousek, ten je nejak zainteresovanej se sportfulem co to taky prodavaji :)

                              U LV je to tak, ze jsou doporucene MO ceny, tkere se vyjma vyprodeju starsich modelu nesmi podstrelovat.

                              Samozrejme obchodnici maji VO ceny od dovozce jako u vseho a kdyz si nechas postavit treba cely bike, tak se dostanes na lepsi cenu, nez dyby sis to koupil jak koncovy zakaznik.

                              Samozrejme zdaleka se nedostanes na cenu nakych canyonu, radonu apod, LV je v MOC samozrejme taky predrazeny jak krava, jako ostatni „premiove“ znacky.

                              Diky zaruce a tomu ze mezi LVckarema obecne (nejen v CR) je dost lesticu :D se da koupit ale treba rok stary ram s par oderkama a jeste hodne dlouhou zarukou za cenu velmi zajimavou.

                              0 0
          • Lister  

            Ač primárně proti drahým rámům nic nemám, tak si myslím, že za tyhle peníze už nestojí žádný rám.

            0 0
            • TJK  

              taky si myslim.. samozrejme vec je takova ze poptavka dela nabidku.. a pokud lidi ochotne daji 10tis USD za bike.. tak to firmy vyrabet budou…

              0 0
            • tomfree  

              Je otázka co je drahý,ten rám stojí 70tkč s použitelným tlumičem,kdežto liteville 50tkč s foxem.

              0 0
              • logoman  

                70k? Ja teda nasel 2900E coz zdaleka 70k neni s monarchem, coz zas takova vyhra oproti foxu nebude …

                0 0
                • TJK  

                  z densnim kurzem je to skoro 80.. samo ale i LV pujde nahoru… a srovnatelna s nomadem bude spis 601 a na ty je Vivid Air…

                  sory blbe zarazeno

                  0 0
                  • Tomáš  

                    No, ale 601 je už za 70.

                    0 0
                    • TJK  

                      vsak ano… 301 s Nomadem srovnata moc nejde si myslim.

                      0 0
                      • Tomáš  

                        To asi ne, ale 301 se nechá taky solidně nakrmit a hodně záleží co tam máš za tlumák ( nevýhoda 301 je v tom, že se 160 mm vahadly tam dáš max monarch plus ). A 601 by s nomadem srovnávat šla, ale pro mě vychází jako vítěz díky možnosti si hodně věcí nastavit podle sebe ( úhel hlavovky, úhel sedlovky, výšku středu, zdvih ). A navíc Nomad je carbon – materiál, který moc nemusím. Ale to je na každém co si vybere.

                        0 0
                        • Ondra P.2  

                          Vidis mne prijde lepsi si vybrat geo takovou , ktera mi vyhovuje, bez dalsiho stelovani, nastavovani a druhou prioritou je vaha , ktera hraje zasadni roli vubec v ovladatelnos­ti/hravosti, coz cesta karbonu je vhodna.

                          0 0
                          • Tomáš  

                            LV 601 v L s DHX Air, hlávkem, sedlovou objímkou, Syntace X-12 osou a bowdenem váží 3,5kg. Pro Nomada jsem našel 2,8 kg, ale je otázka jestli s tlumičem, nebo bez a půl kg navíc na rámu není moc znát.

                            0 0
                            • logoman  

                              http://gewichte.mtb-news.de/…w-nomad-27–5 2.9

                              To je LVL pekne lehoucky, palec hore :-)

                              0 0
                              • Tomáš  

                                Akorát mi doma přistála před chvílí 601 v S, takže můžu říct, jo je to lehký rám :D. Nemám doma závěsnou váhu, ale s DHX Air, středovýma miskama Shimano, sedlovou objímkou, hlávkem, bowdenem a zadní pevnou osou mi osobní váha ukazuje mezi 3–3,5kg což na rám se 190mm zdvihu jde a už nepůsobí tak plechovkoidně jako 301 :D

                                0 0
                                • tonik666  

                                  Stačí se podívat na odkaz výše do seznamu a Lko má 3.9kg s tlumičem, Mko 3.8, takže Sko bude o trochu lehčí, ale pod 3.5 to myslím nebude.

                                  0 0
                                • Ondra P.2  

                                  Tak at slouzi a uzivej. Ram je to peknej.

