• otecius

    Zdravím, mám Rock Shox Totem Solo Air RC2 DH (2012 tuším?), mám problém s naladěním optimální citlivosti vážím 67 kg foukám na nějakých 72 kg což odpovídá 50 psi – vidlice je příjemně citlivá, ale bohužel se propadá do zdvihu. Kolo když stojí samotné tak má asi 15% SAG! Viz. foto. Je to normální? Když nafoukám vidlici jakkoliv jinak tak už není tak citlivá. Když nafoukám tlak, který nohy vysune úplně (cca 100 psi), tak je to tvrdý jako blázen a pod mou váhou to je jak pevná vidle skoro. Co s tím? Existuje nějaký kultivovaný řešení?

    Díky za odpovědi

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Mr.Duck  

      Muzes mit olej v negativce, nedavals nejaky olej na vzduchovy pistek? Rebuild by to mel spravit v nejhorsim, coz je dost jednoducha zalezitost.

      0 0
      • otecius  

        od posledního servisu vždy po jízdě silikon na gufera a utřít. Vidlu jsem nikdy rozebranou neměl, neměl jsem na to koule :D ale co jsem koukal na servisní manuály tak bych olej zvládl vyměnit… Do patrony se nedostanu kvůli nedostatku potřebnýho vercajku

        0 0
        • Pedro404  

          Tak to aby sis sehnal ten vercajk, protože výměnou oleje ve spodních nohách nic nevyřešíš:)

          0 0
    • Radus  

      Provést revizi a promazat pokud to nepomůže tak repas sada kolik má najeto hodin

      0 0
    • otecius  

      Zkusil jsem vypustit vzduch z vidlice pak ji zmáčknout a nejde ani zasunout úplně zbývají odhadem 2–3cm mezi spodníma nohama a korunkou.. Když je vidlice vypuštěná tak nejde ani rukou navrátit do původního zdvihu. Když fakt zaberu posunu to o cca 4–5 cm jenom. Tlumič (vivid air) tohle nedělá i při úplném vypuštění vzduchu se vrátí do původní polohy sám bez mé pomoci.

      0 0
      • Pedro404  

        To že nejde vytáhnout je relativně normální, je tam podtlak. To že nejde zatlačit znamená, že je moc oleje buď v patroně nebo ve spodní noze. Chce to rozebrat a komplet přetěsnit.

        0 0
    • otecius  

      Díky, takže repas.. vzhledem k tomu, že je vidlice ještě v záruce pár dní, můžu ji poslat Žitnýmu na reklamačku aniž bych to posílal přes prodejce kde jsem kolo kupoval (určitě poslední kolo co jsem tam koupil)?? Nebo musím přes prodejce? Kdyby reklamace nebyla uznána jaká je cca cena kompletního servisu? Nebo je lepší to poslat rovnou na servis klasický jenom jinam než k žitnýmu – někdo kdo to dělá kvalitně za rozumný peníz – ideálně Brno??

      0 0
      • Pedro404  

        Mam pocit, že na těsnění je omezená záruka jenom pár měsíců, ale to ti řeknou u Žitnýho.

        0 0
      • wilda81  

        Zitneho nebrat. Nebo si alespoň nafot v jakém stavu vidlici posíláš a při přebírání pořádně zkontroluj.

        0 0
    • Radus  

      Pokud nebyl dodržen servisní interval tak ti žádnou reklamaci nikdo neuzná .Prostě je nejspíš opotřebované těsnění a repas je jednou ročně nebo 100 hodin.To je základ na udržení správné funkce vidle. Pokud jsi šikovný proveď ho sám není to složité v opačném případě to pošli

      0 0
      • otecius  

        Chápu správně, že je problém jenom v levé noze – tam kde je Solo air a s Mission Controlem nemusím nic dělat?? Bude mi stačit základní service pack?

        0 0
        • kubad  

          Ne chapes to špatně

          Je potřeba servis obou stran vzduch i olej

          0 0
          • otecius  

            Stačí mi tento návod a tento servisní kit ???

            0 0
            • Pedro404  

              Ano.

              0 0
              • otecius  

                Teď jsem znejistěl jestli mám 2011 nebo 2012 ročník… ta sada je pouze na 2012–2014. Je v tom problém?

