• junglik

    Zdravím ve spolek. Zajímalo by mne, jak moc trpíte samovolným únikem vzduchu z duší v MTB pneumatikách? V mém případě, když nafouknu zadní kolo na 50 PSI, během 24h mi tlak v duši klesne na nějakých 46 PSI. Kolo je odstavené bez zátěže. Momentálně používám duše BBB, které měly být údajně bezešvé (což se mi na první pohled nezdá).

    0 0
    • jIrI___  

      To jsou problémy…

      0 0
    • Wojtek  

      mě spíš utíká vidlice, než pláště, a taky to neřešim, v zimě de na reklamaci kuli vaklu, ucházení a netěsnosti gufer( nebo něco podobného

      0 0
    • vset  

      No ja tedy foukam trosku min kolem tech 40 PSI a trosku dofukuji tak po trech tydnech driv jsem foukal vic a je fakt ze asi po tydnu jsem musel dofoukat

      0 0
    • kubad  

      ach jo sem myslel ze okurkova sezona skoncila :-)

      k dotazu foukat ne 50psi je blbost zaprve a za druhe jak poznaš že ten unik neni strata vzduchu pro natlakovani pumpy?

      0 0
      • junglik  

        50 PSI je blbost proč? Koupil jsem si elektronický manometr, takže chyby při měření minimální ;)

        0 0
        • kubad  

          a k cemu je 50psi dobre? na silnicku malo na bajka mmoc pokud s nim teda nejezdis po silnici

          0 0
          • junglik  

            Jezdím všude. Na pneumatikách jsem četl 40 – 60 psi. Když nemám zkušenosti, volím zlatou střední cestu: 50 psi ;)

            0 0
            • kubad  

              co to mas za pneu ze je tam 40–60 psi ?

              0 0
            • vset  

              kubad ti radi dobre cim min bude kolo v terenu nafoukle tak abys ho ale neprorazil tim lip ti pojede a na asfaltu pri tech sirkach to tak velky rozdil nebude na foru jsou i srovnavaci testy ruznych plastu

              0 0
              • junglik  

                Díky za rady;) Smyslem téhle diskuze bylo zjistit, jestli jsou ty úniky normální a pokud ne, jestli je nějaký řešení… Bohužel se toho chytli „chateři“ ;)

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Jenomže to jsi nenapsal, že chceš dělat věděcký výzkum na toto téma.

                  Takže úniky jsou normální a řeší se to dofouknutím na potřebný tlak.

                  0 0
                  • junglik  

                    Raději se vyjadřuji přesně, nemám rád hňupy co pročítají fóra a hledají cokoliv, co by mohli kritizovat nebo sabotovat… Tak jsem předpokládal, že se vyhnu alespoň té kritice ;)

                    0 0
                  • vset  

                    No samovolny unik 4PSI za den me zas moc normalni nepripada to uz je dost

                    0 0
          • prvniodkonce  

            Na závody, kde je hodně pevný povrch (Houšťka, P50 a podobné) vozím i 70 PSI, Na drapácích běžně 50–60 na rychlejší trasy. Nevidím v tom problém.

            0 0
            • kubad  

              no já jo voz si co chceš, časem možná pochopíš

              0 0
            • Wojtek  

              :-), tak to se asi já s těma mojima 25–35(přední–zadní) psama mužem jit zakopat :-D

              0 0
            • Gorgov  

              jo, mozna to prijde s vekem. Az treba zatouzis jezdit zavody rychleji.

              0 0
              • Vilém  

                treba si nechce menit nick:)

                0 0
              • JakeF  

                To by mě zajímalo… Na tohle téma tu už pár lidí několikrát naráželo. Závodim první sezónu a to ještě ne nějak moc, ale i tak dělám docela výsledky a jezdim na Tractionu a 4 atmosférách v gumách. Chce mi tu někdo tvrdit, že na 9kg kole a 3atm. bych ujel nějak výrazně lepší čas?