                                  0 0
                          • deekay  

                            Co predpoklada, ze naky vyrobce takovou geo udela :D

                            Moc vyrobcum se to zatim nepodarilo :))

                            A co se tyka carbonu, je to vec vkusu, bohuzel dneska jde hodne vyrobcu jen po vaze a pak jsou ty carbon ramy sice lehke ale krouti se to jak zizala. Samozrejme, bike je pak hravy, ale hraje si sam dle sveho uvazeni :D

                            0 0
                  • logoman  

                    A to je slovenska cena, pamatuju si ze tu kdysi dovozce mrcel jak jim slovaci kurvi ceny.

                    http://www.hibike.de/…%20650B.html Tohle je asi EU doporucena cena? 3580E :-) za ram …

                    Jako dobry, taiwanska seriovka, nejak mi unika za co se plati …

                    Ale muze byt i hur, viz spesl a jeho ramy …

                    0 0
                  • tomfree  

                    Já nesrovnávám co je ekvivalent k nomádovi,jen píšu,že ta cena za top karbonový rám,kde výdrž a zpracování jsou výrazně jinde než u ostatních značek není až tak velká.

                    0 0
                    • Lister  

                      A kde jsi vlastně vzal tu cenu, protože v českém ceníku ještě nový Nomad není a výše zmíněných 3580 éček je krapet víc než 70 tis?

                      A i ten starý je v ceníku za 4,5tis dolarů – takže pořád o dost víc než 70 tis.

                      0 0
                      • RacerX  

                        Vykrik do tmy…typicke BF

                        0 0
                      • tomfree  

                        Vycházím z toho,že za takovou cenu se prodával předchozí model a podle mých informací,by se neměla cena nového modelu výrazně lišit.

                        0 0
                        • Lister  

                          Takže se bavíme o cenách za které se to dá sehnat, když se člověk hodně snaží a ne za MOC. To se pak ale budume bavit o jiných částkách i u jiných kol.

                          Stejně si ale myslím, že to za ty peníze nebude. Protože všechno se zdražovalo a když má teď ID sport v ceníku původního Nomada s foxem za cenu přesahující 90 tis, tak silně pochybuju, že ti nového s RS prodají za 70.

                          0 0
                          • deekay  

                            Kdyz se clovek snazi, tak sezene novou 601 skoro za pulku, pokud nema zrovna konfekcni velikost :D

                            0 0
                            • Tomáš  

                              Na koho Ty tady asi narážíš? :DDD

                              0 0
                              • deekay  

                                Na tebe ne, ale byly ve vyprodeji na bike components za pusu

                                0 0
                          • tomfree  

                            Nový cenník jsem neviděl,v tom případě se omlouvám,já přes ty cenníky moc nejsem,pro mne je i těch 70 dost moc :-)

                            0 0
                            • Lister  

                              Takže nebude za 70??? Škoda, už ve mě něco začalo hlodat – že by. Protože pokud jde o geo, tak je to aktuálně asi nejlépe zvládnuté SC, Bronson je docela hrůza (při 176cm by mi L bylo krátké), 5010 o něco lepší, ale až u Nomada to dotáhli.

                              0 0
                              • deekay  

                                Mozna jsem blbe koukal, nebo si to blbe pamatuju, ale nomad v M taky neni ultra dlouhy (zhruba jako 301 v M)

                                0 0
                                • Lister  

                                  Jo, je to tak plus minus na stejno, což je právě u SC výjimka, protože Solo je o pár milimetrů kratší a Bronson je ještě o pár milimetrů kratší, ale v L :-) Bronson M už je úplně mimo.

                                  0 0
                                  • deekay  

                                    jj ale i Nomad s nakym 35–40 forbecem uz by mi byl takovy spis kratsi nez bych chtel.

                                    0 0
                                    • mirabike  

                                      v L by byl akorát :)

                                      0 0
                                      • deekay  

                                        To jo, ale pokud se nepletu uz prilis dlouha sedlova trubka.

                                        0 0
                                        • Lister  

                                          Pletes. Právě naopak L je osmnactka. Prostě jak říkám konečně kolo od SC u kterého geo dává smysl. M je 16.5.

                                          0 0
                                          • deekay  

                                            Bronson v L byl 19" ne?

                                            Pak je to fajn, mohl bych mit L :)

                                            Akorat vzhledove mi to prijde takove nijake bez napadu a za ty prachy.. .)