                Jakej olej do těch noh? Viskozitu a množství mám zjištěno. Bohužel ročník 2011 a 2012 mají různé hodnoty :/ dále mi jde značku – je to jedno nebo mám dát raději origo RS? Popř. je za stejný prachy něco lepšího?

                0 0
                • Pedro404  

                  Já kupuju Motorex, prostě sežeň nějakej tlumičovej/vi­dlovej, je to celkem jedno.

                  Ročník poznáš podle kompresních štelovadel.

                  2012: http://ep1.pinkbike.org/…b9242809.jpg

                  2011: http://images.singletracks.com/…4/totem4.jpg

                  Jestli je v těch sadách rozdíl netušim, zeptej se v tom obchodě, je možný že nějaký velikosti o-kroužků mezi těma ročníkama změnili. Ale pokud máš poblíž nějakej obchod s o-kroužkama, tak můžeš vidli rozebrat, o-kroužky změřit a koupit stejný za zlomek ceny tý celý sady.

                  0 0
                  • otecius  

                    Díky za info jen mám takovej menší problém :D Nejspíš je to 2012 takový kroutítko komprese to mělo původně, žitnej mi však při první reklamačce dal do vidle kompresi z 2010/2011, takže mám 2012 Totema s kompresí 2011 :D takže jsme tam kde jsme byli? Když už to budu dělat nebude lepší dát rovnou nový gufera a pak si hlídat ty servisní intervaly a měnit jen ty kroužky?

                    Vazelína má bejt taky nějaká spešl na tlumiče?

                    0 0
                    • Atilla  

                      Jestli 2011, nebo 2012 je jedno. Vazelínu dávat nemusíš, jen bych koupil kit se stírákama a sadou těsnění. Vyměnil těsnění a zbytek nechal na jindy

                      0 0
                      • otecius  

                        2011 a 2012 mají ještě jiný množství oleje.. který použít? 2012 vs 2011 ???

                        Jak koupím tu sadu tak si přeměřím ty těsnění a nakoupím do zásoby, v Brně je pár obchodů co to prodávaj.

                        0 0
                        • Atilla  

                          Tam se právě dává red rum, nebo vazelína. Jde nahradit hustým převodovým olejem. Je to vlastně jen nad pístek vzduchové komory aby se mazal.

                          0 0
                          • otecius  

                            Ale to množství oleje je rozdílný na levé straně ve vrchní i spodní noze a na pravé straně jen ve spodní. Moc to teď nechápu.. nebo 15wt olej = red rum?

                            0 0
                            • Atilla  

                              15w po 20 ml do spodních nohou, 5w –203 ml do tlumení, 6ml redruma nad pístek SA

                              0 0
                              • Pedro404  

                                V oil chartu pro 2012 nad pístek právě nic nedávaj, zajímalo by mě proč, jestli tam je vazelína jak u Reby či co.

                                0 0
                                • Atilla  

                                  Páč to jsou kkt. Místo redrumu je teď semi-sintetic fork oil

                                  0 0
                                • Radus  

                                  jo teď už se dává jenom vazelina Militari PM600 ta cena je hrozná cc550 kč ale zas ji použiješ na vše pouzdra ložiska atd.

                                  0 0
                                  • Atilla  

                                    A pořád to funguje hůře než red rum- ve sklepě mám nástupce vyfotím flašku.

                                    0 0
                                    • allrose  

                                      jasně přilepená hrudka vazelíny pomalu uvolňující olej tak dobře nemaže jako stále stékající olej i když vyšší viskozity

                                      myslíš nástupce redrumu? to mě zajímá,jaké zkušenosti?

                                      0 0
                              • otecius  

                                co tak koukám, tak redrum je nesehnatelnej v čr… můžu použít něco jinýho?

                                0 0
                                • Atilla  

                                  Převodovkový olej, vezelínu.

                                  0 0
                                  • otecius  

                                    Díky moc, po zkouškovým všechno koupím a prubnu to repasnout. Snad mi nic nechybí co se týče informací

                                    0 0
                                • Radus  

                                  můžeš Fox fload fluid je to stejné

                                  0 0
                        • Pedro404  

                          Jestli máš kompresi 2011 ve 2012 vidli, tak všechny množství oleje budou 2012 kromě upper tube damper, kterej je z 2011, ale to množství je zrovna u obou stejný. Takže použij ten oil chart pro 2012.

