• poiko

    Ahoj, nevíte někdo, ve kterym Velu byla rozborka vidlice RS Duke (jestli teda vůbec byla)? Zatim jsem doma našel jenom Manitou a Suntour. Dík moc

    Anketa: Který holky?

    8x
    15%
    11x
    21%
    17x
    33%
    16x
    31%
    0 0
    • Páník  

      6/2006, strana 62

      0 0
    • Pekáček  

      S tím okem bys měl něco dělat, nevypadá moc zdravě. Co máš za vidli a co by tě konkrétně zajímalo?

      0 0
      • poiko  

        mam RS Duke XC a zdá se mi že ta pravá noha příliš pouští olej. moc vidlicím neorzumim, tak nevim:(

        0 0
        • Pavlos  

          to se ti nezda to je pravda

          0 0
          • St1c  

            :d

            0 0
            • poiko  

              co se s tim dá, nebo má udělat? dík

              0 0
              • vlk  

                Ještě bych dodal.Než budeš staré vyndávat tak si sežeň nejdřív nové stíráky.Při vyndávání se totiž často poničí ve stírácích ty pružinky.

                0 0
        • vlk  

          je to jasný potřebuješ vyměnit stíráky.Levá nepouští proto, že to není otevřená olejová lázeň a je tam oleje jen trochu, zatímco v tý druhý je olej i mírně pod tlakem.Stíráky tě přijdou 160–185 Kč/ks.Sám jsem už jednou měnil.

          0 0
          • poiko  

            je to obtížný? v tom velu jsem rozbor našel, ale už is nepamatuju, jestli tam je něco s těma stírákama

            0 0
            • vlk  

              Hele to je jednoduchý.Ty stíráky-to je to gumový těsnění nahoře.Když si koupíš náhradní, tak stačí to staré vytáhnout za pomocí šroubováku a to nové tam narazit.Nejlepší je na to si sehnat kousek trubky správného rozměru, nasadit na okraje toho těsnění(ty jsou vyztuženy železem) a zabouchat je tam.Pokud budeš mít i nějaké špatné i ty molitany pod těsněním ,tak ještě než narazíš nové stíráky, tak ty molitany vytrhneš a dáš tam nové co se prodávají včetně stíráků.Já je pojistil ještě sekundovým lepidlem.

              0 0
              • hawrda  

                Opravdu je třeba dodat to olej. těsnění,jinak to po výměně stíráků bude do roka téct znova.stíráky maj ze vnitřku vydlice obrácenej břit a nejsou určený ke stírání oleje.

                0 0
                • vlk  

                  Některé typy vidlic mají 2 těsnění, olejové a prachové.Jde především o známé marzocchi a podobné co mají olejové otevřené lázně a píst vzduchového tlumiče tvoří hladina oleje, ale jsou to i jiné.

                  RS si jako první nechalo patentovat 3 brité stíráky, jenž mají velice dobré vlastnosti, co se týká držení oleje a malého tření.Podobné stíráky dnes používá i fox.U RS a Foxů není tedy třeba olejového těsnění a stačí jedno, které tam výrobce taktéž dává. Navíc u otevřené olejové lázně se vzduch nad olejem netlakuje a tedy není takový tlak na těsnění.

                  Opravdu stačí jen to jedno, ale doporučuji koupit originální, které je specielně navrženo na svou funkci a funguje bezproblému.Vět­šinou to těsnění vydrží 2–3 roky.Jde o to jak se člověk o vidlu stará a kde s ní jezdí.Ono dříve či později se nějaské částice dostanou přes jakékoliv těsnění a když je pak staré, přity trochu steřiví a navíc se možná z částic co se pod ně dostali udělají na břitu malinkaté rýhy,tak někdy propouští.-to je normální u všech vidlic.čím více by tam navíc člověk dal těsnění, tím by zvýšil odpory vidle a byla by méně citlivá.

                  0 0
                  • Pekáček  

                    U otevřené olejové lázně se vzduch tlakuje, alespoň u Marzocchi (krom nohy kde je ETA).

                    0 0
                    • vlk  

                      no u marzocchi funguje vzduch nad hladinou jako pružina-tlakuje se pumpičkou.Zatímco u duku u-turn se netlakuje pumpičkou-pružina je v druhé noze a vzniká tam tak menší tlak jen díky vzduchu co tam je standartně.A to je v tlaku dost rozdíl.

