• pajusb

    Zdravím, je tady někdo, kdo by erudovaně mohl porovnat rozdíl v jízdních vlastnostech ráfků KOM i21, i23, i25 ?

    0 0
    • TJK  

      vnitrni sirka, vaha, odolnost.. co vic chces na rafku resit? :-)

      0 0
    • kubad  

      váha ca 20g na 2mm šířky jiný rozdíl bych nehledal ,

      0 0
      • pajusb  

        Takže rozdíl od výrobce XC/enduro/trail/DH je vlastně nesmysl a 21 se v pohodě vozí na sjezd.

        Zajímá mně rozdíl v jízdních vlastnostech. To že jsou širší a těžší už jsem si přečetl na stránkách výrobce

        0 0
        • kubad  

          rozdíl v jizdních vlastnostech je daný jen šířkou ráfku, a tím možností použití širších pneu sem ti chtěl naznačit

          KOM na enduro/DH je nesmysl, max Trail a XC a erudovaně ti nikdo víc neřekne , nemá co

          0 0
          • pajusb  

            A jaký je ten rozdíl…

            Vím že KOM je na DH nesmysl. Šlo jen o příklad.

            Mám 21 a zvažuju jestli dozadu koupit širší.

            0 0
            • TJK  

              nevím.. asi nedokážeš číst mezi řádky.. nebo o tom nechceš moc přemýšlet… KOM je na DH všeobecně nesmysl.. protože i ten nejširší je prostě stále lehký ráfek… ta 21–23 je spíš XC/Trail ráfek a záleží jakou gumu na to chceš dát..

              to mě přímo přivádí k nyšlence.. co je základem tvého dotazu… na co chceš ty ráfky dát? co s tím chceš jezdit? a jaký na tom má být plášť?

              0 0
        • Dejv94  

          Co čekáš za rozdíl v jízdních vlastnostech? Jedinej rozdíl je, jak se na tom bude chovat konkretní guma s konkretní šířkou a i tento rozdíl nebude něják dramatickej, jestli vůbec pujde poznat, možná když bys sedl na 21 a pak na 25, tak asi možná něco málo, ale při porovnání 21 a 23 nebo 23 a 25 si myslím, že nepoznáš rozdíl.

          0 0
          • pajusb  

            Takže všechny KOMy jsou stejně tuhé a nemá smysl kupovat širší na 2.1 pláště.

            0 0
            • kubad  

              v podstatě ano, ale na 2,1" bych klidně i23 vzal, myslím že mám doma jeden navíc mimo pár co zůstal, když tak se ozvi

              0 0
            • novas752  

              Širší ráfky bočně trošku tužší budou, ale na 2,1" plášť to nemá cenu – i 2,25" je bezproblému na 19mm ráfku, natož na 21.

              0 0
              • pajusb  

                Heuréka.

                Já věděl, že se tady najde někdo, kdo mi odpoví.

                Při té hmotnosti mi nevadí dát tam širší. Radši tužší.

                0 0
                • Singlespeed  

                  ˇVětu „Širší ráfky bočně trošku tužší budou…“ já osobně za moc erudovanou nepovažuji, ale pokud ty jo, tak je vše v pořádku :-).

                  0 0
                  • maajkee  

                    No a myslíš že nebudou? Vem si holej ráfek a zkus si bočně zatlačit do i21 a pak do i25, pokud máš pocit, že 25 ohneš stejně jako 21, tak pak je vše v pořádku :)

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Nemyslím si nic :-). Kvůli takové odpovědi se zakládat vlákno moc nevyplatí, ale každý to, samozřejmě, můžeme chápat jinak.

                      0 0
                  • pajusb  

                    Špatně použité slovo. Myslel jsem tím ; k věci a odpověď na dotaz a né na ty které jsem nepoložil. Včetně dolování informací ohledně mojí váhy a jízdního stylu.

                    0 0
                  • novas752  

                    Erudovaný to neni, ale z fyzikálního hlediska naprosto jasný – ohnout 23mm je prostě náročnější, než 21mm (ne o moc a bereme li v ůvahu stejný materiál a konstrukci).

                    0 0
                • JakeF  

                  To ti odpověděl ten pravej :D. Náš mistr teoretik…

                  Vozil jsem chvíli 2.25 na ZTR Alpine (20 mm vnitřní) a od optimálu to mělo hodně daleko… Ono jde hodně o to, jak odolný pláště na to dáš. Těžší pláště maj pevnější kostru a tolik se nežvejkaj.

