Rozdíl mezi 20 let a 2 měsíce starým kolem

76 nepřečtených
  • ruinin

    Nezlobte se na mě, jestli se budu ptát uplně hloupě. Ale když o tom tak přemýšlím – lidi tu často píšou o tom, jak musí měnit zadní kazetu už po několika stech km, protože je opotřebená, jak neuznají reklamaci někomu, kdo jezdí rok každý den a on nebo ona to kolo tak opotřebují, že to prostě na reklamaci není. Někdy v roce 1996 jsem koupil Mongoose Hilltopper a jezdil na něm dennodenně po městě i po lese, po lese spíš o víkendech teda, dokud jsem si nekoupil auto, což bylo asi o tři roky později. Ale i tak jsem na kole příležitostně jezdil. Za těch cca 20 let jsem u kola musel vyměnit jen řetěz, hlavové složení (sorry, jestli to píšu blbě) a asi před měsícem při servisní kontrole, aby kolo bylo v cajku, střed a byl opraven přední náboj. Jinak se s kolem za ta léta nic nedělalo, kromě asi dvakrát seřízení přehazovačky. V listopadu jsem si koupil Specialized Allez no a po dvou měsících ohleduplného provozu na rovných silnicích víceméně musím konstatovat, že když jedu na starým Mongoose a na novým Allez, tak co se týká pocitu z přehazovačky, řetězu, pohonu, klik – nemám pocit, že by tam byl jakýkoli rozdíl, možná ten Mongoose je trošku hladší celkově – chod pohonu celkově. Nedávno jsem s tím jezdil desítky km po asfaltkách na severní Moravě a jezdí to hladce jako máslo. Z celkového projevu Claris a dalších komponentů pohonu toho Alleze jsem trošku na rozpacích, ale prej to je základní řada. No Alivio u Mongoose je taky základní řada, takže tady vysvětlení nevidím. Mohl by to někdo trošku objasnit? Pokud by to teda bylo takhle, tak za dvacet let by ten Allez měl teoreticky svištět po silnici stejně jako teď. Protože ten Mogoose prostě sviští. Pokud by nesvištěl, hodím ho do popelnice, z alleze udělám zimák a našetřím na extra letní silničku.

    0 0
    • Fran-tic  

      rozdíl je 19 let a 10 měsíců

      0 0
    • DonE  

      Vzal bych nové kolo do servisu … po 500km se obvykle dělá servis neb si tak nějak vše sedne. Máš to v ceně. Jinak CLARIS je sada na kočku, ale stejně musí fungovat lépe než 20 let staré ALIVIO.

      0 0
      • ruinin  

        to už absolvovalo, ale oni to dělaj tak baj voko, stejně si to musím ještě doladit, dnes už vím jak, ale čekám na jaro…

        0 0
    • mr.antik  

      jedna věc je funkce řazení… ta může být fakt horší. Druhá věc je pocit z jízdy, tuhost rámu, výpletů, klik… tam by to měla silnička vyhrát

      0 0
      • DonE  

        Claris řadí normálně … chyba bude jinde. Jinak na trekingu mám 15 let staré alivio a je taky v klidu. Ale pokud má pocit, že nový claris je horší, tak je error buď v rukách nebo je to komplet doj…ne.

        0 0
        • ruinin  

          no musím to doladit, když to řadí dobře, tak není problém, spíš že na to, že to je nový, nemám pocit, že by celkově ten stroj, pohon šel nějak hladce ve srovnání s tím starým aliviem, s tím starým sedmikolečkem, řekl bych že kromě cvrčku je celkově ten Mongoose pohon tišší – nebude to dojebaný, jen se divím, že to není ten pocit wow, „jako nový“, když srovnám se starým kolem dvacet let

          0 0
          • novas752  

            To bude tim, ze radici komponenty jsou trochu neopotrebovatelne. Pokud mas cisto v bovdenech, nejsou vytahane pruziny a retez a ozubeni je ok, radi to stejne nehlede na stari. Trochu to polad. Cim vic kolecek, tim nachylnejsi ma serizeni to je.