                      0 0
                  • hawrda  

                    to gufero tam opravdu má být.já se o tu vidli staram opravdu dobře.akorát mě nebavilo jednou ročně vypláznout 800kilo za nové stíráky,které už pouštěly olej.+olej,vy­čištění.až jsem si v servisu rock sox dupnul a gufera byla na světě.jinak nové sety stír. těsnění jsou v praze v lounských(2414084­22)již komplet včetně těchto gufer a molitan kroužků na vidle 32 nohy.jesli maj ještě i na duke nevím.k foxovy-taky tečou.řekl bych,že právě proto,že maj jen jedno těsnění.s duke je to moje osobní zkušenost,proto to přesvědčení.teď ho mám na prodej 3500 a se dvěma ORIGOŠ těsněnima made in USA.ahoj všem

                    0 0
                    • vlk  

                      O těch jiných těsnění na 32 nohy vím.Ale popravdě na vidle s 30mm nohama jsem to ještě neviděl.by mě zajímalo, zda tam nedali těsnění z marzocchi a jak se to tam vlatně vše vlezlo.Mě to začalo trochu propouštět olej až po 2,5 roku.Takže to řešit nebudu.Nevím jak je to u jiných vidlic, ale přecijen mě připadá, že to je na gumové těsnění docela dost-životnost 2,5 roku.Já si vidlu servisuji sám.Olej mám levný denicol a stejně bych ho po těch 3 letech měnil.kdybych měl někdy s tím problémy, tak ho možná taky zkusím sehnat.Zatím mi to ale stačí jak to je.Ta cena vypadá dost dobře.Zkusím se zeptat bráchy či kamošů zda ji nechcou.

                      0 0
                      • hawrda  

                        Vlezlo.akorát ten mol. kroužek se musel střihnout na půl.chod tý vidle mi přije stejný jak před tím,ale je fakt,že mám skoro 100.takže i v to dukovi je tvrdá pružina.Jinak doma neservisuji,nemám na to cajk,ale těm klukům z Cyklo Lounských věřím.ten kluk co tam ty vidle dělá tak jezdí servisovat na Cyklo Kempy.(zlaté hory)aj.hoj

                        0 0
                • vlk  

                  PS: to jedno těsnění-stíráky co používá RS má 3 břity a ten dolní je otočen směrem dolů stejně jako olejové u jiných druhů vidlic.

                  0 0
        • hawrda  

          ta samá vidle.chybí tam těsnění,které stírá olej.je ještě pod tím prachovým.amíci to tam nedávali,lepší chod,ale chčije.časem.těs­nění možná seženeš v Praze.cyklo ul.Lounských.241408422-tel.já mám po problemu.bajku zdar

          0 0
        • hawrda  

          ta samá vidle.chybí tam těsnění,které stírá olej.je ještě pod tím prachovým.amíci to tam nedávali,lepší chod,ale chčije.časem.těs­nění možná seženeš v Praze.cyklo ul.Lounských.241408422-tel.já mám po problemu.bajku zdar

          0 0
        • wbiker  

          Nevíte náhodou, jaký má ten stírák vnější průměr?

          0 0
          • wbiker  

            Teda pro vnitřní nohy 32 mm. (reba, pike,..)

            0 0
          • wbiker  

            Teda pro vnitřní nohy 32 mm. (reba, pike,..)

            0 0
            • hawrda  

              To si nepamatuju.Ale ten stírák opatrně vzloupneš třeba příborovim nožem(nic ostrého) A MŮŽEŠ TO ZMĚŘIT.POD TÍM BY MĚL BÝT VIDĚT TEN KROUŽEK Z MOLITANU.PAK TO PODOBNĚ NATLAČÍŠ NAZPĚT.TÍMTO ZPŮSOBEM SE TO DÁ I ČÁSTEČNĚ ČISTIT.

              0 0
    • oIkyc  

      Přední specialista na vidlice Milan1 zdá se někde zaspal.

      Můžu Ti jedině poradit abys tuhle vidlici zahodil a pořídil něco pořádnýho, třeba vytuněnýho Suntoura od Milana.

      Můžu jedině doporučit.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.