                                            0 0
                                  • logoman  

                                    Tak to vem od slovaku, 2848 * 27,5 = 78375,– to se uz vsakne :-)))

                                    0 0
                              • vondrus  

                                Koukni na PL distribuci. Nomad za 70k

                                0 0
                                • deekay  

                                  To uz je slusne vzhledem k cenam jinych carbon ramu.

                                  Holt polaci maj levnejsi zradlo, nemusi rejzovat tolik :)

                                  0 0
                                  • vondrus  

                                    Jim staci 30 litru vodky na mesic, nic vic. skromnej narod :-D

                                    0 0
              • Lister  

                Bavíme se o cenách které jsou ofic. nebo o cenách za kolik to můžeš reálně sehnat?

                Protože nový Nomád IMHO v maloobchodním oficiálním ceníku za 70 tis není.

                0 0
      • TJK  

        hahahahaha… kup si nomada se suprtrupr ENVE kolama za cenu zanovniho auta a hle.. oni to maji zapleteny na competition a tester rafek rozstreli na prvnich korenech :-DD … tak to si je ted kazdej koupi po testu na pinkbiku a pohadka o tuhosti dratu ji moc nepomuze :-D

        0 0
        • hctr  

          To mohla byt smula, ja verim, ze bych s tima kolama odjezdil sezonu a byly by jak nove.

          0 0
          • deekay  

            Ja zase verim, ze bych je rozbil na prvni Xc vyjizdce :D (co ma nakou sanci se ******, to se mi posere) :D

            0 0
          • mr.antik  

            tohle se může stát s každým ráfkem… akorát tady to víc stojí :-)

            0 0
            • hctr  

              Musim zatukat, ze ja rafek jeste nikdy neznicil :D a to vozim tlaky 1,8 a 2.

              0 0
              • Tomáš  

                0,8 a 1,3 atm :D

                0 0
                • logoman  

                  Mi nerikej, ze to nesleze v prvni zatacce z rafku? To vazis 40Kg? :-)

                  0 0
                  • Tomáš  

                    56kg, vpředu vozím UST TrailKinga 2.4 a vzadu Ikona 2.35 EXO TR a představa, že bych to měl někde vyzout absolutně nepadá v úvahu, to bych musel mít nafouknuto vpředu tak 0,5. Už jsem ale jel i s 0,7 vpředu a 1 atm vzadu a taky to šlo, ale už to moc nejelo díky tomu podhuštěnému zadku a na schodech už jsem cítil, že je to fakt málo, ale na ráfek jsem ještě nešel :D

                    0 0
                    • miruš  

                      Je sice pravda, že váha jezdce hraje významnou roli co se defektů a šíře plášťů týče, ale to je už opravdu ku.evsky málo, dyť musíš hrozně plavat, a pokud při tomto tlaku nevyzouváš tak jezdíš lehce a s rozvahou. Vážím 70kg a pokud mám pod 2atmošky tak se to žvýká, sic vozím obyč drátové maxxisy. Jízda na tak podhušťěných pláštích je sice pohodlná ale nečitelná, alespoň pro mne.

                      0 0
                      • TJK  

                        duse nebi bezduse? Ja s 90–100kg dojedu na bezdusich i okolo 0,7atm … to s dusi prakticky jedes po rafku… takze u jeho 50+ kg by klidne takhle nizke tlaky jezdit mohl…

                        0 0
                        • miruš  

                          Vozím duše, že by byl mezi duší a bezduší tak veliký rozdíl?

                          Je to docela možné, jsem zkrátka krapet paf z těch tlaků co vozíte :-)

                          0 0
                          • Lister  

                            Nebuď.

                            Sice poslední dobou mám vepředu taky jen cca 18–20 psi a vzadu tak 22–25, ale jak se do toho člověk začne víc obouvat, tak skáče spíš po ráfku než po plášti.

                            0 0
                          • TJK  

                            bohuzel je to uz meho pozorovani tak 0,7atm minimalne.. u vyssich vah i vic… jak rikam.. na 0,7 s dusi nedojedes protoze pojedes po rafku… na 0,7 na bezdusi dojedes napohodu jen nesmis rezat zatacky protoze se to pak zvejka…

                            0 0
                          • Peslezedirou  

                            Po přechodu na no tubes vozím nižší tlaky než s dušema, s duší 2, 2,5, předek zadek, po přechodu 1,8, 2,0, předek bych vozil i s nižším tlakem, ale plášť se už docela žvýká a nevede pak dobře stopu.

