• Mamut

    Evropský parlament se 18. ledna 2007 shodl na minimálních právech a povinnostech cestujících v železniční přepravě.

    zpravodajstvi­.ecn.cz/index­.stm?apc=zzvx1–&x=1967430

    Uz len zistit, ci sa tym bude moloch riadit. Na strankach maju iba „Chartu cestujícího“ www.cd.cz/index.php?…

    Na snad to nebude treba riesit obcianskym odporom ako v 1977, ked CSSR nprozretelne ratifikovala dohodu o ludskych pravach, ktoru potom po nej zacalo par ludi aj vyzadovat. V najhorsom pripade vznikne „Charta 07“

    0 0
    • oxyaction  

      To se budou ČD asi vymlouvat,že na to nemají peníze.Myslím ale že přeprava lidí i s kolem roste.A kdyby byla jistota že bude mít každá vlaková souprava speciální vagon pro kola,kočárky a jiný rozměrnější věci,tak bude vlakem jezdit víc lídí.To znamená víc peněz pro dráhy.Mam nepěknej zážitek z jízdy vlakem v poslednim voze vzadu u dveří.Polopráz­dnej vlak a omladina nastupovala zrovna těma dveřma kde jsem měl kolo,ale dalo se v pohodě projít.Seděl tak,abych měl kolo pod dohledem a vtom slyšim jakej debil,holčina si neuvědomila že by jí moh majitel kola slyšet,ale stalo se.Koukli jsme na sebe a nevim jestli se v tu chvíli víc styděla ona nebo já.No nic,jen by k tomu nedošlo,být připojen spec. vagon.Vlakům zdar.

      0 0
      • Luka  

        Me se stalo ze jsem jednou jela z Letohradu do Prahy, takovym obludnym couravym spesnym vlakem. Jela jsem v poslednim vagonu, prvni dve stanice dobry, ale na dalsi pripojili dalsi vagon, a pak dalsi a dalsi, celkem 4, takze jsem se razem ocitla uprostred vlaku, kde neustale nekdo pendloval a nadaval. nebylo mi nejlip, ale tenkrat jsem mela kolo s plnou polni a vystoupit na kazde zastavce a posunout se na konec vlaku byla dost silena predstava (mnoha nadrazi na trase tehdy jeste ani nemela poradny nastupiste, takze podlaha vagonu byla ve vysi prsou a tam rvat bez pomoci plne nalozeny kolo, to byl zazitek !

        0 0
        • náčelník  

          Jednou jsem jel s kolem přímým vlakem po trati Praha – Liberec. Vlak od Turnova „couvá.“ Nějakým kouzlem jsem se najednou ocitl na první plošince, ačkoli jsem nastoupil na poslední :)

          0 0
          • Manas  

            Tam to je normalni, dycky me pak z ty prvni vyjebali a musel sem na konec.

            0 0
        • marapara  

          Minulý rok někdy koncem září jsem jel s bikem do Pitína s plánem probrouzdat Bílé Karpaty kolem Žitkové, Starého Hrozenkova a Kopanic. Jezdím 8.40 spěšným vlakem na Vláru, který tentokrát přijel bez zavazadlového vagonu a všechny vagony byly kupé :). Tak jsem se s bikem schoval v jednom kupé. Naštěstí průvodčí byla normální rozumná ženská, která si mi ještě stěžovala, že jí tam ani nedali zavazadlový vagon. Problém nastal cestou v Uh. Brodu, kde se nalodila větší parta cyklistů. Bylo jich asi 12 nebo 13. Všichni se nacpali do kupéček, kola stála na chodbě, v kupéčkách … bylo veselo :)

          0 0
          • sorak  

            ja neustale jezdim po trase Ostrava – Prerov – Jesenik, sem tam Praha nastesti vetsinou bez kola, ale muzu vam rict ze fakt uplne nejvetsi prdel nastava, jakmile deckam / studentum zacnou prazdniny – to pak clovek muze videt 3× tolik cyklistu cekajicich na nastupistich a CD samozrejme maji porad ten samy pocet zavazadlovych vagonu / vagonu s rozsirenou prepravou spoluzavazadel… takhle jsme jeli s kamarady do Breclavi spesnakem z Prerova, nez jsme tam dojeli, tak v prvnim vagonu bylo vic jak 20 kol… ;-)) loni se mi taky 2× stalo, ze uz jsem se s kolem nevlezl (a nebyl jsem sam) – rychlik s narvanym zavazadlakem a spousta lidi i na chodbach…

            0 0
        • RUMcajs  

          Hele, to ja ve Svycarsku jednou nakladal kolo do specialniho vagonu pro kola a lyze a nadrazak za mnou zavrel dvere v dobre vire, ze projdu tema mezi vagonama.