                          0 0
    • otecius  

      Ještě otázečka – teď jsem seděl na kámošovým demu s Boxxerou RC tuším že 2010/11. Když jsem pohnul štelovátkem komprese, tak rozdíl byl znát při jednotlivým kliknutí. Rozdíl mezi úplně zavřenou a úplně otevřenou jako blázen… Můj totem když to dám z otevřené na zavřenou a obráceně rozdíl skoro žádnej, když to repásnu zlepší se to? Nebo už je třeba větší zásah? Popřípadě je Totem na nic? :D

      0 0
      • Atilla  

        Na Totem RC2 to nepoznáš na parkáči,ale za jízdy to znát je podle mě dobře. Jak LSC tak HSC, ale ty rozdíly po 1 kliknutí jsou poměrně malé.

        0 0
        • otecius  

          Jo takhle, právě ten boxxer šel poznat i na parkáči, jsem si říkal, že to by se mi líbilo. Za jízdy to na Totemu poznat jde hlavně tím jde poměrně dobře regulovat noření vidle při brždění. Na parkáči jsem to však skoro nepoznal.

          0 0
          • Pedro404  

            :) Tak jestli většina tvýho ježdění probíhá na parkáči, tak chápu, že to vnímáš jako problém.

            0 0
        • Pedro404  

          LSC fakt neni cejtit hned? To je zajímavý, bych čekal, že to bude fungovat stejně jako boxerovej Mission Control, když od pohledu je ten systém tlumiče stejnej.

          0 0
          • otecius  

            ne fakt je v tom rozdíl jako blázen – na parkáči teda, Boxxera jsem ještě neměl půjčenýho v lese ;)

            0 0
          • allrose  

            třeba bez oleje už nefachčí…:-)

            moje reba měla do záběhu 5 citelných poloh,pak první dvě stejné,po výměně oleje má teď poloh 6 a první tři jsou stejné,4/5 tuhne,6 "lock"s citelným proražením,když na ni skočím- motorex 10W ,vycpaná vzduchová komora na max

            0 0
      • wilda81  

        Boxxerem RC se nerid, to je uplne jina patrona.

        0 0
    • otecius  

      Takže servisní sadu mám objednanou, oleje vyhlídnutý Motorex – jsou cca o 120 kč levnější než RockShox – má cenu šetřit nebo je RS v něčem výrazně lepší? Gola sadu, imbusy, kleště na segrovky. Můžu dát místo Red Rumu tento FOX fluid ? Jinak mám všechno nejspíš. Kdyby mi na seznamu něco scházelo nebo nějaké doporučení na co si dát pozor.. každou radu uvítám.

      PS: děkuji všem ostatním za trpělivost s řešením mého problému! :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • otecius  

      to čím mažou gufera než dají vnitřní nohy do vnějších je nějaká spešl vazelína nebo stačí něco obyč? Předpokládám, že tu do ložisek tam dát nemůžu… stačí případně dát trošku silikonu nebo zbytek fox fluid? je nutný vyčištění zbytku vidlice tím isopropylalkoholem? nebo stačí vytřít? Snad poslední dotazy :D Ještě jednou dík :)

      0 0
      • Pedro404  

        Vnitřek vidle sem nikdy nevytíral, pokud sem v něm neviděl kusy nečistot. Gufera mažu silikonovou vazelínou, ale olej asi vyjde víceméně nastejno, stejně se to pak maže hlavně stříkánim zvenku.

        0 0
      • Atilla  

        Vazelínu bych tam nedával, lepí bordel a pak vydírá. Vidli vypláchnout isopropylem, nebo lihem a pak trochu máznout stíráky a vnitřní nohy trochou mazacího oleje, aby ti to šlo pěkně do sebe. Těch pár minut bych vypláchnutí věnoval nejvíc bordelu se drží dole v nohách pod dorazovýma gumama.

        0 0
      • goofy  

        Na stíráky silikonovou vazelínu. Na Foxce mi tam vydrží tak půl roku a pak zase stejně měním mazací olej. Každopádně tam nepatří nic s obsahem lithia.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.