                0 0
                • vset  

                  Zalezi na terenu napr. pokud pojedes po trave budes na tech 3 atmosferach opravdu rychlejsi jsou tady na foru i testy ktere srovnavaji jizdni vlasznosti kol pri ruznem nahusteni

                  0 0
                  • JakeF  

                    Po trávě se zrovna nejelo, spíš hlína a štěrk. Ale zajímalo by mě, jaký rezervy ve výkonu mám na kondici. Když si vezmu, že ty nejlepší vozej o 3kg a víc lehčí kola, lepší vidlice, UST pláště a vůbec, kolik to tak může udělat rozdíl? Na docela technický 53km trati Krakatitu, ať můžu odhadovat…

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Nejvíc udělají správné pláště, tzn. nelpět na pomalých držácích za každou cenu, ale dát co nejrychlejší, s kterými ty nejproblematičtější pasáže ještě nějak projedeš. Na zbytku trati to ty pláště bohatě vrátí. Hodně dělá správný tlak. Nabouchaný držák může držet hůř a bude mnohem pomalejší, než správně nafoukaná rychlá guma. Tlakem se dají změnit vlastnosti pláště tak, jako by se jednalo o úplně jiný plášť při stejném tlaku. Na o 3 kg lehčím na kole budeš v kopcích a technických pasážích jezdit o pastorek nebo dva těžší šajbu, na rovině je to celkem jedno. V kopcích proto, že to kolo je prostě lehčí a pojedeš rychleji a v technických pasážích proto, že ho snadno rozjedeš i s těžkou šajbou. 3 kg na kole můžou udělat tak 5 – 10% na výsledném čase. Co jsem psal, platí o delších tratích, které se nejedou na krev a kde už se musí trošku hospodařit se silami. Na hodinovém technickém XC bude zřejmě i pomalý držák rychlejší, než rychlá guma a taky váha kola bude mít význam větší.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Jo? Já jezdim docela rychlý pláště, XC Dry II (4atm.) doteď, dneska si jdu pro RaceKingy. Takže když bych dal UST pláště a měl nějaký lehoučký kolo, tak by mi to na Krakatitu mohlo udělat z 2:34 přes 10 minut času? To je paráda, to bych se vešel odhadem do první desítky, možná na bednu v kategorii. A to jsem začal závodit letos na jaře, předtim jsem nijak extra nejezdil. A to nepočítám, že s pořádnou vidlí bych moh jezdit rychlejš sjezdy a nejspíš bych se vyhnul i tomu pádu. Chtělo by to nějakej team, co mi poskytne se slevou kolo :(, pak bych moh dělat i výsledky.

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Nevěř tomu ;-)

                          0 0
                        • Rychlej turista  

                          Je to jedno s druhým, prostě lehčí kolo má lepší akceleraci, lépe se ovládá, umožní ti uviset ve skupině, z níž bys jinak odpadl a nabral tak další ztrátu a v místech, kde by ses na těžké mrše držel zuby nehty pojedeš v pohodě a budeš šetřit síly… Pokud už teď jezdíš na rychlých pláštích, tak UST tě zase tolik nezrychlí, ale má to další výhody, které se taky počítají. Obecně se dá říct, že pokud už teď jezdíš na dohled bedně, tak s o 3 kg lehčím kolem by ses na ní měl dostat.

                          0 0
                          • Alibaba  

                            Zase těžší kolo bude líp valit při sjezdu ;-)

                            Ale vážně, teorie je věc jedna, praxe zas druhá. Počítat to na procenta či dokonce minuty s přesností +/- jedno promile je pěkné snění.

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              Mňo, nemyslím si, že zrovna já bych byl nějaký velký teoretik, jen co tak pochytím na B-F :-)

                              0 0
                              • Alibaba  

                                Takže když bych dal UST pláště a měl nějaký lehoučký kolo, tak by mi to na Krakatitu mohlo udělat z 2:34 přes 10 minut času?

                                Takže pod tohle se podepíšeš, zanedbávaje ostatní faktory ?

                                0 0
                                • Rychlej turista  

                                  Nevím, jaké faktory myslíš, ale já vždy beru kolo jako celek. A tedy i s jeho součástkou největší, cyklistou. Takže ano, pokud je trať aspoň trochu kopcovitá a členitá, o 3 kg lehčí kolo na 2,5 hodinové trati 10 minut udělat může.