            0 0
          • DonE  

            No bohužel i u nového kola musíš šlapat :). Jinak Allez je vstupní verze silničky, krom té sady bude mít kola na kočku, pláště na kočku, atd. Každopádně musí jet lépe než to co jsi měl.

            0 0
            • ruinin  

              no dovolte, pláště sou super, vydrží všechno, nepíchnul jsem zatím ani po Praze ani na okreskách, ani v lese, kam jsem nouzově musel taky vjet… kola vydržely hnusný výmol, co jsem přehlídl ve tmě v centru, myslel jsem, že je po kole – málej jsem spadl, jaká to byla rána a nic… bál jsem se, že bude přední kolo na vyhození, v servisu mi řekli, že nejen že to přežilo, ale ani není co opravovat, takže dražší kola by možná byly lehčí , ale možná by tolik nevydržely

              0 0
              • novas752  

                Jo velká odolnost a výdrž je typická pro levnější pláště. Dražší jsou lehčí, přilnavější a maj menší valivý odpor.

                0 0
      • ruinin  

        no ta silnička je asi o 4 kg lehčí, krásně mi padne do ruky, všechno kromě toho pohonu je super

        0 0
        • DonE  

          Fajn, máš super kolo. Na Clarisu jsem jel a na kole bych ho nechtěl. Ale funkční problém to nemá … prostě to řadí. Zkus popsat přesně problém co máš a nebo to hoď na hlavu prodejci.

          0 0
          • ruinin  

            já fakt nemám žádnej moc argument, smysl toho vlákna byl v tom, že tak starý kolo – ve smyslu pohonu – nejede hůř než nový, řekněme že ten claris není mimo provoz a funguje, kazeta není opotřebená, řetěz není opotřebenej, tak jak to, že po dvaceti letech necítím rozdíl proti novýmu kolu, to by znamenalo, že ty komponenty na tom Mongoose byly tak kvalitní že se nedaj zničit, kdežto dnes je běžný měnit kazetu po roce, dvou?

            0 0
          • ruinin  

            ještě se zeptám, kdybych si na ten krásnej rám chtěl dát lepší komponenty, jaká přehazovačka by byla znatelnej pokrok a na koli by to vyšlo? včetně výměny?

            0 0
            • DonE  

              Žádná. Řadí to? Řadí! Takže neřeš a jezdi … jinak utratíš mraky peněz a samo to nepojede. Až ti to začne odcházet, tak si tam hoď lepší komponenty. Nic víc s tím neuděláš. Můžeš koupit lepší kola a plaště, ale sodou to fakt není.

              0 0
              • ruinin  

                no tak aspoň předpokládám, že to bude sloužit dvacet let jako to alivio

                0 0
                • novas752  

                  Pokud to neurves tak nejspis bude. Nova 105 pripadne nova Tiagra, ale uz to neni 2×8 = musel bys toho menit vic. Stejne nejvetsi rozdil udelaj paky a dobra kazeta s dobre udelanejma nabehama.

                  0 0
    • couffy  

      Zajímavé,může prosímtě sdělit kolik km jsi na tom kole najezdil,stačí v tis.kilometrch.

      0 0
      • ruinin  

        tak to budou odhady… cca 4000 za rok po dobu cca tří let, to je 12000 km a pak už jen nárazově, tak 200 km během pouze některých let, to máme celkově cca 13 000 – te´d mi řeknete, že to je skoro nový – sorry musel jsem opravit počty a editovat, jsem dyskalulik

        0 0
        • couffy  

          4000 po dobu 3let – 12000+cca 1000 je 13000,na jeden řetěz,kazetu a převodníky,rád bych to viděl na foto.