          Jenze jsem zjistil, ze jsou ty dvere zamknute, takze me cekalo asi hodinu a pul dlouhe cekani na podlaze na batohu. Vagon byl v pulce vlaku a riskovat obehnuti soupravy se mi nechtelo.

          Co na tom bylo dobre, tak to byl fakt ze posuvne dvere na protejsi strane byli otevrene, takze jsem se mohl kochat vyhledem z vlaku.

          0 0
      • coffield  

        Vozím občas kolo do centra vlakem z Radotína – dávají to zadarmo. A když jedu osobáky kamkoli, je to často za těch slíbených 20kč, nicméně nikdy nikdo nereptá. Dokonce i větší gruppen vždycky lidi i průvodčí tolerovali. A jednou, když za přivalových dešťů přijel jenom takovej ten mrnavej motoráček, reptali, ale vzali. A reptání bylo oprávněné, protože kdyby spadl do cesty strom, tak by moje řídítka opravdu bývala spolehlivě podržela kličku od dveří kabiny strojvedoucího nahoře v pozici zavřeno :-) … a kdyby dveře vykopl, o kolo by zakopl. A pak už by tam stejně byl ten strom a snížil přezaměstnanost na dráhách.

        0 0
        • gándhí  

          Zdar Coffielde, jsem také z Radotína a když jsem si vezl před cca 3 týdny vlakem nové kolo ze Smícháče, tak po mně průvodčí chtěl za kolo 26 Kč, což je víc jak o 100% víc jak za osobu…A to byl taky cyklista, chvíli jsme se bavili…

          0 0
    • Pamo  

      No to vy ste sa vecsina aspon do toho vlaku dostali.. Ja som chcel ist s mojim vysnivanym bikom konecne na prazdniny domov minule leto a uz skoro tyzden dopredu mi bol Otec kupit listok na IC vlak Ba-Poprad (potom mi ich poslal po znamm do Rakuska odkial som chcel ist domov) Pokladnicka pri pokladni povedala ze uz niesu bohuzial ziadne listky na tejto trati v tom case volne a cely batozinovy pristor uz maju vypredany. Ake vsak bolo moje prekvapenie ked som sa spytal sefa vlaku neviem jak sa mu hovori :D aby mi povedal ako dopredu si mam ten listok kupit zeby som sa s bikom dostal vobec do vlaku. A on mi nato: Ze to staci ak si listok kupim u neho vo vlaku pred jazdou a vobec nemusim dopredu…A najvecsia pecka bola ked som sa opytal ze ci fakt uz nemaju ziadne miesto volne (Aj ked moj bike uz som tak ci tak nechal v Rakusku lebo som sa bal zeby som ho musel opustit po ceste) a on mi nato hovori ze- prosiim ? Ved tuna mam len jeden bicykel a vozen je uplne prazdny. No ftedy som myslel ze hmm proste skoda slov uz sa to ani vykolajenim vlaku nedalo vyriesti :) Takze tak mi ZSR spravili velku zmenu v prazdninovom programe. Nema zmysel na nich nadavat lebo je to zbytocne plytvanie bajtami na tomto serveri..

      0 0
    • boobika  

      Vloni na podzim jsme chtěli ušetřit síly na jeden sranda závod a že pojedeme vlakem. Na nádraží ale jediný motoráček a nás bylo 5. Navíc ještě dvě mamči s kočárkem, takže jsme museli po vlastní ose. Ale prachy za lístek nám vrátili, to se musí nechat.