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Trať měla převýšení tušim 1150m a místy byla i dost technická, hlavně sjezdy, kde si myslim, že nějaká funkční vidle by mi hodně pomohla, takhle jsem ve sjezdech dost ztrácel, předjížděl jsem hlavně ve výjezdech, kromě začátku, kde jsem se dopředu proplejtal prvních 10km. A na tenhle čas se ještě musí započítat start někde kolem 150. místa a pád ve sjezdu. Jinak jsem to jel ještě na starý konfiguraci, tzn. se špatnejma bowdenama a skoro 3 roky ježděnejma Alivio klikama s původní osou + jeden střet se stromem ve sjezdu.

                                    0 0
                                    • fousek  

                                      Ve sjezdu usetris nekolik vterin a to jeste musis mit tu vidly dobre nastavenou, pokud koupis Foxe a nafouknes ho tak ze nema zadnej sag (docela oblibene nastaveni urciteho procenta XC zavodniku) tak to tam muzes rovnou nechat to RST. Tohle pocitani „kdyby to a tamto“ je dost zavadejici.

                                      Ja kdyz si teoreticky spoctu ze kdybych na Plesivecky drzce jel na 10kg HT, misto 140mm a 14kg fullem a mel ultralehky plaste a nemel ani jeden defekt, tak jsem ji vpodstate vyhral. Ale ono to tak proste neni. Priste ten Krakatit zkus s tim lehkym kolem a s upustenejma kolama a uvidis sam.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Na Plešivecký Držce se utkáme na jaře ]:->. Od teď už se zaměřuju jenom na ní.

                                        K tématu. Plešivecká držka je poměrně specifickej závod a myslim, že hodně nadprůměrně náročnej jak terénem, tak převýšenim a full tam je asi dost velká výhoda, já tam s RSTčkou málem vyklepal duši (ona taky mrcha moc netlumí, když jí je zima. I když ne, že by za tepla tlumila, ale za chladna je nepoužitelná). To by spíš bylo o otázce, jak velkej by byl rozdíl mezi tvym 14kg fullem a nějakym 10kg chrtem 100/100.

                                        0 0
                                        • fousek  

                                          Plesivecka drska vede z 1/3 po asfaltu nebo sotoline, jediny kde ma full vyhodu je poslednich 800m vyjezdu na Plesivec (a to mam obavu ze kdyz si chrt veme 9kg HT na zada tak to vybehne rychlejs) a pak ve sjezdu po modry k jezirku, kde muzu nahnat tak cca 30s. oproti tomu kdybych to jel na pevnaku (a to urcite budou ve starovnim poly jezdci na ktery si v tom sjezdu nenazenu ani tech 30s.)

                                          Vyzva se prijima:-)

                                          0 0
                                        • Pebe  

                                          já to jel na pevný vidli, rozrazil si vlastní blbostí koleno a i tak jsem dojel tuším desátý.

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Jestli jsi těsně před cílem dojížděl kluka na špatnym kole a v absolutně necyklistickym oblečení, tak jsi byl 10., protože ten kluk jsem byl já :-). Ale mám pocit, že někdo s rozbitym kolenem dojížděl až o chvíli dýl. Ale teda na pevný vidlici dát sjezd z Plešivce, to máš můj obdiv, i když ta moje Gila toho tam taky moc nepobrala, jak jí byla zima, přesto bych si na to na pevný netrouf do závodu.

                                            0 0
                                    • Hornet  

                                      Suhlas s Rychlim turistom, 3kg na biku je dost, a kvalitnejsie ramy ti fakt dost usetria energie, nielen nizsou celkovou vahou ale aj tuhostou ramu, tak isto vyssia kvalita ostatnych komponentov(hlavne kola+plaste, vidla a kluky). Ku koncu preteku ked ti dochadzaju sily, to velmi ocenis a konecny usetreny cas moze byt aj viac ako tych 10min.

                                      0 0
                • fousek  

                  No na asfalt je 4 atm. akorat. Podle me to co rika Turista je prehnany (ale on uz neco najezdil) ja bych si tipnul ze na cca 80km dlouhym zavode to bude v radu minut a taky se to neda pocitat z vysledkovky, protoze kdyz uz bys jel na umisteni kolem bedny, tak neverim tomu ze ten na kteryho by si takhle z vysledku mel, by se jeste kapku nezmack a nechal by te jen tak predjet. A lehky kolo spravne nastaveny bude mit podobnej vliv jako kdyz se dobre vyspis a sedne to.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tohle záleží hrozně na konrkétním plášti. Ani na asfaltu neplatí vždy, že čím větší tlak, tím menší valivý odpor (beru teď pláště se vzorkem, u slicků to samozřejmě platí vždy).