          0 0
          • novas752  

            Na mtb jsem ve srackach ujel 8000 na jeden retez :) byl vytahanej pres 134. Dalsi si sedal asi 1000km a po ujeti 8000km mel cca 136. :D Pak jsem prisel na to, ze se retez meni pri 132,8, vsechno zahodil a nakoupil novy.

            Retez mel hroznou vuli do vsech stran a kazeta takove otrepky jako kdyz se mlati do dlata.

            0 0
          • ruinin  

            ne, řetěz je druhej, jinak foto pořídit můžu – nebo asi víc fot, extra kazetu, extra převodníky? no a i kdyby to bylo teda na výměnu, řetěz už je skoro na výměnu, servisman říkal, že ještě je na konci svýho období, než by se měl vyměnit, ale kdyby to bylo moc vopotřebovaný, tak by se to jak projevilo? začal by přeskakovat řetěz? to nedělá, co vím… to spíš ten novej Allez mi skákal, než se to vyladilo…

            0 0
            • IndyCZ  

              Neprojevilo, začal by opotřebovávat kazetu a převodník, což by se ti projevilo až po poměrně dlouhé době. Skákat by začal až nový řetěz, který bys dal natu starou ojetou kazetu.

              0 0
            • novas752  

              Akorát to hůř a hůř řadí, je hlasitější a volnější a roste šance přetržení. Musel bys měnit i všechny zubatý kola asi včetně kladek v přehazce.

              0 0
          • Petr L2  

            Já bych hledal spíš chybu v odhadu km :-)

            0 0
        • lunochod  

          Vidím že to dost šetříš 200km za rok :-)))))

          0 0
    • plzakj  

      Tak co bys chtel od sady Claris, ktera cela stoji cca 1/2 ceny poradnych prevodniku… U clarise se asi zadnej pokrok nekonal, kdyz je to 2×8… U razeni 2×11 s hydraulickejma brzdam bys asi pokrok poznal.

      Navic na kolo 20let stary dnes u nic nekoupis (nebrat doslova). Je to spotrebak a ne Picasso. Je potreba to koupit, ojezdit a zahodit.

      0 0
      • DonE  
        • 1 … není pravda. Je to 2×8, ale funguje to v pohodě.
        0 0
      •  jarek1  

        myslim, že na ram starej 20 let navesis cokoliv mimo diskovejch brzd, a musí se podařit uvolnit střed a zarostlou sedlovku… Pár korun a jezdíš. Natřeš na růžovo a máš cool městský kolo…

        0 0
        • ruinin  

          no dyť jo, vlákno je o tom, že když se to kolo pošteluje, pocitově to jede stejně jako nový kolo – nevěřím, že když to bylo nový, jelo to líp a to je právě docela zajímavý

          0 0
      • ruinin  

        no jo, jenže vono to právě vojezdit, jak se zdá nejde, stačí vyměnit střed, řetěz, hlavový složení a jede to zase jak nový, takže nevím – já na tom teďka jezdil o vánocích po asfaltech a nemůžu si to vynachválit… dal jsem pláště Marathon 1.5, takže to má výrazně menší odpor než s původníma 2. 1 či co tam bylo, není to samozřejmě tak rychlý jako silnička, ale aani tak líný, jako s tlustejma kolama, takže jsem si to kolo zamiloval, vypucoval a teď se jen divím, jak to krásně funguje – váha cca 13 kg to byl můj favorit těžší dokonce

        0 0
    • Rubi  

      kdyz jezdis po silnici, tak kolo vydrzi mraky let, obzvlaste silnicky, pak to zkus vzit nekdy do lesa do poradneho terenu, pridej zavod kazdy tyden za kazdeho pocasi a uvidis jak se ti tvuj mongoose zacne sypat :-)

      je to jak s autem, pokud ho pouzivas na bezne jezdeni, vydrzi x let, koukni na rally, nebo ted dakar v tv a uvidis ze mechanici jedou kazdou noc :D