                  0 0
            • Singlespeed  

              25 mm vnitřek (30mm zvenku) je už na 2,1 pláště trochu moc mi připadá, boky pláště jsou hodně „odkryté“ a plášť má v prúřezu tvar blížící se písmenu U, 21 mm vnitřek je ideál, řekl bych.

              0 0
              • Pán z Dubu  

                Před léty jsem měl ráfek vnitřní šíře tehdy obvyklých 18 mm a 2,2“ pneu se mi žvejkala. Vynechal jsem bezvýznamná rozšíření a pod 2,2“ gumu pořídil ráfek vnitřní šíře 27 mm a jen samá pozitiva.

                0 0
                • pajusb  

                  Už beru 23. Na zimu tam chci dávat hubenoury na stezky a cesty.

                  0 0
                  • novas752  

                    To můžeš vzít rovnou ty 25 ať v tom aspoň poznáš rozdíl. :) Měnit ráfky jen kvůli 2mm šířce je takový, no…

                    0 0
                    • pajusb  

                      Mám, jeden 21 a k němu chci koupit druhý, tak řeším jaký. Ale už je to vyřešené. Beru 23 dozadu.

                      0 0
                      • maajkee  

                        Proč dozadu širší?

                        0 0
                        • kubad  

                          protože přední kolo už má ?

                          0 0
                          • maajkee  

                            No tak to asi vim ne :) Tak je to jeho věc, já bych odlišný šířky na jednom kole nesnesl :)

                            0 0
                            • kubad  

                              a že máš na silničce ve předu míň drátů než vzadu ti nevadí?

                              0 0
                              • maajkee  

                                Takže měníme téma ráfky za počet drátů? :)

                                A ne, nevadí.

                                0 0
                                • kubad  

                                  A rozdílná výška ráfku by ti vadila :) ?

                                  Na silnici taky běžné

                                  A rozdílný vzorek vepředu/vzadu ti nevadí ?

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    Silnice je ale uplně jiná disciplína, kde má různě vysoký ráfek a různý počet drátů nějaký efektivní význam.

                                    Rozdíný vzorek mi taky nevadí, rozdílná výška ráfku na bajku rozhodně ano :)

                                    0 0
                                    • alinceb  

                                      Já třeba úplně chápu montáž pevnějšího ráfku na zadek. Zadní kolo dostává vždycky větší čoud. A že i23 bude pevnější než i21 je snad jasný…

                                      0 0
                                      • maajkee  

                                        No hodně lehounce pevnější bude. Spíš bude záležet na výpletu. Ale jak jsem psal, ať si každej dělá co chce :) Tak mě nepřesvědčujte, že by se mi to mělo líbit sakra :)

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          Ale ty na tom nejezdí :)

                                          0 0
                                          • maajkee  

                                            Však jsem psal:

                                            Tak je to jeho věc, já bych odlišný šířky na jednom kole nesnesl :)

                                            0 0
                                            • JakeF  

                                              Na EWS v poslední době celkem běžná věc… Tuším Mavic to i prodává v setu jako fíčuru :).

                                              Jen se to teda dává opačně, dozadu užší a pevnější, dopředu širší a lehčí.

                                              0 0
                • Singlespeed  

                  Žvýkající guma, hlavně vepředu, to bývala ještě před pár lety v době 17–18 mm ráfků klasika :-).

                  0 0
                  • kubad  

                    dřív se vozilo 2,0 – 2,1" dnes je častější 2,25"

                    a myslí že se dnes pneu vyrábí s větším objemem než dřív, lehčí a s tenčí bočnicí.

                    Jinak třeba 2,25" Contiky Race King v nejvyšší specifikaci jsem na 17mm ráfku (Mavic 717) vozit nedokázal nešlo to

                    s 2,1" Schwalbe RaRa bez problémů

                    0 0
    • pajusb  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • šlapatko  

      Na pláště 2,25 jsem vozil ráfky 21 vnitřně. Nouzově jsem zapletl na předek 17mm. Plášť se žvejkal nehorázně. Nedávno jsem zapletl ráfky 23mm a super. Konečně mi neplave zadní kolo, tlak 35psi a 100kg.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.