                            0 0
                            • miruš  

                              Toto vysvětlení mi příjde reálné, ale tlaky pod 1 atm to už ani s butylem v bezduši není sranda.

                              0 0
                        • Ondra P.2  

                          Hmm i pri tech 50 kg pri prvnim ostrejsim corneringu to zuje :) to je proste blbost, tedy pokud clovek nejezdi jen rovne a po dalnici.

                          0 0
                          • kali222  

                            jo, cilene vam tady vsem keca a ano, on o svem jezdeni vi mene, nez vy! zaskosnik jeden.

                            0 0
                            • deekay  

                              No v Susici to nezul a fujedas tam zul predek s 1.4bar a to vazi nakych 70kilo :)

                              A taky scottman vozi fakt hovadsky UST plaste, to taky pomuze.

                              0 0
                              • kali222  

                                ti mistnaci… :)

                                0 0
                                • deekay  

                                  hlavne ja dyz sednu na jeho kolo, tak jedu malem po rafku a navic skoro drbu klikama o zem i na rovine :D

                                  0 0
                              • Tomáš  

                                Jo, u předního kola to drží hlavně to, že Trail king je kus gumy. Tohle je dáno především pláštěm a ráfkem a pak samo váhou jezdce. Ještě na XC když jsem vozil XK RS 2.2, tak jsem musel vozit tlaky okolo 1,6 – jinak bych asi opravdu zul, ten se žvejkal opravdu hodně.

                                0 0
                      • Tomáš  

                        Předek se při tlaku 0,7 ještě téměř nežvýkal, ale zadek na 1 atm už ano a proto vozím zhruba 1,3. Troufám si říci, že úplně pomalu nejezdím a ty tlaky co vozím běžně ( 0,8 a 1,3 ) mě nijak neomezují, ten přední plášť váží skoro 1100g, je to obrovský balon ( 62mm na šířku, na výšku téměř podobně ), vozím to jako bezduše na deemaxech – 23mm vnitřní šířka ráfku, to také pomůže.

                        0 0
                        • TJK  

                          ta onza ma prez kilo? mela mit do 900g…

                          0 0
                          • Tomáš  

                            Ještě mám nasazeného TrailKinga, Onza je ještě v Břeclavi :D

                            0 0
                            • TJK  

                              hihihi :-D.. moje taky.. to jen aby ti nebylo lito ze jsi v tom sam :-)

                              0 0
                        • Lister  

                          Což by taky mohlo indikovat že na tom kole nestojíš úplně správně a tlačíš to všechno přes zadek.

                          Nebo ti blbě měří pumpa.

                          0 0
                          • TJK  

                            ja s tim treba bojuju furt.. ne s tlakem… ale s tim jak se mrcasim od viseni na predku az po sezeni na prdeli.. nedavno mi Deekay vysvetloval ze to je vice mene kratkym ramem a muzu rict ze na martinove 901 jsem tohle necitil…

                            0 0
                            • Lister  

                              Jeden drobný poznatek – furt to dělám blbě a i přesto jsme jen během této sezony musel zvýšit tlak ve vidlici skoro o 20%.

                              0 0
                              • TJK  

                                ja z toho mam ted houpacku :-) a dost si to uzivam!

                                0 0
                            • logoman  

                              Noo ja razim teorii, ze 100% meho neumeni jezdeni na kole je jen a jen ve mne :-)

                              0 0
                              • TJK  

                                tak urcite :-) to ze na delsim ramu se idelani teziste hleda jednoduseji.. nebo tedy.. jednoduseji se trefis do toho sirsiho pasma uprostred teziste je jen vyhoda… clovek co ma cit to trefi i na ibisu :-)

                                0 0
                              • deekay  

                                Samozrejme, stejne tak treba kdybys behal maraton…

                                akorat s drobnym detailem ze v Crocsech se ti asi pobezi vyrazne hur nez v bezeckych botach :)

                                0 0
                          • Tomáš  

                            Ne, už to nedělám, jezdil jsem více nad zadkem ( byl to zvyk z XC, kde to ani jinak nejde ) ještě když tady byl fujedas a deekay, který mi vysvětlil, že mám být více nad předním kolem. Teď už jezdím dost nad předkem a stejně se mi ta přední guma nežvýká, ten plášť je řekněme dost bytelný a je na něm opravdu hodně gumy + jsem opravdu lehká váha :D

                            0 0
    • Speed Macho  

      Myslel jsem, že mám skoro jasno, ale teď musím přiznat, že jste mě někteří nahlodali na YT Capra. Tak vám pěkně děkuji:)

      0 0
      • Lister  

        O dostupnosti toho kola doufám přehled máš?