      0 0
      • ruinin  

        no je pravda, že první tak tři, čtyři roky, jsem to kolo mučil na šutrech kořenech docela fest, měl jsem kamarády, co mi řekli, hele, máš nový MTB? jedeme, a první sjezd byl po cestě sestávající z obrovskejch, hranatejch šutrů, oni prej, vo tom to je, od toho máš MTB… pak už jsem se teda takhle hnusným sjezdům snažil vyhnout, radši lesní cesty, kamínky, ale takový šutry jsem pak už více neabsolvoval – ale jak známo české polní cesty to je jeden výmol za druhým a to si to kolo první léta dávalo, proto asi se muselo měnit to hlavový složení

        0 0
        • IndyCZ  

          Jeden výmol za druhým nejsou ani tak polní cesty jak silnice 3. třídy, často i třídy vyšší… naštěstí se to v posledních letech dává dohromady, i když nutno dodat, že ty rekonstrukce bývají dost často pěkná fušeřina.

          Co se týče kola, tak pokud se udržuje a mění opotřebované komponenty, není důvod, aby to nejelo čistě. Kéž by to mohl říct můj 11 let starý hardtail :-)

          0 0
    • Tomcat  

      Zatěch cc 19let…

      • každý rám stárne
      • změnily se geometrie nových kol
      • změnila se k lepšímu funkce brzdění \ řazení nových kol
      • snížila se hmotnost nových kol

      Mongoose Hilltopper není kolo na asfaltky tosi muš koupit nějakého crosse\ktreka za 9999,– -A pokud u Mongoose Hilltopper nic neodcházelo tak si prd jezdil a né že to vydrželo víc. Problém bude spíš v tom že vzpomínáč na starý časy…

      0 0
      • ruinin  

        Proč by nebyl na asfaltky, má geometrii skoro agresivnější nez Allez. S pláštema Marathon 1.5 má podstatně menší odpor než běžný MTB a menší odpor budou mít rozhodně než průměrmej trek na průměrnych gumach. Váží míň než co vážil muj favorit…

        0 0
        • Vilém  

          Skoda ze nemas doma nejakou skladacku, to bys teprve videl jak to jede.

          0 0
          • ruinin  

            no já to můžu srovnat s novým Allezem, tak vím, o čem mluvím

            rozdíl mezi průměrným pláštěm 2.1 a nejlepším 1.5 je jako mezi nebem a zemí, co se týká rychlosti

            0 0
            • Vilém  

              A tos nezkusil ty 20" kola na skladacce, to bys mel sto chuti Alleze rozslapat.

              0 0
              • tromboonen  

                Me ruinin skoro pripada jako nova reinkarnace 3022, telete a takovych tech podobnych, tak bacha na jazyk :)

                0 0
                • ruinin  

                  jako že jsem mimo realitu? tak samozřejmě, spoustu nevím, proto se tu ptám, ale zase nejsem tak blbej, abych nepoznal rozdíl mezi tím, jak jezdí různý pláště, jak mi řadí nový a starý kolo a podobně… stejně tady jen žvatláme, to kolo by musel posoudit někdo, kdo tomu rozumí a hlavně by to musel vidět a jet na tom, tohle je jen spekulace

                  a pak, jako v každým oboru – když jedno kolo vidí dva experti, tak na to maj často naprosto odlišnej názor – z vlastní zkušenosti – jeden mechanik mi řekne, že to je na reklamaci, druhej, že to je naprosto v pořádku – jeden mechanik řekne, že to je tak na jízdu do hostpody, pak na tom najedu 60 km bez problému a s radostí… takže komu pak člověk má věřit, leda sobě, ale poté, co nasbírá pár cenných názorů druhých