                    Některé pláště s narůstajícím tlakem mají na asfaltu pořád ± stejný valivý odpor a v podstatě by se dalo říct, že na tlaku vůbec moc nezáleží (co se týká asfaltu a valivého odporu). U takového pláště pak nemá velký tlak smysl žádný ani pro trať s převážně tvrdým povrchem.

                    Bohužel je problém v tom, že neexistuje žádný velký přehled měření, jak to skutečně u kterého pláště je a údaje jsou pouze pro pár kousků, které už nejsou aktuální.

                    Tedy si to musí každý vyzkoušet sám, jak moc velký efekt to má na tvrdém povrchu jako je asfalt tam ty velké tlaky foukat a jestli mu to za to stojí.

                    Za sebe můžu říct pouze dva příklady, kde jsem to testoval více:

                    • Marathony Supreme, zde díky tomu, že to je v podstatě slick je tlakznát hodně a nabušení valivý odpor na asfaltu sníží výrazně(samozřejmě pohodlí jde do háje)
                    • RR UST 2,25, valivý odpor na asfaltu s narůstajícím tlakem klesáminimálně nebo možná vůbec (měřený byl k dispozici pouze starý typ RR,kde vycházelo, že na asfaltu na tlaku v podstatě nezáleží a valivý odporbyl pořád podobný), nedokážu naměřit rozdíl mezi supernízkým tlakem25/30 psi a větším nahuštěním na 35/45psi. Tím netvrdím, že tam naasfaltu žádný rozdíl pro tento plášť není, jen je pro mě zcelazanedbatelný a proto i celopevňáka na téměř výhradně silniční akcefoukám pouze na těch 25/30psi a užívám si pohodlí na rozbitémasfaltu.
                    0 0
        • pepek  

          Vidíš? Kdyby jsi elektronický manometr nekupoval, tak nemáš problém. Takto budeš jezdit furt nervózní, že tam ty 4 psi nemáš :-)

          0 0
          • junglik  

            Za týden už to nebudou pouhé 4 psi. Mimochodem rozdíl 4 psi se dá spolehlivě odhalit rukou.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Pokud je takový problém duši dofouknout, kup si nějakou bytelnější. Nebo do ní nalij mlíko.

              0 0
              • Tomcat  

                je to problém, viz. jak nas dole zablokoval

                0 0
                • junglik  

                  No když jsi na svůj příspěvek hrdý, nechám to být. Evidentně se tu nic rozumného nedovíme, takže nemá smysl dělat pořádek.

                  0 0
                  • vset  

                    Dozvedel… zkus to mliko driv se to bezne delalo a fungovalo

                    0 0
            • DaSnail  

              keď rukou spolahlivo rozoznáš rozdiel medzi 50 a 46psi, na čo potrebuješ elektronický manometer?

              0 0
      • Rychlej turista  

        Teď už bude jen hůř, skončila sezóna cyklistická :-D

        0 0
    • Tomcat  

      Opravdu hodnotný problém :-/ Nechci vědět jaké konsilium svoláváš třeba na téma počet solných krystalů a zrníčka máku na rohlíku.

      0 0
      • junglik  

        Stačilo napsat: samovolným únikem vzduchu netrpím. Nebo prostě ignorovat.

        0 0
    • StuntJ  

      Já taky občas mám samovolné úniky vzduchu a k tomu i zvukové efekty, ale kolik psi ze mě uteče to nevím :o)

      0 0
      • jIrI___  

        :-DD Není nic jednoduššího, než vzít manometr a změřit tlak před a po úniku :-D

        0 0
        • StuntJ  

          Asi budu muset koupit nějakej elektronický, smraduvzdorný a ani nevím, jakej to vlastně je OUTput :o)

          0 0
          • JakeF  

            Já myslim, že output je to doslova na hovno… Měl by sis pořídit lepší, než vymejšlet digitální manometr.