      0 0
      • vlkouš  

        Myslím, že bike do vlaku není problém při pravidelné (tedy podle jízního řádu) dopravě ve vlaku, na trajektech a lanovkách. V západní Evropě zcela bez problémů s vyjímkou ICE, TGV a THALLYS. Kola berou už i noční EN. U nás občas bývyjí problémy, chce si to předem nastudovat podmínky – rozlišení je třeba u osobáků a R, Sp a EC/IC. Na druhý straně je skoro nemožné dostat kolo do busu, do tramvaje, do metra. A co nervák při cestování letadlem? Hmmm. V.

        0 0
        • Jarous1  

          Do busu a tramvaje Tě s kolem vyhodí, to se nesmí, aspoň tedy zde v Praze… Do metra celkem v pohodě, jen je dobré se vyhnout ranní a odpolední špičce. Kolo se letos smí vozit v každém vagonu na poslední plošině a mohou tam být max. 2 kola.

          0 0
    • vlkouš  

      S kolem u nás ve vlaku je to trošku jinak (už se to tu několikrát psalo). Pokud je na osobním voze zvenku symbol kola, tak kolo lze u všech vlaků. Pokud symbol na žádném voze soupravy není, tak se smí dát 2 kola jen na první a poslední nástupní plošinu soupravy a to jen u osobních vlaků a spěšňáků. To jsou staré vozy s úzkým nástupním prostorem. Osobně si myslím, že je to blbost, kolo tam cpát. Pokud je ve vlaku služební vůz a je označen symbolem úschova během přepravy, může se kolo dát i tam. Některé vlaky mají tuto úschovu vázanou na povinnou rezervaci. Ale třeba v Rakousku, Německu, Švajcu, Dánsku, Holandsku jsou tyto podmínky jiné. Většinou platí, že v osobních vlacích IR nebo RE je spousta plošin nebo celých vyhrazených vozů na kola. Daleko víc než u nás. U EC, IC, REx, EN, SC a všech těch rychlovlaků pak jen u vyznačených vlaků. Ale nikdy nebyl problém, chce to jen hledat v jízdním řádu nebo se zeptat. V.

      0 0
      • Martyss  

        Chtěl bych optat na vaše zkušenosti. Pokud je u rychlíku v jízdním řádu symbol kola, tak souprava bude obsahovat aspoň jeden vagon, jehož část bude upravena pro přepravu kol jako spoluzavazadlo.

        0 0
        • vlkouš  

          Jo, mělo by to tak být. Ty vozy musejí být alespoň dva s plošinami na jedné straně (tam se vejde tak 2×4 kola) nebo jezdí i červené šumperáky (třeba Tanvald), co maji místo na jedné straně vozu pro cca 10 kol. Ale výhoda takto označených rychlíků, že kromě těchto vozů se symbolem kola mají i služebák. Takže když jsou ty plošiny obsazené (dost často nebikery-nevim proč tam sedaj na sklopný sedačky, když je ve voze volno???), můžeš to dát za stejný peníze do služebního. Bohužel to tak nefunguje na 100%. Stačí výluka, náhradní souprava, porucha vagonu a máš smůlu. Bohužel zákazník stále ještě není pán! Když budeš potřebovat vědět konkrétní vlak, tak písni na ICQ. Zjistim počet vagonů a jakej typ jede na konkrétním vlaku. Čus, V.

          0 0
    • Smazaný účet  

      podle prepravnich podminek muzes s kolem do kazdeho osobaku na zadni plosinu az do vycerpani mista (tusim 3 kola), samozrejme to chce vic :/

      btw. v patek jsem jel s kolem smer cesky raj. vlak mel pripojny vagon na kola – do nej se jich narvalo 20, vsude mozne jinde po vlaku dalsich 10 a dalsich 10 biku zustalo na nadrazi… to se da tezko zvladat

      jak tu nekdo psal, ze vic vydelaji, tak to je trochu nesmysl. osobni doprava je vzdy prodelecna (jak silnicni, tak zeleznicni), a drahy pojedou jen to, co jim stat zaplati – tudiz chce-li nekdo vic vlaku, nebo vic mista pro kolo – spravne misto, kde lobovat je ministerstvo dopravy, ne cd …

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.