                  0 0
                • ruinin  

                  ha ha tak jsem se podíval na svou inkarnaci 3022 a on řeší strašný detaily typu když přejedu kostku o průměru 28 cm na plášti o průměru 36 mm, bude součitinel odporu činit 27482 k nebo 27489 L a vyplývá z toho, že by bylo o dvě sekundy rychlejší nafouknout pláště na 3,8 barů nebo 3,9 barů? tak to je milý, ale já řeším rozdíl jako kráva, kolo dvacet let starý a kolo nový, on řeší totální detaily miniaturní, takže tak

                  0 0
      • ruinin  

        Tak jsem schávlně koukal na crosse za 10 000, takový Apache váží stejně jako Mongoose Hilltopper, takže tam rozdíl není, převody to má víceméně stejný, tam taky rozdíl není, akorát že to má nějaký no name shit pláště za stovku, s velkým valivým odporem, kdežto já mám marathony celkem za litr. Rozdíl v odporu bude znatelnej. A to jsem měl štěstí že jsem sehnal jeden za 500, normálně už stojí 1000 kč jeden, to je 2000 za dva pláště, to už posouvá kolo do jiný kategorie, IMHO. Samozřejmě pokud zbytek kola není v dezolátním stavu.

        0 0
        • pepek  

          zbytek kola prý neřadí a zítra snad už nebude ani brzdit

          0 0
          • ruinin  

            jo, to bude oprava za stovku, na dvacet minut maximálně

            takový detaily mě netrápí

            0 0
        • Smazaný účet  

          Ty levny shit plaste casto byvaji z gumy podibnych vlastnosti jak guma na traktor. Pokud maji neprerusenou stredovou linku nebo ne moc clenity vzorek, nafunene jedou na hladkem asfaltu jaxvina.

          0 0
    • milan.v  

      Tomu říkám Vlákno…

      0 0
    • Honzis  

      nové komponenty potřebují čas na zajetí + poštelovat hlavně bowdeny, jdou hladce kladky? Neškrtá převodník o přesmykač apod. Na rovinu – najezdil jsem na Soře 30 000km a páky řaděj nádherně, u šaltru odejdou kladky, dostane vakl, kazeta není zázrak, stejně tak řetěz, ale vůbec si nestěžuju. Claris je opravdu hodně laciná sada, nicméně pro občasnou jízdu za hezkého počasí s rozumným zacházením musí šlapat! Obecně hlavně v ocelovém rámu nic nekřupe, kros má větší valivý odpor a tudíž neslyšíš případné „pazvuky“ od pohonu – někdy stačí namazat kladky nebo dát za 200Kč na průmyslech a namazat řetěz! Jinak záleží na přístupu k servisu a podmínkám jízdy – vyjet do bordelu a pak kolo uklidit špinavé na půl roku do sklepa je cestou do pekel pro všechno :-(

      0 0
      • ruinin  

        cenný a rozumný komentář – měl jsem ten Mongoose na prázdninách tejden a neměl jsem co dělat, tak jsem mezi jízdama pucoval, čistil a mazal … docela jsem to kolo vyleštil…

        prosím o překlad „dát za 200Kč na průmyslech“

        nemyslíš tím koupit lubrikant? používám suchý teflon

        v ocelovém rámu nic nekřupe, to by souhlasilo, ale doufám, že v hliníkovým taky nekřupe

        „u šaltru odejdou kladky, dostane vakl“, to taky nerozumím, není tu někde slovníček pojmů?

        navíc se tu asi míchaj odborný pojmy a bajkovej slang

        0 0
        • novas752  

          vysvetleni: levnejsi kladky maj jen keramicky kluzny pouzdro, kdyz se do toho dostane bordel a voda, tak to zadira a nechutne piska. drazsi kladky maj normalni zatesneny prumyslovy lozisko.

          Neboj,to casem odkoukas. Saltr = hazka = prehazka = prehazovacka :) kladky uz vis a vakl bys mohl vedet – vule.