        0 0
      • saintjv  

        http://www.yt-industries.com/…Capra-CF-Pro

        Me se teda libi vic ten comp:) Mas tam i tu dostupnost u kazdeho modelu…Cca 10–11 mesic je mazec…

        0 0
        • Lister  

          Dostupnost je teď už pohoda. Jednu dobu měli minimálně u dvou modelů napsáno, že už jsou vyprodané.

          0 0
      • logoman  

        Jeste koukni na radon kola:

        http://www.radon-bikes.de/…d_26247_.htm

        Je to teda nemecky test … ale radon ma lepsi hodnoceni nez capra

        http://www.mountainbike-magazin.de/…095176.2.htm

        Imho ta 8.0 SE verze je lepe osazena, nez testovana …

        http://www.mountainbike-magazin.de/…095308.2.htm

        0 0
        • deekay  

          Radon dostal lepsi hodnoceni asi protoze je univerzalnejsi a ma lehci ram. 700g mene nez capra na ramu, to bych se fakt bal :)

          0 0
          • logoman  

            Si muzete s jakeF podat ruce, zatim nepraskaj …

            0 0
            • deekay  

              Tohle beru jako velkou urazku :) Malo materialu se proste jentak vochcat neda a je jedno jestli to dela radon, spesl nebo nekdo jinej. Ja proste radsi preferuju o par set gramu vic na ramu a tuzsi ram, nez lehkou zvejku.

              0 0
              • logoman  

                Co vsechno z tech fotek a par popisku nejde poznat :-))) …

                0 0
                • deekay  

                  uplne staci polozka vaha a jeji porovnani s hodnotama u jinych bajku s podobnou hmotnosti ramu, kde vime, jak moc je ten ram mekky nebo ne ;) Ale rad se necham prekvapit, treba radon dela ramy u nekoho, kdo je genialnjeis nez jiny konstrukteri a dokaze vyhnat STW ratio vyrazne vys nez konkurence.

                  0 0
                  • logoman  

                    Tak jiste, zalozte s jakeFem prognostickou spolecnost :-)))

                    0 0
                    • deekay  

                      Dej si facku :)

                      0 0
                      • logoman  

                        Ja si tady na vedmu nehraji, to jini by potrebovali …

                        0 0
                        • deekay  

                          Ne, ty si das facku za tvoje tradicni urazlivy kecy :)

                          A pokud me pamet nesali, tak ten radon byl i nekde zmerenej a valne nedopadl, ted zase budes namitat ze cisilka nic neznamenaji, takze to stejne nema cenu :)

                          0 0
                          • logoman  

                            Nejaky utlocitny :-)))

                            Tak jasny, vzdyt kolo se sklada jen z ramu … :-)))

                            Ja vim, ze jsi ciclickovy cowboy … :-))) ale divej i u nemcu tradicnich cislickotesteru si vede fajn :-)))

                            0 0
                            • deekay  

                              Utlocitny ne, jen bych rad aby sis dal tu facku ,pac si ji zaslouzis :)

                              Ram + pruzeni/tlumeni je zaklad. Komponenty jsou od toho aby se menily a clovek si vybral co mu vyhovuje :)

                              A k cemu mi bude top osazeny kolo, kdyz bude mit naprd ram (ted nemluvim o tom radonu ale obecne,a by ses toho zase nechytil)

                              Cislickovej kovboj jsem, protoze pokud se umi cislicka dobre interpretovat tak ve vetsine pripadu presne sedi s vysledkem :)

                              0 0
                          • Azmir  

                            Nemáš někde odkaz? Ten test bych si celkem přečetl, sice to ted moc nesleduju ale ten radon by mě zajímal jak se jim poved.

                            0 0
                            • logoman  

                              Mysli tohle:http://www.mountainbike-magazin.de/…897774.2.htm

                              Hodnota je 62. Co to znamena se zeptej vysse Profesora Cisilka :-)))

                              Dle nemeckyho vykladu to je ok …

                              0 0
                              • RacerX  

                                Za ca. 115litrů Radon…to snad né ne?!

                                0 0
                                • logoman  

                                  Bych to upravil:

                                  Za ca. 115litrů kolo…to snad né ne?!

                                  0 0
                                  • deekay  

                                    pokud neberes bazar, tak o moc min za slusny kolo nedas :) To ze dobry kola stoji skoro jak motorka uz je vec druha a nemocnej trh :D

                                    0 0
                                    • tonik666  

                                      Navíc tohle je aspoň karbon, občas je problém se vejít do 115 i s hliníkem (a co teprve to LV601 za 70k, to se do 115 nevejdeš vůbec :)

                                      0 0
                                      • deekay  

                                        Tak ja nepovazuju carbon obecne za neco nadrazeneho :)

                                        Ale 601 za plnou je slusnej prestrel, to jo :)

                                        0 0
                                      • Peslezedirou  

                                        BTW když už jsme u SC, má ten tvůj už nového majitele?

                                        0 0
                                    • logoman  

                                      Radon 3,3E

                                      Capra 3,5 No a kdo nepotrebuje machrovat s carbonem 2,6 wicked …

                                      0 0
                                      • deekay  

                                        tak capra/radon uz je 90/100, to splnuje to moje o moc min :)

                                        Wicked budiz, ale to to je docela maly vyber z jednoho kola pokud ti zrovna nesedne. A nemluve treba o tom ze si tam clovek bude chtit vymenti naky komponenty co mu nesedi.

                                        Proste kilo se do slusnyho (novyho) bajku uvali jak nic.

                                        0 0
                                        • mastihuba  

                                          Kilo bych do novyho kola nikdy nedal, takhle naraz by mi to bylo lito. Radost je potreba si delat prubezne, kdyz je to potreba. :)

                                          0 0
                                          • honhav  

                                            presne, koupis ram, dalsi den koupis kokpit,druhy objednas vidli, treti drobnosti, ctvrty kola a je to ;)

                                            0 0
                                  • RacerX  

                                    Kdyby tam byla třeba sada XX1 nebo X01, už by to vypadalo dobře a velmi konkurenčně schopně. Takhle mi to prostě nepřijde jako něco super a šel bych určitě k „věhlasnější konkurenci“. Tak jsem to myslel.

                                    0 0
                                    • logoman  

                                      Neboj ja te pochopil :-)

                                      Paradoxne X01 je osazeno to levnejsi kolo za 3,3k jak jsem posilal vysse. Navic kvalitni drahy dt swiss kola.

                                      Na te drazsi verzi je videt jak je drahy fox i za VOC.

                                      0 0
                                      • RacerX  

                                        Tak to mi to potom už hlava nebere, ale co, pro spotřebitele je to jedině dobrá zpráva. (jsem tu modelovou řadu neviděl)

                                        Do konce si myslím, že to je taková ta poctivá na ničem neošizená nabídka.

                                        0 0
                                    • Azmir  

                                      tohle ti nestačí?

                                      0 0
                              • deekay  

                                Kdyz si vezmu ze 56Nm/st. melo mojo SLR o kterem vylozene napsali, ze pro lidi co nemaji 70kilo a mene to chce pred koupi dukladne otestovat, pac uz je znat malo precizni rizeni a ram se dost krouti.a ze 88Nm/st. ma 301ka, kde ta tuhost je slusna, tak ten radon bude tak do 80ti kilo :))))))))

                                0 0
                                • Azmir  

                                  Tak camber má 56 a ibis ripley 67. Takže taky žádné extra hodnoty, fakt otázky jak se to projeví v praxi.

                                  0 0
                                  • deekay  

                                    U camberu asi pokracuji v „dobrem“ trendu :D Vim ze to nema s timdle uz asi moc spolecny, ale kdyz jsem onehda jezdil na prvnim hlinikovem camberu, tak se to kroutilo az strasidelne :)

                                    Skoda ze tradicne u nemcu chybi v testech Santa u nich tak nejak mam pocit, ze snad i ty carbonove ramy umi. (Ale treba bych prisel o iluze)

                                    0 0
                                  • TJK  

                                    ani na HD ani na Riplym nepoznam mekost ramu / zadni stavby / kol / … nevidim v tom rozdil.. takze jsem na tom dobre, pac sem takovy tupon ze mi to asi nevadi :-)

                                    0 0
                                    • deekay  

                                      Tak ty nepoznas ani ze je ti to maly :o))))

                                      0 0
                                      • TJK  

                                        kdyz je to to nejvetsi co delaj tak nevim co mam jako delat :-D ale jezdi se mi na tom fajn.. postavil jsem si k tomu kratkou 29 a fakt mi to nejak nevadi :-)

                                        0 0
                                        • deekay  

                                          No vsak jo :) Co ja bych dal nekdy za to, aby me nesrala kazda nedokonalost na cemkoliv, ale nejde to no :))

                                          0 0
                                          • TJK  

                                            no to chapu :-) ja jsem za to rad :-D

                                            0 0
                                            • deekay  

                                              No, nadruhou stranu by me nebavilo jen neresit a jezdit :D

                                              0 0
                                              • RacerX  

                                                to je hrozná představa jen jezdit…fuj :)

                                                0 0
                                              • Tomáš  

                                                To přesně vystihuje mé pojetí bajkingu :D

                                                0 0
                                          • logoman  

                                            Samo to za tebe jezdit nebude nikdy :-P Obcas mam znacny pochybnosti o tvych problemech zda vubec problemy jsou …

                                            0 0
                                            • deekay  

                                              Syty hladovemu neveri ;)

                                              0 0
                                              • logoman  

                                                Tak si kup taky mojo at se teda nasytis :-D

                                                To je jasny LVL ti nesedi proto tvoje podvedomi vyplavuje nejaky nesmyslny problemy. :-)))

                                                0 0
                                                • deekay  

                                                  je fakt, ze kdybych si koupil mojo, tak mam hned po problemech, pac budu jezdit radsi jen na ocelaku :D

                                                  S LV je to tak, ze je to jak baba se kterou ses dlouho, casem ste se sobe prizpusobili (dobra, v tomdle pripade spis ona tobe) ale kolem dycky probehne naka mladsi, hezci, atraktivnejsi, jenze clovek pak dycky pri blizsim ohledani zjisti, ze by to za to nestalo :))

                                                  Ja muzu rict, ze treba s Pikem, kterej tobe nesedl vubec a nepoznas povazujes za prast jak uhod jestli tam mas Pika nebo Float 34 (coz jsem tu od tebe nekde cetl), tak ja mam konecne vidlici, ktera funguje tak jak sem dycky chtel. To ze treba nebude fungovat dlouho je vec jina, proto sem ji bral z CR. To same s tlumicem, tam to bylo horsi, pac se musel primo ladit. Prechod na L s 40tkou predstavcem byl pro me taky plus co do funkce a pocitu z jizdy. Vicemene jedinej problem co mam ted se svym bajkem je, ze uz to neni pekny kolo ale takova splacaninka, ktera sice funguje pekne, ale nevypada moc k svetu :))

                                                  0 0
                                                  • logoman  

                                                    Ja vzivote 34 nejel :-) … bylo to pike x 36, opet cisilka, ale docela znacny rozdily ;-)

                                                    0 0
                                                  • deekay  

                                                    tak to musis dodat i rocnik, protoze tam je rozdil nejvetsi :)

                                                    0 0
                                • logoman  

                                  Vyborna predikce :-)))

                                  0 0
                                • Smazaný účet  

                                  To by mne zajímalo, kolik by naměřili u RB. :0)

                                  0 0
                                  • Lister  

                                    To se změřit nedá, je úplně mimo všechny stupnice.

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      To je mi jasný, ale pro mě je to číslo vytržený z kontextu, když ani nevím, jak se to měří.

                                      0 0
                                      • deekay  

                                        presnou metodiku nekde uvadeli, uz si to nepamatuju kde se to presne uchytavalo atd, ale u ustaveneho ramu meri krut hlavove trubky a jelikoz je to v jednotkach Nm na stupen, tak to znaci kolik musis vyvinout moment na paku vetknutou do hlavy ramu abys ji vychylil o 1 stupen, cim vice tim lepe.

                                        RB by v tomdle nemuselo bejt nutne ultra spatny, to ma horsi spis zadni stavbu.

                                        Zajimal by me ale spis muj ocelak, to je takove dobrodruzne kolo :D Jeste jak je to na 29tkovych obrucich , pevne ocelove vidlia rychloupinacich, tak si to obcas zije vlastnim zivotem :D

                                        0 0
        • Lister  

          Testy jsou osemetne. Rozlišovat bych hodnocení kola a hodnocení rámu.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.