            0 0
    • Mamut  

      Unik za den cititelny rukou na dusiach co vozim (bezne Rubeny podobne drahe ekvivalenty) vzdy znamenal mikrodieru alebo problemy s ventilom. Po tom, co som vyradil autoventily, tak to byvaju uz iba mikrodiery odhalitelne dlhym skumanim pod vodou.

      0 0
    • Hornet  

      Ten pokles tlaku je celkom dost(cca 10%), skontroluj nafuknute duse pod vodou, moze to byt malicka dierka. Ked tam nie je nic, kup radsej nove duse, vozim duse(zatial) aj tenke, ale bez viditelneho poklesu tlaku, by mali vydrzat aspon niekolko tyzdnov.

      0 0
      • kubad  

        prd je naprosto běžné že k nějakému uniku dochází, a ty 4psi co tu proklamuje jako naměřené můžou být způsobené, chybou měření, tolerancí měřiče, takže to ve výsledku může být mnohem míň, ať to změří po 10 dnech jestli v kole bude místo 50psi jen 10psi.

        navíc řešit takovýhle unik u duše za pár korun je opravdu stupidita!!!

        u latexových duší, a kvalitních galusek s latexovým jádrem je mnohem větší únik, a je to naprosto běžné.

        0 0
        • Hornet  

          Toleranciu meraku by som vynechal, ale ako pises, bral by som do uvahy chybu merania, pri nasadeni a vybrati tlakomeru dojde k uniku a moze to byt aj viac ako 4Psi :-)

          S tym som neratal.

          0 0
        • Alibaba  

          Je fakt, že pokud to „uteče“ jen do „druhého dne“ a pak se to zpomalí/zastaví, je pes zakopán skutečně v samotném hustění.

          0 0
          • vset  

            Pokud ten rozdil nepoznas po hmatu tak fakt tu neni co resit ta ztrata muze byt pri tom mereni i kdyz 4PSI je dost to me neudel ani pri mereni tlumice kde tlak je daleko vetsi

            0 0
            • kubad  

              no nevím u mě je rozdíl při měření tlumiče mnohem víc než 4psi

              po nafoukání, sundání a novém nasazení je rozdíl určitě větší než 10psi navíc vetšina pumpiček na tlumiče je stupňována po 10psi tak nevím jak tam chceš ty 4psi poznat :D

              a na pneumatice opravdu 4 psi rukou není nikdo schopný poznat

              0 0
              • vset  

                No je to blbost ja jsem pocital jen unik po mereni a ne pri nasazeni pumpicky

                0 0
              • Blade  

                Asi nemáš pravdu čéče:) Viz výše: „Mimochodem rozdíl 4 psi se dá spolehlivě odhalit rukou.“

                0 0
                • kubad  

                  dobře ty :D já se teda přiznám že to nepoznám

                  0 0
                  • Blade  

                    Co dobře já, dobře Junglik, já jsem pohmatem schopen poznat leda to, jestli je to přední, nebo zadní kolo :D

                    0 0
                    • kubad  

                      málo smajlů málo málo :-)

                      0 0
                    • Martin  

                      tak to seš dobrej, já přední od zadního poznám jenom když se praštím o rodla :-)

                      0 0
                      • Blade  

                        Já mám totiž na předním jinej vzorek, ale psst ;-)

                        0 0
                        • Martin  

                          já taky, míň sjetej :-)

                          0 0
                • junglik  

                  Musíš mačkat gumový kroužky, budeš mít větší stisk ;)

                  0 0
    • Alibaba  

      Já tohle měl kdysi se Specialized Ultralight. Pod vodou viditelně neucházely, ale byly prostě nějaký „řídký“. Na klukově 20" taky pořád dofukujem a když jsem opravoval defekt, tak jsem zjistil dvě mikrodirky – pod vodou se tam udělaly jen malé bublinky a neodlepovaly se, až když jsem to pořádně promáčkl.

      Závěr, koupit nové duše, nebo to zmiňovaný „mlíko“. Každopádně to nahusti a strč pod vodu ať máš jasno. Jo a to že ti někdo říká ať foukáš míň ber jako radu, nikoli jako rejpání…

      0 0
      • junglik  

        Žádné rozumné rady jsem nebral jako rýpání. Co se mléka týká, neumím si představit ten smrad, až se mléko začne rozkládat. Právě možná ty plyny vznikající při rozkladu kompenzují úbytky ;) Napadl mne ještě silikonový olej…potřít povrch duše a trochu do ventilku..uvidíme.

        0 0
        • iX.tlan  

          Neni mliko jako mliko, na 50 PSI to chce plnotucny a urcite Bio, nebo se mrkni do historie :)

          0 0
        • Alibaba  

          Proto jsem to dal do uvozovek, nejedná se o mlíko ale: „sprej“http:/­/www.technical-cz.cz/detail/maxi-tyre-repair-300-ml-opravny-sprej-pneu-defekt-sprej-na-pneumatiky/

          Jestli to však někdo látá kravským, kozím nebo kobylím, tak to je už matrix technologie…

          0 0
        • vset  

          To mliko je sprej do dusi na lepeni driv jsem ho tam daval ale fungoval opravdu na male trhlinky a je dost drahy pouziva se dost na bezdusaky tak by ti mohl pomoc pokud by to delala duse ale kdyz koupis novou vyjde to skoro stejne taky jsi nenapsal jest-li to dela jen jedno kolo nebo obe.

          0 0
          • junglik  

            Obě kola. Nové duše jsem už kupoval … dělají to samé, asi to bude normální :( A budu muset průběžně foukat…

            0 0
            • Vilém  

              Zatim jsem, v prubehu diskuse, nepochopil v cem ti to dela takovej problem? Hur se ti jede? Vic se nadres? nebo ti jde o princip, ze proste chces aby tam bylo podle digitalniho pristroje s nejasnou presnosti a stabilitou, stale stejne? Osobne foukam nejakejch 30–35/35–40psi predek/zadek a to ze uchazi, jako kazda jina duse, me vubec netrapi, az mam pocit, ze to v zatackach zezouvam, tak proste prifouknu. Proste bych nechtel mit tvoje starosti, to uz bych byl davno sedivej jak vlk.

              0 0
            • Blade  

              Já ti teda nevím, ale nějak se mi to nezdá. Zkus to nafoukat na těch svých 50 a počkat ne jeden den, ale týden. Nic bych za to nedal, že únik bude opět jen 4psi:) A to že „rozdíl 4 psi se dá spolehlivě odhalit rukou“ je taky dobrej frk :)

              0 0
              • pepek  

                Já bych to změřil „podřadným“ mechanickým manometrem za 80,– Kč. Ale je fakt, že ten cool-faktor tam není.

                0 0
    • Ricci  

      Pochybujem,ze niekto realne rozozna rozdiel v jazdnych vlastnostiach medzi gumou,ktora je nahustena na 50 PSI a gumou nahustenou na 46 PSI…

      0 0
      • Vilém  

        Zakladatel to pozna. Jen bych rad vedel zda meril tlak za stejnych podminek, treba okolni teplota udela svoje a to by mohlo vysvetlit ten rozdil 4psi, ktere pozna v poho rukou.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Rozdíl 4 psi poznáš, když se pohybuješ na hraně, kdy se plášť začíná žvejkat. Mi tak Ječňák na Vimperské 24 odpoledne přidal do zadního pláště 5 rychlých psů a bylo to v pohodě dalších 20 hodin. Byl to Nanoraptor a měl jsem v něm asi 2 atmosféry po dofouknutí. Ale přesně to bude vědět Ječňák.

        0 0
      • junglik  

        4 psi za 24h…to je jádro pudla

        0 0
        • kubad  

          reklamuj to, nebo si kup jiné duše, a doufej že to bude lepší

          ještě sem dej info o tom jaký je únik za 5 dní a né po 24hodinách

          0 0
        • Blade  

          Furt bude mlet o čtyřiadvaceti hodinách :D Říkám ti, ať to změříš po týdnu.

          0 0
          • Blade  

            Protože aby ti úplně stejným stylem ucházely 4 duše neni normální, stejně jako není normální vozit v obou kolech 50 psů :) Takže za mě buď: chyba přístroje, chyba při odečtu hodnot, únik při měření, nebo pumpování večer za tepla a měření ráno za zimy :)

            0 0
    • crom  

      samovolny unik vzduchu,jooo ten znam,obcas pekne smrdi:-)panove vy tu resite kokotiny

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.