          0 0
          • ruinin  

            dík, šaltr jsem tak trošku tušil, že bude přehazovačka, kladky jsem si našel na netu, a vakl jsem maličko tušil, že by mohla být vůle

            no další záhada, ty kladky fakt asi zatím nikdo neměnil a kromě toho, že byly dost zašpiněný, z nich pískot teda zatím neslyším se ozývat

            hlavně ty kladky nejsou moc drahý, u clarise už maj zatěsněný ložisko?

            0 0
            • Vilém  

              Claris ma normalni kluzny. Horni je kov na kov, spodni kov na plast. Viz rozkres.

              V praxi se neni ceho bat, pokud je to namazany, tak driv ojedes plast kladek.

              0 0
          • Vilém  

            Levny kladky maji akorat ocelovy kluzny pouzdro, ktery casto vydrzi nasobek toho co prumyslovy lozisko.

            0 0
    • ruinin  

      odkaz na fotky, jsou asi nepoužitelný, co? asi mi nezbude než to vyfotit mobilem, což je vopruz, protože musím složitě nahrávat fotky z mobilu windows do pc přes software…

      http://www.bike-forum.cz/…e-hilltopper

      0 0
      • mr.antik  

        vypadá zachovale, ale nechce se mi věřit, že by spešl byl tak moc špatný (pominu-li řazení, což ale může být kdovíčím a rozhodně to není ukazatel kvality kola jako celku)

        0 0
        • ruinin  

          ne, spešl je super, jen jsem se divil, že na mě ten pohon – co se týká hladkosti a funkčnosti – působí u obou kol zhruba stejně, ne-li líp už starýho Mongoose – z reakcí lidí na tomhle vláknu se tak nějak nejistě domnívám, že kazety zřejmě vydrží víc než 1000 km ačkoli člověk jezdí v těžším terénu – a že i nový Claris neudělá na člověka bůhvíjakej dojem – a že může působit stejně hladce jako to starý Alivio

          možná to celý podivný vlákno vzniko na základě mé nežádoucí četby vláken, kde lidi píšou, jak mění kazetu po jednom roce ježdění a podobně

          0 0
          • mr.antik  

            moc nechápu tu hladkost pohonu..... zřejmě tím je myšlena hladkost přehazování?

            Měnění komponent po roce… ono taky záleží kdo kdy s tim kolik najíždí, v jakých podmínkách, jak drahé jsou komponenty…

            0 0
            • ruinin  

              no už to začínám trochu chápat

              a hladkost pohonu, spíš rachtání řetězu přes zuby, celková hladkost chodu, nemyslím, že by to nepřehazovalo

              já byl na projíždce s kámošem, co je vášnivej bajkr už dvacet let, tak něco o tom ví a povídám mu, slyšíš to, to je jako normální ten rachot? a on na to, že u clarise nemůžu čekat nic lepšího – no tak jsem si říkal, že je zajímavý, že je to stejný jako u dvacet let starýho hilltoppera ale prostě to tak je

              0 0
              • Petr L2  

                No vidíš a přitom by možná stačilo za cca litr koupit lepší kazetu a bylo by po problému :-)

                0 0
              • novas752  

                jetli to vydává zvuky, který nemá, je to prostě špatně seřízený. Od toho je takový točítko na přehazovačce u „přívodu“ lanka. Když to leze hůř nahoru, trošku ho vyšroubuješ (čímž se o trochu prodlouží = víc napne lanko. Naopak když řetěz leze špatně dolu, o něco to zašroubuješ a tim lanko trošku zkrátíš, takže zmenšíš napětí.

                0 0
              • Honzis  

                seřídit přehazovačku – srovnat patku na níž drží – pokud se podíváš na kolo zezadu musí být vše v ose – tzn pastorek na kazetě, na něj jde řetěz a zároveň kladky přehazovačky směřují pořád v 1 linii přímo dolů! Ad 2 – je dobře nanýtovaný řetěz? zkusit pomalu protáčet klikama dozadu a dívat se, zda řetěz někde neskáče. Celkově to musí chodit min stejně jako to Alivio – ale v hliníkovém rámu se obecně víc šíří zvuky – u ocelového rámu mi většinou nic nekřupe, u hliníku a karbonu „furt“. A jak jsem psal – u crossa je víc slyšet odpor plášťů tudíž přehluší případné zvuky z pohonu!

                0 0
                • ruinin  

                  No seřízený to je. Je to prostě hlučnější. Čím menší kolečko, tím větší rachot. Všiml jsem si na bike radar foru že někdo tam popisuje stejnej problém s hlučností clarisu. Ale na rozdíl ode mě to popsal strucčně a jasně. Protože tomu technicky rozumí.

                  0 0
                  • Honzis  

                    to bych viděl problém jak jsem popsal výše – musíš se na to zaměřit. Servisák mi radil dát užší 9sp řetěz na 8speed, že to nemusí být úplně 100% seřízené a líp se to přizpůsobí pohonu. Na prázdno pokud zvedneš zadní kolo a točíš klikama to taky „rachtá“? Na jízdu mají velký vliv i pláště, takže jestli se ti zdá, že to kolo moc zázračně nejede, vyměnil bych i pláště za něco lepšího (do budoucna)

                    0 0
                    • ruinin  

                      fakt si myslím, že už je problém vyřešen, claris – těžší převod a hluk je prostě realita – není to žádná tragédie, jen mě to udivilo, že to není tišší než starý Mongoose – alivio. Už tu lidi vysvětlovali, že k tomu přispívá i rám, že na silničce je všechno víc slyšet a tak dál

                      a pak já osobně jsem hrozně háklivej na všechny možný pazvuky, takže slyším, co normálně lidi ignorujou, v autě jsem musel ukecávat mechaniky, aby odstranili vrzání a chrastění různých částí palubky, musel jsem vyměnit ventilátor, kterej cvrlikal, a další a další zvuky až neslyším skoro nic jinýho než motor… a samozřejmě ten musí chodit taky hladce, takže já to mám takovou úchylku

                      0 0
    • DonE  

      Už jsem to tu psal. Když koupíš nové kolo, tak si komponenty pomalu sednou. A po nějaké době jde kolo zpět do servisu na seřízení. Dokonce to máš v ceně pořízení kola a každý slušný prodejce ti to při koupi řekne. Takže pokud je problém pouze v seřízení pohonu, tak to hoď do servisu a je hotovo.

      0 0
      • ruinin  

        V servisu v rámci záruky už bylo. Jeden amík to na bike radar foru popsal stručně. Na nejmenším kolečku je to hroznej kravál. Z toho usuzuju ze čim větší kolečko, tím to je tišší. A akustika toho rámu ten hluk asi zvýrazní. Ja se ptal i mechanika proc to je tak hlucny a poslouchali sme to spou. On prej ze to je tak normalni.

        0 0
        • Honzis  

          a nedělá to nába? Zkus zařadit ten rachtající převod a podívat se z boku jak nabíhá řetěz na horní kladku – není příliš daleko/blízko – a když sáhneš na vodítko přehazovačky v místě dolní kladky – nemá „vakl“ do strany větší než to Alivio?

          0 0
        • Fran-tic  

          a co ti to tam jako rachotí?

          0 0
          • mr.antik  

            tipuju že jak se řetěz „zakládá“ do zubů…

            0 0
            • ruinin  

              no dyť íšu, že ani servisman na tom hluku „neviděl“ nic nenormálního, ano jak řetěz se zakládá do zubů, což prostě u clarise je rachot, nevím jak u lepších sad shimano… u alivia to takovej rachot prostě není, asi že to nemá tak těžký převody

              nebude lepší to vlákno už zamknout, já ut dostal spousty vysvětlení a celkem mám jasno, abychom to tu nerozebírali do alelujá, já jsem doma nemocnej, takže mám tendenci tu bejt od rána do večera…

              0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce